Évente vagy 30 ezer kilométerenként szervíz! Ez az előírás. Ezt értsd úgy, hogy ha az autódnak nem vagy az ellensége, max.15 ezer kilométerenként cseréled az olajat! Sajnos én már láttam 30 ezres periódus alatti blokkot, amin az olajsár keményen rajta volt a blokkon! Nincs az a motor, ami pár liter bármilyen minőségű olajat ilyen hosszú perióduson hétköznapi használatban teljesen le na amortizáljon!
megnézem holnap a melóban, hogy megvan-e még a méljük (sajna nem biztos), mert nekem az rémlik, hogy két éves periódust írtak... (szépen xls-ben összerakták a garanciális időszak alatti "biztos" költségeket (7 év alatt csak olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő volt emlékeim szerint))
-> DE nincs (még) Kiám, így csak arra alapozok amit eddig megtudtam/leleveleztem/elolvastam a témában... :)
sztem az a mérvadó, hogy a garancia hogy szól pontosan, szóval
1: olvasd el a garancia/szervizkönyvet, biztos van erre vonatkozó rész (ha az valóban műszaki leírásra hivatkozik, akkor irány azt elolvasni)
2: ha nem egyértelmű, akkor kia magyarország, email (1-2 napon belül korrektül válaszolnak)
én amúgy úgy tudom, hogy csak kétévente van kötelező garanciális szerviz (vagy km függő) rá is kérdeztem a márkaszerviznél, hogy mik a biztos kötelező garanciális költségek a 7 év alatt és egyértelműen 2 éves periódust írtak (Pappas)... ergo nem tűnik jogosnak az éves olajcsere előírása a kereskedőd által...
+ átküldtekegy gari-szervizkönyvet, abban ilyeneket találtam, de nem bogarásztam végig:
- a kezelési kézikönyvben ismertetett helyes karbantartás hiányosságai, elmulasztása
- A garancia érvényességének feltétele, hogy az elvégzett karbantartásokat a tulajdonos a Garancia és szervizkönyvvel igazolni tudja, továbbá az előírt karbantartási intervallumokat (km, hónap) betartsa.
ja, és én pluszban azt gondolom, hogy ha egy autógyár úgy be mer vállalni 7 év garanciát, hogy szerintük elég kétévente olajat cserélni, akkor hiába van az a mi (nekem is ez rögzült) fejünkben, hogy évente illik... nem biztos, hogy jól tudjuk... változnak az idők... de az biztos, hogy ők meg hülyék lennének maguknak költségeket gyártani ergo 7 év gariért cserébe simán előírhatták volna az éves cserét ha attól félnének, hogy elszaródik az autó ha nem viszed be...
cserébe válaszolhatnál a lejjebb lévő kérdésemre :) :)
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kell komolyan venni a szervizkönyvben megadott olajcsere periódust?
Tavaly májusban vettem egy 0 km-es Kia Ceed SW-t és a szervizkönyvben 2 évet adtak meg, tehát jövő májust.
Ehhez képest a márkaszerviz küldött két hónapja egy mailt, hogy vigyem be az autót éves revizióra, mert csak így érvényes a 7 év gari. Arra hivatkoznak a szervizkönyvvel szemben, hogy a műszaki leírás a mértékadó, és abban valóban 1 év szerepel az olajcserére. De miért nem ezt írták a szervizkönyvbe akkor?
Tud esetleg valaki valami biztosat ezzel kapcsolatban?
Igen, kösz, ez egy jó módszer, valszeg ezt (is) meg fogom tenni, csak a vörösfej effekt mellett az se lenne baj ha tudnám, hogy kb meddig lehet feszíteni a húrt, hátha egy oscarjelölt eladóval futok össze... :) (elkerülendő a felesleges köröket... :D)
én amúgy "bárholbármilyen márkára" átlag 10%ot szinte biztosnak gondolnék, de vwnél láttam 17%ot is, japánoknál meg ahogy tudom már 5% is jónak számít csak sajna az ismerősi körben senkinek sincs kiás tapasztalata, még a flottakezelős havernak sem...
nem emlékszem már százalékra, de nekem anno nyolc éve az a metódus jött be hogy kértem ajánlatot egyik kereskedőnél, bementem vele egy másikhoz, az aláigért, azzal bementem a harmadikhoz, az az alá igért aztán vissza a legelsőhöz, ésatöbbi amikor már olyan vörös volt a díler feje amikor meglátott hogy majd a guta megütötte, akkor tudtam hogy megtaláltam a jó árat...
Ezt a könyöktámaszt nem értem, nem is kérdezték/mondták, hogy lehet választani... A dízel meg...sokat megyek 100e km alatt behozza az árát. Legalábbis a fordnál behozta.
Az 136 lovas motor cseppet sem nagy, sőt pontosan hozzáméretezett, ezért jól választottál! Kell ez az 1.3 tonnás kasztnihoz! Közelebb a 6 literhez átlagot megyek a benzines változatával és húz mint a gőzmozdony! Ez számomra azt jelzi nem érdemes a később jóval drágábban karbantartható dízelben gondolkodni, mert nyomaték is van dögivel. A könyöktámaszból a nagyobbat válaszd ha lehet, mert a rövidebbet nem tudom kihez méretezték, a fiókja kistáskának és aprópénznek ideális. A dupla szivargyújtó aljaz szerintem is felesleges lévén mellette az USB. A tolató kamera és GPS viszont dobogós helyen van nálam, mert sok koccanástól mentheti meg a kocsit főleg este tolatás közben. Sok sikert az autódhoz!
Örömmel közlöm, hogy leadtam a rendelést. Várható szállítás 3 hónap...kicsit soknak tűnik. Ma még beültem, olyan kényelmi dolgokra figyeltem, ami a fordban nem volt..Könyöktámasz rekesszel, napszemüveg tartó, kormányfűtés, ülésfűtés, USB csatlakozó, telefon kezelése. Minek bele 2 szivargyujtó aljzat, ha már benne van az ülésfűtés is? Inkább USB-t tettek volna bele.
Lehet, hogy nagy lesz nekem az a 136 lovas motor, de egyszer élünk! :)
A fordban csalódtam, elveszett a bizalmam, pedig imádtam/imádom is. Most volt 8 éves és az utcsó 2 évben nem mertem elindulni családdal, mert már-már életveszélyes volt vele közlekedni. Egyedül munkára használtam, a szerelők tanácstalanok voltak, de végre meg lett hiba oka. Tette ugyanis, hogy álló helyzetből indulva (lámpánál, balkanyar) egyszerűen megállt a motor. Újraindítás után redben. Mindezt egy rosszul beforrasztott műszercsatlakozó, valamint odahányt testpontok okozták. Legalábbis úgy tűnik, hogy ez volt baj, mert azóta nem jött elő. De 2 év az szopás volt. Mondom imádtam, de még egyszer nem veszek fordot. Próba cseresznye.
A KIA-ban tetszik a 7év, meg a jó felszereltség, főleg hogy a ülés/kormányfűtés nem a full extra csomag része. Bár egy kicsit szűkösebb lesz mint a ford kombim, de a kombira már nincs iagzán szükségem. Csak kerékpárokat akarok szállítani évente 2-3 alkalommal. Tudom erre alkalmasabb volna a kombi, de az a +2-3dl gázolaj állandóan nekem éri meg.
Tényleg! Ötletek a ferde hátú KIA-n mit ajánlotok kerékpár szállításra? tetőn, vagy hátul? Milyen tipust?
Nekem is egy Ford Focus dízel autóm van, de az enyém 109 lóerős és nem kombi, hanem 5 ajtós. Maximálisan elégedett vagyok vele, abszolút megbízható, a karbantartása filléres tétel (gondolom, hogy te is a legjobb Ford szerelőhöz, Bagoly Zolihoz hordod Alsógödre az ESS Motorshoz :-)), a fogyasztása mesés (a görög nyaralásokat 5,1-5,3 literes fogyasztással szoktuk letudni).
De már sajnos elmúlt 10 éves és az utóbbi években nagyon megváltozott az autózási szokásom, alig megyek 6-9 ezer km-t egy évben, így a lecseréléskor benzinesben gondolkodom.
Most egy 1.4-est gondolok ideálisnak, de majd meglátjuk, hogy mi fér bele 5 millió Ft-ba.
Ha nem vagyok túl kíváncsi, akkor elárulnád, hogy milyen ajánlatot kaptál az 1.6-os dízel Ceed-re?
Valamint azt kellene valahogy elérni, hogy ne fulladjon le egy kettős tömegű lendkerékkel szerelt autó. Az enyém sajnos nagyon csúnyát csattan, ha lefullad, szinte sajnálom a rugós mechanikát benne.
Húha, én nagy motorfékes vagyok, szoktam visszaváltogatni rendesen emiatt, de a forddal gondom nem volt, pedig párszor (talán 2-3 alkalommal a 240e km alatt) 4200 fölé(pirosba) szaladt fordulat.
Na megjött az árajánlat Kia Ceed LX 1.6 CRDI / 136 LE-re, excl. csomaggal, sirius silver színben. Nagyon tetszetős darab. A 90 LE-s fordom után az a +46 LE érezhető lesz remélem, az elvileg +50%. Ez kettőstömegű lendkerékkel szerelt lehet?
Engem úgy szocializáltak, hogy indításnál mindig nyomom a kuplungot...Leállításnál meg nem mondom, hogy nyomom-e, de azt hiszem igen...