Szép napot mindenkinek. Tudnátok segíteni egy kérdésben? Gyorsításkor egy kicsit bedadog a kicsike. Könnyen indul és jó az alapjárata is viszont gyorsításkor olyan mintha "darabos" lenne a benzin :/. Az injektorokra gondolok elsősorban mert a szűrőt kicseréltem de nem változott semmit. Persze a kötelező gyertya, kábelek, gyújtáselosztó már cserélve lett, ha az injektor a probléma azt nehéz kiszerelni, esetleg lehet házilag tisztítani?
(Ma probauton voltam a gepsarkannyal. Amiota összeraktam, a városban mozogtunk vele. Induláskor ellenoriztem a szinteket, basszus!!! nincs víz??? Felöntöttem fagyállóval. 20km mulva kontroll, fogy a viz, 40km múlva ismét fogy a víz, 80km múlva eltűnt a viz! De megtaláltam! Bent van a fülkében, a gumiszőmyeg alatt! Unixban van radiátor 8-9ezer ft, este visszakeresem a fórumon, valaki írt e már az ilyen irányú kalandjairól! Előre félek. )
Hacsak nem cserélsz hűtőt meg fűtés-radiátort is - de szerintem azért a kis "barnaságért" nem érdemes. Főlég a fűtésradiátor cseréje elég mókás művelet.
Ezekben annyi lerakódás van már - hogy azt semmilyen csoda-tisztítószerrel sem mosod ki - mindig barna lesz a vízed. Sajnos ez van.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, (kérdés ez most szerencse vagy sem? :-D) hogy robbantott rajzom nincs, de egy teljes szétszedett motorom van, amin szépen meg tudok mindent nézni, amikor valami kérdés merül fel.
Ez a csonk a gyanúsított nálam is, de este 8kor már nem kinlodtunk vele, csak lámpával, tukorrel próbáltuk megkeresni honnan csepeg.
(Október 15-én estére kell hogy összeálljon a technika, tehát van még egy pici időnk! :-D)
Ezt a hozzászólást CSUPA NAGYBETŰVEL kellett volna írjad - mert annyira fontos jótanács ez.
Nekem konkrétan hazavágta a motort (mármint a hengerfej tömítést) ez a szaros kis gumicső. Emiatt kellett bontsam a motort.
Pedig nem is pukkant ki, nem tört-, vagy szakadt el... hanem PÓRUSOSSÁ vált és sunyiban elengedte a hűtővizet - pont annyit, hogy megfőzzem vele a hengerfejet.
Ugyanis a Matizban NINCS motor-túlmelegedést, vagy elfolyt hűtővizet riasztó lámpa!!! Simán meg lehet főzni a motort, mert még a hőmérő is csak 1-2 mm-t megy feljebb ilyenkor - már ha azt valaki állandóan nézi vezetés közben.
Tehát csak ismételni tudom: ha valaki, valamiért hengerfejet bont - ezt a két rohadék fűtés-gumicsövecskét kérdezés nélkül cserélje ki.
ÉS MÉG VALAMI. A termosztát-fedélből csőcsonkok állnak ki. Ezek vasból vannak - nem alumíniumból. Ezért képesek szitává korrodálódni az évek során - ami szintén életveszélyes lehet, ugyanúgy, mint az említett gumicsövek. csakhogy ez - egy idő után annyira elrozsdázik, hogy képes tőből letörni - és akkor a hűtővíz egy pillanat alatt leürül a járó motorból.
Ha nyálazik a termosztát körül, nagy eséllyel emiatt van, ez nagyon veszélyes.
Részemről úgy javítottam, hogy kerestem megfelelő külső átmérőjű alumínium csövet (tán 12-es megy bele szorosan) és azt kétkomponensű, 180 fokig hőálló ragasztóval beleragasztottam teljes hosszában a már korrodált vascsőbe.
Volt szó róla itt a topicon is, de magam részéről is szeretném ismételni, ha valaki bármi okból leveszi a hengerfejet, az összeszerelést javaslom a 2 db futes gumicső kicserelesevel kezdeni.
Létezik hozzá gyári, unixban kb 6ezer ft volt a kettő darab összesen.
Pont akkora, pont olyan amilyen kell. Az enyémen az egyik tuti cserélt volt, megtörve, kirepedve, a másik is elöregedeve, mint egy időzített bomba, várta a véget!
Egy mozdulat a csere ha nincs a hengerfej, egyébként hatalmas szivás lehet a cseréje- szerintem.
Valóban, a rajzhoz és a leírásban olvasottak, adták magukat.
Folyamatosan "jelre" raktam mindent, filc, karistolas, minden volt menet közben, nehogy valamit rosszul rakjak össze. Dugattyú, csészék, stb.
Úgy tűnik minden sikerült, az autó az első inditasra boroffent, de...
1., csepeg picit a viz a termosztát környékéről- jovo héten kibontom.
2., ...és inkább ez a gond: nagyon alacsony fordulaton megy csak indulás után és valószínű, nem is jár minden henger, majd rövid idő múlva leáll. Furdulatot nem veszi, nem pörög fel.
Kerítek egy másik matizt és megnézem, a vakumcsoveket, nem kavartam e meg picit az enyémet. Annyira egyértelmű volt minden szetszedeskor, most meg mar franc se tudja.
Egy biztos, a hangja gyönyörű!!!!
...és basssszus, nem vettem fel, milyen csörömpölős volt előtte!
Kimásoltam neked a service manualból. Tekerd a motort az első képen látható pozícióba,akkor a kettes képen látható szelepek állíthatóak. Utána tekerj egy kört a főtengelyen,a harmadik kép pozíciójába és akkor a negyedik képen látható szelepeket lehet állítani,az ötödik képen látható értékekre.
Próbáltam keresni a szelep hézag beállítással kapcsolatban hozzászólást, de nem találtam.
Ha tud valaki, abban kérek segítséget, mi a sorrend, hogy kell beállítani? Az értékek a bosch progtamban biztosan benne vannak, de a cimborám azt momdta, neki ebből az autóból hiányzik egy henger, emiatt picit bajban van, hogy kezdjen hozzá??
De átfutottam egy kicsit a Matiz alkatrész árlistát - hát meg kell mondjam, hogy (mondjuk egy német autóhoz képest, de nem csak) hát elég "vicces" árak vannak azért - úgy általában.
Cseppet sem túlzás azt mondani (kis sarkítással, persze) hogy ez az az autó, ami szinte fillérekből fenntartható.
Az első ajtókon lévő külső gumitömítés ennyire törvényszerűen csipkéződik el az évek alatt a Matizoknál? Többet is megnéztem, és mindnek ramatyul néz ki.
Érdemes ezt cserélni? Okozhat beázást nagy esőben?
Egyáltalán mi ennek a pontos neve és honnan érdemes beszerezni?
Motorolajból 10W-40-et használj,ízlés szerinti márkából.
Ismeretlen előéletnél a motorolajcsere kötelező,a vezérlés erősen ajánlott,a fékfolyadék,meg a váltóolaj ajánlott kategória.A fék és futóműalkatrészek között nincs tipikusan cserélendő,egy szerelő nézze át és majd megmondja,ha valami nem kerek.