Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2004.09.29 0 0 12441
Előzmény: MALWIN (12440)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.29 0 0 12440
Előzmény: Thernitibi (12439)
Thernitibi Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12439
Szia.
Merre vannak a hajós feleségek?
Előzmény: MALWIN (12437)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12438
A Mühlenau, aki nem adta olyan könnyen magát egyik elszánt hajólesőnek sem!

 

Pedróék órákat vártak rá…

Én Verőcénél megpillantottam(fényképezőm sehol), rekord idő alatt haza a gépért, de azért nem menekült a galád! :-))))

További képek ITT
Előzmény: Pedrofon (12434)
MALWIN Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12437

Glob, kiköt egy kikötőben, odaáll a parthoz, keres egy ráérő darust, és felrakja.

Ennyi:-))

Előzmény: _Globetrotter (12436)
_Globetrotter Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12436
Egy teljesen naiv kérdés hogyan teszik rá a kabint, mikor kiér a tengerre, mert darut azt nem vettem észre a képen.
És azt véletlenül nem tudjátok hány hónapig, mennek ezek a hajók és merre.

A válaszokat előre is köszi.
Előzmény: Pedrofon (12434)
smith Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12435
Ma láttam menetben ezt a névtelen kistolót, a Remény nevű úszómunkagépet, plusz egy bárkát vitt lefelé 1558fkm-nél. A képeimen már többször szerepelt, a Dunaföldvárral szemközti kavicsrakodón szokott vesztegelni. Milyen hülye dolog, hogy nem adnak egy hajónak nevet... Egyébként gyanús, hogy ez a gép a nemrég emlegetett Prága testvére.
Pedrofon Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12434

Íme itt a MÜHLENAU!

Remélem Kurdeejay és Riversea is szolgál szép képanyaggal!

Előzmény: viking star (12433)
viking star Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12433

Ma, nemsokkal fél1 után egy újabb komáromi tengerjáró haladt át a városon völgymenetben.

 

Két órát vártunk rá a Lánchídon, de nem akaródzott jönni, végül sikerül pont egy olyan időpontot találnia, amikor épp nem a Lánchídon voltam. Gyorsvágtában a Lánchídra már nem sikerült visszajutni, de még mielőtt a rengetegbe eltűnt volna, elkaptuk:

 

http://fpress.hu/folyamhajo/ujkep/kepek/040928/Resize%20of%20DSCF0023.JPG

 

http://fpress.hu/folyamhajo/ujkep/kepek/040928/Resize%20of%20DSCF0024.JPG

 

Ellenben Pedro és valószínüleg Riversea is levadászta, úgyhogy kép lesz még bőven:)

 

További érdekesség:

 

Az "Esztergom" moszkva felújítása után svájci-magyar tulajdonba került!?!? :)

 

http://fpress.hu/folyamhajo/ujkep/kepek/040928/Resize%20of%20DSCF0014.JPG

 

Adamis Gusztáv Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12432

Nehany hete kerdezte vki, hogy milyen hajok vannak Fonyodon. Ha meg mindig erdekes, a tegnapi "termes":

 

HELKA - menetrendi

ALMADI - (elvileg) seta

HEVIZ - tartalek

 

G.

tpuppi Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12431

Off

Gumidani nem kaptak visszaigazolást a könyvemet illetően megkaptad-e és mikor kerül vissza hozzám. Aggodó tipus vagyok.mobilom:30/5271335

jakyg Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12430
Igyekszünk. Lesz nagyszerű interjú alany is a más ismert személyeken kívül. Megindult az egymás közötti telefonozás, jelentkezni fogunk.
Előzmény: kettomorzsa (12429)
kettomorzsa Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12429

Kedves hajósok!

A Magyar Hajózásért Egyesület tagjaihoz, de minden a témában segíteni tudóhoz szól a kérésem.

A Magyar Televízió számára készül egy rövidke film a hétvégén, amely majd az egész ország összes körzeti magazinjában látható 15.-én. Viszont ebben kell egy kis történelmi áttekintést adni, anno hogyan nézett ki a magyar hajózás, mennyi hajó járta a Dunát a 19., 20. században, ehhez képest mi változott mára. A folyami hajózás feltételeinek megteremtsée, híras személyek, események. Milyen híres hajók járták folyóinkat.

Nekem sajnos ehhez, mint laikus szerkesztő-riporternek anyagaim nincsenek, illetve szerény történelmi ismeretekkel bírok. Szakirodalmi szinten is hozzáértőkhöz fordulok most.

Amennyiben segítenétek munkámat, az csak a filmecske előnyére válna.

 

Annak reményében, hogy kapok információkat, köszönöm a segítséget:

Szabó Zsóka

email: zsoka@mtvsopron.hu

guberavera Creative Commons License 2004.09.28 0 0 12428

100 köbméter szemét a Tiszán!


Az Észak-magyarországi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 6 vízi járművel, uszályokkal és vontatóhajókkal zárta el a Tisza medrét a taktaközi-főcsatorna torkolatánál, hogy felfogják szennyeződést, amely várhatóan kedd reggelre ér oda.

A szeméthalom 90 százaléka műanyag flakonokból áll, amelyek nagy része a rajtuk található címkék szerint Ukrajnából, kisebb részük pedig Romániából származik. 
 

Kurdeejay Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12427

 

Nagyon szép képek!

 

Ezért küldök én is egy Dnipro-t!

Előzmény: ROZSDAS (12423)
viking star Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12426

Gyönyörű képek!

Szerintem is a Dnipro-s a legszebb (ezzel mindenképp nevezz a naptárfotó-válogatásra!!), de az utolsó, a naplementés se sámli.

 

Előzmény: ROZSDAS (12423)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12425

Egy újabb Origoista!

Nagyon szépek a képeid. Miért titkoltad eddig őket? Nekem ez tetszik a legjobban.

Előzmény: ROZSDAS (12424)
ROZSDAS Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12424

Bocs!

Úgy látszik a betűméretezésével még van egy kis gondom. :(

 

ROZSDAS Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12423

No, hát akkor én is próbálkozom néhány kép felrakásával.

Ha az Index is úgy akarja néhány kép a Zoltán átadásáról és útjáról Neszmélyig

http://fototar.origo.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=267204

Ezek pedig a bécsi veteránhajó találkozó képeinek első része (Otthon a letöltésünk elérte a 18 gigát ezért nagyon le lettünk korlátozva további képek a hétvégén talán)

http://fototar.origo.hu/pages/albumlist/albumview.jsp?id=273366

trikó Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12422
Ezt is értettem, de azért még nyugodtan megmutogothatod a sopron doksiját:)))
Előzmény: gigabursch (12417)
trikó Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12421
Azért megértettem:)))
Előzmény: smith (12419)
Gracioso Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12420
Lehet, hogy félreértettél (lehet, hogy én Téged). :) Az egyik barátom pozsonyi, de sajna még én sem kaptam meg tőle a képeket, de állítólag napokon belül bekötik hozzá az internetet és akkor szabad a pálya. Én sajnos egyelőre messze szakadtam a hajóktól, víztől :(
Előzmény: gigabursch (12417)
smith Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12419
Ezzel az egésszel az a gond, hogy nincs garancia arra, hogy csak 1-2 uszály van a tolóerőnek útjában. Ha viszont mk. 3 uszály van egy sorban, pld. azért (a rövid slepp többnyire völgymenetben jellemző), mert egyszerűbb rundózni kétsorban soronként három uszállyal, mint három sorban soronként kettővel, ekkor viszont mindjárt odavan a csekély nyereség.
Na ez szép körmondat lett...
Előzmény: trikó (12415)
gigabursch Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12418

3color

 

ami kimaradt!

 

Egy síkban már ki van térítve egy pár fokkal a rendszer(tehát lefele), így nem célszerű azt tovább bonyolítani.

Előzmény: gigabursch (12417)
gigabursch Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12417

jakyg:

Szerintem az új pozsonyi híd munkálataiban a legelső toló-vontató hajó a Korneuburg. Az a hajó annyira speciálisan "kockás" felépítésű, hogy szerintem nem lehet más a képen. De majd remélhetőleg Mátyusföldi-Felvidéki cimboránk (_bmw_...) majd közeli képekben is beszámol róla.

 

3color:

szerintem a legnagyobb gond a hajó géppel történő kormányzásában lép fel. Ugyanis ha enyhén kifelé áll a csavar (tehát "terpeszesen"), akkor az előremenetben lévő egy működő motor gyakorlatilag egyenesen viszi a hajót ahelyett, hogy elfordítaná. Márpedig manőverezéskor, mint uszályfelvétel, havárialekerülés, stb nagyon is kell, hogy a csavarvíz megfelelő külpontossággal a hajót eltolja. Jó példa erre, hogy rövidke Sopronos matrózkodásaim alatt menyitt tud a hajó géppel fordulni, és jól összeszokott emberkörnyezetben bizony frappánsan és gyorsan kerülhetők ki az akadályok még akkora hatalmas testtel is mint a Sopron korpusza.

A csavar víz vontatmányba ütközésével kapcsolatban meg jóval korábban fejtegettem azt, hogy a motor-tengely-csavar enyhén lejt hátrafelé (plusz még amit a tunel biztosít), és így nem totál pofán nyomja az uszályokat, ráadásul ez enyhe emelkedést biztosít a hajó tatjának, és így kevesebb vizet "húz" magával a hajó, kisebbek a farhullámok. Már csak azért is, mert a nyomott víz a fenéken jobban megtámaszkodik, nagyobb a torlóhatása mint a simán vízbe "lőtt" vízsugárnak.

Ha együtt leszünk a Sopronon, akkor megkeressük a műszaki dokumentációt és megmutatom a hajó tuneljét is hogy jól értsd a dolgot.

Továbbá a pofánnyomás elkerülése (további csökkentése) érdekében ahol a lényegesen nagyobb teljesítményre van szükség, így hegymenetben a vontatmány hosszú sleppszálon lóg épp azért hogy a torlott víz az uszályokig elcsituljon.

 

gb

trikó Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12416

Jahh, a két kormánylapát persze (fixen terpesztő tengelyek) esetén a tengelyszögek irányában kell hogy álljon.

 

:))

Előzmény: trikó (12415)
trikó Creative Commons License 2004.09.27 0 0 12415

Igaz a szög miatti tolóerőcsökkenés, de amennyiben 15°-ra fordulnak ki a tengelyek, a tolóerőből 96,6%, ha pedig 20°-ra térítem ki a tolóerővektort, akkor is 94% tolóerő marad meg. Vagyis 3,5-6 % lenne a veszteség, ami szvsz kevesebb, mint a "homlokonnyomott" vontatmány által elfogott tolóerő.

 

Kormányzás: a kitérített csavartengelyek akár még felhasználhatók is lehetnek a kormányzásban. Ha fixek a tengelyek, akkor a két csavarra adott tolóerő különbsége már kormányerőt képviselhet (persze kormánylap, netán orrsugárhajtómű köllhet:))

 

Ha viszont elfordítható hátul a meghajtás, akkor a kormányzás leegyszerűsödik (a tolóerőelfordítás kivitelezése viszont bonyolítja a dolgokat:))

Tolóüzemben nulla fok kitérítéssel mehet a bringa, ha meg mögéakasztanak két uszályt, akkor lehet terpeszteni:)))

 

 

Na jó, csak elvi felvetés, eszmefuttatás volt:)))

 

 

 

 

Repülőgépen létezik amúgy nem hossztengellyel párhuzamos hajtóműbeépítés.

 

 

Előzmény: jakyg (12414)
jakyg Creative Commons License 2004.09.26 0 0 12414
Lehet, hogy nem nyomná a víz az uszályokat, de azért lennének hátrányai. :)) Pl. a tolóerő csak az eredeti tolóerő cosß-szorosa lenne. Jelentősen romlana a kormányképesség. Pl. jobbra forduláskor az egész erőn járó bal gép balra fordítaná a hajót. És hogyan állnának a kormánylapátok? A ß szögben menne rájuk a vízsugár? Veszteségtermelés, ebben az esetben a hajó saját magát fékezi. A szögben álló kormánylapátokról talán szólni se kell.
Előzmény: trikó (12410)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.09.26 0 0 12413

Ha érdekel valakit:

 

Megnyitó: Szeptember 30, 14 óra

A Tengerészeti Világnap alkalmából a „Hajózás története – Tengerhajózás” című kiállítás

Budapest XIV.

Városligeti körút 11.

Közlekedési Múzeum

Enzo Creative Commons License 2004.09.26 0 0 12412

Az általad linkelt képen lévő hajó állapotából arra következtetek, hogy az még az egyiptomi-izraeli háborúban futhatott aknára, vagy egy jó nagyot lőttek bele.

Az általam belinkelt hajó viszont vihar és/vagy navigációs hiba miatt sodródott rá a korallzátonyra (ezt a helybéliek nem tudták egyértelműen elmondani), és folyamatosan csúszik le a zátonyról a tenger feneke felé. 

Hogy miért nem szedik őket össze? Egyrészt Egyiptomnak nincs akkora gazdasági potenciálja (mint például Anglia, vagy Hollandia), hogy a szuezi csatorna környékén a háborúban elsüllyedt összes hajót kiemeljék, másrészt az a hajó ami fennakadt a zátonyon, az nincs a hajózóútban sem. Egyébként az idegenvezetők és búvárok több helyet mutogattak, hogy itt is van egy hajó, de mélyen, és már csak a nyomai vannak a korallzátonyon, amit végigtarolt, ahogy szép lassan lecsúszott az oldalán, és már a roncsvadászok között is rengeteg áldozatot szedett.

Előzmény: Ep128 (12409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!