Keresés

Részletes keresés

dunaimentők Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13219

Ez a másik kedvencem, (a kisebbik) a Velencei hajógyár terméke, Iveco-Aifo motorral. Menetrend szerinti "buszként közlekednek, bár ma már csak a szűkebb csatornákon és meglepően gyorsak. Nagyon jó kis lakóhajót lehetne csinálni belőle, egy jó társasággal bejárni a Dunát, meg a csatornákat...

gumidani Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13218
Ebben a könyvtárban a vége felé van egy kis olvasnivaló Ez a kép után kezdődik. Forrás: Kósa Csaba: Nagy kék országút 
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13217

Azt tudod, hogy a Budavár milyen tipus?

Nagyon tetszik!

Előzmény: gumidani (13216)
gumidani Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13216

Az első Angyalföldön volt.

A máodik a Dunaújváros.

A harmadik a Piroska, vagy az Iluska. (mivel a "János vitéz" két szó)

Előzmény: gumidani (13215)
gumidani Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13215

A saját könyvtárad is alkalmas.

1. Új hozzászólás

2. Tallózás

3. a megnyíló ablakban kikeresed a saját könyvtáradban a képet

4. Megnyitás

5. ha akarod, kitöltöd a "kép felirata" kockát

6. Feltölt

7. beszúrás

DunaújvárosPiroska, vagy Iluska
Előzmény: Karesz-Tata (13214)
Karesz-Tata Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13214
Hová kell a képállományt elhelyezni (milyen tárhelyre), mielőtt a paraméterezett
utasítást aktiválom?
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13213

Itt sorsolgatják az "USA zöldkártyákat, én meg méregdrágán csináltattam meg az öreg opelomra? -)))

De most komolyn! Ez így megy? Kegyeskednek kisorsolni pár munkavállalási engedélyt? Szép világban élünk!(((-

Karesz-Tata Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13212
A Széchenyi kerekes vontatót 1979 tavaszán vontatták át a Lágymányosi-öbölből
a Csepeli Szabadkikötő északi öblébe, és ott vágták szét. Akkor "menekült" meg az Érsekcsanád és a Felszabadulás, mert azokat kivásárolták az ócskavasnak kínált
gyűjteményből (uszályok, Deák Ferencz, Dunaföldvár). Az IPOLY (kis) motoros vontató
is Lágymányoson volt, de akkor az sem került a temetőbe - mi lett vele?
A Széchényi gépházában (még a bontás előtt) két fotót készítettem. A LÁNGokból
csak a motorblokkok maradtak meg - a villanymotor egyben volt.
Előzmény: Zoltika (13203)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13211
Lelki előkészületként láthattuk a képeket a téli matróztafolyamhoz? :-)
Előzmény: Qn (13195)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13210

Szia!

Ha van időd leírnád a többi rangjelzést is?

Köszi!

Előzmény: trophy (13208)
pneumatikdanó Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13209
trophy Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13208
Fedélzeti szolgálatot jelent. Három ezüst a géphajókormányos. Két ezüst a kormányos.
Előzmény: tpuppi (13207)
tpuppi Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13207
Na szóval a hajósruhámon csak három ezüst csik van ez milyen rendokozat vagy beosztás? nem mintha használni akarnám de esetleg farsangi bálba még kinéznének hajós kapitánynak és el énekelném a Kapitány vagy mittudomén milyen cimű Koós számot. De senki hajósembert nem akarok megsérteni. Bocsesz. meg hasonló.
Tom_ Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13206

HG:  [...] A Balatonon [...] azért még hagytak működőképes hajót, ha netán valaki beesik...
Persze a Kisfaludy mindig készen áll. Nagy utastér, van zárt rész is. Boxerolni is tud. :-)))

Előzmény: HG. (13177)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13205

Ha kedvetek támadna ma este bulizni, nomeg találkozni azon topictársakkal, akik szintén, akkor az Alcatrazban a helyetek a Pedrofon bulin.

VII. ker. Nyár u. 1.

Nincs belépő, és foglalok asztalt hajósok névre.

Gyertek!

rezgaras Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13204
gigabursch írta:

> volt egy hibrid hajtású hajónk

A svájci tavakon számtalan lapátkerekes hajó jár. Egy párat megtartottak ill. visszaépítettek gôzüzemre, de a többségük dízel-elektromos hajtású. Ha jól tudom, a villanymotor áttételen keresztül hajtja a kereket. Nem különösebben zajosak...
Előzmény: gigabursch (13197)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13203

A Baross és a Széchenyi voltak magyar diesel-elektormos vontatók, lényegében testvérhajók (a Várfalvi szerint csak minimális eltérések vannak a méreteikben). 3-3 400 LE-s Ganz-Jendrassik dieselmotorjuk volt, a villamos motor teljesítménye 1000 LE volt, ami a lapátkerekesek között kiemelkedőnek számított. A hajtás Ward-Leonard rendszerű volt; a mozdonyokra vonatkozó ismeretim szerint ez igen alacsony fordulatszámra is visszaszabályozható lehetett. Minderről például AnKer kolléga biztosan tudna részletes felvilágosítással szolgálni. Rázni valószínűleg nem rázot, zúgni biztosan zúgott rendesen (ld. V41, V42). A Ward-Leonard hajtás vasúton nem kielégítő hatásfoka és bonyolultsága miatt nem vált be; a hajózásban sem lehetett nagyon másként.

 

Baross:1940 Ganz;, selejt 1971 ->?? sz. állóhajó; 1974 Apatin szétvágva

Széchenyi:1938 Ganz; selejt 1972 ->329 állóhajó; selejt 1976, bontva Újpesten 1977

Előzmény: gigabursch (13197)
gumidani Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13202
A Stadt Wien is dízel-villamos hajtású. Tullnban Ankerrel együtt belógtunk a gépházába és a félhomályban nézegettük. Úgy rémlik, hogy villanymotorok, a vasúti járműveken használatos, marokcsapágyashoz hasonló módon csatlakoztak a lapátkerék tengelyére.  
Előzmény: gigabursch (13197)
guberavera Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13201

Hello,

Diesel-elektromos hajót még a háború után is építettek, pl a folyamtengerjárók első darabjait. A Budapestnek két diesel két generátor és két áttételes meghajtása volt. Előnyei: a kétcsavaros meghajtás egy géppel is működőképes marad.

Hátránya jelentős ár, súly és karbatartási többlet. Nem igazán vált be, a dieselek üzembiztossága gyorsabban nőtt.  

A turbinás generátorok más tészta, tengeren nagy hajóknál használható. Itt folyamon aligha.

Előzmény: gigabursch (13197)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13200

Hajokanno!

 

Két hajóról lehetne esetleg kérni hasonló információkat, mint amilyet a többi balatoni hajóról csináltál? Igaz, hogy nem személyszállító hajók, de a Balaton sportéletében jelentős szerepük volt. A Huba és a "tűzoltó" Huba lenne a két hajó. Szerintem beleférne a honlapod témakörébe.

gb

Előzmény: hajókanno (13145)
Bócman Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13199
43. :-))
Előzmény: dunaimentők (13193)
Bócman Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13198
42.
Előzmény: Qn (13192)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13197

No akkor ismét egy érdekes szakmai kérdés(csomag), melyhez az apropót gumidani által beszkennelt anyag adta. Aki tud válaszoljon rá.

 

Ismerve a tényt, hogy volt egy hibrid hajtású hajónk (a lapátkerekes Széchenyi). Milyenek voltak a szakmai tapasztalatok róla?

A villanyáramtermelést az gőzgéppel vagy gőztutbinával oldották meg rajta?

Háromfázisú volt-e rajta a villamosmotor, vagy valamilyen egyenáramú rendszert használtak-e?

Maga a villamosmotor lehajtással volt odatéve a lapátkeréktengelyhez vagy a a tengelyre építették rá magát a forgórészt, és körbeépíítették az állórésszel? Ez esetben biztos, hogy nagy pólusszámú motort kellett használniuk, hogy elég lassú fordulatszámú legyen a rendszer

Milyen teljesítményt tudott leadni a szimpla gőzös vontatókhoz képest (pl. Bakony)?

Kicsit naív a kérdés, de nem rázott a hajó?

Mennyi ideig üzemelt így? Eleve így építették vagy átépítés eredménye lett ez a hibrid hajtás?

 

Ezek alapján a következő blokk:

Volt-e arra nézve kísérlet a dunai hajózásban hogy dízel - elektromos viszonylatban csináljanak ilyet? Csináltak-e? Nem vált be vagy alulképzettség volt a gond?

Tengerhajózásban van-e ilyen megoldás? Vagy dízel motor + generátor tekercs helyett turbina + generátortekercs a jó megoldás?

Érdemes lenne-e a mai hajózásban estleg egy turbina + tilisztorvezérlésű csúszógyűrűs motorokat használni ilyen célra? Gondolom nyomatékosabb és jobban szabályozható fordulatszámmal rendelkezne a hajó? Vagy ez annyira drága rendszer lenne, hogy inkább nem foglalkoznak a kérdéssel?

 

 

más (LÁNG):

Hétvégén talaálkozom egy jó adag bányásszal, megkérdem, hogy milyen jellegű vészaggregátorokat használtak. Amúgy a bécsi úton valaki mondta, hogy érdemes lenne a kórházakban is utánanézni a LÁNG motorok kérdésének. Estleg ezt a fonalat megpróbálhatná valaki felgöngyölíteni...

gb

smith Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13196
Ok, de ezt FOMA már elvitte.
Előzmény: Qn (13191)
Qn Creative Commons License 2004.11.02 0 0 13195

akkor küldök még egy-két érdekességet:

 

 

qn008qn009qn010qn011qn012
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.01 0 0 13194
ezek szerint nem csak én leltem meg! Old Mans?
Előzmény: Qn (13192)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.01 0 0 13193
ezt most találtam!Ha egyszer eljuthatnék ide hajóval....
Qn Creative Commons License 2004.11.01 0 0 13192

egy érdekesség:

 

 

qn0001
Qn Creative Commons License 2004.11.01 0 0 13191

a megfejtés: szekszárdi pályaudvar

 

tegnap este én is láttam a felüljáró alatt, de már sötét volt a fényképezéshez.

csodálkoztam is, hogy mit keres errefelé egy NOHAB

 

Előzmény: smith (13185)
smith Creative Commons License 2004.11.01 0 0 13190
OFF
Tényleg ő az?
Előzmény: FOMA (13189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!