Köszönöm a lehetőséget, nagyon nagy élmény volt. A személyzet, a kisérők, egyszerűen mindenki kitett magáért. Külön köszönet jár a Papírgyári csatlakozás biztosításáért.
Pár jó tanács a következő útra, ami még jobbá teheti a programot.
A létszámot - ha már regisztrációhoz kötött - kontrollálni kell.
Nem szabad, hogy legyenek álló utasok, nem rövid az út, nem kevés a jegyár, sok a gyerek, és idős, egy ilyen utat végigállni nem lehetne...
Ha X a befogadóképesség, akkor 0,8X jegyet szabadna eladni, mert a 100%-os telítettség sem kellemes már.
A visszaútra jobban el kell osztani a kocsikat, az első vonattal visszajött az utasok nagy része, de 5 kocsiból csak 2... Ha a regisztrációkor meg kell jelölni a vonatot, akkor ezzel lehet tervezni.
Amit megtudtam: jövőre felújítják mindkét ágat, és lesz Mahócán túl egy rövid hosszabbítás is. Utána ide is mehet majd nagymozdony.
Nem tudom, hogy egy ilyen vonaton van-e nyerteség, vagy nullszaldós, de az érdeklődés nagysága miatt továbbra is gyakrabban, vagy akár menetrendi formában is járatnám.
Köszönöm még egyszer, hogy van/volt ilyen program!
Hidd már el,hogy be lesz építve a csonka zúzottköves helye és nem feltétlen kell újra mindent felbontani majd. De ha veszed a fáradtságot és elolvasod a cikket, ott le van írva mi lesz és vannak további hivatkozások részletekhez.
A mostani formában se sokat változtatott volna a végkimenetelen, a mostani csonka végén az a két három méter plusz meg nem állította volna a lendületesen érkező kocsikat.
Egyébként ha már kivették a csonkavágányt, legalább leaszfaltoznák a helyét, vagy valami, mert így, hogy teleöntötték zúzottkővel, semmit nem nyertünk vele.
Na mindegy, majd a nagyprojektben újra átépítik az egészet, ezért felesleges volt hozzányúlni. Ez is olyan történet lesz, mint a Felső-majláthi buszvégállomás.
Arra azért kíváncsi lettem volna, ha néhány héttel hamarabb épül át, akkor vajon hogy alakul a baleset. Valamennyit lassított volna a kocsikon a nagyobb zúzottköves terület.
"Az ÉSZAKERDŐ Zrt. egyik projekteleme a LÁEV Miskolc-Dorottya utca állomásának fejlesztése, ahol az állomási vágányhálózat kis mértékű módosítása mellett egy, az erdei vasút és környékének turisztikai kínálatát bemutató ún. "élménytér" kap helyet. A megújult utasfogadó tér a különféle látványelemekkel és a kiállított kisvasúti "személykocsi-szelettel" már az út felől karakteres megjelenést ad majd az állomásnak, magához vonzva a potenciális utasokat. Másik projektelemként egy meglévő, muzeális jellegű "kis zárt" személykocsival teljesen megegyező új építésű kocsi készül a vasút számára, amely a partnerség jegyében a "Kassa" nevet viseli majd és berendezése is ezzel a tematikával készül el."
Csak, hogy egyértelmű legyen, ami le is volt írva a cikkben! A további fejlesztésekre majd az állami pénz ott lesz. Türelem, majd előbb utóbb az a projekt is elindul.
Ha már ennyire pályázati pénzeket akar költeni a LÁEV a Dorottya utcai végállomásra, akkor inkább a peront emeljék meg, vagy a vágányzatot süllyesszék le, a lényeg, hogy könnyebb legyen le/felszállni a vonatra. De a legjobb az lenne, ha középperonosra épülne át a végállomás, akkor mindkét vágány használható lenne vonatok érkezésére/indulására. Ezek sokkal hasznosabb fejlesztések lennének, mint az, hogy kivesznek egy csonkavágányt, mert valakinek nem tetszik...
Ugyanúgy ahogy eddig megoldható. Amelyik vonat előbb indul, lemegy, körüljár, majd megjön a különvonat. Ha elment a korábbi, akkor az is körül tud járni.
Ha van Mahócai vonat, vagy bármi különjárat, az eddig mindig a plusz, látszólag funkció nélküli vágányról indult, most ez érdekesebb lesz, hogy mit csinálnak, ha két vonatnak is indulnia kell.
De az is lehet, hogy Majláthon elrendezik a szerelvényeket, és onnan betolatnak, mint tudjuk, gurulni úgyis tudnak.
A leírás alapján el nem tudom képzelni, hogy mi a jó ebben az átépítésben, ahogy olvasom, erre 1 Ft-ot is kár volt elkölteni, sőt inkább kárt okoztak vele.
Nem csak a mikulásvonat, hanem egy különvonat, vagy tartalék személykocsi számára is szerencsésebb volt a régi elrendezés.
Mi értelme volt a Dorottya utcai végállomás vágányzatát átépíteni?
Megszüntették azt a csonkavágányt, amin a baleset történt, és amit évtizedeken keresztül arra használtak, hogy a mozdonyok átmenjenek a másik vágányra a vonat másik végére állásához. Most ez utóbbi feladatot megkapta a másik csonkavágány (a régi ládi-telepi vágány maradéka), de azt lerövidítették a felére (egy mozdony meg egy kocsi épp elfér rajta), az ütközőbak méterekkel beljebb került, és emiatt egy másik irányú kitérő is beépült, ami az eddigivel ellenkező irányú ívvel csatlakozik az érkező/induló vágányhoz, ami emiatt szintén hosszú méterekkel (az eddigi hosszához képest kb. a harmadával) rövidebb lett. Összefoglalva: egy csonkavágány van, kevesebb hely a mozdony "fordításához", sokkal kevesebb hely a személykocsiknak az érkezéshez/induláshoz (a mikulásvonat egyáltalán elfog férni?), és sokkal messzebb került a peron utasrésze a végállomás épületétől.
Két hete volt a baleset, akkor még volt olyan nyilatkozat, hogy már gyártják az új ütközőbakot, a sérült helyére (http://www.boon.hu/elszabadult-kisvonat-miskolcon-csak-kesobb-derulhet-ki-pontosan-mi-is-tortent/3891943); erre egy hete kiadnak egy hírt, hogy valami többszázezer eurós közös pályázatból - a balesettől függetlenül - átépítik a végállomást (http://www.boon.hu/kisvasut-nehany-napig-csak-a-majlathtol/3895968). Kicsit fura ez nekem, főleg úgy, hogy az átépítés annyiból állt, hogy kicserélték az ágyazatot, meg a talpfákat (de csak az ütközőbak felőli végén), beállították az új nyomvonalat, és erre visszarakták ugyanazokat a sínszálakat, meg bakot, ami eddig ott volt, meg egy másik (valahonnan kibontott) kitérőt. Ehhez kellett többszázezer eurós pályázat?
Nekem úgy tűnik, hogy ez a "közös pályázati átépítés", csak duma, inkább megijedt a múltkori balesettől a LÁEV, és hogy többet ilyen ne legyen, gyorsan szétbarmolta a végállomást. Aztán majd rájön, hogy ez így szűk lesz. Meg most már minek kellett hozzányúlni, arról volt szó, hogy a teljes pálya megújul, valamikor...
Arra azért kíváncsi lennék hogyan gyorsították fel direkt a kocsikat. Elő kötöttek egy Kraz-t és padlógáz? ÉS ebből senki semmit nem vett észre semmit? Vagy megtolták az Mk48-assal és az se tűnt fel senkinek?
Az a belinkelt cikk épp azon spekulált, hogy abszolút szándékosan történt, és hogy csak ott gyorsították fel direkt a Dorottya utcán, hát erre mondtam hogy biztos, hogy nem.
Azt az ütközéskor meg lehet saccolni, hogy kb. mekkora enegriája volt a kocsinak, abból megvan, hogy mekkora a sebessége, abból meg lehet "menetidőt" számolni, az ütközés időpontja meg ismert.
Oké, nem egyenletes a lejtő szöge, így egy jó kis integrál számítás, de ha ismerjük a végsebességet már simán ki lehet számolni mindent.
Az erős szél is annak számít. Mivel igazán nagy balhéhoz sosem egy tényező vagy ember kell ,hanem sok tényező szerencsétlen együttállása, simán el tudom képzelni ,hogy rongálás/lopási kísérlet, emberi mulasztás, kedvezőtlen időjárási körülmények és több szerencsés vagy szerencsétlen véletlen együtt. Lehetett pl .az emberi mulasztás ,hogy nem raktak ki alátétfát, a fék be volt húzva ,azt viszont lopási kísérletként megrongálták, a kaput meg kinyitották, az erős szél a nem befékezett kocsit megindította, felgyorsult, szerencse, hogy senki sem volt vágánytengelyben, és, hogy az meredek ívet be tudta venni siklás nélkül és a kitérőben álló (??) váltón is átment siklás nélkül. Az is ,hogy villamos jött épp arra, nem gyalogos, vagy személyautó bár ha nem jön semmi átmegy az út túloldalára és megint nincs baj. ott már megállt volna.
Elképzelhető, hogy több körülmény szerencsétlen együttállása miatt történt. Pl. valakik bementek lopni a telepre, a nyitott kaput ez magyarázza itt mentek be. A féket piszkálták ,de ellopni nem sikerült kioldani igen, a viharos szél megmozdította a kocsit, megijedtek a tolvajok, elszaladtak. A váltón szerencsésen átmentek az ívben se siklottak ki. Az meg pont szerencsétlen véletlen ,hogy pont akkor jött ott villamos.
Jó lenne látni a villamost a megállóhelyi kamerákon, ahogy a megállóba érkezik és ahogy elhagyja a megállót. Ahogy a centrumos esetnél is közzé tették. Az már sok dolgot kizárna...
De most őszintén, komolyan gondolod, hogy ez így meg lett rendezve? Oké, lehet összeesküvéselméleteket gyáratani, csak fölösleges.
Ha úgy lenne, mint ahogy oda van írva, akkor az kellett volna, hogy valaki kivontatja oda a kocsikat, majd az éjszakközepén "tök észrevétlenül" egy panelház alatt egy autóval elkzedni felgyorsítani. Ha meg éppen akkor néz ki a szomszéd, majd nehéz lesz megmagyarázni.
És ez most egyáltalán nem olyan, hogy emiatt vissza vágják az egészet. Lehet, hogy lesznek szigorúbb szabályok, meg erősebb kapuk és ütközők, de emiatt nem vágják vissza a vasutat.
Ettől függetlenül egy 40-50-es tempót még el tudok hinni, hogy akár leszaladhatott annyival. A telepkaput nem láttam reggel. De mondom, várjuk ki, hogy 1-2 éven belül mi történik és az megadja a választ , hogy ki és miért...
Még egy kis adalék a titkolózáshoz: a centrumos balesetben már másnap a BOON-on volt a villamosmegálló kamerájának a felvétele is, pedig ott személyi sérülés is volt.