Én csak azt nem értem, miért volt az a nagy sietség a rombolásban ezeken a helyeken? Egy volt osztálytársam édesapja (egykori laktanyaparancsnok) szerint az elv az lehetett, hogy meggátolják a "barátaink" itt tartózkodását abban az esetben, ha meggondolnák magukat...
Ez persze csak nálunk van így. "Nyugatabbra" ezeket a bázisokat pénzért mutogatják eredetiben megőrzött és karbantartott állapotban. A reptereket használják, és a túristák majd megőrülnek például egy korabeli fedezék láttán, amiben egy ("hatástalanított") Mig21, Mig-23 -as áll.
Sármellék haldoklik minden év égén. Nincs forgalom.
Hulladék hegyek között jutsz be a reptérre. Jobbra balra csalingázol alkalmi utakon a terminálig. Félbehagyott fedezék bontások mindenütt, és gaz.
Az "idegenforgalmárok" helyében égne az arcom.
Kilóra lehetne venni egykori Migeket, Uazokat, kiszolgáló tartozékokat, kitatarozni pár fedezéket, rendberakni az irányítótornyot, pár barakkot, tisztiétkezdét.
És 800-1000Ft-ért orosz egyenruhába bújtatott személyzet mutogatná, mint múzeumot. Sok egykori nyugati tiszt, vagy fiatal hazánkfia, vagy egykori ittszolgáló megőrülnének a gyönyörtől.
Kitűnő példa erre Zsámbék.
De nem, nálunk ebben nem látnak fantáziát...
Londonba repültünk három éve, Sármellékről indultunk. (Ryan Air)
Felszállás előtt a pilóta angolul bemutatkozott, valami Vlagyimirnek hívták. Elmondta, hogy a '80-as évek végén itt repült. Most örül, hogy újra innen szállhat fel, bár elszomorítják az állapotok. Amikor anno itt volt, még nem így nézett ki...