Ez mondjuk egy 2.0benzin és egy 1.7d carensre vonatkozik (az is lehet, hogy itt van más kian belül is amiből a félreértés jön és egy ceednél éves olajcsere van előírva... )
sajna az xls-ről lőtt printscreent nem tudom a melóban úgy átszerkeszteni, hogy be tudjam másolni, így csak a lényeget írom:
szóval a válasz szerint:
új kia carens 17d vs 20b:
szervizperiódus 2 év / 30ezer km
költségek
Diesel: 2-4-6-8-10 éves: 59-85-59-85-59eFt (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék, segédanyag, munkadíj mindenhol és a drágábbakban +levegő és üzemanyagszűrő)
Benzines:2-4-6-8- 10 éves: 47-62-47-62-78eFt (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, fékfolyadék, segédanyag, munkadíh mindenhol és a drágábbakban + levegőszűrő + utolsóban már gyertya is)
a kérdést pedig úgy tettem fel, hogy mik azok a fix szervizköltségek amik előírás szerint felmerülnek a garanciális idő alatt és "kellenek" ahhoz, hogy a gari életben maradjon!
autógyár=értékesítők+marketing+műszakiak stbstb :D szóval nem lehet külön kezelni ezeket, mert ahogy minden vállalatnál itt is a fő érdek a profit... aminek az érdekében persze - ahogy írtad - hol egyik hol másik érdek érvényesülhet jobban...
a kiánál persze esélyes, hogy pont azért vállalnak mindenki mással ellentétben 7 évet, mert ugrani akarnak a piacon ami inkább értékesítési és marketing szempont, de azért biztos kiszámolták, hogy műszakilag is meg tudják ezt ugrani úgy, hogy összességében ne legyen több a leves mint a hús... :) :)
bár ez már kicsit off az eredeti kérdéshez képest... :)
"egy autógyár szerint elég a két évente szervizelés/olajcsere"
ez nem annyira az autógyárak mint inkább az értékesítők és marketingesek véleménye aztán van amikor a műszaki szempontok, van amikor a marketing szempontok érvényesülnek jobban
ezzel amúgy teljesen egyetértek... :) :) az autóra vigyázni kell és érdemes... és nem csak a garancia miatt, hanem mert a rendszeres karbantartással többet lehet spórolni hosszútávon mint amibe kerül... :)
de az tartom, hogy ha egy autógyár szerint elég a két évente szervizelés/olajcsere a gari életben tartásához akkor valszeg tényleg elég (egyszerűen mert kapitalisták és nem a pénzük ellenségei), de persze az biztos "nem árt" ha gyakrabban foglalkozunk vele...
de már csak kiváncsiságból is meg fogom nézni, hogy mit írtak pappasék... ha még megvan a mél...
(anno azt akartam megtudni, hogy a benzines és a dízel garanciális karbantartási költségei közt milyen árdifi van, hogy lássam, hogy a fogyasztáson kívül milyen "biztos" költségek merülnek fel -> kb mennyi idő alatt térül a drágább motor és szinte biztos, hogy mindkét motorra két éves periódusokat küldtek)
+ most megnéztem a biankó szervizkönyvet, abban "kitöltendő" az a rész, hogy mennyi időnként kell olajat cserélni/karbantartani... ezt gondolom átadáskor a márkakereskedő tölti ki, ergo az a mérvadó amit oda beírtak... (ha esetleg elbaxták akkor persze lehet jogászkodni... :D)
Évente vagy 30 ezer kilométerenként szervíz! Ez az előírás. Ezt értsd úgy, hogy ha az autódnak nem vagy az ellensége, max.15 ezer kilométerenként cseréled az olajat! Sajnos én már láttam 30 ezres periódus alatti blokkot, amin az olajsár keményen rajta volt a blokkon! Nincs az a motor, ami pár liter bármilyen minőségű olajat ilyen hosszú perióduson hétköznapi használatban teljesen le na amortizáljon!
megnézem holnap a melóban, hogy megvan-e még a méljük (sajna nem biztos), mert nekem az rémlik, hogy két éves periódust írtak... (szépen xls-ben összerakták a garanciális időszak alatti "biztos" költségeket (7 év alatt csak olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő volt emlékeim szerint))
-> DE nincs (még) Kiám, így csak arra alapozok amit eddig megtudtam/leleveleztem/elolvastam a témában... :)
sztem az a mérvadó, hogy a garancia hogy szól pontosan, szóval
1: olvasd el a garancia/szervizkönyvet, biztos van erre vonatkozó rész (ha az valóban műszaki leírásra hivatkozik, akkor irány azt elolvasni)
2: ha nem egyértelmű, akkor kia magyarország, email (1-2 napon belül korrektül válaszolnak)
én amúgy úgy tudom, hogy csak kétévente van kötelező garanciális szerviz (vagy km függő) rá is kérdeztem a márkaszerviznél, hogy mik a biztos kötelező garanciális költségek a 7 év alatt és egyértelműen 2 éves periódust írtak (Pappas)... ergo nem tűnik jogosnak az éves olajcsere előírása a kereskedőd által...
+ átküldtekegy gari-szervizkönyvet, abban ilyeneket találtam, de nem bogarásztam végig:
- a kezelési kézikönyvben ismertetett helyes karbantartás hiányosságai, elmulasztása
- A garancia érvényességének feltétele, hogy az elvégzett karbantartásokat a tulajdonos a Garancia és szervizkönyvvel igazolni tudja, továbbá az előírt karbantartási intervallumokat (km, hónap) betartsa.
ja, és én pluszban azt gondolom, hogy ha egy autógyár úgy be mer vállalni 7 év garanciát, hogy szerintük elég kétévente olajat cserélni, akkor hiába van az a mi (nekem is ez rögzült) fejünkben, hogy évente illik... nem biztos, hogy jól tudjuk... változnak az idők... de az biztos, hogy ők meg hülyék lennének maguknak költségeket gyártani ergo 7 év gariért cserébe simán előírhatták volna az éves cserét ha attól félnének, hogy elszaródik az autó ha nem viszed be...
cserébe válaszolhatnál a lejjebb lévő kérdésemre :) :)
Az lenne a kérdésem, hogy mennyire kell komolyan venni a szervizkönyvben megadott olajcsere periódust?
Tavaly májusban vettem egy 0 km-es Kia Ceed SW-t és a szervizkönyvben 2 évet adtak meg, tehát jövő májust.
Ehhez képest a márkaszerviz küldött két hónapja egy mailt, hogy vigyem be az autót éves revizióra, mert csak így érvényes a 7 év gari. Arra hivatkoznak a szervizkönyvvel szemben, hogy a műszaki leírás a mértékadó, és abban valóban 1 év szerepel az olajcserére. De miért nem ezt írták a szervizkönyvbe akkor?
Tud esetleg valaki valami biztosat ezzel kapcsolatban?
Igen, kösz, ez egy jó módszer, valszeg ezt (is) meg fogom tenni, csak a vörösfej effekt mellett az se lenne baj ha tudnám, hogy kb meddig lehet feszíteni a húrt, hátha egy oscarjelölt eladóval futok össze... :) (elkerülendő a felesleges köröket... :D)
én amúgy "bárholbármilyen márkára" átlag 10%ot szinte biztosnak gondolnék, de vwnél láttam 17%ot is, japánoknál meg ahogy tudom már 5% is jónak számít csak sajna az ismerősi körben senkinek sincs kiás tapasztalata, még a flottakezelős havernak sem...
nem emlékszem már százalékra, de nekem anno nyolc éve az a metódus jött be hogy kértem ajánlatot egyik kereskedőnél, bementem vele egy másikhoz, az aláigért, azzal bementem a harmadikhoz, az az alá igért aztán vissza a legelsőhöz, ésatöbbi amikor már olyan vörös volt a díler feje amikor meglátott hogy majd a guta megütötte, akkor tudtam hogy megtaláltam a jó árat...
Ezt a könyöktámaszt nem értem, nem is kérdezték/mondták, hogy lehet választani... A dízel meg...sokat megyek 100e km alatt behozza az árát. Legalábbis a fordnál behozta.
Az 136 lovas motor cseppet sem nagy, sőt pontosan hozzáméretezett, ezért jól választottál! Kell ez az 1.3 tonnás kasztnihoz! Közelebb a 6 literhez átlagot megyek a benzines változatával és húz mint a gőzmozdony! Ez számomra azt jelzi nem érdemes a később jóval drágábban karbantartható dízelben gondolkodni, mert nyomaték is van dögivel. A könyöktámaszból a nagyobbat válaszd ha lehet, mert a rövidebbet nem tudom kihez méretezték, a fiókja kistáskának és aprópénznek ideális. A dupla szivargyújtó aljaz szerintem is felesleges lévén mellette az USB. A tolató kamera és GPS viszont dobogós helyen van nálam, mert sok koccanástól mentheti meg a kocsit főleg este tolatás közben. Sok sikert az autódhoz!
Örömmel közlöm, hogy leadtam a rendelést. Várható szállítás 3 hónap...kicsit soknak tűnik. Ma még beültem, olyan kényelmi dolgokra figyeltem, ami a fordban nem volt..Könyöktámasz rekesszel, napszemüveg tartó, kormányfűtés, ülésfűtés, USB csatlakozó, telefon kezelése. Minek bele 2 szivargyujtó aljzat, ha már benne van az ülésfűtés is? Inkább USB-t tettek volna bele.
Lehet, hogy nagy lesz nekem az a 136 lovas motor, de egyszer élünk! :)