Ja akartam kerni, hogy ha valakinek van a 650-esen gyari kezvedoje, akkor please fotozza mar le, mert mintha az enyem nem gyarli lenne. Bar lehet, hogy gyari de nem tudnik egyformanak a ket kezvedo.
Na akkor most Téged megbántalak!;)) Nem csak hülyéskedek, ezt a oilert nem ismerem, ezért is jó hogy írtál gyakorlati tapasztalatot, de akkor néhány dolog, a Te láncod valószínű azért nyúlt 500km alatt mert még más használtsági állapotban volt mint az oileresé /Nekem volt olyan stádiumba a láncom a BIGen hogy 500km-nél kellett állítanom egyet rajta de volt hogy csak 1000km után, na erre gondolok/, akkor a 2 motor tipusa is asszem különbözött /minden tipus máshogy eszi a láncot, a BIGről tudni kell, mivel alulról nagyon szaggatja a láncot ezért általában 15ekm-nél cserélni kell, ezt már más is tapasztalta és nem a görgők kopnak el hanem szétnyúlik a lánc mint a gatya, ezen pedig kétségeim vannak hogy az oiler sokat segítene, persze lehet hogy segít, érdekelne egy BIGes tapasztalata is ezügyben és mindig sprayzem is a láncomat, szóval amikor után fújok még általában van az előzőből, és terepen keveset használom/ ,akkor a vezetési stílus is különbözhet, akkor a lánc márkája tipusa sem mindegy, akkor az se mindegy terepen milyen láncsprayt használsz, szóval én nem tudom de itt a tapasztalati tényezőnél nagyon sok különbségek lehetnek, magyarul nem azonosak voltak a feltételek! Ezt mondjuk inkább szóban kellene majd megbeszélnünk meg megkellene vizslatnom ezt a szerkentyűt /igaz már láttam, de már akkor sem érdekelt nagyon/, azt viszont mégegyszer leírom a tapasztalatom az hogy terepen ha sokáig rajta van egy spray, és az oiler ugye folyamatosan adagol szóval ha sokáig rajta van akkor az apró porszemek még rosszabb hatást fejtenek ki a görgőkre, láncra minha nem is lenne, szerintem és ezt tapasztaltam, szóval nekem is bizonyíték kellene már, olyan amit kézzel foghatok, látnom kell a pozitív hatást, vagy olyan infó érdekelne, hogy valaki oilerrel vegyes használatban elment egy lánccal 25ekm, BIGgel, amíg ez nincs meg addig szkeptikus vagyok, és a terep az legyen olyan mint felénk, poros, homokos földes utak, ne murvás nem porolóssak! Jaj még annyi mindent kéne megdumálni ill. leírni de nincs idő, én maradi vagyok láncsprayzek továbbra is!;))) Ja és nekem egyáltalán nem macera a fújkálás, már belejöttem az évek alatt!:) Ice
Nem még nem nyitottam és pont azért mert szívből beszélek nem is lennék jó kereskedő, a minden hájjal megkent kereskedőktől meg herótom van, legalábbis a környékemen csak ilyen van, mind csak eladni akar, és az is nagyon zavar, hogy én csak ha érdeklődési szinten is de rákérdezek egy-két dologra fogalmuk sincs miről van szó vagy elekezdenek hantázni, na alényeg hogy én szerintem nem kereskedő tipus vagyok, használt motort is jó tőlem venni, mert mindig engedek belőlük, és mindig többet mint előtte gondoltam!;)) Remélem én sem szoktam megbántani senkit se, ha igen nyugodtan szóljatok!;) Ice
Mindent elolvastam, amit feltettél és összeírtál! Nagyon klassz dolgok. Hozzáfűznivalóm nem nagyon akad, mert azt már kifejtettem a téli beindítgatással kapcsolatban.
No baze! Hát a Scottoiler pont erre, elsősorban terepre lett kifejlesztve! Ráadásul pont a kenés-öntisztulás a működésének a lényege, hiszen vízben oldódó olajat juttat a láncra. Mielőtt keresztkérdéseket teszel fel, elmondom, hogy mielőtt esőben vagy terepen kezdenél veretni, egy rövid megállással egy vagy két kattintás plusz kenést kell adni az oilernek és hadd eriggyen! Nyáron láttam a különbséget vele és nélküle. Az én láncomat után kellett állítani kb 500km esőmenet után, hiába fújtam rá mint állat a lácsprét, akinek volt oilere, adott rá egy kis plussz kenést aztán jóidő. Amikor kiértünk az esőből az oileres motorok (3 db) tiszták voltak, az enyém meg tiszta dzsuva a leverődött lácsprétől, ráadásul a láncom is öregedett nem keveset! Mindegy nem érdemes vitatkozni mert úgy látom egyik oldalon elméleti a kérdés megközelitése, részemről pedig a saját szememmel láttam a különbséget, nem beszélve arról, hogy nics macera a fújkálással. Körülményektől függően, 3-5 ezer kilóméterre elég a tartályban lévő olaj.
Köszi Apó, hogy kifejtetted álláspontodat e témában! Nem, nem omlott össze bennem a kialakított kép4 mindenkit úgy fogadok, vagy nem fogadok el, ahogy van! Senkit nem akarok formálni, főleg nem a saját képemre, mindenkinek tiszteletben tartom az egyéniségét, és személyiségét!:-) Na, milyen duma volt??:-)) De tényleg így gondolom!!!! A kreativitásodra gondoltam, hogy ha bedobnád a közösbe, biztos, hogy rengeteg ember profitálna a tapasztalataidból, ötleteidből!
Motorkereskedést nyitottál már? Próbáld meg, tuti bejönne, a szív megvan, még egy minden hállyal ( ezt hogy kell írni? ) megkent társat szerez aki meg a bevételt biztosítja! Egyébként - az új használt motor vitához kapcsolódva - szerintem most úgy látom több motor illetve többféle motor bírtoklása az üdvözítő. Persze a rászánandó lóvé fügvényében. Csak újjat venni sok pénz meg nem biztos az új a jó, csak használtat esetén több juthat turákra, kiegészítőkre de a javítások, meg az "esetleg" jó újról való lemaradás ... ? Jó motoros = lelkes + pénz . Ez van. Mindenki lássa menyire lelkes és pénzes, DE ezért a továbbiakban se bántson senki senkit. Itt a topicon nem érzem a bántást, köszönöm MINDENKINEK!!!!!!!!!!!
Köszi az elismerést!;) Az oiler nem érdekel, nekem felesleges cucc, én inkább sprayzem a láncot, és ha kell cserélem, tudom ez úgy hangzik mintha tele lennék pénzzel, de nem, csak egyszerűen nekem ez is nyűgös dolog, meg én tudod terepen is verem neki, oda meg aztán teljesen felesleges, minden tiszta trutyi lenne utána, ja és ezt sem tudtad rólam nem igazán szoktam mosogatni a motorjaimat, 1 évben talán egyszer kétszer, nálam öntisztulásban vannak, most is csak azért nem használom a Piroskámat, főleg nem terepen, mert szépen megvan takarítva, mivel ugye eladásra megy, én mégegyszer biztos nem fogom lemosni, mossa majd az új gazdája!;)) Remélem most nem omlott benned össze egy kép ami már kialakult vagy csak alakult!;) A lényeg hogy tőlem olyan dzsuvás lehet a mocim mint állat, de a tartalom az legyen mindig rendben, és felesleges javításokat sohasem csinálok meg, csak mindig az aktuális kötelezőt, de azt maximálisan és csak arra kőltök ami kell, ami nem fontos arra nem! Ice
Szóval a véleményem, vagy én vagyok nagyon kemény csávó, vagy a sok endurozgatás, de még soha nem fáradt el egyik kezem se a túrázások alkalmával, igaz 24óráson még nem voltam de ~18h-on már igen, és akkor sem a testem fáradt el hanem az agyam, mert ugye ez a leggyengébb láncszemem!:) Szóval nekem nem kellene még ha ingyen volna sem, ötletnek egyébként ötletes a cucc, aki fáradékony az vegye nyugodtan!;) Ice
Én az előttem álló indexcserétől is parázok, nem még komolyabb dolgoktól!:-( Már előre reszket a kezem, hogy lyukat kell fúrni a drágámon! Itt a motorra gondoltam, nem a feleségemre!:-))) De ha így otthon vagy a témában, miért nem folysz bele az oiler, megy egyéb ilyen kérdésekbe??
Hát ezek bizony nyomós érvek, akkor egyenlőre marad csak Budapest-/Bamako/Budapest ?, vagy valami távolabbi úticélba beleegyezik?!;) Egyébként az én anyagi keretem is hasonló, szóval akkor éppen 2 évet kellene spórol-nunk, khmm ill. -nom egy Bp-Bamako rallyra?!:OOO Ez nagyon sok idő, ennyim nincs rá! Valami rövedebbe kellene keresni, mondjuk éppen feleakkorát, az 1 évi spór pénzből megis lenne!:) Ice
Daty én melletted állok ebbe a kérdésbe, és radikális vagyok, én nem engedek és ez nem a butaságom miatt van hanem a tapasztalataim miatt, a nehezen megkeresett pénzemet csak olyan márkára vagyok hajlandó elkölteni aminek múltja van és bizonyított és mivel ismerem ill. mondhatom hogy ismerem a Japán motorokat ezért én amíg Japán gyárt motorokat addig nem fogom megvenni a szomszédja motorjait, tőlem lehet nagyságrendel olcsóbb is, ezt asszem úgy is lehet mondani hogy a tradíció ami nálam sokat jelent és hiába nézek rá egy nem Japán motorra is, nem látok bennük semmit, ürességet sugároznak felém, a tömegcikket látom, semmi egyéniség, csupa koppintás, nekem ilyen nem kell, tudom japán is tömeg cikket gyárt, de ők a legjobbak, egyszerűen lenyűgöz engem az egész ország, hihetetlen fejlődésen mentek keresztül, ők a legjobbak, ezek a tények, és engem csak ez érdekel! /Tudom csak Japánról írtam, de mivel Európai vagyok ezért a szívembe vannak az Európai márkák is, úgy mint a temperamentumos olasz motorok, vagy a konzervatívabb német BMW motorok, vagy az osztrák KTM motorok, de írhatom még az Ural vagy MZ motorokat is, még őket is sokkal többre tartom mint a kínai vagy koreai motorokat! Majd bizonyítsanak azután majd meglátjuk, de egyenlőre nem kérek belőlük./ Ha ez nacionalizmus akkor felvállalom egyébként nem vagyok az, nekem bizonyíték kell, nem ígéret és úgy mint az embernél a szív a fontos /minden értelemben/ és nem az ár, vagy a kinézet!
Azóta asszony is közölte, hogy ez biza válóok lenne:-)) Mert talán 1000-1500 Eurót 1 év alatt csak össze lehetne kaparni, sátram van, hálózsákom van, motorom van. De még egy ilyen feleséget találni??? Lehetetlen:-))
:))) /bocsi hogy mosolygok ezen, de nem bírtam ki/
Szerintem ebben a formában teljesen élvezhetetlen a film, ha csak nem a táj miatt nézi meg az ember, mert azért az is nagyon ott van a filmben!;) Van egy tippem, nézd meg egy lehetőleg magyar moziba a filmet, és utána otthon már spanyolul is nézheted majd, a lényeget tudni fogod!:)) Na, milyen zsír ötlet?:)
Igen jó válasz volt, tetszett!:))) Ez egyébként egy teljesen logikus levezetés volt, de én akkor is parázok, ez nem az az ország ahol biztonságban tudhatjuk javainkat, és ez addig így is lesz, amíg a nép nagyrésze szegénységben fog élni, tudom nem az lop motorokat aki szegény, hanem aki sz*rházi, de én akkor is félek, úgyhogy amíg én itt élek nem hiszem hogy veszek új motort, meg szerintem telejesen felesleges is, egy 10éves motor, pl. egy Suzuki, majdnem ugyanolyan megbíztható mint egy új, igaz érteni kell egy kicsit a szereléshez is hogy ne a szervízre költse az ember a gatyáját, de hát ez nálam már nem probléma, egy dugó /2T/ vagy vezérműlánc /4T/ cserét simán megcsinálok, a BIGen is én cseréltem ki a vezérműláncot, kormánycsapágyakat, stb... és hibátlan lett minden ilyen munkám és a v.lánc ára potom 14eFt volt, szóval nem egy nagy összegek ezek, persze ez szervízben nagyságrendekkel többe kerülne, szóval ez a használt, nem használt moci vásárlás nagyon sok tényezőből áll össze, és nekem ez jön be, de gondolj bele ha mindenki csak új mocit venne, akkor kivenné meg a használtakat, na ez is logikus, húúú mekkora Lángelme vagyok hogy ez az eszembe jutott?!:))) Ice