Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
"Azt lehet tudni, hogy mennyire képes felemelni az előremenő víz hófokát? van valami korlát ami fölé nem engedi?"
Attól függ mit állítasz be. A jelleggörbe A és B pontját te állítod be. Ez lehet mondjuk 30-60fok
A kazán bekapcsolási minimum külső hőmérsékletet is megadod az legyen mondjuk 18fok
Akkor jelen esetben a 30-60 fok az jelenti hogy 18fokos külső hőmérsékletnél 30fokos lesz az előremenőd, és -10 fokos külső hőmérsékletnél pedig 60 fokos lesz az előremenőd. A kettő között meg épp annyi, amit a görbe kiad a 2 hőmérséklet határ között. Tehát a mostani 8-10 foknál kb 45fokos előremenővel fog dolgozni a kazán.
Ezt nem a Sensys teszi, hanem a külső hőmérséklet érzékelő. Kizárólag ez mondja meg a kazánnak mennyi legyen az előremenő. Ehhez tudtommal nem kell Sensys. Bár lehet tévedek mert az Ariston csodáit nem ismerem annyira :)
Egy Bosch-nak nem kell ilyen csoda kütyü, hogy pl ezeket tudja, mint amit a link alatt lehet olvasni:
"
A külső hőmérséklet jeladó által meghatározott görbe hőmérséklete mellé megmondja a kazánnak, hogy hány fok van a házban, mennyit kell melegíteni rajta.
Ad egy jelet a kazánnak ,hogy induljon el és tegye az előbb leírtakat. Ez a vízhőmérséklet lehet mikor felmelegítette a lakást ,akkor a termosztát kikapcsolja a fűtést. A víz elkezd hülni, vele együtt a lakás is. Amikor lehült a lakás ismét kéri a fűtést, a lehült vizet el kell kezdeni felfűteni a görbe álltal kívánt hőmérsékletre. (Ez viszonylag nagy teljesítményen teszi.)"
pl: a Bosch 2500 condens kazán ezt alapból tudja, ahogy felismerte, hogy csatlakoztatva lett egy külső hőmérséklet érzékelő, máris átállítja a szivattyút és a hő teljesítményeket, rá áll egy görbére amit beállítasz neki. A szobatermosztát meg csak ki-be kapcsolási jelet adja a kazánnak. De hogy milyen intenzitással, mekkora hőfokon, mekkora teljesítménnyel, és ahhoz milyen szivattyú fokozatot használva induljon, a kazán dönti el. Jóóó nyilván a Sensys ettől sokkal többet is tud, A Bosch is többet tud egy CT200 termosztáttal, de a kérdésed nem arra irányult. Csak arra akartam célozni, neked lehet elég egy külső hőmérséklet érzékelő.
Az ilyen Sensys féle kütyüknek az a lényege, hogy állandóan fenntartsa a komfortot a lehető legkisebb hőmérséklet különbség változással és optimális kazán igénybevétellel. Azt mondják a fűtési energia megtakarításban ez 4% jelent.
Csináltam egy rajzot hátha így érezhetőbb mit csinál ez a kütyü:
Köszönöm. Akkor az előremenő vízhófokot szabályozza. Azt lehet tudni, hogy mennyire képes felemelni az előremenő víz hófokát? van valami korlát ami fölé nem engedi?
Ezt a kazánt valaki beüzemelte a kéményhez mérten füstgáz elemzővel?
Mert pl egy Bosch kazán gyárilag standard beállításon fut. Amikor kéményt kap, nem mindegy hogy az osztott, vagy koncentrikus, vagy csak egy homlokzat kivezetés... más beállítás kell neki, és csak egy Testo mutatja meg a tutit.
Nálam is szokott ilyen lenni amikor felrakok egy szűz kazánt, és néha van hogy behörög a kémény, általában csak bizonyos fordulatszámon. Be kell állítani. Kéményseprő üzemmód és hajrá! ;-) De Testo nélkül nem lehet!
Adott egy Ariston Clas One kazán, melynek vezérlését szeretném a jelenlegi on/off rendszerről korszerűsíteni. A gyártó saját Sensys termosztátja + külső hőm. érzékelő mennyire lenne előrelépés a jelenlegihez képest (Computherm)? A kazán BusBridgenet csatlakozóval rendelkezik, tehát a vezérlés a Sensys-szel technikailag megoldható.
Sajnos a napokban megállt a gázkazánom, egy régi Junkers kondis kazán, aminek a környéken a javíttatása igen nehézkes (kevés a szerelő és aki van az sem igazán akar dolgozni). Aki kijött és ránézett pillanatok alatt azt mondta, hogy panel hiba. Ugyan nem vagyok gázos, de gondolom az elektronikus vezérlőpanel hibájára akar ezzel utalni. A gép már nem mai darab, már legalább 15éves és már nem egyszer fordult elő olyan, hogy a fűtési szezon közepén állt le és az ünnepek alatt kellett szerelőt hívni hozzá. Éppen ezért most szeretnék egy újabb kazánt, mert úgy gondolom, hogy ez már megérett a cserére és félek attól, hogy a panel csere után, a tél közeledtével másik alkatrész fog tönkremenni, ami miatt megint nem tudok majd fűteni.
Fel is hívtam az ügyben egy ismerősömet, aki ezzel foglalkozik és ajánlott egy Buderus Logamax Plus GB012 (további számokat sajnos nem tudott ő sem hozzá) típusú kazánt egészen kedvező áron.
Kérdésem lenne ezzel kapcsolatban, hogy mi az általános vélemény erről a típusú gázkazánról? Milyenek a szerviz tapasztalatok? Ha esetleg ez is megadná magát akkor nagyjából milyen áron lehet alkatrészekhez jutni (gondolok itt arra, hogy ez egy drágább márka vagy egy olcsóbb)?
Ha lehet benne cső a csőben megoldást kialakítani, akkor lényegtelen, milyen a mostani bélés, mert abban csak a friss levegő fog jönni, az égéstermék pedig a belehúzott 60 v. 80mm-es másikban.
Már csak az a kérdes hány méter kémény kell.
Ha meg túl drága lenne a fürdőbe lehet elektromos padlófűtés is.
Úgy sem vagy egész nap ott ,így mikor kell bekapcsolod,egy 30négyzetméteres lakásban nem lehet nagy fürdőszoba.
Van egy szoba amit fűteni kell,erre kiépíteni egy kondenzációs rendszert drága dolog.
Most kerestem rá jobban ismét az árára, igazad van. Annak idején, mikor először belefutottam, 1400 eurós árral találkoztam.
Vagy már akkor is benéztem valamit, nem tudom.
Amikor kezdtem a keresgélést, úgy indultam neki, hogy nem az ár lesz a döntő.
Mivel itthon úgysem kapható, sokat nem foglalkoztam a viessmannal, csak a műszaki adatok miatt akadt fenn a rostán. Most 3000 euró környékén van.
Nem kevés az sem...
Az aristont sem az ára miatt választottam, hanem a primer hőcserélője és a körérakott alkatrészek miatt. Az, hogy nem volt drága, csak megkönnyítette a döntést.
Igen kb duplája ,az stimmel már!.-) A víz hőfoka az ezért annyi ,mert télen/nyáron is a földben mennek a vezetékek,(persze télen hidegebb,és hát az akkori lefektetési mélységen is múlik) !:-)
Azért ez nem lenne rossz cucc idehaza sem...és éves szinten mennyit adnának el belőle ?1 db-ot vagy kettőt.Nem véletlenül nem kapható ez itthon....ide csak (keletre jó az) a kb hulladékkategóriás 100 as sorozatot hozzák,ami ráadásul nem is saját fejlesztés,hanem megvették a Berettától,és belerakták a hőcserélőjüket és ennyi...kellett nekik egy olcsó keleti piacra szánt cucc ,ami nagyon nagyon messze áll az igazi Viessmann kazánoktól.
Üdv ! Talán annyira nem(életszerű) ürült/hűlt ki ,hogy 120 l hideg vized(10 c fok,amit akkor még valahogy hűtened kell ,mert a vezetékes víz melegebb) van a bojlerba ,ezért ha 40 c fokra szeretné ,Én csak max. 20 c fokos dT számolnék !:-) Szerintem.
Lenne még a Viessmann Vitodens 300-W, ami 1.9 kW - 11 kW között dolgozik, de kishazánkban valamiért ezt nem forgalmazzák. Nagy kár, biztos ezt vettem volna.
Ez a kazán (kétségtelenül nagyon jó) olyan 3000 Eurótól indul.....+ 27% áfa ha M.O-n lehetne kapni azaz olyan 1.3 milla lenne Ft-ban .... És akkor ez nem lenne túlárazott ,ááááá dehogy... Csak nem értem a gondolatmenetedet,hogy a Wolf,Unical ,Vaillantot ...stb túlárazottnak tartod a maguk 300-400 ezer közötti árával,és szerinted nem érik meg az árukat....akoor ez a Viessmann,most ,hogy?????????
Napi 1kw energiát használok a meleg-víz előállításra, ami 2 személyre bőven elegendő. A bojlerünk 120L, Hajdu.
Ez valahogy nem lehetséges ,még ha 40 fokra van állítva akkor sem .120 liter víz delta t 30 fokkal történő emeléséhez minimum a négyszerese amit írtál:-)