Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.05.20 0 0 25113

A fordban csalódtam, elveszett a bizalmam, pedig imádtam/imádom is. Most volt 8 éves és az utcsó 2 évben nem mertem elindulni családdal, mert már-már életveszélyes volt vele közlekedni. Egyedül munkára használtam, a szerelők tanácstalanok voltak, de végre meg lett hiba oka. Tette ugyanis, hogy álló helyzetből indulva (lámpánál, balkanyar) egyszerűen megállt a motor. Újraindítás után redben. Mindezt egy rosszul beforrasztott műszercsatlakozó, valamint odahányt testpontok okozták. Legalábbis úgy tűnik, hogy ez volt baj, mert azóta nem jött elő. De 2 év az szopás volt.
Mondom imádtam, de még egyszer nem veszek fordot. Próba cseresznye.

A KIA-ban tetszik a 7év, meg a jó felszereltség, főleg hogy a ülés/kormányfűtés nem a full extra csomag része. Bár egy kicsit szűkösebb lesz mint a ford kombim, de a kombira már nincs iagzán szükségem. Csak kerékpárokat akarok szállítani évente 2-3 alkalommal. Tudom erre alkalmasabb volna a kombi, de az a +2-3dl gázolaj állandóan nekem éri meg.

 

Tényleg! Ötletek a ferde hátú KIA-n mit ajánlotok kerékpár szállításra? tetőn, vagy hátul? Milyen tipust?

Előzmény: Laikus Testvér (25111)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.05.20 0 0 25112

Éppen belefér az 5 millába..

Előzmény: Laikus Testvér (25111)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.19 0 0 25111

Nekem is egy Ford Focus dízel autóm van, de az enyém 109 lóerős és nem kombi, hanem 5 ajtós. Maximálisan elégedett vagyok vele, abszolút megbízható, a karbantartása filléres tétel (gondolom, hogy te is a legjobb Ford szerelőhöz, Bagoly Zolihoz hordod Alsógödre az ESS Motorshoz :-)), a fogyasztása mesés (a görög nyaralásokat 5,1-5,3 literes fogyasztással szoktuk letudni).

 

De már sajnos elmúlt 10 éves és az utóbbi években nagyon megváltozott az autózási szokásom, alig megyek 6-9 ezer km-t egy évben, így a lecseréléskor benzinesben gondolkodom.

 

Most egy 1.4-est gondolok ideálisnak, de majd meglátjuk, hogy mi fér bele 5 millió Ft-ba.

 

Ha nem vagyok túl kíváncsi, akkor elárulnád, hogy milyen ajánlatot kaptál az 1.6-os dízel Ceed-re?

Előzmény: GAgyiXyXy (25108)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.19 0 0 25110

Valamint azt kellene valahogy elérni, hogy ne fulladjon le egy kettős tömegű lendkerékkel szerelt autó. Az enyém sajnos nagyon csúnyát csattan, ha lefullad, szinte sajnálom a rugós mechanikát benne.

Előzmény: dokeee (25107)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.05.19 0 0 25109

Húha, én nagy motorfékes vagyok, szoktam visszaváltogatni rendesen emiatt, de a forddal gondom nem volt, pedig párszor (talán 2-3 alkalommal a 240e km alatt) 4200 fölé(pirosba) szaladt fordulat.

Előzmény: dokeee (25107)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.05.19 0 0 25108

Na megjött az árajánlat Kia Ceed LX 1.6 CRDI / 136 LE-re, excl. csomaggal, sirius silver színben. Nagyon tetszetős darab. A 90 LE-s fordom után az a +46 LE érezhető lesz remélem, az elvileg +50%.
Ez kettőstömegű lendkerékkel szerelt lehet?

 

Engem úgy szocializáltak, hogy indításnál mindig nyomom a kuplungot...Leállításnál meg nem mondom, hogy nyomom-e, de azt hiszem igen...

 

 

dokeee Creative Commons License 2016.05.19 0 0 25107

Akkor sokkal kisebb a terhelés, szerintem az már tényleg lényegtelen, durva elindulások, visszaváltások a gyilkos dolgok.

Előzmény: Laikus Testvér (25106)
Laikus Testvér Creative Commons License 2016.05.19 0 0 25106

Indítani csak benyomott kuplunggal lehet, de leállítani lehet a kuplung érintése nélkül is.

 

Azt kellene megszokni, hogy leállítani is úgy kell a kettőstömegű lendkerékkel szerelteket.

Előzmény: dokeee (25102)
ilias Creative Commons License 2016.05.18 0 0 25105

Az első generációs diesel indul anélkül is. Hogy a faceliftnél vagy az újnál vezették be, nem tudom.

Előzmény: dokeee (25102)
Balázs Tamás Creative Commons License 2016.05.18 0 1 25104

1.4 benzin ebben biztos nincs kettöstömegü,de csak kinyomott kuplungal indul:)

-Annó tényleg igy tanították:-)

Előzmény: 08-73 (25103)
08-73 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 25103

Mármint a kettőstömegűsöket.

Előzmény: dokeee (25102)
dokeee Creative Commons License 2016.05.18 0 0 25102

Az ceed-et csak úgy lehet indítani.

Előzmény: -peter (25099)
-peter Creative Commons License 2016.05.18 0 0 25101

szia, kérlek fogadd meg a tanácsomat!

Méresd meg a RÉSOLAJ mennyiségét!

 

Olyan helyre menj, ahol megcsinálják, mert ezzel szeretnek elhajtani a szerelők, á minek azt, ha szép a hangja a motornak akkor felesleges, stb...

Ehhez pár burkolatot le kell szedni... de sokat elárul a porlasztó és a nyomáskapcsoló állapotáról.

Pár perc a mérés, alapjáratos ketyegtetik, aztán padlógáz pár mp-ig és megint alapjárat - ebből csinálnak 2 kört és megnézik a tankba visszafolyó (résolaj) mennyiségét ami a porlasztókból jön.

Ha kis különbség van a 4 injektor közt, az a jó, de ha pl. egyik 5-6ml a másik meg 20ml olajat szállít akkor ott baj van. a Kevesebb a jó érték.

Ez a mennyiség tipusonként változó de kis közelítéssel jó értékeket mondtam.

üdv!

Előzmény: wilcoo (25097)
-peter Creative Commons License 2016.05.18 0 0 25100

Rióban a generátornak és a kormányszervónak külön szíja van. A vezérlése szíjas, de ez egy 1.3-as benzines motor...

 

Mivel a te kocsid dízel, annak a vezérlése láncos. Szóval neked hosszanti bordás szíjat (vagy szíjakat) cserélték ki.

Hogy a Ceedben ez 1 vagy 2 szíj, nem tudom, de a szíj 3-5 ezer Ft körül kapható a boltban, nem drága.

A szíjfeszítés automatikus? Azt nem kellett cserélni?

 

Előzmény: aamen3 (25072)
-peter Creative Commons License 2016.05.18 0 0 25099

egy valamit felejtettek el (lehet direkt?) megtanítani az új autótulajdonosokkal.

Konkrétan azt, hogy a kettőstömegű lendkerekes autót MINDIG BETAPOSOTT kuplunggal INDÍTJUK ÉS ÁLLÍTJUK LE

Ez ugyanis jócskán megnövelhetné az élettartamát.

Miért?

Szerintem mert így tanították meg annó őket vezetni. Engem is így oktattak:

Fordítsam el a kulcsot, kéziféket kiengedem, aztán kuplung és kapcsolom a sebességet.

 

Előzmény: Jónás György (25067)
ilias Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25098

Praktikusabb a 6-os a régi 5-ös váltónál. Még az 1.4 benyánál is.

Előzmény: dokeee (25091)
wilcoo Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25097

Köszönöm a válaszokat, amúgy írtam a KIA márkakereskedésnek is és válaszoltak! Ez már jó pont, mert a legtöbb márkakereskedés válaszra sem méltatott. Engedjétek meg, hogy bemásoljam, ha más is akar venni:

Köszönjük,hogy megkeresett minket!

Az állapotfelmérés során számítógépes diagnosztika keretében mindent vizsgálunk amit a gépjármű szoftverén keresztül lehetséges! A porlasztók korrekcióját csak a motorvezérlőn keresztül számított értékek szerint vizsgáljuk, ami nem egyezik meg a próbapadon végzett vizsgálattal!!Ezen felül teljes körű futómű és karosszéria átvizsgálást végzünk, illetve fék és lengéscsillapító mérést!

Szervizünk  Hétfőtől Péntekig áll ügyfeleink rendelkezésre. Előzetes időpont egyeztetés szükséges!

 

Tisztelettel:

ilias Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25096

Praktikusabb a 6-os a régi 5-ös váltónál. Még az 1.4 benyánál is.

Előzmény: dokeee (25091)
dokeee Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25095

Csak villan egyet.

Előzmény: ilias (25094)
ilias Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25094

Semmi különös, alap cucc. Nyitáskor dudál, talán még villog is. :D

Előzmény: GAgyiXyXy (25089)
dokeee Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25093

Persze, mindent értek, de ha max 120-al szeretnék menni, akkor egy 70 lóerős autót vennék, abban még bőven van tartalék is ehhez a tempóhoz.

Előzmény: zöldcorsa (25092)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25092

De a gyári értékeket nem is 140 160 al mérik. A gyári teszteken max 120 al mennek,ezt jó tudni. Én tudom jozni a gyári értéket még úgy is,hogy kicsit csal a fed computer. Nem szoktam pályán menni. 

Lendületesen előrelátóan kell vezetni. Persze pályán ezt nem könnyű,ha gyorsan akarsz menni és kamionok vannak,de a lényeg a fékezést kerülni kell,ha lehet. 

 

Előzmény: dokeee (25088)
dokeee Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25091

Hosszú a 6. a Kiában, 120-nál kb. 2 ezret forog, én az alatt nem szívesen járok tartósan.

Előzmény: GAgyiXyXy (25090)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25090

Ja és amit akartam írni a fordról, hogy sokat pályázok, ott ette a 6,5-7-et (széltől függően). Én 150-el (van, hogy többel, de nagyrészt) nyomom óra szerint, az kb. 145 körül lehet.

A ford 100-110-nél 4 körül fogyaszt, egyszer (Romániában) egy tankot úgy mentem km.

Előzmény: GAgyiXyXy (25089)
GAgyiXyXy Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25089

Kíváncsi leszek, a ford focus kombim fogyasztása 240e Km-re 5,56-ra jön ki, a spritmonitoron 5,8 az átlag. A KIA esetében 5,6-5,7 közötti. Ha az 5,5-5,6 kijön, meg leszek elégedve nagyon. Most rendelem a drágát sirius silver színben. Nagyon tetszetős darab.
Tényleg: a riasztó milyen benne? Nem nyárvíkol feleslegesen?

Előzmény: dokeee (25088)
dokeee Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25088

Szóval párizsi kirándulást, egyébként szerintem a gyárilag megadott fogyasztást normális ember képtelen lenne elérni, ahhoz valami elképesztő buziskodás kéne.

Előzmény: dokeee (25087)
dokeee Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25087

Mi nemrég letoltunk egy Párizsi kirándulást, autópályán 160 tempomattal, de a sok kamion miatt elég sok fékezéssel, 6.3l volt a fogyasztás a computer szerint, itthon autópálya 140, országút 110-120, szóval normálisan használva 5.3-5.4.

Előzmény: zöldcorsa (25086)
zöldcorsa Creative Commons License 2016.05.17 0 0 25086

Mennyivel szoktál menni pályán,hogy 6,3 a fogyasztásod? Ez csak akkor reális,ja 130 felett mész átlagba. 

Előzmény: wilcoo (25079)
ilias Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25085
Előzmény: wilcoo (25071)
ilias Creative Commons License 2016.05.16 0 0 25084

Egy hamuszint mérés a részecskeszűrőben mindent elárul a valós km-ről, használatról

Előzmény: wilcoo (25081)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!