A megfeneklett Yana-E (fotó: William Foster) levontatási kísérlete 2004. 10. 4-5.-én az angliai Barrow Haven-nél. A hajó épült 1969-ben Ganz Danubius Angyalföldi gyáregységében (yard n. 2159, 1427 gt) mint August Kulberg. Névváltozások: 1991-Pakri, 1997-Alvina-M, 2001-Yana-E (kambodzsai lobogó). Üdv: rs.
EZ mindig is úgy működött, hogy az ember kapott egy ilyet, mint Te, és aztán frissítgette.
Létezik egy Duna-Bizottságos tétkép, amit rendszeresen frissítenek, ami szintén elég jó, de az először is sok péz, másodszor meg akár 1-2 éves késés is lehet.
Ha el tudnad kuldeni a krim leirasat orulnek neki. Cserebe fel tudok ajanlani egy szkennelt bekebeli duna vízitúrázó térképet Esztergomtól Budapestig. Asszem az adatoknal levo email működik.
Köszönöm a lovakat az állatok is derekasan kivették részüket a Dunai vontatásból.
Mohácson számtalan hajómalom volt , ezeket a háborúban mind elsüllyesztették . A visszatérő emberek a lakásuk kiüritése mellett igen nagy pusztitást kaptak jutalmul.
Anyámat az oroszok a falhoz állitották és le akarták lőni csak azért mert be mert menni a saját lakásába. Ez mindennap ezsembe jut a lakásunkba mivel a legszebb butorokat vagy feltüzelték vagy igen rondán tönkretették. Utána meg jóvátétel cimén ment az összes vizijármü keletre.Számtalan képen lehet látni amit a Dunáról fotóztak az ismerőseim, mivel a határon minden kimenő szerkezetet megállitottak.
Így utólag már hiába mondom,-nem voltam netközelben- de a hétvégén az Arcvonal (?) címú katonai bulvárműsorban a dunai flottillát mutatták be az AMekkel.
És bocs, de asszem a Szőke Tiszának még várni kell. megint nem én nyertem a lottó5öst.
Megnéztem az oldalt és azt hiszem nem várok tavaszig, hétvégén felmegyek kocsival. Az éves közgyűlést is stílszerű lenne a Sopron -on megtartani, mondjuk menetben valahová...De ez csak álom...
A Vértesről van egy kép Gigabursch 12604-es hsz.-ében. Azon Komárno-ban áll.Szlovákok vették meg. Utolsó infó az, hogy tán megcsinálják. Vagy csinálták, mert ez júliusi állapot.
A Mátra sokáig a váci komp felett állt, hirdették. Két-három hete lehet, hogy elkelt. Valószínűleg vashulladék lesz belőle.:-((
Tudja esetleg valaki, hogy mi lett a Vértes sorsa? Meg volt a Sopron mellett még egy "ilyen" 3-ik hajó (talán Mátra?) még múlt télen. Ok, tudom, szétfagytak, de azóta...? Mi lett velük, egészben vannak még valahol, vagy már "fémhulladék-állapot"...?
Az esztelen pusztítás viszont felháborít!Megdöbbentő volt látni, hogy míg az Érsekcsanád egy Német kikötőben múzeumhajó itthon szétvágják a régi hajókat.
Még mindig azt mondom, ugyanezt hajtogatjuk itt jónéhányan, jóideje.
Amit tudtunk, megtettük.Egy darab kukába szánt hajó újra szeli a hullámokat.Aztán több AN szintén.A Dunán és a Tiszán is lessük, mit lehet még megmenteni a kohótól.Akkor is álmodozunk, ha napnál is nyilvánvalóbb, hogy bilibe lóg a kezünk.
Nekünk kell minden, ami úszik.Többen közülünk egy darab deszkán is eleveznének Bécsig, ha ezért felszállhatnak valami hajóra.
De kevesen vagyunk.MIt kezdjünk azzal, ha döntéshozók, pénzzel, befolyással rendelkezők roncsként tekintenek pédául a Szőke Tisza (IV.Károly) gőzhajóra?
Mihez kezdjünk a közönnyel, ami ócskavasként hirdeti a még használható korpuszokat, gépeket?
Ennyien kevesen vagyunk.De örülünk, amikor egy-egy újabb honfitársunk fedezi fel, hogy a mai anyagéhes (copyright by muggli) világunkban mivé lesznek a régmúlt tanúi, apáink és nagyanyáink megélt világa, és ezen felháborodik.
A Kecskemétet én utoljára 1999 október 2-án láttam tolni, de a 2001-es szezont már biztos, hogy nem kezdte el. A topicon volt régebben szó róla, a gyakorlatot rajta végezték (asszem 2001-2002). Ő volt az utolsó darabja a megszélesítés nélkül tolóvá alakított füredi vontatósorozatnak.
A Kecskemét, majd később az Adony kapitánya vitt le a hajókra még kisgyerek koromban. Szerelem volt első látásra! Hajógépész akartam lenni, de 2-es (kegyelem) voltam oroszból, ezzel lőttek a Lékaynak!Így lettem autószerelő.Viszont a hajóktól nem tudok elszakadni, ezért motorcsónakokat javítok.Nekem ennyi jutott. Mivel 800 m-re lakom a Dunától (bár időnként házhoz is jön) és csak kompon tudok kijutni innen minden nap irígykedve nézem az igazi hajósokat, akik fel-le hajóznak a Dunán.Az esztelen pusztítás viszont felháborít!Megdöbbentő volt látni, hogy míg az Érsekcsanád egy Német kikötőben múzeumhajó itthon szétvágják a régi hajókat.
Egy ismerősöm vett egy AN-t, segítek neki felújítani. Én ennyit tudok tenni....
Ill. van két kezem, meg egy csomó szerszámom, ha segíthetek valakinek...
A múltkor a Pozsonyi híd beforgatása komoly érdeklődést váltott ki itt az úri közönségből, nos úgy fest, a Dunaújvárosi nagyjából hasonló felépítésű és azonos módon is fog a helyére kerülni. A 307 méter hosszú és 42 méter széles mederhíd részt a dunavecsei oldalon a parton fogják összerakni, és egyben úsztatják a helyére.
Ez egy igen jól megfogalamazott kérdés! Ezen, mint MALWIN barátunk írta, rágódunk itt egy páran, úgy néhány éve. Egy biztos, a "vas és acél országa" megemésztette a gőzhajóinkat. De, hogy ez a rendszer se maradjon ki, a "kapitalizmus" a dízel vontatóinkat és a maradék öreghajó állományt. Ami még meg van, az csak a puszta szerencsének köszönheti, hogy még úszik és nem benne úszik valami, pl. mint biliben! :-(((((((( Abszolút anyagéhes világban élünk, ahol a múlt tisztelete alulról veri a nullát, egy gép soha nem lesz az az eszköz, ami 50-100 éven át hűséggel szolgált, csak ennyi, meg annyi kiló vas, alu, stb.
Ennyi. Mit vársz ezekután? Én egy kis csodát, hogy hátha valakinek megnyílik az agya, vagy a lelke és tesz valamit, vagy sikerül elegendő számú embert "felbújtani és megfertőzni" ahhoz, hogy elég sok ember hallassa a szavát ez ellen a pazarlás ellen.
Nemrég a Bódeni-tónál jártam, megnéztük az ottani mentőket.
Nem kis meglepetésemre a mai napig használnak kis (4-6méteres) gőzhajókat.Rendkívül szépen felújítva vidáman pöfögnek. A tulajukat nem zavarja, hogy a kihajózás előtt kb. 1 órával le kell menni fűteni. persze előre csomagolt fűtőanyagot is lehet kapni hozzájuk.
arra lennék kíváncsi, hogy itthonn miért nem őrizzük meg a régi hajókat?