A fekete tényleg szép, nekem is volt fekete bmw-m. Kézi mosóba vittem, nem volt gond a karcokkal. Az tény, hogy tisztán tartás szempontjából nem előnyös. Talán az ezüst, amin a legkevésbé látszik a kosz/karc. Fehér sem rossz, de azon pl a bogarak látszanak nagyon. Nekem mineral grey lesz az F30, ha addig nem gondolom másképp.
Az ajtócsukódásra rá lehet aggatni, hogy belekötés...de a komfortbejutás hektikus működése aligha nevezhető annak :D
De mint írtam, én nem tapasztaltam semmi olyat az ajtó csukódásával kapcsolatban, amit kifogásolnék, pedig anno olvasva ezt a cikket, külön figyeltem rá :P
A csomagtartó más tészta, azt már láttam/hallottam/olvastam (itt a fórumon is) más F30-asnál is, hogy lehetne finomabb.
Válaszolva a másik hozzászólásodban feltett kérdésedre:
99% eséllyel Estoril-kék lesz :) (De nem F30, hanem F36.)
Igazából , ha innen nézzük bármilyen apróságba bele lehet kötni :) Igen nem úgy csukódik az ajtó ami egy 10-15 milliós kocsitól elvárható , de ez legyen a legnagyobb problémája. A csomagtartó záródással már én is találkoztam 2014 február óta van meg a kocsi ennyi idő alatt kb 5x nyílt vissza .. nem a világ vége. Nálam inkább a kijutással vannak gondok amit esetleg megemlítenék néha az ajtóm nehezebben nyílik mint kellene , de 2x megtörténik egy nap utána hónapokig semmi.
Hogy mit veszünk normálisnak, a legjobb, ha bekopizom amit az egyik cikkben írtak:
"...valahogy a csukódás sem az ő asztala: úgy kell becsapni az ajtókat, mint valami régi Wartburgon, lendületesen, izomból, különben sem azok, sem a csomagtérfedél nem záródik rendesen."
Ez pedig a komfortbejutásos kérdésemet felvető megjegyzés:
"...egy Tata Nanónál nem tenném szóvá, de ez mégiscsak egy BMW: a kulcs nélküli ajtónyitás elég szeszélyesen üzemel. Van, hogy elég, ha a kulcs a dzsekim zsebében van, és már nyílik is az ajtó, máskor akár az oldalablakot is kopogtathatom vele, nem nyílik az átkozott."
Mint írtam, nekem normálisan csukódtak az ajtók, de azok keret nélküliek voltak mindkét esetben, de mivel több helyen is tettek erre megjegyzést, kíváncsivá tett a dolog, ezért kérdeztem rá itt is.
A komfortbejutást pedig elfelejtettem, és mindig a kis távirányítón lévő gombokkal nyitottam-zártam az autót, így arról egyáltalán nem lett végül saját tapasztalatom :)
Kinek milyen vagy milyen színű lesz a kocsija ? Mennyire bírja a karcokat ? ápolás mosás terén mennyire igényes ?
Enyém fekete (sapphire black metallic) nahát első fekete kocsim , de senkinek se ajánlanám :D Sok-sok karc ami rögtön látszik a portól megszabadulni lehetetlen, az első reggeli pára elintézi, esőbe inkább másik kocsival járok :D. Következő biztos nem fekete lesz , de azt mondják a Bmw fekete , ki kellett próbálni .
Kinek mi számít normálisnak ? Nincsenek tapasztalataim más prémium kocsikkal egy tizenéves Cordobából ültem át az F30 -ba.
Teljesen rendben van az ajtók záródása , ha valaki ahoz van szokva , hogy meglegyintem az ajtót vagy egy fuvallatnyi szél behúzza annak biztos "erősebben" kell zárni.
Inkább azt vettem észre , hogyha az utasaim túlzottan finomkodnak akkor nem zár be.
Komfortbejutás az nincs nálam arról nem tudok nyilatkozni.
Mivel több F30-as cikkben említették, - azaz feltételezhetően nem csak egy újságíró háklisságáról lehet szó - megkérdezem:
- Tényleg a normálisnál erősebben kell csapni az F30-as ajtajait becsukáskor?
- Illetve az ugyancsak egyes tesztek szerint hektikusan működő "Komfortbejutás" opcióról (amikor elég csak a megközelíteni az autót, és az ajtók a távirányító érzékelése esetén, a kilincs érintésére nyílnak) van valakinek tapasztalata?
Bár nekem kizárólag F33-assal és F36-ossal kapcsolatban tapasztalatom, én nem vettem észre, hogy ne lehetett volna finoman - prémium autóhoz méltó finom puffanással - csukni az ajtókat.
(Igaz, az F33 és az F36 is a keret nélküli ajtók miatt némileg eltér az F30-tól.)
Oldalfal sérülésem még nem volt, eddigi pályafutásom során 2x ment bele a gumiba valami szög/csavar, persze nem rft gumi, simán eljutottam az első helyre, ahol orvosolták a problémát. Lehet szerencsés vagyok, de a legkisebb dilemmám is nagyobb a defektnél... Ha majd lekopik a gyári szerelésű rft gumi, biztosan nem rft kerül a helyére.
Akkor tisztességesen tette a dolgát az erősített oldalfal :)
Nem is az ilyen - futófelületet érintő - sérülések esetén vannak fenntartásaim a pótkerék mellőzése miatt, hanem hogy ha az oldalfal sérül, ami egy jó peres gumival, és kiváló állapotú hazai úthálózattal párosítva nem is olyan valószínűtlen...ekkor sajnos még a legközelebbi gumisig is csak egy tréler juttat el, avagy az assistance szolgáltatás segít ki a bajból :-/
Nekem volt már rft gumival defektem. Normál közlekedés (semmi sietés, előzés) mellett a műszerfali kijelzőről vettem észre, hogy esemény van, a kocsi viselkedésén nem volt feltűnő. Hazamentem vele, másnap meg elmentem cserélni mivel jó pár km-t mentem érdemi nyomás nélkül, így a javítás már nem lett volna biztonságos.
Kívülről nézve a vastagabb oldalfal úgy tartja a kocsi súlyát, hogy ha nem tudod melyik kereket nézd elsőre fel se tűnik szemre melyikben nincs nyomás.
Soha nem volt ezzel gondom. Ha lenne pótkerék, akkor sem kezdenék neki a cserének az út szélén, normálisan felöltözve. Innentől pedig kb lényegtelen, hogy milyen gumi van az autón.
Ha csak eddig nem rejtőzködött itt ilyen tulaj, akkor sajnos nem találsz itt tapasztalattal rendelkező fórumtársat...ellenben ha te tudnál infókat a _28i motorról, vagy akár olyan helyet, ahol tapasztalati infók fellelhetők a motorról, ne cicózz megosztani az itteniekkel (is) :)
Na igen...a mankókerék elhagyása- illetve a kerékjavító szett kitalálóját szívesen megnézném mit tenne egy oldalfalon sérült gumival az éjszaka közepén egy olyan helyen, ahol nincs igazán térerő...de ha a térerő hiányát túl életszerűtlennek nevezzük, cseréljük szimplán csak lemerült mobilra?!
Ez van...kb. 10 éve ez már a BMW tulajdonlás egyik velejárója.
Szó sincs lebeszélésről... Nekem tetszik a sportline kormány, most már kezdek barátkozni az M-el is, de amennyiben a gyakorlat strapabíróbbnak mutatja az egyiket, akkor inkább azt fogom választani. Persze, én is vigyázok az autóra, ez alap.
Nem akartalak lebeszélni róla. Nekem "M" van mint írtam 1 éve fogdosom, vigyázok rá, (nem hasítok bele körömmel, nem viselek gyűrűt, melegbe aktiválom a klímát és fingelszívót (ne izzadjak). Teljesen újszerű a kormány. Szóval kis odafigyeléssel nincs vele baj. Meg amúgy vannak művész emberek akik a műanyag bakelit kormányt is le tudják lakni. Szóval azt vedd ami tetszik! Még annyit tennék hozzá, hogy az "M" azért az "M" : )