Én már jeleztem részt-nem-vételi szándékomat, húzzam is ki magam?
A részt-nem-vételi szándék jelzése azonos a résztvételi szándék jelzésének módjával. A kimásolt lista módosított visszahelyezése az egyetlen elfogadható közlés.
Eddig csak olvastam a fórumot, de most egy eddig (talán) még nem említett info-t találtam. Már régen volt téma, de egy régi BKV-s kiadványban megtaláltam, az Angyalföld, Budavár, Lágymányos, Kenese (csak azért mert én se Pesti vagyok) típusszáma: MHD - 3011.
Szevasz Muggli Off itt figyel az ablaktörlőmotorod az autóban On, kinek a véleménye mit befolyásol? csak azért írtam, mert a csigatéfau nachrichtenjében már a kapitány felelősségéről(nem az egyetemlegesről! a konkrétról!) beszéltek.Totál úgy jött ki, mintha nem tudta volna, hol van, és mit csinál.
Ismét egy szenzációhajhász, bulvárízű valami egy komoly dologról.
Búvárok segítségével eltömedékelték a léket és még tegnap kisólyázták Komarnoban. Szerintem várjuk meg a hivatalos vizsgálat végét, mert ez komoly havaria, ne befolyásoljon senkit a véleményünk. Ha már van lezárt eredmény, lehet lamentálni azon, hogy mi lett volna, ha ... . Az esemény egy nagy merülésű hajóval történt, kis víznél, a nyergesi gázlóban. Azt mondják, ott a hajózóútban is vannak kósza kövek.
A Novara Szalkszentmárton és Dunaújvárosi rév között jár majd, amint írtam szerintem hamarosan forgalomba állhat.
Láttam ugyanott a Kalocsa tolót is ma.
a múlt héten a Badacsony, az Ederics, a Hévíz és a Helka volt Fonyódon. azóta biztos változott mert most volt menetrendváltás, de még nem hallottam újabb híreket.
Aki mostanában jár(t) a Balatonon elmondhatná, hogy milyen hajók állnak bent Siófokon. Kint elvileg már csak a Csobánc lehet Keszthelyen, 1 vizibusz, a Helka esetleg a Badacsony Fonyódon, 1 másik vizibusz Földváron, és 2-3 komp Szántódon,Tihanyban+ a Siófok-Tihany vonal hajói. Akinek bővebb infói vannak, kérem ossza meg!
2 dunai érdekesség:
Pénteken a Balaton I. Suránynál ment lefelé 18:20 körül. Ezek szerint nem csak Budapesten közlekedik. Bár maradna örökre a Dunán.
Horány és Göd alsó között megint a régi kishajó jár, a Lepence m/s nem pedig az új a Szigetmonostor m/s.
a Novara hol közlekedik?
Íme, megérkezett a tett színhelyére a Novara, sőt éppen mozgott is, amikor ott jártam, az Isaszeg lekötött a kompról, a Novara pedig ráált, szvsz. a rákötést próbálták, lehet, hogy a négyórási kompot már ő hozza át.
Gyerekkedvezmény: 6-15 éves korig 6 év alatti gyerekek - amennyiben önálló ülőhelyet nem foglalnak - ingyenesen utazhatnak. A járaton egyéb kedvezmények nem érvényesíthetők !
Ahogy én kivettem a sorokból nem. A 20 fő az az MHE külön (gondolom repi kör) létszámára vonatkozik. Egyébként még nekem sem sikerült belépni, pedig már egy ideje "kergetjük" egymást jakyg elnök úrral.
Bócman:
A korábbi hozzászólásokat tekintve te is jössz, ha jól olvastam mindent. Ha így van akkor miért nem vagy rajta ezen a listán? Kiváltaképp, ha ennyi rési emlék vonz ehhez a hajóhoz? Tom_ még egy kicsit évődött rajta, hogy végre a Balatonra látogatsz...
szárnyasutazás:
Továbbra is várom a Közszférában dolgozók MÁV igazolványához kapcsolódó MAHART kedvezménnyel kapcsolatban a belföldi szárnyashajó útra vonatkozó infókat.
Érdekel mivel legközelebb szivessen kipróbálnám a vizet, de lehet hogy ez már csak jövő évben lesz. Mindenesetre Ausztiából ez is jobban megközelithető, mint mitőlünk.
Remélem, hogy a lemondottak közül sokan átértékelik a dolgot és eljönnek.
A jóízlés határain belül át gondoltuk lépni a 20 főt. De aki erről végül lemarad, annak megpróbálom intézni, hogy a főattrakció a Gulács egy órás sétahajózására el tudjanak jönni. Nem hiszem, hogy ez ne sikerülne, de jelzem itt előra, ha probléma van.
A Csopak és Dörgicse motorosok teljes mértéken eltűntek a BHRT telepéről, már a terület is le van tisztítva, esetleg az éles szeműek néhány alumínium cseppet vehetnek már csak észre a kavicsos parton. A Dörgicse sokkal jobb állapotban volt, mint a Csopak, tiszta és karbantartott volt, stb. Ez inkább a hajóvezetőkön múlik/múlt. A Dörgicse hosszanti bordái közül jó néhány el volt repedve. Már írtam, hogy ez az alumínium ötvözet - a sima alumíniummal szemben - nem bírja a hajtogatást, törik és reped. Állítólag a "balatoni hármas hullám" a fő oka, ilyen még a tengeren sincs, helyi "specialitás". Gondolom a sűrű, és nagy intenzitású hullámokról van szó, melyek a kis víz miatt nem tudnak magasra és ritkára nőni, ezáltal elég rendesen terhelik a hajótestet.
A Novara a Kiliti sólyatérről eltűnt, mint megtudtam trailerrel elvitték, a kormányállást le kellett természetesen szerelni, azt külön vitték. Lehet, hogy volt róla szó, de a kormányállás bonthatóra készült, de sajnos az elektromos kábelezés nem így a csípőfogó is bevetésre kellett hogy kerüljön. Tulajdonképpen egy átad a balatoni szekció egy hajót a dunaiaknak továábbi fotózás céljából. :-)))
[OFF] Hosszabb szabin voltam, így át kell magam még rágnom néhány száz hozzászóláson, így a 0918-i eseményekhez érdemben még nem tudok hozzászólni. Ha utolérem magam, akkor a (magyar és osztrák) Fertő-tavi hajók galériáját is megcsinálom, kb. 14 nagyobb hajó, a képanyag már megvan:-)))[ON]