Ma a jó időben végre teljesen összeállítottuk a családdal a pár hete családtagként megérkezett CT5.3-at. Felszereltünk mindent, csak a cövekelést hagytuk el, tisztára olyan volt mint ha kempingeznénk. Annyira jó fel melegítette a nap, hogy vagy 15 percet sikerült szunyókálnom is benne. :-)
érthető a dolog sokszor a személyes kapcsolat többet számít mint adott esetben az ár. No meg az emlékek amikről te is írtál.
Amikor egy pár éve eladtuk a lakókocsinkat, a feleségem és a gyerekek megsiratták és meg kellett ígérnem, hogy egyszer még lesz lakókocsink. A sátras utánfutó persze nem egy merev falú utánfutó de amikor feldobtam a labdát tavaly ősszel, szinte a család közfelkiáltással mondták, hogy oké apa vehetsz sátrast.
A családunknak nagyon jó kempingezési élményei vannak, amikor csak tehetjük megyünk és ezt a szállás formát választjuk. Mondhatni rutinunk van a kempingbe érkezéskor placc választásba. Sajnos azt nem tudjuk megválogatni, hogy kik jönnek mellénk utólag, de azt igen hogy mi kik mellé cuccolunk az érkezéskor. Ezt a tapasztalatot 17 év alatt gyűjtöttük össze és az utóbbi években bejött a nyugodt pihenés a jó helyválasztás.
Azt nem tudom, hogy ki hogyan szokott nekiindulni, de spec. mi nem szeretjük előre lefoglalni a szállást, mert abban lehet nagy bukfenc. Meg ha nem tetszik menet közben a dolog akkor mindenféle magyarázkodás nélkül odébb lehet állni.
A CT 5-3 már spirálrúgós, a CT 5 volt laprúgós. A lengéscsillapító eléggé el van dugva, de szerintem ott van.
A lengéscsillapító mindenképpen kell, mert azt ellenőrzik a vizsgán (csillapítási diagramot vesznek fel).
Lengéscsillapító nélkül nem szabad vontatni, mert felborul és magával rántja az autót. Ez az egy veszélye ezeknek a szerkezeteknek. Oldalirányú "kacsázásba" kezd vontatáskor, aminek addig nő a kilengési amplitúdója, míg le nem tér az útról.
...remélem nem lesz gond, márciusban viszem vizsgára. Azt néztem még tegnap bár már erősen sötétedett, hogy az én CT5-3-am nem kereszt laprugós hanem spirál rugós, de nem látok rajta lengéscsillapítót. Ebből esetleg lehet gond?
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.
(2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával.
(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.
(5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja.
(6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad.
Ez igaz viszont szerintem a futó és a sátor "makulátlan" állapotú akkor megéri megvenni ha van vele némi macera is, mert amin van műszaki, rendszám ...stb az már 100e nél kezdődik. Amennyiben bele számolsz mindent ugyan ott leszel a végére.
Egy rövid kalkuláció ami mindenképp költség és a vásárlást követően 15 napon belül fizetendő:
A vásárlás előtt nézd meg alaposan és ha az elképzeléseiteknek megfelel és az állapota is makulátlan akkor ne gatyázz vedd meg. Ebből a típusból sokat nem láttam eladót hazai piacon. Jelenleg eladási "dömping" az orosz Skifből, CT5-3, CT6-2 ből van. A lényeg, hogy azért van miből válogatni, az a jó a dologban, hogy ez is felfutóban van retrófeeling tekintetében.
Engem is foglalkoztat, hogy a penészt, hogyan lehet megakadályozni. Több helyről olvastam egy "csodaszert": teafaolaj, mint illóolaj. Vírus, baktérium, gombaölő, távol tartja a rágcsálókat és rovarokat. Nem hagy nyomot, mert elpárolog (talán még az utánfutóban elpárolgó teafa illóolaj penészgombaölőként is nagyon hasznos lehet). Egy cikk a sokból:
...nos a CT-7 nél amennyiben nem túl népes a család nem kell az étkezőt minden este összecsukni. Viszont hátránya, hogy nem merev a tető ezért kerékpárok szállítására nem alkalmas a futó.
...sajnos a SKIF-en egy garnitúra ponyvát selejteznem kellett, mert a penészgomba teljesen megette az egyik oldalponyvát úgy, hogy teljesen szita lett miszlikre mállott kb fél m2-en. Siralmas látvány volt és elkeserítő. Az a további gond a penésszel, hogy kiirthatatlan mert a spórák ott maradnak a ponyvában és amint nedvességet kap újra burjánzik.
Savo-s kezeléssel próbálkoztam már de nem nagy sikerrel mert sajnos a benne levő klór az impregnáló anyagot is megöli. A kezelés felületén egész csúszós szinte már "taknyos" a felület, látványra roppant mód tiszta de sajnos amikor megszárad nagyon meggyengül kis mozdulatra is szakad. Nem utolsó sorban a klór a sátor színét is megváltoztatja. Az én konklúzióm az, ha a ponyva penészes nem szabad megvenni, ha meg már megvan, akkor meg penészmenteset kell beszerezni.
Apró pontosítás. A CT5-3-ban a konyha a CT6-2-höz hasonlóan kihajtható a kocsiszekrényből, beépített konyha a meghosszabbított térben, a CT5-3 Luxus változatban van (lásd a topik elején a képeket a CT-5-3-ról).
A gázpalack vonatkozásában (3,3 kg) egyik legjobb ár:
Van néhány különbség de talán a legmarkánsabb különbség az, hogy az 5.3 -ban az étkező részhez 2 db 1-1 személyes ülőalkalmatosság tartozik gyárilag (fekvőhelyből részlegesen kialakítva) míg a 6.2-ben az egyik fekvő felületből teljesen átszerelve egy komplett étkezőt kapsz ahova akár kényelmesen 4 fő meghúzva 6 fő le tud ülni, a konyha rész mozgatható ellenben az 5.3-ban fixen a kocsiszekrényben van.