Van: 2003-ban (vagy 2002-ben??) az általuk megtermelt nettó profit (minden közvetett költség levonása után) emlékezetem szerint 200 MFt volt. (Javítsanak ki a kollégák, ha rosszul emlékszem egy a csepeli kikötőben lezajlott beszélgetésre.)
Meg kellene tudni, mikor vonják be az utolsó lobogót, s pont akkor kéne felhúzni a Kassára. (esetleg az MTE-vel együtt)
Újabb stratégiai kérdésekben döntött az ÁPV Rt. 2004.09.17 08:25
Fontos stratégiai döntésekről határozott az ÁPV Rt. Igazgatósága.
Az Igazgatóság jóváhagyta, hogy a MAHART Magyar Hajózási Rt. a tulajdonában lévő Pannon Sun és Pannon Star elnevezésű, orosz építésű tengerjáró hajókat, a jutalékok levonása után összesen több mint 13 millió dollár vételár megfizetése mellett értékesítse.
Az értékesítésből származó bevételt a vonatkozó kormányhatározatnak megfelelően a MAHART-nak be kell fizetnie a költségvetésbe. Ezzel a döntéssel a privatizációs szervezet elfogadta az orosz államadósság terhére átvett hajók értékesítésének főbb feltételeit, és azokat jóváhagyás céljából a pénzügyminiszter elé terjesztette. Az ÁPV Rt. tulajdonosi felügyelete mellett lezajlott értékesítési eljárás során az elért vételár a korábbi várakozásokat jelentősen meghaladta.
Meg kéne szervezni egy ünnepélyes lobogófelvonást Neszmélyen! Ismét marad a Kassa.
Szenzációs képek, köszönet érte a kapitány úrnak. Ha ilyeneket tudna még küldeni a Tatabányáról, Ózdról és a Komáromról is, össze...m magam a gyönyörűségtől. A Prágáról igen jó minőségű képeim vannak, amit a Bajai úton csináltam, majd megnézem, hátha a hajón van valamilyen felirat és küldök belőle az Öregnek. Amikor a Freudenau-n voltunk nagyon szívélyes volt, szerintem ápoljuk ezt a kapcsolatot, lehet, hogy érdemes lenne egyszer az egyesület nevében meghívni Budapestre. Üdv: rs.
Meg szeretném kérni vikingstar kollegát, hogy ne az Index-es postaládájában tartsa a hajós JPG képeit, mert így a mástól kapott levelei nem férnek bele, nekem már a második.
Miután jobban megnéztem a rendelkezésre álló képeket (Komárom és Eger) én is arra a következtetésre jutottam, hogy a kérdéses hajó az Eger. Ám veled ellentétben én a farán olvasható név alapján most sem tudnék dönteni, mivel nekem úgy tűnik, hogy a felirat nem középen van és így csak a név utolsó betűi látszanak, ilyen távolról pedig képtelebnség kibetűzni. A fény beesés miatt ez a jelenség még sokkal jobb képeken is előfordul. Én három megkülönböztető jegyet találtam, ami alapján megváltoztattam a véleményemet: Az Egeren és így a képen látható hajónál is a lobogórúd jóval hosszabb, a kazán kéménye fekete és nem mínium színű, valamint hosszabb, illetve a hátsó kólingok magasabbak és kevésbé íveltek, mint a Komáromon. Egyébként a két hajó szinte teljesen azonos volt, ezért valójában lehetetlen teljesen biztosat állítani.
Vaskapu kábelhajóval kapcsolatban két könyvben is azt találtam, hogy a világháborúban a szerb összeomlást követően hurcolták el az oroszok és Odesszában talált rá a Fekete-tengeren áthajózó magyar folyamőr kötelék. Üdv: rs.
Felépítése és alakja mutatja, hogy vagy a Komárom vagy az Eger. (Korábban mikor a Komáromon jártam a Margit-hídnál, alaposan megnéztem a megkülönböztető stílusjegyeket a Soprontól, arról írtam is vagy 1-2000 hozzászólással ezelőtt). Azért az Eger, mert a Komáromnak 2× ilyen hosszú a neve! Ezért gondolom rossznak Riversea tippjét a nevet illetően.
Most nem emlékszem ki mondta, hogy szerinte Jégtörő 1-8, de nagy badarságot mondott. Fele ilyen hosszó hajók azok, harmada ekkora tömeggel!!! Nagy baj nem történt, végül is megoldódott gumadani kérdése.
jakyg (12103):
Szerintem ÁLLÓHAJÓ volt! :-)
Bár csak logikai az elképzelésem, de úgy gondolom, hogy a ruszkik azért nyúlták le, mert náluk is voltak meredekbb szakaszú folyók, ahova el akarták vinni. Az már más kérdés, hogy nem állt üzembe náluk (és így akkor sose találtuk volna meg), íll a későbbiekben a Népi ruszki folyókat jól belépcsőzték, és így már nem volt szükség rá.
Vaskapu Csatorna:
Az Élet és Tudomány archivumára rámegy valaki, ott az építésről és az egészről ha jól emlékszem két cikk is van. A keresőbe beírva kb 5 cikket dob ki a kereső
Csabi Bácsi:
Tegnap este beszélgettem vele. A körülményekhez képest jól van, bár most nem mehet diszkóba, mert az UV-fényben erősen vílágítana a gipszelése kb. olyan színben mint a csajok hófehér melltartója. :-)
Szerencsére nem tört, csak erős zúzódások és szakadások mentek végbe a lábában, rövidesen járógipszet kap.
"volt, az ú.n. kofahajók, amik Bajáról, Kalocsáról stb. szállították fel az árukat ésa kofákat a Vásárcsarnokba"
Ilyenek a Tiszán is voltak erre Szolnok környékén. Lapátkerekes gőzösök (pl. Rákosi), és csavargőzösök szállították a tiszaparti települések kofáit a szolnoki piacra kora reggel. De ezek személyhajók voltak.
Menetrend a magyar teherhajózásban általában nincs. ( régen volt, az ú.n. kofahajók, amik Bajáról, Kalocsáról stb. szállították fel az árukat ésa kofákat a Vásárcsarnokba) Talán a kamionszállítóknak van....
A vonta szállítmányának vevője egyelőre némi hiányosságot mutatott fel az eladó felé, ezért az út (amely Apatinig szólt volna) egyelőre csúszik. Megállók Dunaújváros, Mohács (kilépés) lett volna. Ha lesz indulás a topic közönsége értesülni fog, hol lehet fényképezni.Tegnap egyébként már készrecsináltunk, és utána estig beszélgettünk.
Vagy most, vagy hamarjában meg fog, vagy már megtörtént az a dolog, melyszerint a Szombathely m/s 2 üres uszályt sleppre véve fordított/fordít/vagy fordítani fog Újpestnél, majd völgymenetben folytatta/folytatja/folytatni fogja útját. Aki teheti fényképezze/fényképezte az eseményt!! Magam sajnos nem tudtam/nem tudok/nem fogok tudni kimenni megnézni. Bár lehet, hogy mire e látványosság a lencsék elé került/kerül/kerülni fog már eléggé sötét lesz/van/volt, azért majd várom a topictársak képes beszámolóját!
Jut eszembe, tegnam a 22 órai hírek után érdekes beszélgetés volt a Kossuthon, mindenféle hajózási, hajós és azzal bármilyen kapcsolatban lévő dologról beszélgetett a riporter, az alany nevét sajna nem jegyeztem meg. A vége felé handzott el egy görög? szólás, ez külön tetszett:
Vannak élők, vannak a holtak, és akik a tengerre szállnak.
Tegnap délutáni Krems és ma déli Siófok. Mi a hasonlóság a két kép között?
Egyértelmű. A Krems is hasonló szöget fog bezárni a víztükörrel, mint a felső képen a Siófok, ha nem tuszkolja fel a bárkáit úticéljához, mielőtt az alsórakpart tetőzése eléri a Dunát:))