Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12232

"melyik lesz a zászlóshajó?"

 

Amelyiken a nagyvezír épp utazik. Monnyuk a Boglár.

Előzmény: Tom_ (12230)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12231

 

 

 

Itt jobban látszik, hogy az egy Rába D2156 MTKL6-os motor,

Ez itt meg a lépcső tövében egy Rába D2156 HM6-os.

 

Előzmény: Tom_ (12228)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12230
A hajósok elmondása szerint jóval többet megy a Badacsony, mint a Siófok. Azt mondták, hogy annyi utast visznek, mint a két másik együtt. Egyébként tényleg jóval többet fordul már menetrend szerint is a Badacsony, ott nehezebb lenne "siófokosítani" a menetrendet, C-D-E-ben könnyebb lenne, jóval több az állásidő. Hiába a Fonyód-Badacsony járat átkelőjellegű terhelt útvonal. Azt viszont kérdezhetnénk, hogy akkor miért nem a Füred van ott? Nos egy tipp: a zászlóshajót nem engedik messze, hátha kell. Ha véletlen elönt minket az árvíz és ideér a török hajó (PD honlapról majd törölni kell), akkor melyik lesz a zászlóshajó?
Előzmény: HG. (12229)
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12229

Ha a Badacsony kevésbé lassú, akkor miért nem ő járja hosszú utakat (=D) ?  

A Siófoknak meg már mindegy lenne, ha néhány perccel lassabban szenvedne át Fonyód & Badacsony között...

Előzmény: Tom_ (12227)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12228

Egyébként még nem is mondtam, hogy a Badacsonyban az egyik segédgép (bal oldali) IFA típusú, régen csak ezt használták, mára már felváltotta egy másik újabb. Szóval az a lényeg, hogy összetéveszthetetlenül IFA teherautó hangja van, pontosan olyan. Szóval, ha a tartalék üzemel, akkor "IFA megy a Badacsonyban"...

 

A Siófok beüzemelése után kerültek a Badacsonyba (eredetileg) Volvo motorok, mert látták, hogy több erő kell oda. Mára már le vannak cserélve Rábára, de azt nem tudom, hogy egyformák-e. Ha valaki a honlapomon a gépház fotókból ezt meg tudja állapítani, akkor ügyes.

Előzmény: Tom_ (12227)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12227
Nem teljesen egyforma a Badacsony és a Siófok. A hajtómű is picit másképp áll, meg pl. a kormány vezérlés másmilyen (a Siófokon mechanikus, a Badacsonyon mikrókapcsolós, így néha előfordul, hogy menet közben beragad a kapcsoló és forog körbe folyamatosan a kormány). A géptérben a segédgépek elrendezése is más.
Előzmény: Enzo (12226)
Enzo Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12226

"A Badi egy fokkal jobb."

 

Mitől? Nem két tökegyforma?

 

"Melyik portán és milyen kép???"

 

Főbejárat a kapunál. Egy keretezett kép a falon, ahol a Siófokot vontatják Budapesten. Hajótest+földszint. (1. emelet, kormányállás, motor nincs rajta/benne. Na ott még vizszintes volt.)

Előzmény: Tom_ (12225)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12225

Mégegyszer:

Lassabb, mert mélyen van a hajócsavar és nem függőleges a hajtómű lefele menő tengelye, így minél minél jobban tolják neki, annál jobban behúzza a farát a vízbe és annál lassabb. A Badi egy fokkal jobb.

Melyik portán és milyen kép???

Előzmény: Tom_ (12224)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12224

Lassabb, mert mélyen van a nem függőleges a hajtómű lefele menő tengelye, így minél minél jobban tolják neki, annál jobban behúzza a farát a vízbe és annál lassabb. A Badi egy fokkal jobb.

Melyik portán és milyen kép???

Előzmény: HG. (12222)
zjakabfi Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12223
Én kiegyeznék azzal, hogy a Badacsony menjen a Bakony meg maradjon.
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12222

Viccen mívül, nem lenne rossz(abb).

Egyébként a Siófok lassabb, mint a Badacsony?

 

A kikötőportán megnéztük a képet, ahol csak az első fedélzet van rajta, így egyenes volt. Végül is csak motor nem kéne bele... :-)))

Előzmény: Tom_ (12219)
Bócman Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12221
Köszi a feedbacket, egyúttal tisztelettel kérek minden érdeklődő honlaplátogatót, hogy észrevételeivel, vagy az estelges hibákkal nyugodtan bombázza az webmester@europahajo.hu emilcímet
Előzmény: smith (12208)
Enzo Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12220

Erre gondolsz Zoltika, ugye?

(katt az előzményre)

Előzmény: Zoltika (8545)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12219

Miért nem lenne jó egy katamarán a Dunán? Egyedül a Siófok lenne gázos, mert csak állóhajóként tudna üzemelni a sebessége miatt, de a túlpartra (oldalazva) át tudna menni. Kompnak remek lenne, és akkor a hidak miatt sem lenne gond a magas fedélzet.

Előzmény: HG. (12216)
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12218

Enzo:

 

ebben az esztendőben is megállítottunk egy vízibuszt.

 

Csak 1 kérdésem van: melyik az az 1 vizibusz?

 

Tom:

 

Biztos a Földvár (Leányfalu)

 

 

 

 

Urak, ne dezinformáljátok a read-only hajószeretők táborát!

 

Idén leállt (azaz tavaly még ment): a Csopak.

 

A következő kettő a Földvár és a Szárszó LESZ, akik 1-2 szezont még mennek.

Előzmény: Enzo (12214)
Zoltika Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12217

"A Magyar Hajózásért Egyesület tagjai szerint a Genfi-tavon a régi gőzüzemű hajókat újítják fel"

 

ld. a topicon, 8545 körül!

 

Zolthika

Előzmény: Enzo (12214)
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12216

Sajtózsemle:

 

"a Gulács motoros (...) nem felel már meg a szigorú követelményeknek. Ezért döntött úgy a Balatoni Hajózási Rt. vezetősége, hogy kivonja a for-galomból. Jövőre ugyanez a sors vár a Badacsony motorosra is. A két hajó kivonásával 800 férőhellyel csökken a flotta befogadóképessége."

 

2. Jajj...... :-(((

 Ezeket a  firkászokat ütni kéne....

Tom_ Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12215
Biztos a Földvár (Leányfalu)
Előzmény: Enzo (12214)
Enzo Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12214

KEVESEBB BALATONI HAJÓKIRÁNDULÁS

 

Augusztus végéig a tavalyinál 15 százalékkal kevesebb turista utazott a Balatoni Hajózási Rt. hajóin. A flottának ma már csak 30 hajója van, és egyre több régi személyszállítót kell leállítani. A Gulácsot magyar hajósok és a cég dolgozói búcsúztatták.

 

A Balatoni Hajózási Rt. egyre több személyszállítót kénytelen leállítani, ugyanis a korszerűtlennek ítélt hajók felújítása sokba kerül. Idén a turisták száma is csökkent, ami bevétel kiesést okozott.

 

Lain Ferenc műszaki igazgató Balatoni Hajózási Rt.:
- Ahol most állunk a Balaton zászlós hajóján, a Balaton motorsona tavaly megállásra kényszerült, rossz állapota miatt, ebben az esztendőben is megállítottunk egy vízibuszt.

 

A Gulács is utolsó útjára indult a tavon. Bár ez a hajó 1944-et is túlélte, amikor az Óbudai Duna-ágban elsüllyesztették, most bizonytalanná vált a sorsa. A Ganz gyárban készült hajó később került át a Balatonra, ahol mostanáig szolgálta a turistákat. A szakértők szerint ez a hajó még felújítható lenne, azonban a cégnek ez már nem éri meg.

 

Szántó Zoltán alelnök Magyar Hajózásért Egyesület:
- Azt látjuk tőlünk kicsit nyugatabbra, hogy az öreg hajóknak van becsületük, jobban szereti a közönség őket, mint a célszerű, de jellegtelen hajókat.

 

A Magyar Hajózásért Egyesület tagjai szerint a Genfi-tavon a régi gőzüzemű hajókat újítják fel, inkább ezt, mint a beolvasztásukat választják a hajózásért elkötelezettek.

 

Forrás: mtv.hu

 

Csak 1 kérdésem van: melyik az az 1 vizibusz?

Előzmény: cavman (12211)
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12213

Hejj, de magatokénak érzitek a Balaton I-et... :-)))

 

Nem akartok ajánlatot tenni rá a BHRT-nek...?

 

Egyébként nagyon jó, bár a cégkonglomerátumot kicsit nehéz átlátni :-)

Előzmény: Bócman (12197)
HG. Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12212

"Belojanisz"

 

Jaj....

Előzmény: Tom_ (12195)
cavman Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12211

Felvéve!

 

Csak azt nem értem, ha a gulácsról van szó, akkor miért a keszthelyt mutogatták. Nem mintha engem zavarna, a részrehajlásom miatt, de ez mégsem a Gulács!

Tv
cavman Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12210

Hali!

 

Kamera belőve!

Előzmény: Miksai (12209)
Miksai Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12209
Ha minden igaz a mai 12.00 órai M1-es híradóban adják le a Gulács-ról szóló anyagot.
smith Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12208
Nagyon szép, darab, apró hiányosság: a kapcsolat infóknál e-mail hiányzik! Ha van mód rá, dobd át nekem magánba a hajókon való szállásrendelésben illetékes hölgyek címét, sürgős jeligére. THX.
Előzmény: Bócman (12197)
smith Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12207
Ő az. Azt hittem könnyebb lesz a kérdésembe rejtett válasz alapján. ;-)
Előzmény: riversea (12200)
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12206

Nyitottam egy új képtárat a Gulács búcsúztatójáról, de valahogy nem akar az összes megjelenni...

Azért nézzétek szeretettel, amit lehet!

Pedrofon Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12205
Íme az "ünnepelt":gul
Előzmény: Miksai (12203)
Bócman Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12204
Előzmény: DrBub0 (12201)
Miksai Creative Commons License 2004.09.20 0 0 12203

Sziasztok !

Na végre pár nap után gép elé kerültem !

Először is: Szerintem a szombati nap nagyon jól sikerült.

Több szempontból is hasznos volt.

1, Elhoztuk a főzési veseny II. díját, ami nem kis dolog, mivel a csapatok nagy része helyi volt.

2, Jó gyakorlat volt az MHE "image" kialakításában. (Kis kiállítást rendeztünk a Füred katamaránon , ismertetőt csináltunk, belépéseket intéztünk.)

3, Jó kapcsolatot sikerült kiépíteni a BH Rt.-sekkel, akiknek ezúton is köszönjük a meghívást !

4, Egy csomó olyan információval lettünk gazdagabbak, amelyek némi optimizmusra adnak okot a Gulács  további sorsát illetően. 

5, Egy jót hajóztunk a Guláccsal

 

Azt hiszem minden résztvevő jól érezte magát, és aki lemaradt az majd a legközelebbi közös programon kárpótolhatja magát.

 

Köszönet minden résztvevőnek !

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!