Én ritkán szoktam, pedig pl. a "nem-e kezdetű mondatok", meg a suk-sükölés engem is zavar, de hogy jövök én ahhoz, hogy kijavítsam egy beszélgetés közben a másik felet, ezzel lényegében megalázva őt? (főleg, ha nem vagyunk ketten)
Csak kíváncsiságból, mi történik akkor a másik fél részéről, ha kijavítod élőszóban? Pl. egy barátod nem küld el ilyenkor a sunyiba? Egy idegen mit reagál ilyenkor? Ha a bnőd ront el valamit, őt is kijavítod?
Ez dehogy bunkóság, a sikeres emberek így parkolnak. :)
Megjegyzem, neked egyre jobban állna valami "pilóta" napszemüveg, egy nyak magasságban kikandikáló tetkó (pl. skorpió vagy nonfiguratív) egy lezser inghez, egy kis szolizás, és még mutatják is neked, hova állj. :))
Ettől a hsz-tól függetlenül, mert ez nyilván egyfajta poén volt, igen. A szó végi N lehagyásáért szólni szoktam. Nyilván nem akkor, ha egy talin valaki lehagyja.
"Hol voltál? Boltba."
Ennyi erővel be is szarhat, nem kisebb igénytelenség.
Ne is mond... az elmúlt 2 hétben 2 ajtórábaszás is lett a kocsimon, pedig vigyázok én is az ilyenekre. Egy piros ajtót úgy nekikúrtak a jobb hátsómnak, hogy kicsit be is horpadt. A másik nyom meg a csomagtartón van, ahol lényegesen jobban túlnyúlik a lökhárító. Azt nem is értem, hogy sikerült.
Jó néhány éve, mikor a rendőrök az első Astrákat kapták, valahol Kőszeg környékén kimentek egy NB sehányas meccsre. Falusi focipálya volt, mellette tarló, rámentek a kocsival és megálltak a szélében, mert közel volt.
Hogy, hogy nem, egyszercsak leégett a zsír új Astra.
ez nem vicces, ha nem rohangáltok rajta akkor valami örökzöld talajtakaró, első évben még kell gyomlálni de aztán semmi, bedobálni közé pár lapos követ amin eljártok és kész, nincs többé rumli. plusz extra feature, hogy ezek valamikor virágoznak is, így egy évben egyszer (jellemzően tavasszal) van mondjuk egy kék vagy sárga szőnyeged, ami állat jól néz ki.
Az előző munkahelyemen valami manager nekigyalogolt egy biciklisnek. Utána az egész telepen (nem volt kicsi) le kellett szállni a bringáról, és tolni. Autózni, kamionozni, targoncázni lehetett, de a bicikli hirtelen kurva veszélyes lett. :)
Ja, asszem írtam a teszkós olajjal töltött Astráról a múltkor...
Voltam arra megint, rákérdeztem a sztori végére: motorcsé lett.
Ennek margójára, van egy távolabbi ismerősöm, szintén Astra, hölgynek évek óta nincs párja, a benzines autó hangja valahol a dízel Transit és a csapágyas csettegő között van félúton, szerintem nulla alkalommal látott szerelőt (olajcserét) az autó az évek alatt, gondolom a nívópálca is köszöni, porszáraz. Éééés, mesélte hogy sok pénzbe került nemrég a főféltengely, mondom főfékhenger? Nem, hanem ami a motorban van, szét kellett szedni. Aha, mondtam, és bólogattam hogy milyen szar az autó. (Mi mást tehetnék.)
> a Toyotám is 200 ezerrel volt olcsóbb a kiírt árnál), nem zavar annyira, hogy rá kell
> költenem valamennyit, hiszen a ráköltéssel együtt is a piaci átlagár körül leszek
Ez innentől tiszta pszichológia. Benyalod az AKCIÓ táblát. :)
És jellemzően az ember bizakodik, hogy "csak 200" megy majd rá, Dani meg onnan közelíti meg, hogy semmi garancia nincs rá, hogy nem lesz sokkal több, mint 200.
Mer ne feledjük, hibátlan fasza kocsit viszonylag ritkán adnak el.
Ellenben: a szar, "mindig check engine-t villant", és a "fél milla ráköltése után 5 szerelő se tudta megcsinálta" vasakat nem szokták megtartani csak azért, hogy megkíméljék a világot és a leendő balekokat egy akkora orbitális szopástól.
---
Ja, asszem írtam a teszkós olajjal töltött Astráról a múltkor...
Voltam arra megint, rákérdeztem a sztori végére: motorcsé lett.
Az adott esetben a Merci is elnyelte az ütődést és mint írtam, lábon ment el. Azzal egyetértek, hogy az a biztonságos autó, amely bármilyen kár árán megóvja a benne ülők testi épségét. Ebben az esetben mindkettő az volt, csak a Priusból csak kanálanyag maradt. Hozzáteszem, én nagyon jó autónak tartom a Priuszokat, meg is lepődtem, mennyire összetört.
az áramtalanítással az a gond, ha pl. az oldalán fekszik és nem férek ehhez a kapcsolóhoz hozzá, akkor bizony vágni kellen az akku főkábeleket, mert szivároghat gyúlékony anyag. Aztán ott állunk és anyázunk. Mert érzi az ember a benzinszagot, de nem tudja, szivárog-e, az autó meg maga egy nagy, gördülő áramforrás. Ilyenkor nem is flexet, hanem erővágót használunk.
Pl. a Konyak féle XP esetében "nagyon jó ötlet", hogy az akku a vezető ülése alatt van. Ott adott esetben előbb ki kell vágni a sérültet az áramtalanításhoz.
Te gondolom tudod, hogy nem az a biztonságos autó, ami egyben marad kisebb törés után, hanem ami elnyeli az ütődést így vagy úgy.
Nagyobb balesetnél meg egy régi autó kuka lesz 1 újjal szemben.
Ugye a Prius is 1,5 tonna és nem az akkuk miatt, mert az akku összesen 53kg, tehát még az sincs, hogy a másik nehezebb.
Nyilván jobban összetörik, légzsák, stb..., tehát mozgásképtelen lesz.
Áramtalanítás:
Hátul ott van a kisakku, mellette pedig a nagyakkun 1 óriási narancs cucc, azzal lehet áramtalanítani. Próbálni még nem próbáltam amúgy, de a szervizben mikor frissítették a Battery ECU-t, akkor itt csinálták azt is.
Prius 3 volt. Még csak nem is magyar rendszámos. Mindkét oldal jött kb 75 km/h-val. Féknyom csak a Mercihez volt, aztán a másik kvázi lepattant róla. Az utast megvédte az utascella, meg a lufik, de kiszedni csak vágás után tudtuk.
Dani hidd el nekem, látva a balesetek eredményét nekem sokszor erős kétségeim támadnak a töréstesztek eredményét illetőleg. Ott nem modellezik le egy baleset teljes kinetikáját. Az első ütközés után még van sok más erőhatás, nem csak az első kontaktot kell túlélni, hanem azt is, amíg mozog az autó, sőt azt is, miután megáll és a segítség odaér.
Az, amit meséltem, de olyan Merci, mint a CSE topiktársé. :D Van az már 3 hete is. Azért adjuk meg, hogy a Merci visszalökte a Priuszt Pestig, oszt kicsit bukfencelt is. Az viszont nem igaz, hogy a motor kiesett belőle. A lufik viszont működtek.
Tök egyszerű. Sikerült kifognom egy első szériás darabot. Ezen még a facelift előtt is több mindent módosítottak, főleg az angol modellekhez képest. A bovden pl. szimplán csak máshol megy, ezért hosszabb kell belőle.
Mint írtam, próbáltam bele bontott alkatrészt, nem passzolt, nem értettem. Először a Hondások sem. De az autó nem rohad, most rendbe lett kapva, amit meg kellett volna tenni a vásárlás után (de elmentem dolgozni), nem rossz darab. Az egyetlen meglepi a vezérműtengely volt, abba beletenyereltem. Az új gumiszettel, má 2 olajcserével, a mostani szervizzel, meg a szopórolleres bovdennel m ost van 1,9-ben az autó, másfél éve vettem. Már csak az a hátsó ajtó teleszkóp kellene, van is USA-ban 40 dodóért, de inkább elviszem felújíttatni - egyszer.
En 1 es 1.8 kozott neztem E46-osokat, a legdragabbat vettem meg mert az lesz a legolcsobb, ha erted mire gondolok... Amugy az ar sokszor nem volt az allapothoz igazodo, az egyik legszarabbat 1.65-re tartottak, kb olyan volt mint az egymillios, szerintem mindkettot 1000 Euro korul vehettek az araboktol odakint.
En egy kb. 5-6 centi hosszu stabrudra gondolok, a szerelo legalabbis ugy hivta, de valszeg kutyacsont lesz az. A gyari ugy saccra lehetett 3-4 mm vastag, az uj ugy 6-7. Kulonosebb valtozast nem vettem eszre, igaz a nejem nyivakol 80 felett, hogy ne menjek gyorsan, igy nem nagyon probalgattam a futomu hatarait. Nem ertek a futomuvekhez, de el nem tudom kepzelni, hogy egy ilyen kis bisz-basz alkatresz ennyit valtoztasson egy auto viselkedesen csak azert, mert vastagabb. Akkor inkabb mar az zavarhat be, hogy a 185-205 elso-hatso gumiszelesseg helyett 195-195 van fenn.
Mondjuk ezt se nagyon ertem, hogy az USAban mi a fraszert nem jo az a motorter nyito bovden, mint ami az europai valtozatban megfelelo? A Hondanal mondjuk sajnos minden draga, ami gyari, engem az infarktus kerulgetett, amikor a gyari alkatreszek arait sorolta. Kedvencem a katalizator hovedo lemez volt 30 ezerert, mikozben az utangyartott katalizator hovedo lemezestol volt 40 ezer.
De mas markaval is lehet hasonlokepp jarni: szegeny szerelom, egen-foldon nem talalt elso stabilizatort a Toyotamhoz a mult heten, igy nagy nehezen szerzett egy valamelyik Subaruhoz valo darabot, ami belepasszolt, igaz majdnem ketszer vastagabb,de szerinte ez legalabb strapabirobb. Hatso gyari rugo meg a Mayer gepe alapjan perpill ketto volt hozza az orszagban, igy inkabb bontott gyarit rakott bele, de ez se volt olcso.
Ha nincs rá szükséged, akkor még szánalmasabb vagy.
érdekes, mikor a világ legjobb autója lett az 535 dezsőke, akkor már ott volt egy nálad. Mikor anyu kifarolt a bizniszből, mindjárt nem volt kedved hozzá.
Ha előtte a saját zsebedben turkáltál volna, akkor nyilván szemet szúr, ha hiányzik pár D. Fery a névsorból... :)
Á, ha valami apróság elnyaklik majd rajta, azzal megszívom. USA piacra gyártott, majd ide áthozott autó. Pl. mit tegyek, elszakad a motortét nyitó bovden. Ami van, az nem bele való, rövid. De hogyan? Pár óra és megvan a megoldás, Három nap múlva új bovden is: 3 csoki az ára.
A mechanika ugyanaz, külsőre ugyanaz, de apróságok meg nem. Fogok még ezzel szívni, ha letörik valami, megígérték a Hondánál. :)
Pedig a tobb auto nem olyan rossz, szvsz Te is ki tudtad volna gazdalkodni, hogy az MX5 is maradjon, es akkor valtogathatnad a kis fogyasztasos sztorikat a driftelosekkel. Ugy lenne az igazi szvsz.
A Mazdámnak 150 ezerig minden szamlajat atadta az elozo tulaj, annal valszeg nem tekertek (csak tortek, nagyobbat, mint mondta), a Hondanal tuti, hogy tekertek, es simlisek is voltak (eleve fura, hogy amikor megvettem, 3000-rel kevesebb volt benne, mint amikor 2 nappal kesobb atirva odaadtak, de erre csak 1 evvel kesobb figyeltem fel, mikor elolvastam ujra az adasvetelit). A Toyotamnal akar igaz is lehet a km, egy 90 literes csomagteru 2 szemelyes autoval szerintem az evi 10 ezer km is sok. Meg a kasztnija, belso tere nagyon szep allapotu, 200-nal nem hiszem, hogy tobbet ment. Nalam meg, ahogy nezem, evi 3000 korul fog futni, sajnos tul sokszor kell tobb szemelyt vinnem.:(
Nem, az enyém is JHM-es. De a végkimenetel nem lett olyan rossz, mint aminek indult. Megúsztam 52 csokiból és ebben futóművezés is volt, szavam nem lehet. :)
"csak en ugy vagyok, hogy 3.5et szanok autora, en 3.5 ert veszek akkor olyat, amivel ugy erzem semmi gond nem lesz es nem 2.8ert olyat amire boldogan koltok tovabbi 700at"
Na igen, én viszont csak 1,5-öt szánok autóra, egyszerűen több pénzt sajnálok autóra költeni. Viszont ha egy autóra amit megveszek, nagyobb kedvezményt kapok (a Hondám és a Toyotám is 200 ezerrel volt olcsóbb a kiírt árnál), nem zavar annyira, hogy rá kell költenem valamennyit, hiszen a ráköltéssel együtt is a piaci átlagár körül leszek, és ki tudja, azokra nem kellene-e költeni szintén valamennyit. Pl. a jelenlegi legolcsóbb balkormányos MR2-es 1,7 millió. Ehhez képest még pariban vagyok.
igaz, 5-10-15 eves autot meg nem vettem soha, az tény, ott lehet en is elnezobb lennek
csak en ugy vagyok, hogy 3.5et szanok autora, en 3.5 ert veszek akkor olyat, amivel ugy erzem semmi gond nem lesz es nem 2.8ert olyat amire boldogan koltok tovabbi 700at
ezert sem vettem 320 dezsôt 2008bol, szamomra tul paras megbizhatatlan auto es ki kell varni, mire a bmw visszahivja az osszes szeriahibat, a GM botranya utan, de meg csak az e46nal jarnak a visszahivando_hibasautom_denemfogjuk_.docx fileban :))
"nekem ha most bejonne egy 200 ezres javitas a kocsin, azonnal el is adnam, bar nem tudom mi mast vennek, de nem tartanam meg, mert nem a javitgatashoz vagyok szokva, de Mazda, se Smart, se a Toyotanal"
Én bizonyos ráköltést belekalkulálok az árba. Az utolsó 3 kocsimon pl. eredeti kipufogó rendszer volt még, kettőnél hulla katalizátorral. Ez rögtön 120 ezer utángyártott cuccokkal, mindegy, hogy Mazda vagy Honda. Gumi is kellett mindegyikre, az se kevés. Féktárcsa, betétek szintén kellettek, olaj, szűrők, gyertyák szintén. Az MR2-t pl. elvittem lengéscsillapító folyással egy szakihoz, kiderült, hogy ezen kívül 4 stabilizátor rudat kellet cserélni, és az egyik hátsó rugó is törött. A 16 ezres lengéscsillapító felújításából lett egy 85 ezres számla, igaz így a futómű lényegében tuti. Vagy a kereskedő a szerződés aláírása után (jó, itt én voltam a hülye) megemlítette, hogy sorry, a pótkulcsból hiányzik az elektronika, csak az ajtókat nyitja. Egy új kulcs a márkaszervízben 50 rongy volt... Ez van, ezeket benyeli az ember, sajnos a szerelőm mondta, hogy az immot nem tudná kikötni, ha elhagyom az egyetlen kulcsot. Végülis még így se állok olyan rosszul, van egy kocsim, amit -kicsit túl sokan is- megnéznek, jól megy, és van feelingje. És még csak 1,7-ben lesz. Lehet, hogy ha vettem volna egy E46-ost 1,2-ért, már 2 milliónál járnék.
Hat en kifeküdnék ennyi gondtol es eladtam volna azonnal a kocsit
durva, szerintem egy autora az idoszakos szervizeken kivul a vetalaranak 10%-nál többet rákölteni kb tilos, 10 even belul, ha azt eleri el kell adnom
nekem ha most bejonne egy 200 ezres javitas a kocsin, azonnal el is adnam, bar nem tudom mi mast vennek, de nem tartanam meg, mert nem a javitgatashoz vagyok szokva, de Mazda, se Smart, se a Toyotanal
Sokkal Te se jártál jobban, ahogy olvastam nemrég a sztorid, pedig a tiéd már az utód generáció, igaz cserébe angol. Enyém papíron a legmegbízhatóbb kellett volna legyen. Japánban gyártották, egy kiforrott széria utolsó darabjainak egyikeként, aztán mégse volt azért a hibamentesség szobra.
A Thaliánál még értettem, hogy bezárták egy Clioval meg egy-két tábla lemezzel a szakit és közölték vele, hogy kell egy szedán, olcsón, addig nem jössz ki amíg kész nincs. Hát, ilyen lett, sietett.
De a Yaris Versonál nem értem a mozgatórugókat :-)
A rozsdásodásán (ami lehetett törésből fakadó is) és a brutális olajfogyasztáson kívül (7000 km-en 3 liter, majd egy 1400 km-es túrán még egy liter) még a gyújtásproblémája zavart nagyon. Állandóan felvillant a check engine lámpa. Vettem OBD olvasót is, mindig gyújtáshibát jelzett a 4 hengerben váltakozva. Kicseréltettem a katalizátoron keresztül a gyújtótrafóig, kábelekig, gyertyáig mindent, mégis visszajött, így végül megunva a hibakódok törlését, a check engine lámpa izzóját szedettem ki... Ráköltöttem gumikkal együtt 600-at 1 év alatt, de szerintem még rá kellett volna vagy 300-at a lakatolásra és az olajfogyasztás megszüntetésére. A télen vett 323-asom sokkal problémamentesebbnek tűnik, igaz 400 ezer arra is ráment, de abban volt 4 gumi és 4 alufelni is, és most már nagyon megbízható. A Toyotámnál 300-nál tartok, és holnap jön egy 85 ezres kipufogócsere... Cserébe viszont 330 km-nél fél tank fölött van az állás, így jó 20-22 literrel elmehetett ennyit, majdnem Prius.:)
Kollégám vett egyet, se márkaszervizes, sem megkímélt nem volt (családi, napi használatos, nem garázsban tartott, kutyázós, stb.), de piszok jó darab, az is 2 literes. :)
Ha éppen arra jársz akkor dobd be, meg gondolkodj az árán. Egy kávét tudok ígérni rögtön és azonnal :-Ha nem, akkor meg mond meg meddig vagytok itthon és egyik este kiugrom.
Az Avensis egy kurva jó autó; én neppertől is megvenném bármelyik generációját bármelyik karosszériaváltozattal, de csak ha a központi Toyota-adatbázisban dokumentált és leinformálható a komplett előélet. :)
"Igazából én is majdnem vettem egy Avensist. Ismerősi körből, sérülésmentesen, az tuti hogy én csak ilyet fogok venni, nepperekkel nem vagyok hajlandó bohóckodni."
1-est, kettest, vagy hármast? A nepper dologgal egyetértek, nekem mondjuk kellett költenem rendesen a neppertől vett Toyotámra az elmúlt 22 nap alatt, de már látom az alagút végét.:) (bár még mindig jobb a helyzet, mint a szintén neppertől vett CR-V-m esetében)
Igazából én is majdnem vettem egy Avensist. Ismerősi körből, sérülésmentesen, az tuti hogy én csak ilyet fogok venni, nepperekkel nem vagyok hajlandó bohóckodni.
Na, én ezért nem szórakozom ilyenekkel. Le sem köt a dolog általában és a két záram megberhelése, bontóba szaladgálás, legózás került nekem kevesebb mint 2 csokiba, zárral együtt. Inkább mást csináltam addig :-)
Én is de a sörtől se szokott bajom lenni, ellenben tegnap ettem egy darab hideg görögdinnyét, meg is fájdult tőle a torkom, a fasz kivan ezekkel a zöldségekkel :)
BTW. Elmentem egy haveromhoz, jól megittunk egy citromos Gössert, aztán kerékpárra pattantunk.
El is töprengtem rajta, hogy vajon mi a fenét várnak ettől a módosítástól. Egyáltalán kinek jutott eszébe és miért?
Valakinek rendszeresen ittasan kerékpározik a 12 éves gyereke?
Aztán az egyetem felé jöttem haza. Most volt vége az EFOTT-nak, ami az egyetemi kommunikáció szerint az egyetem hírnevének szempontjából kiemelten fontos esemény volt. Namost az egyetem elég jó kis hely volt alapvetően, van ugye egy szép nagy park a közepén, a bölcsészek is fetrenghettek a fűben. Most ahogy látom, úgy 10 évig ilyet nem tehetnek, mert a nagyobb fákon kívül kb. minden ki van taposva. Én is odatettem volna a kempinget, mert az UV-domb körüli pusztában nehezebb kárt tenni.
A forrásom azt mondja innen a konyhából, hogy a Rotak 32 nem az igazi, a nagyobbak jobbak. De alapvetően nincs vele sok baj, ha nem használod egyben órákig.
a hengerkéses tologatós azért nem lesz jó mert azzal 6 vcenti felett már nem nyírja csak üti a füvet, szóval olyan szintáű rendszerességet az eddigi hozzászólások alapjén nem feltételezek :)
a rotakot a picit sokan szidják, mert mindnél megszorult valami csapágy, nekem bevált megy ha kerülgetni kell a tereptárgyakat arra nagyon jó, de az nem két csoki. ugyanígy az al-konak is van egy ami nagyon faxa, forognak az első kerekei, de az sem filléres tétel. majd varshi kitalálja :)
tökmindegy, próbáld meg a legkisebb vágási átmérőjűt a legnagyobb teljesítményűvel kombinálni, de nagyjából ugyanaz lesz.
sajnos abszolút nem a fűterület nagyságától, hanem a sűrűségétől függ, hogy mennyire szépen vágja, szóval kis helyre is qrtadrága nyíró kellene ha komoly fű van, ha meg nem akkor meg tényleg mindegy, haveromnak a piros teszkós nyíró (meg nekem is régebben) teljesen jól bevált 10e forintért. az 38-as, de ha tényleg kis terület és nem is szabályos, akkor a legkisebbel (34 körüli vágásszélesség) érdemes kezdeni, de azzal (számold ki :D) pár körrel többet futsz, és többet is ürítesz majd a kisebb tároló miatt.
szóval 34-38 közöttiekből azt kell megvenni, amelyikre a legnagyobb wattszámot hazudják és csakis elektromos véleményem szerint :)
az obi és a bauhaus sajátmárkás és/vagy akciós 20 körüli gépei elhozhatók nyugodtan.
extrák / kritikus pontok:
nem rossz ha központi a magasságállítás, egy mozdulat vagy négy, elvileg pont öt másodperc különbség, én utáltam :)
garancia fontos, onnantól tökmindegy mennyire műanyag, szerintem éves szinten ha kiszámolod meddig fog menni, akkor érthető.
a fűgyűjtő mindenképpen műanyag legyen, és lehetőleg minél nagyobb, ez pl. döntési szempont is lehet ha van kettő.
nem rossz ha lehet hozzá kapni kést, ergo nagyobb márkák alap darabjai is befutók lehetnek.
Ezek a suhanó fűnyírók tök jók, beberregteted aztán lenyírja azt a pár nm-ert pillanatok alatt, annyi hogy össze kell gereblyézni (nagymamámnál kicsi koromban mindig nagy elánnal toltam le vele a füvet - persze a saját gyerekemet már nem engedném a közelébe :) ). Vagy egy nagyon kicsi elektromos, de az is batár lesz a suhanóhoz képest.
Egy nagyjából téglalap alakú fűtenger az alany. Előtte vagy leraknánk róla a kisházat, homokozót, vaaaagy.... nem. Újrakezdem: körbe szeretnénk navigálni az akadályokat, amiket nem tudunk elmozdítani. Sík terep, két oldalt lábazati szigeteléssel borított fal.
(Melyik a legtávolabbi szó a rendszeresentől?) Mi ad-hoc nyírnánk... *zavartan körbenéz*
Méretileg a gyerekeknek van kis játékfűnyírója, na olyan kéne felnőtt változatban. :) (visszafelé már létezik és működik: láttam a Lidl-ben Bosch fúrónak látszó tárgyat boschfúró-árban, csak cserébe nem működött, mert játék :-)))
Amúgy jó a legkisebb is, de ez attól függ, hogy milyen alakú az a 30 négyzetméter. Meg hogy zokniban akarsz a gyepen járni (ez esteben csak és kizárólag Tiv véleménye számít:)), vagy rá lehet majd menni cipőben is.
Ha sok a sarok, kiálló rész, akkor olyan legyen, aminek a késháza jól kiáll a kerekek közül (mondjuk AL-KO 3.22). Ha éppen amikor ráérsz alapon nyírod, akkor nem árt a központi magasságállítás, ha rendszeresen, akkor az sem kell. Ha göröngyös, akkor legyen nagy kereke. Ha sima a terep, meg nincs benne semmi flikkflakk, akkor a legegyszerűbb is jó.
Szerintem szépen összerakta a projektet, meg nem is akart sok pénzt, szóval megérdemli, de azért remélem, hogy nem lesz tele ilyenekkel a Kickstarter.:)
Ha nem érdekel a dolog, de muszáj vágni ,akkor meg ahogy az előttem szóló is említette, az 5 zsemle mellé dobj be valami éppen akciósat 10-15e-ért. Ja meg egy 5 méteres hosszabbító ha az nincs esetleg.
dokeee tanácsával egyetértek: vegyél olcsó villanyost. Ha óvatosan használod, pár évet kibír, amúgy az ilyen olcsó, műanyag házas fűnyírók szeretnek elrepedni, kerekeik kitörni.
Feladat: adott egy pár zsepkendőnyi, nagyjából 30 m2 egybefüggő fű, meg külön még 20. Ehhez egy olyan megoldást szeretnénk, amihez nem kell külön parkoló, nem veszek az árából másfél Twingót stb.
Kiindulási alap: Nem akarjuk kölcsönkérni a szomszédét, sem a nagyszülőkét. Kézzel, kaszával sem akarjuk megmutatni, milyen kemények vagyunk.
Néztem ilyet régen, mikor a Saab lett. Természetesen a 3.5 V6-ot. Kurva szép hangja van, ez ugye a 350Z motorja, beindításkor is, menet közben is, kis fordulaton és nagyon egyaránt frankó. Nem is olcsót néztem belőle, de kéken füstölt, ott is hagytam. Meg az automata volt és akkoriban az nálam nem játszott. (Egyébként nem is ment valami fényesen, a nepper 500 méter után padlózta is hogy demózzon.)
Látszik, az adrenalin a fülén csöpög a mexikóinak, szaporán veszi a levegőt, fejben rendesen rákészül a versenyre, még keresztet is vet. Egy kis burouttal bemelegíti a gumikat a jobb tapadás érdekében. És beáll egy Porsche 911 Turbo mellé versenyezni. Röhögsz? Ne tedd.
[...] Bővebben!Tovább »
Jó előjel, utoljára mikor a Volvómat belinkeltem, egyöntetűen lefikáztátok, azóta mentem vele 120e km-t, kb, 150e ft szervizköltséggel ( az olajcserén kívül) :)
Ezt en sem ertem, fejtsd ki. A kulsejebe aligha szerethettel bele. A belseje sem szep. :) Extra kenyelmes? Csendes? A motorja is egy igazi átlagoska, szóval mi a lelkesedés tárgya?:)
Meglepően szép beltere van ennek a jószágnak. A minap láttam egy ilyet itt a szomszédságban, fekete volt és minden ablaka betonra sötétített, kicsit halottaskocsi-beütése volt, de nagyon menő kiállása volt. (Jobban néz ki élőben mint fotón.)
A Dozsa Gy jelolt kerekparutjan pl 200 meteren belul ket olyan eletveszelyes hely van, ahol a bicosok egymast olhetik meg eleg konnnyen. Igy is van egy rakas idiota, most meg reszeg idiota is lesz. Es ket 30al talalkozo kerekpar sisak nelkul nem vicces.
Ha nem szignifikansan karosabb mint a kipufogógáz akkor hogyan lehet megis egyertelmuen kimutatni a rak gyakorisagat a dohanyzok kozott? A szmogot mindenki letudozi, megis a dohanyosok pusztulnak sokkal nagyobb szamban.
Egy pillanatig sem vitattam, hogy a szag zavarhat bárkit is, mert büdös. Még azt sem, hogy káros.
Arra utaltam, hogy nem káros annyira, mint az általunk amúgy a mindennapi élet részének tekintett kipufogógáz. Még viszonylag töményen sem. Tehát ha arról kívánunk szónokolni, hogy a passzív dohányzás öl, akkor azt mindenképpen úgy tegyük, hogy nem használunk személygépkocsit, különösen olyat nem, amit benzin hajt (mert abban a kipufogógázban találhatók meg a dohányfüst legmérgezőbb összetevői). Dízelt meg azért nem, mert az is büdös.
Valójában nem értem, hogy a kettő hogy jöhet össze. Egy "puskázó" miért abuzálja a golflabdát (vagy a golfozókat). Vagy egy golfozó mér nem a golfütőt használja, ami egyszerre fallikus szimbólum, valamint túlélőfegyver zombitámadás idejére.
Szerintem is, ha nem innának és vezetnének egyszerre, akkor nem lenne ennyi törött autó. Meg nem lenne az egész EU-ban náluk a legtöbb halálos és személyi sérüléses baleset Románia mellett.
azért én nem szeretnék hónapokig rendőrségre járni, mert nekem jött egy ittas biciGlista, aki esetleg meg is sérült, aztán engem vegzálnak a rendőrök, hogy mi volt, hogy volt, kvázi úgy kezelnek, hogy én lettem volna a hibás.
ráadásul a biciGlistán nem lesz könnyű behajtani az okozott kárt.
A bringás elüthet egy gyalogost úgy hogy csúnya sérülés lesz belőle, és nem kell hozzá gyorsan mennie, arról nem is beszélve hogy ha mondjuk kerékpárúton (ami nagyon szűk mindenhol, épp elférni rajta egyással szemben) találkozik egy másik bringással frontálba'...
Más kérdés hogy itt is a kocsma előtt állnak a bringák és a kocsik. De a múltkor Vörösváron bementem a sörfőzdébe (ami egy söröző is egyben) hogy vigyek haza sört, együtt parkoltam le egy piros autóssal aki elém állt be a sorba, egy pohár sörért. Vörösvári rendőr lennék és kéne egy kis bónusz, más se csinálnék csak a két irányban kiraknék 200 méterre egy-egy megállítópontot szondával.
nem válaszolom azt, hiszen nem értek egyet a jogszabállyal, sőt, azt egyenesen szarnak tartom, de bizonyára valakinek az érdeke így kívánta, sajnos manapság pedig így mennek a dolgok Magyaroszágon...
Olaszo is laza, imadok ott autozni, 200ig senki egy szot sem szol, lehet elozni ha jonnek szembe orszaguton, teljesen termeszetes s varosban is az osszes szabaly csak ajanlas,,,:)
Nehéz egy olyan (általános) szabályt szikepontosan megalkotni ("belőni"), ami egyaránt (jól, megfelelően súlyozva és "igazságosan") vonatkozik a kihalt zsákfaluban hazakerekező - amúgy a forgalom 98%-át adó - bicajosokra, valamint a zsúfolt útvonalon vagy mellett, belvárosban a megnyíló/megszűnő biciklisávon - és gyalogosokkal részben közös úton - vágtázó kritikustömegekre is.
És ne, ne válaszold azt, ami a rendelet szövegében van. Mert az még rosszabb, mint a "csipetnyi só".
Ott elég "rossz" a helyzet, legalábbis is emlékeim szerint nekünk anno egy pancsikolós hajó kapitánya kifejtette az álláspontját a kreszről meg az ittas vezetésről/hajózásról, ami után azért az idegenvezető elmondta mosolyogva, hogy természetesen van náluk kresz és vonatkozik is rájuk, meg tilt is sok mindent, csak nem igen tartják be.
Gondolom ez összefüggésben van azzal, amit írsz, hogy senki nem állít meg.
Nem értem vizen míért kell száguldozni. Én mindig lassan megyek vizes úton.
Ezek a széles kerekek nem épp a felázott úton adják tudásuk legjavát.
Minden autómon széles kerék van ezért megtanultam lassan menni esős időben.
Nem is csúsztam még meg semmivel vizen. Csak a gt-r -rel egyszer de nem lett abból se baleset, azóta különösen vigyázok vele hogy 100-120-nál ne menjek gyorsabban ha fel van ázva az út.
Nem a fék a szar hanem az első gyári 135 széles gumik túl virslik és emiatt egy vészfékezésnél csak az abs zümmögött az autó alig lassult sokszor.
Hiába hangulatosabb ha mint autó egy fos, persze együtt lehet élni a váltó butaságával de elég bosszantó volt az is, meg a benzines bár egész jól szalad de nagyon iszákos volt nekülnk 7-8L között evett az erősebb benyás.
Van egy cimbinek egy tuning 120Le-s narancs metál, etanollal megy, elöl 195-ös a gumija hátul 225, de az meg kényelmetlen és mindig meghal valami most pl a kuplung, nem bírja a sok lovat. kifogom próbálni hogy milyen.
Az IQ tényleg autószerűbb 1000-szer kultúráltabb csendesebb jobban viselkedik az úton, bár a rövid tengelytávot itt is érezni. Aston martin verzióban lenne az igazi 1.33-as mocival autómatával, csak nem ér 8milliót.
A smart az egy fos szerintem. Túl rövid a tengelytáv, pattogós rugózás, betegeskedő váltó, ja és lassan is vált. Csak két személyes, a fékhatás nulla közeli.
Ha ilyen pici autó vennék akkor biztos inkább IQ-t vennék mert sokkal felnőttesebben viselkedik, értékelhető fékhatással kényelmesebb rugózással, normálisabb beltérrel, 4 személyes még ha hátul nem is fejedelmi a helykínálat. Fordulókörben meg verhetetlen.
1.3L-es még mehet is autómatával nem lehet rossz.
Ez ami nekem van a robogó motoros 1L-es nem egy vadászgép de legalább csendes ahhoz képest. Remélem végre el tudom adni, mert sajnálnám ha itt menne tönkre a 0km-es új autó. Találtam rá megoldást 1 hét és rendszáma lesz jó esetben, már csak el kell adni.
valóban kicsi kompakt de jó gép kellene. méretkategória maximuma valahol a 100x60x30 méret körüli max, minimum 1/1.7-es szenzor, és sürgősen, nagy átfogás nem érdekel, jpeg jó essen ki belőle gyárilag. eddig canon s95-100-110-120 olympus xz2 (de ez már 40 mm-er mély ami sokat számít zsebrevágás tekintetében). ha valaki esetleg meg tudné mondani van-e érdemi különbség a canons 100-as sorozat és a canon s200 között az is érdekelne.
> valamit, ami direkt arra van. Az izgalom, hogy mennyire működik... Hm?:)
Hát nézd, első körben valami ragasztóeltávolítónak mondott cuccal próbáltam meg (az konkrétan jó drága volt, mondom csak jó erre is), hát utána döntöttem úgy, hogy inkább nehéztüzérség.
Próbálhattam volna még, ha szerencsejátékos kedvemben vagyok, mit csinálnak lakkbenzinre, nitróra, illetve methanolra, de egyik sincs még áttelepítve, mert nincs helyük a legalább megközelítőleg biztonságos tárolásra... :-/
Ez azért még ott is kimagaslik, és azért az ottani morált nem lehet egy lapon említeni a hazaival. (Megjegyzem, aki hisztizne hogy itt mi megy, menjen ki egy fél órára Bukarestbe)
Dehogyis egy percig, ez mindig zavar, nem szokom meg, pláne hogy füst szóval hol erre száll hol arra. Nem arról ment a vita kit zavar, hanem arról hogy rákot kap-e tőle a másik ember, de ezt mondjuk én alsóbb rendű problémának találom a felém szálló cigifüst témában (még az elhajigált csikkek is jobban irritálnak), ezért hoztam be. (Amúgy, míg magammal szemben eléggé megengedő vagyok a rám szálló füst témában, a 2 és 6 éves, vagy régebben még kisebb gyerekeimnél erre eléggé harapok, a széltől is óvnám őket, ugye.)
Várjálvárjál. A biglimóval tennék rá. Esetleg gázosítanám, de nem kerül, amibe kerül alapon. Viszont nem zavaarna a 20 literes fogyasztás benzinből. :D
A Dévúúúút gázosítottam volna anno, de túl hosszú távon lett volna rentábilis.
Viszont: én nem számítok, mert nem vagyok normális. :D
. A Dévúúú csak azért nem lett gázosítva, mert az én éves futásteljesítményemmel 52 hónap lett volna a megtérülése. De a kérdés irreleváns, azt hiszem, az említett modellt nem lehet gázosítani. :D
Most ti azon vitatkoztok, hogy a gyári fékpadi, ideális körülmények között mért adatokhoz képest valójában mennyit fogyaszt egy autó? Meg hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines? Ne máááááááár.
Ha nekem lenne pénzem egy A8-ra vagy S8-ra, akkor konkrétan leszarnám a fogyasztásátm. Egy akkora motor nem fog, mint egységsugarú júzer. Egy akkora batár, egy akkora ménessel nem fog keveset enni, viszont amit cserébe kínál, az számít. :D
en meg kozel 600 lovas autokkal sem birtam soha kozuton 45 litert megetetni. Nyilvan rovid idoszakok alatt lehet, de ha az ember megy mondjuk 200 kilometert, akkor nemigen. A legtobb 22-23 liter korul volt.
> NAGYÁTLAGa mennyi volt a dízelnek és most a TFSinek?
Dízel: 6,85
Benzin: 9,05
6,85×1,32=9,05 -> +32%
A dízelnél elég sokat dobott az állófűtés használata, anélkül még markánsabb lett volna a különbség. Ráadásul a benzines 17-es kerekeken megy télen/nyáron, a dízel 16-osakon.
Nem véletlenül írtam anno +45%-ot (városban). Ahol a dízel ~6, ott a benzines ~9.
Legyen 33, hogy könnyebb legyen számolni. De honnan is számítjuk? Fel vagy le?
A 6 litert fogyasztó dízelhez képest a +33% az 8 liter.
Viszont mikor azt mondja valaki, hogy a 10 literes benzinfogyasztás 33%-kal több csak a dízelnél, azt sokszor úgy érti, hogy 6,66 kontra 10 (lám, ott az egyharmad). Ami amúgy hihető is.
Viszont 6,66-ot 1,5-tel szorozzuk a 10-hez.... szóval az valójában 50%.
Aztán a +2...4 litereket összekeverve a szorzásokkal, sokszor más tízes tartományokban végezve a manipulációkat, hát....
Ezt a nem túl bonyi számítást egy olyan ember kezébe adni, mint a Dani, finoman szólva is komolyabban értékelendő veszélyforrás, mint az alanyi jogon járó lőfegyverviselés.
Amikor 45öt eszik a 340 lovas TFSi, akkor egy TDi futkos utána és az is kér legalább 30at, elhiszem, hogy pár gyorítással de alapvetően a Balaton felett gurungázva 8at eszik neked a tdi, de annak köze nincs a toláshoz.
Én mentem már tényleg tempósan 35D-vel, azaz sokszor 250 felé tolva, aztán megérkeztünk Budapestre ott pedig mindenhol toltam keresztbe 4 fővel, 22 volt az átlaga arra az útra. :)
Egy benzines lenne 26-28 hasonló erővel.2-4 liter, 15-30% max.
Az MTV belulrol olyan szinten volt budos, hogy azt nehez szavakkal leirni, pedig az utolso evekben mar odabenn tiltott volt a dohanyzas. De hiaba:ha hazamentem, otthon mindig azt kerdezte az asszony, hogy kocsmazni voltam?
Amugy a szinkronosok tudjak am jol utalni egymast, mert mikrofon ele tett háló átveszi a masszív dohányos szájszagát és a következőnek kifordul tole a bele. Na de ez már legyen az ő bajuk. :) (nehanyan sajat fejhallgatot is hoznak magukkal, nem véletlenül)
az egyik szomszedomek apu svajci, anyu eszaknemet, a gyerekek amerikai allampolgarok (is) mert ott szulettek, nekik egy USAbol hazahozott Subarujuk van. Masik szomszedok torokok, apu taxis nyilvan a szabvany E-Klasse, meg van asszem egy Golfjuk meg. Nekunk meg ugye Fordunk van, szoval ez nem rendes lakokozosseg :)
"Amit is írtál, hogy bringatúra szünetében, na egészségügyis ismerős véleménye szerint ez a legkárosabb állapotok egyike (mittomén, nem értek hozzá, kitágulnak a tüdőizécskék)"
Apropó, mikor az volt a téma, hogy biciklizve károsabb levegőt szív az ember, mint autózás közben, akkor jött ki az, hogy igazából a légzésen múlik a dolog. Ha nem extrém levegőszűrős autód van (mittomén már, igazából akkor se tudtam, de pollenszűrő nem elég, hanem valami mágneses, kéthavonta cserélve), akkor a levegőminőség sokkal jobb bringán, mint autóban (alapvetően az autó alacsonyabbról szívja). Az, hogy melyik károsabb, végül attól függött, hogy a mért értékeket a végén mennyivel szorozták (2-4 között szórt) az intenzívebb levegővétel miatt; erre meg ugye nehéz objektív értéket mondani, mert nem csak több levegőt szív be az ember (itt áll a max. kettes szorzó), hanem mélyebbre is. Mindenesetre bringa csomagtartóján vinni a gyereket jobb neki, mint autóval. :-) (Illetve az időtényező... stb.)
"Persze ez sem elhanyagolható, csaképpen valószínűtlen ilyen kitettség."
Passzív dohányzás + tüdőrák összefüggésről is lehet mindenfélét olvasni. Ami nekem lejött, hogy
1) a passzív dohányzást extrém nehéz mérni, mert ugye a cigiseket megkérdezed, mennyit szívnak és mióta, és annyi, de itt mit kérdezel (bármit kérdezel, úgysem figyeltek rá eddig rendesen) és hogy veted össze?
2) viszont aktív dohányosoknál a rákkockázatba nagyobb súllyal számít bele, hogy mióta cigiznek, mint hogy mennyit is;
3) emiatt nekem teljesen hihető az, hogy van kockázat, de sokkal kisebb, mint az aktív dohányosoknak (néha aszondják, hogy nincs is összefüggés, de ld. első pont). Viszont a kettes pont alapján a passzív dohányzás ártalma nagyobb, mint amennyit az általad írt cigifüst-mennyiségből gondolna az ember. (Ez az utolsó már az én következtetésem/tippem.)
Szóval igazából a franctuggya, én se el nem bagatellizálnám (mint te), se fel nem fújnám (mint MrB).
Nekünk alapvetően 8hengeres autóink vannak, a gt-r kivétel de az 6 hengerrel is jobban megy mint bármi más. Ja a solara is csak 6 hengeres de az ideiglenes, el lesz adva.
Az IQ-t se számolom az 1L 3 hengeres robogó motorjával, de az se marad csak amig rendszáma lesz meg nem veszik.
45 liter a max. volt fedcomp szerint rövid szakaszon állva a gázon. Nem igazán mérvadó. Max. abban, hogy összehasonlíts motorokat. 2.0TFSI ugyanit 25, bitdi 21 liter...
Látod én nem akarok ennyiből elmenni 900km-t ha ezért cserébe egy priussal kell menni.
Nincs semmi bajom vele egyébként. Már gondoltam rá hogy kéne venni egy plug in-t belőle, mert az itt helyben boltba járni meg iskolába vinni a gyerkőcöt bőven elmenne csak áramról is.
Én szeretem ha nagy autóm van sok lóerővel, meg nagy belső térrel, ez van sajnos.
Ha lesz vmi olcsóbb tesla akkor egy olyanra benevezek helyi járatnak jó lesz.
Ennél a tanknál megpróbálom kicsit visszafogni magam, kíváncsi vagyok mennyivel eszik kevesebbet.
Érdekes hogy a 4hengeres módban elég keveset eszik a pillanatnyi fogy szerint, pl 50-60-nál 6-7L-rel tudja tartani, nagyobb tempónál végig, amig nincs nagyobb gázadás addig tud extrém keveset enni, de akkor minek a 420Le. Szerintem majd kialakul egy 15L körüli nagyátlag amivel elégedett leszek és nem kell hozzá lassan menni sem.
Kicsit hiányzik a gázos autózás meg a 15-17e ft-os tankolás, ma éppen 36600-ért tankoltam, nem kis különbség. De ezt az apróságot leszámítva tetszik az autó nagyon.
Remélem legalább 5évig nem kell autóvásárlással folgalkozni.
> Persze ez sem elhanyagolható, csaképpen valószínűtlen ilyen kitettség.
Mármint ha előtte patkánnyá változtatnak?
Fura nekem amúgy az állatokon végzett kísérlet.
Eleve nem mindegy, hogy ki és hogyan lélegzik. Amit is írtál, hogy bringatúra szünetében, na egészségügyis ismerős véleménye szerint ez a legkárosabb állapotok egyike (mittomén, nem értek hozzá, kitágulnak a tüdőizécskék), szóval szegény patkány, vajon élt még egyben volt még, mikor kijött a végeredmény?
A passzív dohányzásnak már sokszor utánaolvastam. A legmerészebb az volt, hogy ha egy füsttel töltött helyiségben eltöltesz hat órát, az olyan mintha 4 szál cigit szívnál el. Ez egyértelműen káros, de én pl. nagyon kevés embert ismerek, aki egyáltalán rágyújt zárt térben.
Aztán volt a Stanfordnak egy komolyabb kutatása, ott kimutatták, hogy szabad térben is lehet káros, mondjuk ehhez a szerencsétlen patkányoktól 12 inchre kellett már füstölni és direktben feléjük irányítani a füstöt. Így kijött, hogy 10 óra ilyen terhelés ez egy szál cigi.
Persze ez sem elhanyagolható, csaképpen valószínűtlen ilyen kitettség.
Ezek a dohányzásellenes szervezetek kutatásai többnyire, tehát nem hinném, hogy finomítanának a dolgon.
Ez egy divatos duma mostanság, de már ezerszer leírtam, hogy a dízel füstjében viszont alig vannak mérgek. A benzinesében meg vannak. Van olyan is, amit csak különleges engedéllyel vehetsz meg a gyártóktól és az egészségügyi határértéke alacsonyabb, mint amit 10 méteren közepes gáznál egy öregebb benzines kipufog.
Aztán a finomporhoz hozzátartozik még az is, hogy a gázkazánok pont ugyanolyat lőnek a levegőbe, hogy aztán csendesen alászállhasson.
Amúgy meg egy ilyen vita során én már fújtam bele a füstöt a gázelemzőnkbe. Szerinted miben volt több formaldehid, egy alapjáraton járó 1,4-es Focus kipufogógázában, vagy a cigifüstben?:)
Az M3 egy kisautó ez meg egy nagy limuzin és ez is elvan 13L alatt is akár, de ha nyomom akkor eszik rendesen, ebbe a tankban volt a méricskélés is 250-ig, gondolom az se javította az átlagot.
Köv tankolásnál megpróbálom nem nyomni annyira megnézem mi lesz, de nehéz kibírni, mert annyira könnyedén szalad pikk pakk 200-on van.
Ez az ittasan vezetés lehet felétek családi ökörség, de nekem mi közöm hozzá?
A passzív dohányzásnak sem ártana, ha utána olvasna a tanár úr, mert csak annyira nem káros a kósza cigifüst, mint a katalizátorral, DPF-el szűrt dízelfüst. Hja, hogy sokkal karcinogénebb, mint a régi dízelek nagy szemcsés kormot tartalmazó füstje?
Autópályán elégedett vagyok a fogyasztással, országúton meg nem megyek soha. Városban meg tud keveset enni, de én nyomni szeretném.
4.2tdi se 8L-t eszik városban.
Cimborának amikor néztük 14-15L volt a fedcompban. Hosszú átlagja 10L volt de m0 meg sok hosszabb út és lassan megy nem nyomja.
Jobb menetteljesítmény meg nem igaz, ez a tfsi jól megy jobban mint a dízel, csak cserébe eszik is ha nyomom. 20L fölé nem nagyon megy, autópályán meg 13-14L fölé, mert nem lehet huzamosabb ideig mondjuk 220 felett haladni.
A régi A8-ba felrobbant a klímakompresszor 3e km-nél nemsokkal miután elhoztam, ezt gariban cserélték, de nem pucolták rendesen, nem mosták át mosógázzal a rendszert hanem csak kivákumolták, 2 év és megint beszart, azt mondták így jártam mert már lejárt a gari. Új kompresszor volt 3kiló körül. Vettem egy bontottat 60e-ért és berakattam a fáy utcában ott volt mosógázas tisztítás(5.re lett tiszta), azóta is jó a klíma benne, ez volt 2007-ben, 7 éve megy a bontott kmopresszor hibáltanul gáztöltés vagy bármi más hozzányúlás nélkül.
Bose erősítő is beszart volt 15e km a kocsiban, persze gari már nem volt, 270volt az új, vettem egyet ebay-ról 100eur-ért, azóta is hibátlan.
Attól hogy bontott még lehet jó, sőt nem biztos hogy rosszabb mintha vennék egy újat.
Szimplán arról van szó, hogy a legtöbb 12 éves nem tud szarabb dolgot elképzelni, mint a felsorolt három.
Amúgy meg ahhoz, hogy a dohányzás a környezetben lévőkben kárt okozzon, nem árt némi zárt tér. Mert ha érzed a szagát 20 méterről, attól még 1000 év alatt sem kapsz tüdőrákot (de még az asztal túlfelén sem, ha nem dierktben kapod a füstöt, ezek meg megoldható dolgok). De ha az ezres suzukiddal akarod bizonygatni, hogy megy az úgy, mint bármi más, attól bizony hamarabb kapnak a környezeteben lévők. Ráadásul ha ehhez még ittál is, esetleg meg sem kell várniuk a rákot.
Mivel a ford nem gyárt xenon trafót ezért megvan ki gyártja pl hella, és lehet venni bizonyos helyeken új hella trafót olcsóért. Egyébként bármilyen kínai trafó is megfelelhet ami jobb minőség és belekerül vagy 20$-ba. Pl gt-r -be matsushita gen4 trafó van asszem és lehet kapni az amiknál egy helyen pont olyat 150$-ért.
Még mindig nem tetszik érteni. Egy sört, kávét, pálinkát ivó ember alapvetően saját magának okoz ezt-azt. Egy dohányzó viszont a környezetét is folyamatosan károsítja a füsttel. Bár én úgy vagyok vele, nincs azzal bajom, ha valaki szívja a cigit, szivart, pipát... de ki ne fújja, abba ne hagyja amég van belőle.
Na de láttál már olyan dohányost, aki csak szívta, de nem fújta? Én sem. :(
Elnézést, lehet, hogy túl sok féktisztítót szippantottam. :)
(lemostam a grefitiket az utcanévtábláinkról, tisztára vakartam őket ezer év koszától, aztán átlátszó fóliával leragasztottam mindkettőt, hátha a következő művészeti kezdeményezés nem jön le olyan könnyen oldószerrel)
(meg lekentem a kormányt Konyak lókenőcsével, de nyuszi voltam, nem mertem órákig rajta hagyni:)
Nemtom, de szerintem az egyik legjobb kiállású utcai autó az A5-S5. (most nem tudom, hogy a sima vagy a sportback, de egyik nagyon tetszik, a másik viszont szerintem torz)
Ha abba is kapható a 3 lityós bi-tdi, hát nem is tudok jobb választást elképzelni, ha nem csak helyben gurulgatásra kell autó. Meglep, hogy mennyire idegenkedve írtál az S5-ökről, mintha a motor tette volna tönkre az élményt számodra.
Nem 6 forint bele a viszkoolaj, inkább nem égetném meg. :D
Ja, ma délután lemostam a Dévúúúúút, erre egy óra múlva leszakadt az ég, rohadt sok eső esett fél óra alatt, szét is szedte a sok víz az utat, nem tudtam közlekedni a Dévúúúúval. A Nindzsa viszont átjött rajta, még kacagott is mellé. Köll az összkerék anyu segge alá! :D
Meg a bontott ki tudja meddig jó. Aztán az emberek berakják a bontottat, meg a huszadrangú utángyártottat (ha van), újra elbaszódik, és szidják az autót, hogy szar :)
Az részletkérdés, ne a kezedben vagy a zsebedben robbanjon. Névjegyzéket, fotókat, adatokat, mindent tudsz szinkronizálni, felhőbe tenni, a harmadfokú égési sérülés kicsit más ligában focizó probléma. Öcsémnek óriási mákja volt, hogy időben észrevette, hogy para van és érezte, hogy robbani fog, jó lerakta és elment tőle messzire.
Működik. Még be kell laknom, a névjegyzéket, naptár bejegyzéseit, stb. átmásoltam a régi telefonomról, azóta nem foglalkoztam vele érdemben. Ja, meg összeismertettem a kocsi kihangosítójával. Még autós tartót is kell hozzá vennem.
Ma tankoltam az A8-ba 16.5L lett az átlag, nem túl bíztató.
Ez már végig városi és környéki menet volt, ebbe volt a méregetés 0-250-ig is párszor, meg elég sokszor nyomtam neki, mert hát nehéz megállni annyira jól megy 2 tonnás dobozhoz képest. A kúttól hazáig 11.7L volt sok lámpás megállással dugóban, de finoman sokat 4hengerezve. Ez a motor baromi sokat eszik, de rápakolták a sok fogyasztáscsökkentő megoldást amivel finoman használva tényleg tud keveset enni, de ki tud így menni vele. Néztem hogy simán 6-9L közöt tartható állandó haladásnál még kisebb tempónál is.
Tegnap vettem telefont, de ebből nem lehet kivenni az akksit (legalábbis nem pár mozdulattal, gondolom, hogy azért valahogy szét lehet szedni), szóval ha robban, akkor az egész elszáll, nem csak az akku.
Azért én hallottam egy két camry-ről meg más hybridekről amik meghaltak, pl inverter 1M-ért rx400-ban egyik ismerősnek.
Asszony rx-ébe is miután eladtuk(19e km) fél év múlva 30e-nél kifeküdt a kormánymű, mondjuk ez gyári hibás, visszahívás is volt rá.
Az tény hogy nem túl gyakori a hiba de előfordul.
A transitomat 380-nál adtam el 0km-rel vettem, 275-nél halt be először az adagoló, a következő 100e km-en igazi pénznyelő volt 1.5M-ót szórtam bele, addig meg szinte semmi baja nem volt.
Faternak volt egy kia pregio fos, végig márkaszervízben szervizelve 5év gari miatt, ahogy lejárt a gari kb fél év múlva egyszercsak megállt mint a szög, széthullott az egyik középső henger(leesett egy szelep) Az a8-nak bár voltak gondjai de apróságok, soha nem állt meg nem kellett trélert hívni hozzá. Egy kevés km-res autónál jóval kisebb az esélye hogy megáll mint egy többszázezret futtotnál.
Az meg hogy azt érzed nincs kopás az nem aztjelenti hogy nincs is, az csak szétszedve derül ki, hanem azt hogy elmegy úgy is még sokáig jó esetben.
Látszik hogy tele vagy, hogy ilyen faszságokra kidobsz ennyi pénzt. Bontott nem jutott eszedbe vagy kintről lehet töredék áron újat kapni csak kis utánajárás kell hozzá.
Én egy ilyen mondeoféle olcsó autóba már biztos nem vennék 600-eur-ért xenontrafót.
A haszonjárműveknél sokkal magasabb a tervezett minimum, mint a személyautóknál (400-500 ezer felett). Aztán persze előfordulhat, hogy egyik-másik mégis hamarabb esik szét (nálunk 10 év után, 300 ezer km előtt állt be egy Transit, mint a gerely; de gyilkolták is rendesen), de ez is rengeteg tényezőn múlik. Na meg a tervezett minimum egy adott használati profil mellett értendő; a valós felhasználás jellemzően kímélőbb a 300 ezerre tervezett autó a 600-at is simán megfuthatja, ha nem tapossák ki a belét. De hát vannak itt közöttünk a témának sokkal nagyobb szakértői is. :)
A Gulyásnak volt egy jó cikke a témában, azt tudom ajánlani.
"Egy kisteherautónak szerintem el kell menni 400 felett simán, de egy személyautónak is."
Lehet, hogy a német használt autó tesztek túl pesszimisták, de a legtöbb személyautónál (legyen az akár Toyota, Merci vagy BMW) a motor élettartamáról annyit írnak, hogy 250-300 ezerig biztos jó, de kvázi olyan stílusban, mintha ez a 250-300 ezer olyan sok lenne. Lehet persze, hogy efölött még párszáz ezret elfutnak gond nélkül, de simán el tudom képzelni a mai fogyasztói társadalomban, hogy ez inkább kivétel, mint főszabály.
Egy kisteherautónak szerintem el kell menni 400 felett simán, de egy személyautónak is.
látod a 0km se garancia semmire, sima szívó benzinesed volt, sárváltóval és poroltóval kellett járnod, mert a gyári hibás alkatrészek miatt benne volt a kocsiban, hogy kigyullad. A lényeg a jó konstrukció.
Amúgy kizártnak tartom, hogy azért mert 150 van benne beszarjon bármi is, de 250 vagy 350nél is. Ahogy a Camryddal és az RX400oddal sem volt semmi gond.
A titka a karbantartás, kizártnak tartom, hogy megmakkanna itt bármi, azért is vettem ezt, mert egy bmwnél pl. a 320D ha találsz egy tényleg 150et futott példányt (ami már fehér holló), akkor is 400ig egész biztos párszor ráköltesz 100ezreket, míg egy hibridnél nem valószínű sőt szinte biztos, hogy nem.
Mondom erre jó példa a sok taxi, 400-800e között de 1millió felett is van, amiben semmi javítani nem volt max 1-2 kerékcsapágy, fékbetét és olaj.
Azért a hiace még nem az a kategória ami 1 millió km-t kell elmenjen. Ettől még elmehet. A te priusod is beszarhat bármikor, 150e km felett már megtörténhet.
Én az új 0km-es vagy kevés km-es autót szeretem, amiben már van 100e km felett az már nekem betegágy de legalábbis időzített bomba.
Az én note2-m novemberben lesz két éves és semmi baja a gyári 2012.10.19-én gyártott 3100mah-os aksijának. Sajnos a Lithium aksik tudnak ilyeneket gyártótól függetlenül. Ha sokszor túlzottan lemerül 3v alá esik a cellafesz az is károsítja, meg túl melegben volt sokáig, stb.
400e km-nél már tök normális ha megáll egy autó mint a szög.
Azért mert egyes példányok elmennek sokkal többet is, attól még egy általános autó illetve motor élettartam nem több mint mondjuk 250e km, ennyi ki kell bírnia nagyobb bajok nélkül, de e felett már nyugodtan széteshet.
Ma reggel öcsém S3-asában FELROBBANT az akksi. Szerencsére nem lett baja, mert pont letette, amikor érezte, hogy baromira felhevült és kivette a telefonból. Most szellőztetünk, az egész emelet megtelt füsttel. Körbenéztem, nem egyedi eset. Azt hiszem még egyszer nem veszünk Samsungot, a meglévőket is cseréljük kb holnap (faternak is S3-asa van).
Ameddig ellapoztam , a problemak tulnyomo tobbsege biztonsagi relevanciaval bir. tehat a Toyota is csak azokat hivja vissza amik biztonsagi kockazatot jelentenek, esetleg neha egy-egy tul nagy elbaxast. Aztan van amikor azt sem, lasd gazpedal.
Valamikor 5-6 éve volt itt egy német üzletfelünk valami Avensissel, megkotlott benne az egyik xenon, bement egy márkaszervizbe, azt modták neki 3 nap múlva itt az alkatrész, 170e ft lesz. Ő is inkább hazament.
Majd megkeresem kedvenc képem a témában, profilból át lehet látni a meggyűrűzött orrcimpákon, nagyon szép...
Mindenképpen elbeszélgetek vele, hogy mennyire szeretne emberekkel foglalkozni és mennyire szeretne 60 évesen is hülye kérdésekre válaszolni, mint Konyak a fia nevével kapcsolatban :-)
Ja, egy Hiace megállt a német autópályán, német márkaszervizben 1 millás javítási ár, hazahozták inkább.
400e km, végig szervizelt(márkaszervizes), mint a szög megállt. Részleteket később tudok meg, de már most érdekel melyik visszahívásról maradhatott ki :-)
~20 évig cigiztem, a bőröm mint az álom, hajam a vállam verdesi, semmi Mickey egeresedés :-)
Mondjuk azt én is megfogadtam, hogy fül-orr tágítás és látható helyen lévő tetoválás/piercing előtt elbeszélgetek a gyermekeimmel, mert elsőre ezek mind jó viccnek tűnnek.
Igen, de ezek nagy része buta ám, mint a szar; így ezen speciel annyira nem is csodálkozom.
A fültágító meg az a kategória, mint a felnyírt-felzselézett buzihaj, a mélyen dekoltált póló, a szarbarna csőnadrág meg a vállon átvetős férfiretikül: ez most a menő meg a trendy. :)
Jah, SB nem jön rá arra, hogy az egy különleges bánásmód, amit a Toyota ad, hogy mindent nyilvánosan leírnak, fentvan a toyota honlapján is a visszahívás, le lehet ellenőrizni és minden apróság miatt vissza is hívják a kocsidat mindig (mittomén Yarisnál volt hátsó fejtámla pöcök, ami annyit okozott, hogy nem tudtad lecsukni néha!)
Más márkáknál meg komoly szériaproblémák esetén sincs reakció.
De nézhetjük a VW fejeit, ami mikor már óriás botrány volt, megkapta a 7 év garit
Már működik a az német és a szlovák rendőrséggel az a megállapodás, hogy a másik országában elkövetett közlekedési büntiket a rendszám szerinti hatóság szedi be. Ismerősöm feleség Szombathelyen fél éve az ilyen ügyekkel foglalkozik.
Ennek okán tavaly mosolyogva fizettem a 110 eurós büntetés (gyorshajtás a Dévúúúval + követési táolság) büntetését a német pilcájnak. Ha hazaküldik a büntit, am opció volt, szerintem rosszabbul járok.
Az audi gyújtótrafók is nevetségeses voltak, tudtak a hibáról, aurók égtek meg és ki miatta és csak 9 évvel később döntöttek a visszahívásról. Én is hordtam a poroltót a csomiban, 24e km-nél majdnem kigyulladt az egyik trafó. Egyik haveromnak megégett az a8 motortere emiatt.
nem a GM botrany utan derult ki, koze sincs a GMnek a tortenethez.
mar tavaly visszahivtak 240e E46-ot, a beszallito adatai alapjan. Aztan mivel a Takata kiterjesztette nemreg a potencialisan hibas gyartasi idoszakot, a BMW ugy dontott hogy nem tokol, akkor csereli az osszeset, mert a Takataban nem lehet megbizni semmilyen teren.
Lehet benne valami, mert lássuk be, máshogy nehezen menne az első lépés, a rászokás: egy cigaretta ugyanis a nemdohányzónak alapvetően egy undorító, büdös, macerás dolog, ami még drága is. Ezt a rossz szokást veszi fel.
Amikor látom a szép (még hibátlan bőrű, hajú, stb.), jól öltözött fiatalokat cigivel a házunk előtt (egy középiskola van nem messze), akkor én azt kurvára nem értem. Van egy jó állapot, amit direkt elbasznak. (Tákó szerint ilyen a tuning is amúgy. :)
Az 5 centis "tágító karikát" a fülben ugyanígy nem értem, de azt legalább ki lehet venni, és nem szar annyira a leszokás.
Majd azt azert egyszer mutasd meg hogyan akarsz millionyi alkatreszt alaposan leellenorizni mikor beszallitjak a gyarba :)
Nyilvan vannak szuroprobak, vagy kifejezetten adott alkatreszre szabott ellenorzesek, de siman atcsuszhatnak ilyenek, ebben semmi meglepo nincs. Ugyanis nem az osszes legzsak volt szar, hanem nehany egy adott gyartasi mennyisegben. Es lehet nem is volt kivulrol lathato.
Egyebkent az elv tenyleg ez: rajuk bizzuk mert megigertek. Igaz odaig nehez egy beszallitonak eljutni, hogy rajuk bizzak a dolgot, de onnantol az o felelosseguk.
Totyát szerintem sokkal jobban zavarja a Váci út és az ottani gyorsulások, az M0ról csak a sportmotorok és a nagyon hangos autók hallatszanak meg a kamionok alapmoraja.
Valahogy mégis a GM botrány után kiderült, hogy 16 évvel ezelőttől 9 évvel ezelőttig minden 3as BMW légzsákjával gond van és hopp cserélik. Ne bízz a véletlenekben. :)
Én ezt egyszerűen megoldottam, ugyanis nem jártam társaságba. :) Én a sulit mindig inkább egy munkahelynek tartottam, és valahogy nem volt ingerenciám rá, hogy azokkal, akiknek a képét amúgy is egész nap bámulnom kell, még a szabadidőmben is összejárogassak. Persze azért akadt kivétel, de nem sok. :)
Az érdekes az, hogy bár nálunk, az általánosban eléggé szedett-vedett volt a társaság (egy átlagos lakótelepi suliba jártam), gyakorlatilag senki sem dohányzott. (Most mondhatnám, hogy középsuliban is relatíve kevesen, de én egy elég jó nevű helyre jártam, akkor még többszörös túljelentkezésből válogatott társaságba, szóval az még érthető is.) És azért az messze nem volt olyan régen, sőt. :)
a raszokas szerintem konnyu: fiatalkorban a dohanyzas a felnotte valas fontos lepesenek tunhet egyesek szemeben. Nalunk anno az osszes cimboram dohanyzott 14-15 eves korunktol, kulonosen azok akiknek a szulei is bagoztak. Persze en is kiprobaltam, de aztan nem ereztem belso kenyszert hogy tovabb csinaljam, valoszinuleg enelkul is befogadtak. Mondjuk en kicsit kilogtam a tarsasagbol mindig is, az osszes jo cimboram rossz tanulo, problemas magatartasu gyerek volt, a magatartasommal nekem is voltak gondok, viszont en jo tanulo voltam annak ellenere hogy nem sokat tanultam, leginkabb semennyit.
Az osszes haverom szakmunkaskepzobe ment, en meg egy szar szakkozepbe, mert nem jutott jobb eszembe 14 evesen (valojaban apam iratott be a tudtom nelkul, nekem a szakmunkaskepzo is megfordult a fejemben)
Igy aztan nekem elnezte a tarsasag hogy nem cigizek, nem vagyok minden hetvegen mattreszeg mint ok, sot orultek hogy van a tarsasagban legalabb egy jozan ember, mert akkor garantaltan hazatalalunk este :) A haverok szulei is volt hogy felrevontak engem: oke tudjak hogy a gyerekek isznak meg hulyesegeket csinalnak, de azert tartsam rajtuk a szemem, hogy akkora hulyeseg azert ne legyen :) Igy is lett, nem halt meg senki :)
Csak az a baj, hogy szervezett bűnözés a cigarettán pl. ugyanúgy van. Pedig az legális. Ez egy elég komplex probléma; én azt se mondom, hogy a könnyűdrogok teljes tiltása jó megoldás, de egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy a teljes legalizáció jelen körülmények között jobb helyzetet teremtene.
Az addig oké, hogy a függőség egy betegség, bár ha van elég akaratereje valakinek, a leszokás távolról sem lehetetlen. De amit én igazából nem értek, az a rászokás. Ugyan miért szokik rá valaki valamire, ami gyakorlatilag semmilyen szempontból nem jó? (Mert hát ugye a cigarettának először biztosan nincs jó íze, meg még fuldokolsz is tőle. Rá kell szokni, hogy fogyasszad.) Főleg, ha tudod, hogy tönkrekúrja az egészséged.
Vagy a csordaszellem (a többiek is cigiznek a buliban) meg a majmolási kényszer (a főhős is láncdohányos a filmben) ilyen szinten képes felülírni a józan megfontolást? Átlagembereknél ezt még érteném is; de pont ezért lep meg kissé, ha egy intellektuálisan magas szinten álló embert dohányozni látok. Bár ez valószínűleg messzire vezet; hiszen olyan is van az említett ismerőseim között, aki képes volt 60+ havi részletre eladósodni valami valutában egy Opel Astráért. :)
Van, aki szerint ez valahol jellemhibára vezethető vissza; hiszen az illető nem képes nemet mondani (amit amúgy mondana, legalábbis egy-két rákos tüdő fotója után biztosan), hanem gyávaságból behódol a csordaszellemnek, és ő is elkezdi szívni. Én nem tudom, mi az igazság; nálam valahol ez az egész a "dolgok, amiket nem értek a világban" feliratú dobozban lapul. :)
Szoval a gazgeneratorok lehetnek potencialisan hibasak, a bmw-nel egy eset sem ismert, hogy magatol nyilt volna ki a legzsak, csak a konkurenseknel. Ovatossagbol inkabb kicserelik az osszes, Takata altal szallitott legzsakot, meg azokat is, amelyek a Takata szerint nem erintettek.
M3 előtt a felüljárón szoktak mérni a megyeri híd felé. Meg kistarcsa körül is előtt után felüljárókon már láttam mérést illetve hallotam a Li hangját hogy blok...ás aktív...
Node még a pórias autógyártók is ellőnek legalább kétszázból egyet minden szállítmányból.
A hírekben az van, hogy az indító háza tud eltörni (abban van a robbanótöltet), az meg kizárt, hogy ne derüljön így ki, mert ez egy hét éves intervallumot fog át. Más kérdés, hogy ez valójában nem olyan nagyon veszélyes, mert nem fog teljes erővel átrepülni a fémhálón (kisebb vágásokat okozhat), valószínűleg ezért is vállalta annyi autógyár, hogy beszereli őket.
Majd Lónyak utánajár és szól, mikor/hová vigyem a paripát :D"
Én lemaradtam ott, hogy volt a Corollád, majd a 124-es Mercid, meg valami ritkább(?) Peugeot-d. Most milyen kocsid van pontosan? ( azt kivettem, hogy E46-os).
ugy tunik. A legzsakgyartas amugy is eleg szuk terulet, talan egy kezemen meg tudom szamolni, hany ceg gyart ilyeneket. Allitolag nem jo gazzal toltottek a legzsakokat.
Sajnos nem mind1, mert néha megjegyzik a gyorshajtást és legközelebb ha megállítanak akkor beszedik. Szó volt vmi adatbázisról, de lehet nem működik még.
Az elég gáz lesz ha telebasszák az országot fix trafikkal, de egy jó gps alapú adatbázissal ami értesít 500m-rel előtte, lehet védekezni. Trafitól trafi-ig lehet nyomni.
Azt hittem, megy a szövegértés - de túlbecsültelek, azt hiszem.
"Ez (zajforrás) esetemben vagy kutyaugatás, vagy agyhalottak 0-300 tesztjeit jelenti", "Nyitott ablaknál sem jön be semmi az M0 hangjából".
Azért csak próbáld ki a kedvemért, hogy az otthonodtól 2km-re padlózgasd a kocsit, majd menj haza, és konzultálj a szomszédokkal. Utána megbeszéljük, mit jelent a csendes hely, meg a zaj definíciója.