Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2023.09.15 0 1 138832

"A Bahart nagyon komoly nosztalgia flottát működtet - tkp az egyedüliként az országban, amiért dicséret illeti."

 

Végül is a Tiszán is nosztalgia flottát működtet a Hajókirándulás.hu Kft.

Előzmény: HG. (138822)
smith Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138831

A VERÁNKA a Veránka szigeti üdülőé volt. A vasúttal kapcsolódó program a Gemenc Zrt. GEMENC motorosával zajlott.

Előzmény: zjakabfi (138830)
zjakabfi Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138830

Szentendrén szerintem nincs állandó setahajó.

 

Viszont a Verankanál valahogy a kisvasúttal volt közös hajós program, dehát ott a kisvasutat is visszafejlesztették.

Előzmény: trizs77 (138826)
zjakabfi Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138829

Off.

Ott alakult meg a hires Lakitelek Munkacsoport.:)

Előzmény: Adamis Gusztáv (138827)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138828

köszi

Előzmény: Adamis Gusztáv (138827)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.09.15 0 1 138827

Google a baratod 😉🤫

 

A Rezéti-Duna által körülölelt Veránka-sziget Bajától 10 kilométerre, Érsekcsanád külterületén helyezkedik el. A sziget 1893-ban, a Duna szabályozási munkálatai során alakult ki. A formája madártávlatból egy pillangó fél szárnyára emlékeztet. Veránka-sziget természetvédelmi terület, páratlan állat- és növényvilággal rendelkezik. Itt található Európa legnagyobb ártéri erdeje.

A szigetet csak vízi úton lehet megközelíteni, amely kiválóan alkalmas pihenésre.

A terület észak-keleti csücskében található a Veránka-szigeti üdülőcsoport. A közvetlenül a Duna-parton elhelyezkedő hotel 1939-ben épült, kétszintes főépületében 18 fő részére biztosított az elhelyezés.

 

Előzmény: trizs77 (138825)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.15 -1 0 138826

Szerintem Baján lenne igény egyébként sétahajóra.

Pár éve még járt a Gemenc Zrt. hajója, a GEMENC, ami egy 301-es vízibusz volt.

De a Gemenc Zrt. megszüntette minden hajózással kapcsolatos tevékenységét 2020 elején, ezáltal eladásra került a hajó.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Nem tudom kinek van  hiteles vagy majdnem hiteles adata egy vízi busz éves költségéről ?

Nem lehet kicsi összeg.

 

De ezek a próbálkozások, Barcs, Gemenc, Baja szerintem nem jól megalapozott üzleti tervre utalnak.

 

Túlbecsülik a keresletet.

 

Kisvárosoknak van évi 2-3 napjuk :

     - mohácsi busó járás,

     - bajai hallé fesztivál,

     - stb.

de nincs evés éves fizető képes kereslet nagyobb hajókra.

Talán Szentendre kivétel.

 

Még úgy se, hogy nyilván nem 365 napos működést kell feltételezni.

Előzmény: GZE-934 (138821)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138825

köszönöm.

 

Amúgy ki volt az a VERÁNKA akiről ezek szerint már három hajót is elneveztek ?

 

Női név, vagy hely név ?

 

 

Előzmény: HG. (138813)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138824

Akkor ezert nem a HEVIZ jar Revfulopon az utolso ket hetvegen (a menetrendi kereso szerint meg kb 1 honapja is az lett volna.)

Előzmény: MXP--1991 (138799)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.09.15 0 0 138823

Beszeltem a tulajjal, allitolag a Bahart nem engedi kitenni a menetrendet a deli parti ket kikotoben, ahova atjar. Akaliban kint van. Parszor voltam vele menetrendin, hat nem tolongtak az utasok rajta. De a naplemente meg strandhajos meneteken vannak. Egyebkent meg iden van (volt?) A St. Benedek Fenyves-Szigliget kozott, arrol sincs kint semmi Szigligeten.

Előzmény: zjakabfi (138811)
HG. Creative Commons License 2023.09.14 0 6 138822

Jó lenne megőrizni nosztalgiahajónak, hiszen a 301-es vízibusz is képvisel egy korszakot. Viszont a Bahart elmondása szerint, nem kívánja bővíteni a nosztalgiaflottát.

 

A Bahart nagyon komoly nosztalgia flottát működtet - tkp az egyedüliként az országban, amiért dicséret illeti.

 

 

(Mert hogy a Dunán nincs kb. semmi... boldog boldogtalan levetett német hajókat hozott ide az elmúlt 20 évben - ami tisztán üzletileg sajnos nagyjából érthető, bár nem hiszem, hogy ne érte volna meg egy-egy esetben az "egyéb" szempontokat is figyelembe venni egy hajós cégnek, mint ahogy úgy tudom, az ATTILA és a PANNÓNIA is megbecsült, keresett tagja az üzemeltető flottájának.)

 

De a Bahart a nosztalgia flotta a 19-20 századfordulónak ill. 20. század első felének nosztalgiája, és lássuk be, abból a korszakból már senki nem él, az nem annyira a "miénk".

 

Ami a nagyközönségnek a "retró", ami annyira megy manapság mindenben, az a 60-70-80-as évek.

Na most ebből a korszakból lassan sikerül az összes hajót kinyírni - Balatonon, Dunán, mindenhol.

 

És ez az ami engem mélységesen elszomorít, mert ez (60-as évek) volt a magyar hajógyártás fénykora, és egyáltalán nem kéne ennek így lennie...

 

Előzmény: GZE-934 (138804)
GZE-934 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138821

Kenese volt az. Utána átkerült a Dunára, Veránka III néven teljesített szolgálatot Baja környékén. 2017 május elején lett leállítva, azóta ugyan ott áll, szerintem hozzá sem nyúltak. És elég szépen romlik az állapota. Mondhatni hamarosan ugyan úgy fog kinézni, mint amikor 2005-ben elhozták a Balatonról. Szerintem Baján lenne igény egyébként sétahajóra. Pár éve még járt a Gemenc Zrt. hajója, a GEMENC, ami egy 301-es vízibusz volt. De a Gemenc Zrt. megszüntette minden hajózással kapcsolatos tevékenységét 2020 elején, ezáltal eladásra került a hajó. 

Előzmény: trizs77 (138809)
Atis57 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138820

Szia!

 Inkább ki rakná vizre a mentó csónakokat?Az a daru működik gravitációsan is? A csónakokba oldalanként be fér mindenki?

Előzmény: HG. (138819)
HG. Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138819

Ha jól látom, az oldalsó kamuablakok alja alacsonyabb, majd ott 

Ezzel együtt érthetetlen, miért ilyen magas...

 

Mentőcsónak tulajdonképpen ma már minek?

Előzmény: smith (138818)
smith Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138818

Az embermagas mellvédek pedig emelik az utazás élményét. Ja, hogy a gyerekek konkrétan ki sem fognak látni belőle? ÍJ.

Előzmény: tehtube (138817)
tehtube Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138817

A Szántódi átkelésnél legtöbbször keresztben fúj a szél. A megnövelt oldalfelületek biztos megkönnyítik az új kompok  kormányzását.

Előzmény: révész64á (138815)
révész64á Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138816

révész64á Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138815

TAYFUN# Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138814

Szerintem kikötött.  A rámpa magasságon állítani kellett volna, de a komp-műveleti próba lévén- ugyanott tette ki a járműveket ahol felálltak rá.

Előzmény: Mwin (138808)
HG. Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138813

Ugyanaz a Kenese volt.

https://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/veranka_iii__exkenese/988

 

Amúgy nem egy felemelő lista a balatoni vízibuszok története, tulajdonképpen 1 db van belőlük nagyjából biztonságban az országban (Arács)

 

Kellene egy egyszerűsített szabályozás, hogy kisebb vizeken, kevésbé frekventáltabb helyeken tudjanak működni...

Előzmény: trizs77 (138809)
HG. Creative Commons License 2023.09.14 0 2 138812

Nem baj, akkor ezek a kompok Szántódról Szántódra fognak sétajáratot járni :)

Hogy ezt még nem találta ki senki...: sétakompozás, viheted az autódat is :)))

Előzmény: Mwin (138808)
zjakabfi Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138811

Csak hogy fokozzam jó értelemben a feszültséget.

Az Arács úgy jár menetrendet, hogy erdemben nincs meghirdetve a kikötőben, akinem tudja, hogy van, szerintem nem is talal rá a neten.

 

 

Előzmény: Enzo (138807)
zjakabfi Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138810

Egyszer biztos a Castroval.

Kenese vo,lt mintha levitték volna a Dunára  Bajára.

Előzmény: trizs77 (138809)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.14 -1 0 138809

Köszönöm.

 

Azon a Zánkán hányszor utazott az öreg ?

 

más

 

Bkenesén a Honvéd üdülőnek is volt egy (talán ??) 301-es vízibusza.

Annak volt a neve KENESE, vagy az egy másik volt ?

 

 

Előzmény: Enzo (138807)
Mwin Creative Commons License 2023.09.14 0 0 138808

Gondolom, azért nem látszik az eleje, mert ki sem kötött.

Kérdeztem a partikormányost Tihanyrévben, hogyan kötött ki a próbaúton, mire közölte, hogy: " sehogy, merthogy nem tudott kikötni, valami gond volt a rámpa magasságával" .

Előzmény: révész64á (138785)
Enzo Creative Commons License 2023.09.13 0 4 138807

Csak a balatoniak? 

 

301-esek

SZEMES - szétbontva

CSOPAK - szétbontva

DÖRGICSE (ex-DUNAKESZI) - szétbontva

FÖLDVÁR (ex-LEÁNYFALU, az utolsó teljesen eredeti állapotú 301-es volt Magyarországon) - eladva Csehországba, ahol teljes felújítás után felrobbantották

ALMÁDI - eladva Macedóniába, és felismerhetetlenné átalakítva

JÉGMADÁR (ex-AKALI, ex-MEGYER) tetőteraszos 301 - eladva a Drávára, onnan a Tisza tóra került magánkézbe, Kiskörén áll, nem jár.

AKALI (ex-EDERICS, ex-HORÁNY) tetőteraszos 301 - leállítva, eladásra vár

 

3011-3012-3015-3017-esek:

SZABADI - eladva Budapestre, majd Macedónába, felismerhetetlenné átalakítva

SZÁRSZÓ - eladva Csehországba, hátsó tetőteraszt kapott

GYÖRÖK - eladva magányszemélynek, 10 éve felújítás alatt áll egy ipartelepen, 4 éve hozzá se nyúltak

RÉVFÜLÖP - eladva a BKV-nak, átalakítva vízsugár-hajtásúvá

ARÁCS - eladva, felújított, külsőleg eredeti állapotú, menetrend szerint közlekedik hétvégenként a Balatonon

KENESE  - eladva a Dunára, felújítva, majd ismét lerohasztva áll

ZÁNKA (ex-SZABADSÁG, Kádár János egykori protokollhajója) - évek óta használaton kívül, tavasszal a Dunára került átépítésre vagy ki tudja minek és hova.

 

A Balatonon az ARÁCS és az AKALI maradt csak, utóbbi nagyobb részben eredeti, a felépítmény hátsó harmada a tetőterasz miatt erősen átalakított. Indokolt lenne az utolsók egyikét legalább ilyen formában megőrizni, nosztalgiának vagy tartaléknak, de erre nem mutatkozik semmi szándék. 

Előzmény: trizs77 (138806)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 138806

Valamelyik vizibuszt (vagy többet is  ??) már kiemeltek partra és eladták.

Annak vagy azoknak mi lett a sorsuk ?

 

büfék vagy más hasznosítás ?

 

 

Előzmény: GZE-934 (138804)
GZE-934 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 138805

Illetve, ha elbúcsúztatják a 303-as vízibuszokat, akkor vélhetően az orosz hajók valamelyike járna majd Máriafürdőre? Vagy az meg tudna egyáltalán fordulni ott? 

GZE-934 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 138804

Én rengeteg variációt hallottam. Olyat is hallottam, hogy elméletileg jövőre is a flotta tagja lesz, csak tartalék formában. A Keszthely meg elméletileg 1-2 évig maradna még. Viszont számomra az a nagy kérdés, hogy vajon mi lesz az Akali vízibusz sorsa? Hiszen nem látnám, hogy lenne bármiféle érdeklődés iránta, mivel eladó. Jó lenne megőrizni nosztalgiahajónak, hiszen a 301-es vízibusz is képvisel egy korszakot. Viszont a Bahart elmondása szerint, nem kívánja bővíteni a nosztalgiaflottát.

Előzmény: MXP--1991 (138799)
KZX003 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 138803

Véget ért az utószezon a Balatonon.

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

CSONGOR és FÖLDVÁR közös szezonvégi búcsúzása Balatonalmádiban.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!