Köszönöm a válaszokat és, hogy foglalkoztok a témával!
Amennyire én utána tudtam kérdezni a részecskeszűrő hibája tud ilyen jelenséget okozni.
Fogyasztással elégedett lennék, de örülnék, ha a 6 sebességes váltó pályán kicsit lentebb tudná vinni. Bár a 6,3-al is kiegyezem csak ne legyen baja a motornak.
"csurig volt olajjal, legalább a maxium szint felett még 7-9cm-vel. Ez utalhat gondra vagy bármilyen bajra?"
igen, a motorolaj ennyire túltöltése totálisan inkompetens szerelőre utal
"hogy alakult a fogyasztás?"
pályán tempomat 100 km/h 5 L, 115 km/h 5,5 L, 140 km/h 6,5 L de ez még az ötös váltó, a hatosnál valszeg nem ennyire meredek az emelkedés a sebesség függvényében
"Futómű állítólagos gyenge pont az autón"
az enyémen cseréltek valamit 150.000 km-nél a futómű körül nemtom mit, de nem volt drága most van benne 160.000, most valami bordásszíjat (nem vezérmű, az láncos) akarnak cserélni ráálltam a 10.000 km-enkénti szervizre...
KIA Ceed-et szeretnék vásárolni. 1.6CRDI motor, 90 vagy 115LE az mindegy, csak 6-os váltóval szeretném, mert viszonylag sokat pályázom. Négy kérdésem lenne: - Motornak ismert bajairól, nyűgjeiről szeretnék felvilágosítást kapni, mit érdemes megnézni, odafigyelni - Megnéztem egy kiszemelt autót, (http://www.hasznaltauto.hu/auto/kia/ceed/kia_ceed_1.6_crdi_ecodynamic_euro5.uj_modell.szervizkonyv-9826982) és ugyan a tapasztalatok ugyan pozitívak voltak, de két dolog feltűnt. A nívópálcával ellenőrizve az olajszintet, csurig volt olajjal, legalább a maxium szint felett még 7-9cm-vel. Ez utalhat gondra vagy bármilyen bajra? - Nektek, hogy alakult a fogyasztás? van aki azt mondja, hogy 3 KIA-ja van és a dízelek 7 liter környékén fogyasztanak. - Futómű állítólagos gyenge pont az autón. Ez igaz, hogy érzékeny a magyar utakra?
Elolvastam a tesztet,hát nem lettem okosabb,mind a kettő jónak tűnik,talán a Cee'd kicsit jobb.Nem egyszerű mert van néhány alternatívám is.(lancer,auris,civic,stb)
Majd meglátom.Ehhez a kettős tömegű lendkerékhez nem ragaszkodnék(remélem jól írtam).
Azért nekem van viszonyotási alapom. Volt cdti motoros corsám kettős lendkerékkel,most riómvan kettős lendkerék nélkül. A corsa kuplungján tartva a lábam,remegett mint a kocsonya,hangosabb traktorosabb volt a motorja is. Meg is jegyezte egy tesztportál,tán pont a totalcar,hogy a lábunkat a kplungra helyezve lábmasszirozás kezdődik.
Szóval ezt ne nevezzük rezgéscsillapitásnak.
A rio 1. 1 es dizele sokkal halkabb és nincs semmijen rezgés sehol,néha a váltó aló hallok kis zakatolást,de ez nem ráz egyáltalán inkább csak hangja van,gondolom a kuplung felől jön.
Mivel 3 hengeres isa motor néha egyenetlenül jár,de ennek már nincs köze a lendkerékhez.
Egy ismerős dizel ignisébe már vagy 3x volt cserélve,vagy javitva a kettős lendkerék. Több százezerért és a nagy semmiért. Szerintem felesleges. Nem tudom a kia hogy oldja meg,de nekem ez igy tökéletes.
A turbós leirásod nem értettem pontosan,hogy mért jó a kissebb motor.
A gond csak ott van, hogy az átlag ember nem is tudott róla, hogy létezik ilyen alkatrész, még el nem kezdék "lerontani" a minőségét. Pl az 1.9 tdi-k ben miért bírták 500 000 km-ig, vagy c vectra gts ben. Rengeteg autóban volt már a 90-es években is. Azokban az autókban kibírta majd az autó élettartamát ez a komponens. Csak rájöttek a gyártók, hogy ez nem biznisz, mert 200 000 km es futásteljesítménynél még viszonylag fiatalok az autók. (3-7 év)
Félmilliónál már 10-15 éves egy dízel is. Akkor már a kutya nem költene rá ennyit. Így akkor kénytelenek lennének olcsóbban adni az alkatészt. De az nekik nem buli. Úgyhogy nem kell bedőlni ennek a kényelem ára dumának. Majd amikor a 3 hengeres kisturbós fostalicskákban is elkezd tönkremenni, majd akkor meg vakarja a paraszt a fejét.... Az európaival mindent meg tudnak etetni a gyártók. Olyan irányba ment el európában az egész autógyártás a 2005 óta, hogy szerintem egy két márkaképviselet megérett volna már a felgyújtásra.
itt ezt a topicot kb 9 éve figyelem, soha senkinek nem volt gondja még kettőstömegűvel azon kívül hogy ilyen nincs a ceed-ben, más okot nem tudok elképzelni
Igy is csak a távolkeleti gyártókról mondható el,hogy nem erőltetik a kettőstömegűt De 2000 köbcenti felett ezekbe is van Egy corollába pl 800 ezer ft.A kiába nem tudom mennyi. De szerintem ezt is meg a kuplungot is cserélniük kellene garanciában.
Lejjebb görgetve az adatlapon lehet látni, hogy ez a két típus rendelhető DCT-váltóval, azaz duplakuplungossal. Gyaníthatóan akkor ezekhez tartozik a kettőstömegű is.
Igen, a kettőstömegűnél a turbós benzinesekre is gondoltam, hogy van azokban, nemcsak a dízelekben. Az én Cee'd-em 1.4 CVVT ferdehátú lesz, az szívóbenzines.
Raknak az újabb turbós benzinesekbe is, a WV előszeretettel teszi bele az 1,4 tsi motorba. Régebben csak az magasabb presztizsű autókban (AUDI és WV) volt ilyen kivitelű a motor a símább járás érdekében, de manapság a Skoda és a SEAT is megkapta ezeket a kettőstömegű lendkerékkel szerelt 1,4 tsi motorokat.
A benzines motorokban egyébként kisebb terhelésnek van kitéve, azokban tovább húzza.