Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wilcoo Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25079

Köszönöm a válaszokat és, hogy foglalkoztok a témával!


Amennyire én utána tudtam kérdezni a részecskeszűrő hibája tud ilyen jelenséget okozni. 

Fogyasztással elégedett lennék, de örülnék, ha a 6 sebességes váltó pályán kicsit lentebb tudná vinni. Bár a 6,3-al is kiegyezem csak ne legyen baja  a motornak.

 

dokeee Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25078

Nem biztos, hogy dráma, mondjuk ezt pont vételkor nehéz megmondani. Lehet, hogy egy olajcsere és normális használat megoldja.

Előzmény: aamen3 (25077)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25077

"Szerintem az gázolajjal hígult olaj lesz"

 

az se jo jel...

Előzmény: dokeee (25074)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25076

nem, 140-nél volt utoljára márkaszervizben az autó

Előzmény: zöldcorsa (25075)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25075

Ezeket neked garanciába cserélték ?

Előzmény: aamen3 (25072)
dokeee Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25074

Ez már DPF-es motor nem? Szerintem az gázolajjal hígult olaj lesz.

Előzmény: aamen3 (25072)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 25073

ize
az a motorolajtultoltes lehet szandekos is
igy akarnak valami egeszsegtelen motorhangot csillapitani...

Előzmény: aamen3 (25072)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.15 0 0 25072

"csurig volt olajjal, legalább a maxium szint felett még 7-9cm-vel. Ez utalhat gondra vagy bármilyen bajra?"

 

igen, a motorolaj ennyire túltöltése totálisan inkompetens szerelőre utal

"hogy alakult a fogyasztás?"

 

pályán tempomat 100 km/h 5 L, 115 km/h 5,5 L, 140 km/h 6,5 L
de ez még az ötös váltó, a hatosnál valszeg nem ennyire meredek az emelkedés a sebesség függvényében

 

"Futómű állítólagos gyenge pont az autón"

 

az enyémen cseréltek valamit 150.000 km-nél a futómű körül nemtom mit, de nem volt drága
most van benne 160.000, most valami bordásszíjat (nem vezérmű, az láncos) akarnak cserélni
ráálltam a 10.000 km-enkénti szervizre...

Előzmény: wilcoo (25071)
wilcoo Creative Commons License 2016.05.15 0 0 25071

Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni!

KIA Ceed-et szeretnék vásárolni. 1.6CRDI motor, 90 vagy 115LE az mindegy, csak 6-os váltóval szeretném, mert viszonylag sokat pályázom. 
Négy kérdésem lenne:
- Motornak ismert bajairól, nyűgjeiről szeretnék felvilágosítást kapni, mit érdemes megnézni, odafigyelni
- Megnéztem egy kiszemelt autót, (http://www.hasznaltauto.hu/auto/kia/ceed/kia_ceed_1.6_crdi_ecodynamic_euro5.uj_modell.szervizkonyv-9826982) és ugyan a tapasztalatok ugyan pozitívak voltak, de két dolog feltűnt. A nívópálcával ellenőrizve az olajszintet, csurig volt olajjal, legalább a maxium szint felett még 7-9cm-vel. Ez utalhat gondra vagy bármilyen bajra? 
- Nektek, hogy alakult a fogyasztás? van aki azt mondja, hogy 3 KIA-ja van és a dízelek 7 liter környékén fogyasztanak. 
- Futómű állítólagos gyenge pont az autón. Ez igaz, hogy érzékeny a magyar utakra?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

dokeee Creative Commons License 2016.05.15 0 0 25070

Ha újonnan veszed és ésszel használod, kb. sose lesz baja.

Előzmény: szimla65 (25069)
szimla65 Creative Commons License 2016.05.14 0 0 25069

Sziasztok!

Köszönöm a segítséget trec12 és Lacus51.

Elolvastam a tesztet,hát nem lettem okosabb,mind a kettő jónak tűnik,talán a Cee'd kicsit jobb.Nem egyszerű mert van néhány alternatívám is.(lancer,auris,civic,stb)

Majd meglátom.Ehhez a kettős tömegű lendkerékhez nem ragaszkodnék(remélem jól írtam).

zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.14 0 0 25068

Azért nekem van viszonyotási alapom. Volt cdti motoros corsám kettős lendkerékkel,most riómvan kettős lendkerék nélkül. A corsa kuplungján tartva a lábam,remegett mint a kocsonya,hangosabb traktorosabb volt a motorja is. Meg is jegyezte egy tesztportál,tán pont a totalcar,hogy a lábunkat a kplungra helyezve lábmasszirozás kezdődik. 

Szóval ezt ne nevezzük rezgéscsillapitásnak. 

A rio 1. 1 es dizele sokkal halkabb és nincs semmijen rezgés sehol,néha a váltó aló hallok kis zakatolást,de ez nem ráz egyáltalán inkább csak hangja van,gondolom a kuplung felől jön. 

Mivel 3 hengeres isa motor néha egyenetlenül jár,de ennek már nincs köze a lendkerékhez. 

Egy ismerős dizel ignisébe már vagy 3x volt cserélve,vagy javitva a kettős lendkerék. Több százezerért és a nagy semmiért. Szerintem felesleges. Nem tudom a kia hogy oldja meg,de nekem ez igy tökéletes. 

 

A turbós leirásod nem értettem pontosan,hogy mért jó a kissebb motor. 

Előzmény: Laikus Testvér (25066)
Jónás György Creative Commons License 2016.05.13 0 1 25067

A gond csak ott van, hogy az átlag ember nem is tudott róla, hogy létezik ilyen alkatrész, még el nem kezdék "lerontani" a minőségét. Pl az 1.9 tdi-k ben miért bírták 500 000 km-ig, vagy c vectra gts ben. Rengeteg autóban volt már a 90-es években is. Azokban az autókban kibírta majd az autó élettartamát ez a komponens. Csak rájöttek a gyártók, hogy ez nem biznisz, mert 200 000 km es futásteljesítménynél még viszonylag fiatalok az autók. (3-7 év)

Félmilliónál már 10-15 éves egy dízel is. Akkor már a kutya nem költene rá ennyit. Így akkor kénytelenek lennének olcsóbban adni az alkatészt. De az nekik nem buli. Úgyhogy nem kell bedőlni ennek a kényelem ára dumának. Majd amikor a 3 hengeres kisturbós fostalicskákban is elkezd tönkremenni, majd akkor meg vakarja a paraszt a fejét.... Az európaival mindent meg tudnak etetni a gyártók. Olyan irányba ment el európában az egész autógyártás a 2005 óta, hogy szerintem egy két márkaképviselet megérett volna már a felgyújtásra. 

Előzmény: Laikus Testvér (25066)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.13 0 0 25066

Nem felesleges az, csak a valamit valamiért elv érvényesül ennél is.

 

Kevesebb a remegés a váltón és a kormányon, nem rezeg a tükör álló helyben, stb., de cserébe 150 - 180 ekm-nél cserélni kell a kettőstömegő lendkereket.

 

(Ilyen a turbó is, egy-két mérettel kisebb motor is elég, de néha cserélni kell a turbót...)

Előzmény: zöldcorsa (25065)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.12 0 1 25065

Én pont emiatt is vettem kia dizelt,mert ők legalább nem tesznek bele ilyen felesleges dolgokat. 

Előzmény: aamen3 (25064)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.12 0 1 25064

itt ezt a topicot kb 9 éve figyelem, soha senkinek nem volt gondja még kettőstömegűvel
azon kívül hogy ilyen nincs a ceed-ben, más okot nem tudok elképzelni

Előzmény: zöldcorsa (25063)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.12 0 1 25063

Igy is csak a távolkeleti gyártókról mondható el,hogy nem erőltetik a kettőstömegűt  De 2000 köbcenti felett ezekbe is van Egy corollába pl 800 ezer ft.A kiába nem tudom mennyi. De szerintem ezt is meg a kuplungot is cserélniük kellene garanciában.

Előzmény: aamen3 (25061)
08-73 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25062

Annak is lehet, hogy csak a duplakuplungos verziójában van.

Előzmény: aamen3 (25061)
aamen3 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25061

az 1.6 dizelen kisse csodalkozok

Előzmény: 08-73 (25060)
08-73 Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25060

Akkor mégiscsak berakták a szívókba korábban, a nagyobb teljesítményűekbe.

Tegnap az egyik KIA kereskedést direkt megkérdeztem, megnyugtattak, hogy az 1.4-es Cee'dben nincs kettőstömegű.

Az benzinesből tényleg az 1.6 GDI duplakuplungos verziójában van, meg persze az 1.6 dízelben.

Előzmény: -peter (25059)
-peter Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25059

ja, és ezek ugye még sima szívóbenzinesek voltak...

Előzmény: -peter (25058)
-peter Creative Commons License 2016.05.12 0 0 25058

Azt hallottam, hogy az 1.8 és attól felfelé lévő összes BEZINES Fordban kettőstömegű van.

Előzmény: 08-73 (25051)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.11 0 0 25057

Egy olyan kérdésem lenne,hogy a lengéscsillapitót gariban cseréli a Kia?  Nem mondják azt,hogy ez az úthibákból van? köszönöm.

Előzmény: 08-73 (25056)
08-73 Creative Commons License 2016.05.11 0 0 25056

Hoppá!

 

Lehet, hogy az 1.6GDI-kben mégiscsak van kettőstömegű, meg az 1.6 dízelekben:

http://www.kia.com/hu/models/kia-ceed/

 

Lejjebb görgetve az adatlapon lehet látni, hogy ez a két típus rendelhető DCT-váltóval, azaz duplakuplungossal. Gyaníthatóan akkor ezekhez tartozik a kettőstömegű is. 

08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25055

Igen, a kettőstömegűnél a turbós benzinesekre is gondoltam, hogy van azokban, nemcsak a dízelekben. Az én Cee'd-em 1.4 CVVT ferdehátú lesz, az szívóbenzines.

Előzmény: Laikus Testvér (25054)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25054

Raknak az újabb turbós benzinesekbe is, a WV előszeretettel teszi bele az 1,4 tsi motorba. Régebben csak az magasabb presztizsű autókban (AUDI és WV) volt ilyen kivitelű a motor a símább járás érdekében, de manapság a Skoda és a SEAT is megkapta ezeket a kettőstömegű lendkerékkel szerelt 1,4 tsi motorokat.

 

A benzines motorokban egyébként kisebb terhelésnek van kitéve, azokban tovább húzza.

Előzmény: 08-73 (25053)
08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25053

Valszeg régebben a nagyobb köbcentis szívóbenzinesekbe is raktak bele.

Mondjuk az 1.4-esemben szerencsére nem lesz :)

Előzmény: dokeee (25052)
dokeee Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25052

Kétezres, 136 lóerős. Szóval az tévhit, hogy kettőstömegű lendkerék csak a turbodízelekben van.

Előzmény: 08-73 (25051)
08-73 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25051

Az érdekes, pedig szívósokba nem szoktak kettőstömegűt rakni. Hány köbcentis a Volvod motorja?

Előzmény: dokeee (25050)
dokeee Creative Commons License 2016.05.10 0 0 25050

Mondjuk a 14 éves, nagyjából ilyen teljesítményű szívóbenzines Volvómban kettős tömegű a lendkerék :)

Előzmény: 08-73 (25048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!