Ma délelőtt a hídon áthaladva eszméletlen forgalmat láttam a vízen. MALWIN, figyelsz, az elsőtől az utolsó képig 23 perc volt!
#1 Először ő jött hegymenetben, két szenesbárkával (méghogy nincs vízi szállítás Dújvárosba...). Kérdés, ki ez, ha hol jár?
#2 Felfelé is van mozgás, egy toló a veszteglőhelyre rendezgeti bárkáit, völgybe' érkezik a Bondar95 2x2 féligrakott bárkával. (a gázló megint 22dm, mert jött négy nap alatt majd ötven centi víz.)
#3 A híd alatti szűkület után két tolatmány várja, hogy a Bondar átérjen, az egyik egy szokásos,...
#4 a másik annál furcsább: egy ukrán? toló által előfogatolt, minimum 2x2 bárkás egység.
(a képek minőségéért bocs, de az erős ellenfény, a felhőzet, és a Dunát fodrozó szél nem egyszerűsíti a dolgot, plusz még siettünk is volna.)
Én itt görcsölök a fotó oly módon való körbevágásával ami nem sérti a személyiségi jogaitokat (ezért nem szabályos méretű), erre Te lebuktatod magatokat!
Én gondolkoztam, hogy kimegyek a haveromhoz, egy kis sörözés amúgy is belefér, :))de sajna a 7végén dolgom volt. :( Valószinűleg tudok majd nyújtani jobb képeket is, mert a barátom fotózott egy párat, ráadásul a munkahelye pont ott van, ahol eddig állt a híd. Szerintem az első webkamera (http://www.bratislava.sk/most5.htm) pont az ő épületükre van feltéve. (Hétfőtöl neki is van otthon netje, ha minden igaz, akkor nemsoká ő is szinesíteni fogja a topikot, főleg pozsonyi hajós képekkel) Egyébként a 2. webcam (http://www.bratislava.sk/most5zoznam.htm) nem teljesen off, mert az előtérben látszik az egyik Amadeus, megismerni a kis tetőcskéjéről.. :))
csak abból gondoltam hogy majdnem, hogy - ha megfigyeled - a mozgatott rész jobb oldali vége perspektívában még kicsit lejjebb látszik, mint a parti csonk vége. ha már teljesen benn volna, akkor elvileg egy vonalban kellene lenniük, vagy esetleg a mozgatott rész végének kellene feljebb látszania (a hídpályában lévő ív miatt), nem?
nyerő ötlet ez a webkamerás közvetítés, még sosem láttam hídépítést. így utólag erősen elgondolkodtam, hogy megérte volna elmenni élőben is megnézni :-) de most már mindegy.
brutális az az alkotmány, amivel viszik. tud valaki valami közelebbit róla? kifejezetten erre az alkalomra építették?
Más: Kinek van infója arról, hogy egy román tolókedden megfeneklett a dunaúji kikötő bejáratánál?
A NSz hírei között szerepel, mint ahogy az is, hogy csütörtök estére tudták levontatni onnan, és addig, idézem: "a hajóforgalmat is le kellett állítani".
A hajó kapitánya ellen a vízirendőrség szabálysértési eljárást kezdeményezett.
Megint más.
Ugyanebben a számban szó van a Dunaferr-ről és a DAM-ról is, mindkettőt svájci-ukrán befektető vásárolta meg.A nyilatkozó furcsállja, hogy nincs kihasználva a vízi szállítás.
Lehet, hoyg az ukránok nagyobb szeletet akarnak a fuvarpiacból, mint eddig, és Dunaúj lesz az új bázisuk?
Szerintem a dolog jól sikerült, főleg a némiképp viharos előzmények ismeretében. A káposztás csülök is nagyon finom volt, Főszakács Úr, köszönjük :-)
Ami a szakmai részt illeti, a többekkel folytatott beszélgetés során most már én is - aki "négy lábbal" a földön állok, és gyárilag hiányzik belőlem az optimizmus - látok komoly reményt arra, hogy a két gyönyörű 400-as megmeneküljön. (Mert ne feledkezzünk el a Bakonyról sem, aki felett az ítélet kimondatott, és a végrehajtás közeli dátuma is ismert!)
A vételi szándék több oldalról is adott, és véleményem szerint a közúti szállítás sem lehetetlen. Végül is a hajó csak jó 4 méterrel hosszabb, és másféllel szélesebb mint a Lellék, így a szabvány 2 *3,5 m közúti sávban elfér, és talán a forgolódás is megoldható. Ami a magasságot illeti, a hátulját - bárki veszi meg, úgyis át fogja építeni, hogy a "kukucskálót" beépítse, így végül is "csak a kormányállást kell úgy ahogy van levágni. (De visszatenni ám! Ne legyen Hunnia...) A szállítás mintegy 8-10 milliós költsége - bár jelentős - vállalható egy olyan vállakozónak, aki nem szeretné, hogy évekig ne tudja használni a hajóját.
A kulcskérdés a hajó fenéklemeze, a hajó ezzel a lemezzel még "bárhol a világon" elmenne 10-20 évet, de sajnos - mint ahogy azt az illetékesektől megtudtam - a balatoni előírások különösen szigorúak :-((( Érdekes, hogy a géházból mindenhol egyértelműen hegesztettnek tűnt...
Enélkül a hajó átalakítása, és felújítása nem kerül eszméletlen összegekbe, talán még új motorral sem.
Legfeljebb nekem kell majd átalakítanom a programjaimat, és kevesebbet fogok hajózni a Balatonon (mert nem nagyon lesz mivel - ami a szép hajókat illeti:-((( , és többet járkálok majd a Duna partra... Személy szerint továbbra is kissé szomorú vagyok, és fenntartom a véleményemet, hogy a cég hosszú távon leginkább önmagával szúr ki, de ha nagyjából hasonló formában megmenekülnek, akkor ebben #&%/* világban már ennek is örülni kell.
Az még csak hagyján, de kikötéskor a hajóvezető + a kormányos + 3 KiFi (ahogy a művelt német mondja :-))) tartózkodott szerény személyemen kívül a kormányálláson, ráadásul utóbbiak "je, vezetek, jejeje" stb. szöveggel minden hátul lévő piros és zöld gombot megnyomtak, én még már azt vártam mikor fogják őket szép ívben bevágni a vízbe... :-)))
Én tanulmányi elfoglaltságaim miatt sajnos nem vehettem részt a siófoki rendezvényen, de így legalább valaki tudósít a budai rakpartról is. Az Európán násznép utazott. Három háttérrel az esemény:
off
Igaz ugyan, hogy vidéki gyerek vagyok, de nem ma kezdtem a csavargást Budapesten. Mégis meglepődtem, amikor a parton nézelődve véletlenül a Duna Intercontinentál tetejére pillantottam, hogy Mariottnak hívják, az Atrium Hyatt meg Intercontinental lett. Úgy látszik, valahol lemaradtam.