Ha már adott a nyitott rendszer, akkor azt kell használni. Tulajdonképpen két komoly hibája van a nyitott rendszernek, a jelentős víztömeg többlet és így a hőveszteség, valamint az oxidáció. És ezt se a kazánok se a radiátorok nem szeretik.
Keverni azért nem lehet a két rendszert, mert nem azonos nyomáson működnek.
"Az eredeti madzag, ami a fűtéskörbe avatkozna be, egy relén keresztül kapja a jelet, ami akkor húz be, ha csak a padlófűtés megy. Ilyenkor a kazán nem 70 fokos vizet csinál, hanem csak 46 körül. Ezt tudná a rendsze alapból, csak a vekker kapcsolgatná, merthogy szerintük éjjel nem kell olyan meleg vízzel fűteni, mint nappal."
Ezt nem értem. Ha jól tudom a KLZ egy kört vezérel, erre lehet akasztani zónaszabályzót, stb-t. Nem arra gondoltál, hogy a csökkentett módban max 45 fokos vizet küld mindenfelé?
Én arra is gondoltam, hogy egy digit termosztáthoz kötöm a HMV-t. (Bár ennél már kétségtelen jobb az SDC 7-21).
KLZ 30 Mivel 3 bazi égő van, nem zárom ki, hogy az "éppenhogypislákol" 17kW, bár nehezen hinném... A vekkeróra tényleg elég gagyi ráadásul a fűtési körbe tud beavatkozni. Nekem is "mikor legyen meleg HMV"? megoldáshoz lenne célszerűbb. Meg is hackeltem a vezérlést. Megmértem , hogy mekkora az ellenállása hőmérőnek 48 fokon, meg 40 fokon. Aztán tettem bele egy akkora söntöt, hogy a 40 fokosról azti higgye a vezérlő. hogy 48. Kicsit elb@.., mert igazándiból 37 fokos a víz, amikor nem kell, de egyébként tökéletesen működik. A vekkeróra ezt az ellenállást kapcsolja ki-be. Az eredeti madzag, ami a fűtéskörbe avatkozna be, egy relén keresztül kapja a jelet, ami akkor húz be, ha csak a padlófűtés megy. Ilyenkor a kazán nem 70 fokos vizet csinál, hanem csak 46 körül. Ezt tudná a rendsze alapból, csak a vekker kapcsolgatná, merthogy szerintük éjjel nem kell olyan meleg vízzel fűteni, mint nappal.
Fatergépe!
Home Center egy bazi bevásárlóközpont féle, ahol az építkezők, lakberendezők igényeit próbálják kielégíteni. Van amit itt érdemes megvenni, van amit még véletlenül sem. (pl 400Ft-ot kértek egy villanyos "csoki"-ért. Úgy futottam kifelé, csak úgy porzott;-)) A XVII. kerületben vagyon.( www.homecenter.hu ) A kandallós telefonszáma ott van a www.kemnces.hu "bemutatkozás" oldalán. van belőle több is.
Ismerősömnél a tetőtér külön fűtésvezérlését oldották meg ilyen elektromos szelepekkel. Szerintem jobb szerelvény áruházakban polcon is kell lenni, de megrendelésre biztos beszerzik. Az elektromos járdafütés kapcsolója csak egy tipp .
mindenesetre ha régi, nyitott rendszerbe került új kazán, akkor a visszatérő ágban lennie kell egy ülepítő szűrőnek! enélkül még a garanciával is gond lehet
Minden szempontból jobb a zárt rendszer, csak egy a baj, rosszul szabályozható kazán (pl. vegyestüzelésű) esetén robbanásveszély miatt tilos. Ugyan szerintem megfelelően kiépítve biztonságossá tehető, mint például 3-as-4-es osztó ugyanennyi biztonsági szeleppel felszerelve.
Kifejezetten öröm, hogy a kérdéseimre ilyen gyorsan választ kapok, köszönet a szakembereknek ! ;-)))
Na de még egyszer megpróbálkozom, mielőtt elmegyek a "süket billentyűzetek" topikjáról.
Tegnap közötték be hozzánk az új kazánt, és a szaki megjegyezte, hogy célszerűbb lenne a mostani nyilt rendszer (tágilási tartály a padláson) zárt rendszert kialakítani.
Bocs, hogy dobolo helyett valaszolok, de pl a siemens rev11-t szobatermosztat, kiegeszitheto egy siemens tel 30.4-telefonos vezerlovel, es mindezek melle egy schem 3/4"-os magnesszelep cirka 60+afabol lejatsza a vizleeresztest akar helyben, akar tavolrol telefonon. Az egyetlen problema, hogy a legtobb belteri termosztat nem igazan tamogatja a minuszokat, a rev11 pl 3 foktol 29 fokig mer...
Ezek tök jó megoldások, de nehezen tudom elképzelni, hogy novembertől márciusig nyomassa a szívattyú a rendszert vízzel vagy menjen egy bekapcsolt olajradiátor vagy csőfűtés. 120 km-re tőlem ha akármi van, közel nulla az esélyem a beavatkozásra... nem beszélve a költségekről (áram).
Két fúrt kút, egyikből szivattyú hozza a vizet egy inox hőcserélőn keresztül, másikba meg nyomja vissza. A hőcserélő másik körén keresztülvezetve a fűtésvíz. Talajban mindig van min. 13-14°c víz, meleg nem lesz de fagyhalál ellen jó.
Vagy egy sima elektromos radiátor. Ha meg éjszakaira kötöd (ha van) akkor fixen bekötve még kevesebbe is kerül. 5-6 fokot ezek is tudnak elfogadható áron.
köszi a javaslatokat, bár van egy két dolog, amit nem értettem (vagy rosszul írtam az igényeimet)
RodrigeZZ
cserépkályha -> leginkább fával fűtenénk, már csak a hangulat miatt is. A gáz a használati melegvízhez kell csak. Ergo termosztát sem kell, a fahasábot meg nem tudom felhívni, hogy fűtsön be :-)))
Az Ok, hogy nem fagy meg semmi, HA OTT VAGYUNK. de pont az a lényeg, hogy akkor se fagyjon meg, ha nem vagyunk ott.
A beosztása lehetetlenné teszi, hogy egy kályhával befűtsünk.
Az egy jó ötlet amit mondasz, hogy víztér kapcsolható a fával fűtött cserépkályhához és onnan fel lehet fűteni a többi helységet, de olyat még nem hallottam, hogy egy fűtésrendszert fagyállóval töltenek fel! A fagyállónak alacsony a forráspontja (ezért forr fel gyorsabban nyáron a víz a kocsiban ha benne nagyod), ha felforr a csőhálózatban, a gőznyomás szétpaszírozza a szelepeket...
Milyen kemencés figura? Adsz számot? De jó fej vagy! Köszi! Mi az a Home Center?
monyesz
úgy érted, hogy ha nem vagyunk lent, kint -10 C van és a házon belül össze vannak nyitva a szobák, akkor nem fagy el a cső a falban? Mindezt úgy, hogy semmi fűtés nincs (hisz üres a ház, senki nem rak a tűzre...)
dobolo
tudsz mondani valami weboldalt vagy céget aki ilyen szelepekkel foglalkozik? Ez lehet, hogy érdekes...
6,24 m2 a kazánház. Ide gondoltam a gázkazánt, meg esetleg később egy vegyestüzelésűt.
Én nem emlékszem, hogy írtam volna a kis kazánházról.
A falon meg rengeteg hely van a vezetékeknek.
Amator
RodrigeZZ?
"Mit mutogat az SD és a Honeywell egymásra?"
A KLZ lángmodulációs, de csak 30 %-ban modulál. (prosi szerint 17-24 KW-ig)
"Az sd állókazánja az éppen csak pislákoltól a húdqrvanagylángig modulál." Melyik kazánra gondolsz?
Lásd fent a KLZ-t, a KLO pedig két fokozatú kazán.
Szóval amit szeretnék: két független fűtéskör (programozható szobaterm.) és programozható HMV előállítás.
Ezt a KLZ simán tudná Honeywell szabályzóval, csak az SDC 7-21e nem tud modulációt. Ha marad a KLZ szabályzása akkor minden csökkentett módban fut (éjszaka), de nekem csak a HMV-re kellene (minek melengeti napközben és éjszaka a melegvizet), ha meg visszaveszem akkor a fűtés is visszajön.
Ha meg Honeywell + KLO akkor nincs moduláció.
Pedig a feladat egyszerűnek tűnik. Kikötni a KLZ (de lehet, hogy KLO lesz belőle) az eredeti szabályzójából a madzagokat és a megfelelő SDC 7-21E-be bekötni. De az SD nem üzemeli be garanciával, mert hozzányúltak a kazánhoz. Mégha a Honeyw. szakemberek csinálták is. (Ja az SD gyárilag Honeyw. szabályzóval van, csak hát ez a lovasos szabályzás - lásd analóg időkapcsolós óra - nem egy profi megoldás.)
Amator
Mit mutogat az SD és a Honeywell egymásra? Az sd állókazánja az éppen csak pislákoltól a húdqrvanagylángig modulál. Az öntöttvas kazánok szvsz kevésbé érzékenyíek a víz minőségére, szennyezettségére és a lángnagyságra. (A lemezes ha túl nagy a láng hamar elhalálozik)
Sziasztok!
Még mindig kazán. Lassan kezdek becsarodni:
- Sanuier Duval meg a Honeywel egymásra mutogat
- Szerelmes voltam a Buderusba (G124) de kiderült, hogy egyfokozatú égő és lángmoduláció sincs
De!
Kezd bennem megfogalmazódni a kérdés, hogy családi ház esetén (új) miért ragaszkodom az öntöttvasos álló gázkazánhoz,
mikor a fali készülékek (indirekt fűtésű HMV tárolóval) képesek 40-100 % között modulálni a lángot.
Egyáltalán van ennek a lángmodulációnak jelentősége egy kétfokozatú égőfejjel rendelkező állókazánnan szemben?
Egyébként ha helyem van, akkor melyiket válaszam?
OFF
Remélem az idegosztályon is van internet lehetőség!
Amator