Köszi mindenkinek a segítséget (ez nem azt jelenti, hogy hogy nem várok többet)!
Mindenesetre azt hiszem eldöntöttem: Peugeot 307
Kipóbáltam mindkettőt, de olyan nagy élménybeli külömbséget nem tapasztaltam, viszont sok más a Peugeot mellett szól.
Szerintem a jövő hétem megrendelem, vagy legalábbis kiválasztom (márcsak a feleségem jóváhagyása kell :-))) a dologhoz, de nem aggódok, neki is jobban teccik).
Egy dolgot azért még mindig nem értek. Mi az, hogy többféle gyári riasztó? A "gyári" nem azt jelenti, hogy a Peugeot gyártja, vagy gyártatja a saját igényei szerint, és hozza forgalomba egy név alatt?
Nekem nem sok tapasztalatom van, de szerintem érdemes felhívni több kereskedést, hogy van e tesztautójuk 1,6-os motorral és mindenképpen próbáld ki!
Ha még mindig nem tudsz választani és vannak kérdéseid a választással kapcsolatban, azt hallottam, hogy ki kell próbálni mind a kétfajta autót, (Seat Toledo-Peu) persze ha lehet ugyanazon a napon, és tudni fogod.
A gyári riasztó több létezik, de a 307-be tényleg csak egyfajtát lehet berakni.Csak a cikkszámát tudom és az árát, de ha kell üzenj.
Most 8-10napra eltűnök a balfenéken. Túl hidegre fordult itt az idő, elmegyek kicsit áztatom a ....-et egy melegebb vidéken. De ne csüggedjetek igérem visszajövök. Az E-mailekre majd akkor válaszolok.
További jó csevegést mindenkinek.
Üdv: knbm
"a 307-nél kényelmesebb autó ebben a kategóriában nem létezik. Lehet, hogy egyel magasabb kategóriában sem nagyon találnánk"
DE találnánk: 406 :)))
Szervíz:
Én a Kovácshoz járok. Ez a második PUG-om tőlük. Rendesen dolgoznak és elég gyorsan is. Szerencsére csak időszakos átvizsgálásnál volt szerencsém hozzájuk. No meg egyszer ki kellett cserélni a hátsó kötényt, mert egy Buzuki Stift összetörte magát rajta... :))) Két nap alatt lecserélték az elemet, meg lefújták és persze a biztosítóval mindent elintéztek, ahogyan az várható is volt.
KNBM NEM OLVASOL LEVELET?
Kedves knbm!
Úgy tűnik értesz a dologhoz, ezért tanácsodat kérem: kell-e a hátsó két ajtóba (otajtós P306) ajtónyitás-érzékelő (nincsrajtuk zár), vagy elég az első két ajtóban lévő?
Ha igen, akkor mi a fontosabb: ez vagy az emelésérzékelő?
-Szerviz?
Nekem ez már a sokadik Peugeot-m. A cégnél ahol dolgozom nagyon sok Peug van ( 307 406 607 és partner).
Én a helyi szervízbe hordom az autót és elégedett vagyok vele. Nekem eszembe sem jut ott ülni és őrizni az autót, ahogy itt már páran leírták. A nagy szervizekkel az abaj, hogy a méreténél fogva személytelen és nem adja azt a személyes kontaktust amit egy kisebb vidéki szerviz ad. Nam tudom hol laksz.
-A gyári riasztó is több féle lehet, a tudásszint és a gyártmány szerint is. A gyártmány az vagy Cobra, vagy Texalarm, de arra vigyázz, hogy ezekből csak a gyár által forgalmazott a jó mert csak az tartalmazza a kódoló kiegészítést. Mindegyikben van ultrahang, az áruk 75e körül mozog, vagy 90 körül ha akkus a sziréna.
-Zözgés.
Nekem eddig 12 ezer van a gépbe de eddig nem zörgött. A zajkomfortja nagyon jó, még magasabb sebességnél is.
A motor ha lehet legyen 1.6-os, a 2lityis már szinte felesleges ( bár izlések és pofonok ) az 1.4 meg kevés lehet.
Remélem nem hagytam ki semmit sem.
Üdv: knbm
knbm: Azt hiszem, hogy az összehasonlításra vonatkozó kérdésedre szistipisti hozzászólása megadja a választ. A lányeg az, hogy a Seatnál most van egy akció és abban elég jók az árak, sőt még egy barátom révén egy kis plusz kedvezményt is kaphatnék. De bevallom, hogy a Peugeot jobban érdekel :-)
Amúgy köszönöm a hozzászólásokat. A többi kérdésre is tudtok valamit írni?
Ha még nem döntöttél, hidd el én aztán igazán át tudom érezni a dilemmádat. Kezdetben a Fókusszal kacérkodtam, majd, jött a 307 nyílt nap, és enyhén szólva meginogtam. Többször mentem szalonokba, tesztvezetés, tesztek olvasása, és felülkerekedett a 307. Nemrég hallottam a Toledo akciójáról, ezért elmentem abba a szalonba is, megnéztem beleültem nagyon tetszett, és az akciós ár is elgondolkodtató: Seat Toledo Signo 1,6 digit klima 4 elektromos ablak, alufelni, miegymás alig több mint 4 millió. Az árengedmény 600 ezer, mert akció nélkül 4,6 lenne. Bennem az döntötte a 307 felé a mérleget, hogy a Toledót olyan felszereléssel (bár nem kevés) kellett volna elfogadnom amilyennel volt. Ha meg egyéni módon akarom összeállítani, és néhány dologban nem akarok engedni (Téli csomag naptető automata ablak és naptetőfelhúzás, CD stb) akkor a Seat már qrva drága (sőt nem is lehet mindent belerendelni). A 307 1,6 Prémium full nekem kevesebb mint 4,3-ba került, igaz, hogy várnom kell rá, de a belső színe is olyan lesz amilyet akarok. Egyébként mindent összevetve 8 hónapi keresgélés után ezzel a tapasztalattal az a véleményem, hogy a 307-nél kényelmesebb autó ebben a kategóriában nem létezik. Lehet, hogy egyel magasabb kategóriában sem nagyon találnánk. Nekem pedig a legfontosabb a belső kényelem. Tehát az eredmény 307. Az 1,6-2 liter vonatkozásában az a véleményem, (és nem csak nekem) hogy általános használatban észre sem lehet venni a különbséget. A fogyasztásban több mint fél liter az 1,6 előnye, árban 300 ezer, szélsőséges viszonyok között pedig én nem használom. Tehát az eredmény: 1,6
Döntsd el rendeld meg és megnyugszol a dilemmának vége. Hidd el én már csak tudom!
Engem egy kicsit megnyugtattál és egyben idegessé is tettél, azzal, hogy nálad is jelentkezik ez a zörgös probléma. Megnyugodtam, hogy nem én vagyok hülye, de nem örülnék, ha az lenne az egyedüli megoldás, amit te alkalmaztál. Bízom benne, hogy ez nem szériahiba.
Esetleg más is találkozott ezzel a problémával?
Egyébbként nálam is pontosan 85-90 között jelentkezik 5.-ben, de nekem hangosabbnak tűnik, ha alacsonyabb fokozatban érem el a 2400-as fordulatot. Sebaj 2-3 héten belül vinnem kell az autót a 10000-es átnézésre. Majd megpróbálok a szervízből kiverni valami megoldást.
Valóban igazatok van. Ha nyomva tartom a gombot, akkor húzza az ablakokat is. Én olvastam figyelmetlenül az útmutatót vagy nincsen benne? Egyébbként ez még egy ok, hogy kicseréltessem a laserline riasztót gyárira.
A toledo a golf 4 padlóvázára épült, tengelytávja 251 cm, azaz 10cm-rel nagyobb a 307-é (2.61). A tengelytáv pedig egyértelműen meghatározza az utastér hosszát. Ülj be a toledóba előre, állítsd be az ülést majd ülj be hátra. Tedd meg ugyanezt a 307 nél is. Mindezek mellett a 307 szélesebb és magasabb is. Szerintem a Pug 1.6 os motorja is jobb mint a Seat-é. Minimum 10LE vel és öt évvel.
Hirtelen átnéztem a totacar-ra, végignéztem a seat árlistát, hát nem tudom. Írd mán le, hogy melyik azonos felszereltségű modelleket hasonlítottad össze.
Csak úgy belekotyognék.
Belső tér nagysága és komfortja tekintetében a 307 sokkal jobb választás. Szellősebb nagyobb. Nekem a Toledoban ülve olyan érzésem volt mintha egy tankból nézném a világot. Kicsit szűk nekem. Inkább a 307 (hát persze).
sabian
Bár egyiknek sem vagyok fanja, de szerintem mindenképpen a 307 mellett szól, hogy jóval frissebb fejlesztés és szerintem Pugék beleadtak apait-anyatit...
Látom, hogy vannak páran köztetek, akik nagyon benne vannak a 307-el kapcsolatos tudnivalókban. A közeljövőben (egy hónapon belül) megveszem a 307-esem, ezért sok hasznos dolgot találtam nálatok.
Lenne azonban egy-két kérdésem, amire biztos tudtok válaszolni:
Kinek milyen szervíztapasztalatai vannak, és melyik szervízt ajánljátok, vagy nem ajánljátok?
Ha jól értelmeztem gyári riasztó csak egy van. Mi ennek a neve és a típuskódja?
Ha a 307-es 250 ezer forinttal drágább, mint egy Seat Toledo (szinte azonos felszereltség), és az érzelmi kötődéseket nem vesszük figyelembe, akkor is megéri a Peugeot-t választani?
Ezek a zörgések, amikről írtok milyen mértékűek, illetve milyen az autó zajkomfortja 130-150 km/h körül?
A kereskedésben ahol megnéztem "csak" egy két-literest tudtam kipróbálni. Élvezetes az 1.6-os vezetése is? Illik az autóhoz ez a motor?
A presence felszereltségtől még riasztó nélkül is automatikusan záródnak az ablakok. A központizár automatikusan felhúzza az ablakokat, ha kettő van akkor azokat, ha négy akkor mind a négyet. Csak akarnod kell.
Hogy honnan tudok ennyi mindent? Mint írtam, elektronikai mérnök vagyok. Másrészt június vége óta van egy 307 em. Valamint a kereskedésben ahol vettem a kocsit van egy hozzáértő műszerész aki nem azért tanulta meg mert ez a dolga, hanem azért mert érdekli. Nos vele beszélgettem a riasztó beépítése közben és később a tízezres szerviznél is. Ő pedig olyan lelkesen magyarázott mint egy tanár amikor látja, hogy mondanivalója érdekli a nebulót. Ennek ellenére azt, hogy én a 307 elektronikáját és felépítését értem csak a laikus hiszi. A területen jártas műszerész valószínüleg megmosolyogná a magyarázatom, hiszen a dolog ennél sokkal bonyolultabb.
A riasztó önélesedési funkciója programozható, tehát vagy használod vagy nem.
A beélesedés nem jelenti az ajtók bezárását, csak a riasztó aktivizálását. Az automata visszazárási funkció arra jó hogy a véletlenül kinyitott autót visszazárja. Pl, ha véletlenül nyomódik meg a gomb, vagy akár alakásból véletlenül kinyitod, velem is többször előfordult már, hogy a távvezérlővel kinyitom a kocsit majd csörög a mobil elkezdek beszélni majd visszamegyek valamiért. A dolog lényege, hogy ha a távvezérlős nyitás után 30mp-en belül nem nyitod ki valamelyik ajtót vagy a csomagteret akkor bezárja az autót. Mivel a trükk csak akkor működik, ha nem nyitod ki egyik ajtót sem, a kulcs bezárása kizárva. Egyébként több ilyen apró trükkje van a 307 nek. Pl. ha elindulsz a kocsival akkor és a sebességed átlépi a 10km/h-t akkor a csomagteret bezárja és mindaddig zárva marad amíg valaki ki nem nyitja valamelyik ajtót ( kiszáll). Vagy ha bekepcsolva hagyod a rádiót akkor a bezárás után kb 30perccel az autó kikapcsolja. Ha bekapcsolva hagysz valamilyen fogyasztót akkor az autó bizonyos idő múlva ( a bekapcsolva hagyott fogyasztó áramfelvételétől függően ) economic üzemmódba kapcsol és sorba lekapcsolja a fogyasztókat. Na egyenlőre ennyi. Üdv mindenkinek.
tényleg penge:
azt irtam, hogy aktiválódik a riasztó, ha kiveszed a kulcsot, de azt nem, hogy bezáródik az ajtó.Tehát ha beriaszt a kocsi, akkor kinyitod az ajtót, kiveszed a kulcsot az ülésről és hatástalanitod a riasztót a kulccsal vagy egyszerűen bedugod a helyére a kulcsot és ráadod a gyújtást. Persze ettől még a haverok mehetnek busszal :-)
"ha a kulcsot kiveszed, akkor egy bizonyos idő után (kb 5-6 perc) magától aktiválódik a riasztó térérzékeléssel együtt. "
Na ez egy nagyon penge funkció. Ha kiszálsz az autódból és a kulcsot csak az ülésen hagyod (mert ugye ha benne hagyod a kapcsolóban és kinyitod az ajtót akkor csipog) és beszélsz pár percet a cimborákkal, akkor mehetsz haza busszal a pótkulcsért.
Úgy látom, hogy nagyon felkészült vagy a Pug elektronikájában. Megértettem amit írtál.
Egyébként honnan ez a nagy tudás? Én is szeretnék ilyet!
Mit tud a gyári riasztó? (Részletesen!)
Egyébként továbbra sem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy tisztán a gyári riasztóra rá merjem bízni az autót. Ha kitépi a barbárja, akkor nincs sziréna, nincs jelzés, lehet ügyködni benne, el lehet vontatni a gépet. Mi az ötleted?
2400-nál nálam is berezonál valami, és ez a valami a kipufogó hátsó dobja. Kis körbe-hallgatózás után jöttünk rá. Ez kb. olyan 85-nél van 5.-ben, és 90 felett megszünik.
Ha a pótkerék köré bélelsz egy kis szivacsot, akkor jelentősen csökken ez a hang.
Találkozott már valaki olyan hibáva, hogy egy bizonyos fordulatszámnál berezonál valami? Nekem speciel ez az egy problémám van a 307-esemmel. 2400-as fordulatnál valami elkezd zörögni. Alatta felette semmi hang. És szerintem nem a motor felöl jön, hanem az autó jobb oldala felöl. Legalábbis én a vezető ülésből így hallom.
A június húszadikai nyilt napon rendeltük az autót, akkor nem lehetett alkudni. Egyedül a riasztót sikerült kibeszélni a kereskedelmi igazgatóból ingyen. Semmi mást. Aztán ezt kaptam.
Sajnos. Ezt is már vagy 3 hónapja szerelték be. Lehet, hogy akkor még ők se tudtak a peugeot ajánlásáról.
a gyári riasztó felnyomja az ablakokat aktiváláskor akkor is, ha csak elöl van elektromos emelő.A leirás viszont a gyári könyvben is gyér és magamnak kellett rájönnöm dolgokra: pl ha a kulcsot kiveszed, akkor egy bizonyos idő után (kb 5-6 perc) magától aktiválódik a riasztó térérzékeléssel együtt. Ez pl akkor nagyon klassz, ha valaki benn marad a gépben, mig te kiugrasz tankolni és aztán berijjantja magát a szerkezet, ha éppen az a valaki nem marad benn mozdulatlan :-)Ki lehet védeni, de jó lett volna tudni előre.
Ugyanez máshogy: a kp-i zár újra zár, ha a kireteszelés után assem 30 mp-en belül nem nyitod ki az ajtót. Ez sincs sehol leirva, viszont majdnem becsokiztam a múlt héten, mikor a barátommal álltam a kocsi mellett és az hirtelen bezárta magát.
Tojci, hogy van ez a riasztó bónusz? Kértél a kocsiba riasztót és ezt adták vagy erre külön beszéltek rá?