Jó, rendben értettem. A hajótulajdonos megmondja ki lehet ott a tanfolyamon, személyzetként stb. Csak annyit fűznék hozzá, ehhez jogotok van, de az Egyesületnek fontos az, hogy mint EGYESÜLET csináljon, csinálhasson olyan programokat, amik érdekessé teszik a(z egyelőre) kívülállók számára, ezzel gyarapodjon, fejlődjön. Erősebb legyen.
Ha tehát megnyitjátok a "kiskaput" igenis gyengítetek bennünket, akiktől ugyanakkor támogatást vártok. De azt csináltok amit akartok.
Bár a Te írásodra válaszolok, egyben mindenki másnak is szól, akit érdekel:
A MHE-hez hasonló módon hoztuk létre a Dunai Vízimentő Egyesületet és nálunk is kemény munkával vívja ki a tagság, hogy időnként "ingyen" motorcsónakázzon, szóval pontosan értem amit írtatok. Néha komoly családi drámákat okoz, hogy időnként a konyhapénzt is üzemanyagra, kötszerre stb költjük..................
Autószerelő a szakmám, tehát a kissebb hajók gépterében elboldogulok.BÁRMIKOR szívesen segítek ha kell, de nem csak a géptérben, rozsdavakarásból, korlátfestésből is meglehetősen nagy gyakorlattal rendelkezem.Az elektromos dolgokkal is elég jól elboldogulok.
Nem régen találtam meg ezt a fórumot, de az tisztán látszik, hogy itt sok hozzám hasonló gondolkodású ember van.Nem szeretném magam, illetve magunkat ráerőltetni senkire, ezért nem fogok odapofátlankodni sehova, de ha szóltok nagyon szívesen segítek (-ünk)
A belépésről:
Lehet, hogy egyszerű lenne belépni hozzátok, de én azt hiszem, hogy egy seggel csak egy lovat illik....szóval a két egyesület között lehetne összehozni valamiféle együttműködést, ahol kölcsönösen segítenénk egymásnak!
A Hajós Szolgálati Könyv a hivatásszerűen hajózással foglalkozók dokumentuma, a lakóhely szerinti Hajózási Felügyelet által kiállítva. Tartalma kivonatosan: Személyi adatok, orvosi alkalmasság igazolása (spec. orvos kell hozzá), hajózási képesítések, és a behajózások igazolása. A behajózások és utak gyűjtögetésével a szolgálati idő egyre múlik, és így van lehetőség magasabb beosztások elérésére. Ne legyenek azért túl nagy remények, egy-két év matrózkodás (gépkezelés) után mindjárt tehet valaki kormányos (géptiszt) vizsgát is.....
Kiváltásának menetét inkább telefonba:06-28-548-129
Hadd mondjak néhány keresetlen szót és is MHE ügyben.
Itt ezen a fórumon az MagyarHajózásértEgyesület szerveződött lelkes topictagokból. Láttátok a Neszmélyi hajóskanzent, aminek létrejöttében számtalan cég (Pandeck, Európa Rendezvény iroda stb), önkormányzat (Neszmély, Sopron stb) és civil szervezet (MTE, MAHAJOSZ és az MHE!!!!) fejtett ki múlhatatlan érdemeket. Mi annó felismertük (nem volt nagy dolog), hogy önerőből egy hajót sem tudunk megmenteni (márpedig ez a fő célunk), ezért összeálltunk azokkal, akik kicsit hasonlóan gondolkodnak mint mi (lásd fent)! Az első megmentendő hajó a Szombathely volt, hála istenenek azóta is vidáman dolgozik! A második hajó volt a Sopron, közülünk soknak azóta is szíve csücske. A hajó sorsa megoldódott, de mint látjátok folyamatosan kell simogatni, ennek fő szervezője Bócman (aki a céges oldal képviselője is) az egyesület részéről pedig Zoltika. Természetes, hogy bárki mehet(jöhet) segíteni, ahogy Bócman (kedvenc fedélzetmesterem) megfogalmazta. De az egyesület sem áll meg itt, körvonalazódik egy újabb projekt és hálisten létezik egy balatoni szekció is, Tom vezérletével. A kiválóra sikeredett Gulács búcsuztatót pl. ők szervezték meg. És van egy kicsi, de lelkes csoport, akik a naszádokkal való hajózás rejtelmeivel ismerkednek. Ez talán annyiban tér el a Sopronozástól, hogy olajban kicsit kevesebbet kell turkálni, viszont sokkal többet lehet a kereket tekerni. Ami természetesen nem rangsorolja a hajókat, csak a gyakorlatias megközelítése a dolgoknak. Amúgy meg a Gyermekeim szerint, akik megjárták a Szombathely, Sopron és a naszád kormányállását is, a legszebb hajó a Kuka, és ez alatt nem a bkv hajóját kell érteni!
Tayfun, nem akarom az Egyesületet vitorlájából kifogni a szelet, de az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a "Soporon" fedélzetén szerveződő matróztanfolyam az egyesületi tagoknak és az általunk meghívottaknak szól. Azaz részünkről nem feltétel az egyesületi tagság.
Más kérdés, hogy mi viszont egyértelműen és kimondottan azokra számítunk, akik rendszeresen lejárnak a hajóra dolgozni, így az újonnan felbukkanó jelentkezők némileg hátrányos helyzetben vannak. Természetesen nyitottak vagyunk az új érdeklődők előtt is, de szeretnénk, ha mindenkiben tudatosodna amit Tayfun is említett, az "ingyen" itt viszonylagos. Nem kerül pénzbe, de alkalom adtán, önkéntesen, ki-ki lehetőségei szerint (tehát nem "ezt kell minden más előtt" alapon!!) bizony keményen dolgozik.
Hadd említsem Laja matrózt (van hajóskönyve, reszkess bürokráciaaaaaa!!) :-))), ANkert, Borhi Mikit, akik a múltkori bécsi útat kökeményen végigdolgozták.
De említhetem PeterAKiss topiktársat is, aki ugye egymaga végigfukszolta a hajót + az összes zárat rendbevágta, vagy Zoltikát, akiből jószerével csak a cipője talpát láttuk - csőszerelés közben, vagy Aranyangyalt, aki az egyetlen fontos személy a hajón (Ő adja a kajáááát!!).
Meg hát sorolhatnám tovább a sok-sok melót, amit ez a lelkes csapat "ingyen" megcsinált azért, hogy a Mi Jó Tigrisünk fickándozhasson. (Bocsi, akit most nem említettem!!)
Nu, marketingrizsa konyec, jöjjön a farba, amúgy hajós módra:
Aki be akar szállni ebbe a "játkba", vállalja, hogy nem csak akkor jelenik meg a hajón, amikor fényképezgetni, meg föl-alá traffikálni kell, hanem akkor is, amikor meg köll fogni a lapát szorosabbik végét, az jöjjön.
(Hajóskönyvet viszont hozni köll!! Különben semmi értelme!!!!)
Csak aztán nehogy az legyen a vége, hogy a végén beírom a rókás mesekönyv baloldali lapjára, hogy "na ez is vót itt eccer...
A Magyar Hajózásért Egyesület nyilvános szervezet. Minden hajózás iránt érdeklődőt szívesen látunk körünkben. Az Egyesület programjai részben nyilvánosak, ezeken bárki részt vehet (nyílt nap, Gulács búcsúztató), részben csak Egyesületi tagoknak (hajózások, kishajóvezetői tanfolyam, matróztanfolyam) szervezett esemény. Ezek ugyanis máshol vagy pénzbe kerülnek, vagy nehezen elérhetőek. Ez a tagoknak sincs "ingyen" hiszen egyéb események szervezőjeként, vagy más módon munkájukkal "fizetnek" a "lehetőségekért". Aki tehát belép több élményhez juthat, de....meló is van bőven.
Gumidani köszönöm az ajándék könyvet. szerintem jó lenne a szerzővel/Ervin Hauke/elvenni a kapcsolatot , egyidős velem de a német tudásom nem az igazi.A fiammal próbálom ezt megoldani.
on
A zuhatagi hajózásrol van egy érdekes hajós könyvem hogy milyen szabályok voltak érvényben 1938-ból. Az árakat svájci frankba számolták ez még most is érvényes lehetne/sf/ de azt hiszem nem kell semmiféle segitség a mostani Dunai utakon.
Persze mostani hajózási könyvekkel nem tudom hol lehet találkozni.
Nos, ebből én azt a következetetést vonom le, hogy a Dunán és a Tiszán nem változtatnak menetrendet (tehát véletlenül sem bővítik), valamint a Balatonon viszont szűkítik. Vajon melyik járat szűník meg? Sajnos
Felemás évet zárhatnak a hazai nagy személyhajózási cégek. Míg a dunai és a tiszai sétahajókon 10-15 százalékkal nőtt az utasok száma, a Balatonon éppen ennyivel kevesebben szálltak vízre az idei szezonban.
nem tudod véletlenül hogy ez az "ideiglenes" mit akar jelenteni? tényleg csak ideiglenesen nem üzemel amíg javítják, vagy ez szépítő megfogalmazás akar lenni arra hogy egész télre kikapcsolják?
OFF
Én már használtam is oda-vissza, mert én dél felé megyek ki Dunaföldvárról. Ezt már akkor meg kellett volna csinálni, amikor mexűnt a vasúti közlekedés a hídon!
Neszményen, arról volt itt szó. Eddig csak egy időpont - javaslat -ról tudok: 2004. november 12-14. Szerintem a Bócman Topictársnál jelentkezz e Fórumon. Tudtommal ő tudhat erről pontosabbat, s ő egy kedves nagytudású, segítőkész Ember, akinek más célja sincs, mint, hogy sok hozzá hasonló kedves nagytudású Ember legyen a hajózásban. ?!: Laja
Végre csoda történt és volt időm végignézni a fotóalbumaitokat...
Ismét felmerült bennem a kérdés, hogy miképpen lehet, hogy minden országban jó üzlet a folyami hajózás, csatornákat, zsilipeket működtetnek, nálunk meg jól eladták az önjárókat, feldarabolták a vontatókat...MIÉRT???
Lasan nem lehet magyar lobogóval közlekedő hajót látni a Dunán!
Az új HSZ meg a kisgéphajóknál csak a Nemzeti Lobogó meglétét írja elő, a "viselését" nem.....
dehogy zavarnálak ki a Dunából!főleg azért,mert magam is gyakran fürdöm benne!
A fürdést nem tiltani kellene, hanem megteremteni a kultúrált és biztonságos strandolás lehetőségét!
Azt sem szabad elfelejteni, hogy mi nem vagyunk hatóság, csak néhány lelkes önkéntes, szóval semmi jogunk kizavarni senkit a vízből..., de nem is akarunk!
"Román határvédelem:
Azért ez a bitang ...
"
Haggyuk a népet, azok szinte -- mint mi, repülnek, hajóznak, stb. , ahogy tehetik. Szídjuk tán csak a vezetőiket, a mieink se mindég tökéletesek.... :-))
A szomszéd kabin meg a matróztanfolyamra (hőszigeteléssel, vagy anélkül) stipistopi.
dunaimentők: Más nevében nyilatkozom: de meglepne, ha nem volnátok "willkommen". Feltéve, ha leteszitek a nagyesküt, hogy sem Ti, sem egyetlen utódotok nem fog engem kikergetni a Dunábából, ha úszom benne mint a hal. Mostanság (többnyire, ha nem öntenek bele rosz emberek némi akármit) jobb a vize, mint 50 éve. Az áldozati statisztikában meg gondolom a Margithídi VW-s hölgy is szerepel. Laja
Igaz, az hajnalban, fél négykor volt, de pont a híd alatt volt, völgymenetben............csak a pozíciólámpákat láttam, de akkor is hajó volt!
Off
kész van a földvári elkerülő, nem szokom használni, nekem a régi úton van dolgom, befelé.Hajnalban kiderült, nem túl jó ott a tájékoztatás, mert a régi úton forgalommal szemben igyekezett felfele egy kamion-nem kis kavart okozva az épp ott közlekedő delikvenseknek-főleg nekem, aki közben egy hajót próbáltam azonosítani..
Az első szvsz. a nap képe. Deszkával megrakva (ebből jutott még a tetőre is) olyan gyorsan tűzött el lefelé, hogy a fotó után távcsővel sasoltam meg, hogy tényleg jól olvastam-e a nevét. És jól. LOL.
A másodikon egy bolgár gabonás van, meg amit a raktérből kirámoltak. Mk. ha a rajta sétáló fószer a hely gatdája, akkor nagyon nem csodálkozom a raktértetőn látható zsibin.
A Balatoni mentőcsapatról kialakult véleményedet nem kommentálnám....
Mi a Dunán dolgozunk és csak akkor mennénk a Balatonra, ha hivatalos felkérést kapnánk.
A Magyar Vöröskereszt tart vízimentő tanfolyamot, amiről papírt is adnak a végén...sajna leginkább a partról-mentésről szól, viszont lelkes és hozzáértő emberek tartják. Úgy tudom 20-30 e.Ft a részvézeli díj.
Mi most olyan tanfolyamot keresünk, ami kimondottan a folyó vízről szól és EU szabványos.HA találunk mindenképpen megírom, hogy hol van és mennyiért!
Ha valakit érdekel, hogy kik vagyunk és hogyan dolgozunk bármikor szívesen megmutatjuk az eszközeinket, módszereinket, elmondjuk a tapasztalatainkat. lehetőleg a vízen , ahol ki is lehet próbálni mindent! Ja!TERMÉSZETESEN INGYEN!
Ha nem zártkörű a dolog érdekelne minket a matróz tanfolyam!írnál róla bővebben?
275 éve született a hazai hajógyártás egyik úttörője 2004. október 18.
Batthyány Tivadar neve a lapátkerekes hajók szabadalmaztatása miatt lett híres.
Batthyány Tivadar (Tódor) gróf 1729. október 16-án született Rohoncon. Birtokain ipari létesítményeket, manufaktúrákat alapított (majolika- és textilfestő manufaktúra Kisbéren, vasérc- és rézbánya Horvátországban, posztóüzem Tarcsán stb.), ezek azonban rövid életű vállalkozások voltak. Nevét elsősorban szabadalmazott, ár ellen haladó, állati erővel hajtott, lapátkerekes hajója tette ismertté. Birtokain korszerű gazdálkodást folytatott, s tervet dolgozott ki a Duna-Száva-Kulpa vízi út szabályozására is. Rohonci kastélyában összegyűjtötte Magyarország első nagy műszaki könyvtárát, amelyet unokája, gróf Batthyány Kázmér az MTA-nak adományozott. 1812. június harmadikán hunyt el Bécsben.