Keresés

Részletes keresés

Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12336

Cavman! Ki fogok találni valami helyet neki!

Előzmény: cavman (12322)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12335
Illetékes elvtárs = Tom
Előzmény: cavman (12322)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12334

Hogy mit kerestem én rajta az Ercsi orrát... :-)))

 

Egyébként szerintem Badacsony, és akkor kizárásos alapon 1978.

Ekkor már meglett volna az Ercsi hátsója??? Lehet, hogy csak a kép tűnik olyannak...

Előzmény: Enzo (12332)
Thernitibi Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12333
Véletlenül nem tudtok egy eladó vizitaxit?
Előzmény: Enzo (12328)
Enzo Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12332

Amíg Pedro felrakja, addig a saját gyűjteményemből:

Almádi, 1989-ben Siófokon (Sajnos nem "egészalakos"), háttérben a Szárszó.

Ez sem eredeti állapot, a sarokablakok ekkor már nem voltak meg:

Almádi + Szárszó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy régi képeslap, Biztos, hogy nem az Almádi, és nem a Leányfalu. A név olvashatatlan, talán MEGYER, vagy DUNAKESZI: (+ természetesen a Siófok, és a háttérben az Ercsi orra. Biztos, hogy ekkor már megvolt rajta a hátsó felépítmény, mert egy kicsit égnek áll. A kikötőt nem ismerem föl. Sajnos.)

X vízibusz+Siófok
Előzmény: Una Vestrum (12295)
kettomorzsa Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12331

Köszönöm a tegnapi kedves fogadtatást. Ugye én a hajókhoz nem értek, nekem itt aztán inkább csak hallgatni-meg olvasnivalóm van.

Remélem október másodikán is megint találkozunk!

 

MALWIN Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12330

Visszaírni nem tecc, felhívni nem akarózik, minek az ilyennek kép a Körösről is? :-)))

 

Folyamatban van, nem kell idegeskedni.....

Előzmény: Bócman (12327)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12329

Felhívlak én, nade milyen számon?

dodj egy mélt, ha nem publikus.

 

Ma voltam kinn a medencés kikötőben.Mit mondjak, a szél sem rezdül ott.

Millennium úszóház, Jégvirág VI, egy-két pici uszály, a Dongér nevű kotró a partoldalban, szárazon. Ezen kívül rozsdásodó beöntőgarat a partfalnál, csupa csend és némaság. Borzasztó....

Előzmény: Streetride (12326)
Enzo Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12328

Magyar Hajózási Statisztikai kézikönyv 1945-1968:

 

Az ugyancsak könnyűfémből épített mikrovízibusz kiválóan alkalmas folyami átkelőszolgálatra, kirándulásra vagy vízitaxiként. Sekély merülése és a billenthető hajtás lehetővé teszi kikötését kis vízmélységnél és kiépítetlen partnál is.

 

A hajó főbb adatai:
Teljes hossz            L = 9,12 m
Szélesség               B = 3,12 m
Oldalmagasság       H = 1,05 m
Merülés                   T = 0,65 m
Gépteljesítmény      N = 30-50LE
Menetsebesség      v = 10-16 km/ó

 

A hajó hajtására 30-50 LE teljesítményű dieselmotor szolgái. A mikrovízibusz utasbefogadóképessége 22 fő, a személyzet 1 fő.

 

22 személyes vízibusz:
1966 MHD-VA    TISZAVIRÁG      MNK-Szeged
1966 MHD-VA    DUNA                MNK-Dunaújváros
1966 MHD-VA    PÁKOZD            MNK-Fejér megye

 


 

29. Mikrovizibusz
Előzmény: Streetride (12324)
Bócman Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12327

Te Malw!!

 

Igértél pár hónapja 2-3 képet a Körösről is...

:-)))

Előzmény: MALWIN (12325)
Streetride Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12326

Az utcáról nem látható, mert egy fal mellett áll. A kapu zárva van, de ha előtte felhívsz, akkor be tudlak vinni.

Előzmény: MALWIN (12325)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12325

Holnap kimegyek és lefényképezem.

OK?

Előzmény: Streetride (12324)
Streetride Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12324

Egy ilyen hajó Szegeden is üzemelt, Tiszavirág volt a neve. Ha jól emlékszem, fehér és halványzöld volt a festése. A Közlekedési Múzeumban még a modellje is látható volt a kilencvenes évek elejéig.

 

A Tiszavirágot körülbelül tíz évvel ezelőtt vette meg egy magánszemély, és a nyitott utasterét zárt kabinná alakította. A hajó jelenleg bakon áll a Hangár Expo területén, jó 5 kilométerre a Tiszától. Lefényképezném, de a múlt héten Krakkóban megdurrantották a gépemet.

 

 

Előzmény: Pedrofon (12311)
Thernitibi Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12323
Kössz az infó. Megnéztem, nekem új volt.
Mármint a videó:-)
Előzmény: smith (12319)
cavman Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12322

Hali!

 

WMV formátumban 1.1Mb, mondjátok hova töltsem. Ha kell megcsinálom jobb minőségben is. De nem tudom hova tölteni..

Előzmény: Adamis Gusztáv (12320)
smith Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12321
OFF
Értem én, de ennek némiképp ellentmond, hogy picit feljebb az Ikervári erőművet mégis nagyon megérte privatizálnia az osztrák befektetőnek. Azt is tudom, hogy a Kis-Rábába ebből a duzzasztásból veszik a vizet, tehát akár kevesebb vízzel is lehet számolni, mint Ikervárnál, viszont amikor van elég víz -- és idén elég jó volt a helyzet--, akkor meg így néz ki a kép:
Előzmény: kovpet (12318)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12320

Sajnos, ez (marmint, hogy a hirado egy resze) veletlenul lett felveve arra a kazettara, amit naponta hasznalunk, es tegnap mar a gyerekek le is toroltek a hiradoreszt... :-(

 

G.

Előzmény: HG. (12316)
smith Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12319
Ha már híd, ezt most találtam, hátha másnak is új. Van egy letölthető animáció is az oldalon:
Íme, a híd!
Előzmény: Thernitibi (12182)
kovpet Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12318

A nicki duzzasztót 1932-ben építették. A jobb gátfőbe egy törpe erőművet építettek, amely a zsilip működtetéséhez és a helyi világításhoz szükséges energiát termelte. Névleges teljesítménye 9,5 kW. A vízerőtelepet 1972-ben üzemen kívül helyezték.

 

Gondolom beépítettek volna nagyobb teljesítményűt is, de nem érte meg. Talán ezért nem került újra üzembe a pár éve végzett felújítás során sem.

Mostanában is volt párszor, hogy a Rába vize éppen hogy csak átcsordogált a teljesen leeresztett gát felett...

Előzmény: smith (12312)
riversea Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12317
Bocs, hülyeséget írtam. Most, hogy jobban megnéztem a képet látom, hogy a Rába parti rakodón állnak, folyással szemben, a híd pedig alattuk van. A többi ok. Üdv:rs.
Előzmény: riversea (12314)
HG. Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12316

Csatlakozom a kéréshez,

cavman és A.G. felvették, bennük bízunk :-)

Előzmény: Tom_ (12310)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12315
Előzmény: Pedrofon (12311)
riversea Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12314
Uszályok a Rábán. A kép érdekessége, hogy itt folyás irányban, a Mosoni-Duna torkolat közelében várakoznak, terhesen. Feltehetően kirendezték őket ide (valószínüleg saját személyzetük ereszkedés és vágatás segítségével) és a vontatóra várnak. Egyébként a rakodó abban az időben a híd fölött volt, iparvágánnyal, stb. A mai kettőshíd elődje is látható a képen, melynek középső szekcióját fel lehetett húzni, hogy az uszályok elférjenek alatta. Az igazi MFTR kikötő lejjebb volt a Mosoni-Dunán ez alatt később épült egy ipar-csatorma is a Vagongyárhoz kettős kikötő öböllel a végén. Ma már persze kereskedelmi hajózás egyik folyón sincs. Üdv: rs.
Előzmény: Tom_ (12303)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12313

Adamis Gusztáv:
1. Mit jelent a (balatoni) szemelyhajokon a zold lobogo, es miert  vonjak le sotededes fele?
2. Mit jelent az a sarga rombusz-szeruseg, ami pl. a BOGLARon is van?

 

Bocs a késői válaszért. A zöld lobogó a kikötőben való elsőbbséget jelenti, a sárga kettőskúp pedig a méretei miatt kishajónak számító nagyhajót jelöli.

HSZ II. rész,
C. TAVAKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK
8. Fejezet ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

8.01 cikk - A vízi jármű jelzései

[...]

2. Tavon a menetrend szerinti forgalomban közlekedő személyhajó és komp, ha a kikötő térségében más hajótól közlekedése elősegítését kéri

- nappal: minden oldalról látható zöld lobogót,

- éjszaka: az I. rész 3.08 cikke 1. bekezdésének a), illetve 3.16 cikke 1. bekezdésének b) pontja szerinti fény fölött, legalább 1 m távolságban - minden irányból látható zöld fényt alkalmazhat.

 

HSZ I. rész, 
3. Fejezet A HAJÓ LÁTHATÓ JELZÉSEI
III. NAPPALI JELZÉSEK

3.31 cikk - A 12 főnél nagyobb engedélyezett utaslétszámú és 20 m-nél kisebb testhosszúságú hajó nappali jelzése
A 12 főnél nagyobb engedélyezett utaslétszámú és 20 m-nél kisebb testhosszúságú hajónak viselnie kell egy sárga kettőskúpot, alkalmas helyen és olyan magasságban, hogy az minden oldalról látható legyen.

Előzmény: Adamis Gusztáv (11954)
smith Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12312
Rába... Ott lenne még érdekes hajózást szervezni, a duzzasztóknál elfelejtettek zsilipkamrákat építeni, ami viszont számomra más szempontból érthetetlen: a Nicki duzzasztónál mi a bánatért nem építettek energiatermelő részt?
Előzmény: Tom_ (12303)
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12311

Az Agárd teljesen más!

Az az u.n. papucs típus, átkelőhajó volt valaha a Dunán.

 

Volt ilyen, mint a Rákos a Velencei tavon régen, de úgy tudom, hogy pont az került át a Fertő tóra.

Utoljára Szentendrén láttam ebből a típusból 2000-ben a Keve nevű hajót.

Előzmény: Tom_ (12309)
Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12310

Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e véletlen meg valakinek digitális formában, esetleg Internetes oldalra feltöltve az előbb említett Gulács híadó részlet?

Tom_ Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12309

Erre gondolsz? Ez a Rákos. Nem pont ilyen, de hasonló van a Velencei-tavon is Agárd néven.

Előzmény: Enzo (12308)
Enzo Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12308

Visszatérve a szép hajó témára. Nagy hajó kis merüléssel => nagy kereszmetszet a víz alatt => lehetőleg téglalap => nagyhasáb alakú hajó.

 

A 3. képen egy váci építésű alumínium mikrovízibusz van. Ezidáig Szegeden láttam belőle egyet, de azt is 100 éve.

Előzmény: Tom_ (12306)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2004.09.22 0 0 12307

Tok veletlenul felvettem videora azt a hiradot, amiben a Gulacs-riport ment (hetfo del mtv1)

 

Abban a Bakony jovo evbeli leallitasa szerepel, ill. hogy az iden leallitottunk KET vizibuszt (gondolom, nem akarta a szetvagni-t hasznalni).

 

G.

Előzmény: HG. (12216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!