Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 38028

Írtam volt , hogy vannak elektromos mopedautók . Azt is , hogy csak elvétve találkoztam velük -- ez utóbbit úgy értettem , hogy itthon . A bátyám Pulija is Svájcból került haza . Néha hírdettek 1-2 Reva-t , ilyen-olyan golfautó kaliberű lassú járműveket ( pl. Melex ) , de a többi delejkocsi mindig normál gépkocsi méret .  A háromkerekűeknél a City-El az egyeduralkodó .

Kíváncsi vagyok hány .hu végződésű linket tudsz betűzni  L6e-L7e-s járgányról .

Előzmény: bananatree (38027)
bananatree Creative Commons License 2015.11.19 0 0 38027

Angoloknál, franciáknál van belőlük

http://www.ebay.co.uk/sch/Cars-Motorcycles-Vehicles-/9800/i.html?_from=R40&_sac=1&_nkw=aixam+electric

 

az a baj, hogy hülyén adják fel a hirdetéseket...

sokféle opcióval kell keresni, kombinálni, és akkor vannak néha meglepetések.

 

Ja, és L7e is van, a Reva /G-Wiz révén.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=aixam+electric&_sac=1&_osacat=9800&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R3.TR11.TRC1.A0.H1.Xreva.TRS0&_nkw=reva+g-wiz&_sacat=0

 

francia:

http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/ile_de_france/occasions/?f=a&th=1&fu=4&q=aixam&it=1

 

vagy ha nemcsak aixam érdekel:

http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/ile_de_france/occasions/?f=a&th=1&fu=4&q=sans+permis&it=1

Ezek mind jogosítvány nélkül vezethető járgányok (Fanciao-ban nem kell jogsi) = "sans permis"

 

 

Előzmény: Bakancs4 (38025)
Berci666 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 38026

Tanácsokat kérnék, most jön az első közös telünk a kisautómmal, a téli használatról jól jönne néhány okosság. Sajnos az utcán parkolok vele. Előre is köszi.

Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 38025

Mopedautókból is csak néhány tízezer készül évente . Mondjuk meg is látszik az árán , és az elmúlt néhány évben csődbe is ment jópár gyártó . Lényegében maradt az Aixam és a  Ligier-Microcar egyesülésből származó Due . A Piaggio él , de nem tudom gyárt-e most dízel mopedautót ? 

Annyi biztos , hogy párezres-pártízezres piacra alapozni nehézkes .

Viszont jelenleg is készülnek elektromos mopedautók , sőt vannak L7e-s járgányok is . Azonfelül Kínában rengeteg delejkocsi vagy háromkerekű készül -- jó , azok nem jutnak be hozzánk . 

Jómagam 10 éve foglalkozom mopedautókkal ( így 2005 novemberben volt ,  hogy az első köröket tettem a Ligierrel ) de elektromos L6e-st még hírdetésben is csak elvétve láttam , nemhogy élőben . Ez azért jelent valamit . A bátyám Puliján kívül gyári villamost nem láttam .

Előzmény: XANTIi (38019)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 38024

Hasonló széles körben elterjedt téveszme , hogy a kerékpár is ingyen gurul . Az kétségtelen tény, ha valaki korán reggel munkába indul rövidebb távra ( én jelenleg 2 km-t gurulok reggel a lakásom és cég között )  akkor ha csak bebiciklizik akkor töredékébe kerül , mint a csonthidegre hűlt benzines nagykocsijával .  A menetidő különbség csak néhány perc ( én teljesen síkon jövök, nincs emelkedő ) . De még a bolhapiacon 2000 Ft-ra értékelt szakadt kempingbicajnak is van valami amortizációja . És én nem azzal járok , hanem egy jóval felszereltebb és értékesebb cangával . A kerékpárok kopó alkatrészei nagyon rövid élettartamúak , egy gumival vagy lánccal nem lehet közel 100 ezret elmenni , mint egy autónál -- ezek jószerivel párezer km-enként cserélendők . Hosszabb távon a kerékpár különösen drága tud lenni : amikor öcsém hazatekert Franciaországból akkor 2 hétig tartott az útja . Ha csak a jövedelem-kiesést számolom az már akkor is akkora összeg , amiből kijöhet egy kisautó néhány napi bérleti díja + üzemanyag + pályadíjak . És a kerékpáron ott van a kétheti szállásköltség és a szintén nem elhanyagolható élelmiszerszámla -- ahhoz , hogy valaki nap mint nap 100 km-t tekerjen a felmálházott drótszamáron ( öcsémék elkerülték az Alpok ormait , Milánó fele jöttek , így csak 2080 m "alacsony" hágón kellett átjönniük )enni kell rendesen . Ha nem áruházakban vásárol , hanem az út széli és a szállásokon levő éttermekben étkezik akkor elég horrorisztikus útiköltséget lehet összehozni az amúgy ingyenes biciklizéssel .

Szóval gazdaságosságot számolni sokféleképpen lehet ...

Előzmény: WooDoo (38016)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38023

Az A-540-esről már hallottam . De ez itt egészen mást ír :

 

Előzmény: Mnagy (38020)
G é z a Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38022

Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a "RAJ" - féle lengéscsillapító felújítással kapcsolatban?Esetleg tudtok ajánlani egy megbízható,jó minőségű és nem túl drága lengéscsillapító felújítót a LINDOR-on kívül?

Mnagy Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38021
Előzmény: Mnagy (38020)
Mnagy Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38020

Ez mi a bánat lehet ?

 

Aixam a 540; például pár kép itt: http://www.motorstown.com/45304-aixam-a-540.html

Előzmény: Bakancs4 (38010)
XANTIi Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38019

Sajnos "jó pár" kevés a gazdaságos gyártáshoz. Még pár tízezer is. Ha meglévő más típusok alkatrészeiből lapátolják össze akkor is. Pláne a mai fizetőképes fiatalságnak a márka nem jelent semmit. Pár ezer német nosztalgiázó nyuggerre nem lehet tömeggyártást alapozni.

Előzmény: pizo (38018)
pizo Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38018

Nagyon jól néz ki, nekem tetszik, akár hibridként is gyárthatnák, szerintem a sok egyenautó után jópáran megvennék. 

 

Zoli

Előzmény: Törölt nick (38017)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38017

Az egyik német oldalon azt írták, 30 millió euróra lenne szükségük a sorozatgyártáshoz. Várnak rá befektetőt már 6 éve.

De legalább a prototípus létezik: 

Előzmény: Bakancs4 (38015)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38016

Sokan azt hiszik, az elektromos autóval ingyen lehet közlekedni, ez gerjeszthet vérmes reményeket. 

Nekem volt elektromos mopedautóm (hiányzik is nagyon) tényleg nagyon gazdaságos, minimális a szervízigénye, de azért azzal se lehet ingyen közlekedni. Sokan nem tankolnak évente annyi gázolajat, amennyi az akkupakk amortizációja. De aki naponta ingázik a munkahelyére, annak már ma is megéri egy elektromos kocsit venni. Csak azt utálom, hogy mindenki azt kérdezi először, hogy mikor térül meg??? Ha valaki egy benzin motoros személygépkocsit vesz, annál nem forszírozzák ezt a megtérülés dolgot...

Előzmény: Bakancs4 (38015)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 38015

Azon tűnődök , hogy hányszor röppentettek fel valami hírfélét elektromos kisautó gyártásról az elmúlt 10 évben ...

Előzmény: Törölt nick (38013)
oljeg12 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38014

Szerintem ez valami szívatós hirdetés lehet. 2.5 év alatt 154000 km, azért nem semmi. Az napi átlagba (szombat, vasárnap és ünnepnap is) 160-165 km.

Előzmény: Bakancs4 (38010)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38013

És csak tervezet, szó nincs még a gyártásról-forgalmazásról. Több éves cikkeket lehet találni az interneten, azóta se valósult meg. Ez a belinkelt cikk egy hoax, valamilyen agyhalott örömét lelte hogy kreál egy álhírt. 

Előzmény: Törölt nick (38012)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38012

Die Neuauflage soll von einem Elektromotor angetrieben und für rund 20.000 Euro verkauft werden. 

 

A németek szerint 20.000 euró körül lesz, ami több mint 6 millió. 

Előzmény: Berci666 (38011)
Berci666 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38011
Bakancs4 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38010

Ez mi a bánat lehet ? Hogy elírták , az rendben van . Egy sorral lejjebb-följebb kattintottak a gyártmánynál . De honnan szedték a típust ?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/a.540/aixam_a.540-9505042

WooDoo Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38009

Most éppen ilyesmivel foglalkozok, egy mozgássérült srácnak gyártunk egy elektromos járgányt, mert túl lassú neki az elektromos kerekes szék. Egy fagyis kocsi alvázat módosítunk úgy, hogy fel tudjon rá gurulni egy aktív székkel, és utána azért kicsit tempósabban is tudjon haladni. Saját zsebből megy ez a projekt is, a TB ilyesmire nem ad pénzt. Ha beválik a járgány, elérhetők lesznek a tervek, bárki letöltheti majd, és megépítheti magának.

Előzmény: oljeg12 (38007)
oljeg12 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38008

Köszönöm ezt a megoldást is fontolóra veszem és amint WooDoo fórumtársnak írtam, hogy az ötletekből, javaslatokból próbálok kialakítani egyet, amit majd megvalósítom.

Előzmény: Virgo3 (38006)
oljeg12 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38007

Köszönöm, hogy idődet áldozod arra, hogy segíts megoldani a problémámat. Ez valóban nagyon jó kis szerkezet és valószínű, hogy emel is annyit amennyi elég lenne. De a házilag elkészítés is megoldható és az akkor annyit emel, amennyit akarok. Az esztergamunka nem gond, mert unokám esztergályos és van is neki egy E400-as padja. Kaptam másoktól is ötletet a fúrom társaktól is és itthon is. Közben nekem is jönnek saját ötleteim, amik a kapottakból alakulnak, variálódnak. Most hagyom kicsit ülepedni a gondolatokat és majd kialakul valami megoldás, amit majd megvalósítok.

Előzmény: WooDoo (38005)
Virgo3 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38006
Előzmény: oljeg12 (38002)
WooDoo Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38005

Egy ilyen motorkerékpár emelő nem lenne jó?

 

 

Újonnan 22e Ft egy ilyen, de biztos lehet használtan is venni.

http://www.uni-max.hu/ollos-motorkerekpar-emelo/d/

 

Nem egy bonyolult szerkezet, hajlíttatni kell 2 db C profilt, az ollókhoz kell pár méter vastagabb laposvas, 4 db görgő, 1m trapézmenetes orsó és anya, néhány csavar, tengelyek, kis esztergályos munka, stb. 1 nap alatt meg lehet csinálni.

http://powerbelt.hu/category/trapez-orsok

Előzmény: oljeg12 (38002)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 -1 0 38004

Értem,érdemes a régieket is átolvasni sokszor megvan még.

Többeknek: ugyanitt van használt jármű autó,moped is/pl fülkés elektromos moped,átalakítva mozgássérülteknek

üdv

Előzmény: oljeg12 (38003)
oljeg12 Creative Commons License 2015.11.17 0 1 38003

Bocs de ne gondold már rólam, hogy nem tudom megtalálni a MEOSZ honlapját. Írtam is, hogy kerestem a hirdetésekben, de nem találtam ami nekem kellene. És ezt a MEOSZ honlapon az apróhirdetéseknél kerestem.

Előzmény: Törölt nick (38000)
oljeg12 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 38002

Köszönöm a linket. Ez biztos hogy gyorsabb lenne, mint ha kézzel tekeri az ember. De kicsit soknak tartom az árát. Szeretném ettől olcsóbban megúszni az egészet, mint ennek az ára.

Előzmény: bananatree (37998)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 -1 0 38001

A Geogle keresőbe írd be.....Rögtön kiadja Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége

 a kék főmenű és ott ahogy írtam

üdv

Előzmény: Törölt nick (38000)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.17 -1 0 38000

DE de ott van az!MEOSZ -t beírod

Megjelenik a kék főmenű

-bazár,apróhirdetések

-segédeszközök

Valószínű ennél olcsóbb nincs ,mint amikor valaki,vagy a családja eladja,ezeket amit Tb támogatással

árulták a REHAB-nál, aki meg közgyógyos az meg teljesen ingyen ,önrész nélkül kapta.Csodálkozom ,hogy most nincs.Segédeszközök,botok,kerekesszékek,elektromos mopedek

ápolási termékek,beteg állítók,fordítók mind .Azért a háziorvost,meg ha van a közelben gyógyászati segédeszköz üzlet ki kéne kérdezni.Most legutóbb a mechanikus kerekesszékemet is a helyi üzleten keresztül kaptam 17 ef volt a saját

részem,58 ef a TB támogatás.Hát azon ,hogy letették  ide az ajtó elé,/és nem kellett bemennem érte Budapestre a XIII.kerületbe a REHAB telephelyre,/azon biztos fogtak valamit....Nézzetek utánna

üdv

Előzmény: oljeg12 (37995)
bananatree Creative Commons License 2015.11.17 0 0 37999

ja, nem is, bele van írva: 

emelési tartomány: 120-350mm

Előzmény: bananatree (37998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!