Világosan leírtam - nem arról volt szó, hogy egy konkrét típus hogy szól, hanem a hangszín szabályzás szükségességéről folyt a polémia! Sin Karcsi barátoddal Ti kevertetek ide ide bármit is - aztán csodálkoztok, hogy minősítik ezeket!:(((
Quad olv.társ világosan leírta, hogy mi az elvárásbeli különbség az audiofil és házi mozit kedvelő között - ehhez képest még mindig azért ekézed a zenehallgatót mert nem szereti a dübörgő basszust meg a hasító magasat és előnyben részesíti a kiegyenlítettséget és az egységességet!
Ez a hozzászólás mindent elmond Rólad - a hozzáértésedről, a viszonyodról a zenéhez, a személyiségedről!
Világosan leírtam, hogy Te nem érted, arról csak Te tehetsz - általánosságban írtam amit írtam, arról ami nem csak egy konkrét típusnál áll fenn, hanem szinte bármelyiknél! Hogy ezen mit nem lehet megérteni, fel nem foghatom!:(((
Lépre mentél fater. :) A tényleges kultúrális elvárásokhoz sok köze valóban nincsen, de ahhoz a házimozi hangzáshoz amelyről oly sommásan (és állítólag objektíven) sikerül itt megnyilatkozniuk némely audiofileknek, ahhoz viszont nagyon is sok van. Mert ha nem nézed akkor nem is hallhatod. Ha nem hallod, akkor vajon mi lehet a fikázás tényleges alapja? ;)
"Blade Runner 2049 és az Aquaman amit meg sem merek kérdezni a nagytudásúaktól hogy látták-e, nehogy kiderüljön az hogy nem"
No és ha kiderül, akkor mi lesz? Mi köze a tudáshoz, vagy akár a műveltséghez, hogy valakit nem hoznak lázba a hollywoodi szórakoztatóipar "szuperprodukciói"?
A buta ember valóságával nem kell vitába szállni, mert a létezése elleni támadásnak veszi. Számtalan valóság létezik, mindenkinek joga van a sajátjához, nem kell lemenni a szintjére. Ennyi.
Ezt anno már Darvas is leírta a HFM-ban, hogy hifis ismerősével volt akusztikus zenei koncerten és az ismerőse ott is feljebb csavarta volna a magasakat!:))) Sztem régi dolog ez már, hogy a különféle művi megjelenitőknél szeretik az eltúlzott színeket/hangokat - gondoljunk csak a színes-szélesvásznú mozifilmekre vagy a korai színes televíziók eltúlzott szín beállításaira. De nekem nem is ezzel volt bajom - ha valakinek úgy tetszik, hát nézze/hallgassa úgy! Ez sztem akkor válik elítélendővé amikor ez válik a valóság mércéjévé és ez az "álomvilág" válik követendővé!
A konkrét bajom meg csárlisin azon két kijelentésével volt, hogy a kis teljesítményű erősítő az gyenge és vérszegény megszólalású és ezt gyenge, vérszegény megszólalást szerinte a hangszín szabályzókkal kell/lehet kompenzálni! Erre írtam, hogy ez nem igaz és butaság, nem kellene ezt a tévhitet terjeszteni!
Bocs, de a hozzászólásodat inkább Csárlinak kellett volna címezned. Ő az aki csak feltekert basszussal tudja elképzelni a zenehallgatást.
Én pont azt mondom, hogy jó rendszerbe egyáltalán nem kell hangszínszabályzó. (Ha jól értelek, végső soron te is ennek a híve vagy)
Azt meg már a hozzászólásom elején mondtam, hogy házimozit csak kiállításokon vagy a MM-ban hallottam, azokra inkább a természetellenesen felcsavart basszus volt a jellemző. (Ez valószínűleg megegyezik azzal a jelenséggel, amit már a HiFi magazin is észrevételezett, hogy a boltokban hallható készülékeken mindig fel van csavarva a magas és a mély poti, mert a vásárlók jó része ezt szereti)
Ebből a megközelítésből má megin' túlcsordul az előítélet. Segíts már megértenem hogy a hatszázas sorozatú B&W hangszórókkal magát körbebástyázó felhasználó, miféle elképzelés mentén tekerget bármiféle pótmétert a hasonló osztályban játszó erősítőjén a kibaszott hangerő gombon felül? Ugorjunk: Ha nekem mondjuk 10 milliós házimozim van akkor logikus hogy a magas és a mély ki is van maxolva? Ne találgassunk már ki ilyen hülyeségeket!
Az a tapasztalatom hogy egy bizonyos hardverminőségi szint felett csak forrásanyag függő a mélyek v. a magasok túlgondolt mennyisége. Magyarán balfasz volt-e a hangmérnök vagy sem, aki lekeverte a filmet. Tömérdek olyan filmem van, ahol a helyén van és csattanós a mély - nem cincog a magas - és előfordulnak olyan forrásanyagok - igaz nem túl sok - ahol elszínezetten és kiemelten életszerűtlenül dübörög* meg fülsüketítő a magas. Ilyet persze csak az tapasztalhatott aki megnézett már házimozin pár filmet (és itt nem kettőre, hanem sok százra v. ezerre gondolok). ...és a zenei anyagokkal is pontosan ugyenez a helyzet. A LossLess 90% szépen szól a házimozin és a maradékot pedig elcseszi a jómunkásember hangmérnök. Sebaj. A vonat is szokott késni.
Az pedig hogy az önmagukat audiofilnek kikiáltó nagyon szűk létszámú, kényeskedő közösség erről mit gondol azt pedig tökre leszarom. :)
*pl. közelmúltból: Blade Runner 2049 és az Aquaman amit meg sem merek kérdezni a nagytudásúaktól hogy látták-e, nehogy kiderüljön az hogy nem.