Az elvárásaidban meg a lelkesedésedben igazad van, és meg is értelek - de akkor sem reális. Kimondhatja bármilyen bíróság azt, hogy itt és most abba kell hagynunk a légszennyezést, de NEM FOGJUK TUDNI MEGTENNI. Vagy sokkal, de sokkal, nagyságrendekkel több ember fog itt és most, azonnal belehalni ebbe - mint amennyinek a potenciális jövőjét befolyásolhatjuk...
A bolygó lakosságát nem lehet megetetni, életben tartani, ellátni ma már - a korszerű technológiák, gépesített mezőgazdasági-ipari módszerek, korszerű talaj-javító vegyipari termékek (pl: műtrágyák, permetezőszerek) nélkül. Egyszerűen nem megy, ha ezt erőltetjük, olyan mértékben fog visszaesni a termelékenység, ami lehetetlenné teszi akár 2-3 milliárd ember legelemibb szükségleteinek is a kielégítését - ők akkor éhen-szomjan fognak veszni.
Ez nem károgás - ez a pőre valóság. A pőre valóság az, hogy korszerű mezőgazdasági technológiák nélkül még Európa sem lenne képes már megetetni saját lakosságát - pedig ez a világ egyértelműen kevésbé túlnépesedett és arányaiban a leginkább lakható-művelhető területei közé tartozik (Magyarország meg konkrétan simán a dobogós helyen van a területarányosan mért lakható/művelhető terület tekintetében, kis túlzással a vízfelületek kivételével elvi síkon az országban minden négyzetméter lakható és/vagy művelhető lenne - nézd meg ezt az arány hegyvidékes vagy sivatagos országokban).
Viszont itt és most, azonnal nem tudunk még átállni más technológiákra. Ez még pár évtized - a folyamat amúgy halad szépen.
A másik hibát meg ott követed el, szerintem te is, mások is - hogy minden problémáért a közlekedést, sokan egyenesen kizárólag a korszerű dízel-autókat okoljátok - miközben az összképben ezek ráhatása valójában olyan kicsi, hogy ha nem is lenne, az sem változtatna jóformán semmit. Nyilván a lokális, nagyvárosi levegő/egészségügy szempontjából ez számít - de például az üvegházhatású gázok kibocsátásában a világ teljes személyautó-állománya kisebb súllyal szerepel, mint a csak Indiában cél és értelem nélkül tartott szent tehenek püfögte metán - akármilyen abszurd, de nézz utána - ez a valóság!
A dízel száműzése helyett felszámolnánk az indiai tehénállományt (amely óriási tömegű élelmiszert zabál fel az emberek elől, komoly szerepet játszva az ottani élelmezési nehézségekben, miközben egyáltalán nem hasznosulnak semmilyen formában, nem eszik meg őket) - akkor többet tennénk a klíma megmentéséért, mint az egész autóipari boszorkány-üldözéssel...
Fejtegettem már korábban: nagyon sok területen generálisan hibásak a prioritások, minden energiát nem alapvető fontosságú, nem egyedüli, de még az is megesik, hogy valójában marginális problémákra koncentrálunk - így ezek "megoldásával" sem lépünk végül előre semmit.
Csak azert olvastam el a hvg cikket, mert kivancsi voltam, hogy hogy javitjak ezt a problemat a meglevo autoknal, most hogy kiderult a csalas.
Egyaltalan nem erdekelnek az autok, nem neztem utana a cikkben irtaknak sem, azt is ebbol a cikkbol tudtam meg, hogy ezzel az adalekanyaggal csokkentik a szennyezoanyag-kibocsajtast.
Az a baj tudod, hogy ez egy baromság. Hazugság... És nagyon, de nagyon keveset kellett volna bárkinek is utána nézni, hogy rájöjjön, ezért nem is értem..
Kapásból, a Passatban használt LEGKISEBB AdBlue tartály is 13 literes, de van nagyobb is, a BMW X5 13-19 liter közötti, és ez csak két olyan, amit fejből tudtam, nem néztem utána. Ha utána nézel, rájössz, hogy alig van egy-két olyan kisebb méretű-motorú német dízel, amiben 8 literes a tartály, de van a nagyobbakban 30-40 liter között is. Pont 8 literes van csak nyomokban, igazándiból a cikknek annyi az összes igazságtartalma, hogy ennél kisebb tartályú azt hiszem, nincs is... Ha többek között "ezt beszélték össze", akkor mit mondjak, rendesen meg fog izzadni az az ügyész, amelyik kartell-vádat akar emelni...
Szóval a hír igaz, bár nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...
Ahogy az oroszok is meg akarják szállni a szomszédaikat, aztán azok szomszédait, és így tovább, csak az a különbség, hogy ők még ma is ezt akarják, még pl. a németek jól elvannak a globalizált világban területszerzés nélkül is, mert tudják, hogy piacot szerezni sokkal kifizetődőbb.
kar hogy a HVG is lecsuszott a bulvarszar kategoriaba, es annyira nem volt kepes, hogy ket percet guglizzon, mielott atveszi kritika nelkul a spiegel cikket.
Nem 8 literes tartalyok vannak az autokban, hanem 8 es 33 liter kozott mindenfele, gyartotol es autotipustol fuggoen. Raadasul nem is egyforma rendszert hasznalnak.
Igazad, van... de ha MA akarunk átállni, az X vagy Y vagy Z összegbe kerülne... csak az autóiparban, XY-ba a közúti áruszállításban
(ami szerintem ugyanúgy autóipar) XZT összegbe a hajózásban stb. Én sem mondtam mást, minthogy döntést kell hozni. Te is tudod,
hogy az összeférhetetlenség fennáll az ipar... így IPAR profitja, termelési tervei, gazdaságossági számításai és az élhető, tiszta környezet
között. Nem tagadod... csak belátni sem vagy hajlandó, hogy változtatni kéne... SŐT.. az sem tetszik, hogyha bíróságra akarja valaki
vinni a dolgot, mert ott a lőtéri kutyát sem érdekli a lobbiérdek.
Ehelyett, elkened a felelősséget, majd kiemeled az ÉN felelősségem (amit hajól emlékeszem sosem tagadtam, többes szám első személyben fogalmaztam, mivel nem tartom magam társadalmon kívül állónak) ... és próbálod bagatellizálni az egészet, meg "hülyeségnek"
titulálni a felvetést is...
... aztán ennyivel meg is elégszel. Terítsük szét a felelősséget, mondjuk, hogy irreálisak az elvárások ezen a téren, mert a "sötétzöldek"
hülyék, hippokriták + gecik... "osztjóvan". Máris nem probléma a környezetszennyezés?
************************
Bocs, de ez a hozzáállás egy vicc. És nem vagy hajlandó máshonnan közelíteni... kifogásokat keresel ÉS sorolsz. Ez rohadtul nem visz előre.
Csodálkozol, hogy miután semmi mást nem halltottunk tőled, mint azt, hogy DE EZ ÍGY TÖRVÉNYES, akkor egy idő után a parttalan vita és
a "nemlehet megoldani technikailag" 19 ezredik külöböző verzióját is végighallgatva.... azt gondolja magában akinek MÁS A VÉLEMÉNYE, hogy
hát jó...
... akkor tiltsuk be? Szerinted TÉNYLEG mindenki hülye, csak az ipar képviselői a helikopterek? Ha valami technikailag "nem megoldható" az
Ő szakértő véleményük szerint, akkor az nincs is? Nem érzed a párhuzamot, a "föld lapos" kijelentésekkel? Pláne úgy vicces a dolog, hogy Te
is tudod, hogy létezik más megoldás... max a MAI feltételrendszerben az túl drága. Nem is értem miért zárkózol el magától a váltástól? Ne legyél
már olyan, mint Padinszkij Quantumovics Platonov az atomenergiával...
... hányszor kell még elmesélni, hogy ÉRTEM mik a korlátok és a költségek, a meg a lehetőségek? Még sosem érezted úgy életedben, egy
prémiumgyártónak dolgozva mérnökként, hogy IGENIS VANNAK DOLGOK amikért TÖBBET KELL FIZETNI?
*************************
Ez olyan kérdés ami a Te életedre (+ család, gyerekek) ugyanúgy kihat, mint a miénkre. Szerinted én attól boldogabb leszek,hogyha csődbe megy
egy gyár, embereknek nem lesz munkahelye, vagy ha X embert börtönbe zárnak? Hát nem... mert az NEM megoldás... de az sem megoldás, hogy
állandóan a gazdaságosság mögé bújdokolunk.
Ha még ezek után sem vagy hajlandó megérteni miről beszélek... akkor sajnálom.. rádhagyom...
A hvg-ben volt egy erdekes iras errol. Olyan tartaly kellett volna az autokba, ami 45 liternyi adalekot (adblue) tud tarolni (ket olajcsere kozotti idoszakra). Osszeult az osszes nemet gyarto, es ugy dontottek, hogy 8 literes tartalyt szerelnek be, a tobbit megoldjak szoftveresen (csalnak). Nem tudom, hogy most a javitas azt jelenti-e, hogy nagyobb tartalyt szerelnek be.
Igy nem a multba lesz mutogatas, hanem a jövö oldja meg a problemat.
Pl. ugy, hogy elöirjak az ertekeket, amelyek a 2010-2030 közötti összkibocsatasra vonatkoznak. Ha 2010-2017 között ezen ertekek tul magasak ... akkor szaporazni kell a leptüket es gondoskodni arrol, hogy 2017-2030 között korrigaljak a hibat. Vagyis, barmennyire is ragozzuk, ... a megoldas az, hogy egyre gyorsabban kell atallni az EV/PHEV vonalra.
Ha ilyen szep es egyszeru a dolog, akkor miert nem igy hoztak ki alapbol a gyarbol?
Talan azert, mert a software olyan, hogy azt allandoan fejlesztgetik, alakitgatjak, tesztelgetik. Siman elkepzelhetö, hogy a legujabb verzio jobban optimal (pl. egy dieselnel a befecskendezest, annak idöpontjait ... kell optimalni).
Az autogyarak viszont nincsenek felkeszülve arra, hogy "röpteben", drot nelkül update-eljenek. Ezert kell minden egyes darabot bevinni a szervizbe ...
En azt nem ertem, hogy ha a gyartok kijelentettek, hogy ez sem teljesitmeny csokkenessel, sem fogyasztas novekedessel nem jar, es termeszetesen nem lesz gyakoribb szerviz/nagyobb kopas elhasznalodas sem.
????
Ha ilyen szep es egyszeru a dolog, akkor miert nem igy hoztak ki alapbol a gyarbol?
Nincs ertelme ujrakezdeni. Az van, hogy a nem realis tesztciklust teljesitik az utok. A valosagos kibocsatasuk pedig a az elöirt ertekek 4-5-szöröse. Az ilyen tesztciklus igy nem er egy kalap szekletet se, mert igy nem szolgalhat referenciakent ... Evvan. Ha valaki meg ezt szovateszi, akkor bujnak el az autogyarak a paragrafusok möge. Ami talan valamennyire erthetö is, de a valos viszonyokhoz nem sok köze van. Ez a metodus a kitüzött celokat olyannyira elhibazza, hogy igy elfogadhatatlan ... De sebaj. A megoldas az, hogy a jövöben csak PHEV-t lehessen eladni. Igy nem a multba lesz mutogatas, hanem a jövö oldja meg a problemat. A jövö autoi majd sokkal kevesebb GHG-t, NOx-ot bocsatanak majd igy ki. Az olajipar meg majd vakarozik ... es, mint a regeszek, a multban keresi majd a jövöjet ...
Nem lehet blokkot cserélni úgy, hogy átmigrálod bele a gépezetet?
Ugyan miért? Nem elég pontos a gyártás-technológiájuk, hogy a régi (de tökéletes) alkatrészek stmmeljenek a csere-blokkéval?
Elfúrják a meneteket, vagy mi van?
Az összes kopó alkatrészt is cserélni kéne mellé ami ab start elég sok pénz, de ehhez tartozik egy élőmunka igény is, ami az egész műveletet 2-3.000 EUR fölé emelné.
Medvegyev orosz miniszterelnok tegnap beszedet mondott, amiben kijelentette, hogy az USA-beli orosz hiszteria hatasara evtizedekig tarto rossz viszony johet Oroszorszag es az USA kozott. Es ezt nekik a javukra kell forditaniuk, Oroszorszagnak gyors utemben onellatova kell valnia mindenbol. Ez az elelmiszeriparban egybkent meglehetosen jol halad, ott a szankcioknak kifejezetten pozitiv hatasa volt.
Lassan kiderul az is, hogy mi is mozgatja az amerikai orosz hiszteriat (russiagate). Egy artatlan trukkbol indult kb. 1 eve: Hillary azzal akarta elterelni a figyelmet a piszkos ugyeirol, hogy bedobtak azt, hogy az oroszok meghekkeltek a part szervereit. Azota mar kiderult, hogy valojaban az USA-ban masoltak alt az adatokat egy pendrivera, majd olyan informaciokat raktak a fileokba, mintha orosz hekkeles tortent volna, es elkuldtek a wikileaks-hez. Hogy ki csinalta, azt meg nem tudjak. Ezt a Veteran Intelligence Professionals for Sanity szakertoi allapitottak meg:
"Ha egy BMW motorban megreped ket henger között az öntveny ... "
Ami egy eleg ritka hiba.
Ha a Teslaban beszarik az akku, akkor azt is cserelni kell, aminek a koltsege a tobbszorose egy motorcserenek. Es az eleg gyakori a Teslanal, par eve meg minden otodik autoban cserelni kellett.