Köszi az infókat! Kishajóvezetői és GPS van, a Cartographia Tisza-tó túristatérkép beszerzése folyamatban, etikai kódexet elolvastam. Kérdésem még az lenne, hogy a hajóút ki van-e tűzve rendesen? Gondolok itt a sarkantyúkra meg egyéb ilyen akadályokra. Egyébként inkább a Tiszán indulnék felfele, amerre a nagyhajók is... Ha már hajót nem is sokat fogok látni, legalább a hajóutat, meg esetleg a kikötőket megnézném.
ha a Tiszán akarsz hajókázni, feltétlenül szerezz be 1 részletes -hajózási vagy vizitúrás- térképet az adott szakaszról. Igaz, hogy kissebb mint a Duna, de tud meglepetéseket okozni, mint például...(na majd a végén). A térképről a beutazható távolságot is könnyen megállapíthatod. Érvényes kishajóvezetői és mentőmellény kötelező! :-) És ne feledd, a Tiszán magad vagy, általában nincs kitől segítséget kérni (szinte 0 hajóforgalom) szóval 1 mobil és a hajókölcsönző -vagy valaki más, kishajóval rendelkező személy- telefonszáma legyen gyorshívásra programozva.
A Tisza szeretetre méltó folyó, de ha valaki nem tiszteli, nem veszi komolyan azt könynem megtréfálja. Ja és legyen a hajóhoz +5liert üzemanyagod kannában. nagyon kellemetlen, amikor elkezd az ember sodródni, mert elfogyott az üzemanyag (tapasztalat) :-)
Ezen sorokkal nem elilyeszteni akarlak, csak figyelmeztetni, hogy ne vedd félválról a felkészülést. A Tiszán nem kell vihar ahhoz, hogy bajba kerüljön az ember, ha nem figyel oda.
A hajó üvegfenekének megállapításában a sasszememnél nagyobb hasznát vettem annak, hogy tudok olvasni...
:)))
OFF
A második repülős kép (kabin) ugye a földön készült? Eszméletlen, hogy magasabban van a kabin, mint a fák teteje... Ha nem vagyok indiszkrét, mit csináltál Te ezzel a repcsivel?
...addig azért eszembe jutottatok ám a repülőgép utolsó állomáshelyén, ahol végre a bazimeleg reptérről a tengerhez mehettem. Persze ott is muszáj volt vasakat fotózni, ha másnak nem, hát nektek:)))
Jó ez a hsz, össze is kellet szednem magam, hogy reagáljak :-)
Kicsit én is jobban megértem a BNHRT-t a leépítések terén, de azért vannak kifogásaim:
"Az a tételem ugyanis, hogy a balatoni hajózásban a hajó milyensége meghatározója az utazási kedvnek, és a főszezonban jellemző jó (meleg) időjárás idején a kliensekért folyó versenyben a hajózás eleve vert helyzetben van a nem hajószerű, nem szép, vagy éppen zárt hajókkal."
Szerintem is, de ők ezt nem teljesen így gondolják. Aki utazik, az úgyis utazik (7-es busz), a hajóknak nincs "törzsvevőjük", leszámítva persze a hc hajóbarátokat. A menetrend szerinti meg amúgy sem olyan lényeges, hiszen csak veszteséget hoz.
Akkor nézzük a rendezvényt! Elképzelem, hogy x év múlva szeretnék modjuk egy kisebb hajót kibérelni osztálytalálkozónak, erre ők fel tudnak ajánlani nekem Lelle-Fonyód-Szántód-Lelle IV.- Lelle V. stb közül valamit. Aztán ne adj isten nősülök (brrr :-))), mikor is választhatok cipősdoboz, kalapbodoz, vasaló és félbevágott kabinos közül.
"Minden hajónk egyedi típusú, így lehetőség nyílik vendégeink minden igényének kielégítésére."
Na, honnan idéztem? Szerintem így kéne, bár 8 hajó nem 25 hajó (hú, de bölcset mondtam most :-))
Szerintem az embereket igenis érdekli, hogy ilyen és olyan hajóval is menjenek , még én is utálom, ha ugyanazzal kell visszajönnöm (mondjuk Siófokról), mint amivel mentem...
"Persze ha mégis lesz egyszer kibontakozás a hajózás számára, ahhoz éppen a Gulácsra, a Belo-ra és társaira volna szükség,"
Szerintem is. Éppen ezért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Belo egyszer még járni fog, bár ismerem a felújítás költségeinek becslését. Mint tudjuk, én soha nem vagyok optimista, nem is azt mondtam, hogy valószínű, de lehet... 10-20 stb. év múlva.
Ami elkerül, az sajnos elkerül, végül is megértem, hogy ha egy hajón meg lehet spórolni egy xy milliós költséget csupán azzal, hogy folyamon jár, akkor járjon inkább ott, de akkor azért igyekezzenek újakat (legalább hosszabb távon) beszerezni, és ne "dobozos" tipizálás legyen a dologból. De hogy HAJÓ kerül a tóra (vagy marad ott) a közeljövőben, arra nem látok sok esély. Remélem a "nosztalgiaflottát" legalább fenntartják hosszú távon, (bár ez sem lesz olyan könnyű), meg azért ez nem ugyanaz, hiszen ők nem nagyhajók...
OFF
"télen egyes vonatok helyett buszokat járattunk volna. Ezért a mondatért a vasutastopicból kiátkoznának. Kérem a heterókat, ne áruljanak be"
Talán nem átkoznának ki :-), én is leírtam többször, hogy télen (ősztől tavaszig), hétköznap 3-4 vonat Füredig, utána némi Bz, hétvégén néha esetleg végigmehet Tp-ig, aztán nyárra fokozatosan felfuttatni a dolgot a szokásosra.
PS: megin' mé' heteró...?
Ha valaki erre is, meg arra is, az bi- nem ? :-)))
Egy kis segítséget kérnék! Ha bérlek motorcsónakot a Tisza-tavon, akkor ki lehet-e menni a Tiszára, illetve meddig lehet elmenni a Tiszán felfelé és lefelé (zsilipelni nem akarok). Úgy tudom, hogy sem a Tisza-tavon, sem a Tiszán nincs motorcsónak korlátozás. 1-2 hét múlva lenne aktuális a dolog. Ja, meg hogy van-e hajó a Tisza-tavon (fényképezés céljából)?
Amíg Pedro felrakja, addig a saját gyűjteményemből:
Almádi, 1989-ben Siófokon (Sajnos nem "egészalakos"), háttérben a Szárszó.
Ez sem eredeti állapot, a sarokablakok ekkor már nem voltak meg:
Egy régi képeslap, Biztos, hogy nem az Almádi, és nem a Leányfalu. A név olvashatatlan, talán MEGYER, vagy DUNAKESZI: (+ természetesen a Siófok, és a háttérben az Ercsi orra. Biztos, hogy ekkor már megvolt rajta a hátsó felépítmény, mert egy kicsit égnek áll. A kikötőt nem ismerem föl. Sajnos.)
Ma voltam kinn a medencés kikötőben.Mit mondjak, a szél sem rezdül ott.
Millennium úszóház, Jégvirág VI, egy-két pici uszály, a Dongér nevű kotró a partoldalban, szárazon. Ezen kívül rozsdásodó beöntőgarat a partfalnál, csupa csend és némaság. Borzasztó....
Az ugyancsak könnyűfémből épített mikrovízibusz kiválóan alkalmas folyami átkelőszolgálatra, kirándulásra vagy vízitaxiként. Sekély merülése és a billenthető hajtás lehetővé teszi kikötését kis vízmélységnél és kiépítetlen partnál is.
A hajó főbb adatai: Teljes hossz L = 9,12 m Szélesség B = 3,12 m Oldalmagasság H = 1,05 m Merülés T = 0,65 m Gépteljesítmény N = 30-50LE Menetsebesség v = 10-16 km/ó
A hajó hajtására 30-50 LE teljesítményű dieselmotor szolgái. A mikrovízibusz utasbefogadóképessége 22 fő, a személyzet 1 fő.
22 személyes vízibusz: 1966 MHD-VA TISZAVIRÁG MNK-Szeged 1966 MHD-VA DUNA MNK-Dunaújváros 1966 MHD-VA PÁKOZD MNK-Fejér megye
Egy ilyen hajó Szegeden is üzemelt, Tiszavirág volt a neve. Ha jól emlékszem, fehér és halványzöld volt a festése. A Közlekedési Múzeumban még a modellje is látható volt a kilencvenes évek elejéig.
A Tiszavirágot körülbelül tíz évvel ezelőtt vette meg egy magánszemély, és a nyitott utasterét zárt kabinná alakította. A hajó jelenleg bakon áll a Hangár Expo területén, jó 5 kilométerre a Tiszától. Lefényképezném, de a múlt héten Krakkóban megdurrantották a gépemet.