Többek között a kb. 19 ezer hozzászólást tartalmazó azonos című topikunkat is érinti az RTL Fórumának megszűnése. Itt folytatjuk, ha onnan végleg kidobnak minket...
Az európai tendencia nem ez, hanem épp ellenkezőleg, a területi rendszerek megszüntetése.
De vajh miért? Mi szól ellene?
Látni, valaki honnan jött. Ha Pesten bénázik, látni, borsodi a rendszáma, azt se tudja, hol van, nem dudálják le. (vagy Pesten mégis, de máshol talán nem)
Jó, persze a használtautó-eladásnál ez nehezítés, mert mindig új rendszám kell, de akkor meg a svájci rendszer lenne jó, területi és személyre szóló. (ott, ha jól tudom, van EGY rendszámod, amit arra az autódra raksz, amit épp aznap használni akarsz. a biztosításnak mindegy, az a rendszámra szól, mivel úgyse tudod azt a rendszámot egyszerre két autón használni. lehet hülyeséget mondtam, de valahol van ilyen rendszer)
Az európai tendencia nem ez, hanem épp ellenkezőleg, a területi rendszerek megszüntetése.
Területi rendszert a közelmúltban két, újonnan alakuló országban vezettek be (Montenegró, Koszovó). Előtte pedig a ʼ90-es évek elején a volt keleti blokk jó pár országában, viszont ott is gyakorlatilag területi rendszer volt korábban (Szovjetunió, Jugoszlávia). Tehát, ott sem volt a szó jelen értelmében vett rendszámváltás.
A közelmúltban, már fennálló országban nem volt még rá példa, hogy semleges rendszerből területire mentek volna át.
És az 123 miatt valószínűleg kért (egyedi vagy egyéni, ezeket a fogalmakat nem tudom megkülönböztetni), mert ott a rothadó nyugaton az alanyi jogon jár. Hogy simán kérhető, ha nem foglalt.
Pont a napokban jött szembe egy AA xx 123 rendszámos német autó velem Budapesten. Kellett egy kis idő mire feldolgozta az agyam, hogy mit lát.
Igen, az Aalen-i. :-) Én ezt nem is értem, miért kellett ennyire a németes formátumot választani. Én is szoktam bogarászni az országjelzést, hogy most németet látok vagy magyar egyedit?
Arról már nem is beszélek, hogy a mi életünkre már örökre elveszett a területalapú rendszám esélye minálunk. Nem kell velem egyetérteni, de én sajnálom, mindig szerettem volna, ha az lenne itt.
Szerintem, a téves rendszám alapján bírság nem magyar probléma, hiszen Európa nagy része 3 betű - 3 szám vagy 2 betű - 3 szám - 2 betű rendszerben van, így a „keresztbe bírság” összeurópai dolog.
3 betű - 3 szám egybeesés lehet: magyar (korábbi), litván, belga (korábbi), finn, svéd, grúz, moldáv, német
2 betű - 3 szám - 2 betű lehet: olasz, francia, horvát, macedón (korábbi), szerb, lengyel, szlovák
2 betű - 4 szám - 2 betű: ukrán, bolgár, spanyol (korábbi), macedón
Sőt, a román és az angol rendszám formátum is egybeesik az esetek 95%-ában.
Egybeeshetnek a montenegrói és a német rendszámok is. Nagyon szélsőséges esetben egy német és görög is egybeeshet, de ez már nagyon perverz lenne.
A pirulát nem tudom, de valóban az első két betű vagy csak magán-, vagy csak mássalhangzó lehet.
Ráadásul ennél is cifrább a dolog, mert évente (mármint az új típusú rendszám kiadásának elkezdéséhez képest viszonyítva újat kezdenek. Ezért van az, hogy az AA nem ment végig, valahol az AA-M.. közepe tájáig jutott el, és elkezdték az AE-t.
Sziasztok! Utoljára talán az L-es rendszámoknál jártam itt - fantasztikus, hogy a közösségi média posztmodern korában még így életben tartjátok a topikot.
Kérdésem: mi a magyarázata annak, hogy az AB, AC, AD kimaradt, azaz hogy az első két karakter csak magánhangzó lehet. Milyen tudatmódosító szer hatása alatt találták ezt ki?
Emellett arról lehet-e valamit tudni, hogy Aalen kerület (Kreis) mit szól az AA-s magyar rendszámokhoz, illetve hányan kaptak már külföldön azért bírságot, mert egy aaleni kolléga gyorshajtott (és fordítva).
Mintha elmebetegek ülnének a rendszámtervező központban :)
Elnézést, ha OFF voltam (de jó ezt így 13 év távollét után újra leírni :-) ), további jó munkát kívánok!