Keresés

Részletes keresés

Ha-Jó Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12263

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Ma hívtak, hogy holnaptól ne szedjem a vérlázító tablettát, s 24-én éhgyomorral jelenjek meg a klinikán. Azt hiszem fenik a késeiket!

Szorítsatok légyszi a hétvégén, hogy minden símán menjen. Remélem a korházban is lesz legalább egy Aranyanygyal.

Akiket érint: érezzétek jól magatokat a múzeumi megnyitón, legyetek csinosak a Tengerészeti Világnap ünnepségén, s mulassatok jól Neszmélyen, hogy tényleg legyen belőle hagyomány! Ahogy szoktuk: jövőre ugyanekkor, ugyanitt!

 

A VASKAPU gőzössel és csatornával kapcsolatban tökéletesen összeállt a kép. de az valóban kérdéses, hogy a Grében-hegyfokhoz történt beállításáig mit és hol csinált? Csak mint érdekesség. Voltak vízállástartományok, amikor oly erővel folyott a víz Grébennél, hogy a vontatók sem tudtak átkapaszkodni, ilyenkor előbb a vontatót cipelte át a VASKAPU, majd visszaereszkedett az uszályért is, amig a vontató fönn túlerővel tartotta a vontát, s második fogásra ketten együtt húzták át az uszályt. nagyon kellett vigyázni, amikor átértünk, hogy a VASKAPU kötelét úgy engedjük el, hogy ne akadhasson bele semmibe, mert akkor az uszályt menthetetlenül félre vitte volna. Szép embert próbáló munka volt.

 

Legyetek jók, sziasztok,

 

Ha-Jó

 

Tom_ Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12262

Egyszer már végre élőben is meg kellene ilyet nézni, de olyan nehéz kifogni, mert nagyon ritkán (és nem túl szem előtt) mozognak... :-((((

smith Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12261
Szabadhídvég:

Folyt. köv.
Előzmény: smith (12257)
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12260
Ő a Johann Strauß a 8, vagy 9 idei építésű kabinosok közül a legérdekesebb festésű.
Előzmény: Thernitibi (12248)
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12259

Sajna a gépem és én bénázunk, bocsánat a hibákért...

A Hajós Feleségeket megleptem egy kis összeállítással! :o)

 

(Ma este újra IFA megy az Alcatrazban!)

(( VII. Nyár u. 1.))

Előzmény: Pedrofon (12258)
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12258

Lassan fél éve atart az idei kabinos szezon és összeszámoltam, hogy eddig 78 tette tiszteletét nálunk idén!

Szerintem ez hatalmas szám.

Amúgy eddigg több, mint 100 járt Budapesten.

smith Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12257
Hát még ha a képeket is beszúrom:-)
Előzmény: smith (12256)
smith Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12256
Hazafelé Siófokról tettem egy kis kitérőt, és a Sió útbajtett közúti hídjain csináltam néhány képet a hajózás feltételeinek illusztrálására. Természetesen egy vízeresztésnél nem ilyen vízállások vannak, tehát a meder is más képet mutat. Mindenhol az első a folyással szemben látott kép.
Szabadi/Siójut: a harmadik képen a híd alatti lépcső látszik.
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12255

Azt a mindenit!

Már 82 látogató volt!

1 nap alatt ez nagyon szép!

Akkor most meg is duplázódhat, mert a Gulácsról csak most sikerült feltennem a képeket.

Előzmény: Pedrofon (12254)
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12254

Majdnem kész van a Gulács búcsúztatójáról készült képtár!

Tekintsétek szeretettel!

hajókanno Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12253
Csak szervezés és egy jó feleség kérdése... :):):)
Előzmény: Enzo (12243)
tpuppi Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12252

A kofahajók  szállitották pedig a sört de ezek naponta kétszer jöttek azt nem tudom hogy Mohácson és környékén mennyi sör fogyott. A ddsg és a meszhart két külön társaság egymással konkurálva dolgozott.A mohácsi bor elég jó minőségü alkalmam volt párszor megismerni. A sör palackozása a kikötő közelében volt, a vasut mellett.

Lefelé a gőzősők itt tudtak jóminőségü szenet vételezni ezért is mindig megálltak.

 Akivel beszéltem szállitmányozó is volt.

Más: a posta mellet is volt egy konkurencia az Ibusz gyorsposta és hamarabb valamint két fillérel olcsobban szállitotta a postát. Ugy hogy harc a piacért már régi keletü csak most nehezen tudjuk elfogadni.

Előzmény: MALWIN (12251)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12251

Ezzel szvsz nem vagy egyedül, -mármint, hogy a régi hajók érdekelnek-és nem is baj, ha az ilyen vagy még ilyenebb információkat megosztod velünk.

Például, ha már Mohácsra a személyhajók vitték a söröt, akkor mekkora igény lehetett? Úgy értem a személygőzösökön azért akkora nagy tehertér nem lehetett, következésképp viszonylag kevés hordó fért el rajtuk.Itt ,ebből a gondolatmenetből kizárhatjuk természetesen a kofahajókat, ott mindenhova pakoltak, ahol hely volt. 

Előzmény: tpuppi (12250)
tpuppi Creative Commons License 2004.09.21 0 0 12250

Lassan egy komolyabb bucsuztaton vagy más rendezvényen se tudok részt venni. De ha ismeröseim segitséget kérnek /szüret, épitkezés/ mindig fontossabbbnak tartom mint a hobbimat.

off off off

már lassan kiszorulok e topicrol mivel még mindig a régi jármüvek érdekelnek . tegnap megint eyg öreggel találkozam és mesélte hogy melyik gőzős vontaton utazott.BL/Gvinner/ ennek a német gőzősnek is magyar kapitánya és személyzete volt.Megtudtam azt is hogy a Kolovrátnak a lapátkerekei fából voltak. Ma ki tudná ezt megcsinálni. Én azt mindom hogy az idő elörehaladtával az emberisék csak hülyül. Régi mesterségeket már el se tudnánk sajátitani, nem is tudjuk elképzelni mi mindent megtudtak csinálni valamikor. A személyhajók a Dunán ugyanugy teherszállitást is végeztek mint a vontatok pl:Mohácsra a sört mindig hordokba személygőzösön szállitották.

Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12249
Hosszabb szünet után ismét egy adag kép a Balatoni hajók oldalon a Galériában.
Thernitibi Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12248
Na miket nem talál az ember a saját gépén :-)
J. H.
Zoltika Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12247

Nagyon örülök, hogy (végül mégis) elmentünk szombaton Siófokra. Az egész kellemes és hasznos volt. Külön örülök, hogy sikerült összebarátkoznunk azokkal a személyekkel, akik - mert nem ismertek, ezért a saját szempontjukból teljesen logikusan - korábban a megjelenésünk ellenzői voltak... Tom fotókiállítása igen szép volt és nagy érdeklődést váltott ki. Az M.H.E. pultjánál jóval kisebb volt az érdeklődés, de talán nem is baj: a fontos és az érdeklődő emberek így is odataláltak (és nem is várta el senki, hogy egy családi nap összes résztvevője minálunk tolongjon...). Ezeknek a beszélgetéseknek eredményeként számomra számos érdekes műszaki és hajózástörténeti kérdésre derült fény. A készülő hajózási regiszterben az LI-LVI. csavargőzösök anyaga remélhetőleg igen részletes lesz!

 

Igen érdekes volt az a beszélgetés, amit a Gulács kapcsán folytattunk az egyik hajó gépüzemvezetőjével. Ott és akkor többen is kiakadtunk a menetrendi hajózás és a 7-es busz általa való összehasonlításán; meggyőződésem azonban, hogy a kolléga az adott hasonlatot nem abban az értelemben használta, ahogy mi. Nem értek azonban egyet vele abban az értelemben sem, ahogyan ő érthette (a jelen-nem-voltaknak talán itt kezd oszlani a homály). Ugyanis szerintem:

 

a balatoni menetrendi hajózás közönsége nem egy jármű hivatásforgalmához, hanem inkább a sétahajózáshoz hasonlítható. A 7-es buszon - más nem lévén - akkor is utazni fogok (feltéve ha nincs autóm, nem biciklizem, és túl messze van a gyalogláshoz a munkahelyem), ha annak színvonala csapnivaló, ld. pl.a budapesti vasuti elővárosi forgalmat! A balatoni menetrendi hajózásnak a vízen nincsen versenytársa, de versenytársa minden egyes más időtöltési lehetőség - a strand, a bor, a zsibvásár, az óriáskerék Siófokon - ami potenciális utasait elcsábíthatja. A balatoni idegenforgalom ördögi köre, hogy rövid a szezon, jóformán nincs is más szórakozási lehetőség, mint a strand, és emiatt (és sok egyéb ok miatt is) egyre kevesebb a vendég, emiatt azonban egyre rövidebb a szezon, stb. Ebből az egyetlen kitörési lehetőség a programkínálat bővítése és a szezon elnyújtása. Ennek egyik húzóereje pedig éppen a hajózás lehetne!

 

A balatoni hajózás kapacitását a csökkenő balatoni idegenforgalomhoz hozzáigazítani teljesen logikus stratégia, ha biztosak vagyunk az idegenforgalom folyamatos csökkenésében. Szűkülő piacon nagy eszköz- és élőmunka igényű, nem különösebben nyereséges - sőt, esetleg veszteséges - tevékenységet nem érdemes fenntartani, különösen nem jelentős beruházásokkal bővíteni. Ha azonban mégis megindul valami fölfelé a balatoni idegenforgalomban, akkor a hajózásnak egyre erősebb konkurenciával szemben kell majd érvényesülnie! Leépülő eszközparkkal és defetista marketinggel ez nem fog menni.

 

Pár évvel ezelőtt a MÁV 29-es vonal (északi part) esetleges privatizációja kapcsán

néhány vasutas ismerőssel komoly agytornát folytattunk arra vonatkozóan, hogyan lehetne a vonalat esetleg mégis gazdaságosan üzemeltetni. A gondolatkísérletek végeredménye az volt, hogy önmagában a vasútüzemeltetés garantáltan veszteséges, de más tevékenységekkel, elsősorban idegenforgalommal és vendéglátással kombinálva mégis nyereségessé tehető. (Pl. télen egyes vonatok helyett buszokat járattunk volna. Ezért a mondatért a vasutastopicból kiátkoznának. Kérem a heterókat, ne áruljanak be! Végül, mint annyi más vasúti reformötlet, a vonalprivatizáció is elhalt néhány hónap alatt; kiváló ötleteinket tehát nem mérhette meg a gazdaság.) Ja! és persze induláskor kellett volna egy igen komoly tőke a lerobbant eszközpark felújításához!

 

A balatoni hajózás számára is valahol erre lehet a kiút. Láthatjuk a Dunán, hogy az igényes vendéglátással kombinált hajózás üzletileg igen sikeres lehet. Igénytelen szolgáltatással - nyomjunk be 200 embert a 150 személyes vizibuszokra, vagy 400 embert a "balatoni négyszázas"-okra; legyenek jó közel az ülések, úgy többen férnek el; menjenek jó lassan a hajók, úgy kevesebbet fogyasztanak; legyen üres a büfé, vagy esetleg egyáltalán ne is legyen; tartsuk titokban az esetleges extra járatokat; legyen független a menetrend az időjárástól és a hétvégéktől; stb. - csak elriasztani lehet a potenciális közönséget. A dolgot nem lehet függetleníteni attól a feladattól, hogy Magyarországnak ki kellene végre találnia, mit is akar a Balatonnal. Ja! és persze némi pénzt is invesztálni kellene a dologba!

 

Azt kell mondanom, a jelen helyzetben teljesen logikus lépés a B.H.Rt-től a Gulács leállítása. Anyagi lehetőségeik feltehetően igen szűkösek. Egy öreg hajó felújítása igen kockázatos: a költségek és az időszükséglet igen nehezen tervezhető. Gondoljatok a "kicseréljük a csapokat egy hajón, aztán majd minden csapból folyni fog a víz" című projektre: az egyszerűnek látszó feladatról (hibás csapok cseréje) nagyon hamar kiderült, hogy a hálózat majdnem teljes cseréje nélkül teljesen értelmetlen... Lehet, hogy egy új hajóra (pl.: Szántód) többet költenek, ez az összeg azonban tervezhető, és a felújítás félbehagyása esetén is egy még hosszú ideig üzemképes hajóval rendelkezünk. Képzeljétek el a Gulácsot a sólyán, lebontották a héjazatot, és akkor derül ki, hogy egy előre nem látott probléma elhárításához szükség volna még további mondjuk 20 milkára! A jelen helyzetben (leépülő balatoni idegenforgalom, benne leépülő hajózás; a kibontakozást jelentő koncepció és tőke, stb. hiánya) ennek kockázatát felelős vezetés tényleg nem vállahatja fel.

 

Persze ha mégis lesz egyszer kibontakozás a hajózás számára, ahhoz éppen a Gulácsra, a Belo-ra és társaira volna szükség, lásd. pl. a Genfi-tó gőzhajóit. Az a tételem ugyanis, hogy a balatoni hajózásban a hajó milyensége meghatározója az utazási kedvnek, és a főszezonban jellemző jó (meleg) időjárás idején a kliensekért folyó versenyben a hajózás eleve vert helyzetben van a nem hajószerű, nem szép, vagy éppen zárt hajókkal. Én tehát a B.H.Rt. helyében megőrizném ezeket a hajókat a jobb időkre - ha a pénz egyelőre nem is, de a felújításukhoz szükséges szakértelem és eszközpark rendelkezésükre áll. Persze addig vigyázni is kellene rájuk.   

 

Na, jó sokat írtam, el is untam közben. Nem kéne a témával átvonulni a "Hogyan mentsük meg a Balatont" topicra? :)))

 

 

 

Bócman!

Az üzenetrögzítődet mostanában nem szoktad meghallgatni? :))

 

MALWIN Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12246

Nos, nem volt behatárolva, ki írhat, és ki nem...:-))

Off, elnézést kérek a többiektől, de:

Miután viszont nem vagy elérhető, és nem hívtál vissza, a Csepel önindítóról röviden:

Szinte teljesen megegyezik a négyhengeres IFA öngyufával, ha van ilyen, le kell venni a pajzsot, rá kell tenni a csepsszonét, és ki kell cserélni az indító fogaskereket.

Ha ez a dolog nem játszik, van felújított, 16k, és kell a csere.

Az új borzalmas drága, majdnem 80k.

On

Előzmény: Bócman (12240)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12245
Enzo! Így kell megszervezni a dolgokat. Az augusztusi út is ugyanilyen profin volt megoldva, ott is a hajón beszélgettünk, közbe jó képek készültek a partról.
Előzmény: Enzo (12243)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12244
hajókanno: Nem hiszek a szememnek! Átmentél passzívból aktívba? :-))))))
Előzmény: hajókanno (12242)
Enzo Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12243

Ügyes. Mindig szerettem volna messziről fotózni magamat. Miközben a fedélzeten dumáltunk, Te közben fotóztad egyúttal a hajót a partról is?

:)))

Előzmény: hajókanno (12242)
hajókanno Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12242

Sziasztok! Bár ez az első alkalom, hogy írok a fórumba, azt hiszem, hogy már sokan ismertek.

Frissítettem a http://hajokanno.fw.hu honlapot a többek között a Gulács szombati útján készült fotókkal.

Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12241
Akkor kétszer 100LE a különbség. Gondolom ez nem lesz arányos a sebességkülönbséggel, de azért ott is érezhető. A Badacsony nyári méréseim alapján 12-vel nyomatott.
Előzmény: MALWIN (12238)
Bócman Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12240
Malwin, SZVSZ Neked itt ebben a kérdésben McSzólalni - meglehetősen - sportszerűtlen... :-)))
Előzmény: MALWIN (12239)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12239
Ja, és nem egyformák.
Előzmény: MALWIN (12238)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12238

jajj, perszehogy...

nakérem:

a Siófok jelen képen sz(k)ereplő motorja a Rába D2156 HM6-os.

Álló, szívó M-eljárásos (perdítőcsatornás) égéstérrel. Teljesítménye 200 Le /2200 1/min.

 

alatta (Badacsony:)

Rába álló, turbós  motor, típusjele D2156 MTKL6 vagy MTKLL-6 (nem látszik a képen a különbség)

Álló, feltöltött motor, max teljesítmény 306 Le/2300 1/min.

A kép jobb oldalán lévő kék doboz az ún. "dupla turbó", ami egy magyar találmány, a nyomáshullámok egymást erősítő hatását használja fel.Hivatalosan rezonátor a megnevezése.

 

Előzmény: Tom_ (12237)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12237

Kedves MALWIN. Sajnos én gépészetből nem vagyok túl jó, így a típusszámok alapján akkor egyformák vagy nem? Itt van nagyobban is, az első a Siófok.

SiófokBadacsony

Előzmény: MALWIN (12231)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12236

Naná, hogy a török.

A cégeknél a vezér is mindig a legújabb vason jár.

Itt a török a legújabb vas.

Előzmény: HG. (12235)
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12235
Egyértelműen a török.
Előzmény: Tom_ (12230)
Tyler_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12234

"Monnyuk a Boglár."

 

a Boglár mint zászlóshajó? :-)))))))))) hűha

 

Előzmény: Enzo (12232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!