A hajósok elmondása szerint jóval többet megy a Badacsony, mint a Siófok. Azt mondták, hogy annyi utast visznek, mint a két másik együtt. Egyébként tényleg jóval többet fordul már menetrend szerint is a Badacsony, ott nehezebb lenne "siófokosítani" a menetrendet, C-D-E-ben könnyebb lenne, jóval több az állásidő. Hiába a Fonyód-Badacsony járat átkelőjellegű terhelt útvonal. Azt viszont kérdezhetnénk, hogy akkor miért nem a Füred van ott? Nos egy tipp: a zászlóshajót nem engedik messze, hátha kell. Ha véletlen elönt minket az árvíz és ideér a török hajó (PD honlapról majd törölni kell), akkor melyik lesz a zászlóshajó?
Egyébként még nem is mondtam, hogy a Badacsonyban az egyik segédgép (bal oldali) IFA típusú, régen csak ezt használták, mára már felváltotta egy másik újabb. Szóval az a lényeg, hogy összetéveszthetetlenül IFA teherautó hangja van, pontosan olyan. Szóval, ha a tartalék üzemel, akkor "IFA megy a Badacsonyban"...
A Siófok beüzemelése után kerültek a Badacsonyba (eredetileg) Volvo motorok, mert látták, hogy több erő kell oda. Mára már le vannak cserélve Rábára, de azt nem tudom, hogy egyformák-e. Ha valaki a honlapomon a gépház fotókból ezt meg tudja állapítani, akkor ügyes.
Nem teljesen egyforma a Badacsony és a Siófok. A hajtómű is picit másképp áll, meg pl. a kormány vezérlés másmilyen (a Siófokon mechanikus, a Badacsonyon mikrókapcsolós, így néha előfordul, hogy menet közben beragad a kapcsoló és forog körbe folyamatosan a kormány). A géptérben a segédgépek elrendezése is más.
Főbejárat a kapunál. Egy keretezett kép a falon, ahol a Siófokot vontatják Budapesten. Hajótest+földszint. (1. emelet, kormányállás, motor nincs rajta/benne. Na ott még vizszintes volt.)
Lassabb, mert mélyen van a hajócsavar és nem függőleges a hajtómű lefele menő tengelye, így minél minél jobban tolják neki, annál jobban behúzza a farát a vízbe és annál lassabb. A Badi egy fokkal jobb.
Lassabb, mert mélyen van a nem függőleges a hajtómű lefele menő tengelye, így minél minél jobban tolják neki, annál jobban behúzza a farát a vízbe és annál lassabb. A Badi egy fokkal jobb.
Köszi a feedbacket, egyúttal tisztelettel kérek minden érdeklődő honlaplátogatót, hogy észrevételeivel, vagy az estelges hibákkal nyugodtan bombázza az webmester@europahajo.hu emilcímet
Miért nem lenne jó egy katamarán a Dunán? Egyedül a Siófok lenne gázos, mert csak állóhajóként tudna üzemelni a sebessége miatt, de a túlpartra (oldalazva) át tudna menni. Kompnak remek lenne, és akkor a hidak miatt sem lenne gond a magas fedélzet.
"a Gulács motoros (...) nem felel már meg a szigorú követelményeknek. Ezért döntött úgy a Balatoni Hajózási Rt. vezetősége, hogy kivonja a for-galomból. Jövőre ugyanez a sors vár a Badacsony motorosra is. A két hajó kivonásával 800 férőhellyel csökken a flotta befogadóképessége."
Augusztus végéig a tavalyinál 15 százalékkal kevesebb turista utazott a Balatoni Hajózási Rt. hajóin. A flottának ma már csak 30 hajója van, és egyre több régi személyszállítót kell leállítani. A Gulácsot magyar hajósok és a cég dolgozói búcsúztatták.
A Balatoni Hajózási Rt. egyre több személyszállítót kénytelen leállítani, ugyanis a korszerűtlennek ítélt hajók felújítása sokba kerül. Idén a turisták száma is csökkent, ami bevétel kiesést okozott.
Lain Ferenc műszaki igazgató Balatoni Hajózási Rt.: - Ahol most állunk a Balaton zászlós hajóján, a Balaton motorsona tavaly megállásra kényszerült, rossz állapota miatt, ebben az esztendőben is megállítottunk egy vízibuszt.
A Gulács is utolsó útjára indult a tavon. Bár ez a hajó 1944-et is túlélte, amikor az Óbudai Duna-ágban elsüllyesztették, most bizonytalanná vált a sorsa. A Ganz gyárban készült hajó később került át a Balatonra, ahol mostanáig szolgálta a turistákat. A szakértők szerint ez a hajó még felújítható lenne, azonban a cégnek ez már nem éri meg.
Szántó Zoltán alelnök Magyar Hajózásért Egyesület: - Azt látjuk tőlünk kicsit nyugatabbra, hogy az öreg hajóknak van becsületük, jobban szereti a közönség őket, mint a célszerű, de jellegtelen hajókat.
A Magyar Hajózásért Egyesület tagjai szerint a Genfi-tavon a régi gőzüzemű hajókat újítják fel, inkább ezt, mint a beolvasztásukat választják a hajózásért elkötelezettek.
Csak azt nem értem, ha a gulácsról van szó, akkor miért a keszthelyt mutogatták. Nem mintha engem zavarna, a részrehajlásom miatt, de ez mégsem a Gulács!
Nagyon szép, darab, apró hiányosság: a kapcsolat infóknál e-mail hiányzik! Ha van mód rá, dobd át nekem magánba a hajókon való szállásrendelésben illetékes hölgyek címét, sürgős jeligére. THX.