10-15évenként 60-100ezer forint a mai alkatrész árakkal kb. semmi. Nem tudom miért van ez a téma ennyire túlrettegve.
A hidró nagy fájdalmam nekem is, de hát ez van. Pár ember hóbortjáért nem éri meg gyártani. Kár, hogy így alakult, mert talán az utolsó műszaki különlegesség volt a globalizált hétköznapi autózásban.
Kód tavaly év elején befecskendező hibát írt. Kaptam ajánlatot befecskendező cserére -100 eft+ munkadíj. Elvittem veresegyházára, ahol csatlakozó kontakthiba javítása történt, kb 5eft volt 1 óra munkával. Azóta rendben működött, de mostanában megint jelez. Utoljára nem voltam ott fojtószelep tisztítást csináltak,nem tudom mi volt a hibakód de kb 20 km-ig volt jó.
Egyéb gondok is vannak, kopogás elöl, futómű rendben, talán kormánymű, ami kb 20 ekm-rel ezelőtt lett felújítva. Ezen kívül van még pár apróság, ezért keresnék elérhető közelségben valakit.
Nem a "paraszt" merevtengely ez tény, van rajta két hosszanti lengőkar, de így sem tud dőlni a kerék, csak le/fel mozog. Sokkal inkább primitív és olcsó, mint jó. De hétköznapi autózáshoz teljesen jó és cserébe nagy a csomagtér.
A keresztbordák megviselik, de hát teljesen fapad futómű, macpherson elöl, gagyi merevtengely csatolt lengőkarral hátul. S1 van nekem, ezen lehet 14"-t használni, ballonos, sokat segít.
Na meg az 1.4ire feltettem a VTS felniket a 195ös gumival és mintha utánfutót húznék. El is adom őket tavasszal.
Szükségem lenne egy emberre, akinek van lexiája, és kiolvasná a xsara hibáit(persze nem ingyen)! Ha valaki mond egy elérhetőséget azt megköszönném. A váci "XsaraGuru"-nak (ha jól tudom Bayer Attila) van Lexiája??
Én is sokallottam, ezért gondoltam megnézem én mit találok. Könnyen cserélhető alkatrész? Úgy értem, hogy saját kezűleg is megtudom oldani? Így látatlanba csak egy ki és becsavarozásnak tűnik az egész.
Tudom, engem a legapróbb cicergés is ki tud készíteni. Pl ajtózsebben mocorgó jégpakaró, zizegő kulcscsomó a középboxban, stb..Képes vagyok félreállni és rendezkedni.. :D Az autó viszont nem zörög. Se az ülés se a műszerfal se a kalaptartó se az ajtókárpit se semmi.
Vagy jó napot fogott ki a műszak, vagy kíméletes volt az előző gazda vagy nem tudom.
Osztrák volt, most van benne ~150ezer km. Nem tudom pontosan mert műszeregység lett cserélve azóta, mivel gyárilag nem volt benne fordulatszámmérő.. Honosítva 130ezer körül volt, 1évvel később meg már 190ezer volt az órában és a soron következő műszakin is már ennyi lett regisztrálva. Szóval órát tekertem, csak előre :)
Fura ez a sok zajongás! Nem sok Xsarában ültem az igaz, de az enyém a legszarabb úton is teljesen csendben van. És itt most közútat értek, nem a szántás közepén.. :)
A fűtőmotor nyekereg balos kanyarban de csak ha hideg van, nyáron csendben van. Gondolom a csapágyazása már nincs a topon így 16év után.
megnyomogatva, megrángatva nem a háttámla volt mégsem, hanem az ülőlap... azt viszont majd egy jobb időben szedem ki/nézem meg mert mostmár hideg van kint :) cserébe ami érdekes, hogy lejebb állítottam az üléspozíciót és így kuss van..
Nekem is ez volt X évvel ezelőtt. Kerestem egy lukat a háttámla varrásán, és ami belefért WD 40. Annyira idegesített, hogy már nem érdekelt az esetleges negatív következmény.
...alle achtung ... :-)) mint mondottam csak feltételeztem ...az ülés szivacsot már javítottam , cseréltem ... elég hülyén van megoldva a vázra való felfekvése...elkerülhetetlen hogy idővel ne nyíródjon szét...
...na utána néztem ...a Xsara-ba vagy 6 féle ülésarmatúrát építettek be , van ami csak nem azonos a Berliével de mégsem ugyanaz cikkszám szerint sem ...a háttámla szivacsban viszont cikkszám szerint is alig van különbség ...
mondjuk a háttámlát még nem szedtem szét de nem hinném hogy bonyolultabb lenne mit az ülőszivacsot levenni ... de van két komplett ülésem Berlingóból ha valamit nem sikerül összerakni ... tudom nem Xsara de gondolom a rögzítésen kívül más meg egyezik....
Sziasztok 2002-es 1.4 -es benzines xsarám van és injektorcserét szeretnék csinálni rajta tudtok ebben segíteni,hogy hogyan fogjak hozzá vagy valami útmutató.leírások vagy képek róla.
Igazság szerint az egyszerűbb végénél akartam megfogni a dolgot, hogy csak kiveszem az ülést, valahogy leveszem róla a háttámlát, kicserélem az ülőlapot majd összerakom :) de úgy látom az élet nem ennyire egyszerű.
Viszont, ha beülök/megmozdulok a háttámla nyöszörög folyamatosan.. azt nem lehet valami egyszerűbb módon megszüntetni? :)
Az akksi saru levétel megoldotta a központi zár problémám, miszerint a kulcs többszöri gombnyomása után fogta csak az autó a jelet. Köszönöm a tippet!
A kormány szervó olajat milyen időközönként illik cserélni? Nem csepeg sehol sem, viszont hangos a rendszer, a járó motor hangját elnyomja a kormány szervó szivattyú hangja. :(
magadat szopatod ... olvasd el figyelmesen mit írtam ... én is hátulról halottam a kopogást egyértelműen és még további két személy is megerősített benne és mégis a kutyacsont volt a bűnös ...amit magam cseréltem és azóta is csöndben van ..
Lehetőség van-e II-es Xsaraban a bal-, és jobb első ülések ülőlapjainak kicserélésére? Általában egyedül megyek, a jobbos még tiszta új... A balos ülés magasságállítós a jobbos nem. Nem tudom, hogy van-e köze esetleg a dolgokhoz.
Szeretnék tanácsot kérni, van egy Xsarám 1999-es és a műszerfalon a fordulatszám mérő és a kilométer óra is valótlan értékeket mutat. Nincs valamilyen módszer a kalibrálására? Ill. már egyszer szétkaptam a visszajelző egységet és a léptető motort megtaláltam a neten ilyen : "Stepper motor of Citroen Elysee SAGEM" néven. Lehet, hogy a léptető motor elromlott? (én nem tartom valószínűnek, mert a mutatókat kitéríti)
elöl ... leveszed az első kerekeket és a féktárcsa mögött az a függőleges pálca a "kutyacsont" általában a jobb oldali szokott előbb elfáradni .. nem nagy meló ...magad is kicserélheted
Üdv mindenkinek. Kérdésem lenne. A fedcomp müködését a lexiával újra lehet-e indítani? Aksi sarú levétel nélkül volt leszedve a hátsó ablaktörlő kapcsoló, majd vissza rrakva. Az ablaktörlő normálisan működik, viszont a fedcomp kapcsolóra nem reagál. Az összes bizti, a bsi-é is meg volt nézve. Volt már levéve az aksi sarú is fél óránál tovább. A réz karika is tökéletes. A jelenlegi helyzetben passz vagyok. A lexiára is csak az előző hozzá szólások alapján tipelek. Valakinek esetleg ötlete? Köszönöm.
1.6 16V-m van nekem is , ha nincs szivárgás-fals levegő a rendszerben nekem is csak első gyújtásra indul a szivattyú, azonnali újra gyújtáskor nem mert megvan a kezdő nyomás.
Ha szarakodik a szivattyú, én most cseréltem, akkor beindulás után hallgasd a szivattyút egy idő után nem jár egyenletesen ingadozik a szivattyú búgása. Akkor számíthatsz cserére, vagy fals levegőt szív be a szivattyú.
Az a fél literes fogyasztás ingadozás belefér azért lehet mert a kutak eltérő mennyiségben alkalmaznak etanolt, és a mi kocsijaink elektronikája még nincs programozva etanol felismerésére így nem módosítják a vezérlési paramétereket, így több etanolnál nő a fogyasztás. Amikor felesbe tankoltam etanol-benzint akkor csörgött zörgött a gép és egy 10.8 L fogyasztással gyorsan eltakarította az etanolt, utána benzin rögtön 5,6-al elment.
Neked hideg indításkor szerintem a dúsításod nem megfelelő ezért a fulladás, ott a hőfok jeladókat, map szenzort, lambda szondát ellenőriztetném, illetve fals levegő beszívást.
Amikor hideg a motor akkor fullad csak le indításnal, akkor nem fullad le ha kb10 másodpercig adok neki neki folyamatosan gázt, utána jó az alapjárat, nem értem. :/
Bár én nem számolgatom, de nekem kb. 1,5 éve van olyan érzésem hogy megemelkedett a fogyasztás(a kútlátogatások gyakorisága és a fedcomp értéke alapján). Szerintem több bioetanolt kevernek a benzinbe.
Majd ha nagyon ráérek számolok éves átlagfogyasztást az elmúlt néhány évre, mert fel van írva minden tankolás.
Sziasztok! Olyan problémám van most per pill. hogy mikor elsőnek indítanám az autót lehet hallani hogy dolgozik az üzemanyag szivattyú be indul az autó és le is áll, utána be akarom indítani nem indul, rá rakom gyújtásra és nem dolgozik a szivattyú, jobb hátsó ülést fel döntöm meg ütögetem a szivattyút és akkor utána vagy indul vagy nem, ha nem akkor többször meg kell ismételnem, valószínű hogy a szivattyú halt be? Köszönöm a válaszokat. További szép estét.
Sokat számít az is hogy -10ről melegszik-e be a motor vagy +5ről, hogy mennyire tekered fel a fűtést, hogy mennyire nyomod meg neki aznap, hogy megy-e a hátsó ablak fűtés sokáig.
Ezek meg mind összeadódnak. Igazából télen a 7L is nagyon baráti.
Én most anyáztam magamat, mert több mint egy éve vettem az autót (1.4i) és nyáron 8L körül, télen 9L körül evett. A kipufogó is elég szúrós CO szagú volt, gyertyák és kipufogó kormosak.
Nem igazán érdekelt, annyi amennyi gondoltam, jön megy megáll, check engine nem ég.
Most hétvégén olajszint ellenőrzéskor vettem észre, hogy a lambda szonda csatlakozója nincs bedugva, ott lóg a kábelköteg csatlakozó mellett.
Összedugtam, azóta nem büdös a kipufogó, jó katalizátor szagú és nem kormos a kipufogó (tisztára töröltem). Fogyasztást majd meglátjuk, de gondolom jó hatással lesz..
A nyárit még meg is értem, mert a klíma okán csak-csak kompenzál az ember lábbal. Meg többet is mentem autópályán, és 130 fölött már jelentősen széltoló a drága.
A téli (mostani) zavar kicsit. Nem az, hogy nem egyenletes (kút, hőmérséklet, útakadály, ácsingózás), hanem az, hogy ennyire nem.
A hogyanra nincs válaszom - én sem tudom, hogy mikor miért annyi az annyi. A tavalyi telet 5.8 körüli átlaggal "hoztam", nyáron 5.9 - 6.5 között mozgott.
Köszi a tippet, hétvégén kipróbálom az akku saru levétet. Kérdésem, hogy várjak-e 10 percet a kulcs eltávolítás után, vagy ez mindegy ebben az esetben?
Féltengely szimeringet kell cseréltettnem, mert szivárog az olajam a váltóból. ( nem vészes, de nem akarom, hogy nagyobb baj legyen )
Mivel nem túl nagy összegnek tűnik a szimering így kérdésem, hogy érdemes mindjárt mindkét oldalon elvégeztetni a cserét vagy azt az oldalt ami jó, azt nem " bántsuk" ?
Időben kb mennyi lehet egy gyakorlott szakinak a művelet csápossal ?
Szóval ha szerzek 1 jó COM2000-est akkor tutira tudom vele kapcsolni a fedcomp-ot? Mer ha ott volt a fedcomp vezetéke akkor már csak a kormány nál is be lehet kötve nem?
Sziasztok! Úgy adódott, hogy megmaradt egy WRC üzemanyagszivíttyúm 1.6 16v II-esben volt pár hónapot max. Jóárasítva csak neked, csak most tízezer egység plusz postáért elviheted! Természetesen számlával meg mindennel. Mailem publikus! Üdv!
Sziasztok! Pt tuningboxot akarok beszerelni, de a gázpedál állás-érzékelő jelvezetékét nem tudtam kimérni, még megtalálni sem.... :) Hol lehet? Esetleg fényképes hozzászólás is jól jönne. Ha lehet a fénykép a meglelési helyet mutassa... :D
Kollegám ajánlott egy szerelőt. Mondön miért ne, megmutatom neki is! Mentunk egy kört. Mondta diffi... diffi csere, szimeringek, olaj = 25.000 plusz munkadíj ami 30 rongy. összesen 55.000 legrosszabb esetben 60.000.- marad a saját váltója es működőkepes...
Kipróbáltam de se nem sípol se nem tűnik el, akkor tűnik el 1 tíz másodpercre ha kicsit meg mozgatom a kapcsolót, valami érintkezés baja lehet? Kicsit mondjuk ki van kopva a kapcsoló jár fel le.
Automata világítás. Nyomd hosszan az indexkar végén lévő gombot és sípolni fog, akkor lekapcsolja az automata világítást, a villogás jelzi hogy nincs felkapcsolva a tompított de szükség lenne rá.
Az a baj hogy nincs Xsaras ismerősöm.:/ Meg amúgy olyat csinál amióta beraktam ezt a másik com2000 et hogy magától felkapcsolja a világítást és villog a tompított jel ez miért van? Nem tudom sehogyse megállítani csak ha felkapcsolom a tompítottat, utána lekapcsolom 1 kis ideig jó és utána megint ugyan azt csinálja..
Vettem ugye egy fedcompot kicseréltem és működik írja az időt dátumot meg kiírja ha nyitva az ajtó meg ilyesmi, vettem hizzá com2000 et is ami tudja kapcsolni a fedcompot be raktam azt is mindent át néztem mindent vissza dugtam a helyére jó minden index ablaktörlő , minden csak a fedcompot nem lépteti tovább.:/ valaki ötlet? :(
Na jó, mert a tiéd olyan szuprás volt eleve !! :-D
Amit én láttam, abban nem volt, de a korábbi eseményekből kiindulva (a fedkomp. beépítésénél van amiben van kábel, van amiben meg nincsen) lehet, hogy kedvük szerint pakolgattak bele ezt-azt a kocsikba. :-D
Mindegy is, egyszerűen csak a tükör alá kell nézni és kész. Ha van benne, lehet örülni. :-)
(bár akkor kérdéses, hogy miért nem működik ?! Lexia-ban én nem láttam ilyen aktiválási opciót, bár igaz, nem is kerestem. :-P )
2001-es Xsara II Központi zár távirányítója csak többszöri gombnyomásra végzi el a feladatát, általában minden 3.-4. gombnyomásra. Egyik napról a másikra kezdte el játszani. Vásároltam egy márkás új elemet, és kicseréltem benne. Nem kellett tanítani sem, de a hiba nem oldódott meg, csak többszöri gombnyomásra működik a nyitás és a zárás valamint a csomagtartó nyitás is.
Találkozott már valaki hasonlóval?
A vezérműszíj vagy az ékszíj nyikorgás elmúlt, megnézte szerelő, azt mondta nagyon szép hangja van a motornak, én is szép csendesnek hallottam. Arra jutottunk, hogy mivel esős időben hallottam a nyikorgást, lehet hogy a haspajzs hiánya miatt vizet kaphatott az ékszíj. Most megfigyelésfázisban van, és az olajcserekor ránéznek majd, az 2 ezer km múlva lesz...
A jobbos tükörben van a hőmérséklet jeladó helye. Elvileg be van kábelezve, de a jeladót telepíteni kell a tükörbe, ha nincsen benne. (gyári hőmérő nélkül miért is lenne?)
A bekábelezés tapasztalat, de az is lehet, hogy valamelyikből mégis kihagyták, úgyhogy szétszedés után fog kiderülni. Ha nincs kábel, neked kell megoldani.
A szerelő azt mondta, hogy elkezdheti szétszeDani nézegetni, de nem latja értelmér, hogy fizessek 5-6 ezer forintot azért hogy érdeklődjünk.. Van egy bontásra váró xsara aminek tudjak a múltját elvileg jóvá váltó benne es azt talátta legcélszerűbbnek, ha azt rakjuk bele. Egy dolgot rontottam en el hogy nem en vettem fel azzal a bontóbal a kapcsolatot hanem megkértem hogy ő mert igy nyilván rátette a maga kis hasznát.. Mondjuk nem nekem kell elmenni erte! 40.000ert drága egy váltó ????
Egyáltalán nem tuti, mivel senki se látta hallotta rajtad kívül (aki nem értesz hozzá) és a szerelődön kívül.
Én emiatt óvakodnék az "át fognak baszni" kijelentésektől, mert neten könnyű szakérteni, de az a szerelő a nevét arcát műhelyét adja és kvázi vállalta, hogy 65ért jó lesz az autód. Neked kell eldönteni hogy megfelel-e neked, vagy keresgélsz máshol, vagy mit csinálsz.
Sziasztok. Sikerült vennem fedcompot be kötöttem megy is, viszont sötétbe nem látok belőle kb semmit ha felkapcsolom a tompítottat nem kéne világítania? Köszi a válaszokat!
Az hogy orránszáján folyik az olaj, az többnyire néhány szimmering kérdése. Kerreg, van benne olaj egyáltalán? Persze mi nem halljuk/látjuk, a szerelő meg igen.
Állítólag kevés kilométert futott és ismerok a kocsi múltját, nem véletlenül ajánlotta.. Kontaktbán van azzal a szerelő el aki szervizelte.. Garanciát is vállal rá! Régi váltót megkapom! CakumPak 65.000 megáll a történet!
Megnézettem a kocsit ma egy francia autó szerelésében igen jártas embert. orrán száján folyik a váltoből az olaj. Nagyon hangos a kerregés.. Felajánlotta hogy van a helyi bontoban egy ugyan ilyen kocsi amiről kapjuk le a váltót es tegyük rá az enyémre. Kevés kilométert futott kocsiról van szo de torott.. 40.000 plusz 25 a munkadíj. Jó lesz ez igy nekem ,,,??
Érdekelne ki találkozott a következő jelenséggel és ha tudja a megoldást ne tartsa magába :).
Köszponti zár olyan parajelenséget produkál, ja amúgy egy 2004 es Xsara II 1.6 16V ről van szó, tehát mikor próbálom bezárni az autót egyből utánna visszanyit. Azt vettem észre, h a csomatgér ajtó egyáltalán nem zár be, tehát be sem kattan a zár és ha véletlen betudnám zárni az autót akkor is nyitva marad. (ha a csomagtér ajtó nyitóját megnyomom kinyit az ajtó de utána hiába csukom le az ajtót nem akad be a zár, nem enged vissza a zárbetétben egy kampót a villanymotor, ez mitől lehet, mi vezérli ezt?) És a jobb első ajtót jelzi mindig nyitva a fedélzeti kijelző, ennek mi lehet az oka (kábel szakadás, törés, zárbetét hiba) ? Gondolom amíg ezeket nem orvosolom addig nem is fog zárva maradni az autó?
...ha hátulról jön egyértelműen a kopogás akkor is a kutyacsontokat nézném meg legelőször és mindenképpen csápos emelőn...
különösképpen ha az elmúlt időben nem volt cserélve ... nálam is "hátul" kopogott és már másik három dolgot cseréltem fölöslegesen mire kiderült mi okozza valóban
Vásároltam egy Xsara-t 2002, 1.6, 16V. A tolatóradarral kapcsolatban lenne kérdésem. Ha tolatásba kapcsolok, egy rövid majd egy hosszú sípoló hangot hallok. A radarok nem érzékelnek, hátul 4 db van, egyik se. Van valamilyen tapasztalatotok mi lehet a hibája? Köszönöm
Ugyanígy jártam, probléma is ugyanez! Én kicseréltettem (80 000 Huf csak a com 2000-es kormánykapcsoló), de itt beszélgettük és ha minden igaz javítható, úgyhogy első körben ne vegyél újat...
Xsara I, 1.6i 8V, így, közeledvén a 15. életévéhez sajnos kezd elporladni a bekarikázott harmonika cső. Ötlet, hogy honnan lehet beszerezni? Gyári cikkszám/ár esetleg? Ha valaki bont ilyet, akkor az is érdekes lehet.
Esetleg tudna valaki segíteni ebben a problémában? Ismertek Budapest környékén olyan embert aki xsara elektronika szervizeléssel foglalkozik, mert akkor megnézetném a tolatóradart is. Köszi
én is kuplungra gondoltam , de álló helyzetben nagyon szépen jár a motor és ahogy elindulok es nyomom a gazt a kerreges állandósul, de ahogy benyomom a kuplungot kuss van.. Kiengedem es kerreg. 5.ben 80 as tempónál szinte alig hallani gondolom kisebb a nyomaték es azért.. Ja es minimálisan kopog a jobb eleje :( más baja nincs az autónak, de ez a kerereges , kerepeles idegesít nagyon
Nagy bajom van és kérném az okos válaszokat, remélem tudtok segíteni! :(
Egy hete vásároltam Pesten egy 2001-es 9. havi citroen xsara II-est. Nagyon szépen hazajöttem vele. Másnap mentem vele dolgozni és gáz adáskor (menet közben) halk ütemes kerregést hallottam ami mára erősödött.. alapjáraton, illletve kuplungot benyomva semmi ahogy kiengedem kerreg.. Gázadáskor erősödik és folyamatos, gáz elvételkor szinte nem is hallani..
A központi zár meghibásodása miatt az utóbbi időben, csak úgy tudom zárni a kocsit, ha leveszem az aksiról, és kulcsal elfordítom a zárat. Ergo mostanság sokat "játszom" az aksival.
Nem tudom, hogy ez befolyásolja, de egyik napról a másikra történt, hogy a tempomat nem működik. A kérdésem az, hogy mi tud elromlani benne? Van esetleg neki biztosítéka ami talán csak kiment? Volt már valakinek hasonló problémája? Előfordulhat, hogy a folytonos áram ki/alá helyezése miatt a program meghibásodott?
A központi zár meghibásodása miatt az utóbbi időben, csak úgy tudom zárni a kocsit, ha leveszem az aksiról, és kulcsal elfordítom a zárat. Ergo mostanság sokat "játszom" az aksival.
Nem tudom, hogy ez befolyásolja, de egyik napról a másikra történt, hogy a tempomat nem működik. A kérdésem az, hogy mi tud elromlani benne? Van esetleg neki biztosítéka ami talán csak kiment? Volt már valakinek hasonló problémája? Előfordulhat, hogy a folytonos áram ki/alá helyezése miatt a program meghibásodott?
Sziasztok! A probléma nem hárult el sajnos. A check lámpa ugyanúgy világít ha huzamosabb ideig 90-el vagy bár mennyivel megyek. lehúztam a csövet, ledugóztam, és ugyan úgy világít a lámpa. Valami más megoldás?
Hátul a hídtartó bak szokott csattogni, ha futómű. Meg az utastérben elég sok dolog, háttámla, pótkerék csavarja, kalaptartó.... na meg az csomagtérajtó, persze.
Ez a kopogás elől furi volt, mert cask rossz minőségű úton (pl macskakő) jött elő, meg olyan bukkanóknál, amiknek nincs "íve", pl a tankcsapda jellegű fekvőrendőrök. Többnyire kissé fémes kopogás - de néha cask tompán.
Kicseréltük az alsótalpasokat, kutyacsontokat, lengőkar hátsó szilenteket.
De a hang maradt.
Megnéztem az alagút szilenteket, de a stabrudat meg sem tudtam mozdítani. Ahogy kapaszkodtam a 70 kilómmal a stabrúdon és hintáztattam hallottam meg a lengéscsillapító felől a koppanást. Innen már könnyebb volt azonosítani.
Kicsit off, Debrecen felől szokott szembe jönni reggelente egy szürke szépség amin a diszrácson két alsó van csak egymás fölé applikálva, és tök jól néz ki :)
Sziasztok! Egy Xsara2-höz keresnék egy díszrácsot...Amennyiben ebben tudna valaki segíteni,azt nagyon megköszönném és a lehető legrövidebb időn belül meg is venném :-)
Szia ! Nekem is 2002 em van. Ilyen problémám nekem is volt , előszőr a com 2000-re gyanakodtam, de a hiba a BSM-el volt, u.i. a tompított reléje szart be, amit sajnos csak a BSM cseréjével lehetett megoldani, mivel a a relé egyben van a világítás kapcsolóval, vagyis nem szerelhető. Bontóban 15000 ft. vettem . Így néz kia !
Sziasztok!Xsara Break 2002-m van. A problémám, hogy elmegy a tompított világítás menet közben. Van olyan amikor felkapcsolni is csak sokadik próbálkozásra megy, de ha sikerül bekapcsolni 1-2 percen belül kikapcsol. Mi lehet a gond? Valaki találkozott már ilyennel? Segítségeteket előre is köszi.
Gondolom jó lehet bele más is, bár nagyon azt írják, hogy kizárólag ez való (jó) bele, de el kell olvasni a specifikációkat meg meg kell nézni, hogy nincs-e a hátulján feltüntetve, hogy minek felel meg az a másik olaj. Pl. a mechanikus váltókba a Total BV olaj való, de pl. Fina-ban is van olyan olaj és jó bele, főleg mivel a Fina a Total-é, és a hátulján rá is van írva, hogy BV olaj. :-)
Én a minap úgy tanítottam be hogy nyomtam 10mp ig kb. az egyik gombot,utánna meg tutira mentem 10-15 mp nyomogattam gyorsan és jó lett. (szólt közben a rádió és mintha egy pillanatra elhallgatott volna,vagy reccsenés volt) Nem tudom melyik módszerrel sikerült de sikerül.
Ha újat vettél akor kár, mert nekem a hibás alkatrészt cserélte a srác és nem volt drága. Helyben előttem csinálta, vadi új cuccokkal dolgozott. Ha érdekel megadom a számát. Ppesti.
Te hol javíttattad? Jól megcsinálták? Én már vettem meg bele is rakattam, de ha megjavítják akkor ugye ezt legalább el tudom adni és valakinek hasznos lesz...
Nos, a generátor kuka lett, illetve a bordás szíjat is cserélni kellett, mert be volt repedezve. Eddig jó. A szerelő szerint amikor indítottam, és nagy nehezen beindult még a csere előtt, nagyon leesett
az akkufesz, ezért a töltési hibát jelző lámpa nem tűnt el a kijelzőről. A BSI "megjegyezte". Ezzel nincs gond. Viszont a kulcsot nem tudom betanítani. Hiába adtam rá a gyújtást, és tartottam
lenyomva a gombot, semmi nem történt. Valakinek van ötlete, vagy esetleg tud segíteni a kulcs beprogramozásában ? Az autó megy amúgy, csak a kp zár nem műx.
Ma megpróbálok utána járni hogy mennyi lenne a javíttatása és aztán írok. Az új akciós ára 79 800 Ft volt, a gyári az 89 000 lett volna. Ugye erről megy minden (automata világítás, esőszenzoros dolgok, tempomat, rádió...).
Ha minden igaz, akkor AL4-es váltó van benne. (az alvázszám utolsó 8 karakteréből kiderülne biztosan is).
Ha az olajcsere miatt érdekel a mennyiség, akkor kb. 3 L jöhet le belőle. A váltó teljes feltöltési mennyisége ennél sokkal több, olyan 6-8 L-re saccolom. (ez üres váltónál ennyi, amit cserénél nem tudsz kiüríteni) Simán utántöltéshez elég 1 L is.
Nekem van egy com2000-em, tegnap lett kiszerelve, javításra szorul, a tompított fényszóró kapcsolásnál rendetlenkedik. Én rakattam be helyette újat, de most ahpgy körbenéztem, elvileg javítható!
Nincs mit! Azt elfelejtettem írni, hogy a legtöbb alkatrész utángyártott volt. Tehát pl. a hűtő is utángyártott volt, amit vettünk, egy kicsit át kellett alakítani, hogy be lehessen építeni a motorba, de nem volt vészes. A neten is utángyártott alkatrészeket árulnak általában, de legalább nem használtak. Kérdeztem Citroen márkaszervízben is, de a gyári elég drága mindenből, bár biztosan van olyan alkatrész, amiből érdemes gyári újat venni, vagy esetleg gyárit, de bontottat.
Ihhh azt akkor nem lessz egyszerű kicserélni..:// :( Ha esetleg valakinek van eladó fedélzeti compjutere vagy gombos Com 2000-e akkor írjon légyives!:) Köszönöm
Na kikaptam az órát és úgy van hogy 1 kábel megy az órába a másik meg csak őgy magába van nem volt sehova bedugva és be volt szivacsolva körbe, az lenne akkor a fedcomp kábele? Ha fedcompot szerzek akkor még kéne vegyek 1 ilyen com 2000-es bajuszkapcsolót ami nyomógombos? Vagy elég lenne ha lehet 1 olyan index kapcsolót amin van gomb? Lehet külön ki/be szerelni?
Nagyon nem olcsók...Én most cseréltem 80 000 huf volt akciósan maga az alkatrész...
Amúgy javíthatóak ezek? Nekem "csak" annyi volt vele a baj hogy a tompítottat ha felkapcsoltam akkor nem érzékelte, viszont az automata világítás működött...
A szerelési hibák is megérnének egy külön topic-ot, mert én pár év alatt is belefutottam 3-4 átverésbe, pláne aki 20-30 éve autó tulajdonos. :)
Most csak kettőt említve: - 2011 körül kaptam ezen a fórumon is ajánlást szerelőre a xv. kerben, aki a kerékcsapágyat ráütötte kalapáccsal, és csodálkoztam, hogy búgó hangja lett az autónak... 5000 km-et mentem el vele, mire újra cserélték a csapággyal együtt a csonkot is, mert az is sérült a "kalapácsolástól".
- Valamint egy kis szerviz az olajcserét az udvaron akarta elvégezni 0 celciusban, és sikeresen el is törte a gázolajszűrő műanyag házát... amit nem is térített meg.
Akkor ezeket a károkat benyeltem, most már inkább ott vagyok szereléskor, és bármi nem tetszőért szólok. Tanulópénz...
Viszont Budapest környékén van több pozitív tapasztalatom is, pl a Budaörsi Beleznay szervizről jókat tudok mondani, pontosak, hozzáértőek és segítőkészek. Utóbbi nem mondható el az ugyanott található bontóról...
FEZ-nél is volt már az autóm, ott is korrektek voltak.
Valamint kellemes tapasztalat volt a Montág Péter féle autóvillamossági csapat is.
A vezérlést kompletten cserélték, ott voltam, és én vettem az alkatrészeket. Ez a következőkből állt: görgők, szíj és vízpumpa. Valamin ugyanekkor cserélték a hosszbordás szíjat és egy pont olyan alkatrészt, amit linkeltél, ha jól emlékszem a nevére: külső feszítőgörgő. Valamint ékszíjtárcsát.
Viszont a készleteket elnézve van a hosszbordás szíjnál még két görgő a feszítőt kivéve. Azok nem lettek cserélve, és akkor sejtésem szerint abból még a gyári van fent, 13 éve és 240 km-el. Ez is nyikoroghat akkor ezek szerint. Először túlhúzták a vezérműszíjat és volt egy pici surlódó hangja, de utána beállították rendesen. Lehet hogy az a pár km-es túlhúzás rövidítette meg valamelyik alkatrész élettartamát. Pénteken viszem egy ismerős szerelőhöz, meghallgatja. Megírom majd az eredményt!
Köszi a segítséget, a vezérlés csereperiódust felírtam a szervizkönyvbe. :)
Nem állt szándékomban gúnyolódni. Pláne nem veled. Mert mint írtad csak tanácsot kértél.
Csak arra a tanácsra próbáltam reagálni hogy cseréld ki 70K után megint. Az még a benzinesnél is majdnem fele érték. Ha egyszerre ki van cserélve minden minőségi alkatrészre akkor nem kell parázni.
Viszont nálad van valami probléma, mert azt írtad hogy nyikorog valami. Kérdés hogy tudod e hogy 3 éve pontosan mit is cseréltek.
Mert szokták azt csinálni autószerelők hogy mondjuk a hosszbordásszíj feszítőt nem így komplett
cserélik, hanem csak raknak rá valami ráillő görgőt.
Aztán eggyel arrébb ugrik a szíj, vagy teljesen levezeti.
Komplett egység 15-20e(gyári 30e) csak a görgő 5e.
Az ügyfélnek meg persze csak annyit mondanak hogy ki van cserélve a hosszbordásszíj szett.
Annak idején a miénknek is az eleje (bal) tört össze. Vízhűtőt újat vettünk, nem volt sokkal drágább, mint a használt, bontott, és garantáltan hibátlan. A ventillátor keretét műanyagos meghegesztette, nem kellett cserélni. Új lökhárítót a neten keresztül rendeltem, budapesti átvétellel (alkatrész.eu), motorháztetőt bontottan vettünk, azt csiszolni, fényezni kellett (az új iszonyú drága lett volna), bal első sárvédőt lehetett javítani (fényezéssel). Lámpából csak az egyik tört össze, de vettünk két újat, mivel használjuk az autót, és nem árt, ha jól működik. Egyébként nem volt sokkal drágább, mint a bontott.
Egyszóval: javaslom az alkatrész.eu oldalt, új, olcsó alkatrészeket árulnak, viszont budapesti bontót vidéki lévén sajnos nem tudok javasolni.
Tavaly hozattam be franciából, az idő körül ami van műanyag burkolat azt csak le kell pattintani ugy ahogy van vagy van benne valami trükk? Ha van olyan csatlakozó akkor honnan tudnék beszerezni fedcomp kijelzőt meg ugye az ablak törlő kapcsolót és kb mennyibe kerül? COM2000 ez mit jelent? Mert foggalmam sincs.:D Köszi a válaszokat!
Xsara 2 2002. Tud valaki egy jó bontót pesten? Az elejét megütöttem,szükségem lenne 2 db lámpára, lökhárítóra(vas,babák,héj) szóval komplett, lökhárító merevítő, ventilátor+keret(azt mondta a szerelő,hogy nagy van benne),motorháztető és egy vízhűtő. Csupán ennyi :)
Vagy ha esetleg valakinek lenne eladó,akkor kérem szóljon. Ha bordó színűek az elemek az lenne csak a tuti.
Fejből nem megy :-(, ha dobsz egy képet a motortérről, talán megmondom.
Elég jól észrevehető általában, egy olyan nagy relét keress, mint amit betettem ide! A színe lehet fekete is. A motorvezérlő alatt is lehet, vagy bal oldalon a műanyag dobozban, stb. stb.
A vezérlés csereperiódusai évjárattól függően változnak. Egy korábbi típusnál még 120/80e volt és ahogy fejlődik (?) az autóipar, úgy tolódik ki a csereperiódus.
Szerintem sem kevés a 160e, de a gyár ennyit ad meg. Nem én találtam ki az értéket. :-)
Különben "tud" is ennyit a vezérlés, bár én sem megyek el vele ennyit a sajátommal, mindig a kedvezőtlen körülmények közötti periódusnál cserélem.
Mellesleg az újabb HDi-knél (pl. C3 1.4 HDi) már 240e km a normál körülmények közötti csereperiódus.
A gyári km, általában 100 - 120 ekm-t ad meg, szerintem ebben is annyi.
Én meg azért cserélem 70e-után mert ha megnézed még a gates szíjj is 60.000 km-ig vállal garanciát a szíjjra, és a szett csere 20-30e Ft-ért sokkal olcsóbb mint a motorgenerál.
"Viszont nem is cserélek 70ezrenként vezérlés szettet" - Gúnyt érzek a szavaidban... Én sem cseréltem, csak megkérdeztem a csereperiódust, amire még nem jött válasz.
Úgy szoktam egyébként, hogy reggel eljövök dolgozni, egész nap áll az autó, majd délután, indulás előtt megnézem a vízszintet a kiegyenlítő tartályban. Ilyenkor szoktam rátölteni, ha úgy látom, kell (meg néha akkor is, ha nem). Ezek után nem fogom teljesen telenyomni.
Nem produkál olyan jelenséget, amit leírsz, tehát nem melegszik a víz. Végül is 75-80 fok normális, szerintem, más autókban bőven ennél feljebb is láttam menni a mutatót, és nem volt gond (pl. a Skodánál sem, bár az benzines). A férjem átnézte a csöveket, nem látott gondot.
Na mindegy, ne ragozzuk, a lényeg, hogy max. próbálom ignorálni a visszajelzőt, és ha egy kis lélegzethez jutok, elviszem szervízbe az autót. Van itt tőlünk nem messze egy elektronikai műhely.
Amit nem írtam, ha a folyadék szint állandó és a kocsinak nincs baja a vízzel, akkor maradhat az állapot. Csak a lámpa zavaró, valószínű szintmérő elektronika csere lesz, ha szerencséd van csak átforrasztás.
Az alsó csövön megy a motorba, ill. hűtőbe a folyadék, a vékony cső az önlégtelenítő cső, ami általában a fűtés egyik ágából és a termosztát környékéről összegyűjti a levegőt és kivezeti a rendszerből. Ezen a csövön folyamatosan megy a víz a tartályba és a másikon vissza a rendszerbe.
A vized folyamatos forgásban van.
A vékony csövön fontos hogy fojjon a víz, ha eldugul előfordul akkor olyan jelenséget is produkál mintha kezdődő hengerfejes lenne, melegszik a víz de nem forr fel.
A tartály szintje hidegen legyen a jelzésen, ha folyamatosan színültig van akkor tönkre teszi a kupakban lévő nyomás szabályzó szelepet, a színültig állást mindenképpen szüntesd meg.
Az a kupak tartja - szabályozza hogy a tartályban 1 bar körüli nyomás legyen.
Igen, valóban van egy kis ellentmondás. A lényeg, hogy vizet vagy hűtőfolyadékot már csak végső kétségbeesésemben töltök rá, mert máskülönben úgy érzem, nem tettem semmit a megoldás érdekében (van, hogy már a kiegyenlítő tetején folyik ki a cucc, de azért rátöltök, hátha). Egyébként a hűtőhöz közeli alkatrészeken nem látható szivárgás, folyás jele.
Javítsatok ki, ha tévedek, de szerintem a kiegyenlítő tartályban jelölt szintnél kb. 1 cm-rel lejjebb lévő folyadékszint akár normál üzemi körülmények között is előfordulhat néhány nap alatt, és ha a jelző illetve visszajelző megfelelően működik, akkor észre sem venném.
Az is érdekes, hogy nagyobb gázadás hatására, ami rövidebb időre magasabb fordulatot eredményez, elalszik a visszajelző, aztán ha beáll a fordulatszám, újra világítani kezd.
A kiegyenlítő tartály teteje lecsavarható, és megy bele egy cső oldalról, ez így igaz. Sőt, egy másik ki felé is vezet, ezen távozik a felesleges, a normál szintnél magasabban lévő folyadék.
Másik kérdés, ha ez az állapot hosszabb ideig fentmarad (a visszajelző világít, de a víz nem forr, és nem csökken drasztikusan a mértéke), akkor vezethet-e olyan hibához, aminek az elhárítása már hosszabb ideig tart, vagy drágább?
Magyarul: rohanjak-e mostésazonnal a szervízbe, vagy megvárhatom, amíg jobb idő lesz, több időm lesz (és esetleg több pénzem...)?
A Clarion CD-s változat azért elég szépen szól. Itt a fórumon is volt már aki írta hogy gondolta hogy javít a hangtechnikán és berakott valami új menő fejegységet. Aztán ki is szedte, mert sokkal rosszabbul szólt.
Használok néha Picassot is, abban viszont nagyon gyatra a gyári CD-s fejegység(nem tudom milyen gyártmány van benne).
Akkoriban elég futószalag szerűen mentek az új autó eladások és lehet hogy több kereskedő nem vesződött az extralista ismertetésével.
Mert elég furcsa hogy valaki vesz egy az akkori korban gazdagnak számító sx felszereltségű példányt és nem ér meg neki 60K-t a kormányról vezérelhető fejegység+fedcomp.
Csak azért kérdeztem mert mostanában elég gyakran tünnek fel ilyen fapados II-es Xsarák. Az újonnan magyarországi üzembehelyezésüek között nem nagyon találni fedcomp nélkülit, mert 60K volt a magnó+fedcomp, vagy 100K volt a CD+fedcomp.
De láttam már külföldről behozott tekerős ablakost is, amit a magyarországiak között végképp nem láttam.
Sziasztok! Lehet buta kérdést kérdezek de kíváncsiság vagy ha lehetséges meg csináltatnám, nekem egy 2002 dec. xsara-m van és nincs benne fedélzeti kompjuter csak 1 kis óra, lehetne beköttetni fedélzeti kompjutert? Köszönöm!! Üdv Tamás
Már csak azért is érdemes cserélni, mert később súlyosabb problémát előzhetnek meg a cserélt alkatrészek. Mi 2011. április végén vettük az autót, még azon a nyáron cseréltettük, és beállíttattuk a vezérlést, ékszíjat cseréltettünk. Azóta kb. 70.000 km-t mentünk vele 2014. december elejéig, amikor is a vízpumpa megadta magát, menet közben, és emiatt átugrott a vezérlés. A szerelő azt mondta, ha a vezérműszíj nem lett volna viszonylag jó állapotban, akkor nem csak egy fokot ugrik át, és nem is a generátornál, hanem elszakadt volna egy az egyben. Így 47.000-ből megúsztuk a vezérműszíj-cserét, vezérlés-szabályozást, plusz akkor már ékszíj- és görgőcserét (ezekkel más miatt is volt gond). Ha elszakad a vezérműszíj, a motorfelújítás annyiba került volna, mint az autó mostani piaci értéke (1999. decemberi Xsara II. 1,9 TD).
Van egy kérdésem is:
A műszerfalon van egy okos kis visszajelző, ami a hűtővíz szintjének csökkenését jelzi. Az utóbbi egy hónapban szó szerint hülyét csinál belőlünk. Egy szép napon elkezdett fel-fel villanni, a férjem légtelenítette a rendszert, feltöltötte vízzel, fagyállóval (bár nem sok hiányzott), és arra fogtuk, hogy a két héttel azelőtti vízpumpa csere miatt valószínűleg csak ennyi lehetett a gond. Pár napig úgy jártam vele, hogy felvillant, elaludt, és töltöttem rá minden nap kb. 1 dl vizet a kiegyenlítő tartályba, mert már idegesített. A negyedik napon már akkor is világított a visszajelző, amikor ráadtam a gyújtást. Nem bírtam tovább, én átültem a másik autónkba, a férjem ment pár napig a Xsarával dolgozni. Megjavult, minden különösebb ok nélkül, csak annyi történt, hogy újra légtelenítette és fagyállóval feltöltötte a hűtőrendszert. Eztán újra én kezdtem használni, másfél hétig jártam vele gond nélkül, tegnap a férjem hosszabb útra vitte a kocsit, ma reggel megint világítani kezdett a hűtővízszint-visszajelző. Megnéztem a munkahelyemen, kb. 1 dl vízzel feltöltöttem, hazafelé ugyanúgy világított.
A víz nem forr, 75-80 fok között ingadozik a hőfoka, és nem folyik a hűtő, amit egyébként három éve cseréltünk vadonat újra, miután összetörte a férjem a kocsit, és a hűtő is kilyukadt.
Ismerősök azt mondják, csak az érzékelő gombával lehet baj. Lehet javítani, ha ez a hibás? Vagy mit tegyek, mert iszonyúan idegesít, és nem szeretnék sehol lerobbanni felforrt hűtővízzel, kisgyerekkel az autóban, ebben a hidegben. Naponta összesen 60 km-et autózok munkahelyre, oviba.
Tudom-tudom, üljek át újra a másik autónkba (nem vagyunk márkahűek, az egy 2008-as benzines Skoda Octavia).
Szerintem a hőkioldót nem azért találták ki hogy ki kelljen iktatni, ha kioldott akkor valószínű szorul a motor.
Meg kell nézni a motort.
Aztán kihidalod és a szaros motor majd egyszer felgyújtja a kocsit, mert kihidaltad és majd jön hogy .............................szar francia soha többet.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék nyújtani azoknak akik ugyan úgy járnak mint én. Egy 2es xsaráról van szó es a fűtésről. Tegnap meg adta magát a fűtőmotor. Nem ment csak a 4ik fokozat(ez direktre van kötve azért működik). Szóval: jobb oldalon a kesztyűtartó alatt le lehet venni a kárpitot és ott hozzá lehet férni a fűtőmotorhoz és a hőkioldóhoz. Hát nekem a hőkildo feküdtki. Nagy nehezen ki műtöttem. Hozzáteszem egy akrobata nem csinál ilyen pózokat mint én. A mellékelt képen látszik mit keressetek. Ha meg van és ki tudtad szedni akkor a leg egyszerűbb ha egy darab dróttal át hidaljatok a hőkioldót. Erről is van kép. Ha jól csináltad akkor müködni fog. Nekem sikerült
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék nyújtani azoknak akik ugyan úgy járnak mint én. Egy 2es xsaráról van szó es a fűtésről. Tegnap meg adta magát a fűtőmotor. Nem ment csak a 4ik fokozat(ez direktre van kötve azért működik). Szóval: jobb oldalon a kesztyűtartó alatt le lehet venni a kárpitot és ott hozzá lehet férni a fűtőmotorhoz és a hőkioldóhoz. Hát nekem a hőkildo feküdtki. Nagy nehezen ki műtöttem. Hozzáteszem egy akrobata nem csinál ilyen pózokat mint én. A mellékelt képen látszik mit keressetek. Ha meg van és ki tudtad szedni akkor a leg egyszerűbb ha egy darab dróttal át hidaljatok a hőkioldót. Erről is van kép. Ha jól csináltad akkor müködni fog. Nekem sikerült.
Tökéletesen igazad van! Sajnos hazánkra nem jellemző a segítőkészség, tisztelet a kivételnek! Saját példámat írom le! Tavaly szeptemberében elromlott az autóm Xsara II. 1,4 benzin mint utólag kiderült beázott a motorvezérlőm egyik csatlakozója (megjegyzem a motorteret nem mostam le) utólag kiderült mosóberendezés fúvókánál beázott! OMP autóház Debrecen motorvezérlő cserét javasolt a gépjármű indíthatatlan! 272 ezer+munkadíj. Egy kicsit sokkolt az ár! Bontóban keresgéltem de igazából nem voltam tisztában a vonalkódok jelentéseivel hardver szoftver verzió! továbbá a bontott vezérlőben SPI eepromot kell égetni mivel az autógyártók összepárosítják a hardver elemeket,további probléma a motorvezérlő gumis anyaggal kiöntött a chip helyét pontosan ismerni kell. Nagyon sokat kérdezősködtem bújtam a külföldi oldalakat,magyar fórumtársat is kérdeztem akiről tudtam hogy külföldi oldalon regisztrált sőt töltött is le fájlt! a témával kapcsolatban.
Mindegy nem segített,a saját logikám alapján a szükséges eszközöket beszerezve (forrólevegős smd-forrasztóállomás,SPI EEPROM programozó, actia interface, laptop..stb..) két bontott motorvezérlőből az egyikkel sikerült megcsinálni a gépjárművet! kopp.koop.
Lehet az is baj ha segíteni akar az ember, és nem üzleti céllal pusztán csak emberségből!
rendben! Egy utolsó kérdés, mikor kidobta, hogy átmeneti hiba, dúsítás szabályozás felső határérték. Megnyitottuk, és ezek az értékek voltak benne: Szívónyomás: 292 millibar
Motor fordulatszám: 832 fordulat/perc oxigénszonda feszültsége: 470 mV
Gondolom akkor ezek közül valamelyik rossz érték!? Ezek után keresgettem, de nem nagyon találtam semmit sem :(
Szia! Megcsináltam, hogy lehúztam a csövet, ledugóztam, hogy ne kapjon levegőt, és már hidegen mikor indítottam, máshogyan viselkedett az autó, mert olyanokat csinált ha beíndítottam, elkezdett a motor berángatni és leállt, de most ennek semmi nyoma nem volt. Mielőtt viszont ledugóztam a csövet, odaraktam az újam a csőhöz, és elég rendesen húzta volna be a levegőt, de mivel a kezem ott volt nem tudott :D. Mentem vele 1 kicsi kört, de check lámpa nem villant be. Hétvégén megyek haza és akkor tudok továbbiakat mondani, hogy világított e a check lámpa!
Nyáron sajnos nekem is ilyen volt, én is körülbelül ennyit tudtam menni, majd - ahogy más is írta - folyamatosan lekapcsolja az elektromos berendezéseket, aztán idővel a motor elhalkul és sötétség lesz az egész műszerfalon. Szerencsére egyenes talajon ért el a vég, így egyedül is könnyedén félre tudtam tolni, aztán így várhattam a vontatót. Persze mindenki csak dudált, nehogy már segítsen valaki, hogy előbb megoldjuk a problémát. Nekem ez 37E ft-be került, a generátort kellett felújítani. :( + még új akkumulátort is kellett vennem, mert azt is tönkretette.
Fejből a fene se tudja, de valahol a motortérben van egy ilyesmi szelep, mint amit bekarikáztam a képen. Ha a te motortered pont ilyen, akkor mázlid van. :-)
Köszönöm,kicseréltem ma az elemet,betanítottam és működik. Bár nem tudom hogy a 10mp ig nyomástól vagy a nyomkodástól,mert megcsináltam mindkettőt,de jó lett :)
Sziasztok! Lehet buta kérdést kérdezek de kíváncsiság vagy ha lehetséges meg csináltatnám, nekem egy 2002 dec. xsara-m van és nincs benne fedélzeti kompjuter csak 1 kis óra, lehetne beköttetni fedélzeti kompjutert? Köszönöm!! Üdv Tamás
Sziasztok! Van egy 1.4-es 99 xsarám. Check engine lámpa néha bevillant, tegnap domino70-nek köszönhetően sikerült kiolvasni a hibát! a hiba a következő: átmeneti hiba dúsítás szabályozás felső határérték! Mi lehet a baj? és megnéztük a befecskendezőket, és a 2-3-nál tökéletesen lehetett hallani egymás után vagy 10-14 kattogást, ahogy tesztelte, és az 1-4-nél csak 1 kattanás hallatszott! valakinek valami ötlet?
Egyébként vannak olcsóbb, univerzális kiolvasók is az árskála széles palettáján, de azokkal korlátozottan (vagy egyáltalán nem) lehet diagolni a citromot. A motorhoz tartozó hibakódokat (ha most arra lenne szükséged) azonban a legtöbb univerzális műszer le tudja kezelni / olvasni, de vásárlás előtt érdemes körülkérdezni a konkrét típusról, mert azért semmi sem 100% biztos.
Nekem akkuból kb. 10 km-t engedett az elektronika, oszt megáll.
Ha akkuból megy akkor úgy fogja csinálni hogy sorban lekapcsolja a kiegészítő elektronikákat hogy a motornak legyen energiája, aztán egyszer csak amikor már elkezd dadogni alapjáraton akkor engine off.
Vagyis, airbag off - abs off - rádio-szellőzés off - engine off, asszem ez volt a sorrend.
Ha tudsz vele menni és indítja is az autót akkor elsőnek a generátoron a kijövő saru állapotát ellenőrizd, próbáld kihúzni belőle a vezetéket nekem kijött,el volt égve.
Battery charging error hibát jelzett a gép, ami azért b@sz fel, mert reggel rendben letettem az autót, és este induláskor kigyulladt a kis piros akkumulátor.
Azt meg tudjátok mondani, hogy ez lehet, hogy eltűnik egyszercsak, vagy csak szerelő tud rajta segíteni ? A hiba óta kb 30-35 km-ert autóztam, ezt még
Csapágykészletet és tengelyt már szinte bárhol lehet venni. A csapágykészletet márkaszervizben mindig lehetett venni és nem is túl drága.
A probléma az hogy általában mire javításra kerül a hátsó futómű, addigra a tönkrement csapágy és tömítés miatt bemaródik a hídtestben lévő csapágyfészek. Ezért cserélik egy felújítottra, amit általában nem ott csinálnak, hanem gépműhelyben.
A komplett felújított hátsóhíd(hídtest, tengelyek, csapágyak cserélve) cserét pedig azért preferálják, mert mikor odamegy a kuncsaft akkor gyorsan megvan. A felújítással meg ráérnek akkor foglalkozni amikor nincs ügyfelük.
Sziasztok. Xsara II-nél létezik a computernek önnáló biztosítéka valahol? Egyszer csak megszűnt bármit is mutatni a rádió kijelzőn.A rádió normálisan működik, mutat minden rádió funkciót.az a másik kérdésem, hogy a jobb oldali bajusz kapcsolót, amin a computer program választója van, hogyan lehet kicseréni? nekem ez a két tippem van. köszi a segítséget.
Sajnos nem reagál. De lehet más gond lesz,mert a beszerelt riasztó távirányítója sem működik. Lehet rá kell köttetnem gépre vagy villanyszerelővel átnézetni az egészet :(
Nincs valakinek véletlen raktáron blaupunkt cd-s rádiója? Clarionom van és az nem jó a kütyümhöz amit kaptam karácsonyra.
koii69,csak gondoltam megosztom veled,meg aki még ebbe a hidas csapágyas dologba futna bele,nem feltétlenül szükséges a híd csere.
Lehet simán csak tengelyt és csapágyakat cserélni,és kb. 50ből ki is lehet hozni az egészet,vagy legalábbis 2éve mikor az enyémnek is az volt a baja annyiból megoldotta a szerelőm.
Kutattam egy darabig de egy helyen be lehet szerezni a tengelyt,kinyomták a helyéről,bele az újat,új csapágyak és meg is volt. Persze ehhez kell egy olyan szaki aki bevállalja az egészet. persze ha az egész híd van cserélve akkor mindkét oldal fel van újítva és nincs rá gond egy darabig.
Viszont azért jöttem hogy megkérdezzem,hátha valaki találkozott hasonlóval, elhalt a bicskakulcsom,nem tudom használni a távirányítót,lett benne elem cserélve,akkor sem jó. Kulcsal működik a központi zár,csak a távirányítómra nem reagál. Lehet valami bagatel dolog vagy ez már komolyabb villanyász probléma lehet? 2000es xsara II 1,6 coupe
Viszont ezt kaptam 25e HUF ért , a nagy hátsó támla huzata szakadt, a kicsi ülőlap huzata szakadt, mind a kettő első ülésről a biztonsági öv csati leszerelve. A futárjuk 22:03 ra ért a címre. Természetesen én vagyok a hülye, meg mit képzelek magamról, örüljek ,hogy kaptam két elsőt 25e ért csati meg övfeszítő nélkül.
Illetve fölajánlotta, hogy küldjem vissza és vissza ad 5e HUF ot, de a visszaút futárt én fizetem.
Mindenki döntse el magában, vásárol-e tőlük.
CSAHOLCZI AUTÓBONTÓ KISVÁRDA
A 4-ES SZÁMÚ FŐUTON A 318-AS KM-NÉL a TESCO ÉS AZ AGROKER KÖZÖTTI PARKOLÓBA (TESCO-TOL 1 KM-RE)
Van egy eladó lufis ülés garnitúrám coupe hoz, lufik benne ,a vezető ülés vasa el vagyon törve, akinek van CO és ideje a hosszú téli estéken, az simán meg tudja csinálni. Képek holnap.
9914-HUF alku után 9000- nem darabja, hanem komplett az első hátsó, de érte kell jönni, posta futár stb inkább kihagynám.
Én pedig arra várnék javaslatokat hogy mit nézzek meg, ha a Lexia nem tud kommunikálni az ECUval se a fedélzeti elektronikával. Az ABS ecu kiolvasás megy. Meg lett nézve több Lexiával és ELITE-el is.
Sziasztok! Van egy 1.4-es 99 xsarám. Check engine lámpa néha bevillant, tegnap domino70-nek köszönhetően sikerült kiolvasni a hibát! a hiba a következő: átmeneti hiba dúsítás szabályozás felső határérték! Mi lehet a baj? és megnéztük a befecskendezőket, és a 2-3-nál tökéletesen lehetett hallani egymás után vagy 10-14 kattogást, ahogy tesztelte, és az 1-4-nél csak 1 kattanás hallatszott! valakinek valami ötlet?
Egy boldog, 9 hónapos hibamentes időszakot zárt le a 2001-es 1.6-os gépsárkányom (az, hogy belénk jöttek idő közben, nem számítom hibának :), most épp a hőmérséklet jeladó lehet a ludas, kb. 10 fokkal kevesebbet mutat a valósnál.
Az autóvillamossági szerelő szerintem nem akar vele szórakozni, ezért azt mondta, hogy ki kell cserélni a jeladót, de azt csak kompletten a tükörrel lehet (???).
Valaki járt már hasonlóan? Nincs ennél jobb megoldás?
Sziasztok! Kis segítség kéne, pollenszűrőt rendelnék, de nem tudom melyik méret kell (manuális/automata). Szerintem olyan klíma van a kocsiban, amit itt félautomataként szoktatok emlegetni.
..a központival két dolog szokott lenni ... vagy az ajtó átvezetőben /vezető oldali / van a vezérlés kábele eltörve vagy az ajtózárban lévő két kapcsoló "körme" amit a mechanika mozgat van elkopva és ezért nem tudja a megfelelő pozícióba tolni ..
...de mindenképpen egy bizti ellenőrzéssel kezdenék ha még nem volt ..
..a hátsóajtóban is van egy kis kapcsoló lehet az a bűnös , de nálam előfordult olyan is hogy egy kárpitbolha letörött darabja beleesett a zár mechanikába és nem engedte azt elfordulni és így bezárni ... már kiakartam az egészet vágni mikor véletlenül megtaláltam és kitudtam venni végre..
Sziaztok , most lettem tulajdonosa egy 2001-es citroen xsaranak. A kérdésem az lenne hogy a központii zár nem mükődik , belülről zárom az ajtokat vagy kivülről kulcsal , a csomag tartot gombal nyitom ,de be zárni nem tudom , néha be zárodik magátol néha nem valami tanácsot esetleg tudnátok adni nagyon hállás lenné. A válaszokat előre is köszönöm .
Sportosnak valóban nem mondanám, de abszolút nem érdekel, hogy alsó vagy akármilyen kategóriás...tetszik és szeretem, és más nem számít :) Amúgy azok a VTS felnik méreteiben teljesen megegyeznek "nem" VTS felnivel, tehát ET18.
Amikor megvettem az autót nekem is a 9 éves gyári Michelin gumik voltak jó mintával, de egyből kukáztam is őket, mert nagyon ki volt keményedve és repedezve :)
Nekem gyári alufelnim van még az eredeti Michelin gumikkal és jók. Bár öregek . 2003 1.4 Coctail. Akkor még vettem hozzá bontott 15" -os lemezfelnit csavarokkal és gumisnál tetettem rá a 185/65 Bridgestone gumikat. Ezek tényleg nem bírják ki a jövő telet.
Nézegetek csak különböző méreteket ,mert jópár ezer forint a különbség ha olyat sikerülne választani, ami jó hozzá és nem kis darabszámban gyártott méret.
185/65 R15 a Xsara Picasso gyári mérete. Én 185-nél keskenyebbet nem tennék rá az tuti. Télen a gyári alufelnin 185/60 R15-t használok és elégedett vagyok vele. Nyáron 205/45 R16, ami szintén váltó méret.
Úgy néz ki,hogy akkor beadom hozzájuk. Citroen Pásztorékat is kérdeztem. Ők 130 ezer kürül csinálnák. A team azt mondta,hogy 2 nap alatt készül el. Lehet,hogy jövő hétfőn odaadom nekik reggel. És a váltóban is kérdeztem az olajcserét Pásztoréknál. Azt mondták,hogy nem kell . Bár én a ti ajánlásotokban bízom,és lecseréltetem azt is,ha esetleg a Team vállalná.
Furi, mert én mikor az enyémet vettem, Xsara I kúp ülés volt rothadásig. Bezzeg II-es...
A srác, aki OLX-en hirdet kúp üléseket (Xsara II), nála volt a padláson még egy garnitúra... megkérdezed?
306 3 ajtós első ülések jók bele. A hátsók is majdnem, de a 306 keskenyebb hátul. Meg a felfogatás is más.
Amúgy 3 ajtós oldallégzsákos 306 nincs sok, ha van olyan egyáltalán. Az is csak S3-ból elképzelhető. Ott meg 3 ajtós a fehér holló. De majd Zimu kijavít.
Ez a tranzisztor 120V;30 A; 200w -os típus ha jó a ventillátor vidáman el kell viselnie a rá jutó terhelést. Ha neked ismét elszállt vagy veszel nagyobbat bele, vagy megkeresed az elszállás okát. Tehát szorul-e a ventillátor, nem lett-e rosszul beszerelve a tranzisztor hogy esetleg zárlat is volt-e az áramkörben...stb.
Vagy esetleg nem zárlatos-e a ventillátor tekercselése.
Hát itt valami nem az igazi. Az enyémbe (2001 2.0 HDI) 10W40 a gyári olaja, a leírása szerint. 5w40-el teljesen más lesz a hangja. Sokkal keményebben jár. (más különbséget nem vettem észre.) Lehet nem árt neki, de bántja a fülemet. :)
1 lépés húzd le a csatlakozót a szondáról mérj rá műszerrel ! értékek fönt!
2 lépés járó motor mellet húzd le a csatlakozót a szondáról a műszeregységen villog a STOP felirat! (motor nem áll le) a ventillátor 2-es fokozatban működik!
a középkonzolon megjelenik a hibaüzenet (rádió kijelzője)
3 lépés kimérni a motorvezérlő és a szonda közötti vezetéket!
Sziasztok,egy kis segítségre lenne szükségem.Egy 2002-es 1.6-os 16 szelepes citroen xsara-ról lenne szó.A jelenség hogy 0 celsius alatt a napi első indítás után pár km követően felvillan a hőfoklámpa és a stop felirat kiírja hogy magas a vízhőfok és beindul a ventilátor.Minden tanácsot és segítséget szívesen fogadok,köszönöm.
Aha. Mi van akkor, ha egy adott motortípust még a 90-es években fejlesztettek ki és rakták autókba, de bőven túlélte az ezredfordulót? Pl a TU5JP4-es motort még a C4-be is belerakták és a blokk teljesen megegyezik a 97 óta Xsara-kba is rakott TU5JP még 8 szelepes blokkal.
Szerintem te a kormánynál lévő 2 csavart nem szedted ki, én is így jártam vele. Kormányt le kell engedni, és ami megy be a műszerfal alá takarás, azt húzd ki mert az csak patentos, és ott még lesz 2 csavar!
Bocs, hogy beleszólok nem vagyok xsarás. Az öcsém az. Neki most cserèltek hidat felújítottra. 60000 volt, meg is várta. Le a régi fel az "új". Mindez Veresegyházon.
Viszont lenne egy kérdésem. Xsara II-se van 2.0 hdi, jól felszerelt de tempomat nincs. A kérdés: csak a kart kell megvenni, vagy van egyéb teendő vele?
Az enyém széthúzásával nagyon megszenvedtek. Egyes elméletek szerint emiatt kapott a lengőkar és ezért tart szét a kerék. Maga híd szerkezete nekem is tökéletes.
Én már beszéltem velük, mármint a teamtwork-el, 110ezerre mondták akkor fixen. Ők mindent cserélnek akármilyen állapotban is van a híd. Plusz nem melegítéssel és kalapálással ütik szét. Bár úgy tudom több helyen se, de kakasdon igen.
Sziasztok! Van egy 1.4-es xsarám, az vele a problémám, hogy 9 litert eszik! check engine hosszú 100-110-es tempónál világít, ha elkezdem hajkurászni elalszik, valamint ha hidegen beindítom 3-4 perc után felvillan a lámpa! valakinek valami ötelete, hogy mitől van ez? köszi.
A 70 fok nem biztos, hogy probléma ilyenkor, a hdi elég nehezen melegszik (ezért is tesznek bele általában kiegészítő fűtést), de persze látni kéne.
Az egyém TD, ami sokkal jobban melegszik, de ilyen időben jó sokat kell mennem, hogy elérje a 80 fokot, és afölé nem is megy. (minden jó rajta, mielőtt valaki hibát keresne :-) )
Ja, és hdi-nél még elő szokott fordulni a központi vízhőfok jeladónak is a (kis)hibája, van, hogy amiatt nem mutat rendes értéket a hőmérő.
Múltkor pont egy ilyenbe futottunk bele, előtte cseréltek az embernek vagy 3 termosztátot, közben a hőfokjeladó volt sz*r.
De ez nem 100%, csak hibalehetőség. Jól körül lehet járni a témát, esetleg diaggal lehetne nézni hőmérséklet értékeket, közben mérni a motor / hűtő hőmérsékletét stb. stb.
Én is Total Quartz 9000 5w40 olajat használok az autoban. 2003 1,6 16v. 200000KM és nem eszi az olajat.Két olacsere között nem kell ráönteni, nincs hidrótőke hang sem hideg indításkor mind az eddigi opeljeimben.Szerintem megéri a gyári ajánlott olajat használni.
Sziasztok! Két problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni... Egy 2003-as évjáratú Citroen xsara break 2.0 hdi-s autóm van a nyár óta, eddig semmi gond nem volt vele, viszont mikor a múltkorában voltak azok a hidegebb éjszakák, kicsit megzavarodott benne valami. Két problémát vettem észre: 1. Amikor felkapcsolom a világítást (tompított), villog a visszajelző mint amikor automatán felkapcsolja magától a fényt. 2. A gyári rádió egyáltalán nem szólal meg, kijelzi hogy működik meg minden, csak éppen nem szól. A két probléma egyszerre jelentkezett. Mi lehet a gond? Meg fog javulni vagy valami cserés lett benne? Előre is köszönöm a segítséget.
Mindenki azt tölt az autójába amit akar. Engem nem az a plusz 2 vagy talán 3000ft fog földhöz vágni 10-12ezer km-enként, amennyivel többe kerül a Total Q. Így tudom, megkapta a jót. Azzal nem értek egyet, hogy évjárat függő lemme az olaj viszkozitásának megválasztása. Mi történt szerinted 2000-ben? Én 5w-40-est használok. Tudom, hogy jobb bele mint a 10w-40, mert nem kér belőle többet két csere között, mint a másikból. Ennek pedig ugye jobb a hideg oldali viszkozitása.
Ezért örök érvényű szabály, hogy állapotot veszünk, nem km-t. Az hogy nem ment 70 fölé a hűtővíz, akár termosztát problémára is utalhat, mondjuk a dízel később melegszik, de úgy gondolom a 25-30km elégnek kellene lennie, főleg ha pályán is mentél.
sziasztok! Lexia 3: - hibaüzenetnek az autórádió antenna bemenetet írja hibának, kérdésem van benne antenna erősítő panel?
Egyébként akinek 1,4 benzines Sagem S 2000 motorvezérlővel szerelt autója van, Motorvezérlő meghibásodás esetén tudok segíteni! Cserét illetőleg programozás stb...
Az olaj cserés témához, csak annyit fűznék hozzá,hogy én is, egy szerelőhöz járok 20-25 éve. Az ő véleménye,amit én is osztok,hogy minél több a kilóméter az autóban,annál sűrübb olaj szükséges. Az köztudomású, hogy 2000 elötti autóba nem érdemes 5/40-es olajat tölteni,de ha van egy Xsara II-es,mondjuk 2003-ból, 250km-el, azt hiszem annak sem jó,de gyárilag megfelelő. De spóroltam egy kört mindenkinek aki ezzel küszködik, a szakszervíz is a sűrűbb olajat részesíti előnyben. Nem kell csúcsminőségű olaj,(persze ha nem versenyezni akarunk),elég a gyári,ha rendes időközönként cseréljük. Én MOL Essentialt használok 2010 óta,és semmi kínom.Mit is vehetnék észre normál utcai használatnál. De aki akarja, használja a Total Q és egyébb csoda olajokat,az biztos bele is lát a motorba. Senkit nem szeretnék megbántani,de egy átlagos használatú,közép kategóriás autóhoz, minek kell venni más olajat? Nem járatjuk csúcsraa technikát?Többször írtam,az én autóm 2003 1.4B. Cseréltem rajta,vezérlést,kuplungot,féktárcsát,fékdobot,stab.rudat,hátsó fékcsövet,és az autóban van 123e km. Ezen kívül tudnék még az autón egy pár alkatrészt cserélni,csak anyagi forrás kellene hozzá. Jó kocsi,szeretem,de vannak kínjai,nem is kevés.
Itt azért találsz ilyet,hogy 100-120.000 van csak benne,de mondjuk már kétszer cseréltek benne kuplungot.. :))
Otthon vezetést oktattam 8 évig Budapesten,de itt ahogy vezetnek az kritikán aluli,de ebbe nem mennék bele,kezdésnek legyen elég,hogy ha levizsgázol 17 évesen,onnantól nem kell orvosi hosszabbítás,ÉLETED VÉGÉIG ÉRVÉNYES a jogsid.
Szerinted hányan mennek fel hetente szembe az autópályára...???
Csak figyeld az osztrák rendszámú autókat,tízből kilenc idióta dolgokat fog csinálni...
u.i. A hugomék vettek egy Mondeo 1.8 benzinest.7 évesen 14.000(!!!) km volt benne.
Köszi a választ. Hát azt nem fogom tudni pontosan megmondani hogy mennyi lesz az egész folyamat mert kuplungot is cserélnek meg stab pálcát. De jöv héten ha kész lesz akkor leírok mindent tételesen!
Ne ez a TC-os cikk legyen mérvadó a hátsó híddal kapcsolatban, vannak benne fals kijelentések. Lényeg, hogy legyen a zsebedben legalább 70ezer, ha már nagyon dőlnek befele a hátsó kerekek, vagy ha nyikorog rugózáskor. Az automata váltóra is figyelni kell, hallottam már, hogy nem jó párosítás a HDI-vel, legalábbis Xantiában, de majd tájékozottabbak kijavítanak. Gyanúsan kevés a km állás. Évente csak 10ezret mentek egy dízellel, ráadásul odakint?
Mert én azt hallottam hogy a henger felület edzett, azaz ha megfúrják leveszik az edzett részt és utána a henger pár ezer km után kikopik, ezért felújításkor kicserélik a perselyt újra és nem fúrják az eredetit, mint a rot kapáknál.
A citroenesek (szerviz) első indításra az 10w-40-es ajánlották, a total a citroen gyári citroenekhez össze adalékolt olaja azt tedd bele, nekem is azt ajánlották 20 éve megbízható szerelőm is azt mondta ragaszkodjak a total-hoz, ára is jó.
szűrővel együtt 3,5 liter kell bele, viszont 2-3000 km után cseréld le.
Kérdésem...mennyi pénzbe fájt a hengerfejezés és mi volt a munka?
Valóban cserélhető perselyes a blokk vagy sem, hallottam olyat hogy a perselyei cserélhetőek mint a 120-as skodának.
Most hengerfejezik a kicsikét és gondoltam ha már megcsináltatom akkor megérdemli a gyári motor olajat. Meg tudnátok mondani hogy milyet és mennyit vegyek bele?
Nekem most 13év és 165 ezer km után kellett lecseréltetnem a gyári termosztátot, mert megduzzadt benne a tömítés. Azóta a hőfokmérő úgy 87 és 90 fok között ingázik ide-oda. Ez normális?
termosztáton kívül ugyanezek lesznek nekem is nemsokára plusz egy kuplung szettel, 207.000 KM-nél, mondja valaki hogy nem tartósak ezek a ferdefaszú franciák...
És ami még tetszik, Dunaújváros - Budapest autópályán 140-nel meg pesti csúcsforgalom, összesen 160 km oda-vissza 5,8 L átlagfogyasztással.
Erről az az eset jut eszembe amikor a kínai árus ezt mondta:"Ez nem gagyi, ez eredeti kínai!"
Amiket a neten látsz az mind clone. Maximum más kínai gyárban készültek és változó lehet hogy mely szoftververzióval működik, meg a hozzá adott kábelek számában lehet különbség. Ha jó a készülék(nem gyári hibás), akkor nagyjából azokat tudja amit a kínai árusítók leírnak. Viszont vannak olyan dolgok amik nem működnek vele(már csak a nem legális szoftver miatt se). De ezek nélkül meg lehet lenni.
Ha van műszaki érzéked és nagyjából tudod hogy mi micsoda az autóban és hogy működik akkor érdemes megvenni.