Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2001.11.20 0 0 400
Meséljetek már egy kicsit a digit. klímáról, plíz!

Van elég okos ahhoz, hogy egy padlógázas gyorsítást észlelve lekapcsolja a klíma-kompresszort, hogy emígyen legyen elég kraft a gyorsításhoz?

Ez a (hőfokbeállításra képes) klíma hogy működik, ha hideg van odakint, és csak fűteni kell? Akkor is működik a kompresszor? (És emígyen befolyásolja a motor erejét és a fogyasztást?)

Jobban fűt, mintha nem lenne klíma? (Valami külön fűtést használ, vagy "csak" a motortól veszi a hőt)?

Thx;
Varshi

Varshi Creative Commons License 2001.11.20 0 0 399
DaddyPop:

Ez döbbenet! Ideges leszek már attól is, ha csak újra belegondolok a történetbe. Amikor először elolvastam, leginkább "baltázni" lett volna kedvem a hazug pofájukba... :-(((

Kár, hogy ilyenkor nincs annyi erő az emberben, hogy szemen köpje őket, és akár még a foglalót is elveszítve (50-100ezer Ft.?)) otthagyni őket - hisz később ennél jóval többet bukhatsz, ha ugyan ilyen szemetek!
Vagy pedig egy ügyvéd ismerőssel konzultálni, és "elállni a szerződéstől". :-/

sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 398
helló Myke!

jómagam a Kovácshoz járok 98 óta és eddig semmi nagy probléma nem volt velük
Mondjuk a belső huzatot elcserélték az autómban, de ez az eladógyerek hibája volt. A szervíz pontos, megcsinálnak mindent.
üdv:
sabian

Előzmény: Myke (394)
Myke Creative Commons License 2001.11.20 0 0 397
Hali,

Félreértések elkerülése végett: nem haragszom a Fábián-ra, mint cégre, vagy a Centrálra. Csak egy olyan céggel üzletet kötni, ahol már az egyik kereskedő több* is átvert... nem tudom... az ember (elítélhető módón) feltételezi, hogy a többi sem lesz jobb... de örülök, hogy veled rendesek voltak!

A Centrálról meg annyit, hogy túl sok kedves ismerősömmel történt hasonló story ahhoz, hogy egy ilyen cégben megbízzak...

4 milka elköltése pedig szerintem igenis bizalom kérdése...

Előzmény: aamen (396)
aamen Creative Commons License 2001.11.20 0 0 396
hmm.

szinten Fabian, bementem az uccarol, mondtam, hogy szeretnek tesztvezetni egy hdi 307-est, a holgy kert par perc turelmet, hogy van-e hdi, eppen volt, ugyhogy tesztvezettem.
teljesen normalisak voltak, sot, az egyetlen kereskedes, ahol megadtak volna a hdi110-re az 5 %-ot.

hali,

aamen

Előzmény: Myke (394)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.20 0 0 395
Myke!

Én a Kovácsékat még tudom ajánlani. Ha adsz e-mail címet, neveket, kedvezményeket is írok. De van köztünk benfektes ember is. :-)))
Kérdezd knbm-t!

Előzmény: Myke (394)
Myke Creative Commons License 2001.11.20 0 0 394
Sia Sabian! Sziasztok 307 fan-ek!

307-es oroszlán vásárlás előtt állok. Sajnos már most a kereskedőkkel folytatott tárgyalások során sokat szívtam és még valószínűleg szívok.

Egy rövid példázat: a Fábiánnál tesztvezetést igért az egyik kereskedő (kb. 4-szer egyeztettem vele telefonon). A cégemtől elég nehéz volt elszabadulni, de a megbeszélt időpontban ott voltam és hamarosan majdnem be is mutattam a Postabankos macis figurát. Az "úriember" ugyanis közölte: nekik nincsen teszt-autójuk nem is volt?! Hát akkor mibe akart ez a *** beültetni: egy játékautóba vagy csak poénból ültetett fel.

A másik nagy húzása az volt, hogy az általam kinézett oroszlánt eladta a fenekem alól. Azzal hitegetett, hogy persze minden oké, a mai napon felhívom és nyélbe ütjük az üzletet. Hát mondanom se kell az autó(m) már mást boldogít... ja és a "kolléga" is, mert engem többet már NEM!!!

Egy ilyen emberrel egy majdnem 4 milkás üzletet kötni: SOOOOOHHHHHAAAA!! Nem is értem, hogyan lehet ilyen kereskedőket felvenni és foglalkoztatni?! Professzionális hazudozógépek... perszer tiszetelet a kivételnek...

Apropó kivételek: Van olyan kereskedő vagy cég (vagy fordítva) akivel kapcsolatban kellemesebb élményetek is van? Centrál és Fábián kizárva!!!

De azért egy dolog biztos: sok köcsög kereskedő ide-vagy-oda az oroszlán azért mégiscsak oroszlán... és nekem nagyon tetszik :-)

Előzmény: sabian (392)
mackor Creative Commons License 2001.11.20 0 0 393
Szerintem csak vidéki szalonban érdemes autót venni. Ott sokkal kevesebb a potenciális vevő, így jobban megbecsülik, ha valaki 4 millát akar náluk hagyni. Na persze több idejük is van egy ügyfélre.
Én is baromi ideges lettem a leírt centrálos eset láttán....
Viszont nemrég voltam első olajcserén a Gablini M3-nál, velük elégedett vagyok, bár egy olajcserén nincs mit elszúrni. Castrol TXT softec plus olajat tettek bele 18 rugóért.
sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 392
drága fakezű!

azt hiszem, hogy erről nem az autó franciássága tehet, sokkal inkább a Centrál HA KS és mindenki egyéb magyarsága
Egyébként más márkáknál hasonló esetek forognak fenn: rossz emberek, rossz helyen
Ügyfélszolgálat: egy nagy büdös zéró (tisztelet a kivételnek)
sabian

Előzmény: fakezu (390)
sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 391
szomorú és felháborító
komolyan én lettem ideges attól, hogy olvastam :(
együttérzésem!
de azért remélem jól érzed magad az oroszlánban és innentől kezdve minden simán fog menni... Ámen
sabian
Előzmény: Törölt nick (389)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.20 0 0 389
íme az ígért tanmese:
(bocs, hogy kissé hosszú lesz, de igyekszem mindent korrekten leírni.)

Július 12-én, csütörtök délután a centrálnál 2% árengedményben megegyezve, lefoglalózom a kiválasztott 307-est és aláírom a megrendelőt. (Az árengedmény fejében gyári riasztót és gyári szőnyeget kérek és "kapok".) Mivel külső finanszírozó bankot (Summit) hozok, akivel szerződésük még nincs, megállapodunk az eladó sráccal (K. Sándor) hogy még aznap felveszi a kapcsolatot a bank ügyintézőjével a papírmunka elintézése végett. Én természetesen magam is egyből felhívom a banki ügyintézőt, hogy ő is próbálja keresni K.S.-t. Aznap este hív a Summit-os hölgy, hogy egész délután/este hiába próbálkozik, hiába hagy üzeneteket, K.S.-t nem tudja elérni. Megbeszéljük, hogy másnap délelőtt bemegyek a Summithoz (ami egyébként a centrállal szemben van) "addigra nyilván K.S. is előkerül" és megkötjük a finanszírozásra szóló szerződést.
Másnap "természetesen" mindketten hiába várjuk K.S. jelentkezését ("vajon miből élnek ezek?" - tűnődünk), ülünk a Summitnál és nézzük egymást, valamint számtalan üzenetet hagyunk K.S.-nek hogy hívjon vissza, hiszen amíg ő nem szolgáltatja az adatokat addig a Summit sem tudja előkészíteni a szerződésemet. Lényeg, hogy az egész napunk (!) feleslegesen rámegy, de K.S. nem tartja fontosnak, hogy jelentkezzen, hiába a rengeteg üzenet. Egy másik centrálossal nagy nehezen sikerül előkotortatnunk a kocsim adatait, hogy legalább a Summit dolgozhasson a szerződésen. Mikor ez megvan, kb. du. 4 óra körül átmegyünk személyesen a centrálhoz, hogy KS fejére próbáljuk az íróasztalát... "Érdekes módon" nem kapott üzeneteket, szerinte az újonc telefonközpontos lányok hibájából, stb, stb... (Hogy magától miért nem jelentkezett, arra semmi magyarázata nincs...) Mindenesetre legalább kegyeskedik aláírni a szerződést a Summit-tal...

A következő hét többnyire telefonálgatással telik: centrál bejelenti, hogy a megrendelt gyári CD-tár jelenleg nincs raktáron, de mivel jelzem, hogy ez számomra fontos munkaeszköz, valamint az új kocsival az átvétel után egy héttel hosszú külföldi útra indulok, megígérik (KS), hogy az átvételre ez is "MINDENKÉPP" meg lesz. KS szerint hétfőn, de legkésőbb kedden (24-én) átvehetem a kocsit minden extrával együtt.

Hétfőn jelzi, hogy már itt van náluk a kocsi, intézik a papírokat és kedden, de legkésőbb szerdán(...) át is vehetem. "Igen, természetesen a CD-tárral együtt." Kedd délelőtt KS tájékoztat, hogy "valószínűleg csak késő délutánra lesz meg a rendszám és a forgalmi, de akkor átvehetem." Rendben - válaszolom - de "ugye az autó már kész van, minden extra beszerelve???" "TERMÉSZETESEN IGEN" - válaszol KS... - "a CD-tár is?" - "Igen!"...
Délutánra aztán kiderül, hogy CD-tár nincs, sőt az autóhoz még hozzá sem nyúltak - és rendszám/forgalmi sincs még. (Közben a Peugeot Hungáriánál rákérdezek, hogy ugyan mikor is rendelte meg tőlük a centrál az én CD-táramat. Kiderül, hogy egy napja...) Ekkor már a centrál vezetőjével, H.Andrással veszem fel a kapcsolatot - természetesen nem azt sérelmezem elsősorban, hogy a forgalmit nem sikerült megszerezniük, hanem azt, hogy az embere folyamatosan szívat és kamuzik. H.A. igyekszik megértőnek mutatkozni, de azért világosan értésemre adja, hogy "ezek a fiatal értékesítők" milyen fontosak számára hiszen "sok kocsit adnak el"... Próbálok célozni arra, hogy talán ennél "kicsit" hosszabb távra kéne gondolkozniuk, de hiába... Mivel arra is hiába várok, hogy H.A. magától felajánljon valamit, amivel ellensúlyozni próbálná az eddigi kellemetlenségeket a jó viszony érdekében, kénytelen vagyok jelezni ezen elképzelésemet. Az eredmény: H.A. "természetesen" közli velem, hogy "ő nincs abban a helyzetben, hogy bármiféle engedményt vagy ajándékot adjon" - de nagylelkűen felajánl egy reklám-esernyőt! Türtőztetem magam, és NEM mondom ki hangosan, hogy hova dugja az esernyőjét, ezért inkább csak üres kézzel elbúcsúzom.

Szerda (vagy csütörtök - a napban már nem vagyok 100%-ig biztos): a forgalmi még mindig nincs, H.A. tájékoztatása szerint azért, mert "az okmányiroda tévedésből valaki más rendszámát és forgalmiját adta ki a centrálnak". Felhívom az okmányirodát, ahol persze nagyot röhögnek ezen és közlik, hogy a kocsim papírjai még ott vannak náluk.
Közben jelentkezik K.S. kolleganője azzal, hogy K.S. már szabadságon van (egy nappal korábban, mint ahogy ezt nekem előre jelezte), ezért ő fogja átadni nekem az autót - CD-tár NÉLKÜL... Mondom, hogy ez nem OK, nekem számtalanszor megígérték - kérem, hogy valahonnan (pl. más kereskedőtől) szerezzenek nekem egy CD-t (AMIT ELŐRE KIFIZETTEM!!....). A csaj (a nevére hál' Istennek már nem emlékszem) rendkívül kimért és bunkó stílusban közli, hogy "ez van", döntsem el, hogy kell-e az autó vagy nem! ("Customer service", ó.....!)
Természetesen hívom H.A.-t is, baromira elege van belőlem (jópofa...;-) de megegyezünk, hogy (asszem) délután fél négyre bent lesz, akkor megbeszéljük a "problémáimat". Én ott is vagyok pontosan - ő persze nincs. VÁROK RÁ TÖBB MINT EGY ÓRÁT, amikor megjön, eszébe sem jut elnézést kérni, sőt LÁTVÁNYOSAN DÜHÖS, amiért még mindig ott vagyok!... Semmilyen megoldási javaslata nincs, bármiféle, legalább gesztus-értékű kárpótlástól határozottan elzárkózik, de azért igérgeti, hogy a jövő hétre kerítenek nekem valahonnan egy CD-tárat. (Ja: és még felajánlja a kiolvasott HVG-jét........) Nincs sok választási lehetőségem: az időközben befutott rendszámmal átveszem a kocsit az azóta még sértődöttebb és bunkóbb csajtól. (Végül is miért is lenne megértő - vagy horribile dictu: kedves - velem? Csak néhány milliót hagyok ott náluk...!)

Eddig a pontig már olyannyira elegem van az egészből, hogy legszívesebben visszakérném a pénzt és próbálnám elfelejteni a centrált meg a Peugeot-t, de erre már nincs lehetőség. Fiatal üdvöske kb. 3 és fél perc (!) alatt rendkívül utálatos modorban átadja az autót, megmutatja hogy melyik gombbal kell kinyitni, hol a pótkerék, melyik az ablaktörlő, hol kell bekapcsolni a lámpát - és ennyi. (Ezekre természetesen magamtól soha nem találtam volna rá....) A riasztót és a központi zárat illetően megkísérlek egy EGYSZERŰ kérdést intézni hozzá, de hamar kiderül, hogy reménytelen: egyrészt gőze nincs az egészhez, másrészt KIOKTAT, hogy ilyenekkel majd a szerelőket nyaggassam - de természetesen csak HOLNAP.

OK, igyekszem örülni az új autómnak, tetszik is... Másnap aztán észre veszem, hogy az igéretek szerinti (és a számlán is szereplő!) "gyári" Peugeot szőnyeg HELYETT egy vacak, csúszkáló szar van a padlón, amiért pl. a Tescoban nem kérnek tőbbet 1200Ft-nál... A gyári kézikönyvet olvasgatva az is kiderül, hogy a kocsimban hiába keresem a gyári riasztó, a középkonzolra tervezett kapcsolóját - ezt centrálék lespórolták róla, helyette viszont ott éktelenkedik egy 10Ft-os LED. Utána is járok a Peugeot Hungáriánál: igazam van, oda valóban meg kellett volna rendelniük azt a kb. 1200Ft-os kapcsolót... További észrevételem: a hátsó ajtó viszonylag nehezen csukódik, néha csak harmadszori leCSAPásra záródik be. Természetesen visszamegyek a centrál szervizbe.

A szervizvezető nem túl érdeklődő arckifejezéssel végighallgat, majd megnézi a kocsit. A nehezen záródó hátsó ajtóra (egyszer kipróbálva azt) mindjárt "tutti" megoldással is szolgál: "csak meg kell nyomni az ajtó bal oldalát becsukás közben"!! (Voilá! Le vagyok nyűgözve.....!) Miután láthatólag meg van elégedve magával, hogy íly frappánsan "megoldotta" az egyik problémám, próbálkozom a másik gond tárgyalásával: hol van a riasztó kapcsolója? Közli és mutatja, hogy egy nyomógombot ("szokás szerint") felfúrtak alul, a biztosítéktábla közelében. Mondom, hogy ez nekem nem elég jó, és kérem a gyári kapcsoló beszerelését. Válasz: "ez a gyári kapcsoló - amit a kézikönyv rajza mutat, az KIZÁRÓLAG a gyárból eleve riasztóval érkező modellekben van." Nem egészen értem, akkor én most nem eredeti gyári riasztót kaptam? "De igen, de ez a kapcsoló ahhoz nem jár." - MIÉRT NEM????? :))) Egyszerűen röhej, hogy eladnak nekem egy 90e Ft-os riasztót a négymilliós autóhoz, de az 1200 Ft-os kapcsoló már nem fér bele az üzletbe.....! "Nem érdekel, nekem kerítsenek egy ilyen kapcsolót, és építsék be - nem fogom nézegetni azt a házi-ipari kivitelű LEDet....!"
Nagy nehezem megállapodunk ebben, közben persze a lakatos szerencsére felülbírálja a főnökét az ajtózárat illetően, és közli, hogy azt bizony cserélni kell. OK, jövő hétre ígérik - addigra kaptam újabb ígéretet a CD-tárra is, gondoltam egyúttal megcsinálnak mindent. (A szőnyeg miatt ekkor még nem is reklamáltam - már baromira untam az egészet...)

Következő héten hívom őket a megbeszélt napon - a riasztó kapcsolója megjött, a CD és az ajtózár NEM.... Kezdek ideges lenni, hiszen nekem néhány nap múlva külfüldre kell utaznom az autóval. Némi anyázás hatására mégis szereznek zárat is; CD továbbra sincs, de megyek, legalább ezeket szereljék be. Beszerelik a kapcsolót és az új ajtózárat is, látszólag minden ok - távozom. Útközben hazafelé észreveszem, hogy összebarmolták a középkonzol fém színű díszkeretét - nyilván csavarhúzókkal nekiestek a kapcsolók szerelése során. Másnap megint vissza: cseréljék ki a fém színű keretet, hiszen több helyen felsértették. Első reakciójuk: "OK, megrendeljük; 1-2 hét mire megjön"... Ragaszkodom hozzá, hogy cseréljék ki valamelyik átadás előtt álló, vagy teszt-autóból - aztán majd pótolják azt, ha megjött. Nagy nehezen beleegyeznek, megcsinálják, átveszem. Ahogy beleülök, látom, hogy ez a keret NEM OLYAN SZÍNŰ, mint az enyém. Ez ezüst színű, kicsit sötétebb, olcsóbb változat. Újabb reklamálás - a szervizvezető türelmemet és megértésemet kéri: "mindjárt vége a műszaknak", majd ha pár nap múlva jövök a CD-tárért, akkor megint kicserélik ezt is. Baromira elfáradtam az egésztől - beleegyezem és otthagyom őket.

Néhány nap múlva végre megjön a CD-tár, megyek, hogy beszereljék. A konzol díszkerete "természetesen" nem érkezett még meg, türelmemet kérik. Mondom: elfogyott. Végképp. Előhozatok velük egy átadásra váró másik 307-est, és abból átszerelik a keretet. A CD-t először nem tudják működésre bírni, hoznak egy másikat. Szerencsére az már működik. Megfogadom, hogy soha ide be nem teszem a lábam többet, már azért sem szólok, hogy a most beszerelt dísz-keretet is megkarcolták egy-két helyen - ELEGEM VAN!.... Elmegyek egy másik Peugeot-szervízbe, átnézetem velük a kocsit, futóműállítás, aztán végre elutazom két hétre.

Külföldön többször gondom akad a szar szőnyeggel, amit jó pénzért rám sózott a centrál. Néha látszólag ok nélkül felpörög a motor, míg rájövök, hogy az előrecsúszó szőnyegben néha fennakad a gázpedál!... Hazaérkezés után mutatom a Gablini szerelőinek, hogy már megint mit szívtam a centrálosok szarrágása miatt. Ők nem értik, hogy egyáltalán egy Peugeot márkakereskedő hogy rakhat ilyen vacakot az autóba, ami ezek szerint életveszélyes is lehet. Rábeszélnek hogy vegyek mély levegőt és mégiscsak menjek vissza a centrálba, hogy kicseréltessem a szőnyegeket. Felhívom H.A-t (centrál-főnök), baromira nem érti, hogy mi a bajom az ő szőnyegükkel, de "ha nagyon akarom, visszavihetem és kicserélik".. Megyek is egyből - és viszem az alkatrész-értékesítő fickónak az addigra (3 hét!!!!) meglehetősen el is használódott vacakokat. Persze ő "résen van": rákérdez, hogy ugyan már mikor is és HOL vettem én ezeket?? Mondom: "ne szórakozzon már, itt a centrálban és mindössze 3 hete" - mutatom neki a számlát is, amin ráadásul GYÁRI szőnyeg szerepel sokezerért... A fickó csak mosolyog, és közli, hogy "márpedig ez a szőnyeg NYILVÁNVALÓAN jóval régebbi", ergo én hazudok. Kedvem volna megkóstoltatni vele a szar szőnyegét, de "csak" a főnököt hívom ismét - H.A. lejön, és még mindig nem érti, hogy miért nem jó nekem ez a szőnyeg... Megkérdezem tőle, hogy vajon mennyibe került volna a cégének, ha történetesen karambolozok a hülye szőnyegébe akadt gázpedál miatt és beperlem... Nem hatódik meg, közli, hogy ő nem foglalkozik velem többet, "ők eddig is mindent megtettek értem", stb, stb.... ! Végtelenül modortalanul beszélnek mindketten, kikérik maguknak hogy én reklamálok a szőnyegük miatt, stb..... egyszerűen alig hiszek a fülemnek, pedig már kaptam ízelítőt eddig is a centrál ügyfélszolgálatából....! Kategorikusan elutasítják, hogy kicseréljék a szőnyeget gyárira (HOLOTT AZT FIZETTETTÉK KI VELEM!!!!!!!!) - csupán annyit tudok elérni, hogy legalább a pénzemet adják vissza (mármint a szőnyeg számla szerinti árát).

Ha már a pénztárban vagyok, megkérdezem az (amúgy segítőkész és megértő) pénztáros lányt, hogy miért szerepel "rádió-CD" a számlámon, mikor én CD-tárat vettem, nem pedig még egy rádiós készüléket a magnós-rádió mellé? (Korábban is feltettem már ezt a kérdést K.S-nak, de ő elütötte a dolgot annyival, hogy "ne foglalkozzak vele, csak adminisztrációs hiba, mert még nem vitték készletre az 5-lemezes CD-tárat".. Akkor hagytam is ennyiben a dolgot, mivel akkor még naívan bíztam abban, hogy számíthatok a centrálra, ha netán garanciális javításra kerülne sor.) Mindenesetre most már nem hagytam ennyiben ezt sem, kértem a gazdasági vezető segítségét is, aki megígérte, hogy kijavítják a hibát és új számlát kapok. (Csak halkan megjegyzem, hogy feltehetőleg az Apeh-et is érdekelhetné ez a meglehetősen "rugalmas" számlázási rend.....)

A történet vége annyi, hogy bár azóta nem jártam a centrálnál - és ez nem áll szándékomban a jövőben sem - a számlát rég visszaküldtem a gazdasági vezetőnek, de a korrigált verziót a mai napig nem kaptam meg tőlük, ergo jelenleg NINCS eredeti számlám az autóról...

Ha valakit (legyen az egy sorstárs vagy a Peugeot Hungária) netán további részletek érdekelnének, természetesen állok rendelkezésre. Ha pedig az a számomra abszolút váratlan fordulat állna be, hogy H.András kívánná tisztázni velem a történteket és valamiféleképp megpróbálná visszaszerezni a bizalmamat, természetesen ez elől sem zárkózom el, hiszen a fentiek nyilvánosságra hozatalával NEM az volt a célom, hogy lejárassam őket, hanem hogy másoknak segítsek az ilyen "ügyfélszolgálat" elkerülésében. Emberileg meg tudom érteni, ha valaki hibázik (persze csak akkor, ha e hibának nincsenek fatális következményei) - de azt semmiképp sem fogadom el, ha egy kereskedelemből élni akaró cég a fenti módon bánik a vásárlóival. És ez természetesen vonatkozik a Peugeot Hungráiára is, elvégre ők adták nekünk a centrált, tehát végső soron ők is felelősséggel tartoznak mindazért, ami egy általuk szerződtetett dealernél történik.

206GTI Creative Commons License 2001.11.20 0 0 388
Kicsit bővebben az Auto2-ről:
"A nemzetközi zsűri döntése alapján 2002-ben a Peugeot 307 viselheti "Az év autója" címet. A hazai eladásokban is jelesen szereplő modell az 55 fős zsűritől, melynek egyetlen magyar tagja Surányi Péter, az Autó2 főszerkesztője, 286 pontot kapott. A 244 pontot gyűjtő Renault Laguna második generációja mögött a Fiat Stilo hihetetlenül szoros versenyben maradt le 243 pontot kapva. A Mini 213 pontot aratott, a Honda Civic 174-et, a Citroën C5 119-et, míg a Jaguar X-Type 96-ot kapott."
warum Creative Commons License 2001.11.20 0 0 387
Az év autója 2002-ben a Peugeot 307 a második a Renault Laguna a harmadik a Fiat Stilo!
szistipisti Creative Commons License 2001.11.19 0 0 386
Köszi Knbm!

Így már értem. Azt a pár napot most már kivárom. :-)))

Előzmény: knbm (385)
knbm Creative Commons License 2001.11.19 0 0 385
A dolog nagyon egyszerű, azért kell így csinálni mert így szabályozza a Peugeotnál a kereskedelmi ügymenet és ennek sok oka van. Nyilván te is tanulsz abból ha megégeted a kezed, így van ezzel a peug is.
Az autónál, akkor indul el a vámkezelés, vizsgáztatás, hitel és okmányiroda ügyintézés ha megvan a tulaj. Minden művelet az Ö nevével fut.
Képzeld el az alábbi (megtörtént)esetet. Elmegy a polgár befizet egy autóra 10%-ot, a többit majd az átvételkor viszi. A kereskedő üzembehelyezi az autót az ügyfél nevére, de a manust egy nappal az átvétel előtt elüti egy autó és meghal. Ott van az autó az elhunyt nevén, de nincs kifizetve. A hagyatékot zárolják, így az örökösök nem tudják még akkor se kifizetni ha akarják, de mi van ha nem akarják, mert nekik inkább a zsozsó kell. Az autót a kereskedő nem adhatja el mert nem az ő nevén van. Sőt az autót is zárolja a hagyatékot kezelő közjegyző.
Ebben az esetben a kereskedő kivárja a hagyatéki tárgyalást ott igaozolja jogos követelését és a magyar bírósági ügymenet nek megfelelően úgy másfél két év múlva születhet egy jogerős döntés, hogy eladhatja az autót. Ekkor az autó értéke már sokkal kisebb mintt a hiányzó 90%, tehát polgári peres eljárást indíthat az örökösök ellen...
Magyarul, az üzembehelyezést nem lehet visszacsnálni ezért a forgalombahelyezést csak akkor engedi a Peug, ha anyagilag mindek ok.
Mivel a szabályokat nem Te írod így azt kénytelen vagy elfogadni, vagy nem veszel ott autót. Egyébként pedig bízz a kereskedőben mindaddig amig nem ad okot az ellenkezőjére.
Előzmény: szistipisti (382)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.19 0 0 384
Hali szistipisti!
A tükör baja a computer totális breakdown-jából származott, aminek viszont - a többi hibajelenséggel együtt - a gyári hibás akksi volt az oka. Az akku kicserélése után a computert is újra kellett frissíteni, nyilván ekkor történt valami baki, és a tükrök nem vették az adást.

Riasztóm pedig nincs. Nem hiszek a riasztókban.

Előzmény: szistipisti (382)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.19 0 0 383
Ilyet már én is próbáltam. Én azt tapasztaltam, hogy ötödikben is gyorsít a Hatvani emelkedőn. Ennek a rövid ötödik az egyik oka, 130-nál ugyanis 4000 körüli a fordulatszám, innen elég könnyen startol a gép (1800 fölött húzóképes minden fokozatban). Ebből az is következik, hogy nem a motorerő fogy el a végsebesség közelében, hanem a fordulatszám.
Leírásod alapján kizárt, hogy 1.4-es lett volna, a kétliteres alig jobb az 1.6-nál, úgyhogy valamelyik volt. A HDi-t nem volt alkalmam próbálgatni ilyen helyen, de úgy gondolom: nem okozott volna gondot neki a tempó tartása.
Előzmény: vinettu (380)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.19 0 0 382
Te Európai!
Mi volt a baja a tükörnek? Van-e riasztód, és milyen?

Más.
Meséljetek mán erről az autóátvételi procedúráról! Előbb kifizetem, megcsináljuk a szerződest, és a kereskedő pedig valamikor, amikor ráér majd szól, hogy mikor vehetem a át az autót? Tehát szerintetek az normális, hogy szolnak fizessem ki az autót, csináljuk meg a szerződést (mert annál gyorsabban tudjuk beindítani a folyamatokat) és csak rá egy hétre jön az autó a kereskedésbe, és csak arra rá minimim egy hétre ígérik (esetleg) az átadást? Mert szerintem az lenne a normális, hogy fizetek valamennyi előleget, és a végleges árat az autó átadásakor fizetem. Nem? Ha már kifizettem mindent, megcsináltunk minden szerződést, jó, hogy nekik nem sürgős? Persze még két-három hét sem a világ, de mit tehetek, ha véletlenül még 3 hétre se adják át? Ha nem fizettem volna ki mindent, talán motiválva lennének a gyorsabb átadásra. Lehet, hogy piti a problémám, de elég rossz érzés mindennap látni az autómat a kerítés mögött (ott megyek el előtte nap mint nap) és én pedig csak várok és várok... Meddig?

Előzmény: Az Utolsó Európai (379)
vinettu Creative Commons License 2001.11.19 0 0 381
Mármint megállítani az 1.6-ost.
Előzmény: vinettu (380)
vinettu Creative Commons License 2001.11.19 0 0 380
Hát az úgy volt,...:)
Szóval Bp-ről tartottam hazafelé (Gyöngyös). Van egy hely a pályán Hatvannál, ahol elég húzós az emelkedő. Ott általában az élvezetek halmozásaképpen 130-ról indulok és 160-nál fejezem be. (mióta a DI van, azóta van meg az a furcsa tulajdonságom, hogy csak emelkedőn felfelé szeretek gyorsan menni:)) )
Szóval Peugeot-lámpát láttam mögöttem erősen közelíteni a belső sávban amikor nekiláttam a szokásos emelkedőleküzdési műveletnek. A lámpa egyre lassabban közeledett, végül megállt mögöttem 3 kocsihosszra. Ez volt kb 160-nál. Innen sem én, sem ő nem tudott többet. Kicsit lassítottam, elémkerült, ekkor láttam, hogy 307. Kimentem mögé a busz miatt -ami miatt egyébként a lassítást követtem el- és újra felvettem a tempót. Az emelkedő után tovább gyorsított úgy kb 170-180 közé, egy darabig mentem, aztán vége lett a pályának és jött a gyógyautózás. Ennyi. 1.4-es nem bírta volna ezt, a 2 literes meg el tudott volna menni ezért gondoltam, hogy 1.6-os. Igazából nem is ide tartozna a téma (diesel vs benzines), de ezt a HDI verziójával is meg lehetett volna csinálni nem gondolod?
Előzmény: Az Utolsó Európai (379)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.19 0 0 379
Hali!

Kész lett az autó pénteken, le is mosták, végigpróbáltunk rajta mindent, tehát a történet vége nem kellemetlen.
Amin én elsősorban kiakadtam: úgy adták át az autót, hogy nem működtek a tükrök. Ez - bárki bármit mond - ELÉGTELEN minőségű munkát jelent, s nem a mi hibánkból keletkezett, hanem az ő hanyagságukból. Hanyagságuknak pedig mi viseltük a következményeit, mert nem voltak képesek helyrehozni.

Vinettu!
Mit jelent, hogy "megállítottad"? Simán azt, hogy letoltad?

Egyébként a dologban nem látok semmi csodálatosat, több okból sem. Ezek közül a legfőbb, hogy ő nem feltétlenül tudta, hogy versenyeztek... Emellett lehetett béna, lehetett úriember (aki elenged, ha gyorsan közeledsz, és nem akadályoz), lehetett 1.4-es az autó (Presence volt?).
De az is lehet, hogy a 90 lovas Focus DI jobban bírja az emelkedőt, mint a 110 lovas Pug. Ki kéne próbálni.

vinettu Creative Commons License 2001.11.19 0 0 378
LZ a minap megállítottam az M3-ason egy 307-est a belső sávban a hatvani emelkedőn. Szerintem 1.6-os volt:))
Előzmény: Az Utolsó Európai (362)
BFeco Creative Commons License 2001.11.18 0 0 377
Elnezest, hogy Fabia tulajdonoskent beleszolok, de a Skoda Fabia komfort automban (masfel eves)a "szuperretesz - komfort zaras" tokeletesen ugy mukodik ahogy Knbm leirta.
1. Tavkapcsolo (kulcs is jo) gombnyomas > ajto bezar es nem lehet belulrol kilincsel kinyitni. (a vezeto feloli ajtonyitas kapcsoloval sem)! Ha kb. 2 sec-nel tovabb van zaras (kulccsal is), akkor elkezdi felhuzi az el. ablakokat. Ezutan a vezeto feloli ajtoban villog a komfort zaras LED.
2. Ha 10 masodpercen belul ismet razarsz (kulccsal is lehet), akkor az ajto zarva marad de belulrol tetszoleges ajto nyithato (de csak az nyilik, nem az osszes). Ilyenkor bar az osszes ajto zarva van a komfort LED nem villog. A kinyitott ajto visszacsukasa utan az ajtoban levo zar ujra lezar. A tobbi ajtozar kozben meg se mukkan!
Szerintem a P307-ben is igy kellene, hogy mukodjon. Szerintem nemet az elektonikaja, muszerfal.... stb.

UI: A Fabiaban is CAN-buszos elekronikus halozat van.

Tovabbi jo autozast :-)
Feco

Előzmény: knbm (371)
ralbog Creative Commons License 2001.11.17 0 0 376
Ha bezártad az ajtót a kulcssal, akkor a középkonzolon levő centrálzár nyitó gombbal nem lehet kireteszelni az ajtókat !( viszont ha nyitod a kilincset belülről, akkor kireteszel és nyit)
Előzmény: knbm (375)
knbm Creative Commons License 2001.11.17 0 0 375
Nem tudom mennyire okoz gondot a tolvajnak megnyomni a középkonzolon lévő gombot és szezám tárulj. Szóval akkor...?
Előzmény: ralbog (374)
ralbog Creative Commons License 2001.11.16 0 0 374
Knbm!

Emlékeim szerint a gépkönyv azt írja, hogy szuperreteszeléskor az autót belülről sem lehet kinyitni, és a célja gondolom az lenne, hogy ha csak az ablakokon át lehet egy autóba ki-be közlekedni, az nem túl vonzó egy tolvaj számára már csak a feltűnés miatt is. A kikapolcsolása pedig az 5 mp en belüli újbóli megnyomással azért jó, mert ha a mama a hátsó ülésen várakozik, míg Te a virágárusnál sorakozol egy rossz környéken, akkor be tudod zárni, hogy ne jöjjön rá a frász míg nem vagy vele, de ha valami gond van, ki tud szállni anélkül, hogy felhívna mobilon. És ehhez nem kell neki hátulról előre nyújtózkodni a központi zár kapcsolójához.
Ha nem ez a szuperretesz, hanem amit te mondtál, akkor mi értelme van a szuperretesz felfüggesztésének? Hogy a betörő bizonyos alkalmakkor a zár feszegetésévwel is be tudjon jutni a kocsiba?

Előzmény: knbm (371)
knbm Creative Commons License 2001.11.16 0 0 373
A csereautó szolgáltatás a magyar garanciális jogszabályok szerint csak akkor jár ha az autó 15 napon belül nem javítható. A Peug. a számára jogszabállyal előírt kötelező garanciális szolgáltatáson felül nyújtja az Assistance szolgáltatást aminek a része a csereautó is az alábbi feltételekkel: A csereautó akkor jár, ha az autó mozgásképtelen és egy napon belül nem javítható. Nyilván ha az autó mozgásképtelen és már a szervízbe szállításkor tudják hogy az nem javítható egy nap alatt (mert pl. meg kell várni az alkatrészt vagy van alkatrész de a javítás nem fér bele egy napba) akkor eleve adnak csere autót. Ha csak este derül ki, hogy mégse javítható akkor csak este adnak. Ha az autó nem mozgásképtelen akkor a szabályok szerint nem jár cserautó.
Mellesleg a bérautó költségeét a kereskedő fizeti és csak abban az esetben számolhatja el garanciába ha a jogosságot és a szabályszerüséget a Peug elismeri.
Előzmény: spence (359)
ralbog Creative Commons License 2001.11.16 0 0 372
Sziasztok!

A szuperreteszt én is kipróbáltam, ahogy Mopis írta, és ahogy szg307-nek, úgy nekem sem volt szerencsém. A gépkönyv szerint egyébként csak az ablak felhúzáshoz kellene 2 mp-ig nyomni a gombot, a szuperreteszhez nem. Nekem 1.6 Presence van hátul is elektromos ablakkal, úgyhogy csak bent ülve tudtam a dolgot kipróbálni, de ez nem hiszem, hogy akadály lett volna. Nekem nincs (még) riasztóm. Nem lehet, hogy Mopis-nak van, szg307-nek nincs, és ez vezetett más eredményhez?
Kiváncsian várom a véleményeket, Üdv, Ralbog

Előzmény: szg307 (370)
knbm Creative Commons License 2001.11.16 0 0 371
Minden vágyad ilyen hamar teljesüljön.
Nekem az a véleményem, hogy a szuperretesz funkció nem az amiről itt a vita folyik. Szerintem az autót minden esetben ki lehet nyitni belülről. Az a fajta szuperretesz amiről itt irtatok néhány riasztó-zár kombináció szolgáltatása. Szerintem elég komolytalan, bár lehet hogy néhány másodpercre zavarba hozza a tolvajt. Ekkor azomban nem bezáráskor, hanem a beülés után a késleltett riasztáskor zár be az autó és hozza rá a frászt a tolvajra. Ez néhány másodpercig jó lehet, de utána nem szívesen látnám azt az autót amiből egy ilyen pánikolás után kibarmolja magát a mókus. A 307 be ilyen zár nincs. Van viszont a 607 Pack ba.
Az amit a 307 ben és általában az autókban szuperretesznek hívnak, az a kocsi feltörését hivatott akadályozni, mégpedig úgy, hogy a záráskor a zárszerkezet mozgató mechanizmusát egy kis szervó elemeli a külső zárakat működtető szerkezettől vagy egy plussz (nyelvvel) retesszel is bezárja. Ebben az esetben ha megerőszakolják a zárat(elroppantják, vagy valamilyen szerszámmal elfordítják) akkor a zár üresen forog mert nem ér hozzá a működtető rudazathoz, vagy elfordul de a második reteszt nem mozgatja. Ha bezárod az autót működésba lép a retesz, ha három mp. en belül újra lenyomod a távvezérlő gombját akkor oldja a reteszt, de zárva marad az autó. Ha 5mp után nyomod meg a gombot akkor dudál, és villog de ennek már nincs köze a reteszhez. Ez a funkció a kocsi könnyebb megtalálását szolgálja pl. egy nagyobb bevásárlóközpont parkolójában este vagy egy parkolóházban. Ilyenkor dudál, villogtatja 20mp-ig az irányjelzőket és felkapcsolja 30mp re a belső világítást anélkül, hogy bármit csinálna a zárral.
Ha belülről szállnál ki akkor a kilincs először oldja a reteszt és ezért kinyílik. Ez persze egy mozdulaton belül így nem veszed észre csak azt, hogy kinyílik. Ha épp meghal az akksi akkor viszont bennmaradsz az autóba, mer az elemelt rudazatot nem tolja vissza a szerkezethez és ezért nem nyithatóaz ajtó.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv: knbm
Előzmény: szg307 (370)
szg307 Creative Commons License 2001.11.16 0 0 370
Hello Mopis!

Kipróbáltam, és úgy nem megy ahogyan Te írod. Honnan vetted amit leírtál?

A gépkönyvben az van, hogy a távirányító gombjának egyszeri lenyomásával a zárak bezárnak és reteszelnek. Ha 2s belül mégegyszer megnyomom a gombot, akkor zárás marad, szuperretesz megszűnik, index sokat villog, és dudál egyet az autó. Én úgy hallom, hogy a második gombnyomásnál valami kattan mind a négy zárban - gondolom akkor oldja (oldaná) fel a reteszt.

A lényeg az, hogy nem reteszel szerintem az autó.

Szerintetek hogyan működik ez a dolog?

(Ó nagy KNBN - így minden betű naggyal - térj vissza topicunkba, és adj választ kételyeinkre, főleg az enyémre! Nélküled el vagyunk veszve mindannyian a PUG általunk fel nem fogott buszrendszerében, és fejlesztőinek leleményessége örökkön kísért minket...)

Előzmény: mopis (365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!