Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12659
Tom weblapján találsz róla leírást, békés halászhajó volna a technika, persze a halaknak erről eltérő véleményük lenne, ha el tudnák mondani. ;-)
Előzmény: Qn (12657)
HG. Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12658
Azért még ezek után is lehet(ne) érdekes dolgokat elkapni rajta, amikor még néhányszor átrendezik a kikötőt a téli "vermelés" előtt.
Előzmény: smith (12656)
Qn Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12657

Tegnap délután Siófokon kötöttünk ki, az idöjárásjelentéssel ellentétben kellemes, napsütéses idöben. A forgalom már nagyon gyér volt, a csendet csak egy haletetö hajó ki, majd 45 perc múlva a visszajövetele törte meg. Ez milyen hajóosztályba tartozik? Nagyon katonai jellege volt. A Révfülöp is már az ipari részre van kikötve.

 

 

1234
smith Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12656
Akartam is a héten Tom-tól kérdezni, nem tudna-e a webcam ügyében kapcsolatot mozgósítani (írtam az info@ címükre mailt, de nem volt reagálás), de most már mindegy, tavaszig majd csak rendberakják.
Előzmény: HG. (12655)
HG. Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12655

Elment (illetve E4=17.50-kor megérkezett) szakadó esőben az utolsó menetrendi személyhajó a Balatonon. A tv2 képekkel is beszámolt róla, jól látszott a kikötő, meg a benn álló hajók is. (A Gulács továbbra is a spiccen áll a Kelén mellett, szemmel láthatóan érintetlenül.)

 

Nem sokan voltak a Fonyódon...  Ha működne a kib.....tt webcam, láttuk volna.

 

Máskor november elejéig is járt, idén végül is 14% lett a visszaesés. 

 

MALWIN Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12654
Azt nem tudom, hogy magával vitte-e a pontonját, és hova, de Szegedre már anélkül érkezett-legalábbis nem volt több úszómű a passznév környékén..kíváncsi vagyok, Szegeden telelnek-e, vagy begyűjtik őket Pestre, esetleg egy kis parti szemlével összekötve?
Előzmény: Enzo (12651)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12653
De bosszantásképp!:-)))))
Előzmény: smith (12647)
Bócman Creative Commons License 2004.10.10 0 0 12652

Teljesen komoly!

 

Ha jobban megnézed a képet, láthatod, hogy a raktárkeret két jól alkülöníthető részből áll.

 

Az alsó (világos színű) az eredeti rész. A felső (talán barna?!) sávot utólag hegesztették fel.

 

Ennek következtében megnövelhették az eredeti legnagyobb bemerülést.

A rajnai hajókon ez meglehetősen bevett gyakorlat, viszonylag kis anyagi ráfordítással mintegy 10-15% hordképesség-növekedést lehet elérni.

 

Egyébként ezt gyakran összekötik a hajótest meghosszabbításával is. A korábban 70-80 méter hosszú, 21-22 decis merülésű, 1000-1200 tonnás hajóból 100-110 méteres, 27-30 decis merülésű, akár 1800-2000 tonnás is kihozható.

 

Előzmény: smith (12643)
Enzo Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12651

Már a pontonjátt is elvitték innen. Nem tudom, lehet, hogy magával vitte a múlt héten? Asszem ennek a nyárnak végérvényesen lőttek...

 

Tom , szép őszi képeket csináltál.

Hát ezért nem írkálok én sokat a szolnoki hajózásról...

 

Viking, gyakrabban is pakolászhatsz!

:)))

Előzmény: MALWIN (12642)
FOMA Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12650
Szerencsére nyáron azért van arra személyhajózás Tiszacsege és Kisköre között, valamint Zetorok is visznek lefelé kavicsot.
Előzmény: Tom_ (12638)
gumidani Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12649

Hülye Index!

Az utolsó kettő elé írtam, hogy régebbiek.

gumidani Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12648

Valakinek kedvenc fényképezési helye lehetett a Battyhyány tér:

 

 

 

 

Ezek talán régebbiek:

 

smith Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12647
OK. Gondolom ehhez valami nehezebb rakománnyal kell megrakni, mint az árpa.

Ja, nem bosszantásként, de ma reggel öt perc földvári hídi várakozás: egy szerb(?) toló egy tankerrel +két üres bárkával völgymenetben szinte keresztben a híd alatt (nem értem, miért nem engedik ilyen vízállás mellett a bal nyílás kétirányú használatát), a szűkület alatt gépen váró ukrán(?) 4 bárkával. Fotó nincs, mert sajna erőst sietni kellett.
Előzmény: MALWIN (12646)
MALWIN Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12646

Akár:

Előzmény: smith (12643)
viking star Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12645

és a mai nagypakolás utolsó felfedezettje:

 

a néhai Szemes m/s kifelé menet a siófoki kiköőböl egy felhős, szeles hétköznapon öt óra után tízzel, 1994-ben:

 

 

 

(ezt csak úgy...ott árválkodott ő is a fiókban)

viking star Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12644

I.,IX., és Úttörő a Parlament előtt:

 

 

smith Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12643
Tegnapi mozgás: Egy német önjáró sörnekvalót rakodott a 1558-nál, az utolsó két szerelvény tartalmát orrkötéllel, gépen állva tömködték a raktér végébe, de persze naplementéig nem indultak el, mert szöszmötöltek a raktér lezárásával és a takarítással is. Ezt a merülési jelet (mármint a felső végét) komolyan lehet venni?

MALWIN Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12642

Azok az uszályok a jelzésük szerint a volt Admiralitás Kft tuladona. Kíváncsi vagyok, mennyi ilyen lehet még szerteszórva a Tiszán. Egy szép csokor hever Szegednél a Boszorkányszigeten, amint azt láthatták júniusban a topicból jónéhányan..

Ha már Tisza:

Igaz, nem lévén más hajó, csak a Mátyáskirályt fotózhatom, de, miután többször áll, mint megy, ha megmozdul, az is esemény.

Ezért hadd lepjelek meg itt titeket egy unalomig ismert típus újabb képével:

Előzmény: Tom_ (12638)
viking star Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12641

Az első 4 oldalt gyorsan beszkenneltem

 

http://fpress.hu/folyamhajo/vizib_1.pdf

 

még van úgy kb 18 oldal

 

a katalógus a fent látottakon kívül még ezeket mutatja be:

 

-trópusi kivitelű vizibuszok

-mikro-vizibuszok

-alucsónakok/sportcsónakok

-luxus kivitelű tanácskozó hajó (3015 tip. vizibusz)

-tengeri/folyami mentőcsónakok

-szolgálati csónakok

-folyami ladikok

-horgász/vadász csónakok

Előzmény: Enzo (12633)
Tom_ Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12640
Nyugati-főcsatorna 33-as út hídja. Ezt sajnos már nem említi a HSZ, de a híd magassága miatt is látható, hogy nem hajózáshoz lett méretezve.
Tom_ Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12639

Keleti-főcsatorna, 33-as út hídja. Ez alatt még egy kisebb hajó is elférne. A HSZ II. részében a 7.9 fejezet is meg megemlíti (két mondatban).

 

Tom_ Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12638

A Tisza 430 és 431 fkm között (Tiszafürednél) van a 33-as főút hídja, mely a Tisza-tó közepén halad át, az alatt a bal parton van három kiselejtezet uszály. Sajnos szerintem ennyi képezi az adott szakasz hajózását, illetve hajózási emlékét. Kitűzési jel is ritka, piros hengert a 419-nél és a 426 körül láttam, az egyiket a hordalék már elsodorta. A parti folyamkilométer táblák helyenként megvannak és néhány parti jel is néha látszik.

 

Tom_ Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12637
A Balatoni hajók honlapomon 100 képes virtuális motorcsónaktúra látható a Tisza-tó legszebb részeiről (Extra fejezet / Tisza-tó). Nagyobb hajó nem sok van, azok sem érik el a 20m-t, viszont rengeteg kiscsónak és gyönyörű látvány.
Enzo Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12636

Köszönöm az infót mindenkinek a Hófehérkéről.

Ha jól számolom, akkor ez benne van a "Top 5"-ban!

 

Mi lenne, ha gyorsan összeírnánk a 100 évesnél öregebb magyar hajókat, amik még megvannak? Pirossal szedve a működőket!

 

1869: Zoltán

1872: Fk312 (ex-Balaton)

1891: Kelén

1891: Helka

1895: Hófehérke (ex-Margitsziget)

 

Van még?

Előzmény: gumidani (12618)
Zoltika Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12635

Pár hete szó volt az egykor a Dunán szolgált vizibuszokról, 2 hete pedig a kezemben volt egy a 80-as évek végén kiadott Magyarországot bemutató képeskönyv. Egy a Parlamentet a Margit-hídról bemutató képen éppen a Pilis nevű 301-es vizibusz fordul le a Bem térről; a távolban az Akadémiánál jól kivehetően a Petőfi áll. Pár hete volt szó a Dunán szolgált 301-es vizibuszokról; de nem emlékszem, hogy ebben szerepelt volna a Pilis név. 

Szóval jöhet az a vizibusz katalógus! + az egyéb anyagok is!

Előzmény: Enzo (12633)
Enzo Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12634

Emmán a hüjeség! Betonhajó?! A beton köztudottam nehezebb a víznél, így nem úszik. A fele sem igaz.

:)))

Azt nem talátam az oldalon, hogy milyen vastag beton volt az oldaluk.

Vajon a motor és a hajócsavar is betonból volt? :))) És mennyi időnként kellett vajon újrafenekezni őket? :)))

 

A San Franciscoi Hajógyár keres hajóépítési gyakorlattal rendelkező kőművest!

:)))

Előzmény: muggli (12631)
Enzo Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12633

"Érdekes darab ezek közül a topic számára még talán a fekete-fehér Ganz vízibuszkatalógus lehet."

 

Hmmm... Valóban! Érdekesen hangzik!

Előzmény: viking star (12632)
viking star Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12632

A Kaposvár rundóját én tettem fel a netre:)

 

Node szkenneltem a képet (szép is lett volna, ha élőben találkozom őkelmével, ráadásul rundóban a Szabadság-hídról, és ráadásul fényképpel a kezembe, ráadásul a nyolcvanas évek végén:)))

 

Eredetileg egy ősrégi Mahart szóróanyagban található a kép, amely a cég hajóit mutatja be, külön A4-es lapon (a toló-vontató egységeket fél-fél lapon), színes fotóval, helyenként alaprajzzal.

Anyám régen egy hajózáshoz csak picikét kapcsolatba hozható cégnél dolgozott, és a Mahart székházában volt az irodájuk, így sikerült onnan pár szuvenírt kimenteni, mielőtt a feledés tüzén elégnének. Érdekes darab ezek közül a topic számára még talán a fekete-fehér Ganz vízibuszkatalógus lehet. Ha lesz időm, majd beszkennelem, szép nagy féloldalas képek tarkítják.

Előzmény: Bócman (12610)
muggli Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12631

Hali Urak!

Még a "Sopron"-nal megtett bajai úton esett szó a beton úszóalkalmatosságokról. Íme, találtam valamit a neten: Betonhajók . Böngésszétek egészséggel! :-)))

muggli©

gumidani Creative Commons License 2004.10.09 0 0 12630
Csak, hogy ne szabaduljatok tőlem:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!