Ne kerülgessük a (forró) kását: ez a motor felépítését, konstrukcióját tekintve egy becsületes, kisebbfajta teherautó motor, így a 7500 km-es csereciklust - a motorolajtól és a használati körülményektől függetlenül - szvsz nem célszerű meghosszabbítani.
Van egy 2000-es évjáratú Opel Corsa B, Isuzu 1.5 TD motorral. A kezelési könyv 7.500 km-es olajcsere periódust ír elő. Szerintetek ez reális, vagy ki lehet tolni 10.000 km-ig? 10W-40-es félszint. olajjal hajtják, az utak nagy része autópálya, országút. Megfelelő ez a viszkozitású olaj? Ha nem, milyet ajánlanátok?
A gyár (szerencsére) többféle olajat is alkalmasnak talált ehhez a modellhez. Mindent összevetve szvsz egy 5W-40-es vagy 10W-40-es ACEA A3/B3 vagy A3/B4 minősítésű motorolaj az optimális megoldás.
Elég régen jártam errefelé, de van egy kis problémám ami elgondolkoztat mostanában:
Adott egy gépjármű ,ami autópályán megy 90%-ban. Ha a gyártóművi előírást teljesíti mindkét olajfajtából is több olaj, melyik a jobb? 5w-40 vagy 5-w30? A Lényeg az autópályás használaton van. Köszönöm előre is a válaszotokat.
Üdv. A hozzáértők segítségét kérném, 1997/8 évjáratú, óra szerint 112000km-t futott 1149cm3-es Renault Clióba (D7FA730F) cserélnék motorolajat, milyen és mennyi olaj lenne a megfelelő bele? Válaszokat előre is köszönöm.
" ... Nekem eszembe sem jutna ilyet tenni bele. Ez egy Ford specifikus olaj. ... "
Alapvetően valóban így van, de a Ford 913 C (vagy D) jóváhagyású ollajok "mellesleg" az ACEA A5/B5 minősítéssel is rendelkeznek, amelyet számos Honda modell (is) elfogad.
- Éves olajcserénél tartok, és megint Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 olajat gondoltam venni Honda City autómba. Miért ne ezt vegyem? Kb. 10k szokott lenni 5 l,
- amelyből mindig megmarad kb. 1 l. ezzel mit csináljak?
Ha a csónakmotorhoz a 10W-s olajokat favorizálják akkor annak valószínű megvan az alapos oka, abba nem töltenék 5W-set.
Az autókkal kapcsolatban annyit hogy a nap nem csak a garázsból való kiállásból áll, ha az enyém lenne minden bizonnyal 5W-40-es olajat használnék hozzájuk.
" ... Én régebben azt is hallottam, hogy a Metro-ban sem érdemes olajat venni, mert az ismert márkák is szarabb minőséget adnak a nagy multi láncoknak ócsóé' .... "
Én meg azt hallottam hogy decemberben it lesz a világvége.... :)
Megnyugtatlak, egyetlen olajnak sincs külön "hipermarketes" és külön "prémium" változata, mindenki - legyen az hipermarket vagy sarki autósbolt - azt az olajat kapja amit megrendel.
Én régebben azt is hallottam, hogy a Metro-ban sem érdemes olajat venni, mert az ismert márkák is szarabb minőséget adnak a nagy multi láncoknak ócsóé'. Volt aki azt mondta, hogy a lentebb említett Scudó attól ment tönkre, mert soxor ott vettem a Castrol, meg Valvoline olajat (természetesen előírás szerintit) A Scudonak 160 e km-nél eléggé rossz volt a kompressziója, és sajnos nem felül engedett a szelepnél. Az érdekesség az egészben, hogy egy henger volt nagyon rossz, 2 meg majdnem tökéletes.
Most akkor szar a Castrol, a Valvoline, meg az Elf is? (mert azt is kapott)
Elöző Hondámba, egy 1.7-es dízel Civicbe az uccsó 3 olajcserénél áttértem az 5W-40-es Q8-ra. Volt elötte Castrol, Mobil, de ezt szerette a legjobban. Nem csipegette, a hangja is ettől volt a legszebb. Márha egy dízelnél lehet erről beszélni :)
A Yarisomba is ezt töltöm.
Egy Jazzes és egy HR-V-s ismerősömnek is ezt ajánlottam, mindkettő egyértelműen csendesebb működésről számolt be.
Ha felébredtek a hozzáértők az új évben, akkor várnék véleményeket a 29249-29250 sz. tavalyi kérdéseimre.
Q8 motorolajat egyszer vettem Fiat Scudo 1,9 TD-be. Ez alapján nem tudok véleményt mondani, hacsak úgy nem, mint az előbbi olvtárs, jó volt, ment vele az autó.
A magyar ember csak a neves olajokat ismeri, úgy mint az autók közül, pl.ww. mercédes, audi.hogy tudnák azt jó autó a kia, hunday,chevrolet, de fogalmuk sincs az emlîtett autókrol.az olajokkal is igy van legtöbbje. Orlen ?? hallottatok erröl az olajról? tájékozottságban verhetetlen vagyok.
Mindenki azt gondol amit akar. én má több éve veszem a tescós olajat, meggyőződésem,hogy jó.kérdésem te tudod azt, hogy egy két márkásnak nevezett kannában milyen olaj van ? a lukoil /gazprom /világszerte csomagolja az olajait.
Ezt most igy ful alapjan? Mondjuk 100.000 km utan - ha vegig hunoilt hasznaltal - talan realisabb kepet lehet kapni. De igy, sztem eleg szubjektiv az "eredmeny". Azt meg nem hiszem, hogy hazi laborban vizsgalnak az olv. tarsak az olajakat. De ha neked bevalt, OK, koszonjuk, hogy megosztottad a tapasztalataid. :-)
Tegnap hunoil olajat vettem a tescoban, lecseréltem a verdában, szépen ketyeg vele. Aki azt állitja ,hogy nem jó, az nem ért hozzá. Tapasztalat teszi a mestert.
Látom, volt itt egy kis vita 10W-40, 5W-40 ügyben.
Nekem is volt ilyen jellegű problémám, a Fiat Scudom (2.0 16 v JTD, 2006.) leírásában is, meg most egy ismerősöm Renault Thalia 1,2 16 V autójában is megengedi a manual a 10W-40 használatát, a minimum hőmérsékletől függően. (-15, v. -20 °C)
Most akkor ha ezek az autók nagyészt garázsból indulnak reggelente, akkor megfelel a 10W-40 is?
Biztosan más tipusnál is előfordul ilyesmi, csak én ennél a kettőnél találkoztam vele konkrétan. (Mondjuk, gyáva voltam, megkapta mindkettő az 5W-s olajat)
A csónakmotoromba 10W-30 v.10W-40-es olaj kell. SE-SF osztályú jó neki, tehát nem túl igényes a kicsike. Ha van itthon maradék 5W-30-asom, azt beletehetem?
Ehhez a váltóhoz 2.60 liter API GL-4+ besorolású SAE 75W-80-as hajtóműolaj szükséges.
A gyár (természetesen) az Elf termékeit, azon belül ez esetben a Tranself TRP-t preferálja de szvsz akár még egy (piacon nagyobb eséllyel megtalálható) SAE 75W-90-es API G-4+-os olajjal is kitűnően működik a váltó.