A Csopak és Dörgicse motorosok teljes mértéken eltűntek a BHRT telepéről, már a terület is le van tisztítva, esetleg az éles szeműek néhány alumínium cseppet vehetnek már csak észre a kavicsos parton. A Dörgicse sokkal jobb állapotban volt, mint a Csopak, tiszta és karbantartott volt, stb. Ez inkább a hajóvezetőkön múlik/múlt. A Dörgicse hosszanti bordái közül jó néhány el volt repedve. Már írtam, hogy ez az alumínium ötvözet - a sima alumíniummal szemben - nem bírja a hajtogatást, törik és reped. Állítólag a "balatoni hármas hullám" a fő oka, ilyen még a tengeren sincs, helyi "specialitás". Gondolom a sűrű, és nagy intenzitású hullámokról van szó, melyek a kis víz miatt nem tudnak magasra és ritkára nőni, ezáltal elég rendesen terhelik a hajótestet.
A Novara a Kiliti sólyatérről eltűnt, mint megtudtam trailerrel elvitték, a kormányállást le kellett természetesen szerelni, azt külön vitték. Lehet, hogy volt róla szó, de a kormányállás bonthatóra készült, de sajnos az elektromos kábelezés nem így a csípőfogó is bevetésre kellett hogy kerüljön. Tulajdonképpen egy átad a balatoni szekció egy hajót a dunaiaknak továábbi fotózás céljából. :-)))
[OFF] Hosszabb szabin voltam, így át kell magam még rágnom néhány száz hozzászóláson, így a 0918-i eseményekhez érdemben még nem tudok hozzászólni. Ha utolérem magam, akkor a (magyar és osztrák) Fertő-tavi hajók galériáját is megcsinálom, kb. 14 nagyobb hajó, a képanyag már megvan:-)))[ON]
Tudja valaki, hogy belföldi viszonylatban (tehát Bp-Komárom) szárnyashajón érvényes-e a köztisztviselőknek-közalklamazottaknak lévő MÁV igazolvány, mely a MAHART hajókra érvényes elvileg? Diákjegy szárnyasra van-e, és ha van akkor hány %-os a kedvezmény
Na csak kiderült, hogy végre én is ráérek, így el tudok jönni. Sajna a Fökormányosnő(m) nem tud jönni, mivel előrehozptt kémia szigorlata lesz, és arra készül, hogy utána októbertől sokmindenre ráérjen.
Leutazással kapcsolatban milyen infók vannak? (Úgymint jármű, időpont, stb) Hová férek be, ha gépkocsizás van?
A mtv (vagy hívják most?) tudósítójának sajnos gőze sincs a hajóegységek elnevezéseiről, így most sikerült kellően összekuszálnia, hogy végül valamelyik bárka, vagy maga a Csongrád kapott-e léket. (Vagy mindkettő.)
Igaz, a dátumot nem is ott találtam, hanem a hajózás vonalon visszanyomozva a Passnave oldalán:
passnave Sajna egyszerinek tűnő alkalom a kiírás szerint.
OFF
Ritka igénytelen a fenti hely, tele van 300*200-as nagyságú, 200k-s BMP formátumú képekkel. Vicc.
Megnéztem a révbér.hu-t, de időpontokat nem találtam. Mármint dátumot. Ez akkor most minden szombaton lesz? Egy ilyenre én is szívesen elmennék. (öö..persze nem csak azért, mert még Bíbicen nem ültem:))
Egen, hát a Bíbic éppen alhat a Mahart pontonon is (az úgyis ott van, és egyéb nem használja,) és másnap indulhatna vissza.
A szállás gond, az igaz, de ha legalább ennyit sikerülne könnyíteni, szvsz minőségileg jobb rendezvényt lehetne szervezni.
Mind1, ez a szervezők gondja legyen-a mi gondunk legfeljebb az, hogy nem lehet szárnyassal Bajára utazni, továbbá nem tudjuk a szervezők tudomására hozni az ötletünket.
A gondolat nem rossz, egyetlen hátránya van: szárnyas sötétedés után nem közlekedhet. A szállás így ugyanúgy gond marad, kivéve ha délután halászléznek (amennyiben nem a halászléfőző napról van szó) akkor meg esetleg lehet sátrazás:)) megszervezni meg lehet. Érdekes módon anno még ment menetrendi Bíbic Esztergomba, Visegrádra, Szentendrére, és Kalocsára is. Amióta hajókat figyelek jószolkásom, hogy minden évben elteszek egy menetrendet:) Itt egy szkennelt oldal a belföldi szárnyashajójáratokról . Igen tanulságos:) Aztán hogy veszteséges volt-e és azért szűnt meg egyik évről a másaikra a kisági és a lefelé irányuló, nem tudom, de a bajai egy-egy alkalmakra bizonyosan megérné, csak ezt az éjszakai dolgokat kel megoldani:)
Rádió-hír ma reggel:
"Nyergesújfalunál zátonyra futott a CSONGRÁD. A nagyméretű léken víz öntötte el a gétermet. Személyi sérülés, környezetszennyezés nem történt."
Tud valaki többet? (Bocsi az összefolyó szövegért, de erről a gépről nem tudom formázi a beírottat.)
off Még valami. Egy évfolyamtársam ma azt tanácsolta, hogy az internetbeállításoknál töröljem az előzményeket, és az ideiglenesen letöltött fájlokat, mert neki ugyanezt a problémát így sikerült orvosolni. Az előző hozzászólásom óta megtettem, és láss csodát, on riversea gyönyörű Duna-Rajna-Majna csatornás képeit off végre jpg-ként tudom menteni. on
Én nem az indexre gondoltam, azt már tényleg megbeszéltük egy párszor. Én a különböző internetes oldalakon fellelhető jpg formátumokat szeretném elmenteni, de a gépem csak bmp-ként menti el. És csak a múlt héttől, amióta felraktam egy vízjelező programot (persze lehet, hogy nincs összefüggés), amit azóta el is távolítottam, de sajna a helyzet nem változott.
Azon tűnődöm, hogy vajon miért nem csinálja meg ezt a szárnyasozást a bajai halléfőzőbuli szervezőbizottsága?
Állandó gond a szállás, autóval meg sokan nem vállalják az utat, a Solt-Dunapataj közötti szakasz miatt( jó, tudom, már más a nyomvonal, de élénken él az emberekben az előző), és a vonat meg olyan amilyen.
Így meg pikk-pakk beülnek, leszáguldanak Bajára, úri körülmények mellett kiszállnak, zsufit felejthetik, esznek jó halat, buliznak egyet, este meg vissza. A halléfőzés 6-kor kezdődik, kilenckor, legfeljebb tízkor élménnyel, hallal megrakodva indulhat vissza.
Bíbic meg szvsz simán be tud menni a főtér alá, az ottani stégre.Mintha Velencében a Szent Márk téren kötne ki....
Megmondom őszintén, hogy amikor először feltűnt a révbér.hu-n (így hívják a solti lovasprogram helyszínét) a program a szárnyasokkal, hittem is meg nem is, de úgy tűnik, működik a dolog.
Ma reggel előbb a Moldavia tette tiszteletét a kikötőben, s tette partra utasait, majd errefelé egészen ritka madarak akadtak csővégre: két Bibic hozott a helyi lovasprogramra túristákat.
Aztán délután elhúztak vissza északnak. Az indulásuk picit döcögősebb volt az érkezésnél, a BíbicII-nek valami gondja vol, de aztán nekidurálta magát és elporoltak. Alig elmentek, megint jött egy kalandvágyó, a változatosság kedvéért román toló, négy egymás mellé kötött uszállyal/bárkával.
Érdekes páros járt tegnap a 1558 fkm rakodójánál: a Sacele nevű román vontató hozott a gabonarakodóra egy méretes bárkát.
Aztán jött egy kalandvágyó szlovák tolatmány, a jelenlegi gázló és hajozóút-viszonyok mellett ez minimum merész válalkozás...