Keresés

Részletes keresés

Z. Z. Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13743
Szarvason szerintem a Katalin II. van.
Előzmény: gumidani (13740)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13742

Helyesen: Pedró

Bocsánat!

Előzmény: Enzo (13741)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13741

"1 A Sellő neve mi volt korábban, mi most?"

Nem erről vitáztunk a múlkor? Az az ex-BKV-s Iluska, és nem vizibusz. Vagy van/volt másik?

 

2:

Szarvason most nem tudom mi van.

 

Az első képeden a Csege van (Lelle => Hortobágy => Sárrét => Csege) már átépítése után.

 

A második képed a Tihanyt ábrázolja még eredeti állapotában (Tihany => Hegyalja => VárKert)

 

(Jó, hogy pedró csinálta ezt a képtárat, tele van szemléltető anyaggal)

Előzmény: gumidani (13740)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13740

Rendezgettem a vizibuszos képeimet. Közben felmerült két kérdés.

1 A Sellő neve mi volt korábban, mi most?

2. Szarvason melyik van?

viking star Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13739

Hej, pedig ha még vársz egy fél órát gyönyörű naszád-keringőben lehetett volna részed!:)

 

A Lánchíd És a Petőfi-híd között többször is alakzatot váltottunk. Volt hármas mellévett, kettes mellévett, s ezek közben számtalan rundó. Mindehez volt 3 naszád, 3 ember, és két jó gép;))

Csepel alatt pedig elkapott minket az évszázad vihara jegesesővel vegyítve. A naszád orráig alig láttunk el. És miután Tököl alatt partot tűztünk még meg kellett oldani, hogy lépünk ki a partra a hajóból, mivel a vízállás miatt két járó kirakása sem volt elegendő. Na, de a részleteket majd később, illetve nem. A naszádok partra kínlódása jelenleg is folyik, reméljük reggelre mind szárazon lesz.

 

Képek hamarosan.

Előzmény: Zoltika (13737)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13738
A Hanoi-t nekem az előbb még kétszer mutatta a zindex.
Előzmény: Zoltika (13737)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13737
Előzmény: Zoltika (13724)
zjakabfi Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13736
Milyen képek lettek felrakva? Hol vannak a legjelentősebb változások, újítások?
Előzmény: hajókanno (13734)
trophy Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13735

"M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?"

 

 

Azért azt szerelik le legelőször, mert a telegráffal, a kerékkel, és a rézkürttel együtt az az első amit ellopnak általában.

Szimbolikája, hogy olyan hajósos, funkciója horgonyon vesztegléskor van rossz látási viszonyok között. A hajón található egyik legnagyobb  ereklye mindig, főleg ha gravírozva is van.

Előzmény: Karesz-Tata (13732)
hajókanno Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13734
A www.hajokanno.hu honlap 45 új képpel bővült, ajánlom mindenki figyelmébe!
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13733

A kép kicsinyítés kérdésében javaslom a saját képtár létrehozásást. Ezekbe képernyőméretű képeket lehet betenni és utána az indexben csak a linkelni rá. Nem fizetnek nekem azért, hogy ezt a képtárat reklámozzam, de nekem bevált. (Riversea és Rozsdás is ezt használja) Magyarul vannak a feliratai, viszonylag üzembiztos, kűlföldi barátaim szerint onnan is megnézhető.

 

 

A 68-as hajólistára visszatérve. Szép a Vásárhelyi Pál gőzöskori képe. Az említett könyvben már motorosra átalakítottként szerepel. A személyhajólista után ez áll: "A vizibuszokból és motoros csavargőzösökből azonban néhányat átirányítottak a Balatonra." Dr Jankó úrtól szívesen megkérdezném, hogy milyen a "motoros csavargőzös.

 

 

Riversea  ROZSDAS
Karesz-Tata Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13732
A DEÁK FERENCZ a Szot tulajdonává lett, vagy a MAHART-tól tartósan kibérelték?
1968-ban mintha még üzemelt volna(?)

M á s .
Mi a szimbolikája a (gép)hajók orrészére helyezett kis harangnak? Miért azt szerelik
le legelőször (?), amikor megszűnik az aktív üzemeltetés?

Más.
Milyen sérülés, hiány okoz komoly gondot a PETŐFI főgépének helyreállításához?
Ha komplett gép jelentené a megbízható megoldást, akkor nem lehetne-e a Város-
ligetben kiállított VÉRTES vontatógőzös gépét helyreállítani? Méretei talán azonosak...
Előzmény: gumidani (13705)
Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13731

Rájöttem.

Nem került bele egy sem. Ezek mind dunaiak!

A 400-asok 1968-ban kerültek a Balcsira. Az egyetlen balatoni hajó a listában a Hortobágy (Lelle) is két évvel korábban, 1966-ban került a Dunára (forrás: Hajokanno). A lista mindenképp pontatlan, de akkor is csak a dunáról szól. A Leányfalu is elírás lehet, akkor már az is a Balatonon volt, és mivel a négyszázasok közt szerepel...

 

Cuki 64!

A képméret 640*480. Ekkorára szedi le az Index. Ekkorára célszerű kicsinyíteni is. Az IrfanView-t én is csak ajánlani tudom, szerintem jó kis progi. A képekről a fölösleget körbe is lehet vele vágni (Crop-funkció), élesítés, átszínezés, effektek...stb. Mindezt ingyen.

Előzmény: gumidani (13727)
smith Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13730
Mivel ez az elátkozott engine mindenféppen átméretezi a kép vga-nál nagyobb méretét, egyszerűbb, ha te teszed meg, ezzel ui. a képméret is csökken. Én az irfanview progit használom erre, ingyenes, gyors, pici, magyarítható a honositomuhely.hu-rol, sokféle okosságot tud.
Előzmény: cuki_64 (13729)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13729
Mit kell csinálni akkor ha azt irja ki,hogy tull nagy a kép:A feltöltött kép túl nagy! A kép mérete nem haladhatja meg a 512KByte-ot! Hogy lehet csökkenteni??????
Előzmény: cuki_64 (13667)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13728
hajó
Előzmény: cuki_64 (13667)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13727

Azt nem értem, hogy a Balatonon szolgáló hajók milyen rend szerint kerültek bele, illetve maradtak ki a listába/ból.

Mindenesetre érdekes, hogy az akkor üzemben volt mindkét gőzös vontató megúszta a darabolást.

Előzmény: Enzo (13714)
gumidani Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13726

Hát igen. Fel nem tudom fogni, hogy miért nem lehet egy-egy nyomtatásban megjelenő felsorolást maradéktalanul leellenőrizni. (43 nem egyenlő 44-el)

Nyilván akkor is Ercsi, Szentendre, Tahi és Zebegény négyes volt és a Leányfalu pedig vizibusz.

A vontatóknál a Zala és a Zalka (Máté) pl. nem ugyanaz?

A Vásárhelyi emlékezetem szerint Vásárhelyi Pál volt, nem? 

Előzmény: HG. (13713)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13725
Ah! Szóval ki teccet pakolni a VakarcsSzalon kisszekrényét a kajakidaó ablak alatt. :-) Hát bizony, tiszta Tralfamador! :-) [Kurt Vonnegut jr. : Az ötös számú vágóhíd] :-)
Előzmény: gigabursch (13722)
Zoltika Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13724

Bócman riasztása alapján sikerült lekapnom a Petőfi-hídról az óbudai születésű HANOI nevű ukrán toló-vontatót, aztán egy szélhajtású kompot is! Képek délután.

 

(Hm. Látom magam, ahogy superman-i erővel lekapom a Petőfi-hídról a villamossínekre tévedt HANOI-t. Csak úgy toccsant a Dunán!:)))

Aranyangyal Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13723

Sziasztok fiúk!Már régóta szerettem volna feltenni ezt a képet.Íme, a mi kis kettőmorzsánk munka közben!!Egy kis nyár a télben:-)))Boldog névnapot Zsóka! 

gigabursch Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13722

Tegnap este az őrszolgálat alatt hatalamas felfedezést tettem!

 

Nemcsak a mi Niváinkban van "szolgálati" magyar és francia kártya, hanem a Sopronon is. Ráadásul annyi paklit találtam, hogy külön jut a matrózoknak, a gépészeknek, az ellátósoknak, a tiszteknek, de még a lots is tud egyet passziánzozni! Viszont teljesen szabályos a játék, mert minden kártya cinkelt.  :-)

A dolognak azért volt előnye is. Pár szerszámot találtam ami így visszajutott a gépházba.

 

 

 

Bócmannom!

Való igaz, hogy tegnap lesepertem a hajóra némi ellátmánnyal, de a kaját azért nem a Csepel mellett fogyasztottuk el. A leves az igen jól sikerült. Ízlett mindenkinek.

 

gumidani:

Ha tetszik, ha nem én ezekkel a sok-sok mütyürökből összeálló hatalmas gépekre kevéssé vagyok fogékony. Érdkel is, meg tetszik, sőt rengeteg kérdésem van, hogy betapasszam az e téren álló fehér foltjait a tudásomnak, de sose leszek vérbeli gépész.

 

 

 

 

Zoli66!

Az öregített fényképek alapján vissza lehet datálni úgy harminc-negyven évet. Ehhez kapcsolódóan csak az a mókás felvetés jutott eszembe, hogy a Zoltika fia mennyire hasonlít arra a kölyökre, aki fönt ül a matrózlejárón.. Vagyis inkább nem sokat fejlődött úgy harminc newgyven év alatt. :-)

gb

Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13721

Az a Dunakeszi volt.

A Leányfalu ma a Földvár.

Előzmény: DavidD (13720)
DavidD Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13720

Szia!

Mi a Leányfalu? Én csak az egyszervolt Dörgicsére emlékszem, az Leányfalu volt, nem? Volt esetleg a Dunán is egy?

David

Előzmény: vizivaros (13718)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13719
A nyomóra vélek emlékezni. - Persze én csak mozdonygépész vagyok :-) !
Előzmény: MALWIN (13711)
vizivaros Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13718

Igazad van!

A Tahi

   Ercsi

   Zebegény

   Szentendre  voltak a testvérkék!

Előzmény: HG. (13713)
muggli Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13717

A Szamos pedig ami most a Kvassay zsilip mellett várja jobb sorsát, volt egy testvére is, de annak a sorsát nem ismerem.

muggli©

Előzmény: viking star (13715)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13716

 

Ezek milyen vontatók voltak? Zala/Zalka típus?

 

Szerintem a Zala és a Kilián egy típus!

Legalábbis a fotók ezt igazolják!

 

Üdv!

Előzmény: viking star (13715)
viking star Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13715

Baross, Juhász Gyula, Kilián, Ságvári, Szamos

 

Ezek milyen vontatók voltak? Zala/Zalka típus?

 

Ha 1968-as, és egy hiányzik, nem lehetett a Szilas??
Inkább úgy kérdezem...
létezett-e egyáltalán SZILAS néven vontatóhajó, vagy csak a történetben szerepel, mint fantomnév?

Előzmény: gumidani (13705)
Enzo Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13714
Csak az Ercsi???
Előzmény: HG. (13713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!