Sziasztok
Egy másik projekt miatt idén egyáltalán nem marat időm az E30-ra, inkább csak olvasgattam a fórumot, és időnként megsétáltattam szegény párát.
De a napokban mentem egy hosszabb kört az autóval, és úgy döntöttem, hogy elég volt, végére járok ennek az átkozott kopogásnak.
Motronic-os M20B25
Alacsony fordulaton (terhelés mellett), a legapróbb gázadásánál is kopogó égés keletkezik, jellegzetes "csörgő" hangot hallatva. Nagyobb terhelésnél nem hallom, de ott már a hangzavar is jóval nagyobb. Ja, és lehúzott ablaknál mindezt, tehát hideg időben, a zárt utastérben nem hallható, bár ez nem egy lényeges információ.
Ti mivel kezdenétek a nyomozást, tudva azt, hogy...?
- A Lambda jó (a vizsgákon soha nincs vele gond)
- Időközben szereztem 2 másik ECU-t, egyik sem hozott változást
- Mióta nálam van (12 éve), mindig NGK ZGR5A gyertyák voltak benne, elméletileg ez a gyári ajánlás
- Közben trafó, elosztó fedele, rotor és az összes kábel le lett cserélve Bosch ill. Beru-ra (nem hozott változást)
- 100-as benzinnel is csinálja
- ugyan nem volt gond vele, de levettem a hengerfejet, és kapott egy teljes felújítást, minden új benne (nincs változás)
- injektorok ultrahanggal tisztítva, előtte/utána bevizsgálva (nincs változás)
- amikor Novoth Tibi még csak diagnosztikával foglalkozott, ő is ránézett, de nem változott semmi
- az egyetlen, ami gyanús: korábban megvolt az a kis kék kupak, ami a LMM tetején van, alatta egy állító csavarral. Én soha nem nyúltam hozzá, viszont a kupaknak az évek során nyoma veszett. Szóval azt valaki egyszer levette. Az, hogy nem rakta vissza, nem öröm, de ez mindegy is, viszont lehetséges, hogy elállította. Nem tudom, ez befolyásolhatja-e.
Van tippetek?
Köszönöm előre is.Üdv.Pyf