Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2004.09.23 0 0 12342

A hajó üvegfenekének megállapításában a sasszememnél nagyobb hasznát vettem annak, hogy tudok olvasni...

:)))

 

OFF

A második repülős kép (kabin) ugye a földön készült? Eszméletlen, hogy magasabban van a kabin, mint a fák teteje... Ha nem vagyok indiszkrét, mit csináltál Te ezzel a repcsivel?

ON

Előzmény: trikó (12341)
trikó Creative Commons License 2004.09.23 0 0 12341

Sziasztok!

 

Rég jártam erre, merthogy szerteszét melóztam magam.

 

Azért miközben dolgoztam, és ezzel a bálnával voltam elfoglalva, amelyik az olimpiai lángot körbevitte a világon...

 

http://www.chapman-freeborn.hu/pictures/olymphtml//DSCF1132.JPG

http://www.tricolor.hu/net/olymp2.jpg

http://www.chapman-freeborn.hu/pictures/olymphtml/index.htm

 

...addig azért eszembe jutottatok ám a repülőgép utolsó állomáshelyén, ahol végre a bazimeleg reptérről a tengerhez mehettem. Persze ott is muszáj volt vasakat fotózni, ha másnak nem, hát nektek:)))

 

http://www.tricolor.hu/net/cyp1.jpg

 

Akinek sasszeme van az láthatja, hogy ennek a Doremi nevű ciprusi hajónak üvegfeneke van:

http://www.tricolor.hu/net/cyp2.jpg

 

Én viszont inkább a parton néztem az üvegek fenekére. A kikőtő meg ilyen randa helyen volt:)))

http://www.tricolor.hu/net/cyp3.jpg

Enzo Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12340

"hogy van-e hajó a Tisza-tavon (fényképezés céljából)?"

 

Uszályok északon a kavicsbányáknál. Csegén van talán a Zebegény (Moszkva), az közlekedik ide-oda. Sztem - és ha nem tévedek - lencsevégre kapható.

Előzmény: Tom_ (12337)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12339

Hajócsavar -> Egyesület -> Média

 

Talán ide logikus is...

Előzmény: Tom_ (12336)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12338

Jó ez a hsz, össze is kellet szednem magam, hogy reagáljak :-)

 

Kicsit én is jobban megértem a BNHRT-t a leépítések terén, de azért vannak kifogásaim:

 

"Az a tételem ugyanis, hogy a balatoni hajózásban a hajó milyensége meghatározója az utazási kedvnek, és a főszezonban jellemző jó (meleg) időjárás idején a kliensekért folyó versenyben a hajózás eleve vert helyzetben van a nem hajószerű, nem szép, vagy éppen zárt hajókkal."

 

Szerintem is, de ők ezt nem teljesen így gondolják. Aki utazik, az úgyis utazik (7-es busz), a hajóknak nincs "törzsvevőjük", leszámítva persze a hc hajóbarátokat. A menetrend szerinti meg amúgy sem olyan lényeges, hiszen csak veszteséget hoz.

 

Akkor nézzük a rendezvényt! Elképzelem, hogy x év múlva szeretnék modjuk egy kisebb hajót kibérelni osztálytalálkozónak, erre ők fel tudnak ajánlani nekem Lelle-Fonyód-Szántód-Lelle IV.-  Lelle V. stb közül valamit. Aztán ne adj isten nősülök (brrr :-))), mikor is választhatok cipősdoboz, kalapbodoz, vasaló és félbevágott kabinos közül.

 

"Minden hajónk egyedi típusú, így lehetőség nyílik vendégeink minden igényének kielégítésére."

 

Na, honnan idéztem? Szerintem így kéne, bár 8 hajó nem 25 hajó (hú, de bölcset mondtam most :-))

 

Szerintem az embereket igenis érdekli, hogy ilyen és olyan hajóval is menjenek , még én is utálom, ha ugyanazzal kell visszajönnöm (mondjuk Siófokról), mint amivel mentem...

 

"Persze ha mégis lesz egyszer kibontakozás a hajózás számára, ahhoz éppen a Gulácsra, a Belo-ra és társaira volna szükség,"

 

Szerintem is. Éppen ezért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Belo egyszer még járni fog, bár ismerem a felújítás költségeinek becslését. Mint tudjuk, én soha nem vagyok optimista, nem is azt mondtam, hogy valószínű, de lehet...   10-20 stb. év múlva.

 

Ami elkerül, az sajnos elkerül, végül is megértem, hogy ha egy hajón meg lehet spórolni egy xy milliós költséget csupán azzal, hogy folyamon jár, akkor járjon inkább ott, de akkor azért igyekezzenek újakat (legalább hosszabb távon) beszerezni, és ne "dobozos" tipizálás legyen a dologból. De hogy HAJÓ kerül a tóra (vagy marad ott) a közeljövőben, arra nem látok sok esély. Remélem a "nosztalgiaflottát" legalább fenntartják hosszú távon, (bár ez sem lesz olyan könnyű), meg azért ez nem ugyanaz, hiszen ők nem nagyhajók...

 

 

OFF

 

"télen egyes vonatok helyett buszokat járattunk volna. Ezért a mondatért a vasutastopicból kiátkoznának. Kérem a heterókat, ne áruljanak be"

 

Talán nem átkoznának ki :-), én is leírtam többször, hogy télen (ősztől tavaszig), hétköznap 3-4 vonat Füredig, utána némi Bz, hétvégén néha esetleg végigmehet Tp-ig, aztán nyárra fokozatosan felfuttatni a dolgot a szokásosra.

 

 

PS: megin' mé' heteró...?

Ha valaki erre is, meg arra is, az bi- nem ? :-)))

 

ON

 

 

 

 

Előzmény: Zoltika (12247)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12337

Egy kis segítséget kérnék! Ha bérlek motorcsónakot a Tisza-tavon, akkor ki lehet-e menni a Tiszára, illetve meddig lehet elmenni a Tiszán felfelé és lefelé (zsilipelni nem akarok). Úgy tudom, hogy sem a Tisza-tavon, sem a Tiszán nincs motorcsónak korlátozás. 1-2 hét múlva lenne aktuális a dolog. Ja, meg hogy van-e hajó a Tisza-tavon (fényképezés céljából)?

Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12336

Cavman! Ki fogok találni valami helyet neki!

Előzmény: cavman (12322)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12335
Illetékes elvtárs = Tom
Előzmény: cavman (12322)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12334

Hogy mit kerestem én rajta az Ercsi orrát... :-)))

 

Egyébként szerintem Badacsony, és akkor kizárásos alapon 1978.

Ekkor már meglett volna az Ercsi hátsója??? Lehet, hogy csak a kép tűnik olyannak...

Előzmény: Enzo (12332)
Thernitibi Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12333
Véletlenül nem tudtok egy eladó vizitaxit?
Előzmény: Enzo (12328)
Enzo Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12332

Amíg Pedro felrakja, addig a saját gyűjteményemből:

Almádi, 1989-ben Siófokon (Sajnos nem "egészalakos"), háttérben a Szárszó.

Ez sem eredeti állapot, a sarokablakok ekkor már nem voltak meg:

Almádi + Szárszó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy régi képeslap, Biztos, hogy nem az Almádi, és nem a Leányfalu. A név olvashatatlan, talán MEGYER, vagy DUNAKESZI: (+ természetesen a Siófok, és a háttérben az Ercsi orra. Biztos, hogy ekkor már megvolt rajta a hátsó felépítmény, mert egy kicsit égnek áll. A kikötőt nem ismerem föl. Sajnos.)

X vízibusz+Siófok
Előzmény: Una Vestrum (12295)
kettomorzsa Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12331

Köszönöm a tegnapi kedves fogadtatást. Ugye én a hajókhoz nem értek, nekem itt aztán inkább csak hallgatni-meg olvasnivalóm van.

Remélem október másodikán is megint találkozunk!

 

MALWIN Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12330

Visszaírni nem tecc, felhívni nem akarózik, minek az ilyennek kép a Körösről is? :-)))

 

Folyamatban van, nem kell idegeskedni.....

Előzmény: Bócman (12327)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12329

Felhívlak én, nade milyen számon?

dodj egy mélt, ha nem publikus.

 

Ma voltam kinn a medencés kikötőben.Mit mondjak, a szél sem rezdül ott.

Millennium úszóház, Jégvirág VI, egy-két pici uszály, a Dongér nevű kotró a partoldalban, szárazon. Ezen kívül rozsdásodó beöntőgarat a partfalnál, csupa csend és némaság. Borzasztó....

Előzmény: Streetride (12326)
Enzo Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12328

Magyar Hajózási Statisztikai kézikönyv 1945-1968:

 

Az ugyancsak könnyűfémből épített mikrovízibusz kiválóan alkalmas folyami átkelőszolgálatra, kirándulásra vagy vízitaxiként. Sekély merülése és a billenthető hajtás lehetővé teszi kikötését kis vízmélységnél és kiépítetlen partnál is.

 

A hajó főbb adatai:
Teljes hossz            L = 9,12 m
Szélesség               B = 3,12 m
Oldalmagasság       H = 1,05 m
Merülés                   T = 0,65 m
Gépteljesítmény      N = 30-50LE
Menetsebesség      v = 10-16 km/ó

 

A hajó hajtására 30-50 LE teljesítményű dieselmotor szolgái. A mikrovízibusz utasbefogadóképessége 22 fő, a személyzet 1 fő.

 

22 személyes vízibusz:
1966 MHD-VA    TISZAVIRÁG      MNK-Szeged
1966 MHD-VA    DUNA                MNK-Dunaújváros
1966 MHD-VA    PÁKOZD            MNK-Fejér megye

 


 

29. Mikrovizibusz
Előzmény: Streetride (12324)
Bócman Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12327

Te Malw!!

 

Igértél pár hónapja 2-3 képet a Körösről is...

:-)))

Előzmény: MALWIN (12325)
Streetride Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12326

Az utcáról nem látható, mert egy fal mellett áll. A kapu zárva van, de ha előtte felhívsz, akkor be tudlak vinni.

Előzmény: MALWIN (12325)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12325

Holnap kimegyek és lefényképezem.

OK?

Előzmény: Streetride (12324)
Streetride Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12324

Egy ilyen hajó Szegeden is üzemelt, Tiszavirág volt a neve. Ha jól emlékszem, fehér és halványzöld volt a festése. A Közlekedési Múzeumban még a modellje is látható volt a kilencvenes évek elejéig.

 

A Tiszavirágot körülbelül tíz évvel ezelőtt vette meg egy magánszemély, és a nyitott utasterét zárt kabinná alakította. A hajó jelenleg bakon áll a Hangár Expo területén, jó 5 kilométerre a Tiszától. Lefényképezném, de a múlt héten Krakkóban megdurrantották a gépemet.

 

 

Előzmény: Pedrofon (12311)
Thernitibi Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12323
Kössz az infó. Megnéztem, nekem új volt.
Mármint a videó:-)
Előzmény: smith (12319)
cavman Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12322

Hali!

 

WMV formátumban 1.1Mb, mondjátok hova töltsem. Ha kell megcsinálom jobb minőségben is. De nem tudom hova tölteni..

Előzmény: Adamis Gusztáv (12320)
smith Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12321
OFF
Értem én, de ennek némiképp ellentmond, hogy picit feljebb az Ikervári erőművet mégis nagyon megérte privatizálnia az osztrák befektetőnek. Azt is tudom, hogy a Kis-Rábába ebből a duzzasztásból veszik a vizet, tehát akár kevesebb vízzel is lehet számolni, mint Ikervárnál, viszont amikor van elég víz -- és idén elég jó volt a helyzet--, akkor meg így néz ki a kép:
Előzmény: kovpet (12318)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12320

Sajnos, ez (marmint, hogy a hirado egy resze) veletlenul lett felveve arra a kazettara, amit naponta hasznalunk, es tegnap mar a gyerekek le is toroltek a hiradoreszt... :-(

 

G.

Előzmény: HG. (12316)
smith Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12319
Ha már híd, ezt most találtam, hátha másnak is új. Van egy letölthető animáció is az oldalon:
Íme, a híd!
Előzmény: Thernitibi (12182)
kovpet Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12318

A nicki duzzasztót 1932-ben építették. A jobb gátfőbe egy törpe erőművet építettek, amely a zsilip működtetéséhez és a helyi világításhoz szükséges energiát termelte. Névleges teljesítménye 9,5 kW. A vízerőtelepet 1972-ben üzemen kívül helyezték.

 

Gondolom beépítettek volna nagyobb teljesítményűt is, de nem érte meg. Talán ezért nem került újra üzembe a pár éve végzett felújítás során sem.

Mostanában is volt párszor, hogy a Rába vize éppen hogy csak átcsordogált a teljesen leeresztett gát felett...

Előzmény: smith (12312)
riversea Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12317
Bocs, hülyeséget írtam. Most, hogy jobban megnéztem a képet látom, hogy a Rába parti rakodón állnak, folyással szemben, a híd pedig alattuk van. A többi ok. Üdv:rs.
Előzmény: riversea (12314)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12316

Csatlakozom a kéréshez,

cavman és A.G. felvették, bennük bízunk :-)

Előzmény: Tom_ (12310)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12315
Előzmény: Pedrofon (12311)
riversea Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12314
Uszályok a Rábán. A kép érdekessége, hogy itt folyás irányban, a Mosoni-Duna torkolat közelében várakoznak, terhesen. Feltehetően kirendezték őket ide (valószínüleg saját személyzetük ereszkedés és vágatás segítségével) és a vontatóra várnak. Egyébként a rakodó abban az időben a híd fölött volt, iparvágánnyal, stb. A mai kettőshíd elődje is látható a képen, melynek középső szekcióját fel lehetett húzni, hogy az uszályok elférjenek alatta. Az igazi MFTR kikötő lejjebb volt a Mosoni-Dunán ez alatt később épült egy ipar-csatorma is a Vagongyárhoz kettős kikötő öböllel a végén. Ma már persze kereskedelmi hajózás egyik folyón sincs. Üdv: rs.
Előzmény: Tom_ (12303)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12313

Adamis Gusztáv:
1. Mit jelent a (balatoni) szemelyhajokon a zold lobogo, es miert  vonjak le sotededes fele?
2. Mit jelent az a sarga rombusz-szeruseg, ami pl. a BOGLARon is van?

 

Bocs a késői válaszért. A zöld lobogó a kikötőben való elsőbbséget jelenti, a sárga kettőskúp pedig a méretei miatt kishajónak számító nagyhajót jelöli.

HSZ II. rész,
C. TAVAKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
8. Fejezet ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

8.01 cikk - A vízi jármű jelzései

[...]

2. Tavon a menetrend szerinti forgalomban közlekedő személyhajó és komp, ha a kikötő térségében más hajótól közlekedése elősegítését kéri

- nappal: minden oldalról látható zöld lobogót,

- éjszaka: az I. rész 3.08 cikke 1. bekezdésének a), illetve 3.16 cikke 1. bekezdésének b) pontja szerinti fény fölött, legalább 1 m távolságban - minden irányból látható zöld fényt alkalmazhat.

 

HSZ I. rész, 
3. Fejezet A HAJÓ LÁTHATÓ JELZÉSEI
III. NAPPALI JELZÉSEK

3.31 cikk - A 12 főnél nagyobb engedélyezett utaslétszámú és 20 m-nél kisebb testhosszúságú hajó nappali jelzése
A 12 főnél nagyobb engedélyezett utaslétszámú és 20 m-nél kisebb testhosszúságú hajónak viselnie kell egy sárga kettőskúpot, alkalmas helyen és olyan magasságban, hogy az minden oldalról látható legyen.

Előzmény: Adamis Gusztáv (11954)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!