Szerintem még mielőtt megállítana a rendőr, nézd meg gyorsan, hogy nem égett-e ki véletlenül tényleg mindkét féklámpád. Ez lámpaburánként 1 vagy talán 2 csavar és max. 5 perc. Az izzókban két izzószál van (helyzetjelző + fék), a vastagabbat nézd!
Van egy olyan problémám, hogy a féklámpáim nem világítanak, csak a 3. pótféklámpa. Mivel annak nagyon kicsi az esélye, hogy pont egyszerre ég ki mindkét égő, ezért tanácsot kérnék, hogy mi lehet még a probléma? Talán biztosíték? De akkor miért ég a 3. lámpa? Vagy nem azonos biztosítékra van kötve? (2002-es 76 pacis fajzat)
Szerintem jól gondolod.:) A szervizben nagyon szívesen kicserélték volna a szelepet, kb. 30-rugóért, de így 1-2 liter benzin árából is meg lehet úszni! Azért ez nem mindegy!:))))))))
A féktísztító eltünteti az olajat. neked nem az kell. csússzon a bovden a házban.
tehát olaj kell, tisztítás után. mondjuk szilikon is lehet. az enyém, mint a vaj. persze pár hétig a féktisztítónak is van valamennyi kenő hatása. egyszer fújjad be értelmes sprével. Hidd el évekig jó lesz.
Nekem is ez a gond! Szorul a bovden! 17e az új belőle! Én havonta egyszer lepattintom a váltórol a motortérben és kiveszem a tartóból, aztán féktisztítóra egy darab vékony tömlő, nyomom rá a bovdenre az asszony meg rángatja a váltókart előre hátra. És mint a vaj! Nyáron kevesebbet kell! Ha összeadom az 5 perceket havonta, meg a tisztító árát akkor nem éri meg kicserélni!
Az én kis "rakétámban" nincs fordulatszám mérő:) Nem is ez a probléma, hanem az ,hogy két helyen is bemérettem, és az egyik (márka szerviz) nem talált hibát, kitörölte a jelet, de a "maszek" szerint (5000.-) kipufogógáz visszaömlő szelep hiba van. Mindezek ellenére simán levizsgázott a "rakéta" és mint mondtam egy kis "vadulás-130-150" után el tűnt a hibajelzés. Lehet, hogy csak ki kell hozni az autóból a lehetőségeket? Természetesen a normális határokon belül:))
Nem tudom, tapasztalt-e valaki már ilyesmit: a váltóm függőleges irányban hidegebb időben nagyon nehezen mozog. Indulás előtt általában muszáj kicsit bejáratni (ide-oda rángatni néhányat 1-2 vagy 3-4 fokozat között), de pl. nyári melegben, amikor tűzi a nap a kocsit, úgy megy, mint kés a vajban.
Egy haverom azt mondta, hogy szerinte a váltókar alatti persely (vagy mi...), ami a sebváltó kar mozgását "kontrollálja" és tömve van zsírral, beszáradt. (Nem tudom, tényleg van-e ilyen.) A szervizben gondoltak már a bowdenre is, amit megsprickoltak valami kenőanyaggal és egy kicsit javult is, de nem lett tökéletes.
Havonta egyszer megkell küldeni, mert a számítógép érzékeli, hogy mit vársz a kocsitól. Városban tötyögök, visszaveszi a teljesítményt. Néha megküldöm: jobban gyorsul, kevesebbet fogyaszt. Így érzem. Nemkell száguldozni. 2-esben is meglehet csínálni. 6000 körül pörögjön egy párszor. Eléred a 6000-ret vissza állsz Azután még párszor.
Régebben felmerült egy olyan hiba, mikor kigyulladt a (chekk) lámpa. Nekem 2 éve világított, de idén egy kicsit megcibáltam a "rakéta" bajuszát (130-150), És láss csodát. Lehet, hogy a városi forgalom teszi tönkre az autómat??? :)))
Én 1.3-ast vettem anno, mert volt "szerencsém" egy 1.0-est használni előtte pár napig. Ha nem nagyon akarsz 50-nél többet menni, nem mész ki a városból vele és főleg csúcsforgalomban használod, akkor lehet alternatíva az 1.0-es az olcsóbb ára miatt. De fogyasztásban szerintem nem jelentős a különbség, de még ez sem tudja feledtetni a viszonylagos gyengeségét, dinamikátlanságát. Mondjuk ezt tudod valamennyire korrigálni avval, hogy pörgeted, mert akkor 60-70-ig nem olyan gáz, de akkor pont ott vagy a fogyasztással, hogy sehol. Ami jön a réven, megy a vámon ... Ha meg kimész a nagy faluból, akkor meg csak a gondok jönnek, ott már egyértelműen az 1.3-as a nyerő!
A váltóm pedig nemrég önkezűleg szervizeltem, mert halk kerepelés jött belőle. Bontott sehol, mert típushiba, ami olyan 150.000 km körül programozható javítanivaló, állítólag. Én megreszkíroztam, hogy csak a csapágyakat és a szimmeringeket cserélem, az haver kedvezményével is majd 30.000 volt. Erre jött még a 2L váltóolaj szintén brutál kedvezménnyel 8000-ért. Szerencsém volt, nem kellett megint levenni, megszünt a hang. Plusz saját munka. De ha kidobálja a sebességet, akkor szinte biztos, hogy szinkrongyűrű, esetleg fogaskerék, amit csak csoportfogaskerékként kapsz meg ... Nekem csak munkadíjként ajánlott több szerelő 40-50K körüli összeget, erre jött pluszban az alkatrész ára. A bontott meg ha lett volna, olyan 60-80 körül minden garancia nélkül (pontosabban beépítési garancia, miszerint berakom, ha xar, visszaveszi 2 napon belül) Remélem sikerült valamennyire segítenem.
A biztosítékház jobb szélső oszlop középső relénéhelynél volt a baj. (a muteréban legalábbis 3 hely van de csak a felső 2őben van relé, az alsó üres). a relének van 2 álló és 2 vízszintes érintkező lába. az alsó vízszintes lábhoz tartozó csúszósaruról tört le a vezeték, ami a biztosítékházba hátulról csatlekozik és asszem tök fekete sodrony réz vezetékhez tartozott.
egy ilyen csúszósaruban maradt a vezeték a blankolásig. a szigetelt résznél tört el pont saru végénél. fura mert sodrott vezetékek nehezebben törnek el mint a teliek.
Egy fotót légyszi, honnan tört ki, és mi. Vagy írd le pontosan, hol és mi, milyen színű vezeték, elég ritkán kell nekem a motorházba nézelődni. Törött drótot láttam már párat, de olyan helyen, hogy fél megyében nem fűtöttek miatta a villanybojlerok, igaz ott egy kicsit nagyobbacska volt az a relé.
Csütörtökön megint előjött a hiba, hogy fulladozott az alapjárat, azt le is fulladt a kocsi. Elkezdtem nézegetni, piszkálgatni az elektromos csatikat, és a biztosítékháznál egy reléhez vezető vezeték ki volt törve a csatlakozásnál, és a mozgatástól most teljesen kicsúszott a helyéről. Ha érintkezett, ment a moci, ha kiszedtem, lefulladt a moci. Majd beszartam rajta. Ki látott már olyant, hogy egy sodrott vezeték kitörik a csúszócsatlakozóból? Most jól odaforrasztottam, penge megint a gép, lehet rá számítani.
Szevasztok! Régi motorosoktól kérnék egy kis tanácsot. Párom 5 éves Wagon R je egy ideje(néhény hónapja) nyiszogás szerű hangokat produkál vhonnan elölröl. A hang általában kanyarodás után,vagy egy kátyú,gödör után jön elő. Egyenes haladásnál jó úton nem hallani. Mit nézzek meg az autón?Mi okozhatja? Köszi!
Nem a brand a lényeg, hanem a kút. Minden brandból akad pancsolós. Ráadásul az OMV is csak a Dunán a tankerrel elérhető, ésszerű távokon forgalmaz osztrák cuccot. A hálózat nagy részébe a MOL-tól veszi.
Nálunk az egyik kollégának volt ismerőse az OMV kúton, az mindíg szólt neki, mikor ne menjen tankolni, mert nem igazán jó a benzin éppen. Gondolom, akkor volt olyan fuvaros, akivel lehetett akciózni.
Úgyhogy nem biztos, hogy a márka miatt megy jól, hanem esetleg épp az a kút nem pancsol.
Egyik ismerősöm cserélne Wagon Michlen téli gumit, Ignis alá való 14colos 165-175 szélességű gumira! A 4 gumi talán egy-két telet volt használva! Valaki?