Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

knbm Creative Commons License 2001.10.29 0 0 279
Most 8-10napra eltűnök a balfenéken. Túl hidegre fordult itt az idő, elmegyek kicsit áztatom a ....-et egy melegebb vidéken. De ne csüggedjetek igérem visszajövök. Az E-mailekre majd akkor válaszolok.
További jó csevegést mindenkinek.
Üdv: knbm
szistipisti Creative Commons License 2001.10.29 0 0 278
"DE találnánk: 406 :)))"
Ha csak az nem!
Na így jó? :)))

Előzmény: sabian (277)
sabian Creative Commons License 2001.10.29 0 0 277
"a 307-nél kényelmesebb autó ebben a kategóriában nem létezik. Lehet, hogy egyel magasabb kategóriában sem nagyon találnánk"
DE találnánk: 406 :)))

Szervíz:
Én a Kovácshoz járok. Ez a második PUG-om tőlük. Rendesen dolgoznak és elég gyorsan is. Szerencsére csak időszakos átvizsgálásnál volt szerencsém hozzájuk. No meg egyszer ki kellett cserélni a hátsó kötényt, mert egy Buzuki Stift összetörte magát rajta... :))) Két nap alatt lecserélték az elemet, meg lefújták és persze a biztosítóval mindent elintéztek, ahogyan az várható is volt.

Üdv:
sabian

Előzmény: szistipisti (273)
Pugfan Creative Commons License 2001.10.29 0 0 276
KNBM NEM OLVASOL LEVELET?
Kedves knbm!
Úgy tűnik értesz a dologhoz, ezért tanácsodat kérem: kell-e a hátsó két ajtóba (otajtós P306) ajtónyitás-érzékelő (nincsrajtuk zár), vagy elég az első két ajtóban lévő?
Ha igen, akkor mi a fontosabb: ez vagy az emelésérzékelő?

Köszi,
Pugfan
gthomas@ludens.elte.hu

Előzmény: knbm (275)
knbm Creative Commons License 2001.10.29 0 0 275
-Szerviz?
Nekem ez már a sokadik Peugeot-m. A cégnél ahol dolgozom nagyon sok Peug van ( 307 406 607 és partner).
Én a helyi szervízbe hordom az autót és elégedett vagyok vele. Nekem eszembe sem jut ott ülni és őrizni az autót, ahogy itt már páran leírták. A nagy szervizekkel az abaj, hogy a méreténél fogva személytelen és nem adja azt a személyes kontaktust amit egy kisebb vidéki szerviz ad. Nam tudom hol laksz.
-A gyári riasztó is több féle lehet, a tudásszint és a gyártmány szerint is. A gyártmány az vagy Cobra, vagy Texalarm, de arra vigyázz, hogy ezekből csak a gyár által forgalmazott a jó mert csak az tartalmazza a kódoló kiegészítést. Mindegyikben van ultrahang, az áruk 75e körül mozog, vagy 90 körül ha akkus a sziréna.
-Zözgés.
Nekem eddig 12 ezer van a gépbe de eddig nem zörgött. A zajkomfortja nagyon jó, még magasabb sebességnél is.
A motor ha lehet legyen 1.6-os, a 2lityis már szinte felesleges ( bár izlések és pofonok ) az 1.4 meg kevés lehet.
Remélem nem hagytam ki semmit sem.
Üdv: knbm
Előzmény: kola23 (274)
kola23 Creative Commons License 2001.10.29 0 0 274
knbm: Azt hiszem, hogy az összehasonlításra vonatkozó kérdésedre szistipisti hozzászólása megadja a választ. A lányeg az, hogy a Seatnál most van egy akció és abban elég jók az árak, sőt még egy barátom révén egy kis plusz kedvezményt is kaphatnék. De bevallom, hogy a Peugeot jobban érdekel :-)
Amúgy köszönöm a hozzászólásokat. A többi kérdésre is tudtok valamit írni?
Előzmény: knbm (270)
szistipisti Creative Commons License 2001.10.27 0 0 273
Szia kola23!

Ha még nem döntöttél, hidd el én aztán igazán át tudom érezni a dilemmádat. Kezdetben a Fókusszal kacérkodtam, majd, jött a 307 nyílt nap, és enyhén szólva meginogtam. Többször mentem szalonokba, tesztvezetés, tesztek olvasása, és felülkerekedett a 307. Nemrég hallottam a Toledo akciójáról, ezért elmentem abba a szalonba is, megnéztem beleültem nagyon tetszett, és az akciós ár is elgondolkodtató: Seat Toledo Signo 1,6 digit klima 4 elektromos ablak, alufelni, miegymás alig több mint 4 millió. Az árengedmény 600 ezer, mert akció nélkül 4,6 lenne. Bennem az döntötte a 307 felé a mérleget, hogy a Toledót olyan felszereléssel (bár nem kevés) kellett volna elfogadnom amilyennel volt. Ha meg egyéni módon akarom összeállítani, és néhány dologban nem akarok engedni (Téli csomag naptető automata ablak és naptetőfelhúzás, CD stb) akkor a Seat már qrva drága (sőt nem is lehet mindent belerendelni). A 307 1,6 Prémium full nekem kevesebb mint 4,3-ba került, igaz, hogy várnom kell rá, de a belső színe is olyan lesz amilyet akarok. Egyébként mindent összevetve 8 hónapi keresgélés után ezzel a tapasztalattal az a véleményem, hogy a 307-nél kényelmesebb autó ebben a kategóriában nem létezik. Lehet, hogy egyel magasabb kategóriában sem nagyon találnánk. Nekem pedig a legfontosabb a belső kényelem. Tehát az eredmény 307. Az 1,6-2 liter vonatkozásában az a véleményem, (és nem csak nekem) hogy általános használatban észre sem lehet venni a különbséget. A fogyasztásban több mint fél liter az 1,6 előnye, árban 300 ezer, szélsőséges viszonyok között pedig én nem használom. Tehát az eredmény: 1,6
Döntsd el rendeld meg és megnyugszol a dilemmának vége. Hidd el én már csak tudom!

Előzmény: kola23 (266)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.27 0 0 272
szg307!

Engem egy kicsit megnyugtattál és egyben idegessé is tettél, azzal, hogy nálad is jelentkezik ez a zörgös probléma. Megnyugodtam, hogy nem én vagyok hülye, de nem örülnék, ha az lenne az egyedüli megoldás, amit te alkalmaztál. Bízom benne, hogy ez nem szériahiba.

Esetleg más is találkozott ezzel a problémával?

Egyébbként nálam is pontosan 85-90 között jelentkezik 5.-ben, de nekem hangosabbnak tűnik, ha alacsonyabb fokozatban érem el a 2400-as fordulatot. Sebaj 2-3 héten belül vinnem kell az autót a 10000-es átnézésre. Majd megpróbálok a szervízből kiverni valami megoldást.

Tojci

Előzmény: szg307 (258)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.27 0 0 271
Valóban igazatok van. Ha nyomva tartom a gombot, akkor húzza az ablakokat is. Én olvastam figyelmetlenül az útmutatót vagy nincsen benne? Egyébbként ez még egy ok, hogy kicseréltessem a laserline riasztót gyárira.

Tojci

Előzmény: knbm (269)
knbm Creative Commons License 2001.10.27 0 0 270
A toledo a golf 4 padlóvázára épült, tengelytávja 251 cm, azaz 10cm-rel nagyobb a 307-é (2.61). A tengelytáv pedig egyértelműen meghatározza az utastér hosszát. Ülj be a toledóba előre, állítsd be az ülést majd ülj be hátra. Tedd meg ugyanezt a 307 nél is. Mindezek mellett a 307 szélesebb és magasabb is. Szerintem a Pug 1.6 os motorja is jobb mint a Seat-é. Minimum 10LE vel és öt évvel.
Hirtelen átnéztem a totacar-ra, végignéztem a seat árlistát, hát nem tudom. Írd mán le, hogy melyik azonos felszereltségű modelleket hasonlítottad össze.

Előzmény: kola23 (266)
knbm Creative Commons License 2001.10.27 0 0 269
Ezért írtam, hogy csak akarnod kell. Ha akarod ,nyomva tartod.
Előzmény: szg307 (265)
sabian Creative Commons License 2001.10.27 0 0 268
Csak úgy belekotyognék.
Belső tér nagysága és komfortja tekintetében a 307 sokkal jobb választás. Szellősebb nagyobb. Nekem a Toledoban ülve olyan érzésem volt mintha egy tankból nézném a világot. Kicsit szűk nekem. Inkább a 307 (hát persze).
sabian
Előzmény: kola23 (266)
zetecR Creative Commons License 2001.10.27 0 0 267
Bár egyiknek sem vagyok fanja, de szerintem mindenképpen a 307 mellett szól, hogy jóval frissebb fejlesztés és szerintem Pugék beleadtak apait-anyatit...
Előzmény: kola23 (266)
kola23 Creative Commons License 2001.10.27 0 0 266
Sziasztok 307 tulajdonosok (és a többiek)!

Látom, hogy vannak páran köztetek, akik nagyon benne vannak a 307-el kapcsolatos tudnivalókban. A közeljövőben (egy hónapon belül) megveszem a 307-esem, ezért sok hasznos dolgot találtam nálatok.

Lenne azonban egy-két kérdésem, amire biztos tudtok válaszolni:

Kinek milyen szervíztapasztalatai vannak, és melyik szervízt ajánljátok, vagy nem ajánljátok?

Ha jól értelmeztem gyári riasztó csak egy van. Mi ennek a neve és a típuskódja?

Ha a 307-es 250 ezer forinttal drágább, mint egy Seat Toledo (szinte azonos felszereltség), és az érzelmi kötődéseket nem vesszük figyelembe, akkor is megéri a Peugeot-t választani?

Ezek a zörgések, amikről írtok milyen mértékűek, illetve milyen az autó zajkomfortja 130-150 km/h körül?

A kereskedésben ahol megnéztem "csak" egy két-literest tudtam kipróbálni. Élvezetes az 1.6-os vezetése is? Illik az autóhoz ez a motor?

Köszönöm ha tudtok válaszolni.

Üdv. Kola

szg307 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 265
Hello Knbn!

Presence felszerelésnél a központi zár nem húzza fel az ablakokat automatikusan. Csak akkor, ha bezáráskor a gombot nyomva tartod.

Előzmény: knbm (264)
knbm Creative Commons License 2001.10.26 0 0 264
A presence felszereltségtől még riasztó nélkül is automatikusan záródnak az ablakok. A központizár automatikusan felhúzza az ablakokat, ha kettő van akkor azokat, ha négy akkor mind a négyet. Csak akarnod kell.
Előzmény: kakukktojci (254)
knbm Creative Commons License 2001.10.26 0 0 263
Hogy honnan tudok ennyi mindent? Mint írtam, elektronikai mérnök vagyok. Másrészt június vége óta van egy 307 em. Valamint a kereskedésben ahol vettem a kocsit van egy hozzáértő műszerész aki nem azért tanulta meg mert ez a dolga, hanem azért mert érdekli. Nos vele beszélgettem a riasztó beépítése közben és később a tízezres szerviznél is. Ő pedig olyan lelkesen magyarázott mint egy tanár amikor látja, hogy mondanivalója érdekli a nebulót. Ennek ellenére azt, hogy én a 307 elektronikáját és felépítését értem csak a laikus hiszi. A területen jártas műszerész valószínüleg megmosolyogná a magyarázatom, hiszen a dolog ennél sokkal bonyolultabb.
Előzmény: szg307 (259)
knbm Creative Commons License 2001.10.26 0 0 262
A riasztó önélesedési funkciója programozható, tehát vagy használod vagy nem.
A beélesedés nem jelenti az ajtók bezárását, csak a riasztó aktivizálását. Az automata visszazárási funkció arra jó hogy a véletlenül kinyitott autót visszazárja. Pl, ha véletlenül nyomódik meg a gomb, vagy akár alakásból véletlenül kinyitod, velem is többször előfordult már, hogy a távvezérlővel kinyitom a kocsit majd csörög a mobil elkezdek beszélni majd visszamegyek valamiért. A dolog lényege, hogy ha a távvezérlős nyitás után 30mp-en belül nem nyitod ki valamelyik ajtót vagy a csomagteret akkor bezárja az autót. Mivel a trükk csak akkor működik, ha nem nyitod ki egyik ajtót sem, a kulcs bezárása kizárva. Egyébként több ilyen apró trükkje van a 307 nek. Pl. ha elindulsz a kocsival akkor és a sebességed átlépi a 10km/h-t akkor a csomagteret bezárja és mindaddig zárva marad amíg valaki ki nem nyitja valamelyik ajtót ( kiszáll). Vagy ha bekepcsolva hagyod a rádiót akkor a bezárás után kb 30perccel az autó kikapcsolja. Ha bekapcsolva hagysz valamilyen fogyasztót akkor az autó bizonyos idő múlva ( a bekapcsolva hagyott fogyasztó áramfelvételétől függően ) economic üzemmódba kapcsol és sorba lekapcsolja a fogyasztókat. Na egyenlőre ennyi. Üdv mindenkinek.
Előzmény: szg307 (260)
mopis Creative Commons License 2001.10.26 0 0 261
tényleg penge:
azt irtam, hogy aktiválódik a riasztó, ha kiveszed a kulcsot, de azt nem, hogy bezáródik az ajtó.Tehát ha beriaszt a kocsi, akkor kinyitod az ajtót, kiveszed a kulcsot az ülésről és hatástalanitod a riasztót a kulccsal vagy egyszerűen bedugod a helyére a kulcsot és ráadod a gyújtást. Persze ettől még a haverok mehetnek busszal :-)
Előzmény: szg307 (260)
szg307 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 260
Hello Mopis (Knbn)!

"ha a kulcsot kiveszed, akkor egy bizonyos idő után (kb 5-6 perc) magától aktiválódik a riasztó térérzékeléssel együtt. "

Na ez egy nagyon penge funkció. Ha kiszálsz az autódból és a kulcsot csak az ülésen hagyod (mert ugye ha benne hagyod a kapcsolóban és kinyitod az ajtót akkor csipog) és beszélsz pár percet a cimborákkal, akkor mehetsz haza busszal a pótkulcsért.

Előzmény: mopis (255)
szg307 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 259
Hello Knbn!

Úgy látom, hogy nagyon felkészült vagy a Pug elektronikájában. Megértettem amit írtál.

Egyébként honnan ez a nagy tudás? Én is szeretnék ilyet!

Mit tud a gyári riasztó? (Részletesen!)

Egyébként továbbra sem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy tisztán a gyári riasztóra rá merjem bízni az autót. Ha kitépi a barbárja, akkor nincs sziréna, nincs jelzés, lehet ügyködni benne, el lehet vontatni a gépet. Mi az ötleted?

Előzmény: knbm (253)
szg307 Creative Commons License 2001.10.26 0 0 258
Hello Kakukktojci!

2400-nál nálam is berezonál valami, és ez a valami a kipufogó hátsó dobja. Kis körbe-hallgatózás után jöttünk rá. Ez kb. olyan 85-nél van 5.-ben, és 90 felett megszünik.

Ha a pótkerék köré bélelsz egy kis szivacsot, akkor jelentősen csökken ez a hang.

Előzmény: kakukktojci (257)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.26 0 0 257
Találkozott már valaki olyan hibáva, hogy egy bizonyos fordulatszámnál berezonál valami? Nekem speciel ez az egy problémám van a 307-esemmel. 2400-as fordulatnál valami elkezd zörögni. Alatta felette semmi hang. És szerintem nem a motor felöl jön, hanem az autó jobb oldala felöl. Legalábbis én a vezető ülésből így hallom.

Tojci

Előzmény: kakukktojci (256)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.26 0 0 256
Mopis!

A június húszadikai nyilt napon rendeltük az autót, akkor nem lehetett alkudni. Egyedül a riasztót sikerült kibeszélni a kereskedelmi igazgatóból ingyen. Semmi mást. Aztán ezt kaptam.
Sajnos. Ezt is már vagy 3 hónapja szerelték be. Lehet, hogy akkor még ők se tudtak a peugeot ajánlásáról.

Tojci

Előzmény: mopis (255)
mopis Creative Commons License 2001.10.26 0 0 255
a gyári riasztó felnyomja az ablakokat aktiváláskor akkor is, ha csak elöl van elektromos emelő.A leirás viszont a gyári könyvben is gyér és magamnak kellett rájönnöm dolgokra: pl ha a kulcsot kiveszed, akkor egy bizonyos idő után (kb 5-6 perc) magától aktiválódik a riasztó térérzékeléssel együtt. Ez pl akkor nagyon klassz, ha valaki benn marad a gépben, mig te kiugrasz tankolni és aztán berijjantja magát a szerkezet, ha éppen az a valaki nem marad benn mozdulatlan :-)Ki lehet védeni, de jó lett volna tudni előre.
Ugyanez máshogy: a kp-i zár újra zár, ha a kireteszelés után assem 30 mp-en belül nem nyitod ki az ajtót. Ez sincs sehol leirva, viszont majdnem becsokiztam a múlt héten, mikor a barátommal álltam a kocsi mellett és az hirtelen bezárta magát.

Tojci, hogy van ez a riasztó bónusz? Kértél a kocsiba riasztót és ezt adták vagy erre külön beszéltek rá?

Előzmény: kakukktojci (254)
kakukktojci Creative Commons License 2001.10.25 0 0 254
Szia knbm!

A riasztós témával kapcsolatban kérdeznélek szintén. Az én P307-esembe is egy Laserline riasztót szerelt be a szakszervíz. Ezt adták bónuszként az autóhoz, sőt úgy csináltak mintha jobb lenne, mint a gyári. Azzal dobálóztak, hogy 50-60 ezer Ft között van az ára. Pontos típust nem tudok, mert a szerelővel nem sikerült beszélnem, a hozzáadott A4-es leírás pedig 989-974 típusokhoz szól. A technikai részéhez a riasztónak nem értek, de hogy nem működik rendesen az biztos. Már többször beriasztott minden ok nélkül, illetve a leírás szerint kellene lennie ultrahangos érzékelőnek is. Hát én kapálózhattam a nyitott ablakon keresztül beriasztott állapotban nem történt semmi. Arról nem is beszélve, hogy szerintem egy ilyen árú riasztónak az elektromos ablakokat is zárnia kellene. Erről van valami tapasztalatod? Illetve szerinted elképzelhető-e, hogy a szakszerviz kicserélje gyárira, mivel ez nem kompatibilis az autóval? Nekem semmilyen papirt nem mutattak, igaz, hogy elég hamar rendeltem az autót. A gyári riasztó zárja az ablakokat, akkor is ha csak elöl villanyos?

Köszi,
kakukktojci

Előzmény: knbm (252)
knbm Creative Commons License 2001.10.25 0 0 253
szg307!
Ha valaki autólopásra szakosodik akkor mindehogy megtalálja a riasztót.
Ezzel együtt is a gyári riasztó adja a legtöbbet, ugyanis..
Ha a gyári riasztót bekapcsolod akkor a már sokat emlegetett digitális impulzussorozat egy blokkolást indít a gyári indításgátlón. Ezt a blokkolást a kikapcsoláskor kiadott impulzussor hatástalanítja és ezután engedi működni az indításgátlót, ami a kulcsba épített ugrókódos jeladó jele alapján hitelesíti a kulcsot és engedi az indítást.
Ha a riasztót kibarmolják akkor nincs ami hatástalanítsa az indításgátló blokkolását így az autót még a saját kulcsával sem lehet elindítani.
Nem gyári riasztó esetén ez funkció nem működik. Tehát van egy kulcsfejes indításgátló és van egy riasztó ami egymástól függetlenül működik. Már ameddig működik...
Remélem így már érthető.
Előzmény: szg307 (247)
knbm Creative Commons License 2001.10.25 0 0 252
Még egy dolog. A nem gyári riasztó nem beszél az indításgátlóval azaz plusszba nemgátolja az indítást.
Előzmény: Blinyo (248)
zetecR Creative Commons License 2001.10.25 0 0 251
Mi az, hogy "50 felett kifejezetten sportos kormány "???
Előzmény: szg307 (236)
knbm Creative Commons License 2001.10.25 0 0 250
Nem akarok belemnni a részletekbe mert elég bonyolult, de megpróbálom valahogy konyhanyelven elmagyarázni. A BSI azonos vezetéken azonos időben eltérő funkciókat bonyolíthat. Ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan minden csatornán kommunikál mint egy állandóan dolgozó számítógéphálózat, hiszen az autóban ennél lényegesen kevesenbb funkció van.
Tegyük fel, hogy a beépített riasztó vezetékét a műszerész összeköti a BSI megfelelő kivezetésével. Ez a kivezetés vezérli a riasztón kívül még mondjuk a központizárat, a belső világítás kapcsolását és késleltetését a hazavezető fényt a rádió lekapcsolását és még egyéb funkciókat. Minden funkció egy-egy eltérő digitális impulzussorozat. Ez az impulzussor ( 4 bites bináris kód ) nem túl hosszú mert egy-egy kivezetés általában 8-10 funkciót irányít. Maximim 15-öt mert kettő a negyediken az tizenhat és ebből egy az ellenőrző bit. A sima riasztók a zár vezérlésére egy negatív vagy pozitiv impulzust adnak ki tipustól függően néhány tized másodpercig. A bináris kód egy-egy impulzusa ennél sokkal rövidebb ezért az hosszú impulzust a BSI négy egyforma jelként érzékeli ami azt jelenti, hogy szépen működi a rendszer. A gond abban az esetben ha a BSI egyszerre több funkciót vezérel. Tegyük fel, hogy bekapcsolt rádiónál lehúzott jobb első ablakkal akarod az ajtót bezárni és bumm a riasztó jele szembe találkozik mondjuk a belső világítás késleltetett lekapcsolási impulzusával vagy az ablak felhúzását vezérlő impulzussal és annyi. Hangsúlyozom nem tudom melyik funkció melyikkel akad össze de három vagy négy funkció egyidejű vezérlése esetén már garantált a baj. Annál az ügyfélnél amit a szervizben elmondtak pl. járó motor mellett véletlenül megnyomta a polgár a riasztó gombját és annyi volt a motorvezérlő számítógépnek. Hangsúlyozom, hogy nem lehet egzaktul megmondani, hogy mi-mit üt mert a véletlentől függ, hogy abban a tizedmásodpercbe a BSI-n levő kimenő jel és a vezérlő jel milyen impulzus sorozathoz hasonlít. Minél több funkció működik a kocsiban annál nagyobb a sanszod a hibára. Ezért kell a riasztó jelét egy digitális jellé alakítani amit a BSI egyértelműen felismer minden körülmények között. Lehet, hogy sokáig semmi gondod nem lesz, de egy időzitett bomba ketyeg a kocsidban. Egyenlőre ennyi azt hiszem így is túl bonyolult. Na mindegy hátha valaki megérti.
Előzmény: Blinyo (248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!