A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nincs itt semmi zavar. Amit én feltettem az R 1200 RT LC mivel nekem az van. Lehet, hogy közben módosították. Én azt gondolom mindíg azt kell elvégezni és pontosan úgy ahogyan a gyár előírja. Ha az 1150-esbe Staburags-ot ír elő akkor azt kell használni.
Utána néztem a kardán kenésnek . A lényeg hogy lítium bázisú kenőzsír kell , nem tartalmazhat MOS2-t. Szerintem ez ugyanaz mindkettő , csak más gyártótól.
Tegnap rákapcsoltam az akksira, töltött is, elment 96%-ig, mikor is világított a zöld LED, ami "full" jelzés. Rajta hagytam, ma ránéztem, és mit látok, tapasztalok? A kijelző sötét, a "Power" sárga LED villog, és bármely gomb megnyomására sem reagál semmit. Ez így OK?
Kihúztam, újrakezdtem, kb. 93%-ról kezdte a töltést...
Ez szerintem attól is függ, hogy mikor veszed a garit. Azt mondták, hogy az ezres szervizig tudok csak garit hosszabbítani, utána már nem - aztán lehet, ez mézesmadzag volt csupán.
Nemcsak, hogy voltam a Wallisnál, de már megkötöttem a +1 év gari hosszabbítást.., minden adatom a gépben volt már (az októberi garis gumiharang cserénél felvették). Reklám is jön már az e-mailemre, szóval kellene már kapizsgálják, hogy én vagyok az új tulaj.
Rákérdeztem a bmw garancia plasztik kártyájáról, hogy még mindig nem kaptam meg, de sajnos ez már nem fér bele a 78e forintos árba :(, így egy több oldalas szerződésen kívül amit négyrét hajtva begyömöszöltek egy olyan bmw-s reklám tartóba, nem kapok mást.
Ezek nem egyszerű trafós töltők a végén egy diódával meg egy kondenzátorral, amin ha nincs terhelés az üresjárati fesz annyira megnő, hogy hazavágja a kondit... :)
Én sosem foglalkoztam "sorrendel", azaz általában több akkut is töltöttem egymás után, (ha már lúd), ott egyértelmű, hogy a töltőt nem húzgálom ki leválasztásnál, csak átrakom a csipeszeket a töltő meg szépen újra kezdi a programját az új akku állapotának megfelelően.
Nyugi, gumi cserénél mondták a Kék Holdban, hogy nézessem meg a hátsó hajtást, mert kicsi hangja van a kereket kézzel tekerve. Aztán bevittem a Wallishoz és azt mondták meg kell kenni, ott... Meg is csinálták :)
Egyébként kaptam valami papírt a garancia hosszabbításról, bemehetnél a Wallishoz, hogy már Te vagy a tulaj...
létezik, h az 1150-hez a staburagsot ajánlja a bordákra, az 1200-hoz meg a castrolt optimoly ta-at? 1150-nél a catrol optimoly ta-at a kipufigóhoz írja, az oxigén szenzorhoz meg a bilincshez (naná, mert 1100 fokig hóálló). szerintem tévhit van a dologban.
Én is így szoktam, ezt a sorrendet tartom, de a BMW töltő kezelésiéből nem ez jön le, mert azt írja: hogy a konnektorhoz csatlakoztatod, és kiírja, hogy nincs akksi.
A leválasztásról pedig egyáltalán nem rendelkezik.
Az alkalmazás előnyei – Szerelőzsír tribokorrózió ellen – Jó korrózióvédelem – Nagyon jó vizálló képesség akár a szabadban is – A Knorr-Bremse cég jóváhagyási száma N 12006-37
Leírás A STABURAGS NBU 30 PTM egy szilárd kenőanyagot tartalmazó, vízálló szerelőzsír tribokorrózió (illesztési- és súrlódási rozsdaképződés) ellen. Különösen jól bevált szabadtéri viszonyok között, nagyon nedves környezetben is.
Alkalmazási területek A STABURAGS NBU 30 PTM jól bevált szerelőzsírként játékkal bíró illesztésekhez, vizes és forróvizes armatúrákhoz, valamint csúszóvezetékekhez, különösen palackozó gépeknél, szeleporsóknál vagy hengervezetékeknél, valamint tömítőzsírként. Ugyancsak használható csúszóvezetékekhez, csapokhoz, orsókhoz, csavarokhoz pl. forgóállványoknál. Kifejezetten ajánljuk a sínhez kötött járművek fékberendezéseinek kívül elhelyezett elemeihez, pl. csapokhoz és fékrudazatokhoz. A STABURAGS NBU 30 PTM megkönnyíti a gépjárművek ABS érzékelőinek fel- és leszerelését.
Alkalmazási javaslatok Olyan fékek utánkenéséhez, melyeknek nincs zsírzófeje, használjuk a STABURAGS NBU 30 PTM spray-változatát. Ahhoz, hogy a kenőanyag optimálisan behatoljon a kenőrésbe, ajánlatos a szórást legalább 8 másodpercig végezni. Ez a fékrudazattal ellátott sínhez kötött járműveknél növeli a hatásfokot és hosszú kenési intervallumokat eredményez. Szerelőzsírként a terméket pl. kézzel, ronggyal vagy kefével kell felvinni úgy, hogy befedje a fémfelületet, de bedörzsölni nem kell.
Alacsony hőmérsékletű alkalmazásoknál a kenőanyag jó
bocs, h beleszólok, de én nagyon határozottan úgy emlékszem, h a bordástengelyt és a gumiharang ajkait is a staburags nbu 30 ptm zsírral (fekete tubus) kell megkenni. sőt, a közép és oldalsztenderre is azt írja. de ha jól emlékszem, még a szöghajtás csukló két kis kupcsapágyára is (1150 GS). mielőtt elküldesz a fenébe :), lszi nézd meg újra emánuelt, vagy eko javítson ki/erősítsen meg.
amúgy nagyon elkeserítő, ami történt. a rozsda megeheti a tengelyt a szimeringnél és akkor az olaj szivárog a szöghajtásból. és ha jól tudom, ez már nem javítható, hanem kompletten kell cserélni.
és amit senki nem fog elhinni, de leírom: az 1150-en kíváncsiságból leszedtem a szöghajtást. volt olyan 70 ezer a motorban és lehetett 12-13 éves. nemhogy rozsda, de nulla por volt a kardánalagútban. a kardán tiszta, fényes fekete volt, mintha új lenne, és a fehér zsír is rajta volt a bordákon (staburags). azért megkentem, ha már leszedtem. ha előző tulaj karbantartotta (Horpa jelentkezz! :)), akkor nem csoda, de ha nem, akkor az 1150-en nagyon rendesen megcsinálták ezt. És én mostam nagynyomásúval, vagyis csak azzal. Bár az 1150-en gyorskötöző tartja hátul a gumiharangot.
túrtam egy linket, ez is azt mondja, h a staburags kell a bordákra:
"Nekem régen sem volt bajom a lánc fújkálással kb 30000 km-enként ledobtam az első hátsó lánckerekekkel együtt és kész. :-)"
Én meg a minden motorozás után láncfújás híve vagyok/voltam. A hayabusán 12ekm-nél lett kuka a gyári RK lánc, raktam fel DID erősített láncot. Rendesen tisztítottam, fújkáltam és először 40e km múlva kellett utánállítani. De ha kiszámolnám, hogy mennyi tisztítószert és láncspayt használtam el, lehet kijött volna még egy láncszett ára :-)
Kardán: bosszantó, de ezen nem érdemes idegeskedned. Birtokában vagy az információnak, meg tudod csinálni, így megelőzheted a bajt, kihúzod egy típushiba méregfogát. Mi meg tanulunk belőle és mi is megelőzzük.
Én is ha meg lesz az új vas, szezon végén ellenőrzöm. Vagy akár még előbb is.
Nyugodj meg. Lógás, kopás nincs még, azt mondtad.
És köszi a tapasztalatot.
Amúgy emiatt nem szabad általánosítani a motor minőségére. Lehet, hogy ez egy olyan periféria, ami valahogy kicsusszant a szigorú minőségbiztosításból. De az is lehet, hogy "beépített" alkatrész utánpótlás biztosítás :-)
Agyalok ezen a rozsda témán és eszembe jutott valami.
Első sorban a gyári megoldások híve vagyok, de ebben az esetben más jutott eszembe. A gumiharang tömítő részét oldható ragasztóanyaggal kellene bekenni. Van egy termék amit a régi szélvédő gumi beázások miatt fejlesztettek ki, ragad, tömít de nem köt meg. Ha kell szétszedhető.
Vékonyan kéne használni mert úgy látom nincs is hézag a tömítendő felületeknél.
Én már használtam ilyet, nem egyszerű a használata de jó cucc.
Ha még emlékszel itt sokat írogattunk erről, mert én is a KTM 1290 S-t akartam, iszonyat jó volt, de ugyebár az Accccccony kényelme döntött. Viszont az új 1100-es AT Adventure Sports-nak már alacsonyabb az ülése és sokkal kényelmesebb hátul is és sokkal túrásabb lett. Nekem nagyon bejön, alig várom, hogy kicsit jobb idő legyen és lehessen majd tesztelni.
Nekem régen sem volt bajom a lánc fújkálással kb 30000 km-enként ledobtam az első hátsó lánckerekekkel együtt és kész. :-)
Én mindenféle akku töltőt úgy csatlakoztatok, hogy először a járműre kötöm közvetlen akkura vagy a motoromnál a szivargyújtó csatlakozóra, majd utána dugom be a konnektorba.
Amikor a töltőt leválasztom azt úgy teszem, hogy először kihúzom a konnektorból hagyom, megvárom míg a kontrollámpák a töltőn elalszanak, magyarul töltő leáll és akkor választom le a járműről.
Így csinálom a gyári BMW motorkerékpár töltővel és így csinálom a kocsimnál ahol a CTek töltőjét használom.
Jaj, nagyon sajnálom, hogy elszállt az írásod, nagyon szívesen elolvastam volna.
Csak annyit írj, hogy esetleg lett e azóta módosítva, jobbá téve a gumiharang ha veszek másikat ?
Van e bármilyen szervíz intézkedés az előírtakon felül ezzel kapcsolatban ? Védőburkolat beépítés, vagy bármi. Mindenhol gond ez a világban már régóta akár melyik fórumot olvasom azért érdeklődöm ennyire.
Ahogy én látom nincs cikkszám változás a gumi harangnál, de hátha Te tudsz valamiről, mert valamit nem értek.
A gumi harang érvényes cikkszáma 33357708117 viszont ha az előzményeket kinyitod az látszik, hogy a K50, K51-nél 2020.02-ig van ez, a K52, K53, K54- nél viszont csak 2019.12.-ig van ez. Viszont nincs leváltó új cikkszám. Nehezen tudom elképzelni, hogy nem állították át a tovább érvényes dátumot.
Szerinted ?
Abban reménykedek hátha van már módosított harang ami esetleg jobb.
Az előző motoromnál azt tapasztaltam, sőt már ezzel is már az 1000-es szervíznél is azt éreztem, hogy nem igazán szeretnek garanciában javítani és pontosan tudom miért. Egy más tipusú márkaszervízben dolgoztam tehát van rálátásom az ügyintézés menetére és következményeire, szerintem nagy eltérés nincs, így ismerem a menetét hogyan működik a garanciális elbírálás és mivel jár, ezért tudom, hogy nem egyszerű.
Ezt ha most el is vinném abszolút teljesen felesleges lenne, mert ők is csak kitakarítanák, bezsíroznák és menne össze, mert csak egyértelműen hibás alkatrészt cserélhetnek, mert nagyon szigorúan ellenőrzik a visszaküldött alkatrészeket. Hiszen alkatrész sérülés nem történt és miután gyönyörűen megtakarítottam, bezsíroztam szépen csúszik a borda, nem akad, kopás-lógás még egyáltalán nem érezhető és szerintem nem is lenne mérhető. Szerencsém volt még pont időben elkaptam, de tényleg vak szerencse volt, mert jövőre terveztem szétszedni csak valahogy furdalt a kíváncsiság, mert sok helyen olvastam már erről a problémáról. A csúszó borda már annyira szorult, hogy csak borzasztó nehezen tudtam széthúzni, szerintem biztos valami baj lett volna ha még így használom.
Én tavaly októberben cseréltettem a váci úton hátul gumit, mert kezdett kidörzsölődni, 1100 Ft körül fizettem, az alkatrész 10%-t mondták, miután visszakaptam, még kívül is zsíros volt a gumiharang (ha ezt is annak hívják)..
Remélem, ha már azt cserélték, akkor tettek belülre is zsírt, nem csak kívülre..
Azt gondolom, ha még van garancia a motoron, mindenképpen megpróbálnám cseréltetni ! (még abban az esetben is, ha menthető)
Nem tudom, hogy mennyi idő és munka lebontani megnézni, szemrevételezni, de kérni fogom a szervizt (60e nél), hogy készítsen képeket az állapotról. Értem én, hogy nem előírás, de ha kéri valaki csak megcsinálják.