Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szg307 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 259
Hello Knbn!

Úgy látom, hogy nagyon felkészült vagy a Pug elektronikájában. Megértettem amit írtál.

Egyébként honnan ez a nagy tudás? Én is szeretnék ilyet!

Mit tud a gyári riasztó? (Részletesen!)

Egyébként továbbra sem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy tisztán a gyári riasztóra rá merjem bízni az autót. Ha kitépi a barbárja, akkor nincs sziréna, nincs jelzés, lehet ügyködni benne, el lehet vontatni a gépet. Mi az ötleted?

Előzmény: knbm (253)
szg307 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 258
Hello Kakukktojci!

2400-nál nálam is berezonál valami, és ez a valami a kipufogó hátsó dobja. Kis körbe-hallgatózás után jöttünk rá. Ez kb. olyan 85-nél van 5.-ben, és 90 felett megszünik.

Ha a pótkerék köré bélelsz egy kis szivacsot, akkor jelentősen csökken ez a hang.

Előzmény: kakukktojci (257)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.26 0 0 257
Találkozott már valaki olyan hibáva, hogy egy bizonyos fordulatszámnál berezonál valami? Nekem speciel ez az egy problémám van a 307-esemmel. 2400-as fordulatnál valami elkezd zörögni. Alatta felette semmi hang. És szerintem nem a motor felöl jön, hanem az autó jobb oldala felöl. Legalábbis én a vezető ülésből így hallom.

Tojci

Előzmény: kakukktojci (256)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.26 0 0 256
Mopis!

A június húszadikai nyilt napon rendeltük az autót, akkor nem lehetett alkudni. Egyedül a riasztót sikerült kibeszélni a kereskedelmi igazgatóból ingyen. Semmi mást. Aztán ezt kaptam.
Sajnos. Ezt is már vagy 3 hónapja szerelték be. Lehet, hogy akkor még ők se tudtak a peugeot ajánlásáról.

Tojci

Előzmény: mopis (255)
mopis Creative Commons License 2001.10.26 0 0 255
a gyári riasztó felnyomja az ablakokat aktiváláskor akkor is, ha csak elöl van elektromos emelő.A leirás viszont a gyári könyvben is gyér és magamnak kellett rájönnöm dolgokra: pl ha a kulcsot kiveszed, akkor egy bizonyos idő után (kb 5-6 perc) magától aktiválódik a riasztó térérzékeléssel együtt. Ez pl akkor nagyon klassz, ha valaki benn marad a gépben, mig te kiugrasz tankolni és aztán berijjantja magát a szerkezet, ha éppen az a valaki nem marad benn mozdulatlan :-)Ki lehet védeni, de jó lett volna tudni előre.
Ugyanez máshogy: a kp-i zár újra zár, ha a kireteszelés után assem 30 mp-en belül nem nyitod ki az ajtót. Ez sincs sehol leirva, viszont majdnem becsokiztam a múlt héten, mikor a barátommal álltam a kocsi mellett és az hirtelen bezárta magát.

Tojci, hogy van ez a riasztó bónusz? Kértél a kocsiba riasztót és ezt adták vagy erre külön beszéltek rá?

Előzmény: kakukktojci (254)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.25 0 0 254
Szia knbm!

A riasztós témával kapcsolatban kérdeznélek szintén. Az én P307-esembe is egy Laserline riasztót szerelt be a szakszervíz. Ezt adták bónuszként az autóhoz, sőt úgy csináltak mintha jobb lenne, mint a gyári. Azzal dobálóztak, hogy 50-60 ezer Ft között van az ára. Pontos típust nem tudok, mert a szerelővel nem sikerült beszélnem, a hozzáadott A4-es leírás pedig 989-974 típusokhoz szól. A technikai részéhez a riasztónak nem értek, de hogy nem működik rendesen az biztos. Már többször beriasztott minden ok nélkül, illetve a leírás szerint kellene lennie ultrahangos érzékelőnek is. Hát én kapálózhattam a nyitott ablakon keresztül beriasztott állapotban nem történt semmi. Arról nem is beszélve, hogy szerintem egy ilyen árú riasztónak az elektromos ablakokat is zárnia kellene. Erről van valami tapasztalatod? Illetve szerinted elképzelhető-e, hogy a szakszerviz kicserélje gyárira, mivel ez nem kompatibilis az autóval? Nekem semmilyen papirt nem mutattak, igaz, hogy elég hamar rendeltem az autót. A gyári riasztó zárja az ablakokat, akkor is ha csak elöl villanyos?

Köszi,
kakukktojci

Előzmény: knbm (252)
knbm Creative Commons License 2001.10.25 0 0 253
szg307!
Ha valaki autólopásra szakosodik akkor mindehogy megtalálja a riasztót.
Ezzel együtt is a gyári riasztó adja a legtöbbet, ugyanis..
Ha a gyári riasztót bekapcsolod akkor a már sokat emlegetett digitális impulzussorozat egy blokkolást indít a gyári indításgátlón. Ezt a blokkolást a kikapcsoláskor kiadott impulzussor hatástalanítja és ezután engedi működni az indításgátlót, ami a kulcsba épített ugrókódos jeladó jele alapján hitelesíti a kulcsot és engedi az indítást.
Ha a riasztót kibarmolják akkor nincs ami hatástalanítsa az indításgátló blokkolását így az autót még a saját kulcsával sem lehet elindítani.
Nem gyári riasztó esetén ez funkció nem működik. Tehát van egy kulcsfejes indításgátló és van egy riasztó ami egymástól függetlenül működik. Már ameddig működik...
Remélem így már érthető.
Előzmény: szg307 (247)
knbm Creative Commons License 2001.10.25 0 0 252
Még egy dolog. A nem gyári riasztó nem beszél az indításgátlóval azaz plusszba nemgátolja az indítást.
Előzmény: Blinyo (248)
zetecR Creative Commons License 2001.10.25 0 0 251
Mi az, hogy "50 felett kifejezetten sportos kormány "???
Előzmény: szg307 (236)
knbm Creative Commons License 2001.10.25 0 0 250
Nem akarok belemnni a részletekbe mert elég bonyolult, de megpróbálom valahogy konyhanyelven elmagyarázni. A BSI azonos vezetéken azonos időben eltérő funkciókat bonyolíthat. Ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan minden csatornán kommunikál mint egy állandóan dolgozó számítógéphálózat, hiszen az autóban ennél lényegesen kevesenbb funkció van.
Tegyük fel, hogy a beépített riasztó vezetékét a műszerész összeköti a BSI megfelelő kivezetésével. Ez a kivezetés vezérli a riasztón kívül még mondjuk a központizárat, a belső világítás kapcsolását és késleltetését a hazavezető fényt a rádió lekapcsolását és még egyéb funkciókat. Minden funkció egy-egy eltérő digitális impulzussorozat. Ez az impulzussor ( 4 bites bináris kód ) nem túl hosszú mert egy-egy kivezetés általában 8-10 funkciót irányít. Maximim 15-öt mert kettő a negyediken az tizenhat és ebből egy az ellenőrző bit. A sima riasztók a zár vezérlésére egy negatív vagy pozitiv impulzust adnak ki tipustól függően néhány tized másodpercig. A bináris kód egy-egy impulzusa ennél sokkal rövidebb ezért az hosszú impulzust a BSI négy egyforma jelként érzékeli ami azt jelenti, hogy szépen működi a rendszer. A gond abban az esetben ha a BSI egyszerre több funkciót vezérel. Tegyük fel, hogy bekapcsolt rádiónál lehúzott jobb első ablakkal akarod az ajtót bezárni és bumm a riasztó jele szembe találkozik mondjuk a belső világítás késleltetett lekapcsolási impulzusával vagy az ablak felhúzását vezérlő impulzussal és annyi. Hangsúlyozom nem tudom melyik funkció melyikkel akad össze de három vagy négy funkció egyidejű vezérlése esetén már garantált a baj. Annál az ügyfélnél amit a szervizben elmondtak pl. járó motor mellett véletlenül megnyomta a polgár a riasztó gombját és annyi volt a motorvezérlő számítógépnek. Hangsúlyozom, hogy nem lehet egzaktul megmondani, hogy mi-mit üt mert a véletlentől függ, hogy abban a tizedmásodpercbe a BSI-n levő kimenő jel és a vezérlő jel milyen impulzus sorozathoz hasonlít. Minél több funkció működik a kocsiban annál nagyobb a sanszod a hibára. Ezért kell a riasztó jelét egy digitális jellé alakítani amit a BSI egyértelműen felismer minden körülmények között. Lehet, hogy sokáig semmi gondod nem lesz, de egy időzitett bomba ketyeg a kocsidban. Egyenlőre ennyi azt hiszem így is túl bonyolult. Na mindegy hátha valaki megérti.
Előzmény: Blinyo (248)
Blinyo Creative Commons License 2001.10.25 0 0 248
Hali knbm!

Szóval megkérdeztem, és valóban létezik az a "levél". Mindenesetre már most szerelnek bele más típusu riasztókat is, melyeket a gyár szintén nem hagyott jóvá. Azok a szerencsétlen tulajok akiknél a BSI tönkrement a riasztótól azoknál nem a riasztó mint berendezés tette tönkre azt, hanem a szabálytalan, rossz beszerelés. Mindenesetre a márkaszervíz, aki beszerel riasztókat kell hogy viselje ennek terheit, tehát ha a riasztó miatt elromlik a BSI, akkor garanciában kell kicserélniük. Erre vonatkozó írásos anyagot kell kérni a márkakereskedéstől, adnak is.

Ami a riasztót illeti, bár laikus vagyok, de tudomásom szerint nincs olyan elektronikus berendezés amely egy teljes próba után, egyszer csak tönkre tesz vmit. Ha egy hónapig napi használat mellett hibátlanul üzemel, akkor nagy valószínűség szerint nem fog másként üzemelni később sem. Nem fog másképp kommunikálni a BSI-vel sem, hiszen minden jel adás/vétel ugyanúgy történik a berendezések között. Ha elronthatná a BSI-t a riasztó, akkor már rég rossz lenne. Ez olyan minthogy nem lehet valaki majdnem terhes. Vagy terhes, vagy nem...
De lehet, hogy csak az én fejemben van ez így, lehet, hogy tudásod révén egy kicsit másképp fogod megmagyarázni mindezt, és olyan információkat fogok tőled kapni ami megváltoztathatja a véleményem.

Előzmény: knbm (242)
szg307 Creative Commons License 2001.10.25 0 0 247
Hello Knbn!

Kicsivel lentebb már írtam, hogy a gyári riasztó számomra miért nem szimpatikus. (Aki erre szakosodik, az pár másodperc alatt végez a gyári rendszerrel.)

Mi erről a véleményed?

Előzmény: knbm (242)
szg307 Creative Commons License 2001.10.25 0 0 246
Na ezt a kérdés hegyet...

Kérdéseid alapján ebben a témában tényleg nagyon láma emberke vagy. Ebben az esetben javaslom, hogy ne kezdj bele az átalakítgatásba. A kondenzátorok bekötéséhez érteni kell egy kicsit, ki kell tudni mérni, hogy hová kösd. Véleményem szerint még a rádió/Cd kiszereléséig sem tudnál eljutni. Kell egy kis tapasztalat a dologhoz. Egy ezzel foglalkozó műhely A-Z-ig mindent megold neked.

Egyébként bármilyen hangszóró jó ebben a méretben, pénztárca kérdése az egész. A Pug valóban 6 hangszórós, 4 az ajtókban, kettő a műszerfalba építve. Ez utóbbiak a magassugárzók, és elég jó minőségüek - nem érdemes őket kicserélni.

Előzmény: Az Utolsó Európai (245)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.10.25 0 0 245
Szia szg307!

Kérhetnék még egy kis extra segítséget? :-)

Egy tökéletesen láma emberke - mondjuk olyasvalaki, mint én - hogyan intézze mindezt? Tehát ott kezdve, hogy bemegyek a boltba, és veszek előre 17-es, hátra 12-es - mert a távtartó-farigcsálást nem vállalom - Dayton (csak ez a jó?) hangszórókat, és szerzek olyan mikroF istenharagját. Ez utóbbit honnan kell beszerezni? Elég, ha annyit mondok a boltban (melyikben?), hogy "húszezer mikro-efet kérek"?
Ha tegyük föl, mindezt sikerült beszerezni, hová vigye láma emberünk a cumót, ahol be is szerelik neki? Én a hozzászólásod kinyomtatom, és az orra alá dugom bárkinek aki kéri, de én nem kezdek neki, az bizonyos.

Továbbá: valamiért abban a hitben éltem eddig, hogy 6 hangszórós a Presence audiorendszere. Ez megtévesztés lenne, és valójában csak 4 hangszóró leledzik a gépben? Vagy csak 4 hangszórót érdemes lecserélni a hatból, az ajtókban lévőket?

Ezek mind komoly kérdések számomra, kérlek, segíts!

Előzmény: szg307 (243)
ralbog Creative Commons License 2001.10.25 0 0 244
Knbm!

Akkor mit is tud az a riasztó? Másfajta(pl. Laseline) riasztót ui. nem akarok betetetni egyrészt a garancia elvesztése miatt, másrészt nem akarom hazavágni az elektronikát.

szg307 Creative Commons License 2001.10.24 0 0 243
Audió 307-be.

Úgy vettem észre, hogy az autóban az audió rendszer két okból szól viszonylag gyengén:
1. Nincs elég erő a fejegységben
2. Vackok a hangszórók.

Miután levettem az első ajtókárpitot, láthatóvá vált, hogy egy vacak olasz gyártmányú, 17cm-es hangszóró van elől. Bementem a Metróba és vettem két pár 17-es Dayton két utas hangszórót. Az első párt be is építettem előlre. Vigyázni kell arra, hogy nem a piros, hanem a szürke ér a pozitív!

A hátsó kárpit leszedése után enyhén pofára estem, mert a hátsó hangszóró helyén egy kb. 12 cm-es hasonlóan minőségi olasz valami volt, és én ugye 17-est vettem, mert úgy gondoltam naívan, hogy hátulra is az kell. (Hátulról egyébként csak egy műanyag tartóprofil hiányzik, amivel be lehetne építeni a 17-es átmérőjű hangszórót.)
Nem adtam fel, és egy kis műanyag vágdosás és távtartó szerkesztés után beépítettem hátulra is a 17-es nyomót. Hátul szintén más a kábelek színe, itt a régi hangszóró 1-es csatlakozójára menő ér a pozitív (valami narancs és hupilila csíkos).

Nem árt mindkét hangszóró mögé egy kis akusztikus szivacsot (vagy 2 cm vastag normál szivacsot) tenni.

A rendszer már kezdett így jól szólni, de az igazi dinamika csak akkor jött meg, amikor tettem a rádió/CD bemenő tápja elé 20000 mikroF kondit. A rádióba vagy 20 kábel megy be, így hirtelen nem tudom megmondani, hogy melyik-melyik volt, de az biztos, hogy egy szürke volt a pozitív.

Költségvetés: hangszóró 15000 Ft/pár, kondi 1200 Ft. Időigény: kb. 2 óra tanakodással együtt.
Ezek után a rendszer hangzása már elég elviselhető. Ha az eredeti egy 10-es skálán 2, akkor ez kb. 6,5.

Előzmény: szistipisti (240)
knbm Creative Commons License 2001.10.24 0 0 242
Én viszont már több Laserline riasztótól kifeküdt BSI-ről hallottam. A BSI a központi vezérlő egység. Ennek a cseréje jóval több mint a riasztó ára. A Laserline a multiplex bevezetéséig gyári beszállítója volt a Peugeotnak. A multiplex rendszer bevezetése ( 607, 307mind, és a többi modell 2001 szeptemberi gyártástól) óta Cobra és Texalarm riaztókat használnak, de azt is csak a gyártól érdemes beszerelni csak a gyár által hozzáadott és programozott ( kódolt ) soros illesztő egységgel. Miután végzettségem szerint magam is elektronikai mérnök vagyok részletesen végigbeszélgettem a témát a szerviz műszeerészével és műszaki tanácsadójával, biztos vagyok benne, hogy így is van. A Peugeot ki is küldött egy körlevelet a szervizekbe, miszerint minden a gyáritól eltérő riasztó vagy más extra esetén meg kell vonni a garanciát. A kereskedések jelentős részében ezt el is mondják. Ott ahol én vettem a kocsimat alá is iratták velem ezt a körlevelet azzal a kiegészítéssel, hogy igazolom, hogy tájékoztattak róla. Jobban jársz, ha kiveteted a Laserline riasztót.
Előzmény: Blinyo (237)
flakkon Creative Commons License 2001.10.24 0 0 241
Hello!

Valoszinuleg nem maga a Peugeot rossz,hanem te is kifogtad az uj autokat jellemzo gyerekbetegsegeket.
A gyartosor meg kozel nem mukodik olyan begyakoroltan mint mondjuk fel ev mulva es ez gondolom igaz a beszallitokra is.
Nem veletlenul mondjak, hogy vadi uj autot inkabb ne vegyel. Erdemes elolvasni a Hasznaltauto katalogus! Hany-de hany autonal irjak hogy az elso szeriaknal micsoda hibak voltak.
Meg a Toyota Corolla sem kivetel! (bar azt nem tudom hol gyartottak, ha Angliaban akkor nem olyan meglepo)

Szoval igy jartal. Komolyab konstrukcios hiba remelhetoleg nincs az autodban :))
Vigasztalhatod magad azzal hogy ettol meg jo auto lehet belole, meg azzal hogy kesobb is kifoghattal volna egy roszabb peldanyt.

flakkon

Előzmény: fakezu (233)
szistipisti Creative Commons License 2001.10.24 0 0 240
Hellő szg307!

Mesélj kicsit bővebben a handszóró cseréről! Milyen típust, hol vettél mennyiért és házilag is meg tudtad-e csinálni, végül pedig jobban szól-e?
Köszi!

Előzmény: szg307 (235)
mopis Creative Commons License 2001.10.24 0 0 239
AUE!
fyi az emelő rögzitve van 1 db műanyag formában, ami helyet ad még a csavarkulcsnak is többek között. Ez, ahogyan irtam, egy műanyag valami és pontosan beleilleszkedik a pótkerék közepébe és ezt az egészet még egy heveder is rögziti. Szóval semmi fém a fémmel meg ilyesmi. Ha ez Neked hiányzik, akkor viszont inalj vissza a kereskedődhöz és pofon neki.A kis 307 füzetecskében kis rajzocska segithet neki, hogy beazonitsa miről beszélsz. Nehogymá szivacsozz egy új 307-esben! :-)
Előzmény: Az Utolsó Európai (238)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.10.24 0 0 238
Hali!

Az én gépem is 1 hónapos múlt és eddig semmi hibája nincs.
Konstrukciós bénázás azért akad. Pl. számomra az emelő rögzítetlen volta a pótkerékben elég idegesítő, mert úthibákon csúnyákat zökken (fém a fémen). Ezt érdemes kibélelni szivaccsal, töredékére csökkenek a hátsó futómű felől érkező hangok.
Az indexkar csakugyan működhetne finomabban is; bár eddig nem tört el, de ezek után bármelyik pillanatban várom, lehetőség szerint bekapcsolt állásban történő bekövetkezéssel...:-))

Mekszikóval meg ne foglalkozzatok: csúnya lenne, ha odáig alacsonyodnánk, hogy ily pirmitív provokációnak beugorjunk, nem igaz?

Blinyo Creative Commons License 2001.10.24 0 0 237
Sziasztok!

Elég elkeserítő, hogy ennyi hibával találkoztál.. Én eddig csak egy hibával találkoztam, az indexkar mechanikája eltört, így most szervízben pihen, amíg meg nem jön az alkatrész..
Egyéb hibajelenség eddig nem jött elő, viszont nagyon zavarnak a megmagyarázhatatlan zörgések, igaz nincs sok, és nem hangosak, de vannak. Pl. a hátsó biztonsági övek csatjai hozzáérnek menet közben az ülés melletti kemény kárpit borításnak, és zörögnek..

A riasztókkal kapcsolatban engem is lebeszéltek a gyári berendezésről, az okok leginkább azok amikről írtatok. Viszont ajánlottak bele Laserline 910-est, ami nem befolyásolja negatívan az elektronikát. Én ezt alapban upgrade-eltem egy 989-re, ami rendelkezik saját akksis riasztóval, belső térvédelemmel is. Teljesen bejött, eddig jól muzsikál..

Az olajcserékről azt az infót kaptam, hogy 2500 után célszerű 15000 km-ként bevinni olajcserére, hiába gyárilag 30e az intervallum.

Blinyo

Előzmény: fakezu (233)
szg307 Creative Commons License 2001.10.24 0 0 236
Meksziko!

Mitől női neked ez az autó?

Én szerintem egy női autó az alábbi tulajdonságokkal rendelkezik:

- finom, nőies külső, legömbölyített formák
- kicsi autó
- nem túl erős motor
- puha műszerfal és szövetek belül
- nagyon könnyű kormány, és kezelőszervek

Ezzel szemben a 307-es:
- elég brutális külső főleg fekete színben
- nagy autó
- 1,6-os 110LE-s motor nem az a női-típus
- puha műszerfal és szövetek belül
- jól eltalált, 50 felett kifejezetten sportos kormány

Neked, hogy jött ki a nőies autó? Én nőies autónak a Clio, Ford KA és társait tartom.

Izlésről azonban nem érdemes vitatkozni.

Előzmény: Törölt nick (234)
szg307 Creative Commons License 2001.10.24 0 0 235
Hello!

Én már majdnem 3 hónapja vagyok BOLDOG tulajdonosa a gépnek. Semmi hiábáját eddig nem találtam, pedig eléggé szétszedtem. (Szeretem tudni, hogy mitől működik...)

Egyetlen dolog amit átépítettem: a 4 ajtóban elhelyezett hangszóró. Ezeket kicseréltem, mert valami olasz gyártmányú vackok voltak.

Előzmény: fakezu (233)
knbm Creative Commons License 2001.10.23 0 0 232
Lehet, hogy beletettek valami régi oldalt vagy maguk készítették. Hol vetted a verdát? Hívd fel a Peugeot Hungáriát, vagy egy másik kereskedést.
A valóság az amit írtam.
Előzmény: szg307 (231)
szg307 Creative Commons License 2001.10.23 0 0 231
Én találtam egy előre nyomtatott lapot a garanciajegyet és egyéb bigyókat tartalmazó mappában, hogy az első olajcsere 2500 km. Ezt szóban is megerősítették arra a kérdésemre, amit Te is feltettél.
Előzmény: knbm (229)
knbm Creative Commons License 2001.10.23 0 0 230
Nem rizsa, ezt elhiheted.
A gyári riasztó azért nincs rajta az extralistán mert azt nem a gyárban hanem a kereskedéseben szerelik be. Általában mmindenhol 75 és 80 között van mert az anyagár egyforma és a beszerelés ideje is azonos legfeljebb az eltérő óradíjak okoznak pár ezres szórást. Akkor ajánlanak nagyobb árat, ha a kuncsaft túl sokat akar alkudni.
Előzmény: aamen (226)
knbm Creative Commons License 2001.10.23 0 0 229
A most érvényes Peugeot szervizkönyv és garanciajegy szerint az első szerviz 10e km, de ott nincs olajcsere. Az első olajcserés szerviz 30e km nél és utána 30e km-enként. Abban igaza van a szerviznek, hogy nem árt sűrübben hiszen ez neki bevétel. A kocsinak az sem árt ha hetente cserélsz olajat. Ha nem lenne elég 30ezrenként cserélni akkor a gyár nem írná le.
Előzmény: szg307 (227)
szg307 Creative Commons License 2001.10.23 0 0 228
Hello Knbm!

A gyári riasztó kb. azt tudja amit leírtál.

A gyári riasztóval csak egy probléma van: pontosan illeszkedik egy előre kiképzett helyre. Ha egy rosszarcú arra szakosodik, hogy 307-eseket fog gyűjteni, akkor kb. 30 másodpercen belül végez a gyári riasztóval.

Én a magam részéről egy fóliázással, egy különálló belső térvédelemmel, motorház tető nyitás átalakítással, valamint egy belső kb. 130dB-es szirénával fogom megoldani a problémát.

Üdv.

Előzmény: knbm (222)
szg307 Creative Commons License 2001.10.23 0 0 227
Hello Mackor!

A Peugeot garanciajegy és egyéb leírások valamint a szervíz szerint az első olajcsere 2500 km-nél. A második 15e-nél, a harmadik 30e-nél. Ezek után 30 ezrenként.

Előzmény: mackor (225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!