A hajó üvegfenekének megállapításában a sasszememnél nagyobb hasznát vettem annak, hogy tudok olvasni...
:)))
OFF
A második repülős kép (kabin) ugye a földön készült? Eszméletlen, hogy magasabban van a kabin, mint a fák teteje... Ha nem vagyok indiszkrét, mit csináltál Te ezzel a repcsivel?
...addig azért eszembe jutottatok ám a repülőgép utolsó állomáshelyén, ahol végre a bazimeleg reptérről a tengerhez mehettem. Persze ott is muszáj volt vasakat fotózni, ha másnak nem, hát nektek:)))
Jó ez a hsz, össze is kellet szednem magam, hogy reagáljak :-)
Kicsit én is jobban megértem a BNHRT-t a leépítések terén, de azért vannak kifogásaim:
"Az a tételem ugyanis, hogy a balatoni hajózásban a hajó milyensége meghatározója az utazási kedvnek, és a főszezonban jellemző jó (meleg) időjárás idején a kliensekért folyó versenyben a hajózás eleve vert helyzetben van a nem hajószerű, nem szép, vagy éppen zárt hajókkal."
Szerintem is, de ők ezt nem teljesen így gondolják. Aki utazik, az úgyis utazik (7-es busz), a hajóknak nincs "törzsvevőjük", leszámítva persze a hc hajóbarátokat. A menetrend szerinti meg amúgy sem olyan lényeges, hiszen csak veszteséget hoz.
Akkor nézzük a rendezvényt! Elképzelem, hogy x év múlva szeretnék modjuk egy kisebb hajót kibérelni osztálytalálkozónak, erre ők fel tudnak ajánlani nekem Lelle-Fonyód-Szántód-Lelle IV.- Lelle V. stb közül valamit. Aztán ne adj isten nősülök (brrr :-))), mikor is választhatok cipősdoboz, kalapbodoz, vasaló és félbevágott kabinos közül.
"Minden hajónk egyedi típusú, így lehetőség nyílik vendégeink minden igényének kielégítésére."
Na, honnan idéztem? Szerintem így kéne, bár 8 hajó nem 25 hajó (hú, de bölcset mondtam most :-))
Szerintem az embereket igenis érdekli, hogy ilyen és olyan hajóval is menjenek , még én is utálom, ha ugyanazzal kell visszajönnöm (mondjuk Siófokról), mint amivel mentem...
"Persze ha mégis lesz egyszer kibontakozás a hajózás számára, ahhoz éppen a Gulácsra, a Belo-ra és társaira volna szükség,"
Szerintem is. Éppen ezért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Belo egyszer még járni fog, bár ismerem a felújítás költségeinek becslését. Mint tudjuk, én soha nem vagyok optimista, nem is azt mondtam, hogy valószínű, de lehet... 10-20 stb. év múlva.
Ami elkerül, az sajnos elkerül, végül is megértem, hogy ha egy hajón meg lehet spórolni egy xy milliós költséget csupán azzal, hogy folyamon jár, akkor járjon inkább ott, de akkor azért igyekezzenek újakat (legalább hosszabb távon) beszerezni, és ne "dobozos" tipizálás legyen a dologból. De hogy HAJÓ kerül a tóra (vagy marad ott) a közeljövőben, arra nem látok sok esély. Remélem a "nosztalgiaflottát" legalább fenntartják hosszú távon, (bár ez sem lesz olyan könnyű), meg azért ez nem ugyanaz, hiszen ők nem nagyhajók...
OFF
"télen egyes vonatok helyett buszokat járattunk volna. Ezért a mondatért a vasutastopicból kiátkoznának. Kérem a heterókat, ne áruljanak be"
Talán nem átkoznának ki :-), én is leírtam többször, hogy télen (ősztől tavaszig), hétköznap 3-4 vonat Füredig, utána némi Bz, hétvégén néha esetleg végigmehet Tp-ig, aztán nyárra fokozatosan felfuttatni a dolgot a szokásosra.
PS: megin' mé' heteró...?
Ha valaki erre is, meg arra is, az bi- nem ? :-)))
Egy kis segítséget kérnék! Ha bérlek motorcsónakot a Tisza-tavon, akkor ki lehet-e menni a Tiszára, illetve meddig lehet elmenni a Tiszán felfelé és lefelé (zsilipelni nem akarok). Úgy tudom, hogy sem a Tisza-tavon, sem a Tiszán nincs motorcsónak korlátozás. 1-2 hét múlva lenne aktuális a dolog. Ja, meg hogy van-e hajó a Tisza-tavon (fényképezés céljából)?
Amíg Pedro felrakja, addig a saját gyűjteményemből:
Almádi, 1989-ben Siófokon (Sajnos nem "egészalakos"), háttérben a Szárszó.
Ez sem eredeti állapot, a sarokablakok ekkor már nem voltak meg:
Egy régi képeslap, Biztos, hogy nem az Almádi, és nem a Leányfalu. A név olvashatatlan, talán MEGYER, vagy DUNAKESZI: (+ természetesen a Siófok, és a háttérben az Ercsi orra. Biztos, hogy ekkor már megvolt rajta a hátsó felépítmény, mert egy kicsit égnek áll. A kikötőt nem ismerem föl. Sajnos.)
Ma voltam kinn a medencés kikötőben.Mit mondjak, a szél sem rezdül ott.
Millennium úszóház, Jégvirág VI, egy-két pici uszály, a Dongér nevű kotró a partoldalban, szárazon. Ezen kívül rozsdásodó beöntőgarat a partfalnál, csupa csend és némaság. Borzasztó....
Az ugyancsak könnyűfémből épített mikrovízibusz kiválóan alkalmas folyami átkelőszolgálatra, kirándulásra vagy vízitaxiként. Sekély merülése és a billenthető hajtás lehetővé teszi kikötését kis vízmélységnél és kiépítetlen partnál is.
A hajó főbb adatai: Teljes hossz L = 9,12 m Szélesség B = 3,12 m Oldalmagasság H = 1,05 m Merülés T = 0,65 m Gépteljesítmény N = 30-50LE Menetsebesség v = 10-16 km/ó
A hajó hajtására 30-50 LE teljesítményű dieselmotor szolgái. A mikrovízibusz utasbefogadóképessége 22 fő, a személyzet 1 fő.
22 személyes vízibusz: 1966 MHD-VA TISZAVIRÁG MNK-Szeged 1966 MHD-VA DUNA MNK-Dunaújváros 1966 MHD-VA PÁKOZD MNK-Fejér megye
Egy ilyen hajó Szegeden is üzemelt, Tiszavirág volt a neve. Ha jól emlékszem, fehér és halványzöld volt a festése. A Közlekedési Múzeumban még a modellje is látható volt a kilencvenes évek elejéig.
A Tiszavirágot körülbelül tíz évvel ezelőtt vette meg egy magánszemély, és a nyitott utasterét zárt kabinná alakította. A hajó jelenleg bakon áll a Hangár Expo területén, jó 5 kilométerre a Tiszától. Lefényképezném, de a múlt héten Krakkóban megdurrantották a gépemet.
OFF
Értem én, de ennek némiképp ellentmond, hogy picit feljebb az Ikervári erőművet mégis nagyon megérte privatizálnia az osztrák befektetőnek. Azt is tudom, hogy a Kis-Rábába ebből a duzzasztásból veszik a vizet, tehát akár kevesebb vízzel is lehet számolni, mint Ikervárnál, viszont amikor van elég víz -- és idén elég jó volt a helyzet--, akkor meg így néz ki a kép:
Sajnos, ez (marmint, hogy a hirado egy resze) veletlenul lett felveve arra a kazettara, amit naponta hasznalunk, es tegnap mar a gyerekek le is toroltek a hiradoreszt... :-(
A nicki duzzasztót 1932-ben építették. A jobb gátfőbe egy törpe erőművet építettek, amely a zsilip működtetéséhez és a helyi világításhoz szükséges energiát termelte. Névleges teljesítménye 9,5 kW. A vízerőtelepet 1972-ben üzemen kívül helyezték.
Gondolom beépítettek volna nagyobb teljesítményűt is, de nem érte meg. Talán ezért nem került újra üzembe a pár éve végzett felújítás során sem.
Mostanában is volt párszor, hogy a Rába vize éppen hogy csak átcsordogált a teljesen leeresztett gát felett...
Bocs, hülyeséget írtam. Most, hogy jobban megnéztem a képet látom, hogy a Rába parti rakodón állnak, folyással szemben, a híd pedig alattuk van. A többi ok. Üdv:rs.
Uszályok a Rábán. A kép érdekessége, hogy itt folyás irányban, a Mosoni-Duna torkolat közelében várakoznak, terhesen. Feltehetően kirendezték őket ide (valószínüleg saját személyzetük ereszkedés és vágatás segítségével) és a vontatóra várnak. Egyébként a rakodó abban az időben a híd fölött volt, iparvágánnyal, stb. A mai kettőshíd elődje is látható a képen, melynek középső szekcióját fel lehetett húzni, hogy az uszályok elférjenek alatta. Az igazi MFTR kikötő lejjebb volt a Mosoni-Dunán ez alatt később épült egy ipar-csatorma is a Vagongyárhoz kettős kikötő öböllel a végén. Ma már persze kereskedelmi hajózás egyik folyón sincs. Üdv: rs.
Adamis Gusztáv: 1. Mit jelent a (balatoni) szemelyhajokon a zold lobogo, es miert vonjak le sotededes fele? 2. Mit jelent az a sarga rombusz-szeruseg, ami pl. a BOGLARon is van?
Bocs a késői válaszért. A zöld lobogó a kikötőben való elsőbbséget jelenti, a sárga kettőskúp pedig a méretei miatt kishajónak számító nagyhajót jelöli.
HSZ II. rész, C. TAVAKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK 8. Fejezet ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
8.01 cikk - A vízi jármű jelzései
[...]
2. Tavon a menetrend szerinti forgalomban közlekedő személyhajó és komp, ha a kikötő térségében más hajótól közlekedése elősegítését kéri
- nappal: minden oldalról látható zöld lobogót,
- éjszaka: az I. rész 3.08 cikke 1. bekezdésének a), illetve 3.16 cikke 1. bekezdésének b) pontja szerinti fény fölött, legalább 1 m távolságban - minden irányból látható zöld fényt alkalmazhat.
HSZ I. rész, 3. Fejezet A HAJÓ LÁTHATÓ JELZÉSEI III. NAPPALI JELZÉSEK
3.31 cikk - A 12 főnél nagyobb engedélyezett utaslétszámú és 20 m-nél kisebb testhosszúságú hajó nappali jelzése A 12 főnél nagyobb engedélyezett utaslétszámú és 20 m-nél kisebb testhosszúságú hajónak viselnie kell egy sárga kettőskúpot, alkalmas helyen és olyan magasságban, hogy az minden oldalról látható legyen.