Nem lehet blokkot cserélni úgy, hogy átmigrálod bele a gépezetet?
Ugyan miért? Nem elég pontos a gyártás-technológiájuk, hogy a régi (de tökéletes) alkatrészek stmmeljenek a csere-blokkéval?
Elfúrják a meneteket, vagy mi van?
Az összes kopó alkatrészt is cserélni kéne mellé ami ab start elég sok pénz, de ehhez tartozik egy élőmunka igény is, ami az egész műveletet 2-3.000 EUR fölé emelné.
Medvegyev orosz miniszterelnok tegnap beszedet mondott, amiben kijelentette, hogy az USA-beli orosz hiszteria hatasara evtizedekig tarto rossz viszony johet Oroszorszag es az USA kozott. Es ezt nekik a javukra kell forditaniuk, Oroszorszagnak gyors utemben onellatova kell valnia mindenbol. Ez az elelmiszeriparban egybkent meglehetosen jol halad, ott a szankcioknak kifejezetten pozitiv hatasa volt.
Lassan kiderul az is, hogy mi is mozgatja az amerikai orosz hiszteriat (russiagate). Egy artatlan trukkbol indult kb. 1 eve: Hillary azzal akarta elterelni a figyelmet a piszkos ugyeirol, hogy bedobtak azt, hogy az oroszok meghekkeltek a part szervereit. Azota mar kiderult, hogy valojaban az USA-ban masoltak alt az adatokat egy pendrivera, majd olyan informaciokat raktak a fileokba, mintha orosz hekkeles tortent volna, es elkuldtek a wikileaks-hez. Hogy ki csinalta, azt meg nem tudjak. Ezt a Veteran Intelligence Professionals for Sanity szakertoi allapitottak meg:
"Ha egy BMW motorban megreped ket henger között az öntveny ... "
Ami egy eleg ritka hiba.
Ha a Teslaban beszarik az akku, akkor azt is cserelni kell, aminek a koltsege a tobbszorose egy motorcserenek. Es az eleg gyakori a Teslanal, par eve meg minden otodik autoban cserelni kellett.
A hazak, lakasok fütörendszerek modernizalasa is igen komoly feladvany. Csak az se megy marol holnapra, ... hanem a fütökazan elettartama altalaban >20 ev.
Az autoipart meg azert ekezik, mert pl. No.-ban van összesen vagy 12-14 millio diesel auto (Euro 4,5,6), amelyek nem tartjak be az elöirasokat. Es ebböl meg worst-case esetben se akarnak többet, mint ~5 milliot "kezelni" (sw-update). Ami a szagertöxerint eredöben talan nehany % javulast okoz(hat) legtisztasagügyileg. Tehat komoly megoldas egyelöre szoba se jön.
Kina es India kozott jo nagy dombok vannak, ott most ez okoz eppen problemat, gyors utemben sodrodnak a haboru fele. Meg azt sem konnyu megallapitani egy olyan helyen, hogy most eppen melyik orszag teruleten vagy.
"Ha egy BMW motorban megreped ket henger között az öntveny ... akkor meg ki kell kukazni az egesz motort a 2-3000 mozgo bütykevel, bizbaszaval, bigyojaval, csapagyaval (es ez nem BMW specifikus) ... minden henger (5-6) m1 a kukaba ..."
Nem lehet blokkot cserélni úgy, hogy átmigrálod bele a gépezetet?
Ugyan miért? Nem elég pontos a gyártás-technológiájuk, hogy a régi (de tökéletes) alkatrészek stmmeljenek a csere-blokkéval?
A nemetek ugy gondoljak, hogy a profi felszerszamozas a nagy darabszam gyartasaranak elökeszitese eltart ~2020-ig. Addig pedig, a mostani dinamikaval forgalomba kerül a nagyvilagban, mondjuk 4-5 millio EV (max. 10 millio). Az az ~1 milliardos autoparknak a 0,5-1%-a. A "nagyok" beszallasara meg majdnem tul korai idöpont.
Ennek ellenere a BMW is, az Audi is, a VW konszern is ... ugy all at, hogy a következö evekben kb. annyit költenek (invesztalnak) az EV vonalba, mint amennyit az ICE motorok fejlesztesebe ... ami azt jelenti, hogy komolyan is gondoljak ...
Amugy ezt az egesz kelet-europai izet meg lehet erteni 1 darab domborzati terkep segitsegevel.
Brest-tol az Uralig dombok es apro folyocskak vannak, amelyeknek nem igazan lehet nekitamasztani a hatarokat. Ugyhogy a francia-nemet-lengyel-orosz relacioban mindig ervenyesult az erosebb kutya elve.
(ezzel szemben all mondjuk az angolszaszok, de akar a panyolok helyzete is, ahol kis erofeszitessel meg lehetett vedeni az orszagot)
Mégis mi a rák indokolhatja technikailag, hogy egy meghibásodáskor, a kérdéses alkatrész felett még 300% tökéletesen működő alkatrészt is ki kelljen kukázni?
Ha egy BMW motorban megreped ket henger között az öntveny ... akkor meg ki kell kukazni az egesz motort a 2-3000 mozgo bütykevel, bizbaszaval, bigyojaval, csapagyaval (es ez nem BMW specifikus) ... minden henger (5-6) m1 a kukaba ...
Majd latjuk, hogy bevalik-e a Tesla javallata, ... hogy az e-motor kibir ~1 millio km-t, az akku pedig 1300-1500 ciklust (ami ~500 km hatotav eseteben 5-600 000 km-re lenne eleg ... vagyis egy akkucserevel el lehet egereszmi ~1 millio km-t).
(A napokban volt egy hiradas, hogy egy tuneziai taxisofor egy 47 eves Mercedessel eddig 1,2 millio km-t ment. Persze ez nem egeszen biztos, mert az ora 100 000 km-kent lenullazodik).
Persze nem ilyen egyszerű a dolog, mert bár ez a két alternatíva van az orosz nép előtt, azért Putyin személyes érdeke, ellentétes az orosz népével, neki a saját hatalma megszilárdítása a fontos, azt meg könnyen el lehet érni a nacionalizmus szításával, amihez kell a Krím megszállása.
megszólal néha a JÓZAN ÉSZ is, csak sajnos az őrület lehurrogja
410 tudóssal szemben bármikor fel lehet sorakoztatni 41000 adminisztrátort akik halálosan be vannak szarva hogy egy Fukushima-i baleset megismétlődik Koreában, ami ugyan nem földrengésveszélyes, de ez senkit se érdekel