Szombaton én is kipróbáltam a Táncsicsot! Kellemes hajó. Meg szép is. Esküvőre mentem, és találtam két távvezérelt 8 hengeres SKL-t.
:)))
A Gulácsra én is kíváncsi vagyok, hogy mi lesz vele? Megy? Közúton? Egyben van még? Ha netán szárazra kerülne le tudná valaki fotózni? Az oldalának a szélesítése igencsak érdekes lehet.
Bakker, csak nem most volt az évi rendes nyárvégi reptéri koktélhajó. Az szokott így menni. És mennyi jó nő van rajta mindig.... Bazz.... Na rákérdezek az exkollégáknál, hogy volt e képük engem kihagyni ebből, vagy nem az ő hajójuk volt...
1983-ban Dunakeszin laktam a baleset idején, nem verték nagy dobra az ügyet (ugye érintett volt egy szovjet hajó).
A "szájhagyomány" alapján annyit tudtunk a dologról, hogy a kishajó közvetlenül az orosz 'tolóhajó' (sic!) ferde orra elékerült, ami rögtön beforgatta maga alá.... Valóban ketten voltak a fedélzeten, rossznyelvek szerint nem annyira hivatalos volt az a szolgálati járat, és emlegették még az alkoholfogyasztást is.
Nem tudom ez-e az igazság, vagy csak az orosz hajó kapitányát akarták védeni.
Még egy hozzászólásom lenne: Van valami hír a Balatonról, mi van a Guláccsal, tényleg kivették a motorját, hol áll most, ha kivették látszik kivülről valamilyen változás? Aki jár(t) arr, kérem írja meg. Én csak a jövő héten megyek.
Tegnap este a vigadó téren voltam. A Lánchíd előtt a Hunyadi és a Táncsics össze volt kötve, és discohajózásra indult sok-sok fiatallal. Ahogy így elnéztem a Belo jutott eszembe, amikor tavaly az utolsó útjára indult egy esti discozásra...
Bocs a nem teljesen ontopicért.
Újságíró a lelkem, nézd el neki...az is jó, hogy köztudatban tartja, ennyi tévedés megengedhető neki. Mit foglalkozik ő azzal, hogy került a Balatonra...ott volt és kész.
A 83-as balesetről: Ahogy emlékszem (nekem is csak Lékais osztálytársaim mesélték, mert még nem voltam Dk. lakos) a Mekhanyik Sushkov csapta el az esti szolgálati járatban lévő Göd kishajót.(Most Dundi II néven fut állítólag) Csak ketten voltak rajta, ők ott is maradtak. Egyik osztálytársam super 8-as filmre rögzítette a kiemelést.
Dunai hírek: Szombathely tegnap este völgymenetben két darab ezres uszállyal Megyerről el. Ma Újvárosban rakodik, és tovább hajózik Apatinba.
Off:((( Zoltika hívj fel, mert elérhetetlen vagy...)))
Tegnap lementem, hogy megnézzem a Délmagyar belinkelt cikkében szereplő járókat,mielőtt zsétvágják, vagy hasonló.azért annyira ninscenek rossz állapotban, mint azt az újság írja.Az egyiken látszik egy "Sétahajózás" felirat, ami érdekes, mert ez a járó a Béke úszóházé volt anno, onnan meg nem indultak hajók...
Nagy nézelődésem közepette egyszer csak mozgást láttam a vízen: egy nagy zöld ponton jött felém, mögötte egy árboccal:
Aztán közelebb jött, és láttam, hogy Szeged nevű kis vontató tologatja ezt a hozzá képest nagy valamit. Teccett a szem, ahogy ellátta ezt a felelősségteljes feladatot.Tehette is, a marha nagy hajóforgalom mellett..:-((
Én reggel 8-ra mentem dolgozni.(természetesen a Duna-part érintésével.
7: 45- kor akkora köd volt, hogy a Fidelio egyszer csak előbukkant a semmiből, kb 1 percig láttam, aztán eltünt a semmibe, de hosszasan kürtölt. (én azt hittem a köd miatt. Hát nem.) Voltam lent megnézni, de sajnos a túlparton van kikötve, a sebbel a fák felé.
A többit én is csak a híradóban láttam, föl is vettem.
Ha arra járok körbefotózom szegény Toldit.
Tényleg a Jero csak úgy fogta magát és továbbment?
Volt a híradóban bevágás a Toldi oldaláról...hát elég rendesen begyűrte.
A hír szerint a kompvezető látta a radaron a Jero-t, de úgy ítélte meg, még előtte átfér...hát, nem így lett. (illetve vizsgálják az ügyet, hogy a Jero részéről miért nem történt az észlelést követően irányváltoztatás)
Az események kapcsán felhozták az 1983-as Horány-Dunakeszi rév haváriáját 1 vonalhajóval és 2 halálos áldozattal. Erről az esetről tud valaki bővebb infokat?
A Jero parancsnoka megmagyarázhatja a dumát ott a faron, mert hogy egy darabig nem megy sehova, az fix. Rendesen benyomta a komp oldalát, szvsz az ott ülő autós lenyomatot hagyott az ülésen....lehet hogy ő is pilottal ment, és közben reggelizett?
Túl gyors neked hirdeti egy hencegő felirat a Jero farán. Hmm, úgy látszik a holland hajóvezető ezt ködben is így gondolja. A kompnak mindenesetre valóban túl gyors lehetett a Jero, mert nem tudta az ütközést elkerülni. Üdv: rs.
Egy jó cikk van a História 1983.4 szám 23.-ik oldalán. Ott éppen a Visegrád üdülőhajó miatt irnak siránkozást a Dunai hajózásról, de sok adatot közölnek 1936-37-es évekről amikor olcsobb volt hajóval utazni Bécsbe vagy éppen Mohácsra. Azt hiszem ez mostanában nem fog előfordulni.
Összeütközött a völgymenetben haladó, Jero nevű hajó a Toldi komppal szerdán reggel háromnegyed nyolckor Vác térségében, a 1680-as folyamkilométernél. Ketten megsérültek a balesetben – jelentette az OBJEKTÍV Hírügynökség.
Valószínűleg a köd okozta az ütközést, amitől a Jeroról egy matróz a vízbe esett. A férfit azonnal kimentették, a kompon egy személy az autójában ülve beütötte a fejét, egy matróz pedig szintén beesett a Dunába, de szerencsére ki tudott úszni a partra. A mentők mindkettőjüket ellátták. Egyik hajóról sem jutott szennyező vagy veszélyes anyag a folyóba.
A Mühlenau, aki nem adta olyan könnyen magát egyik elszánt hajólesőnek sem!
Pedróék órákat vártak rá…
Én Verőcénél megpillantottam(fényképezőm sehol), rekord idő alatt haza a gépért, de azért nem menekült a galád! :-))))
További képek ITT