Kormány leszedve.1JO 959 654AS tipusu az átvezetö.Ha esetleg elfekvöben van vkinek érdekelne.
Bár ez sötétben tapogatodzás h egyáltalán szakadt vagy nem.Lehetséges az,h a tempomat azért kapcsol be igaz szabályozni nem lehet,meg a légzsák is kialszik,ez a két része még nem szakadt?Hogyan lehet megállapitani h télleg ez a hibás nem más.
Most ott tartok az ugyben,leszedtem a kormanyrol a legzsakot,most jonne a kormany levetel hogy le tujam olvasni az atvezeto szamat,de lam surubordazott torz csavarral van rogzitve.Megtudna mondani vki milyen meretu torz kulcs kell hozza?
udv urak,2.0 pd nel ha gazolaj kerul a motorolajba csak ket helyrol johet a tandempumpábol,es valamelayik pd elemtol,nemde? tegnap csereltem tandempumpat ma varoma torteneseket,de 2 hete volt egy pd elemcsere igy meg eselyes lehet hogy ott rontottak el valamit amint megjon a pd tomites kikapom ellenorizni pd elemnel mire kell figyelni illetve a csavarja erintore huzni,majd 17nm es 180 fok?
Ha az segít rajtad,én kitűnően tudok inni aztán utánozhatatlanul tudom a kívánt szerszámot odaadni (bár ez a pia mennyiségével fordítottan arányos) aztán baszott értelmesen tudom veled nézni a motorteret és egyetértően bólogatok.
Bax azokat a qva jeleadókat megnézted már??? Vezérműtengely jeladó? 19:51 től...
Egy volt kollégámnak ugyan ezt csinálta... kehesen bejött dolgozni, többet nem indult be. Aztán egyszer nagy nehezen beindult , járt kb 3 percig és soha többet.
Emlekszel a kisoreg alhambrajara smin csreltunk ac pumpa hazat? Annal is volt uzanyagnyomas es megse indult, csak tekerte. Megforditottuk a csoveket, roffent is.
Motorternel nem lehet felcserelni. Tank szivattyu eloremeno megy elore a szurore. Tandem bemenojet leveszem, gyujtas ra, tolja az anyagot mint allat.
Tandemen van egy vakdugo, a meropont, ott mertem oraval. Kettovel. Mindketto 2,2 korul jart. Rendszer tiszta, kijarja a levegot. Szuro hocserelo utan a visszaterore tettem egy atlatszo csovet. Kimegy a levego (megbontas utan) es nem levegosodik vissza
tandem kifektetve, mar kezzel forgatva is jon a gazolaj.
nem itt lesz a hiba a brant egye meg.
Masik szkoppal neztem, van valami halvany impulzussorozat a pd elemeken.
computer kiszedve, szetbontva, meg gyari ragaszto, piszkalva nem volt. Nagyitoval atneztem, egyik smd-n sincs lyuk, ahol a fust kijott volna.
Ecu kommunikal, latom az adatait, viszont a 13-as baszason nullat ir. a loginnal be tudok lepni, de nem merek allitani semmit. Meg ehhez a reszehez nem nyultam. Nem merek. osszerakom, es megprobalom a szkop jelet lefotozni.
Valaki el tudna magyarazni, ha belepek a loginnal, mit latok?
meg egy kerdes, nincs-e valami korlatozo funkcio az ecuban?
pld kavegepen be tudom allitani, hogy x adag utan ne engedjen fozni, ki kelljen vizkoteleniteni, resetelni a szamlalot.
itt nincs valami, ami esetleg tilt?
311-es vagom van, sok mindent nem tud, de ittholra eleg.
Az, hogy porgeti az egy dolog. lehet keves az inditasi fordulat. Lehet a tandempumpad korul van valami gond. Azt basztatod vagy 2 hete. Meg azert a tankszivattyu uzemanyagvezetekeit is megegyszer megkene nezni. Lehet, hogy lefenykepezted, de akkor is folcserelhetted.
Jelen helyzet, oszcilloszkoppal megneztem az ecu-t. Megis ad ki valami delejt. Csak mar az aksim is haldoklik a sok lemeritestol ( amugy is szarakodott, ez a vegso lokes lett neki).
most toltodik. Van egy masik szkopom, meg akarom nezni azzal is.
TUDOM, HOGY ALPARI, SZAR KOKANY MEGOLDAS, es utalom is magam erte, de kiprobaltam fektisztitoval inditozni. Beindult, jart, zakatolt. SENKI NE CSINALJA UTANAM!
Mutatja a vegso elkeseredesemet. Meg hogy mekkora barom vagyok.
na mindegy.
viszont leszurheto, hogy a pd hengerfejben levo kozos cso, es a dugattyu kozott all meg az uzemanyag. Tehat vagy a pd nem nyit, vagy az ecu nem inditja a pd elemeket.
ecurol csati lehuzva, muszerrel pd fele merve 0,2 ohm, mind a 4en.
hengerfej oldalan a pd csati megbontva, meresi pont kialakitva, ide akasztottam a szkopot.
nem ezt lattam, de valami hasonlo, csak gyenge fesz. szinttel.
Ja, amit meg nem neztem, mert nem tudom kiszedni:
a tandembol kijovo, hengerfejben levo kozos nyomott csatornaban van egy " distribution pipe" elnevezesu muanyag szar. Keveri az uzemanyagot (a pd gyari leirasabol vagyok ilyen "okos"),
meg azt nem neztem. Meg a kerdes, hogy azt bent tartja-e valami, vagy csak ott van.
Tud-e eldugulni? Nekem csak ugy be van oda dugva. Ha leveszem a tandemet, kb 2 cm-re be van csuszva, de ki tudom huzni. Vagy 10 centit, de kiforditani helyhiany miatt nem tudtam. nem kellene valami rugo a tandem felol? Vagy valaha menetes lehetett a masik vege?
megkajazok, lefektetem a lanyom, aztan irany vissza a muhelybe.
Tehát ha nem veszi a sebességet, meg üt, akkor szolenoid? Mer egy dolog, h ki lehet cserélni házilag is, de sztem jobb, ha megelőzi egy hozzáértő diagnosztikája..
Érdekes egy dolog ez, mind ezt csinálja, először hidegen fél percig nem veszi a sebességet, utána 2 percig, utána már nagyot üt, a szolenoidcsere után meg mindig mindegyik megjavul.
Két kulcsom van, az egyik a távirányítós a másik sima.
Az autó már egy ideje (néhány hete) szórakozik induláskor, néha elég volt újra bedugni a kulcsot, megvárni míg a piros LED elalszik és utána indult. Teljesen vegyesen használjuk a kulcsokat, a sima a páromnál a távirányítós nálam. Volt (mind a kettőnknél) hogy csak többszöri kulcs ki- autó bezár- vár- újra elölről szórakozás után engedett indítani. Mostanáig. Most már nem csinál semmit csak gyújtásra tétel után világít (mint mindig) de aztán villogni kezd a piros és nem indul.
"inditozaskor fel kell e epulni a szivattyun a 7,5 bar nyomasnak, vagy csak beindulaskor?"
3000-es fordulat fölött kell 7.5bart nyomnia.
Alapjáraton 2-2,5bar
Indítózáskor 1.5bar környékén már jár a motor, de valójában nyomás nélkül is indulnia kell azonnal, ha van üza az elemekben. (ha közben nem épül fel a nyomás, akkor persze leáll néhány sec után)
Két kulcsom van, csak az egyik távirányítós, amikor vettem a kocsit se működött. Nem is foglalkoztam vele eddig, de most olvastam a lent említett immo hibára olyan megoldást amihez kell a távirányító ezért szétszedtem és elemet cseréltem. (Mind a kettőt, mert az alsó szerintem még a 20 éves gyári volt...)
na, inditozaskor beirja hibanak a veztengely jeladot, ha lehuzom. Tehat az is jo. Meg a 109-es rele van hatra ellenorzesre.
meg a pd elemek. Hengerfej pd feszekben nem latok semmi kiverodesre utalo nyomot.
Kerdes: az inditozaskor fel kell e epulni a szivattyun a 7,5 bar nyomasnak, vagy csak beindulaskor? Mindjart ezt is ellenorzom. Viszont szivattyu tengelye forog, mert a vakuum megjelenik Inditozaskor.
Bocs.. faxul fogalmaztam... ha találok alut, azután lesz eladó, és tényleg rozsdásak, és tényleg festeni kell őket! Holnap dobok fel képeket. Bpest Bgyarmat vonalon átvehető.
zolko gyujtcsárá,a bedadogásra nezd meg a gazolajszuro valtoszelepet,aSSZEM NEKED IS VAN,, :) a leallasra meg tudni kene a hengerfej pd feszkek allapotat,mert simaN SZIVATHAT MELEGEN MEG FOLEG,,bar en nem ertek ohzza,ma en is tandemet csereltem remelve attol volt gazolaj a motortolajban:) keddre kiderul,
irany masnap melo. Feluton ( mar uzemmelegen) bedadog, leall. Nagy nehezen beindul, rangat, melohelyig birja. Kb ora mulva indu, irany haza. Feluton leall, nem indul (azota sem)
"biztos szar a szivattyu" , uj vasarlasa, beepites. Helyzet ugyan az, most van ket uj szivattyu.
pd allitocsavar ellenorzes (409 javaslatara 180'), uzemanyag szivattyu(elektromos) ellenorizve (gyujtasra tol egy keveset, gondolom inditozaskor is).
uzemanyag csovek ellenorizve. Meg kinomban at is kotottem, tankbol tandem, tandembol tank vissza. Semmi eredmeny.
ma a vezerlest szedtem szet. Ugy tunik, nincs elmenve (aprilisi vasarlas, 10000 km, es a vez. cuccainak allapota szar, ezzel momentan atbasztak, kedden veszek vez.szettet.)
bar nincs az a 10050 szamu rogzito baszasom, de megneztem a fellelheto kepeket rola. Eltettem egyel jobbra, egyel balra, vissza eredetire. Jonak nez ki.vezmu tengely vegen nincs elmenve a bordaskerek.
Mi a pit nezzek meg meg, hogy induljon?
ja, hivakod semmi. Ugyan vag 311-el nezem, de nincs benne semmi.
barmit lehuzok, azonnal beirja hibanak, ugyhogy jeladok jok.
Meg a g40 vez.pozicio szenzort, es a 109-es relet megnezem, aztan keresek egy gyufat.
Hello! Téli keréknek való 16" os alu felnit keresek értelmes áron. Azaz esztétikailag kifogásolható, de legalább nem drága! :D Képeket és árakat is légyszíves. Ui: Van 4db lemezfelni, de nem visz rá a lélek a csiszolásra-festésre. 12eHUF/4db.
Persze ,h ma délután is inkább aludtam csiszolás helyett!!! :D
Van egy MK 1-es Galaxynk (1998, 2,3 benzin) és kettő probléma megoldásában kérném a segítségeteket:
Amióta nálam van nem működik a távirányítós kulcs. Állítólag újra tanítható de még nem találtam rá hogy hogyan. Van valami bevált módszere valakinek?
A másik ami sakkot adott az az immobiliser. Jelenleg tiltja az autót és nem indul. Két kulcs van hozzá de egyikkel sem megy... A kulcs elfordítása után nem elalszik a LED az ajtóban hanem villogni kezd majd egy perc múlva lassabban majd azt is abbahagyja de nem indul.
A gond nem egyik napról a másikra jött elő hanem fokozatosan lett egyre szarabb, és most már akármit csinálok, semmi.
onnan tudom,hogy meleg motornal kinyitottam a z olajbetoltot es dolt a gaz,,nagyon nem gyengen,le is kotottem a csovet, ma megneztem hidegen viszont nincs kartergaz,,ez erdekes lesz,foleg,hogy egy hete csereltek pd elemet 1db ot ugy,,kezdek a gazolaj ra gyanakodni,hogy keveredik a motorolajjal,3 honapos hengerfej,es 1 hetes pd elem csere uj tomitesekkel(bosch)
Honnan tudod, hogy magas a kartergaz? Altalaban a szelepfedelbe integralt szelep szokott ilyet produkalni. Ha elnyirta volna a pd gyuruket akkor az olajba gazolajat kene, hogy nyomjon.
mar lekotottem a kartergazt a szivotorokrol siman a levegobe amig nem lesz meg a hiba,, maskepp a nyomas nem engedne atfolyni a turbon az olajat,
ha a pd elem megette a gyurut akkor kene azert fustolnie menet kozben nemde? bar meleg motornal csak a kartergaz a sok,a kipufogo tiszta illetve mogottem hajnalban a masik auto lampajanal sem latok fustot,,tehat,kezdhetek szokas szerint aggodni:)) aszem eladomes veszek egy benzinest igy ket ev szeretet utan
udv urak:) mult csutortokon volt egy pd elem cserem,(a regi 1.7 korul nyomott korrekciot az uj bontott 0.05 mint a masikm harom) de azota jottem 1000km et palyan es brutalisan sok lett a kartergazom a fogyasztas jo,ha nyomom neki gyorsitasoknal nincs fustje(indulaskor van egy kekes fustpamacs ami eddig nem volt) es a sok sok kartergaz,most vagy a motor kopott vagy szarul illesztettek azt az egy pd elemet es elfujta a gyuruimet? mar azt hiszem eljott az az ido amikor eladom a vasat,,mindent csereltem benne(ezt a pd elemet se nagyon kellett volna csdak a hulye fejem ugye:)
Igy van sajna.A nagy baj h nem leptem elore az ügyben semmit.Esetleg ha tudna segiteni,leirni hogyan szedjem le a kormanyt ugy hogy ne nyiljon ki a lègzsàk ès semmi galibàt ne csinàljak,az jó lenne.
Kèt autvillszerelőhöz elvittem a gèpet,de sajna nem jàrtam sikerrel.Igazàbol csak tippeltek h kormanyatvezető lesz a ludas.Ezt most telleg nem lehet megallapitani h az,vagy nem?Uanis most az van h vegyek bontobol aztan meglàtjuk.Ez èrdekes nem??Ha nem lesz jo akkor akkor majd massal probalkozunk.Ez nem koser.
Koszi, ezt mar pdtdi tananyag 1-5-ig neven vegigneztem. Itt nem mondjak a pd elem beallitasi mereteket, csak azt, hogy a szervizdokumentacioban szereplo ertekekre allitsuk tolomero segitsegevel. Viszont a 225' -ot mondjak, (pd elem csavat...). ezt viszont mashol 180'-ra irjak. Na most akkor mi a valos az aki allitotta mar be, az mondja meg az ertekeket.
Rá kellett keresnem, h mi a csecs ez a tandempumpa.. többek közt ezt találtam:
"A Volkswagen 1998 őszén kezdte el a Bosch PDE befecskendezővel szerelt 85 kW teljesítményű TDI motor sorozatgyártását. Ezen motorok jellegzetessége a tandem szivattyú, ami a vezérműtengely végén kapott helyet a közvetlen hajtásra. Ez a szivattyú szállítja elő a gázolajat a tankból 1.5-7.5 bar közötti nyomás értéken ami a motor fordulatszámától függ. A rendszer nagyon kényes a megfelelő minőségű motorolajra valamint annak időszakos cseréjére, hiszen részben a motorolaj keni a PD elemeket is."
Pd elem beállitási méreteket és a szinkronszöget meg tudná valaki mondani? Mert találtam mindenféle összevisszaságot. A guglival már haverok sem vagyunk.
A dieselmotornak üzemanyag, levegő, és megfelelő hőmérséklet kell, hogy az üza meggyulladjon. Válaszd ki melyik hiányzik. (varázsgömböm szervizben van)
Szerbusztok! Segitséget kérnék. Vettem egy integrált gyereküllést de elvan törve a kihajtható ülőlapja..kettő kis csapon fordulna ki.de mindkettő levan törve..hol tudnék ilyet beszerezni...esetleg valakinek bontott ilyen üllése? Meg valami hiányzik a háttámlájában is szerintem..valaki nem tudna esetleg képet küldeni róla?
Na ezt megnezem, mert nekem egy duda ( amelyik megszolal) lent van a lokharito alatt jobb oldalin. Az elmult napok alatt voltam nehanyszor a pollenszuro kornyeken, de nem lattam ott masik hangjelzesre szolgalo keszuleket.
én tudok egy jó automataváltós emberkét,ha gondolod.igaz veszprém megyébe van,de ő már akkor ezzel foglalkozott mikor még nem is nagyon volt az országba automata,legalábbis nem volt divat.anno 30 éve ezeket az ámerikai mocskokat csinálta.
Az érdekesség az hogy ritkán gondol egyet és hibátlanul van benn hátramenet. Átteszem D be majd vissza R be és akkor meg megint eltűnt belőle. Semmi rendszert nem látok benn hogy mitől jönne vissza bele
A komfortmodul zöld csatlakozójának a 18-as lábán kell megjelenjen +12V amikor bekapcsolod. Ez a bemenet, ami vezérli a komfortmodult.
Ha ez megvan, akkor a 8lábú fekete csatlakozó 8-as lábán kell kijöjjön a +12V, ami megy a hátsó szélvédőhöz. Ehhez viszont az 51-es biztosítéknak jónak kell lennie.
Ha a jel bemegy, de nem jön ki az áram, akkor vagy kiment az 51-es biztosíték, vagy döglött a komfortmodul.
Tandem. A vakuum oldalin van egy szimering, az ment vadaszni. Szerencsere keveset jart gazolajos olajjal.
Aprilisban volt egy problema, neha berangatott. Akkor mertem uzemanyag nyomast, 2 bar fole nem ment. Levettem a tandemet, megneztem, de nem lattam benne erdemlegeset, visszaraktam. Viszont megugrott a nyomas, 7,5 barra. Mondom fasza, szinte mar kezrateteles gyogyitas. Eddig birta.
Ilyen nagymerteku osszekeveredesnel, s tandempumpa tomitese szokott kimenni! De a szelepfedel leszedesevel mar lehet latni, hogy fol jon e a gazolaj a befecskendezoknel.
Az szintjelado, olajhofokmero. De galaxynal nincs olajhofok. Az csak akkor jelez, ha az olajszint mar nemeri el a nivopalcat! sargan kigyullad az aladinlampa. A tandempumpanal is osszeszokott keveredni!
Ha van a karter aljaban jelado, akkor az a szintet jelzi. de galaxyban(asz) motoroknal nemszokott benne lenni. De igazabol nemertem mi a pontos kerdes.?
7,5/8. Illetve most, hogy az olajhoz is kever gazolajat, igy 10. alhambra 2003 ASZ motor. Egy AUY-al kuzdunk, 10 ala nem megy. Mar a pd cseren gondolkodunk
A bodega hozzamixelte a motorolajhoz a gazolajat. A pd tomiteskeszletet csereltem, most lett kesz.
Azt mondjatok mar meg, hogy az olajszintet hogy a retekbe nem tudom kiszedni a computerbol? Vagcom van, de nem talalom. Egyaltalan erzekeli ez a szemetlada? Marmint ha sok van benne? Mert azt mar tudom, hogy az enyem azt sem erzekeli, ha keves van. Olaj nelkul kiolvastam az agyat, es azt merte mondani, hogy nyema fault. Csak szolok, hogy a nivopalca tarto muanyag, es a fem talalkozasanal van a 12 liter. Legalabbis annyit engedtem le belole.
Ne is mondd. Tennapelőtt köllött megen tölteni bele szmötyit, mer megette. Egy tartálynyi töltés nem elég neki 15e km-re se, nemhogy egy olajcserényi, azaz 30e km-ig :-(
Nemrég lett véve egy AUY motorkódos 116le galaxy 2003 évj
A gond az autómataváltóval van :(
JP JC7 09B 321 107 váltó van rajt amiből eltűnt a hátramenet. Elindítom az autót, behúzom R be és semmi, még akár tolhatnám is az autót előre-hátra. De viszont ha R be állítom le akkor ugrik egyet hátrafele az autó. Olajszint lett nézve járó motornál alul az imbusz csavarral, jött olaj de narancssárgás, meg mintha fémreszelékes lett volna.
Hibakódok:
01166 Motor nyomaték jel -0 -szakadt
01045 Tiptronic érintkező -0 -szakadt
Hirtelen jött a hiba, egyik reggel nem tudtunk kitolatni a garázsból. Mást nem vettünk észre, mondjuk azóta nem mentünk vele semmit sem nehogy nagyobban legyen a baj.
Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond azt szívesen fogadom :) Szép napot!
Szerintem nem az Abszol úton vetted a Mágikus tárgyak kicsiny boltjában, hanem a valamilyen zugárustól a zsebpiszok közben. Azt ugye tudod, hogy ezzel is a fekete gazdaságot tápláltad...
Ha viszont mégis szakboltban vetted, akkor 500 év garancia jár hozzá, az enyém a múlt héten járt le, onnét tudom.
Az ügyintézés fűszeresbolt típusú, beküldöd és küldik az újat.
Bakker, pedig simán átment az eredetiség vizsgálaton. Hirdetni meg megkímélt harmadik gömbnek hirdették, csak tartaléknak használva kizárólag hétvégi szellemidézéshez. Ami azért lássuk be lényegesen kisebb terhelés, mint megmondani neten keresztül hogy mi baja egy hátsó fűtésnek, annyi infóból, hogy nem jön belőle a meleg. :))
Nehéz lesz a kódját kideríteni, mert amikor úgy 300éve kaptam, már akkor is le volt kopva.
---
Mindent értek.
Köztudott, hogy egy gyári gömb kódja sosem kopik le, mert Voldemort Nokiás dobozának gömbfestékével vitték fel anno at aljára. ( 3-4 mm-rel a hajlattól találod/ találnád, ha le nem kopott volna) . Mivel a Tiéden ez ilyen rövid idő elteltével sem látható, teljesen bizonyos, hogy utángyártott, médin csájna gömböd van - Mingék anno gyakran csináltak ilyet a nyugati konkurencia megzavarása érdekében !! - , így józan ésszel felfoghatatlan az eddigi teljesítményed is.
Mindenesetre gratula, de ha lesz időd nézz a józsefvárosi piacra, láttam ott 2-3 hete egy gyári kódos gömböt.
Ha már ekkora a segíteni akarás, hát nem bánom, elmondom. Nehéz lesz a kódját kideríteni, mert amikor úgy 300éve kaptam, már akkor is le volt kopva. (van hozzá valami kopott szervizkönyv is az első tulajtól, valami Merlin, vagy mi, de hát ugye ki tudja lehet-e hinni az ilyen neppereknek) Az Állami, izé na, a Nemzeti Varázsgömbügyi Hivatal (NVH) szerint természetes elhasználódás következménye, de szerintük a használati értékét ez nem befolyásolja. Így aztán nem könnyű eldönteni, hogy mi kell bele az újra delejezéshez. Lehet, hogy kizárólag az északifény éjféli csóvájának plazmapora felel meg, de előfordulhat, hogy a felcsúti kisvasút mozdonyfüstjének szárított porával is beérné. Ez utóbbi viszont csak akkor jó, ha volt a mozdony sípjára akasztva Sor sátán űző rózsafüzér is.
1.9TDI 98-as sharannál az a problémám, hogy egy ideje fütyül a turbó. Korábban nem volt ilyen hangja. Azóta ha padlón nyomom a gázt, erő rendben, de5-6 másodperc után leáll a fütty, elmegy az erő, de máskülönben se hibakód se semmi. Szépen jár és újraindítás után azonnal megy újra rendesen.
Merre keressem a hibát. Vákumcsöveket már lecseréltem.
Így látatlanban nem lehet megmondani. Rá kell dugni egy diag készülékre és a kapott hibakód/ok helyes értelmezésével (talán) megállapítható a hiba oka, ha csak nem felhasználói hozzá nem értésből fakad. :-D
Ahogy asztalos kollégám szokta mondani: baxxxa meg, már kétszer vágtam, de még mindig rövid! :-P
A céges vasunk (Caddy) 2007-es, de nem mondanám semmivel sem kényelmesebbnek az üléseit. Szerintem ugyan olyan kemény. A motorja viszont elpusztíthatatlannak tűnik, lassan 500+ km van benne, de még nem volt rajta komoly szervíz. Nem is világbajnok azzal az SDI motorral, mert lomha mint a dög, meg hangos, de szerintem a világból ki lehetne hajtani. A használtak árai is azt mutatják, az azért kegyetlenül be tudja árazni az autókat a valódi értékükre.
Nagyon köszönöm! Erre nem tudom mikor jöttem volna rá magam. A vejemnek szoktam mondani egy anekdotát , amikor valami műszaki dolognak nekiáll "javítgatni". : Ha téged bezárnának egy börtönbe, és akkor engednének szabadon, amikor megoldottad a javítást, akkor nagy eséllyel életfogytig ott maradnál. Most én is beleestem ebbe a cipőbe! Még egyszer NAGYON KÖSZÖNÖM!
2007 es Sharannal (brt) mi okozhatja azt hogy nincs semmi fűtés a 2. és 3. sorban? Elöl jön rendesen a meleg,90 fokos a víz is, de hátul semmi meleg nem jön bárhova állítom is,csak hideget fúj.Kicsit visszaolvasva még kipakoltam a bal hátsó rekeszt is, de semmi se történt.
Üdvözlök mindenkit! Elektromos problémám van az adagolónál. A leállító mágnesszelep nem kap folyamatosan áramot a gyujtással. Van egy idő utáni kattanás az adagolótól és megszűnik az áram a
leállító szelep vezetékén is . Az adagoló alján az az indítást segítő , ha jól tudom. Az amikor kikapcsol, kikapcsol a mágnesszelep vezetéke is. Így nem tudom elindítani az autót.
nem tudom miért,igazából csak ma tűnt fel,szóval ha gyújtás ráadom nem világít az olajnyomást visszajelző lámpa ami általában megtalálható az autókban,a piros felkiáltójel az mutatja magát,szóval arra gondoltam hogy ha gebasz lenne az o.nyomással akkor világít a piros felkiáltó meg reklamál az mfa,esetleg le is tilt,vagy kéne hogy legyen itt is a kis piros olajos kannának?
Üdv! Ha már te is úgy látod, akkor félreértelmeztem a dolgot. Itt csak félúton belekaptam a beszélgetésbe és csak azt szűrtem le, hogy az államokban tett autóstúra után,már csak az automataváltó jöhet szóba. Ezért ültettem át a dolgot az amerikai autókra és az iparukra.
Mindenkitől elnézést kérek, akit megbántottam. Nem szólt szándékosan személyre szólóan senki felé. Mégegyszer bocsánat!
Igen, mondjuk az egy nem elhanyagolható tény ,hogy szó se volt a kérdésben automata vs.manuál felállásról, de azért volt érvelés mellette és ellene bőven. Javításról, költségekről talán nem is nagyon esett szó.
Feltételezem ezek után rá se mer kérdezni , inkább vesz valamit s majd inkább személyesen megtapasztalja kerül amibe kerül. Megértem.
Igen, ez elhangzott, próbáltam is, tankoltam egyszer Shell-es és ÖMV-s prémiumot is, én nem éreztem különbséget az Auchanoshoz képest, tudom, hogy szentségtörésnek hangzik, de a hangban, dinamikában, rázásban, ugyanolyan volt... aztán lehet, hogy van ezekben a márkás prémiumokban titkos adalék (viccelek: nyilván az összetételt mindenki titkolja) és mindjárt megkapom, hogy az Auchanostól holnap letérdel a mittoménmi... :)))
Ilyenek ezek a varázsgömbök! :) Egyèbkènt a szívó oldalt bonyolult lebontani? Igy első ránèzèste kicsit trükkösnek nèz ki. Az injektorhíd gumicsövei ott futnak átt. Az lenne a második tippem.
Fogalmam sincs. Az ilyet elég nehéz megjósolni így on-line. Ahhoz látnok kell. (tudom, vannak ilyen képességeim némelyek szerint, de akárhogy nézem a varázsgömbömet, most kussol a disznó :P )
A neve egyszerűen gyorscsatlakozó, de önmagában nem vásárolható, csak a csövekkel együtt. Az O-gyűrű viszont cserélhető benne kis ügyességgel, de a méretét nem tudom.
Köszönöm a gyors választ! A tüzfal ès a motor között inenn tapasztaltam hosszabb állás után benzin fojást,ami a napi használatban megszünt. Jó irányban gindolkodom ha erre a csatlakozóra gyanakszom? Pontos neve is van esrtleg?
Naja. Az emberek általában szeretik megmagyarázni (elsősorban maguknak, aztán utána mindenki másnak is) a saját választásukat, mint egyetlen jó választást. Ami adott esetben az ő saját körülményeihez, múltjához, igényeihez képest akár igaz is lehet, akár nem. Persze van aki nem lát tovább az orránál de azt hiszi mindenki másnál okosabb .. nyilván nem ilyennel fogok vitatkozni :)
Nekem is megvannak a saját érveim, ebben a kényelem nem kis szerepet játszik, meg az sem elhanyagolandó, hogy a saját (nem céges) autóm automata váltóját még nem kellett javítanom, ergo reménykedek abban, hogy ez így is marad. Ettől a bukta veszélye még fennáll, ennek tudatában vagyok.
Ettől még nem hülyézem le azokat, akik kézzel akarnak váltani, valószínű megvan a saját okuk rá :)
Hát érdekes posztok érkeztek. Nem gondoltam, hogy így fel fogja a kérdésem villanyozni a topikot, nem tudom ezért jár-e muffin. Mindenesetre megértettem az óva intő tanácsokat, a váltók meghibásodására, a hazai javítási lehetőségek hiányosságaira és az esetlegesen jelentkező magas költségekre már felkészültem, az ilyen jellegű hozzászólásokat köszönöm szépen, tényleg voltak hasznos infók is! A lustaságra meg az egyéb életképtelenségre rávilágító okfejtésekkel nem tudok és nem is akarok mit kezdeni, nem áll szándékomban senkit sem minősíteni és sértegetni, de ez az egysíkú gondolkodásmód, meg az enyémtől eltérő, másféle igények el nem fogadása nagyon távol áll az én liberális világnézetemtől. Mindazonáltal kitartok az automata kocsi vásárlása mellett, konkrétan valami max. 3-4 éves DSG váltós kombira vagy egyterűre fogok vadászni, de az is lehet, hogy ha jól alakulnak az anyagi dolgaink jövőre akkor egy új autó is bele fog férni, ezt még majd kitalálom.
Egy mondatban össze kéne foglalnom, hogy mit szűrtem le az "agymenésből"?! A magyar mentalitást.
Kicsit nem olvas az ember, rögtön annyi minden történik, hogy oldalakat kell visszalapozni. :-D
Winter is coming! Közeledik a háború! ;-)
Már fel sem akarom tenni a kályhával kapcsolatos kérdésem, mert le leszek oltva...inkább hétfőn kérek egy időpontot Laci bácsiékhoz és megkérdezem tőle személyesen. B-)
Szerintem egész jó (volt) a beszélgetés... ahhoz képest ... jó, egy páran elkezdték ezt a lustaság vs kényelem témát, ami nyilván unalmas/érdektelen vagy vicces ... szerintem feljött egy két jobb szempont oda és vissza ... én egyébként úgy érzem mindkét oldalról van feszülés :) ... mindenesetre én azaz magam most kb 10 év automatázás után döntöttem a kézi váltó mellett ... nem szeretnék meggyőzni senkit se erről, se az ellenkezőjéről ... talán inkább azt érzem, hogy mindenki nagyon szeretné a saját választását (mindegy, hogy automata vagy kézi) igazoltnak látni ... és aztán egy idő után átmegy az ügy személyeskedésbe, ami ... na mindegy :)))
Ha esetleg azt az ominózus hsz-t átolvasnád mégegyszer...... úgy szóról-szóra, és nem úgy ahogy gondoltad miközben írtad. (nekem nem sikerült teljesen dekódolni)
Senki nem beszélt itt az amerikai autoiparrol rajtad kivül, automata vs manual váltóról volt szó. Szerintem mind egyetértünk abban h sok szempontból kullognak europa után, en se majmolom az amerikai dolgokat, német autót szeretnék venni.
Igen, te már próbálsz valamit összehozni. Mondjuk az egész nem sokat ér, mert nem arról beszélsz, amiről a dolog szólt. A Taigetosz egy "költői túlzás" volt az Amerika majmolásra. A személykocsi kategóriában fenntartom a véleményem, hogy az USA a benzinmizéria óta csak kullog Európa után.
Pedig a táptalaj (a pénzforrás) összehasonlíthatatlan az Európaiakéval. Azt nem vitatja senki, hogy a
kényelmi extrák terén van vagy volt fórjuk. Te az elektromos ablakemelőt hozod fel. Én meg a pd
elemet. Ugye ez magas neked, hogy műszaki értelemben melyik érdemel egyáltalán említést.
Ne vedd magadra, szerintem teljesen igazad van, mindenkit le a taigetoszrol aki nem szeret valtogatni es a kuplunggal pöcsölni mondjuk a szokásos Bp-i araszolós forgalomban!
Továbbmegyek, én már az elektromos ablak emelőt sem értettem, azt is a hülye amerikaiak jutott eszébe először széles körben alkalmazni, mert képtelenek voltak megtanulni kezelni a tekerőt.
Egyébként remélem ahogyan én úgy az önindítót te is kiszereltetted a kocsidból, és te is kurblizol mint én, hisz azt is a lustaság miatt találták fel, ráadasul így nekünk egy hibaforrással kevesebb.. :D
Olvastam róla, h nagyon jó kompromisszum, mer menés már van (300 lú), de ahhoz képest jól is fogyaszt. Meg már a hangja is jó. Sztem bérelni inkább ilyet lehet, haverom is ilyet kapott a kölcsönzőben.
Amerikai fogyi témában: a kanadai rokonokkal tettünk nyugati parti túrát, le egész San Diegoig, az RV-jükkel (lakóautó) mentünk, 7,2-es motorral szerelt, az átlag fogyasztás l/100 Km-ben kifejezve olyan 35 liter volt, fejenként leosztva talán nem volt olyan vészes, mert - félig szabályosan - összesen tizen utaztunk... üssetek ... ja! az automata bexart SF után és 1800 amerikai pénzért kellett javítani, de ez kroni1-nek nem lényeges... hacsak nem akarja ott javíttatni... már persze ha automatával veszi ...
Kroni! Ha megetted a csokis muffint, akkor foglald össze, ami lejött az agymenésből automata vs kézi váltó témában... :)
Öregszem. Majd húsz éve pl egyszerre volt egy 320-as, meg egy 635 CSi BMW-m. Aztán az előbbit lecseréltem egy Jeep Wranglerre. Akkoriban nem ismertem az egyjegyű fogyasztási értéken 100km-re. :-)
Bezony. Mondjuk én itthon se vagyok erre rágyógyulva, de ott meg aztán végleg nem. A benzin fele az itthoninak, az autó 2,5 litertől indul, automata az egész világ, gallonban mérik a benzint ... tán az autóban lévő fogyasztásmérőt se néztem meg sose :)
Nem, per pill. az Usa trip van legfelül a bakancslistámon, be fogjuk pótolni. Max majd szívom a fogam, ha a bérelt kocsi nem 6.45-öt eszik (ez a legutóbbi átlagfogyim :-)
Vazz Porschét pl csak kézi váltóval vennék (egy ideje már pályázok egy Boxsterre), vagy max PDK-val. De a használós kocsi legyen már kényelmes. De mondjuk nem sajnálom le a másik tábor képviselőit, h ők mekkora marhák..
Na, hagyjuk az amerikaiakat! Az autóiparuk az Európaiakéhoz képest eléggé elmaradott a márkák népszerűségi rangsorában. Akkora belepumpáltmpált pénzzel azt is mondhatni, hogy siralmas.
Az biztos, hogy a merci a bmw a porsche stb. stb..... rolls royce-ig , előttük csak leverhetik a vigyázzmenetet. Ez az automata váltó dolog pedig egy olyan rétegnek van kitalálva, aki egy életen át nem tud megtanulni váltani egy kézi váltóval. Olyan béna f.szoknak, akiket szebb időkben még idejében ledobtak a Taigetoszról.
egyébként meg nincs is nagyon szüksége egy amerikainak rá, hogy tudjon vezetni manuált. egyrészt ugysem nagyon hagyják el a kontinenst, másrészt már szinte mindenhol tudnak bérelni automatát, harmadrészt hosszútávon ez is kivész majd az elektromos autók elterjedésével és a belső égésűek előbb utóbb bekövetkező kihalásával, hisz ott már nincs szükség áttétel változtatásra..
Asszonka nálunk is csak automatát hajlandó vezeti... el lett kapatva az amerikaikkal... így most ő vezeti a Priust. :) Én meg kályházok... kézi váltóval... a sok automatázás után... de egyre kisebbre húzom itt össze magam a sok automata fan között ... :)))
te félreértesz.nekem semmi bajom azzal hogy ha te vagy bárki más az automatát szereti,de ezt már írtam is.
van tapasztalatom velük kapcsolatban,szerinted hány amerikai képes manuált vezetni?egyszer egy ismerős jött(igen amerika)azt mondja vezethet-e,mondom persze,na amilyen lendülettel beült úgy ki is szált.mondta hogy hát ő ilyet nem tud vezetni.
amit ezzel az automatával kézzel tudsz kapcsolgatni,hát az igen távol áll a manuáltól.nem azon van a hangsúly,hanem a kuplung a fék és a gázpedál használatán.20évig vezetsz automatát,majd megy a fiad,lányod hogy szeretne autót vezetni és levizsgázni.mit mondasz?te nem tudod megtanítani,apád béna mert az automatához szokott és azt se tudja már hogy mit kezdjen a kuplunggal?(nem személyes sértésnek szánom)
na,zárjuk le ezt a témát.ki erre esküszi ki arra.ebben egyet érthetünk,nem?
Az én feleségem a 3 gyerek előtt területi képviselőként dolgozott Bp-en, egy manuál váltós Astrával járta a várost heti 5 napon át. Először a nászutunkon vezetett automata autót, első nap mondta, hogy milyen lusták ezek az amerikaiak, hogy még váltani sem képesek. Aztán 3 hét alatt amennyire tudtuk bejártuk a nyugati partot, Los Angeles, San Francisco, Sequilla, Las Vegas, Grand Canyon, stb., felváltva vezettünk kb. 2000 mérföldet. Amikor leadtuk a kocsit azt mondta, hogy a következő kocsink az csak automata lehet. Szóval ezek az életképtelen, idióta, lusta amerikaiak rontották el őt is! :D
Az én lelki világomba nem, de ahogy látom nekem a tiédbe sikerült.. Pedig a te példád, hogy az automata az a lustáknak és a mozgássérülteknek való kb. ugyanannyira nonszensz, mint az amit én írtam rá. Én bringával járok munkába, autóba mi csak akkor ülünk nagy ritkán, ha az egész család együtt megy valahová. De ha szerinted én is lusta vagyok csak azért, mert nekem bejön az automata akkor felőlem gondold így! Én úgy látom, hogy az automata váltó alap dolog kéne hogy legyen egy autóban, ahogy egyre többen látják be ezt az európai piacon is. Egyébként a mai automata kocsikban megvan a lehetőség továbbra is, akinek ez a perverziója vagy fél az ellustulástól az továbbra is váltogathat magának. Én veled ellentétben elfogadom hogy te és még sokan mások sem szeretnének automatát, ízlések és pofonok. De a szavaidból azt olvasom ki, hogy te tudod a tutit és aki másképp gondolkodik az mind lusta, vagy életképtelen. Az amerikaiakról benned élő lesújtó kép amúgy saját tapasztalat útján alakult ki, vagy csak tudod és kész?! Azért kérdezem, mert én jártam már több államban is, és egész mást gondolok róluk mint te. De általánosítani mindig egyszerűbb és biztos vagyok benne, hogy ez a szemlélet fogja előrébb vinni a világot! ;)
ja,hogy szerinted ez egyenesen arányos?én nem kényelmi szempontból használok autót!
de bocs ha belegázoltam a lelkivilágodba,de ezt akkor is így gondolom.csak meg kell nézni a sok elkényelmesedett ellustult dagadt amerikait!ha manuál váltós autóval kéne menniük a mekibe,akkor éhen halnának,annyira életképtelenek már.
A régi Sharanok váltójában nem lehet szűrőt cserélni csak ha szétszedik a váltót. Ez a gyártó szívatása, emiatt nem érdemes olajat se cserélni benne, csak amikor 200-250 ezernél megadja magát.
Nekem egy 2003-as Alhambrám van, 367 ezernél járok, az előző gazda újonnan vette, és az olajat 60 ezrenként cserélte benne, nem egy nagy ügy, mert a 3 ezres gyári löttyből kemény 3 liter jön le. Én is cserélem, és lám, még mindig megy, pedig az utolsó 90 ezret nálam nem igazán kímélőben tette meg. Na jó, kapott egy gyári szolenoidpakkot, mert azt már igényelte, de ennyi. Automatával nem tudom a futóművet hogy kíméled, de az automatákról azért általánosságban elmondható, még a rosszabb konstrukciók is tudnak annyit, amit egy kettőstömegű, vagy egy kuplungszett bír, a lexus váltó meg tönkre tud menni anélkül is, hogy rossz szerelőd van, nem számít neki a váltóhűtő sem, mert kevésbé szerencsés esetben nem a magas olajhőmérséklettel összefüggő probléma fog történni.
nincs bajom az automatával,szerintem tökéletes találmány a lusta és a mozgáskorlátozott embereknek.lusta soha nem leszek,mozgáskorlátozott még lehetek,szóval még nekem is lehet automatám.
a másik,miből gondolod hogy az automata jobban kíméli az autó részeit?ez egy hülyeség.
és azért egy kettőstömegű+kuplung cserét(ami átlagba 200-at elmegy)ne hasonlítsunk egy automata javításhoz.mert szerintem te is örülnél az összes automataváltós tulajjal együtt ha csak kb.200ezrenként költenél a 150-200 ezret a váltóra.
Egy haveromnak volt ilyenje. Kellemes kocsi, bár a teljesítményt kevésbé érezni a bódé meg az összkerék miatt.. Viszont van az összkerékhajtásban egy alkatrész, ami garantálta beszarik 200-250E km után, s 1M a cseréje.
Az a folyadék amit só helyett fröcsköllnek, kifejezetten jót tesz a kaszninak. Megtartásra nem vennék autót ausztriából. Vagy vigyél overált aláfekvőt led reflektor:)
- 2001 SHARAN TDI (9 éve van nálam, 250 ezret mentem vele)
- 2001 SHARAN V6 (8 éve van nálam, 130 ezret mentem vele)
- 2003 LEXUS RX300 (3 éve van nálam, 150 ezret mentem vele)
Azt hiszem elmondhatom, hogy van tapasztalatom. Igaz sokat megyek pályán, de városban is.
Mindegyik váltóját kellett már javítani, de nem többet, mint egy kézi váltós kuplungot, kettős tömegűt, stb. Kézi váltóval is ugyanazokat a pénzeket vagy még többet kellett volna rákölteni, mint az automatákra. A kényelem, a futómű és hajtáslánc kímélése viszont megéri, hogy automatát vegyünk. Jövő héten veszek egy 2013-as Sharan TDI-t DSG-vel. Soha nem vennék már kézi váltós autót, legfeljebb sportkocsit.
Akinek beszarik a váltó, gondolkodjon el, hogy megadta-e neki amit kellett. 60 ezrenként olajcsere, szűrőcsere, váltóolaj-hűtő rendben van-e, stb. A Lexus váltója az olajhűtő miatt ment tönkre, teljesen el volt már tömődve rovarokkal, és szétmarta a só, de a szerelőm nem nézte meg. Akkor derült ki, amikor már késő volt. Beletetettem egy plusz olajhűtőt, azóta tökéletes.
A régi Sharanok váltójában nem lehet szűrőt cserélni csak ha szétszedik a váltót. Ez a gyártó szívatása, emiatt nem érdemes olajat se cserélni benne, csak amikor 200-250 ezernél megadja magát. A javítás kb. annyiba kerül, mint egy kuplungszett és kettős tömegű csere a kézi váltósban. Akkor most melyik a jobb? :)
Igen tudom hogy az auto súlya tartja a helyén . De holnap viszaviszem és àtnézi a szerelö hátha mond valami okosat. 3 évig galaxym volt a seat 1 éve van nàllam de a fordnal sem volt ilyen drasztikus kilengés még felemelve sem
Kérdezzétek már meg tőle mennyit fizettem anno náluk ,miután leszedték a váltót, ja az előző tulaj 30e km errel előbb ugyan ennyit kifizetet valahol...... :D :D pedig 6 os kézi váltó!
Na abból kijön pár automata baxina.... főleg, h 2 tipushibájuk van...
A haverom apukájának levették a bal lábát térdből. Vett a srác egy A3 as Audit. A legjobb összeállításban. Figyelj!
2.0 Pd , kinai hengerfejjel, DSG váltóval. Mindenki temette. 3 éve gyilkolja, 150e km t ment már vele.
Van T5-ös ügyfelünk (2.5 TDI R5), automata váltóval. 300ekm felett van benne valamennyivel. Emlékeim szerint 4-szer volt a váltója javítva. Volt, hogy hónapokig állt. Most is gondja van vele. (AISIN)
Szóval ezek a tapasztalat dolgok többezres darabszámra látás nélkül sosem lesznek igaziak.
"..megemelte es azt mondta nem kereket kell cserélni inkàbb vigyem szervizbe mert nagyon mozog a jobb elsö kerék ès fentröl a silenttöl"
Csak halkan mondom, hogy azt a szilentet az autó súlya tartja a helyén......Ergo, felemelve centiket lötyög, miután olyankor értelemszerűen nem tartja semmi a helyén. (igen, jól érted, nincs a karosszériához rögzítve)
Sajnos kicsit sántítani fog a sztori de érdekességnek leírom.
A cégnek van egy telephelye ahol 2 T4 és 10+ T5 rohangál amolyan taxi funkcióként. t4ekben közel 300 000 a T5ökben 200 000 KM van. Természetesen mind1ik automata. Rendszám csak az egyik T5 ön van a többin soha nem is volt, tehát közúti forgalomban nem voltak. 3dik fokozatnál feljebb szerintem soha nem is voltak.
Persze nem látunk a színfalak mögé, nem tudjuk mit kellett eddig rajtuk cserélni (és itt sántít) de akkor is érdekes.
Szomszedom a porche buda vezerigazgatoja. Audi a8 4.2 tdi automataVal jar. 80 ezernel komplett valtocsere. amiket javitunk es automatak, azok mar mind atestek egy valtojavitason. talan a dsg birja a legjobban. A q7 esek valtoja is elfossa magat 150 ezerig.
Márminthogy csupa városi hegymenetre gondolsz, vagy hogy? Mi sokat megyünk pályán, ez kétségtelen, bár a váltós azt mondta anno, hogy a Chryslernek az pont nem volt jó :( Majd pár év múlva kiderül :)
A tünet az hogy jobbra húz az auto, elvittem gumishoz cserélje àt a kerekeket , megemelte es azt mondta nem kereket kell cserélni inkàbb vigyem szervizbe mert nagyon mozog a jobb elsö kerék ès fentröl a silenttöl . 4 hete voltam futómüàlitáson elötte meg javitàson silentek voltak cserélve fent , és lent is es egy gömbcsuklo
Hát ennyit biztos nem érne meg az automata!mindenki azzal érvel hogy a kényelem ennyit megér.ahogy olvasom röpködnek a súlyos 100ezrek nem is ritkán.hát... Ha már a kényelem ennyit megér,akkor az automatások tarthatnának saját sofőrt is egy manuális autóval az automata jav.költségéböl.és akkor még a kormányt se kell tekerni!
nalunk itt a budai hegyekbe korubelulil 80-100000 kmert birnak az automatak! Fuggetlen attol, hogy rendszeresen szervizelik vagy nem! Autopalyan biztos sokat elmennek.
Naja. Mondjuk a főnöknek van egy V70-ese, 302e km-nél fizettünk 817e Ft-ot a Volvo szervizben a váltójavításért (gyakorlatilag váltó lead, felújított betesz), azóta sincs baja. Most van benne 530e km.
Hát itt jön a képbe az, hogy nem az automata váltótól kell félni, hanem a bizonytalan előéletű autóktól. Ha használt autót akarsz venni, akkor ugyanis rohadtul nem mindegy, hogy mennyi a km az autóba, a váltóban pedig főleg. Nekem az az elméletem, hogy csak tuti km-es autót veszek (csak automatát) és eladom az előtt, mielőtt kezd a veszélyes időszak közeledni. Ez szerintem 400e km körül van. Persze én egy nagy hülyeségnek tartom az "állapotot veszünk, nem km-t" című mondást. Én csak tuti km-t veszek, aztán persze hibátlan állapotot. Eddig nagyon bejött :)
No .. én úgy tudom, hogy a DSG váltó javítás nem drágább, mint egy tiptronic, viszont van egy mechatronika nevű szerkezet a váltón, ami maga 400e :( .. ráadásul ugye a DSG mellé még van kettős tömegű és kuplung is, tehát azt is cserélni kell időnként (mondjuk én abban hiszek, hogy 400e km felé)
Halihó .. nekem két váltós ismerősöm tanácsolta, hogy Powershiftet csak az ellenségemnek vegyek. Így 6-os DSG-vel vettem az Alhambrát tavaly, 135e km-rel, most tartunk 203e-nél. Eddig csak olajcserék voltak, semmi egyéb, még fékbetét csere se :o)
Szia . Kicserélem azt is csak ne keljen minden honapban cserélgetni màr ez kicsit boszanto. Igaz huzok az autoval de szerintem nem kellene szétmenyen. Egy havernak galaxy a van rouvillt tettek belle 3 honap utàn gatya.
Hát azt nem mondtam, hogy csak a kütyükre bízom a biztonság kerdését. igyekszem minden módon javítani motoros tudásomat, és habár közel 20 éve motorozom azért azt vallom, hogy mindig van hová fejlődni, hisz a jó pap is holtig tanul. Ismétlés gyanánt szerintem jók ezek a tréningek, de emellett pályázni is járok rendszeresen, meg terepezni is, nyilván ott ABS off, de továbbra is azt vallom, hogy motorba egy jól működő ABS még fontosabb is mint autóba, a motorosok legnagyobb részének nem árt ha van. És hogy visszakanyarodjak a topik témajahoz a családi autóba is jó, ha minél több a biztonsági berendezés, mert azt meg nem csak én vezetem hanem az asszony is.. :D Persze ezek megléte nem helyettesíti az ésszel történő, körültekintő vezetést.
Azert egy honap alatt, meg egy rosszabb minosegu toronyszilent se esik szet ha csak nem lepcsokon hasznalod az autot. szerintem a folso rugotanyer lessz a ludas, amit szetszedeskor nemart ujracserelni.
2. a váltó nyelestengely hosszirányú lógását. Ha lóg és nem lesz javítva, akkor rövid idő múlva megint levehető a váltó. A javítása nagyjából megduplázza a fent munkadíjat.
1. Nálam mostanában várható a csere, Laci bácsi szervizében (409) ha jól emlékszem 3 órát mondtak rá és náluk lehet nézni is ;-).
2. Azért viszem hozzájuk, mert annyi mindent olvastam erről a témáról, hogy már nem merek neki kezdeni egyedül. Kicserélni még csak csak kitudnám, de ha hibás az alkatrész akkor baxxhatom, így övék a garanciális javítás teljes lebonyolítása. Valahol olvastam, hogy még az egyenetlenül járó motor is képes rövid időn belül tönkre tenni. Mit kell megnézni? Ebből kiindulva mindent... :-D (erre a feltevésre azért én is várnám egy hozzáértő hozzászólását)
Persze ez nem szakértő/hozzáértő hozzászólás volt (ahogy látszik is), csak okoskodás, de nagyon szívesen. :-D
Ma délután megjött (alkatreszek.hu/Kovács autó) az új szellőztető ventilátor. Sokat keresgéltem, sajnos gyári minőségűt (Hella) már szinte lehetetlen beszerezni, egyedül talán ilyen minőségben a Valeo jöhet számításba. Hosszas tanakodás után, persze nem azt rendeltem meg (32ezer környékén), hanem egy 22ezres NRF márkájút. Máshol már olvastam a márkáról, jó minőséggel jellemzik, gondoltam adok egy esélyt neki. Hát, lehet jobban jártam volna a Valeoval...
Ami benne volt, nagy valószínűséggel még a gyári lehetett, a különbség az új és régi között, hogy a régi lapátjai 1,5x nagyobbak, mint az új és a motor a réginél vastagabb réz vezetékkel volt tekercselve. Nem tudom, hogy a vezeték vastagság mit befolyásol, józan paraszti ésszel belegondolva, ha kisebb lapát, ugyan akkora légmennyiség szállításához nagyobb fordulat kell, szóval szerintem gyorsabban forog, talán ebből kifolyólag hangosabb. Az biztos, hogy rosszabb a kiegyensúlyozása, mert max fordulaton érezhető vibráció jelentkezik a műszerfalon. A gyári azért simábban járt, még széthullott csapággyal is.
Érdekes cikk van pár napja a Totalcar-on. Az olcsó alkatrész, kontra autó szervizek. A ventilátor cserét 20 perc alatt megoldottam összerakással együtt. A Bárdi által és az Unixnál nem nagyon van semmi sem 35ezer alatt (Valeo 50ezer), plusz még rájött volna a szerviz óradíja, ami minimum egy fél órás egység (szerintem). Amit én személy szerint nagyon mocsoknak tartok, hogy oké, ez és még sok olyan alkatrész, aminek a beépítése szakértelmet igényel (pl. mint régen Laci bácsi által is említett szervokormány alkatrészei) legyen drágább a 'mezei halandónak', de megbaxxxa az összes, mikor egy ablaktörlő szett (újfajta, nem a vállfa alakú) a Kovácsnál 7ezer jó magyar forint, az Unixnál 16650Ft úgy, hogy még AKCIÓS (!) is. 😹
Persze lehet, hogy annak a beépítése is szakértelmet igényel...
Egy jó minőségű (Mann) antibakteriális (azaz igen csak felső polcos) pollen szűrő az Unixnál 11802Ft, Kovácséknál 6870Ft, amennyiért már hajlandó voltam megvenni. Persze megint csak szakértelmet igényel a cseréje és általában a szervizben egy fillérrel sem adják a lista árnál olcsóbban, még annyival sem, mint amennyi a (bármelyik) klubkártyával járna (kb. 10% kedvezmény)! :-D
Na jó, nem akarok itt minden különbséget felsorolni, de azért bosszant.
A kettős tömegű lendkereket és a turbót eszem ágában sem lenne így megvenni (és cserélni) , hiába kerül 100ezerrel kevesebbe az alkatrész, ha a művelet speciális szerszámokat, már tényleges szakértelmet igényel, meg persze sokkalta nagyobb a hibafaktor.
fogaskerék előbb elhasad, majd elveszti egy-két fogát, főleg az erőltetés miatt, miután megakadt és erőltetjük.
Ha megakad az azt jelenti, hogy a kerék már fönt van a helyén és a biztosító fül alul reteszel. (Amikor felengedjük a kulcsot)
A konstrukció nem is olyan rossz mit amennyire hisszük.
A pótkereket defekt miatt ritkán kell elővenni. Én még egyszer sem! (Más autónál sem!) De kíváncsi voltam, hogy jön le. Hát bizony nem jött le nekem sem. Visszatekertem és sokáig így jártam. De nem hagyott nyugodni a dolog! Mi lesz ha...?
Teljesen, akadásig tekertem de megint csak odáig ment. Aláfeküdtem és kézzel lábbal mozgattam-rugdostam míg a biztosító fül ki nem akadt. Szerencsére nem rám esett. Egy eredeti, új gumis kereket húztam ki a kocsi alól. A 12 év alatt egyszer sem volt elővéve.
Aztán jobban megszemléltem alulról. Bizony a karbantartás elmulasztása megbosszulja magát. A retesz akkor old amikor a kulccsal lefele nyomva tekerünk. Igen ám de ha be van rozsdásodva a szerkezet, tekerhetünk-tekerhetünk...
Kevés VD40 megtette a hatását. És ha már alatta van az ember akkor vegye észre a vonóhorog kihajtható elektromos csatlakozóját, mert az is be van rozsdásodva. (Nálam a horog sem volt még használva.)
Súlyos tízezrek megspórolhatók egy flakon árán. A bosszúságról nem is beszélve.
Régen jártam erre, de tudtam, hogy még visszatérek!
Segítséget szeretnék kérni az alábbiakban.
Adott egy Galaxy 2003 AUY (még mindig).
Kuplung szett csere lesz lendkerékkel. Azt már láttam hogy Sachs vagy LuK szinte mindegy (kb. 130eHUF).
Nos ha nincs a műtét során komplikáció akkor ez mennyibe szokott fájni a munka, nem márkaszervizben?
Illetve tudom, hogy sok helyen feláras ha a gazdi nézi és bele is szól közben, de a ki/be szerelésen kívül még mit kell átnézni, hogy pár hónap múlva, pusztán szerelői időhiányból (persze nem hanyagságból) adódóan ne legyen szükséges a művelet megismétlése? Jó lenne még pár évig használni.
Ezek a cegek akik automatavalto felujitassal foglalkoznak, egy igazi bunszervezet! Hozzateszem, mindegyik ismeri egymast. Es mindegyik olyan szar munkat is vegez. Multironic valto felujitas:1.1 milla. 2 ev es 37e km. Javithatatlan Lett. Olyat erdemes venni amibe meg nem piszkaltak bele es mukodik.
Sziasztok ! Segitségeteket kerem 2003 seat alhambramba milyen toronycsapàgy gumiàgyat kellene tenni ? 1 hónapja volt cserélve és eddig birta. Szerelö azt mondta nem tehet rola roszz minöségu a gyartmàny. Es ezzel vége volt a beszélgetésnek . Aki jàrtas ebben segitsen ! Köszönöm.
Ne a biztonsági kütyükben higgy mert nem az fog feküdni a kórházi ágyon hanem te!!! (ne legyen rá példa) sokaknak cibáltam már az autóját akik így vélekedtek mint te. Ha pedig komolyan gondolod a motorozást, vezetéstechnikai tréning helyett tudom ajánlani a zárt versenypályát ( nem versenyzés céllal) szolid kőrözgetés után lassan kitolódnak a határaid és az utcán vészhelyzetben ösztönösen fog jelentkezni.
Autómatával kapcsolatban, vedd azt amit szeretnél az úgy is csak használat során derül ki bevásároltál-e vagy sem. Én így voltam a v6-val.
Hello! Szerintem félni nem kell az automatától, hanem kell/érdemes előzetesen tájékozódni, ahogy éppen te is teszed. Nekem vegyesek az automata tapasztalataim, voltak céges autók, de nem túl sokáig hajtottam őket, automaták, azoknak a váltójával nem volt gond... de volt a bódé előtti két egyterű, mindkettő automata és mindkettőt kellett javítani. Ezért is és egyébként is visszavágytam a kézi váltó világába, így ilyen mellett döntöttem. (Itt is lesz tervezhető, előbb-utóbb bekövetkező költség, kettőstömegű, stb).
Amit még megtehetsz vásárlás előtt, hogy felderítesz egy-két automata váltó javítással foglalkozó szervízt és megkérdezed, hogy mennyi ennek a váltónak a javítása. Lehet, hogy ez is több fokozatú javítás, mint pl nekem egy amerikai volt és több árban vehető hozzá a meghibásodás súlyosságától függően függően javító/felújító szett. Így aztán még pontosabban tudsz tervezni.
Vagy esetleg (de ezt halkan mondom, mert nem hiszem, hogy sűrűn előfordulna) olyat veszel meg, aminek (számlára és az adott) szervíz által is elismerten már javították/újították fel a váltóját és ez dokumentált is. Esetleg még garanciális. Na jó, nem álmodozom. Ez - tudom, tudom - nagyon ritka, de pl egy haver a V70 váltójára ezért költött a szakszervízben 1,250 M Ft-ot, hogy bemutathassa a vevőnek, hogy ez számlára szakszervízben meg lett javítva - miközben elvittem egy ilyennel is foglalkozó haverhoz, aki 850-et mondott neki erre... ő ilyen, így döntött... és megengedhette ezt magának...
de hátha mivel ezek családi autók, itt is vannak gondos tisztességes családapák, és javították így... esetleg :)))
Buszos (Nem Bódés!) Erdélyi kirándulás szünetében olvasom a válaszod. Köszi a tanácsokat! Jövő héten foglalkozom a kereséssel. No meg a megoldással is.
Valóigaz,nem akarok itt belemenni pro és kontra dologba,de minnél több az ilyen vezetést támogató kütyü annál inkább soha nem is fog megtanulni vezetni.
Motoron azert nagyon jo tud kenni vészhelyzetben, szerényebb tudásu motorosoknak (azaz a motorosok szerintem kb 70%-anak) meg az egyik legfontosabb biztonsagi dolog tud lenni..
nekem nincs abs-em,de nem is érzem szükségét.az autónál is csak télen látom hasznát.az előző autóm produkált egy olyat,(valami érintkezési hiba)hogy száraz időben nem volt abs nedves párás időben meg igen,ebből adódott hogy télen szinte mindig volt nyáron meg soha,és komolyan mondom hogy nyáron sokkal jobb volt ha nem működött.sokkal jobban tudtam én magam adagolni a féket.
de természetesen ettől függetlenül egy nagyon jó dolog.
Természetesen viccnek irtam h szeretek veszélyesen elni, de gondolom te is csak viccből kérdezted h minek az ABS.. ;) Részemről a komfort és az elérhető legmagasabb biztonság nagyon fontosak motoron és autóban is, ezért az ABS is alap. Mondjuk járok rendszeresen vezetéstechnikai tréningekre, amik talán még az ABS -nél is többet tudnak segiteni abban, hogy ne dobja el az ember a gépet, én nagyon sokat tanultam pl. a helyes fékezésről is.
De legalább megpróbálom, úgyis szeretek veszélyesen élni, ennyi izgalom kell az élethez! :D
akkor minek a motorra ABS?
egyébként tiszta sor,ki erre esküszik ki arra.
az automata addig jó amíg nem kell belenyúlni,onnantól jön a baj csőstül.na most ha én veszek egyet honnan tudjam hogy az már nincs túl az első beavatkozáson.
Mondjuk nekem 30 ezer km kb. 3 év alatt szalad bele a kocsiba, mert nem napi szinten használnám munkába járáshoz, hanem csak hétvégente a családdal, meg évi 1-2 nyaralásra, így évente kb 5-10e km-t megyünk.. Ennek ellenére nem örülnék nyilván sem a költségnek, sem a javíttatás tényének, sem a kiesésnek.
De nem is erre mondom, hogy nekem ennyit megér, pusztán a saját környezetem példáiból kiindulva nem gondoltam, hogy ennyire félni kell az automatától mint ahogy azt teszik itt sokan. Ennyi kockázatot én bevállalok, aztán majd saját bőrömön legfeljebb tanulok. Ismerősöm 140e km-el vett egy Powershift-es Mondeot, most 280e km és hibátlan a váltója. Az előző autója szintén automata Mondeo volt 9 évig, azt mondja soha semmi baja nem volt azzal sem. Van még automata és DSG-s autóból is több darab céges a baráti körömben, Automata A4, Octavia, V70, C4 Grand Picasso, stb. direkt rákérdeztem, de azt mondják egyikkel sem volt soha semmi. Persze nem vitatom, hogy előfordulhatnak meghibásodások nagy számban, de minden tönkremehet egyszer, ennyi erővel ABS nélküli motort is vehettem volna, mert azt is drága cserélni, de én speciel arról a funkcióról sem akartam lemondani, mert nekem fontos ahogy ez is. Ennyi erővel vehetnék egy Trabant-ot is, mert abban nincs annyi elektronika mint a mai kocsikban. Azt hiszem el kéne fogadni, hogy ezek tönkremehetnek, és nem tartanak már az örökkévalóságig mint a régi dolgok. Veszek egyet annyiért, h ne fájjon, amennyiben gáz lesz a váltóval akkor ha tudok szerzek bele cseredarabot, ha nem eladom úgy áron alul, és megpróbálkozok egy másikkal. De legalább megpróbálom, úgyis szeretek veszélyesen élni, ennyi izgalom kell az élethez! :D
30ezrenkét több száz ezer?akkor jobbn megéri autót bérelni!mondják hogy a kényelem megér ennyit.hol kényelem az hogy 30ezrenkét nélkülözöd az autót napokra hetekre?
Ez eléggé elszomorító és nem is értem hogy ez miért van igy. Amerikában már évtizedek óta minden autóban automata váltó van, ott a komfort megelőzte mindig is a költségeket, de tényleg igaz lenne, hogy a mai napig ott tartunk, h minden automata váltós autó orosz-rulett?! :(
Én a sima 4 sebességes, s a mostani kocsimban levő, tiptronic 5 sebességes automata közt is igen nagy különbséget látok. A 4-esnél mindegyik fokozat hosszú volt, így alacsonyabb sebességnél nem voltak olyan dinamikusak, ill. csak 4. fokozatban volt konverter zár, az is kilockolt egy kövérebb gázra, ezért fogyiban sem voltak annyira sárkányok.
Igen többiek téged ajánlottak, ezért a te véleményedre lettem volna kiváncsi, hogy ha használtan mindenképp automata váltós családi autót akarok, akkor van-e esetleg amit jobban ajánlanál mint más tipust/évjáratot!? Az tiszta sor, hogy neked csak a rossz darabokra van rálátásod. Esetleg azért egy olyan dolog érdekelne, hogy a javításra leadottak közül van-e valami kirajzolódó statisztika, vagy ez teljesen változó? Illetve hogy pl. egy DSG vagy tiptronic javitás anyagi vonzatában vannak-e jelentősebb különbségek?!
Tőlem? Nem igazán tudok mit hozzátenni. Amivel én találkozom, az többnyire rossz, ide nem hoznak azért autót, mert hibátlan. Van amelyik hamar szétesik, van amelyik sokat bír. Ez szerencse kérdése. A DSG-nek többnyire mechatronik baja van, ez maga a teljes mechanikus és elektronikus vezérlése egyben. Valamint kettőstömegű és kettőskuplung. Ezen túl az egy teljesen hagyományos szinkronváltó.
A Jatconak meg a mágneszelepei és a vezérlőtömb. Bódé esetében az ECU-ja, mert buta helyen van és hajlamos beázni.
Köszi! Akkor várjuk türelmesen míg 409 LAci is hozzászól a témához! ;)
Én amúgy amerikában vezettem legelőször Ford-ot meg Dodge-ot autómatával még régebben, és elismerem, hogy sziper-szuper és modern és sok szempontból biztos sokkal jobb már a DSG, de ahogy visszaemlékszem már azokban sem voltak egyáltalán zavaróak a váltások.
Ezért most lehet sokan nem értenek egyet velem, de én inkább vállalom a javitás anyagi vonzatának rizikóját mintsem hogy lemondjak erről a kényelemről amit az automata nyújt. Megértem azt a mentalitást, hogy inkább manual-t vesznek itthon sokan, mert az nem megy tönkre 10-20 évig sem, de ha veszek egy használt autót, akkor eleve úgy gazdálkodom, hogy maradjon a zsebemben egy felújításra való és ha arra kerülne sor akkor inkább kifizetem, és bízom benne, hogy utána jó lesz remélhetőleg megint egy jó darabig.
Mondjuk azt értem, hogy bonyolultabb szerkezet, de nem vágom, hogy ezt miért nem lehet megbízhatóbbra csinálni egyébként?! Bár hallottam olyan automata 7es BMW-ről amiben 700e km van és semmi gond nem volt vele, szóval ezek szerint meg lehet ezt is csinálni rendesen, gondolom a használatótól is függ, hogy mikor megy tönkre.
Én többször is vezettem automatát hosszabb ideig az elmúlt 5-6 évben és azóta gyűlölöm a manuált, főleg dugóban araszolva. Úgy érzem 2017-ben - az alacsonyabb költségét kivéve - semmi nem indokolja, hogy kézzel kapcsolgassak. Ha versenyautóznék ott biztos élmény lenne a váltás, a motorom is más tészta, de azzal nem közlekedek, hanem élménymotorozok, pályázok, és túrázok. Nyilván ha motorral járnék napi szinten akkor inkább robogót vagy automata mocit vennék, mert a forgalomban, közlekedésre én inkább automata párti vagyok.
Kérdésem most leginkább az lenne, hogy felújítás/javítás/csere szinten van-e szignifikáns különbség egy tiptronic vagy DSG közt például?! Mert ha az egyik javitható mondjuk 3-400e Ft-ból de a másik meg mondjuk kerülne 800e-1M körülibe, vagy nem javítható csak cserélhető akkor nyilván inkább az első verzió felé hajlanék.
Nekem, (s az előttem szólónak is) tiptronic van, nem is vennénk mást. A fokozat kiosztás hibátlan, szépen vált, lezárja a felső fokozatokat, nem tudnék belekötni. Ha megdöglik, akkor lehet számítani 3-4 kilós szlára, de ez a kézi váltónál sincs máshogy (kettős tömegű, csapágyazás, etc..)
Haverom Passatjában 2005-ben már DSG volt. Azzal amúgy nem is volt sosem gond, csak a 2.0 Tdi motorral.. Mint írtam, ezen a topicon a nem VW alapú Galaxyt nem ismerjük.
A Ford-nál én ugy tudom 2009 környékén jött be a Powershift, ami ugye a DSG ellenfele hivatott lenni, egy kicsit később mint a VW-nél, ott az első DSG már 2005-ben kijött Golfban.
"az 5-ös tiptronic szerepelt a diesel változatban (a 2.0i-ben meg 4 gangos)."
Kérdés, hogy ezek tiptronic-ok mennyire jók, mennyire vállalhatóak? Nem ragaszkodnék én a DSG-hez, ha megbizhatóságban nincs nagy különbség, gondolom ha valami gond van a váltóval akkor a DSG javitása sem olcsóbb mint a régebbieké..
Powershift váltó sztem a 2006 utáni Galaxyban van, ami már nem VW rokon modell, így nem is igen ismerjük.
DSG meg - ahogy én tudom - csak a 2010 utáni, mai modellben. Előtte meg 2000-2010 közt ugyanaz az 5-ös tiptronic szerepelt a diesel változatban (a 2.0i-ben meg 4 gangos).
Nekem 1 fiam van, a köv. utód már úton, remélem lány lesz, s nem várunk ikreket.. :-)
A család 5 fősre bővülése miatt (egy 3 éves kislány mellé jött egy iker fiúpár) kénytelenek vagyunk lecserélni az autónkat, és erre a felállásra jelen topik típusait ajánlották legtöbben. Egy használt példányt szeretnénk majd januárban vásárolni, ami fontos lenne, hogy - habár szerelő ismerős le akar beszélni róla de - mi automata váltósat szeretnénk.
Ahogy nézegettem a hirdetéseket 1.5M körültől már régebbi példányok vannak, de nem tudom az automata váltó miatt megérné-e újabbat-modernebbet, kevesebb km-eset venni mindenképp? Mert ha igen akkor olyan 3-3.5M körülig lehet hogy el tudnék menni. A DSG-t sokan dícsérik, olyat már vezettem is, de PowerShift-es Ford-ot nem, úgyhogy nem tudom itt van-e pl. jelentős különbség a Sharan és a Galaxy közt?!
Mindenféle tanácsot, tapasztalatot szívesen veszek, Köszi!
Hiba: Néhány órás állás után nem indul, illetve nehezen, néhány próbálkozás után indul be.
Levegős üzemanyagrendszer ?
Amikor jeleztem egy szerelőnek, hogy nem indul, azt mondta, hogy megnézik. Másnap hív, neki beindult, szerinte ne foglalkozzunk még vele komolyabban. És részéről az ügy lezárva.
Másik szerelő már lelkesebb. Tömítetlenség van a rendszerben, valahol, és visszafolyik az üzemanyag a tankba. Nekem is logikusnak tűnt. A tandempumpa tömítéscseréjét elvégezték, de semmi eredmény. Következő tanácsolt lépés a PD elemek tömítéseinek cseréje, PD elem beállítás, hengerfej tömítéscsere. Szétbontani a motort? Ettől megijedtem, mert ha ott eresztené el a nyomást, akkor a befolyt üzemanyagnak a motorolajban kellene végeznie. Az olajszintem, viszont nem nőtt.
Arra gondoltam, hogy megoldom otthon, csak én meg az autó.
Először szétszedtem a tankban lévő üzemanyag szivattyút, kitakarítottam és visszaraktam. Az autót teletankoltam. Láss csodát, pöccre indult, mentem is vele. A harmadik napon megint nem indult és utána sem. Ebből arra következtettem, hogy mégis az üzemanyag szivattyú környékén keresendő a hiba. Olcsóbban megúszom, ha csak a szivattyú motorját cserélem ki (8000 Ft kedvezményre), meg is tettem. A teletankolt autóba beszereltem újra. Megint jó lett! Aztán a negyedik naptól kezdve viszont megint nem indult. WTF???
Olvasgattam kicsit külföldi oldalakon és találtam egy cikket az én üzemanyag szivattyúmról: van benne egy szelep (eductor) ami meg tudja adni magát, ezen szívja be az üzemanyagot az örvénytartályba. Ekkor jöttem rá, hogy amíg az én tartályom a tankolt autónál felülről be tudott ázni, addig indult is az autó. És ahogy elértem kb fél tankhoz rögtön jelentkeztek a problémák, mert a szelepen nem tudta magát normálisan felszínvi. Egyébként szürcsögő hangja is volt!
Kicseréltem az üzemanyag szivattyút, amely már felépítésében is más, mint a régi, és JÓ LETT! Az új üzemanyag szivattyú szintjelzője nem működött, valószínűleg beakadhatott, mert más felé hajlott, ezért a meglévővel szereltem össze az új örvénytartályt.
Az új szivattyú 15000 Ft volt. A motor szétbontását és a felesleges cseréket megúsztam.
Gondoltam megosztom veletek, mert rengeteg helyen olvastam a levegős üzemanyagrendszer hibát a PDTDI motoroknál, de sehol nem említették az üzemanyag szivattyút, mint hibaokot.
Na, a múltkori utastér szellőztető venti nyekergésem egy csapásra megszűnt. Hallottam valami hangot, ezért lekapcsoltam az autórádiót. A venti nyekergése átváltott búgásba, majd hangos morgásba. Egészen odáig kellemesen dallamos klasszikus rockzene szólt. (Jobb 2-ben ült a fiam, aki ekkor megszólalt: Apa, ez a zene nem tetszik! :-D Mondtam neki, nekem még a szaga sem.) Jellegzetes, égett műanyagszag töltötte be azt a tágas utasteret és kezdődő szélvédő párásodással suhantunk tovább a "felkelő nap háza" felé...a következő indításkor a klíma kezelő panel kijelzője szabályos fekete villanásokkal tudatta velünk a szörnyű hírt.
R. I. P. gyári szellőztető ventilátor.
Hosszú szenvedés után a karbantartás teljes hiánya miatt de a tervezett elavulást így is jelentősen túlteljesítve emlékezzünk meg milyen sok klimatizált percet töltöttünk együtt hőn szeretett és ezidáig mellőzött ventimről.
Köszönöm a figyelmet! :-D
Ui.: ha kell valakinek egy leégett, megszorult , xar, utastér első szellőző venti, ingyen elviheti! :-P
Nagyon hétköznapi nyelven megfogalmazva a pd elem összenyomásakor a sima olaj "kiszalad" a fellépő nyomás hatására, kenés nélkül üzemel a himba és a bütyök. A szeleprugónak messze nincs akkora ellenállása ott megmarad az olajfilm gyengébb olajnál is.
Azt már tisztáztuk, hogy az XL magasabb súlyindexet jelent, azaz a gumi nagyobb súlyt bír el. Valójában azonban nem a gumi oldalfala viseli a terhet (kivéve a defektet kapott "defekttűrő" abroncsokat), hanem a gumiban lévő levegő. Ha több a levegő az abroncsban, akkor nagyobb a nyomás is, és jobban lehet terhelni. Az XL-es gumik nagyobb nyomást viselnek el, ezért magasabb a súlyindexük.
Képzeljük el, hogy egy cérnaszálat feszítünk ki a két kezünk között. A két kezünket összeérinteni a cérnaszál összehajtásával nem túl nehéz, mint ahogy a cérnaszálat eltépni sem az. Képzeletben most vegyünk a két kezünk közé 100 cérnaszálat. A két kezünket összeérinteni gyakorlatilag ugyanolyan könnyű marad, nade a 100 szál cérnát elszakítani már nem fog menni.
Így működik az "erősített oldalfal" is. Több "cérnaszál" van benne (vagy vastagabb cérnaszál, vagy egyszerre több és vastagabb cérnaszál), de ezek a húzóerőt viselik jobban - azaz nagyobb guminyomást lehet beállítani, ami aztán nagyobb súlyt tud cipelni. A kátyú vagy járdaszegély ugyanakkor éppen a másik irányban deformálja az abroncs oldalfalát, nem széthúzza, mint a levegő nyomása, hanem éppen hogy összetolná - de ez nagyjából-egészében ugyanolyan könnyű lesz, ahogy a 100 cérnaszálat sem nehezebb összehajtogatni, mint az egyet.
Udv.koszi a segitseget.Motorteren mar tul vagyok ott nem talaltam semmit,a biztik jok mindenutt a tabla ala nem neztem az kovetkezik,meg gondolom ott vannak a relek is.Rele hiba lehet?
Az alap probléma az, hogy a nyíllal jelölt fogaskerék előbb elhasad, majd elveszti egy-két fogát, főleg az erőltetés miatt, miután megakadt és erőltetjük. Aztán következik, hogy többé se fel, se le.
A mellétekeredés általában gyógyítható egy teljes leeresztéssel és TERHELVE visszatekeréssel.
Udv, en valami zarlatra gyanakodnek a helyedben. Ajto atvezetok, ules alatti atvezeto kabelek, biztitabla alatti kabelek. Esetleg motorter. Nehany eve megragta valami a motorterben a kabeleket, akkor csinalt az autom hasonlo erdekessegeket. Esetleg viz valamelyik csatlakozoban. Masik autom utanfuto csatija szivatott, esoben minden hulyeseg ment az auton, volt, amikor indexre!! behajtotta a tükröt!! (Mitsu galant, utolagos motoros tukor, leriasztasra behajlik, hazilag elektronikazva). Azt hittem bef**sok.
Tehát azt mondod,hogy esélytelen hogy szoftveresen ezt megoldjuk. Akkor hogy tudnam kiiktatni ezt a funkciót mert relet sem találtam kapcsolási rajz alapjan. Azért gondoltam a szoftveres megoldásra mert a Renaultnal és az Opelnel mondtak,hogy egy sima régió váltással meglehet oldani. Választ elore is köszönöm!
Elvittem hiba kiolvasasra az autot,es lass csodat semmi hibat nem jelez minden ok.Persze ettol meg nem mukszik semmi.Azt mondta a mester,ebbol leszurve nem komfort,es nem kormanymodul a gond.Vmi mas.De nem tudja mi lehet nem villszerelo,autoszerelo a srac csak van kiolvasoja.Biztiket atneztem mind jo.Volt ilyesmivel dolga valakinek?:(
Hogy mit? Mit veszek honnan? Nem értem a kérdést. Én a csomagtérben lévő 12V-os kimeneten keresztül töltöm a kocsit és szerintem ugyanolyan jó ez, mintha a sarukra kapcsolnám a töltést direktbe. A töltőhöz adtak szivargyújtós dugót meg csíptetőket is, cserélhető. Irtó praktikus, nem kell a motortetőt felnyitogatni, csak a csomagteret. Ja, és ezt le is csukhatom, a 220-as kábelnek nem esik baja és ott hagyhatom a lépcsőház előtt egész napra, míg én melózom a gyárban... Ha valakinek drótra fáj a foga, megrázó élményben lesz része :D
Hamár kütyük. Van a Sharanban egy Garmin talp a középső tároló tetejére ragasztva. Tud valaki olyan univerzális okosteló adaptert, ami ezzel kompatibilis? Úgy értem a talp, mint a Garminé, de felül valami állítható bölcső a telefonnak. Nem akarom letúrni onnan, gondolom nem menne sérülésmentesen, meg ki van építve a micro USB töltőkábel is...
Hú, nekem volt ilyen autóm. Nem Sharan. Egy belga V70. Nagyon csíptem ezt a funkciót. A Sharan is belga, de nem ilyen, ezért kapcsolgathatom folyton.:( Miért zavar egyébként? Sokszor kötelező is (lakott területen kívül, rossz látási viszonyok között belül is), egyébként meg plusz biztonság, nem?
A szivargyújtó kimeneten keresztül töltöd az akksit? Érdekes. Eddig ha én akksit töltöttem a kocsiban, lekötöttem a sarukat. Fő a biztonság.
Apropó szivargyújtó kérdés. Ez alap, hogy a szivargyújtó folyamatosan fesz alatt van? Lehet ezt valahogy gyújtástól függővé tenni? Nagyon kényelmes lenne, ha az eszközök csak akkor működnének ha az autó is, így leginkább olyankor ha töltés is van.
Sziasztok! Egy 2001 és vw sharan tulajdonosa vagyok az autó kulfoldrol lett behozva és az autó inditasaval párhuzamosan felkapcsol a helyzet jelzőm is.Tisztaban vagyok vele,hogy ez elvárás néhány külföldi országban de én szeretnek ettől a funkcitol megszabadulni. A szerelom azt mondta,hogy mivel nincs benne gyári rádió illetve navigáció így nem tudja a régiót megvaltoztatni a Vag-al. Ha van valami otletetek kérlek osszatok meg velem. Válaszotokat előre is köszönöm!
Tavaly ősszel vettem én is a Lidliiiiben okos töltőt, azóta teszi a dolgát, legtöbbször a kocsiban van hátul, csak rádugom a szivargyújtós csatijával a 12-es kimenetre oszt' delejt neki! Nem mintha a régi román trafós töltőt mellőzném, annak is meg van a munkája idefent :)
Köszi, igen, többen is írták. Ár-érték arányban az lesz a nyerő. Hétvégén meg is rendelem, mert jövő héten el kell hoznom egy ágy anyagát és nincs kedvem szétszedni a kocsit. ;-)
Meg amúgy is, a hátulja plafonig van pakolva szerszámmal, ahhoz meg mindent ki kellene szednem. Lustaság fél egészség! :-D
Azért elképesztő, hogy milyen férős a bódé. Múlt héten vittem két ágy összeszerelt keretét 2072x972mm méretűt (a kettő egymásra rakva 700mm volt) , akkor persze ki kellett pakolni mindent a kocsiból, csak a két első ülés maradt, de simán rá tudtam csukni a hátsó ajtót. Meg persze az ülésben úgy ültem, mint aki karót nyelt, de befért. Le a kalappal.
Én a motorhoz valót vásároltam még évekkel ezelőtt,minden télen rajta van hibátlanul működik. Néha még az autóét is töltöttem vele ha kellett. Okos kis kütyü szerintem éri a forintot.
Felvetésére tovább reflektálva, csak az a kérdés a tisztelt fórum társ beáldozza-e a Priusét is mert akkor 50%kal nagyobb esélye van az ötleted megvalósításához.
Most,hogy így feltornásztam magam a parabellumok célkeresztjébe (ismét) megyek és vásárolok egy helyesírás kézikönyvet,és alkalmazom azt.:-)
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást és a csatolt linkeket is. Ahogy Mrteo, én is gondolkoztam rajta, hogy megveszem, ha nem jó visszaviszem, hát, magamat ismerve ugyan úgy jártam volna... :-D
Ez a Menabo elég kedvező áron van, látom az alu Bosal már 40e, máshol a dizájnos Thule 60e felett. Ár érték arányban úgy nézem ez verhetetlen. Nyilván rendelek is belőle. :-)
Van egy ilyen tetőcsomagtartóm is, még a Golf4-hez vettem, de a Sharannál pont úgy van, ahogy Ztn74 fórumtárs írja, hátul épp felmegy, de elöl már túl széles az autó hozzá. Menabo Brio XL az említett 18.500 Ft-os (itt vagy itt), az elöl-hátul jó.
Állitólag elől keskeny, hátul már jó. A csepel művekben van egy cég aki ugyan ezt forgalmazza xl is van belőle, 18.500 asszem. Na most ha találsz valakit, akkor egy innen egy a lidl ből és meg van a 2 szett...
Valamennyi olajat keringet Korbe a colercsoveken. a futyules az meg johet kipufogogo csonk alol! mielott folgyujtod, A belso karpitokat, uleseket, megveszem!
Ahogy elnézem, szemből és körülbelül a szelepfedél/olaj sapka magasságából fotózta egy olyan autó tűzfalát, amiben nem volt benne a motor. Csináltam neked egy fotót, de az elavult kínai "Sonyomnak" hála nem tudom csatolni. A lényeg, simán 'fentről' nézz be a motor mögé, ha megtalálod a bal oldalon a klíma alu csöveit, kövesd addig míg meg nem találod az ominózus expanziós (asszem az a neve) szelepet, az alatt (egy arasznyira) kandikál ki a kis cső a tűzfalból. Mk1Alhambra fotójáról csak a motor hiányzik, azért zavaró. ;-) Azt azért ne szereld ki, hogy megtaláld a kifolyót. :-D
Ha a légszűrő házról leszeded a vastag levegő csövet, lehet még hozzá is férhetsz.
Hogy mitől dugulhat el? Szerintem a nedvesség hatására a rendszeren áthaladó milliónyi penészgomba egyszerűen azt csinálja, amit optimális környezetben szokott. Él és fejlődik. Növekszik. Terjed. Eldugít. Aztán öntudatra ébred és fékezhetetlen pusztítás közepette megeszi az autódat, de éhségét nem csillapítván új áldozat után...bla-bla-bla...csak úgy veheted fel ellene a harcot...bla-bla-bla...ha elviszed Laci bácsihoz, mert Ő hős és még a penész is fél tőle, meg általában ha van valami baja a bódémnak, előtte nem hajlandó produkálni! :-D
Köszi a tippet, reggel megyek is venni. Nem tudod esetleg, hogy a most akciós tetőkorlátos autóra való csomagtartó sín jó lehet e a miénkre? A dobozon feltüntetett kompatibilitás listán nem szerepel, de mintha egy ismerősöm azt mondta volna, hogy ettől függetlenül éppen jó rá. Kedvezőbb lenne mint egy Thule...
a fene tudja 2560km an az uj garret ban es nem tudom,,,fura ,most olajat talaltam a cooler csoveben gondoltam lekotom akartercsovet hatha onna,mert ilyen hamar nem lehet kinyirodnia egy turbonak:) a kinyirodashoz meg soka a2500km,,holnap okosabb leszek:)
Nehezebb igy visszarakni, de ha defekt van akkor csak levenni kell. A defektes kerek ugyse kerul helyszinen vissza. Kadmiumozott roszdamentes 10 es szarral van folfogatva. felul meg egy anyaval fol van huzatva.
Nem jól emlékszel. Nem lesz annak semmi baja, vákuumnak sincs hozzá köze.
"neont be birtad kotni?:)"
Simán. :) Nem kell ahhoz semmilyen "trafó", csak a végeire a 230, a maradék kettőt meg rövidre kell zárni.
Ha a hagyományos fojtótrafós armatúrába teszed, akkor a gyújtót egy rövidzárral kell helyettesíteni és kész. Az elektronikusnál át kell kötni a kép szerint. A földelést kihagyhatod. (ez erre a csőre igaz, van még kettő másfajta bekötésű is forgalomban)
Nem tudom mi van a jövőhéten, holnap oda kellene szólni.
Júniusban volt egy rövid eszmecsere a bódé hatalmas szélvédőjére passzoló napvédő fóliáról, de akkor nem lett megoldása. Jelentem, ma a Lidlben vettem egy fagyvédőként árult, de nyáron napvédőként is alkalmazható fóliát, ami az eddigiekhez képest hatalmas méretű, szinte teljesen fedi a bódé szélvédőjét. A fotón kicsomagolás utáni, gyűrött állapotban csak feldobtam a kocsira, hogy lássam mire elég: alul túllóg az ablaktörlőkön, fent így van vonalban és a két széle is nagyjából az üveg végéig kiér (a bal felső sarokban kicsit behajlik a fólia), ha kifeszítem, szerintem túllóg az üvegen, jónak tűnik!
2.0 Brt ha lekotom a kartercsovet a szivocsorol akkor jol emlekszem elrontom a dolgokat,merthogy a szelepfedelben egy membran engedne be a vakumra a kartergázt?
mas laciba jovo het csutortokon 2korul tele vagytok? uj turbo 2600km es a regi hang ujra elojott,,ma femreszeleket talaltam a cooler csoveben ugy dontottem ha az uj turbobol jon akkor itt a vege eladom:)) VAGY FELGYUJTOM, neont be birtad kotni?:) nekem uj trafoval(elektronikussal meg se szolalat regivel priman mukodik.vagy 8ai heten ha otthagynam szedjetek szet amennyire kell?:)
A válaszod végül is célba ért. Én kerestem a kifolyónak a helyét.
Még annyit kérdeznék, hogy ez a kép milyen irányból készült? Alulról, elölről? Le kell-e szerelni valamit, hogy lássam? Vagy csak alá kell feküdni? (Mármint az autónak.)
Az ex tulaj szerint soha nem volt rá szükség, úgyhogy ez lett volna az első alkalom és egyből nem működött. Szééép. Amúgy ja. Én is gondolkodtam már valami korrekt megoldáson. Ez agyatlanság. Pl. miért nem lehetett egy lenyíló keretet szerkeszteni a kerék alá, aminél az oldási pont biztonsági anyával, sasszeggel rögzített, kulccsal lelazítható, majd a keret kiakasztható?
Ha csak 2-3 cm-t megy le, akkor az azt is jelentheti, hogy a biztonsági reteszelés nem oldott ki.
Szóval 5-6 évvel ezelőtt egy defekt során jártam ugyanígy.
Az M3-on szakadó esőben 3/4 órai próbálkozás - szenvedés után végső elkeseredésemben elkezdtem rugdosni a pótkereket a lökhárító felől, s az ötödik-hatodik rúgást követően a műanyag a reteszelésnél engedett, s a pótkerék máris ott lógott szabadon a kötélen.
Otthon aztán le- illetve szédszedtem, s a reteszelés berohadásán kívül semmi baja nem volt.
Az ellendarab maga a kötél végén lévő műanyag tartóelem peremes kiképzése ami ugyanezen videón 1:05-nél látható.Ez akadályozza meg a kötél szakadásakor vagy a csigahajtás törésekor, hogy a pótkerék leessen az útra.
és,tökéletesen megfelel.nem?valami ilyesmiben agyalnék én is.simán kiváltanám a csörlőt.én biztos nem fizetnék azért több tízezret hogy legyen egy kacatom amivel a pótkereket tudom le fel tekergetni.
Ha leereszted a kereket, nem nyersz még két centit? Hátha az elég lenne!
Vagy próbáld meg a bowdent elcsípni a műanyag alatt/felett, hátha sikerül. Van ott még annyi tartalék, hogy a szaki legyen miből gazdálkodjon...
Amúgy a dobozon belül alaposan megzsíroz mindent és a dobozt szegecsekkel látja el a csavarok helyett, hogy ne lehessen belepiszkálni. Egyébként sem tartom valószínűnek, hogy oda bármi bejusson. Emlékeim szerint garit is ad a szaki, de ez nem biztos.
Laci "bácsi": örülök, hogy végre valami értelmeset is ki tudtam itt nyögni és segíthettem. :D
"Mint említettem, örök élet és két nap, mert a műanyag alkatrészeket fémre cseréli." Nekem az előző egyterűn is has alatti csörlős pótkerék tartó volt. Egy idő után bexart, mert a fémrészek a felcsapódó víz, stb hatására összerohadtak... amire az összes szerelő ember jól értesülten bólogatott, hogy hát igen, ez ilyen... lehet, hogy a germánok, ezért próbálkoztak műanyag alkatrészekkel...? lehet, hogy nem árt kenni, zsírozni, stb a fémre cserélt részeket... gondolom. :)
Megtaláltam a pótkerék csörlős embert, ott van a Jófogáson, 20000+ cseredarab. Mint említettem, örök élet és két nap, mert a műanyag alkatrészeket fémre cseréli. Száma nulla6hetven24négy55kilenc9. Érdemes egyeztetni vele, mielőtt postáznánk a rosszat.
Lexopod magad, amikor le akarod majd bányászni... kb 4e HUF egy új fedél. De ne add föl, akitől vettem, annak a szerelője a kuplungtárcsát is forditva tette be .... igy lehet kinyírni 30ekm alatt a kettőstömegűt. Hogy ott baxxa magat teherbe....
Nincs szüksége valakinek egy fémtiszta kettőstömegűre? Csak a közepe lóg, de az qvára.... :D :D
Sziasztok.Tegnap olajcserén volt a galaxy,2003,pdtdi.Az olajszűrőt ha fordítva tesszük be, amennyire ez lehetséges,okoz bármely problémát a működésbe?Nem biztos,hogy fordítva lett berakva,de sokat szarakodott a szerelő vele,végül nehezen a helyére került :2-szer is vissza kivette,régit nem nézte,hogy volt benne.Arra emlékszem/TOP/felírat felülre került.Gáz ha fordítva bele lett erőltetve?
Próbáld meg azt a műanyag izét, ami a kereket tartja alulról, keresztbe fordítani, hogy átdughasd a kerék lyukján. Már ha egyáltalán le bírod engedni vagy 5 centit a kereket.