Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

knbm Creative Commons License 2001.11.21 0 0 411
Az első pontról annyit, hogy igaz is lehet, de nem jelenti automatikusan azt, hogy az ügyfél ezzel visszaélve emberileg és szakmailag semmibe veheti. Magyarul nagyon sok ügyfél azt hiszi, hogy a másikat a seggéből rángatta ki.
Hangsúlyozom, hogy nem az itt említett konkrét esetről írok hanem az általad említett mondatról általánosságban.
A konkrét esetben a vevőszolg vezető nem jól reagált, de hozzáteszem hogy ha aznap már több olyan esettel találkozott ahol kárpitbolha, kesztyütartó zár vagy épp tükör..... stb miatt akartak csereautót kérni akkor ( emberileg talán érthető ) de szakmailag akkor sem. Ugyanez igaz az ügyfélre is aki jól feltunningalja magát és néha át sem gondolja miért cirkuszol. Hiszen mindannyian emberek vagyunk és hibázhatunk.
Előzmény: Az Utolsó Európai (407)
knbm Creative Commons License 2001.11.21 0 0 410
Szó nincs arról, hogy nem csinálják meg, csak arról, hogy ha egy tükröt csak kézzel lehet beállítani akkor az még nem indekolja a csereautó igénybevételét. Annál inkább mert a csereautó a legritkábban azonos felszereltségű a hibás autóval. Lehet, hogy a csereautóban nincs is villanytükör. Másrészt, ha a TV-d elromlik tudod mikor kapsz csrekészüléket.
Előzmény: mezga geza (404)
flakkon Creative Commons License 2001.11.21 0 0 409
Hello!

Ha valaki nem olvasta volna:

Ráfizet, aki türelmetlen
Autóvásárlási tippek: első széria (1.rész)

Az új mindig szebb, nagyobb, jobb és megbízhatóbb az elődjénél - pumpolja
belénk gőzerővel a fogyasztói társadalom píárgépezete. Az új autók első
szériáival azonban nem árt vigyázni.

- - - - - -
Csikós Zsolt
2001. október 2., kedd 8:10

A piacgazdaság őskorában történt, azaz közel egy évtizede, amikor még csak
kialakulófélben volt a magyarországi autópiac. A vidéki szalonba megérkezett
a Fiat legújabb modellje, persze Kermi-engedély, közlekedésfelügyeletes
jóváhagyás, árazás, leltárba vétel sehol, a kocsi még csak várta, hogy a
típus napokkal későbbi bemutatóját követően, az elkerülhetetlen jogi,
forgalomba állítási és kereskedelmi hercehurcák levonultával maga is
eladósorba kerüljön.

Ekkor toppant be a kereskedésbe az érdeklődő, és kijelentette, hogy ezzel az
autóval ő most pedig elhajt a szalonból. Az alkalmazottak intézzenek el
minden szükséges papírmunkát, de izibe. Amikor elkezdték magyarázni neki,
hogy hát ugye a kocsinak még ára sincs, nem hogy vizsgája és rendszáma,
egyszerre kést rántott, elkapta az egyik eladónőt, és a pengét a torkához
nyomva, vérben forgó szemekkel, eltökéltségét bizonyítandó hangsúllyal
nyomatékosította: neki még aznap kell a kocsi.

Magyarországon semmi sem lehetetlen, így az autó néhány órával később, a
fiktív, hasraütés útján kreált vételár kiegyenlítése után, volánja mögött a
vészjósló HMCS-vel elhagyta a kereskedést. Másnap az alkalmazottak
munkájával maradéktalanul elégedett vevő visszatért a tett színhelyére:
minden nő egy szép csokor virágot, a férfiak pedig egy hazai fizetőeszközzel
téliesen kibélelt borítékot kaptak engesztelésül.

Ilyenkor aztán van okunk csodálkozni, egyesek mire nem vetemednek, hogy övék
legyen a legújabb kocsi a grundon. Ha tudnák, hogy a szériák első
darabjaival szinte csak rosszul járhatnak, nyilván végeznének egy-két
levezető jógagyakorlatot a buksza kiürítése előtt.

Az autóipar jelenlegi túlhajtott fejlesztési tempója mellett, amikor alig
néhány hónap alatt fejlesztenek ki kocsikat, melyeknek már a légzsákvezérlő
elektronikája is összetettebb egy húsz évvel ezelőtti kocsi teljes
elektromos rendszerénél, botorság olyan típust választani, amiből alig
néhány ezer darab gördült le a futószalagról.

Persze a platformstratégia, meg a közös beszállítói bázis, meg a CAD/CAM
tervezés és a szuperszámítógépes ütközési, szélcsatorna és ergonómiai
szimulációk rendkívüli mértékben felgyorsítják a fejlesztést. De ahogy
javulnak a feltételek, úgy lesznek egyre komplikáltabbak maguk a kocsik.

Hellyel-közzel igaz, hogy amióta az autó nem luxus-, hanem fogyasztási
cikk - tehát bő negyven éve - azóta mindig is félkészek voltak a szériák
első eresztései. Kiváltképp a német autógyárak, de a franciák, az olaszok és
az angolok is hajlamosak arra, hogy a bemutatás előtti órákban még
változtatásokat eszközöljenek egy-egy új típuson.

Ezek az akciók általában azért szükségesek, hogy a konkurencia legutolsó
pillanatban napvilágra hozott ötleteivel tartsák a lépést, de előfordulhat,
hogy egy előállítási költséget csökkentő, új eljárást vezetnek be így. A
kilométerek millióin át tesztelt autókba utólag beleszorított, csak kevéssé
kipróbált megoldások pedig sokszor megbízhatatlansághoz vezetnek.

Ami az előszériáknál igazán bosszantó hibának bizonyul, és a kocsi alapvető
szerkezeteinek megváltoztatása nélkül módosítható, azt már a piacra dobás
első heteiben elkezdik kijavítgatni a konstruktőrök. Általában egy-másfél év
alatt jut el oda a széria, hogy komolyabb változtatás nélkül már nem lehet
jobbá tenni a konstrukciót.

Rondább, de jobb autó
Autóvásárlási tippek: első széria (2. rész)

Ha valami eltévedt jávorszarvas közbe nem lép, vagy néhány autó fel nem
röppen az autópálya aszfaltjáról, a nagyobb beavatkozást igénylő
fejlesztéseket csak a modellfrissítés, szakzsargonnal élve a facelift során
végzik el a típuson. Ilyenkor kerülhet módosított fékrendszer, átdolgozott
futómű, új motorszéria, más ülésgarnitúra, vagy több légzsák az autóba.

- - - - - -
Csikós Zsolt
2001. október 3., szerda 7:56

Ezek a második szériás autók - amelyeknél soha nem új modellről beszélnek a
gyárak, hanem állandóan azt emlegetik, hány ezer ponton módosították a
konstrukciót. Ezek pedig általában sokkal jobbak, mint a korábbi eresztés.
Megszűnnek, de legalábbis jelentéktelenebbé válnak az ergonómiai
hiányosságok, kisebb lesz a fogyasztás és a zaj, nagyobb a végsebesség, jobb
a stabilitás, divatosabb a design.
Mivel a modellfrissítések az autóiparban az eredeti verzió bemutatását
követő három és öt év között következnek be, ezalatt bőven akadnak olyan
újítások az iparban, amelyeket mind-mind be lehet építeni a külsőre alig
megújult modellszériába. Ilyen lehet például az elektromos rásegítésű
kormányzás, a menetstabilizáló elektronika, vagy az indításgátló.

A facelift azonban melegágya az újabb hibáknak: általában olyan sok ponton
történik beavatkozás, hogy óhatatlanul előjönnek újabb problémák. Kivételt
képeznek a japánok - ők egyszer megtervezik az autót, és rettenetes
alapossággal tesztelik, minden rendben van-e. Aztán akár előjöttek
bombasztikus újításokkal a többiek, akár nem, az általuk megbízhatónak
ítélt, végleges verziót dobják piacra.

Végül amint azt megszokhattuk - ezek az autók szinte egytől-egyig
felkerülnek a megbízhatósági listák élére. Sokan mégis lenézik őket, hiszen
nincs bennük mondjuk kék műszerfal-világítás, meg hat légzsák, meg ESP.
Viszont jól működnek.

Az egyik nagy utólagos tákolgató a Ford. Érdemes visszaemlékeznünk, hogy
például a legutolsó Escort az autóiparban szokásos egy helyett három
modellfrissítést (azaz összesen négy szériát) ért meg, de a hetekben
bemutatott új típus előtti Fiesta is kapott már két faceliftet, mire
sikerült kiseprűzni a palettáról. Az újabb verziók pedig minden esetben
fényévekkel jobbak voltak a korábbiaknál.

Minden modellfrissítés után előfordultak hibasorozatok, ezeket általában
tíz-tizenöt hónapon belül kijavították. Aki ma Ford Focust vesz, sokkal
megbízhatóbb autót kap a pénzéért, mint a tökéletesen azonos kinézetű, ám a
tulajdonosaiknak meglehetősen sok bosszúságot okozó korai példányok
egyikével.

Emlegethetjük a Fiatot is, ahol nemcsak a megbízhatóság, de a kialakítás
minősége is hétmérföldes csizmával lépeget előre, ahogy öregszik a modell. A
korai Fiat Bravók például imbolygó, zavaróan könnyű kormányzású, zörgős,
kellemetlen váltójú kocsik voltak. Jött két alig észrevehető facelift, s a
végére kifejezetten sportos lett a futómű és a kormány. Sokszorta pontosabb
a váltó, s a burkolatok, amellett, hogy a megjelenésük is szebb lett, szinte
pisszenést sem hallattak macskakövön.

A Lancia Kappa is hasonló átváltozáson ment keresztül. A korai szériák
gusztustalan, kerregő motorhangja, támolygó futóműve és csörömpölő belseje
után a következő szérián nem győzött álmélkodni az autós társadalom: halkan,
fenyegetően, de kellemesen morajló motorok, remek úttartás, síri csend és
elfogadhatóbb fautánzat hűtötte le a típus addigi kritikusait.

Így legyél okos, amikor megkérdezik - "te, vegyek Lancia Y-t? Olcsó, de a
haver azt mondta, hogy zörög, meg keresztbeáll és nem megy." Közben persze
volt egy frissítés, rendbe tették a kárpitpatentokat, áthangolták a
futóművet, más beszállítót választottak a gumikhoz és a kocsi olyan lett,
mint az álom. Ha ilyenkor az a válaszod, hogy persze, nyugodtan vedd meg,
két lehetőséged van: a) a haver előtt örökre elveszted az autós hiteledet;
b) kipróbálja a kocsit és a másik haver lesz a hülye. Pedig ugye, könnyen
megeshet, hogy mindkét vélemény igaz.

De nemcsak a lazább márkák, hanem még a presztízsgyártók is beleesnek ebbe a
hibába. A Volvo korai S40-esei imbolyogtak (úgy látszik, ez egy korai-modell
hiba), zörögtek (ez is), zajos volt a motorjuk (na még ez is), gyenge volt a
fékjük, akadozott a váltójuk. Aztán eltelt néhány év, és a széria, ha
klasszis nem is, de minden ponton sokkal jobb lett.

A Mercedes is seregestül követ el hasonló hibákat. A W124 széria bemutatását
követően taxisok ezrei tüntettek a márkaképviseletek előtt Németország
nagyvárosaiban, annyira betegek voltak alig néhány hónapja megkapott autóik.
Hip-hopp egy kis javítgatás, majd jött a második, alul teli műanyagos
(Sacco-deszkás) sorozat - márpedig erről az autóról szoktak könnyes szemmel
nyilatkozni a mai fuvarosok, micsoda elpusztíthatatlan egy tank volt.

Régen se volt más a helyzet, ha például a Mercedesnél maradunk, elővehetjük
a '68-ban elkezdett W115-ös szériát. A szervesanyag-alapú
karosszéria-szigetelések miatt meglehetősen gyorsan, mélyen elrohadt a
kasztni, az ablaktörlők az oldalablakokra átláthatatlan sárfüggönyt
csapattak bizonyos esőmennyiség mellett, az ablakok szövettel burkolt
gumisínjei pedig ideális táptalajt képeztek a mohának.

Jött a második széria 1973 végén, amelyiknél már szintetikus
karosszériatömítéseket, a szélvédő szélén vízelvezető terelőlemezeket,
műanyag alapú ablaksíneket, ráadásul kevésbé balesetveszélyes biztonsági
kormányt, fejtámlás üléseket és nagyobb felületű külső tükröket alkalmaztak;
ergo a kettes széria sokkal jobb lett.

Persze lehet ellenpéldákat is mondani, mint például az MGB sportkocsi, vagy
az Alfa Spider. Mindkettőt az amerikai környezetvédelmi és balesetbiztonsági
szabályok ölték meg: a szép, krómos, ízléses kinézetű korai szériákat a
hetvenes évektől gusztustalan műanyag orr- és farrész csúfította el, a
kezdetleges katalizátorok tucatjával ölték ki a lóerőket a motorokból, az
MG-nél pedig arra is rájöttek az USA-beli hatóságok, hogy a kocsi lökhárítói
túlságosan alacsonyan vannak a szabványhoz képest, ezért a konstruktőrök a
probléma orvosolására jobb híján megemelték a kocsit pár centivel, amivel
leginkább egy rosszul kihasználható pickupot sikerült létrehozniuk.

Általánosságban azonban igaz, hogy a második szériás autó mindig jobb, a
szérián belül pedig minél később veszi meg valaki a kocsiját, annál jobban
jár. Sajnos ezek a módosított, újabb kivitelek a legtöbb esetben
meglehetősen gnómul néznek ki. Három-négy év alatt újabb divatirányzatok
keletkeznek, s a korábbi stílus szerint tervezett kasztnira ráaggatják az új
hullámot képviselő, más vonalú és színű lámpákat, hűtőmaszkokat, kötényeket
és kerekeket - amelyek persze teljesen elütnek az autó alapjellegétől.

Gondoljunk csak az Avantime-hoz igazított, szögletes, sci-fi elejű, ám a
gömbölyű építés legjobb hagyományai szerint még domború hátsó ablakú, kettes
Renault Clio facelift utáni variációjára (a mostanira). Vagy akár a
Mustang-hátsólámpás, krómmaszkos első nagypolszkit leváltó, a gdanski
hajódokk-büfé szocreál stílusában átdolgozott, dobozlámpás, full-plasztik
elejű második verzióra.

Persze léteznek dizájnban is ritka kivételek, mint például az Opel Omega
mostani, a korábbi lárvaarcúnál visszafogottabb orrú kivitele, de lényegében
mindig igaz: autóvásárlásnál nem árt megvárni a modellfrissítést követő egy
évet. Rondább, de jobb autó lesz a jutalom.

Mielőtt valaki 307 fikázással vádolna. Két éves használt Focust vettünk 1 hónapja. 1.8 DI TD.
Az autó 30 ezret futott eddig, és egy évvel a Focus megjelenése után gyártották. Erre most nem működik a központi zár. Hát van ilyen. Jobb mintha leállt volna Hannover-nél.

flakkon

u.i.: A Focuson 1 gombnyomásra zár(t) a kp. zár. Pár mp-en bellüli ismételt nyomásra reteszel(t), és bekapcsolt a riasztó. Ezután bellülről nem lehetett kinyitni.
1. nyitásra meg csak a vezető ajtaját nyitja.

u.i.2: Mennyiért fogják javítani az alumínium motorháztetőt, ha elcsaptok egy kutyát? Nem rosszindulatból kérdezem! Egy karosszériás ismerősöm ezért nem vett 307-t :) A 206HDI-vel 1 év és 100e km alatt 3 állatot ütött el. A kocsival teljesen meg van elégedve.

flakkon Creative Commons License 2001.11.21 0 0 408
Hello!

Egypár mondat az esetedről.
Szerintem neked nem járt csereautó a rossz tükrök miatt.

Fel vagy háborodva azon, hogy miért nem ők mutatták meg hogy be lehet állítani kézzel a tükröt. A válasz rá az hogy emberek. Nekem ne mond azt, hogy te egy végigdolgozott nap után egy akaratos, pattogós ügyfél kifogásait hallgatva kapásból köpnéd a megoldásokat.

A márkaszervizekben is emberek dolgoznak, az emberek minden hibájával együtt.

Viszont a következő tényleg túlzás:
"Kérdésemre, miszerint ő közlekedésre alkalmasnak tart-e oly járművet, melynek tükreit nem lehet a vezetőhöz igazítani, azt válaszolta: ő nem szokta a felesége autóján elállítgatni a tükröket, ez nem tartozik az ügyhöz."

Ez hiba volt a részéről. Normális esetben itt kellett volna utána néznie, lehet-e manuálisan.
Viszont, mint írtad a feleségeddel együtt voltál. Nem vezethetett volna Ő a neki beállított tükrök segítségével? Ha tényleg Ő is ott volt, te se gondolkoztál logikusan.

A vevőnek mindig igaza van szöveget meg jól elő lehet kapni, csak sajnos mint sok más frappáns mondás esetében, ezt se lehet minden helyzetben alkalmazni.

Véleményem szerint Nagy István rosszul reagált a kifogásaidra, és nem állt túl diplomatikusan a dologhoz, ami az ő foglalkozásában nem egy jó húzás, de ilyen mindenkivel megesik.
Viszont te is túlreagáltad a dolgot.

flakkon

Előzmény: Az Utolsó Európai (407)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.21 0 0 407
Kedves Leslie!

Az én véleményem a következő:

Ha valaha hallottál volna arról, hogy kicsoda az ügyfél, akkor tudnál róla valamit, amit kultúrált szervezetekben mindenki tud, aki nem akar éhenhalni. Mégpedig azt, hogy
1. Mindig igaza van;
2. Amennyiben mégsem lenne igaza, úgy az 1. pont lép érvénybe.
A mi cégünknek is vannak ügyfelei, és természetesnek veszem, hogy mindig igazuk van. Engem azért fizetnek, hogy őket minél jobb színvonalon kiszolgálhassuk, és minél kevesebb okuk legyen panaszra.
Sajnálatosnak tartom, hogy nálatok szemlátomást nem ez a helyzet. Ha a főnököd volnék - ami paradoxon jellegű állítás, mert ha így volna, kb. 5 másodperc múlva már nem lennél a cég alkalmazottja -, megkérdezném tőled: honnan veszed a bátorságot, hogy kioktass egy ügyfelet? Miféle vevőszolgálat az, aminek Te a veztője lehetsz? Bár voltaképp azzal, hogy olyan színvonalú munkát, amilyent az én autómmal elkövettek, te megfelelőnek tartasz, ez világossá is vált.
Mondd csak: Te is ilyen színvonalon végzed a dolgod? Mert ha igen, akkor javasolom számodra mondjuk a méhészetet, s majd ha szakmai kétbalkezességed nyomán szénné csíptek a kis rovarok, akkor nekik magyarázgasd, hogy jogos-e a szurkálás vagy sem...
Gyönge humorizálás helyett inkább arról csipoghattál volna valamit, hogy miért adnak át autót úgy, hogy azon valami nem működik rendeltetésszerűen? Vagy ecsetelhetnéd, miért nem jutott eszükbe a hiba kijavításának kudarcára ráébredve közölni, hogy kézzel is állíthatom a tükröket anélkül, hogy kárt okoznék a szerkezetben? Köteles vagyok ezt tudni? Vagy a feleségem köteles? Bezzeg ha hozzányúl az ember és elszúr valamit, a magadfajtának a legnagyobb a hangja, hogy mi tettük tönkre a cuccot, igaz? Egy kis alkalom a garancia elvesztésére, igaz? Egy kis plusz jövedelmi lehetőség, igaz? Igaz? Igaz? Igaz?

Azt ajánlom: lapíts, tanulj és olvass el néhány szakkönyvet a vevőszolgálatról, mert halvány közöd nincsen hozzá. S örülj, hogy erre még nem jöttek rá olyanok, akiknek hatalmuk van fölötted és számít nekik ez a dolog egy fikarcnyit is... Ez a Te nagy szerencséd.

üdvözlettel
AUE

Előzmény: Az Utolsó Európai (403)
mezga geza Creative Commons License 2001.11.21 0 0 406
Amugy 1 Opel Corsa 1.2C ity full fapadom van, remelem mar nem sokaig.

Egy 307 Xsi-t szeretnek, remelem lesz 1.6-osban is mert nemtom lesz e penzem a 2.0-re :-)

Előzmény: mezga geza (404)
RHCP76 Creative Commons License 2001.11.21 0 0 405
Sziasztok,

igaz nincs Peugot-om, de nekem is támadt már nézeteltérésem másik márkakereskedővel. Ők sem tökéletesek, de ha elcsesznek vmit legalább igyekeznek udvariasnak lenni, és jóvá tenni /legalábbis most úgy néz ki, még folyamatban van az ügy/. Ha ilyen ember ül vhol ügyfélszolgálati vezetőként, akkor érthető, hogy miért olyan a hozzállás a kedves vevőkhöz. Ha vesz az ember 1 közel 4 millás autót, és az 1,5 hónaposan feldobja a talpát, ezek után a szervíz nem javítja ki tökéletesen a hibát, figyelmetlenségből vagy hozzá nem értésből akkor szerintem igenis jár a csere autó. / Ha jogilag nem is járna legalább a azért illene adni, hogy helyre hozzák vhogy a bakijukat. / De hát ez itt Magyarország. Jobb ha megszokjuk.

Üdv.
RHCP76

Előzmény: Az Utolsó Európai (403)
mezga geza Creative Commons License 2001.11.21 0 0 404
Hat eleg erdekes...

Nem tudom mit szolna Leslie baratunk ha venne 4M -ert egy TV azt ha nem mukodik visszaviszi es megcsinaljak de csak fekete-feher lesz a kepe es aszongyak neki, hogy amig nem tudjak megcsinalni addig nezd ezt mert ez is mukodik.

A szervizeseket meg nem kell felteni egyik haverom meselte amikor meg marka szervizeben dolgozozzott es miket latot. Ott b@sztak at mindenkit ahol lehetett.Pl Ment egy csavo, hogy valami furcsa zorej jon a kipufogotol. Meghuztak rajta 1-2 csavart, hegezgettek 1 kicsit, lefujtak azt azmontak, hogy ki kellet cserelni ujra azt a muki meg perkalhatott. Ha keri a regi alkatreszt akkor adnak valami szart a raktarrol.

En is vittem a kocsim 60e szervizre, mar az is eleg erdekes volt, hogy 110e volt a szamla de, hogy 2 hetre ra kormanypersejt is kellet cserelni 20e-ert az mar egy kicsit gyanus. Azt is el tudom kebzelni, hogy 2 dolgot megcsinalnak 1 -et elrontanak igy biztositva a folyamatos munkat maguknak. Persze lehet, hogy nem ez az altalanos es csak en fogtam dehat nem altalanositok csak ilyen is van.

Bocs ha hosszu voltam.

Előzmény: Az Utolsó Európai (403)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.21 0 0 403
Minden Peugeot-s márkatárs figyelmébe ajánlom az alábbiakat.

A következő levelet kaptam emailben a mai nap:

"(általam egyáltalán nem tisztelt) ,,Az Utolsó Európai!!!”

Az Indexen közzétett 1151-dik hozzászólásod, töténeted, késztetett arra, hogy billentyűzetet ragadjak!!!
Egyébként nem szoktam hozzá szólni egyik topichoz sem, de most kényszerítve érzem magam, hogy írjak neked! Előre bocsájtom, hogy a Centrál Peugeot-hoz semmi közöm nincs! Annyi közöm van a szakmához, hogy egy márkaszerviz vevőszolgálat vezetője vagyok, és teljesen egyetértek a Centrál munkafelvevőjével! Mélységesen felháborító a stí-
lusod! Ha nem tudtad volna felvilágosítalak, hogy a nem működő elektromos tükröket is lehet
kézzel állítgatni, a tükörlapok kézzel való tologatásával ! Vagy esetleg nem volt olyan autód ami mechanikus tükrökkel volt szerelve? Már úgy jöttél a világra, hogy elektromos volt a kőbölcsőd is? Egyébként valóban nem jár (neked sem) csereautó ha rendeltetésszerű használatra alkalmas a gépkocsi! Márpedig ez a ,,hiba” nem gátolja a használhatóságot!!!
Attól, hogy valakinek 3 Peugeot-ja is van (lesz) a családban nem ok arra, hogy a magas lóról
beszéljen és írjon valakiről, valamiről!!!

Ennyi lett volna: Leslie (akinek igaz, csak egy 306-osa van) "

Az én válaszom:

"Kedves Leslie!

Leveledet itt nem kommentálom. Természetesen fölteszem az internetre a megfelelő topicokba, hogy lehetőleg minél több ember olvashassa.
Remélem, igazad biztos tudatában örömmel veszed ezt a hírt.

üdv
Az Utolsó Európai"

zetecR Creative Commons License 2001.11.21 0 0 402
"padlógázas gyorsítást észlelve lekapcsolja a klíma-kompresszort"

ezt már a Fiesta manuális klímája is tudja...

Előzmény: Varshi (400)
spence Creative Commons License 2001.11.21 0 0 401
Varshi!

De hogyan hagyod ott őket? Mint megtudtuk, már az autó átadásának napja előtt kiegyenlített a vételár hátraléka a Peugeot-nál. Nincs az az ügyvéd, aki ebből kihúz. Peresítve pedig max. értékcsökkenést tudsz bizonyítani. (Ebben az esetben jószerivel azt sem.) Ezért csak foglaló, a vételár hátraléka pedig a megtekintés után. Semmilyen Peugeot-val történt vis maior nem indokol ilyen szerződéskötési gyakorlatot.

sp

Előzmény: Varshi (399)
Varshi Creative Commons License 2001.11.20 0 0 400
Meséljetek már egy kicsit a digit. klímáról, plíz!

Van elég okos ahhoz, hogy egy padlógázas gyorsítást észlelve lekapcsolja a klíma-kompresszort, hogy emígyen legyen elég kraft a gyorsításhoz?

Ez a (hőfokbeállításra képes) klíma hogy működik, ha hideg van odakint, és csak fűteni kell? Akkor is működik a kompresszor? (És emígyen befolyásolja a motor erejét és a fogyasztást?)

Jobban fűt, mintha nem lenne klíma? (Valami külön fűtést használ, vagy "csak" a motortól veszi a hőt)?

Thx;
Varshi

Varshi Creative Commons License 2001.11.20 0 0 399
DaddyPop:

Ez döbbenet! Ideges leszek már attól is, ha csak újra belegondolok a történetbe. Amikor először elolvastam, leginkább "baltázni" lett volna kedvem a hazug pofájukba... :-(((

Kár, hogy ilyenkor nincs annyi erő az emberben, hogy szemen köpje őket, és akár még a foglalót is elveszítve (50-100ezer Ft.?)) otthagyni őket - hisz később ennél jóval többet bukhatsz, ha ugyan ilyen szemetek!
Vagy pedig egy ügyvéd ismerőssel konzultálni, és "elállni a szerződéstől". :-/

sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 398
helló Myke!

jómagam a Kovácshoz járok 98 óta és eddig semmi nagy probléma nem volt velük
Mondjuk a belső huzatot elcserélték az autómban, de ez az eladógyerek hibája volt. A szervíz pontos, megcsinálnak mindent.
üdv:
sabian

Előzmény: Myke (394)
Myke Creative Commons License 2001.11.20 0 0 397
Hali,

Félreértések elkerülése végett: nem haragszom a Fábián-ra, mint cégre, vagy a Centrálra. Csak egy olyan céggel üzletet kötni, ahol már az egyik kereskedő több* is átvert... nem tudom... az ember (elítélhető módón) feltételezi, hogy a többi sem lesz jobb... de örülök, hogy veled rendesek voltak!

A Centrálról meg annyit, hogy túl sok kedves ismerősömmel történt hasonló story ahhoz, hogy egy ilyen cégben megbízzak...

4 milka elköltése pedig szerintem igenis bizalom kérdése...

Előzmény: aamen (396)
aamen Creative Commons License 2001.11.20 0 0 396
hmm.

szinten Fabian, bementem az uccarol, mondtam, hogy szeretnek tesztvezetni egy hdi 307-est, a holgy kert par perc turelmet, hogy van-e hdi, eppen volt, ugyhogy tesztvezettem.
teljesen normalisak voltak, sot, az egyetlen kereskedes, ahol megadtak volna a hdi110-re az 5 %-ot.

hali,

aamen

Előzmény: Myke (394)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.20 0 0 395
Myke!

Én a Kovácsékat még tudom ajánlani. Ha adsz e-mail címet, neveket, kedvezményeket is írok. De van köztünk benfektes ember is. :-)))
Kérdezd knbm-t!

Előzmény: Myke (394)
Myke Creative Commons License 2001.11.20 0 0 394
Sia Sabian! Sziasztok 307 fan-ek!

307-es oroszlán vásárlás előtt állok. Sajnos már most a kereskedőkkel folytatott tárgyalások során sokat szívtam és még valószínűleg szívok.

Egy rövid példázat: a Fábiánnál tesztvezetést igért az egyik kereskedő (kb. 4-szer egyeztettem vele telefonon). A cégemtől elég nehéz volt elszabadulni, de a megbeszélt időpontban ott voltam és hamarosan majdnem be is mutattam a Postabankos macis figurát. Az "úriember" ugyanis közölte: nekik nincsen teszt-autójuk nem is volt?! Hát akkor mibe akart ez a *** beültetni: egy játékautóba vagy csak poénból ültetett fel.

A másik nagy húzása az volt, hogy az általam kinézett oroszlánt eladta a fenekem alól. Azzal hitegetett, hogy persze minden oké, a mai napon felhívom és nyélbe ütjük az üzletet. Hát mondanom se kell az autó(m) már mást boldogít... ja és a "kolléga" is, mert engem többet már NEM!!!

Egy ilyen emberrel egy majdnem 4 milkás üzletet kötni: SOOOOOHHHHHAAAA!! Nem is értem, hogyan lehet ilyen kereskedőket felvenni és foglalkoztatni?! Professzionális hazudozógépek... perszer tiszetelet a kivételnek...

Apropó kivételek: Van olyan kereskedő vagy cég (vagy fordítva) akivel kapcsolatban kellemesebb élményetek is van? Centrál és Fábián kizárva!!!

De azért egy dolog biztos: sok köcsög kereskedő ide-vagy-oda az oroszlán azért mégiscsak oroszlán... és nekem nagyon tetszik :-)

Előzmény: sabian (392)
mackor Creative Commons License 2001.11.20 0 0 393
Szerintem csak vidéki szalonban érdemes autót venni. Ott sokkal kevesebb a potenciális vevő, így jobban megbecsülik, ha valaki 4 millát akar náluk hagyni. Na persze több idejük is van egy ügyfélre.
Én is baromi ideges lettem a leírt centrálos eset láttán....
Viszont nemrég voltam első olajcserén a Gablini M3-nál, velük elégedett vagyok, bár egy olajcserén nincs mit elszúrni. Castrol TXT softec plus olajat tettek bele 18 rugóért.
sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 392
drága fakezű!

azt hiszem, hogy erről nem az autó franciássága tehet, sokkal inkább a Centrál HA KS és mindenki egyéb magyarsága
Egyébként más márkáknál hasonló esetek forognak fenn: rossz emberek, rossz helyen
Ügyfélszolgálat: egy nagy büdös zéró (tisztelet a kivételnek)
sabian

Előzmény: fakezu (390)
sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 391
szomorú és felháborító
komolyan én lettem ideges attól, hogy olvastam :(
együttérzésem!
de azért remélem jól érzed magad az oroszlánban és innentől kezdve minden simán fog menni... Ámen
sabian
Előzmény: Törölt nick (389)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.20 0 0 389
íme az ígért tanmese:
(bocs, hogy kissé hosszú lesz, de igyekszem mindent korrekten leírni.)

Július 12-én, csütörtök délután a centrálnál 2% árengedményben megegyezve, lefoglalózom a kiválasztott 307-est és aláírom a megrendelőt. (Az árengedmény fejében gyári riasztót és gyári szőnyeget kérek és "kapok".) Mivel külső finanszírozó bankot (Summit) hozok, akivel szerződésük még nincs, megállapodunk az eladó sráccal (K. Sándor) hogy még aznap felveszi a kapcsolatot a bank ügyintézőjével a papírmunka elintézése végett. Én természetesen magam is egyből felhívom a banki ügyintézőt, hogy ő is próbálja keresni K.S.-t. Aznap este hív a Summit-os hölgy, hogy egész délután/este hiába próbálkozik, hiába hagy üzeneteket, K.S.-t nem tudja elérni. Megbeszéljük, hogy másnap délelőtt bemegyek a Summithoz (ami egyébként a centrállal szemben van) "addigra nyilván K.S. is előkerül" és megkötjük a finanszírozásra szóló szerződést.
Másnap "természetesen" mindketten hiába várjuk K.S. jelentkezését ("vajon miből élnek ezek?" - tűnődünk), ülünk a Summitnál és nézzük egymást, valamint számtalan üzenetet hagyunk K.S.-nek hogy hívjon vissza, hiszen amíg ő nem szolgáltatja az adatokat addig a Summit sem tudja előkészíteni a szerződésemet. Lényeg, hogy az egész napunk (!) feleslegesen rámegy, de K.S. nem tartja fontosnak, hogy jelentkezzen, hiába a rengeteg üzenet. Egy másik centrálossal nagy nehezen sikerül előkotortatnunk a kocsim adatait, hogy legalább a Summit dolgozhasson a szerződésen. Mikor ez megvan, kb. du. 4 óra körül átmegyünk személyesen a centrálhoz, hogy KS fejére próbáljuk az íróasztalát... "Érdekes módon" nem kapott üzeneteket, szerinte az újonc telefonközpontos lányok hibájából, stb, stb... (Hogy magától miért nem jelentkezett, arra semmi magyarázata nincs...) Mindenesetre legalább kegyeskedik aláírni a szerződést a Summit-tal...

A következő hét többnyire telefonálgatással telik: centrál bejelenti, hogy a megrendelt gyári CD-tár jelenleg nincs raktáron, de mivel jelzem, hogy ez számomra fontos munkaeszköz, valamint az új kocsival az átvétel után egy héttel hosszú külföldi útra indulok, megígérik (KS), hogy az átvételre ez is "MINDENKÉPP" meg lesz. KS szerint hétfőn, de legkésőbb kedden (24-én) átvehetem a kocsit minden extrával együtt.

Hétfőn jelzi, hogy már itt van náluk a kocsi, intézik a papírokat és kedden, de legkésőbb szerdán(...) át is vehetem. "Igen, természetesen a CD-tárral együtt." Kedd délelőtt KS tájékoztat, hogy "valószínűleg csak késő délutánra lesz meg a rendszám és a forgalmi, de akkor átvehetem." Rendben - válaszolom - de "ugye az autó már kész van, minden extra beszerelve???" "TERMÉSZETESEN IGEN" - válaszol KS... - "a CD-tár is?" - "Igen!"...
Délutánra aztán kiderül, hogy CD-tár nincs, sőt az autóhoz még hozzá sem nyúltak - és rendszám/forgalmi sincs még. (Közben a Peugeot Hungáriánál rákérdezek, hogy ugyan mikor is rendelte meg tőlük a centrál az én CD-táramat. Kiderül, hogy egy napja...) Ekkor már a centrál vezetőjével, H.Andrással veszem fel a kapcsolatot - természetesen nem azt sérelmezem elsősorban, hogy a forgalmit nem sikerült megszerezniük, hanem azt, hogy az embere folyamatosan szívat és kamuzik. H.A. igyekszik megértőnek mutatkozni, de azért világosan értésemre adja, hogy "ezek a fiatal értékesítők" milyen fontosak számára hiszen "sok kocsit adnak el"... Próbálok célozni arra, hogy talán ennél "kicsit" hosszabb távra kéne gondolkozniuk, de hiába... Mivel arra is hiába várok, hogy H.A. magától felajánljon valamit, amivel ellensúlyozni próbálná az eddigi kellemetlenségeket a jó viszony érdekében, kénytelen vagyok jelezni ezen elképzelésemet. Az eredmény: H.A. "természetesen" közli velem, hogy "ő nincs abban a helyzetben, hogy bármiféle engedményt vagy ajándékot adjon" - de nagylelkűen felajánl egy reklám-esernyőt! Türtőztetem magam, és NEM mondom ki hangosan, hogy hova dugja az esernyőjét, ezért inkább csak üres kézzel elbúcsúzom.

Szerda (vagy csütörtök - a napban már nem vagyok 100%-ig biztos): a forgalmi még mindig nincs, H.A. tájékoztatása szerint azért, mert "az okmányiroda tévedésből valaki más rendszámát és forgalmiját adta ki a centrálnak". Felhívom az okmányirodát, ahol persze nagyot röhögnek ezen és közlik, hogy a kocsim papírjai még ott vannak náluk.
Közben jelentkezik K.S. kolleganője azzal, hogy K.S. már szabadságon van (egy nappal korábban, mint ahogy ezt nekem előre jelezte), ezért ő fogja átadni nekem az autót - CD-tár NÉLKÜL... Mondom, hogy ez nem OK, nekem számtalanszor megígérték - kérem, hogy valahonnan (pl. más kereskedőtől) szerezzenek nekem egy CD-t (AMIT ELŐRE KIFIZETTEM!!....). A csaj (a nevére hál' Istennek már nem emlékszem) rendkívül kimért és bunkó stílusban közli, hogy "ez van", döntsem el, hogy kell-e az autó vagy nem! ("Customer service", ó.....!)
Természetesen hívom H.A.-t is, baromira elege van belőlem (jópofa...;-) de megegyezünk, hogy (asszem) délután fél négyre bent lesz, akkor megbeszéljük a "problémáimat". Én ott is vagyok pontosan - ő persze nincs. VÁROK RÁ TÖBB MINT EGY ÓRÁT, amikor megjön, eszébe sem jut elnézést kérni, sőt LÁTVÁNYOSAN DÜHÖS, amiért még mindig ott vagyok!... Semmilyen megoldási javaslata nincs, bármiféle, legalább gesztus-értékű kárpótlástól határozottan elzárkózik, de azért igérgeti, hogy a jövő hétre kerítenek nekem valahonnan egy CD-tárat. (Ja: és még felajánlja a kiolvasott HVG-jét........) Nincs sok választási lehetőségem: az időközben befutott rendszámmal átveszem a kocsit az azóta még sértődöttebb és bunkóbb csajtól. (Végül is miért is lenne megértő - vagy horribile dictu: kedves - velem? Csak néhány milliót hagyok ott náluk...!)

Eddig a pontig már olyannyira elegem van az egészből, hogy legszívesebben visszakérném a pénzt és próbálnám elfelejteni a centrált meg a Peugeot-t, de erre már nincs lehetőség. Fiatal üdvöske kb. 3 és fél perc (!) alatt rendkívül utálatos modorban átadja az autót, megmutatja hogy melyik gombbal kell kinyitni, hol a pótkerék, melyik az ablaktörlő, hol kell bekapcsolni a lámpát - és ennyi. (Ezekre természetesen magamtól soha nem találtam volna rá....) A riasztót és a központi zárat illetően megkísérlek egy EGYSZERŰ kérdést intézni hozzá, de hamar kiderül, hogy reménytelen: egyrészt gőze nincs az egészhez, másrészt KIOKTAT, hogy ilyenekkel majd a szerelőket nyaggassam - de természetesen csak HOLNAP.

OK, igyekszem örülni az új autómnak, tetszik is... Másnap aztán észre veszem, hogy az igéretek szerinti (és a számlán is szereplő!) "gyári" Peugeot szőnyeg HELYETT egy vacak, csúszkáló szar van a padlón, amiért pl. a Tescoban nem kérnek tőbbet 1200Ft-nál... A gyári kézikönyvet olvasgatva az is kiderül, hogy a kocsimban hiába keresem a gyári riasztó, a középkonzolra tervezett kapcsolóját - ezt centrálék lespórolták róla, helyette viszont ott éktelenkedik egy 10Ft-os LED. Utána is járok a Peugeot Hungáriánál: igazam van, oda valóban meg kellett volna rendelniük azt a kb. 1200Ft-os kapcsolót... További észrevételem: a hátsó ajtó viszonylag nehezen csukódik, néha csak harmadszori leCSAPásra záródik be. Természetesen visszamegyek a centrál szervizbe.

A szervizvezető nem túl érdeklődő arckifejezéssel végighallgat, majd megnézi a kocsit. A nehezen záródó hátsó ajtóra (egyszer kipróbálva azt) mindjárt "tutti" megoldással is szolgál: "csak meg kell nyomni az ajtó bal oldalát becsukás közben"!! (Voilá! Le vagyok nyűgözve.....!) Miután láthatólag meg van elégedve magával, hogy íly frappánsan "megoldotta" az egyik problémám, próbálkozom a másik gond tárgyalásával: hol van a riasztó kapcsolója? Közli és mutatja, hogy egy nyomógombot ("szokás szerint") felfúrtak alul, a biztosítéktábla közelében. Mondom, hogy ez nekem nem elég jó, és kérem a gyári kapcsoló beszerelését. Válasz: "ez a gyári kapcsoló - amit a kézikönyv rajza mutat, az KIZÁRÓLAG a gyárból eleve riasztóval érkező modellekben van." Nem egészen értem, akkor én most nem eredeti gyári riasztót kaptam? "De igen, de ez a kapcsoló ahhoz nem jár." - MIÉRT NEM????? :))) Egyszerűen röhej, hogy eladnak nekem egy 90e Ft-os riasztót a négymilliós autóhoz, de az 1200 Ft-os kapcsoló már nem fér bele az üzletbe.....! "Nem érdekel, nekem kerítsenek egy ilyen kapcsolót, és építsék be - nem fogom nézegetni azt a házi-ipari kivitelű LEDet....!"
Nagy nehezem megállapodunk ebben, közben persze a lakatos szerencsére felülbírálja a főnökét az ajtózárat illetően, és közli, hogy azt bizony cserélni kell. OK, jövő hétre ígérik - addigra kaptam újabb ígéretet a CD-tárra is, gondoltam egyúttal megcsinálnak mindent. (A szőnyeg miatt ekkor még nem is reklamáltam - már baromira untam az egészet...)

Következő héten hívom őket a megbeszélt napon - a riasztó kapcsolója megjött, a CD és az ajtózár NEM.... Kezdek ideges lenni, hiszen nekem néhány nap múlva külfüldre kell utaznom az autóval. Némi anyázás hatására mégis szereznek zárat is; CD továbbra sincs, de megyek, legalább ezeket szereljék be. Beszerelik a kapcsolót és az új ajtózárat is, látszólag minden ok - távozom. Útközben hazafelé észreveszem, hogy összebarmolták a középkonzol fém színű díszkeretét - nyilván csavarhúzókkal nekiestek a kapcsolók szerelése során. Másnap megint vissza: cseréljék ki a fém színű keretet, hiszen több helyen felsértették. Első reakciójuk: "OK, megrendeljük; 1-2 hét mire megjön"... Ragaszkodom hozzá, hogy cseréljék ki valamelyik átadás előtt álló, vagy teszt-autóból - aztán majd pótolják azt, ha megjött. Nagy nehezen beleegyeznek, megcsinálják, átveszem. Ahogy beleülök, látom, hogy ez a keret NEM OLYAN SZÍNŰ, mint az enyém. Ez ezüst színű, kicsit sötétebb, olcsóbb változat. Újabb reklamálás - a szervizvezető türelmemet és megértésemet kéri: "mindjárt vége a műszaknak", majd ha pár nap múlva jövök a CD-tárért, akkor megint kicserélik ezt is. Baromira elfáradtam az egésztől - beleegyezem és otthagyom őket.

Néhány nap múlva végre megjön a CD-tár, megyek, hogy beszereljék. A konzol díszkerete "természetesen" nem érkezett még meg, türelmemet kérik. Mondom: elfogyott. Végképp. Előhozatok velük egy átadásra váró másik 307-est, és abból átszerelik a keretet. A CD-t először nem tudják működésre bírni, hoznak egy másikat. Szerencsére az már működik. Megfogadom, hogy soha ide be nem teszem a lábam többet, már azért sem szólok, hogy a most beszerelt dísz-keretet is megkarcolták egy-két helyen - ELEGEM VAN!.... Elmegyek egy másik Peugeot-szervízbe, átnézetem velük a kocsit, futóműállítás, aztán végre elutazom két hétre.

Külföldön többször gondom akad a szar szőnyeggel, amit jó pénzért rám sózott a centrál. Néha látszólag ok nélkül felpörög a motor, míg rájövök, hogy az előrecsúszó szőnyegben néha fennakad a gázpedál!... Hazaérkezés után mutatom a Gablini szerelőinek, hogy már megint mit szívtam a centrálosok szarrágása miatt. Ők nem értik, hogy egyáltalán egy Peugeot márkakereskedő hogy rakhat ilyen vacakot az autóba, ami ezek szerint életveszélyes is lehet. Rábeszélnek hogy vegyek mély levegőt és mégiscsak menjek vissza a centrálba, hogy kicseréltessem a szőnyegeket. Felhívom H.A-t (centrál-főnök), baromira nem érti, hogy mi a bajom az ő szőnyegükkel, de "ha nagyon akarom, visszavihetem és kicserélik".. Megyek is egyből - és viszem az alkatrész-értékesítő fickónak az addigra (3 hét!!!!) meglehetősen el is használódott vacakokat. Persze ő "résen van": rákérdez, hogy ugyan már mikor is és HOL vettem én ezeket?? Mondom: "ne szórakozzon már, itt a centrálban és mindössze 3 hete" - mutatom neki a számlát is, amin ráadásul GYÁRI szőnyeg szerepel sokezerért... A fickó csak mosolyog, és közli, hogy "márpedig ez a szőnyeg NYILVÁNVALÓAN jóval régebbi", ergo én hazudok. Kedvem volna megkóstoltatni vele a szar szőnyegét, de "csak" a főnököt hívom ismét - H.A. lejön, és még mindig nem érti, hogy miért nem jó nekem ez a szőnyeg... Megkérdezem tőle, hogy vajon mennyibe került volna a cégének, ha történetesen karambolozok a hülye szőnyegébe akadt gázpedál miatt és beperlem... Nem hatódik meg, közli, hogy ő nem foglalkozik velem többet, "ők eddig is mindent megtettek értem", stb, stb.... ! Végtelenül modortalanul beszélnek mindketten, kikérik maguknak hogy én reklamálok a szőnyegük miatt, stb..... egyszerűen alig hiszek a fülemnek, pedig már kaptam ízelítőt eddig is a centrál ügyfélszolgálatából....! Kategorikusan elutasítják, hogy kicseréljék a szőnyeget gyárira (HOLOTT AZT FIZETTETTÉK KI VELEM!!!!!!!!) - csupán annyit tudok elérni, hogy legalább a pénzemet adják vissza (mármint a szőnyeg számla szerinti árát).

Ha már a pénztárban vagyok, megkérdezem az (amúgy segítőkész és megértő) pénztáros lányt, hogy miért szerepel "rádió-CD" a számlámon, mikor én CD-tárat vettem, nem pedig még egy rádiós készüléket a magnós-rádió mellé? (Korábban is feltettem már ezt a kérdést K.S-nak, de ő elütötte a dolgot annyival, hogy "ne foglalkozzak vele, csak adminisztrációs hiba, mert még nem vitték készletre az 5-lemezes CD-tárat".. Akkor hagytam is ennyiben a dolgot, mivel akkor még naívan bíztam abban, hogy számíthatok a centrálra, ha netán garanciális javításra kerülne sor.) Mindenesetre most már nem hagytam ennyiben ezt sem, kértem a gazdasági vezető segítségét is, aki megígérte, hogy kijavítják a hibát és új számlát kapok. (Csak halkan megjegyzem, hogy feltehetőleg az Apeh-et is érdekelhetné ez a meglehetősen "rugalmas" számlázási rend.....)

A történet vége annyi, hogy bár azóta nem jártam a centrálnál - és ez nem áll szándékomban a jövőben sem - a számlát rég visszaküldtem a gazdasági vezetőnek, de a korrigált verziót a mai napig nem kaptam meg tőlük, ergo jelenleg NINCS eredeti számlám az autóról...

Ha valakit (legyen az egy sorstárs vagy a Peugeot Hungária) netán további részletek érdekelnének, természetesen állok rendelkezésre. Ha pedig az a számomra abszolút váratlan fordulat állna be, hogy H.András kívánná tisztázni velem a történteket és valamiféleképp megpróbálná visszaszerezni a bizalmamat, természetesen ez elől sem zárkózom el, hiszen a fentiek nyilvánosságra hozatalával NEM az volt a célom, hogy lejárassam őket, hanem hogy másoknak segítsek az ilyen "ügyfélszolgálat" elkerülésében. Emberileg meg tudom érteni, ha valaki hibázik (persze csak akkor, ha e hibának nincsenek fatális következményei) - de azt semmiképp sem fogadom el, ha egy kereskedelemből élni akaró cég a fenti módon bánik a vásárlóival. És ez természetesen vonatkozik a Peugeot Hungráiára is, elvégre ők adták nekünk a centrált, tehát végső soron ők is felelősséggel tartoznak mindazért, ami egy általuk szerződtetett dealernél történik.

206GTI Creative Commons License 2001.11.20 0 0 388
Kicsit bővebben az Auto2-ről:
"A nemzetközi zsűri döntése alapján 2002-ben a Peugeot 307 viselheti "Az év autója" címet. A hazai eladásokban is jelesen szereplő modell az 55 fős zsűritől, melynek egyetlen magyar tagja Surányi Péter, az Autó2 főszerkesztője, 286 pontot kapott. A 244 pontot gyűjtő Renault Laguna második generációja mögött a Fiat Stilo hihetetlenül szoros versenyben maradt le 243 pontot kapva. A Mini 213 pontot aratott, a Honda Civic 174-et, a Citroën C5 119-et, míg a Jaguar X-Type 96-ot kapott."
warum Creative Commons License 2001.11.20 0 0 387
Az év autója 2002-ben a Peugeot 307 a második a Renault Laguna a harmadik a Fiat Stilo!
szistipisti Creative Commons License 2001.11.19 0 0 386
Köszi Knbm!

Így már értem. Azt a pár napot most már kivárom. :-)))

Előzmény: knbm (385)
knbm Creative Commons License 2001.11.19 0 0 385
A dolog nagyon egyszerű, azért kell így csinálni mert így szabályozza a Peugeotnál a kereskedelmi ügymenet és ennek sok oka van. Nyilván te is tanulsz abból ha megégeted a kezed, így van ezzel a peug is.
Az autónál, akkor indul el a vámkezelés, vizsgáztatás, hitel és okmányiroda ügyintézés ha megvan a tulaj. Minden művelet az Ö nevével fut.
Képzeld el az alábbi (megtörtént)esetet. Elmegy a polgár befizet egy autóra 10%-ot, a többit majd az átvételkor viszi. A kereskedő üzembehelyezi az autót az ügyfél nevére, de a manust egy nappal az átvétel előtt elüti egy autó és meghal. Ott van az autó az elhunyt nevén, de nincs kifizetve. A hagyatékot zárolják, így az örökösök nem tudják még akkor se kifizetni ha akarják, de mi van ha nem akarják, mert nekik inkább a zsozsó kell. Az autót a kereskedő nem adhatja el mert nem az ő nevén van. Sőt az autót is zárolja a hagyatékot kezelő közjegyző.
Ebben az esetben a kereskedő kivárja a hagyatéki tárgyalást ott igaozolja jogos követelését és a magyar bírósági ügymenet nek megfelelően úgy másfél két év múlva születhet egy jogerős döntés, hogy eladhatja az autót. Ekkor az autó értéke már sokkal kisebb mintt a hiányzó 90%, tehát polgári peres eljárást indíthat az örökösök ellen...
Magyarul, az üzembehelyezést nem lehet visszacsnálni ezért a forgalombahelyezést csak akkor engedi a Peug, ha anyagilag mindek ok.
Mivel a szabályokat nem Te írod így azt kénytelen vagy elfogadni, vagy nem veszel ott autót. Egyébként pedig bízz a kereskedőben mindaddig amig nem ad okot az ellenkezőjére.
Előzmény: szistipisti (382)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.19 0 0 384
Hali szistipisti!
A tükör baja a computer totális breakdown-jából származott, aminek viszont - a többi hibajelenséggel együtt - a gyári hibás akksi volt az oka. Az akku kicserélése után a computert is újra kellett frissíteni, nyilván ekkor történt valami baki, és a tükrök nem vették az adást.

Riasztóm pedig nincs. Nem hiszek a riasztókban.

Előzmény: szistipisti (382)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.19 0 0 383
Ilyet már én is próbáltam. Én azt tapasztaltam, hogy ötödikben is gyorsít a Hatvani emelkedőn. Ennek a rövid ötödik az egyik oka, 130-nál ugyanis 4000 körüli a fordulatszám, innen elég könnyen startol a gép (1800 fölött húzóképes minden fokozatban). Ebből az is következik, hogy nem a motorerő fogy el a végsebesség közelében, hanem a fordulatszám.
Leírásod alapján kizárt, hogy 1.4-es lett volna, a kétliteres alig jobb az 1.6-nál, úgyhogy valamelyik volt. A HDi-t nem volt alkalmam próbálgatni ilyen helyen, de úgy gondolom: nem okozott volna gondot neki a tempó tartása.
Előzmény: vinettu (380)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.19 0 0 382
Te Európai!
Mi volt a baja a tükörnek? Van-e riasztód, és milyen?

Más.
Meséljetek mán erről az autóátvételi procedúráról! Előbb kifizetem, megcsináljuk a szerződest, és a kereskedő pedig valamikor, amikor ráér majd szól, hogy mikor vehetem a át az autót? Tehát szerintetek az normális, hogy szolnak fizessem ki az autót, csináljuk meg a szerződést (mert annál gyorsabban tudjuk beindítani a folyamatokat) és csak rá egy hétre jön az autó a kereskedésbe, és csak arra rá minimim egy hétre ígérik (esetleg) az átadást? Mert szerintem az lenne a normális, hogy fizetek valamennyi előleget, és a végleges árat az autó átadásakor fizetem. Nem? Ha már kifizettem mindent, megcsináltunk minden szerződést, jó, hogy nekik nem sürgős? Persze még két-három hét sem a világ, de mit tehetek, ha véletlenül még 3 hétre se adják át? Ha nem fizettem volna ki mindent, talán motiválva lennének a gyorsabb átadásra. Lehet, hogy piti a problémám, de elég rossz érzés mindennap látni az autómat a kerítés mögött (ott megyek el előtte nap mint nap) és én pedig csak várok és várok... Meddig?

Előzmény: Az Utolsó Európai (379)
vinettu Creative Commons License 2001.11.19 0 0 381
Mármint megállítani az 1.6-ost.
Előzmény: vinettu (380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!