Azt is elhiszem, hogy NAGY BAJ a mostani demográfia... de ettől függetlenül a dízelnek (is) mennie kell. Minél hamarabb, annál jobb.
Levezettem... nem nehéz belátni, hogyha MA úgy dönt a bíróság, hogy vége a dízel-benzin-olaj korszaknak, mert a következő generációnak is joga van az élehtő környezetre, akkor is legkorábban 10-15 év múlva kezdhetjük el felmenő rendszerben kivezetni/leváltani a mostani közlekedési és energiatermelési infrastruktúránkat. Ráadásul kizárt dolog, hogy Kínában vagy Afrikában így döntsenek...
És igen... EMELLÉ még baj a demográfia is...
Persze nem kötelező ezt belátni. Húzhatjuk még az időt "ejj ráérünk arra még, van ennél nagyobb bajunk is" alapon. A klíma változása közben nem pihen (a demográfia sem természetesen) és 30-40 éven belül szinte biztosan elkezd megbomlani a globális elosztórendszer.
Ha baj lesz és MA nem kezdünk el cselekedni, akkor ott fogunk állni letolt gatyával. Mennyi időre elég az Európában elraktározott olajkészlet?
Azt tessék észrevenni, hogyha beüt a baj a közel-keleten, hogyha TÉNYLEG elmérgesedik a helyzet Afrikában és Ázsiában, akkor az olcsó, az ipari termelés szempontjából kulcsfontosságú nyersanyagok ÉS a kőolaj egyszerre fog elfogyni. Akkor valószínű itt csücsükélünk majd letolt gatyával. Teljesen mindegy, hogy ezt a klíma okozza vagy a demográfiai időzített bomba érik be... az ipar, a társadalom, az élelmiszerellátás... MINDEN olaj és gázfüggő. Parittyával lövi magát vissza Európa a középkorba valószínűleg...
... persze lehet erre legyinteni... de valami azt súgja, hogy nem csak én látom így. Valami azt súgja, hogy a megújulókra történő átállást
legalább annyira motiválja az energiafüggetlenség megteremtésének szándéka is, mint a környezetvédelem... ha nem jobban. Ha Trump
elnök marad, akkor Európa jobb, ha az energiafüggetlenséget célozza meg... mert se az oroszok, se az USA nem fog emberbaráti okokból
A gyakorlati tapasztalatok alapján az egymillió km futásteljesítmény 70% maradék kapacitással benne van a pakliban.
Ehhez képest US személyautókkal átlagosan mennek 250-300 ezer km-t és 12-15 évig használják. Ekkorra kb. tizedére esik egy kocsi piaci ára, gyakorlatilag megszűnik a forgalmi értéke. Ennyit az akku időben is kibír nagy valószínűséggel, tehát az átlagos avulási paraméteri jobbak mint egy IC-nek. Elvégre ha nagyon értékállót akar valaki akkor vagy aranyat, vagy Tesla részvényt vesz nem autót. :-)
Menél job a dolga a embernek análjoban nincs megelégedve semivel, keresi a hibákat, ami ugye nem kuszt találni, ez a dizel mizéria jol bejött nekik van csalás hazudozs minde ami kell, mégha ez nem más mind vihar egy pohárvizbe, de ha felturbozott akkor globális felmelegedés oka lehet a földglyon.
ahogy mondják a okosok
persze tobb milliárd csorit ez nemérdekli mert nekik másproblémáik vannak, például átélni a napot
Szerintem semmi komoly baj nincs a diesellel. Nem a multban kell vajkalni, hanem a jövöbe kell nezni. Mar bemutattak a parologtatos NOx semlegesitöt, amely (most es utobütyköleskent ~1500.- €-ba kerülne).
A negyhengeres, 190 LE-s dieselmotor helyett eleg lesz egy haromhengeres 120-130 LE-s is. Az alacsonyabb arbol pedig futja a luxos NOx-talanitora is. Igy a jövöben szinte minden dieselmotor teljesithetne az Euro 6-ot (allitolag ~60 mg/km-t tud valos hasznalatban). Ha meg hybridizalod az autot, akkor könnyen el lehet erni, hogy a dieselmotor csupan az idö kevesebb, mint feleben üzemeljen ...
Nekem nem füstöl az autóm és nagyon keveset járok vele...
De ilyen alapon be lehetne tiltani a dohánytermesztést ( 4 mil hektáron termesztenek csak dohányt a Földön), a kávétermesztést, a szőlőtermesztést, a polgári repülést, stb... Ezek nem létszükséglet, de borzasztó környezetszennyezőek.
A világ legnagyobb problémája hogy öngyilkos demográfiát produkál nem fenntartható fogyasztási szokásokkal.
Lesz ennek böjtje. Az a pár füstölgő dízel nem oszt ,nem szoroz ehhez képest.
Gazdaságtalan, nincs hozzá szakemberképzés, nincs hozzá technológia és információ.
Vezérműláncot is csak itt keleten cserélnek. A mai bicikli láncos vezérlések nagyrésze nem tud 150ekm-nél többet. Kint eladják keletre a kocsit itt meg szopnak vele.
Hány évre ad garanciát a VW, és hány éves a Passat?
Nem erröl van szo. Minden auto lerongyolodik idövel. Pl. log az ajtaja, nyekeregnek a zarak, az ablaktörlö akadozik, ... Ha egy EV auto evente ~80 000 km-t futna, akkor is kellene pl. rendszeresen gumikat cserelni rajta, szüröket (pl. klima legszürö) cserelgetni, ...
Nem vagyok benne biztos, hogy a jelenlegi gyartasi szinten kibirja-e az EV a strapat. Ugye az nem csak kenyelmi dolog, hanem azt is figyelembe kell venni, hogy a car-sharing-ben resztvevö kuncsaft szivesen beleül-e? Nincs kizarva, hogy meg lehet jora is csinalni, de az valoszinütlen, hogy ne kelljen evente nehanyszor közelebbröl hozzanyulni (többek között alaposan kitakaritani) ... esetleg par evente festegetni ... Vagyis az ismert "közös lonak turos a hata" mondas alapjan lesz ott böven reparalgatnivalo ... sokkal több is, mintha egy pedans tulajdonos vigyazna ra.
Ellenkezőleg, a szokványostól több cucc van bene. Oldalról egy himba lökdösi egy hidro henger dugóját, ami egy elektromos vezérlőn keresztül működteti a hydro szelepet...
"A többit meg tényleg átrágtuk, és nem is vitatom, ha a használható és árban is teljesen versenyképes EV + az önvezetés általánossá válik - az egy nagyon más állapot lesz, mint amit most megszoktunk."
Az biztos, az biztos...... de egyéb szempontból is, az egy más társadalmi rendszer lesz. ...amit te pontosan úgy nem tudhatsz érteni ahogy azt sem értetted 200 évvel ez előtt, hogy pöfögő fazék helyettesítheti a lovat.
"Az aksi is bír már ma is 500 ezer mérföldet(elvileg),"
Dehogy bír, ugyanazt műveled, mint a nukis témakörben, pár dologba beállsz vakon, és szajkózod a marketingszöveget... Az akkukkal egyelőre az a probléma, hogy messze nem csak töltésszám, de fizikális időben is korlátozott az élettartamuk. Ha egyszer nem töltik fel őket, 6-8 év után akkor is van már jelentős degradációjuk.
A többit meg tényleg átrágtuk, és nem is vitatom, ha a használható és árban is teljesen versenyképes EV + az önvezetés általánossá válik - az egy nagyon más állapot lesz, mint amit most megszoktunk.
Az aksi is bír már ma is 500 ezer mérföldet(elvileg), Musk célja a millió, ugyanis ő nem pusztán sok autót akar eladni, mint a hagyományos autógyárak, hanem át akarja alakítani a közlekedést, az önvezető elektromos autókkal, amit hatékonyabban el lehet érni, tartósabb autók gyártásával. Mivel neki még nincs sok millió autót előállítani képes infrastruktúrája, ezért nem is érdekelt a 4 éves autócsere ciklusban, mint a többi gyár, az meg, hogy a többiek mit fognak bukni miatta, az mellékes, ahogy az amerikai autókereskedők érdekére is magasról tett.
Hát, egyrészt koca-veteránosként azért bátorkodnám felvetni, hogy egy autón ezen túl még kis túlzással vagy ezer olyan dolog van, ami időnek előtte széteshet-elhasználódhat, és teljesen használhatatlanná válhat tőle a kocsi. És ami azért a legtöbb kocsinál szintén nem olyan tartós, hogy millió kilométereket kibírjon, persze, ismerjük a 4 milliót futott P1800-as Volvót - csak azt az autót időközben a szó legszorosabb értelmében teljesen kicserélték apránként - kb: háromszor... Olyan költségekkel, amiből időközben öt új, éppen akkor korszerű Volvo kijött volna...
Másrészt pont az akksi lesz az, ami GARANTÁLTAN nem fogja ennek a töredékét sem bírni.
Ezzel együtt, amikor a történet kiforrott lesz, az EV minden szempontból belép a képbe - azért megbízhatóság tekintetében is lesz jelentős előrelépés, hiszen az EV technikailag sokkal egyszerűbb, potenciálisan sokkal megbízhatóbb megoldásokat használ(hat), tehát én ezt pozitívan értékelem, csak azért ne essünk át a ló túlfelére...
Ez azért ebben a formában nem igaz. A mai kocsik többsége is eszméletlen sokat elmegy egyébként - ha megfelelően kezelik és tartják karban, előírásszerűen szervizelik, nem hanyagolják el csúful. Ez az, ami az egyre ruppótlanabb 2.-5.-8. tulajdonosoknál már nem teljesül. Persze, egy ponton túl az üzemeltetés gazdaságossága is megkérdőjeleződik - de az elvi lehetőség megvan.
Félreértesz. Nem arról beszélek, hogy ez úgymond "fölösleges", hanem arról, hogy nincs benne semmi, a világon semmi "kunszt", egy egyszerű, korszerű, közepes fordulatszámú villanymotorra épített, még csak sebességváltót sem tartalmazó, "vasgolyó bonyolultságú" hajtáslánc még a legolcsóbb kínai gyártásban is fél-egy millió km. futásteljesítményű lesz - gondozás nélkül. Ez ma már nem feladat, nem teljesítmény.
A többi körítés, az a lényeg - és az nem fog ennyit kibírni.