Írtam volt , hogy vannak elektromos mopedautók . Azt is , hogy csak elvétve találkoztam velük -- ez utóbbit úgy értettem , hogy itthon . A bátyám Pulija is Svájcból került haza . Néha hírdettek 1-2 Reva-t , ilyen-olyan golfautó kaliberű lassú járműveket ( pl. Melex ) , de a többi delejkocsi mindig normál gépkocsi méret . A háromkerekűeknél a City-El az egyeduralkodó .
Tanácsokat kérnék, most jön az első közös telünk a kisautómmal, a téli használatról jól jönne néhány okosság. Sajnos az utcán parkolok vele. Előre is köszi.
Mopedautókból is csak néhány tízezer készül évente . Mondjuk meg is látszik az árán , és az elmúlt néhány évben csődbe is ment jópár gyártó . Lényegében maradt az Aixam és a Ligier-Microcar egyesülésből származó Due . A Piaggio él , de nem tudom gyárt-e most dízel mopedautót ?
Annyi biztos , hogy párezres-pártízezres piacra alapozni nehézkes .
Viszont jelenleg is készülnek elektromos mopedautók , sőt vannak L7e-s járgányok is . Azonfelül Kínában rengeteg delejkocsi vagy háromkerekű készül -- jó , azok nem jutnak be hozzánk .
Jómagam 10 éve foglalkozom mopedautókkal ( így 2005 novemberben volt , hogy az első köröket tettem a Ligierrel ) de elektromos L6e-st még hírdetésben is csak elvétve láttam , nemhogy élőben . Ez azért jelent valamit . A bátyám Puliján kívül gyári villamost nem láttam .
Hasonló széles körben elterjedt téveszme , hogy a kerékpár is ingyen gurul . Az kétségtelen tény, ha valaki korán reggel munkába indul rövidebb távra ( én jelenleg 2 km-t gurulok reggel a lakásom és cég között ) akkor ha csak bebiciklizik akkor töredékébe kerül , mint a csonthidegre hűlt benzines nagykocsijával . A menetidő különbség csak néhány perc ( én teljesen síkon jövök, nincs emelkedő ) . De még a bolhapiacon 2000 Ft-ra értékelt szakadt kempingbicajnak is van valami amortizációja . És én nem azzal járok , hanem egy jóval felszereltebb és értékesebb cangával . A kerékpárok kopó alkatrészei nagyon rövid élettartamúak , egy gumival vagy lánccal nem lehet közel 100 ezret elmenni , mint egy autónál -- ezek jószerivel párezer km-enként cserélendők . Hosszabb távon a kerékpár különösen drága tud lenni : amikor öcsém hazatekert Franciaországból akkor 2 hétig tartott az útja . Ha csak a jövedelem-kiesést számolom az már akkor is akkora összeg , amiből kijöhet egy kisautó néhány napi bérleti díja + üzemanyag + pályadíjak . És a kerékpáron ott van a kétheti szállásköltség és a szintén nem elhanyagolható élelmiszerszámla -- ahhoz , hogy valaki nap mint nap 100 km-t tekerjen a felmálházott drótszamáron ( öcsémék elkerülték az Alpok ormait , Milánó fele jöttek , így csak 2080 m "alacsony" hágón kellett átjönniük )enni kell rendesen . Ha nem áruházakban vásárol , hanem az út széli és a szállásokon levő éttermekben étkezik akkor elég horrorisztikus útiköltséget lehet összehozni az amúgy ingyenes biciklizéssel .
Szóval gazdaságosságot számolni sokféleképpen lehet ...
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a "RAJ" - féle lengéscsillapító felújítással kapcsolatban?Esetleg tudtok ajánlani egy megbízható,jó minőségű és nem túl drága lengéscsillapító felújítót a LINDOR-on kívül?
Sajnos "jó pár" kevés a gazdaságos gyártáshoz. Még pár tízezer is. Ha meglévő más típusok alkatrészeiből lapátolják össze akkor is. Pláne a mai fizetőképes fiatalságnak a márka nem jelent semmit. Pár ezer német nosztalgiázó nyuggerre nem lehet tömeggyártást alapozni.
Sokan azt hiszik, az elektromos autóval ingyen lehet közlekedni, ez gerjeszthet vérmes reményeket.
Nekem volt elektromos mopedautóm (hiányzik is nagyon) tényleg nagyon gazdaságos, minimális a szervízigénye, de azért azzal se lehet ingyen közlekedni. Sokan nem tankolnak évente annyi gázolajat, amennyi az akkupakk amortizációja. De aki naponta ingázik a munkahelyére, annak már ma is megéri egy elektromos kocsit venni. Csak azt utálom, hogy mindenki azt kérdezi először, hogy mikor térül meg??? Ha valaki egy benzin motoros személygépkocsit vesz, annál nem forszírozzák ezt a megtérülés dolgot...
És csak tervezet, szó nincs még a gyártásról-forgalmazásról. Több éves cikkeket lehet találni az interneten, azóta se valósult meg. Ez a belinkelt cikk egy hoax, valamilyen agyhalott örömét lelte hogy kreál egy álhírt.
Most éppen ilyesmivel foglalkozok, egy mozgássérült srácnak gyártunk egy elektromos járgányt, mert túl lassú neki az elektromos kerekes szék. Egy fagyis kocsi alvázat módosítunk úgy, hogy fel tudjon rá gurulni egy aktív székkel, és utána azért kicsit tempósabban is tudjon haladni. Saját zsebből megy ez a projekt is, a TB ilyesmire nem ad pénzt. Ha beválik a járgány, elérhetők lesznek a tervek, bárki letöltheti majd, és megépítheti magának.
Köszönöm ezt a megoldást is fontolóra veszem és amint WooDoo fórumtársnak írtam, hogy az ötletekből, javaslatokból próbálok kialakítani egyet, amit majd megvalósítom.
Köszönöm, hogy idődet áldozod arra, hogy segíts megoldani a problémámat. Ez valóban nagyon jó kis szerkezet és valószínű, hogy emel is annyit amennyi elég lenne. De a házilag elkészítés is megoldható és az akkor annyit emel, amennyit akarok. Az esztergamunka nem gond, mert unokám esztergályos és van is neki egy E400-as padja. Kaptam másoktól is ötletet a fúrom társaktól is és itthon is. Közben nekem is jönnek saját ötleteim, amik a kapottakból alakulnak, variálódnak. Most hagyom kicsit ülepedni a gondolatokat és majd kialakul valami megoldás, amit majd megvalósítok.
Nem egy bonyolult szerkezet, hajlíttatni kell 2 db C profilt, az ollókhoz kell pár méter vastagabb laposvas, 4 db görgő, 1m trapézmenetes orsó és anya, néhány csavar, tengelyek, kis esztergályos munka, stb. 1 nap alatt meg lehet csinálni.
Bocs de ne gondold már rólam, hogy nem tudom megtalálni a MEOSZ honlapját. Írtam is, hogy kerestem a hirdetésekben, de nem találtam ami nekem kellene. És ezt a MEOSZ honlapon az apróhirdetéseknél kerestem.
Köszönöm a linket. Ez biztos hogy gyorsabb lenne, mint ha kézzel tekeri az ember. De kicsit soknak tartom az árát. Szeretném ettől olcsóbban megúszni az egészet, mint ennek az ára.
Valószínű ennél olcsóbb nincs ,mint amikor valaki,vagy a családja eladja,ezeket amit Tb támogatással
árulták a REHAB-nál, aki meg közgyógyos az meg teljesen ingyen ,önrész nélkül kapta.Csodálkozom ,hogy most nincs.Segédeszközök,botok,kerekesszékek,elektromos mopedek
ápolási termékek,beteg állítók,fordítók mind .Azért a háziorvost,meg ha van a közelben gyógyászati segédeszköz üzlet ki kéne kérdezni.Most legutóbb a mechanikus kerekesszékemet is a helyi üzleten keresztül kaptam 17 ef volt a saját
részem,58 ef a TB támogatás.Hát azon ,hogy letették ide az ajtó elé,/és nem kellett bemennem érte Budapestre a XIII.kerületbe a REHAB telephelyre,/azon biztos fogtak valamit....Nézzetek utánna