Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.11.22 0 0 427
"Veled a Peugeot Hungária nincs jogviszonyba."

Na ennél nagyobb baromságot sem olvastam még itt!!!!!!

Előzmény: knbm (421)
mezga geza Creative Commons License 2001.11.22 0 0 426
Bocs masfel millat tevettem . A sony-nal 2.5M a legdragabb Tv. :-)

Hogy valami ontopic is legyen a masik kerdesemmel kapcsolatban nincs valami infotok a 307xsi-rol?

Előzmény: knbm (422)
Pemete67 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 425
Ki mit tud arról, hogy lesz-e 4 ajtós változat, kombi, egyteru, CC, stb. és mikor?
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.22 0 0 424
Az autó nem akkucserére ment a szervízbe, hanem a teljes elektromos rendszer megbénulása okán, knbm. Legyünk már pontosak...
Az, hogy ennek történetesen az akksi az oka, ott derítették ki. Én nem néztem meg, hogy ugyanaz az akksi van-e benne, vagy másik, engem az érdekelt, működnek-e a cuccok az autóban.
Nem működtek.
Ennyi. Ezen húztam föl magam, meg a hozzáálláson, nem a csereautón. Kinek kell csereautó, ha van egy új 307-ese?
RHCP76 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 423
Az igaz, hogy az autó nem mozgásképtelen a tükörhiba miatt. De amikor odakerült az volt. És egy félig megjavított autót adtak vissza. Akkor miért mondták azt, hogy kész van, és lehet érte menni? Persze, ha csak a tükör romlik el rajta akkor nem jár csereautó, de így szerintem más a helyzet. Elég csak annyira megcsinálni, hogy guruljon, a többiért meg a T. Ügyfél majd visszajár apránként. Szerintem ez nem jó hozzáállás.
knbm Creative Commons License 2001.11.22 0 0 422
Az autó nem tükörhibával ment a szervízbe hanem akku cserére.
A csereautó kérdésre meg magad írod a választ: "Maga a markakepviselet vallalta bizonyos feltetelek mellett a cserekocsit. Akkor teljesitsek, amit vallaltak!"...
Az a bizonyos feltétel úgy szól hogy "ha az autó mozgásképtelen és egy napon belül nem javítható"
Itt még a tükör sem mozgásképtelen, csak hand made.
A TV nem kerül 4 millióba. Na és? Nem hiszem, hogy az értéktől függ. Másrészt egy 8-900 ezres TV-n nagyobb az árrés mint egy 307-en. Nem csak százalékban hanem forintban.

Előzmény: renegade (419)
knbm Creative Commons License 2001.11.22 0 0 421
Ha elküldesz egy levelet a Peugeot Igazgatójához akkor akkor kapsz egysemmit mondó választ és a te leveled tövábbküldi a kereskedőnek. Veled a Peugeot Hungária nincs jogviszonyba. Másrészt, mit gondolsz miért nem ad valaki csreautót? Azért mert ha a Peug H. előírása szerint nem jár akkor Peug.H nem engedi és nyilván nem is fizeti.
Ilyen egyszerű. Ezzel a levélírással csak azt éred el, hogy még inkább kinéznek a kereskedésből. Ja és lehet, hogy a kereskedőknek is van valahol egy topic ahol a bunkóbb ügyfelet listára teszik.
Előzmény: Vélemény (417)
mezga geza Creative Commons License 2001.11.22 0 0 420
offtopic
De van 4M-ert is TV de mindegy.
ontopic

Nem tudjatok mikortol lehet 307Xsi-t kapni es, hogy lesz -e 1.6 -os is vagy csak 2.0? Es, hogy kb mennyibe fog kerulni?

A peugeot-nal nem lesz jovore 2 ev a garancia? Valahol azt olvastam, hogy a 2 ev garancia EU szabvany lesz jovore igaz mi meg nem vagyunk EU tagok de mar a Fiat es a BMW is annyit ad.

Előzmény: renegade (419)
renegade Creative Commons License 2001.11.22 0 0 419
...ha egy tükröt csak kézzel lehet beállítani akkor az még nem indekolja a csereautó igénybevételét.

Ha ezzel a hibaval megy be a szalonba, akkor nem. De ha az auto treleren erkezik, es a hiba szoros osszefuggesben van a mozgaskeptelenne valassal, akkor igen. Itt nem volt igaza Nagy Ivannak es Leslienek sem. Ugyan hova jutnank, ha a csereautot meg lehetne uszni ugy, hogy kijavitom az autot addig a szintig, hogy mozgaskepes legyen, aztan majd jarjon vissza az ugyfel a sajat ideje, benzinpenze terhere, mert en egy kicsit (?) trehany vagyok?

Másrészt, ha a TV-d elromlik tudod mikor kapsz csrekészüléket.

1. A TV nem kerul 4 millio forintba.
2. Maga a markakepviselet vallalta bizonyos feltetelek mellett a cserekocsit. Akkor teljesitsek, amit vallaltak!
3. TV: Meg az atkosban kivartuk szepen, amig az alkatreszhiany miatt lejart az egy honap, aztan kertuk a cserekeszuleket. Egybol lett alkatresz... :-))

Előzmény: knbm (410)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.22 0 0 418
Kedves flakkon,

Véleményedet tisztelem, de végképp nem értek vele egyet.
Ha a Te feleséged ragad benn a 2 hónapos autóban úgy, hogy csak a mobilja segítségével tud kiszabadulni, talán te is másképp álltál volna a problémához. Különben sem hiszem, hogy ez a történet a logikus gondolkodásról szólna, annak megvan a maga helye - ezt nem sorolom ezek közé. A logika számomra addig tartott, míg át nem adták az autót működésképtelen tükrökkel.

De mindegy, fejezzük be ezt a témát, nekem teljesen más a képem az ügyfelekkel kötelelző bánásmódról, mint Neked.

üdv
AUE

Előzmény: flakkon (408)
Vélemény Creative Commons License 2001.11.22 0 0 417
Hi DaddyPop!

Engem is ért hasonló atrocitás, de nem ennél a márkánál. Szerintem érdemes ezt a levelet, vagy kicsit átírt formáját elküldeni a Peugeot Hungária illetékes igazgatójához, némi kiegészítéssel arról, hogy hol tetted még közzé a véleményedet, mit szól ahhoz, hogy míg Ők nagy pénzekért a tévében nyomják a pozitív kampányokat, addig egyes kereskedők teljesen lejáratják a márkát. Te kötelességednek érzed, hogy a potenciális érdeklődőket ily módon felvilágosítsd, nehogy sorstársként kelljen üdvözölni Őket.
Ha hasonlóan gondolkoznak ennél a márkánál, mint az enyémnél, és tényleg sikerül egy ütős levelet írnod, akkor úgy seggberúgják a márkakereskedőt, az meg a munkatársait, hogy a végén még sajnálni is fogod Őket. Nekem is volt néhány hasonló problémám, csak velem valamivel pozitívabban viselkedtek.
Esetleg egy következő reklamációkor vigyél magaddal diktafont és a beszélgetést is felteheted a Netre, ami minden kétkedőt meggyőzhet még az importőrt is, ha megadod a kritikák Weboldalának címét.

Sok sikert !

Ui. Szándékosan nem írtam le az autóm márkáját, mert velem ennyire nem viselkedtek bunkón, és a levelem után meggyőzően bizonyították, hogy fontos az ügyfél elégedettsége.

Előzmény: Törölt nick (389)
kola23 Creative Commons License 2001.11.22 0 0 416
Sziasztok!

Csak úgy általánosságban tenném hozzá az elhagzott vevőszolgálati kritikákhoz, hogy véleményem szerint az elnevezés mindent elmond. Csere autó vagy nem, hibás teljesítés vagy nem a vevő érdeke az elsődleges. Mindezt nyugodtan, higgatan és meggyőzően kell bizonyítani, még akkor is, ha ezzel nem a vevő elképzelése szerint megoldást kínáljuk (tehát nem tudunk csereautót biztosítani).

Az az ember, aki erre nem képes az ne menjen vevőszolgálatra dolgozni, sőt olyan helyre sem ahol találkozhat a Vevővel!

A konkrét esethez hozzászólva csak annyit említenék meg, hogy az elektromos tükör kézzel való állítgatása a "nem rendeltetésszerű használat" kategóriájába tartozik, és ha eltörik vagy kiakad az ebben az esetben már nem garanciális probléma. Nem hiszem, hogy ezt bárkinek is fel kellene vállalnia.

sansalvador Creative Commons License 2001.11.22 0 0 415
Igen, igen. Egyáltalán nem tartom meggyőző erejűnek Csikós irását, ezért is reagáltam Flakkon felhozott példájára. Szvsz nem példaértékű. Csikós meg amúgy sem az...:-)
Előzmény: tcaoe (414)
tcaoe Creative Commons License 2001.11.22 0 0 414
Azt a cikket Csikos Zsolt irta, igy esetleg ertelme lehet elolvasni ha nagyon unatkozik az ember, de figyelembe venni es foglalkozni vele aligha erdemes....
Előzmény: sansalvador (413)
sansalvador Creative Commons License 2001.11.22 0 0 413
Flakkon!

Szép és becsülendő az itt összeszedett munkád, amit AUE témájában irtál, de...

1. Ugye nem gondolod komolyan, hogy az miatt nem voksol az ember egy új autó mellett, mert az még kiforratlan, lényegében több hibát, meghibásodást hordoz magában. Ilyen alapon senki ne vegyen új konstrukciójú autót? A világ nem erről szól.

2. Teszek rá, hogy a japánok milyen megbizható autókat hoznak ki, ha náluk a "full extra" fogalma leragad az elekt. ablak, centr. zár és gombos klimánál, mitöbb a bakelit jellegű utastérnél. Igy nem nehéz megbizható autót gyártani, vagyis ez a szememben egyenlő az igénytelenséggel. Az újat, mást gyártani tudók szememben az etalon, mégha az esetleg bonyolultabb, kényesebb is.

3. Sajnos pont a németeknél jellemző a facelift orrba-szájba és a minőségi ide-oda ugrálás. A francia és a német autógyártást még viccből sem hasonlitanám, szoptam eleget német autókkal. Ráadásként ha egy francia autóban tönkre megy valami, akkor az rendszerint egy Made in Germany feliratú alkatrész...

4. Aluminium motorháztető. Kérded mennyiért cserélik? A Pug 307 3.1 M Forintért kinálja induló tipusát, ebben mondjuk egy alu motorháztető benne foglaltatik. Az Audi "krumpli" A2 közel 5 Millás induló ára vajon hány alu elemet foglal magában? Kérdezzük meg az Audit és az összes ezután következő autógyártót aki hasonló útra téved, mennyiért cserélik ezeket?
Azt gondolom kevésbé félek a Pug áraitól, mint pl az Auditól. Példa: A Peugeot 607 FAP szűrőjét, ami a világon egyedülálló, a gyár ingyen és költségmentessen cseréli, azt nem háritja az ügyfélre. Aki egyszer 607-es Peugeot-t vásárol, az megvette egy életre a jogot ahhoz, hogy ezt a szűrőt, ami nem 2 filléres dolog, neki költségmentesen cseréljék akár egy életen át is. Azaz 80 ezer km-enként.
Aztán: a napokban láttam egy törött 307-est. Orral csúszott egy mély árokba. Aki ismeri a 307-est az tudja, hogy a két első és a kerekek felett elhelyezkedő karosszériaelem műanyagból van. Elöl minden gajjra ment, de ami műanyagból volt éppen maradt. Lámpák és eme két komplett elem. Ezeket a tulaj és a biztositója megspórolta magának, nem filléres ez sem. Sőt, még az alu motorháztető is sérülésmentes volt, még csodálkoztam is.
Nos kérdem, hogy az új megoldások csak kellemetlenségeket szülhetnek???

Véleményem, hogy az ilyen nagyon lekerekitett dolgokból nem lehet kiindulni. A világ autógyártása általában a modern technológiák felé indul, azokat fogja előtérbe helyezni, sőt ezt egyszerű emberi igények diktálják. A pillanatnyilag drágának tűnő megoldások pedig "holnap" megszokott és olcsó eljárások lesznek. Mindennek el kell indulnia valahonnan, csak ehhez kell egy merész "vállalkozó" aki ezt megteszi.

Előzmény: flakkon (409)
knbm Creative Commons License 2001.11.21 0 0 412
Egy tegnapi adalék a munkafelvevő vevőszolgálat vezető témához.
Tegnap bementem a kereskedésbe ( úgyanis felhívtak a kereskedésből, hogy közöljék " az általam elsők között választott autó az év autója lett, ennek örömére szeretnének megajándékozni egy aprósággal" ) Szóval amig egy kissé meghatódva átvettem egy Peugeot-os karórát és néhány szót váltottam az értékesítővel, az alábbi jelenetnek voltam a fül és szemtanúja:
Bejött egy ügyfél egy fekete 607-el és erőteljes hangon és agresszív stílusban közölte a munkafelvevőnek, hogy a bal első lámpája beázik és lötyög a helyén. A munkafelvevő kikísérte és megnézte az autót, majd visszajött és hívta a vevőszolg. vezetőt aki szintén kiment megnézni az autót ( eközben az ügyfél ada vissza végigment velük a kereskedésen most már fennhangon trágár szavak kíséretében szidta a munkafelvevőt, az autót, a Peugeot Hungáriát... többször hivatkozott ügyvédre, bíróságra, fogyasztóvédelemre stb .. eközben a legfinomabb szava a b@sszá...meg és balfa... és ilyenek voltak. Mivel épp befejeztem a beszélgetést kifelé menet odasomfordáltam a bejárati parkolában álló autóhoz ahol épp a vevősz. vezetőt küldte el a p...-ba. az úrnak nem nevezhető egyén. A vevőszolgálati vezető ugyanis igazat adott a munkafelvevőnek.
A dolog lényege, hogy az első lámpa mellett a gépháztető és a sárvédő széle is meg volt nyomva és durván kiegyengetve, a lámpa tényleg belülről párás volt és szinte lógott az autón. A munkafelvevő meg azt merészelte mondani, hogy ez nem garanciális probléma, hiszen a sérülésre nem érvényes a garancia. Az ügyfél bőszen állította, hogy ugyan tényleg megnyomta a kocsi elejét, de a lámpa nem attól hanem csak ügy megától törött el ( belső feszültség, anyaghiba és rossz ragasztás ).
A vége az lett, hogy a koma ordítva ( ujságcikket, bíróságot és a felmenőági női családtagokat... emlegetve) beugrott az autóba és füstölgő kerekekkel kitépett a kereskedésből.
Mit mondjak? A kereskedés sokat nőtt a szemembe egyrész az apró figyelmesség miatt, másrészt a munkafelvevő és a vevőszolgálati vezető nyugodtsága miatt. Én biztos, hogy felpofoztam volna, de minimum beszóltam volna.
knbm Creative Commons License 2001.11.21 0 0 411
Az első pontról annyit, hogy igaz is lehet, de nem jelenti automatikusan azt, hogy az ügyfél ezzel visszaélve emberileg és szakmailag semmibe veheti. Magyarul nagyon sok ügyfél azt hiszi, hogy a másikat a seggéből rángatta ki.
Hangsúlyozom, hogy nem az itt említett konkrét esetről írok hanem az általad említett mondatról általánosságban.
A konkrét esetben a vevőszolg vezető nem jól reagált, de hozzáteszem hogy ha aznap már több olyan esettel találkozott ahol kárpitbolha, kesztyütartó zár vagy épp tükör..... stb miatt akartak csereautót kérni akkor ( emberileg talán érthető ) de szakmailag akkor sem. Ugyanez igaz az ügyfélre is aki jól feltunningalja magát és néha át sem gondolja miért cirkuszol. Hiszen mindannyian emberek vagyunk és hibázhatunk.
Előzmény: Az Utolsó Európai (407)
knbm Creative Commons License 2001.11.21 0 0 410
Szó nincs arról, hogy nem csinálják meg, csak arról, hogy ha egy tükröt csak kézzel lehet beállítani akkor az még nem indekolja a csereautó igénybevételét. Annál inkább mert a csereautó a legritkábban azonos felszereltségű a hibás autóval. Lehet, hogy a csereautóban nincs is villanytükör. Másrészt, ha a TV-d elromlik tudod mikor kapsz csrekészüléket.
Előzmény: mezga geza (404)
flakkon Creative Commons License 2001.11.21 0 0 409
Hello!

Ha valaki nem olvasta volna:

Ráfizet, aki türelmetlen
Autóvásárlási tippek: első széria (1.rész)

Az új mindig szebb, nagyobb, jobb és megbízhatóbb az elődjénél - pumpolja
belénk gőzerővel a fogyasztói társadalom píárgépezete. Az új autók első
szériáival azonban nem árt vigyázni.

- - - - - -
Csikós Zsolt
2001. október 2., kedd 8:10

A piacgazdaság őskorában történt, azaz közel egy évtizede, amikor még csak
kialakulófélben volt a magyarországi autópiac. A vidéki szalonba megérkezett
a Fiat legújabb modellje, persze Kermi-engedély, közlekedésfelügyeletes
jóváhagyás, árazás, leltárba vétel sehol, a kocsi még csak várta, hogy a
típus napokkal későbbi bemutatóját követően, az elkerülhetetlen jogi,
forgalomba állítási és kereskedelmi hercehurcák levonultával maga is
eladósorba kerüljön.

Ekkor toppant be a kereskedésbe az érdeklődő, és kijelentette, hogy ezzel az
autóval ő most pedig elhajt a szalonból. Az alkalmazottak intézzenek el
minden szükséges papírmunkát, de izibe. Amikor elkezdték magyarázni neki,
hogy hát ugye a kocsinak még ára sincs, nem hogy vizsgája és rendszáma,
egyszerre kést rántott, elkapta az egyik eladónőt, és a pengét a torkához
nyomva, vérben forgó szemekkel, eltökéltségét bizonyítandó hangsúllyal
nyomatékosította: neki még aznap kell a kocsi.

Magyarországon semmi sem lehetetlen, így az autó néhány órával később, a
fiktív, hasraütés útján kreált vételár kiegyenlítése után, volánja mögött a
vészjósló HMCS-vel elhagyta a kereskedést. Másnap az alkalmazottak
munkájával maradéktalanul elégedett vevő visszatért a tett színhelyére:
minden nő egy szép csokor virágot, a férfiak pedig egy hazai fizetőeszközzel
téliesen kibélelt borítékot kaptak engesztelésül.

Ilyenkor aztán van okunk csodálkozni, egyesek mire nem vetemednek, hogy övék
legyen a legújabb kocsi a grundon. Ha tudnák, hogy a szériák első
darabjaival szinte csak rosszul járhatnak, nyilván végeznének egy-két
levezető jógagyakorlatot a buksza kiürítése előtt.

Az autóipar jelenlegi túlhajtott fejlesztési tempója mellett, amikor alig
néhány hónap alatt fejlesztenek ki kocsikat, melyeknek már a légzsákvezérlő
elektronikája is összetettebb egy húsz évvel ezelőtti kocsi teljes
elektromos rendszerénél, botorság olyan típust választani, amiből alig
néhány ezer darab gördült le a futószalagról.

Persze a platformstratégia, meg a közös beszállítói bázis, meg a CAD/CAM
tervezés és a szuperszámítógépes ütközési, szélcsatorna és ergonómiai
szimulációk rendkívüli mértékben felgyorsítják a fejlesztést. De ahogy
javulnak a feltételek, úgy lesznek egyre komplikáltabbak maguk a kocsik.

Hellyel-közzel igaz, hogy amióta az autó nem luxus-, hanem fogyasztási
cikk - tehát bő negyven éve - azóta mindig is félkészek voltak a szériák
első eresztései. Kiváltképp a német autógyárak, de a franciák, az olaszok és
az angolok is hajlamosak arra, hogy a bemutatás előtti órákban még
változtatásokat eszközöljenek egy-egy új típuson.

Ezek az akciók általában azért szükségesek, hogy a konkurencia legutolsó
pillanatban napvilágra hozott ötleteivel tartsák a lépést, de előfordulhat,
hogy egy előállítási költséget csökkentő, új eljárást vezetnek be így. A
kilométerek millióin át tesztelt autókba utólag beleszorított, csak kevéssé
kipróbált megoldások pedig sokszor megbízhatatlansághoz vezetnek.

Ami az előszériáknál igazán bosszantó hibának bizonyul, és a kocsi alapvető
szerkezeteinek megváltoztatása nélkül módosítható, azt már a piacra dobás
első heteiben elkezdik kijavítgatni a konstruktőrök. Általában egy-másfél év
alatt jut el oda a széria, hogy komolyabb változtatás nélkül már nem lehet
jobbá tenni a konstrukciót.

Rondább, de jobb autó
Autóvásárlási tippek: első széria (2. rész)

Ha valami eltévedt jávorszarvas közbe nem lép, vagy néhány autó fel nem
röppen az autópálya aszfaltjáról, a nagyobb beavatkozást igénylő
fejlesztéseket csak a modellfrissítés, szakzsargonnal élve a facelift során
végzik el a típuson. Ilyenkor kerülhet módosított fékrendszer, átdolgozott
futómű, új motorszéria, más ülésgarnitúra, vagy több légzsák az autóba.

- - - - - -
Csikós Zsolt
2001. október 3., szerda 7:56

Ezek a második szériás autók - amelyeknél soha nem új modellről beszélnek a
gyárak, hanem állandóan azt emlegetik, hány ezer ponton módosították a
konstrukciót. Ezek pedig általában sokkal jobbak, mint a korábbi eresztés.
Megszűnnek, de legalábbis jelentéktelenebbé válnak az ergonómiai
hiányosságok, kisebb lesz a fogyasztás és a zaj, nagyobb a végsebesség, jobb
a stabilitás, divatosabb a design.
Mivel a modellfrissítések az autóiparban az eredeti verzió bemutatását
követő három és öt év között következnek be, ezalatt bőven akadnak olyan
újítások az iparban, amelyeket mind-mind be lehet építeni a külsőre alig
megújult modellszériába. Ilyen lehet például az elektromos rásegítésű
kormányzás, a menetstabilizáló elektronika, vagy az indításgátló.

A facelift azonban melegágya az újabb hibáknak: általában olyan sok ponton
történik beavatkozás, hogy óhatatlanul előjönnek újabb problémák. Kivételt
képeznek a japánok - ők egyszer megtervezik az autót, és rettenetes
alapossággal tesztelik, minden rendben van-e. Aztán akár előjöttek
bombasztikus újításokkal a többiek, akár nem, az általuk megbízhatónak
ítélt, végleges verziót dobják piacra.

Végül amint azt megszokhattuk - ezek az autók szinte egytől-egyig
felkerülnek a megbízhatósági listák élére. Sokan mégis lenézik őket, hiszen
nincs bennük mondjuk kék műszerfal-világítás, meg hat légzsák, meg ESP.
Viszont jól működnek.

Az egyik nagy utólagos tákolgató a Ford. Érdemes visszaemlékeznünk, hogy
például a legutolsó Escort az autóiparban szokásos egy helyett három
modellfrissítést (azaz összesen négy szériát) ért meg, de a hetekben
bemutatott új típus előtti Fiesta is kapott már két faceliftet, mire
sikerült kiseprűzni a palettáról. Az újabb verziók pedig minden esetben
fényévekkel jobbak voltak a korábbiaknál.

Minden modellfrissítés után előfordultak hibasorozatok, ezeket általában
tíz-tizenöt hónapon belül kijavították. Aki ma Ford Focust vesz, sokkal
megbízhatóbb autót kap a pénzéért, mint a tökéletesen azonos kinézetű, ám a
tulajdonosaiknak meglehetősen sok bosszúságot okozó korai példányok
egyikével.

Emlegethetjük a Fiatot is, ahol nemcsak a megbízhatóság, de a kialakítás
minősége is hétmérföldes csizmával lépeget előre, ahogy öregszik a modell. A
korai Fiat Bravók például imbolygó, zavaróan könnyű kormányzású, zörgős,
kellemetlen váltójú kocsik voltak. Jött két alig észrevehető facelift, s a
végére kifejezetten sportos lett a futómű és a kormány. Sokszorta pontosabb
a váltó, s a burkolatok, amellett, hogy a megjelenésük is szebb lett, szinte
pisszenést sem hallattak macskakövön.

A Lancia Kappa is hasonló átváltozáson ment keresztül. A korai szériák
gusztustalan, kerregő motorhangja, támolygó futóműve és csörömpölő belseje
után a következő szérián nem győzött álmélkodni az autós társadalom: halkan,
fenyegetően, de kellemesen morajló motorok, remek úttartás, síri csend és
elfogadhatóbb fautánzat hűtötte le a típus addigi kritikusait.

Így legyél okos, amikor megkérdezik - "te, vegyek Lancia Y-t? Olcsó, de a
haver azt mondta, hogy zörög, meg keresztbeáll és nem megy." Közben persze
volt egy frissítés, rendbe tették a kárpitpatentokat, áthangolták a
futóművet, más beszállítót választottak a gumikhoz és a kocsi olyan lett,
mint az álom. Ha ilyenkor az a válaszod, hogy persze, nyugodtan vedd meg,
két lehetőséged van: a) a haver előtt örökre elveszted az autós hiteledet;
b) kipróbálja a kocsit és a másik haver lesz a hülye. Pedig ugye, könnyen
megeshet, hogy mindkét vélemény igaz.

De nemcsak a lazább márkák, hanem még a presztízsgyártók is beleesnek ebbe a
hibába. A Volvo korai S40-esei imbolyogtak (úgy látszik, ez egy korai-modell
hiba), zörögtek (ez is), zajos volt a motorjuk (na még ez is), gyenge volt a
fékjük, akadozott a váltójuk. Aztán eltelt néhány év, és a széria, ha
klasszis nem is, de minden ponton sokkal jobb lett.

A Mercedes is seregestül követ el hasonló hibákat. A W124 széria bemutatását
követően taxisok ezrei tüntettek a márkaképviseletek előtt Németország
nagyvárosaiban, annyira betegek voltak alig néhány hónapja megkapott autóik.
Hip-hopp egy kis javítgatás, majd jött a második, alul teli műanyagos
(Sacco-deszkás) sorozat - márpedig erről az autóról szoktak könnyes szemmel
nyilatkozni a mai fuvarosok, micsoda elpusztíthatatlan egy tank volt.

Régen se volt más a helyzet, ha például a Mercedesnél maradunk, elővehetjük
a '68-ban elkezdett W115-ös szériát. A szervesanyag-alapú
karosszéria-szigetelések miatt meglehetősen gyorsan, mélyen elrohadt a
kasztni, az ablaktörlők az oldalablakokra átláthatatlan sárfüggönyt
csapattak bizonyos esőmennyiség mellett, az ablakok szövettel burkolt
gumisínjei pedig ideális táptalajt képeztek a mohának.

Jött a második széria 1973 végén, amelyiknél már szintetikus
karosszériatömítéseket, a szélvédő szélén vízelvezető terelőlemezeket,
műanyag alapú ablaksíneket, ráadásul kevésbé balesetveszélyes biztonsági
kormányt, fejtámlás üléseket és nagyobb felületű külső tükröket alkalmaztak;
ergo a kettes széria sokkal jobb lett.

Persze lehet ellenpéldákat is mondani, mint például az MGB sportkocsi, vagy
az Alfa Spider. Mindkettőt az amerikai környezetvédelmi és balesetbiztonsági
szabályok ölték meg: a szép, krómos, ízléses kinézetű korai szériákat a
hetvenes évektől gusztustalan műanyag orr- és farrész csúfította el, a
kezdetleges katalizátorok tucatjával ölték ki a lóerőket a motorokból, az
MG-nél pedig arra is rájöttek az USA-beli hatóságok, hogy a kocsi lökhárítói
túlságosan alacsonyan vannak a szabványhoz képest, ezért a konstruktőrök a
probléma orvosolására jobb híján megemelték a kocsit pár centivel, amivel
leginkább egy rosszul kihasználható pickupot sikerült létrehozniuk.

Általánosságban azonban igaz, hogy a második szériás autó mindig jobb, a
szérián belül pedig minél később veszi meg valaki a kocsiját, annál jobban
jár. Sajnos ezek a módosított, újabb kivitelek a legtöbb esetben
meglehetősen gnómul néznek ki. Három-négy év alatt újabb divatirányzatok
keletkeznek, s a korábbi stílus szerint tervezett kasztnira ráaggatják az új
hullámot képviselő, más vonalú és színű lámpákat, hűtőmaszkokat, kötényeket
és kerekeket - amelyek persze teljesen elütnek az autó alapjellegétől.

Gondoljunk csak az Avantime-hoz igazított, szögletes, sci-fi elejű, ám a
gömbölyű építés legjobb hagyományai szerint még domború hátsó ablakú, kettes
Renault Clio facelift utáni variációjára (a mostanira). Vagy akár a
Mustang-hátsólámpás, krómmaszkos első nagypolszkit leváltó, a gdanski
hajódokk-büfé szocreál stílusában átdolgozott, dobozlámpás, full-plasztik
elejű második verzióra.

Persze léteznek dizájnban is ritka kivételek, mint például az Opel Omega
mostani, a korábbi lárvaarcúnál visszafogottabb orrú kivitele, de lényegében
mindig igaz: autóvásárlásnál nem árt megvárni a modellfrissítést követő egy
évet. Rondább, de jobb autó lesz a jutalom.

Mielőtt valaki 307 fikázással vádolna. Két éves használt Focust vettünk 1 hónapja. 1.8 DI TD.
Az autó 30 ezret futott eddig, és egy évvel a Focus megjelenése után gyártották. Erre most nem működik a központi zár. Hát van ilyen. Jobb mintha leállt volna Hannover-nél.

flakkon

u.i.: A Focuson 1 gombnyomásra zár(t) a kp. zár. Pár mp-en bellüli ismételt nyomásra reteszel(t), és bekapcsolt a riasztó. Ezután bellülről nem lehetett kinyitni.
1. nyitásra meg csak a vezető ajtaját nyitja.

u.i.2: Mennyiért fogják javítani az alumínium motorháztetőt, ha elcsaptok egy kutyát? Nem rosszindulatból kérdezem! Egy karosszériás ismerősöm ezért nem vett 307-t :) A 206HDI-vel 1 év és 100e km alatt 3 állatot ütött el. A kocsival teljesen meg van elégedve.

flakkon Creative Commons License 2001.11.21 0 0 408
Hello!

Egypár mondat az esetedről.
Szerintem neked nem járt csereautó a rossz tükrök miatt.

Fel vagy háborodva azon, hogy miért nem ők mutatták meg hogy be lehet állítani kézzel a tükröt. A válasz rá az hogy emberek. Nekem ne mond azt, hogy te egy végigdolgozott nap után egy akaratos, pattogós ügyfél kifogásait hallgatva kapásból köpnéd a megoldásokat.

A márkaszervizekben is emberek dolgoznak, az emberek minden hibájával együtt.

Viszont a következő tényleg túlzás:
"Kérdésemre, miszerint ő közlekedésre alkalmasnak tart-e oly járművet, melynek tükreit nem lehet a vezetőhöz igazítani, azt válaszolta: ő nem szokta a felesége autóján elállítgatni a tükröket, ez nem tartozik az ügyhöz."

Ez hiba volt a részéről. Normális esetben itt kellett volna utána néznie, lehet-e manuálisan.
Viszont, mint írtad a feleségeddel együtt voltál. Nem vezethetett volna Ő a neki beállított tükrök segítségével? Ha tényleg Ő is ott volt, te se gondolkoztál logikusan.

A vevőnek mindig igaza van szöveget meg jól elő lehet kapni, csak sajnos mint sok más frappáns mondás esetében, ezt se lehet minden helyzetben alkalmazni.

Véleményem szerint Nagy István rosszul reagált a kifogásaidra, és nem állt túl diplomatikusan a dologhoz, ami az ő foglalkozásában nem egy jó húzás, de ilyen mindenkivel megesik.
Viszont te is túlreagáltad a dolgot.

flakkon

Előzmény: Az Utolsó Európai (407)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.21 0 0 407
Kedves Leslie!

Az én véleményem a következő:

Ha valaha hallottál volna arról, hogy kicsoda az ügyfél, akkor tudnál róla valamit, amit kultúrált szervezetekben mindenki tud, aki nem akar éhenhalni. Mégpedig azt, hogy
1. Mindig igaza van;
2. Amennyiben mégsem lenne igaza, úgy az 1. pont lép érvénybe.
A mi cégünknek is vannak ügyfelei, és természetesnek veszem, hogy mindig igazuk van. Engem azért fizetnek, hogy őket minél jobb színvonalon kiszolgálhassuk, és minél kevesebb okuk legyen panaszra.
Sajnálatosnak tartom, hogy nálatok szemlátomást nem ez a helyzet. Ha a főnököd volnék - ami paradoxon jellegű állítás, mert ha így volna, kb. 5 másodperc múlva már nem lennél a cég alkalmazottja -, megkérdezném tőled: honnan veszed a bátorságot, hogy kioktass egy ügyfelet? Miféle vevőszolgálat az, aminek Te a veztője lehetsz? Bár voltaképp azzal, hogy olyan színvonalú munkát, amilyent az én autómmal elkövettek, te megfelelőnek tartasz, ez világossá is vált.
Mondd csak: Te is ilyen színvonalon végzed a dolgod? Mert ha igen, akkor javasolom számodra mondjuk a méhészetet, s majd ha szakmai kétbalkezességed nyomán szénné csíptek a kis rovarok, akkor nekik magyarázgasd, hogy jogos-e a szurkálás vagy sem...
Gyönge humorizálás helyett inkább arról csipoghattál volna valamit, hogy miért adnak át autót úgy, hogy azon valami nem működik rendeltetésszerűen? Vagy ecsetelhetnéd, miért nem jutott eszükbe a hiba kijavításának kudarcára ráébredve közölni, hogy kézzel is állíthatom a tükröket anélkül, hogy kárt okoznék a szerkezetben? Köteles vagyok ezt tudni? Vagy a feleségem köteles? Bezzeg ha hozzányúl az ember és elszúr valamit, a magadfajtának a legnagyobb a hangja, hogy mi tettük tönkre a cuccot, igaz? Egy kis alkalom a garancia elvesztésére, igaz? Egy kis plusz jövedelmi lehetőség, igaz? Igaz? Igaz? Igaz?

Azt ajánlom: lapíts, tanulj és olvass el néhány szakkönyvet a vevőszolgálatról, mert halvány közöd nincsen hozzá. S örülj, hogy erre még nem jöttek rá olyanok, akiknek hatalmuk van fölötted és számít nekik ez a dolog egy fikarcnyit is... Ez a Te nagy szerencséd.

üdvözlettel
AUE

Előzmény: Az Utolsó Európai (403)
mezga geza Creative Commons License 2001.11.21 0 0 406
Amugy 1 Opel Corsa 1.2C ity full fapadom van, remelem mar nem sokaig.

Egy 307 Xsi-t szeretnek, remelem lesz 1.6-osban is mert nemtom lesz e penzem a 2.0-re :-)

Előzmény: mezga geza (404)
RHCP76 Creative Commons License 2001.11.21 0 0 405
Sziasztok,

igaz nincs Peugot-om, de nekem is támadt már nézeteltérésem másik márkakereskedővel. Ők sem tökéletesek, de ha elcsesznek vmit legalább igyekeznek udvariasnak lenni, és jóvá tenni /legalábbis most úgy néz ki, még folyamatban van az ügy/. Ha ilyen ember ül vhol ügyfélszolgálati vezetőként, akkor érthető, hogy miért olyan a hozzállás a kedves vevőkhöz. Ha vesz az ember 1 közel 4 millás autót, és az 1,5 hónaposan feldobja a talpát, ezek után a szervíz nem javítja ki tökéletesen a hibát, figyelmetlenségből vagy hozzá nem értésből akkor szerintem igenis jár a csere autó. / Ha jogilag nem is járna legalább a azért illene adni, hogy helyre hozzák vhogy a bakijukat. / De hát ez itt Magyarország. Jobb ha megszokjuk.

Üdv.
RHCP76

Előzmény: Az Utolsó Európai (403)
mezga geza Creative Commons License 2001.11.21 0 0 404
Hat eleg erdekes...

Nem tudom mit szolna Leslie baratunk ha venne 4M -ert egy TV azt ha nem mukodik visszaviszi es megcsinaljak de csak fekete-feher lesz a kepe es aszongyak neki, hogy amig nem tudjak megcsinalni addig nezd ezt mert ez is mukodik.

A szervizeseket meg nem kell felteni egyik haverom meselte amikor meg marka szervizeben dolgozozzott es miket latot. Ott b@sztak at mindenkit ahol lehetett.Pl Ment egy csavo, hogy valami furcsa zorej jon a kipufogotol. Meghuztak rajta 1-2 csavart, hegezgettek 1 kicsit, lefujtak azt azmontak, hogy ki kellet cserelni ujra azt a muki meg perkalhatott. Ha keri a regi alkatreszt akkor adnak valami szart a raktarrol.

En is vittem a kocsim 60e szervizre, mar az is eleg erdekes volt, hogy 110e volt a szamla de, hogy 2 hetre ra kormanypersejt is kellet cserelni 20e-ert az mar egy kicsit gyanus. Azt is el tudom kebzelni, hogy 2 dolgot megcsinalnak 1 -et elrontanak igy biztositva a folyamatos munkat maguknak. Persze lehet, hogy nem ez az altalanos es csak en fogtam dehat nem altalanositok csak ilyen is van.

Bocs ha hosszu voltam.

Előzmény: Az Utolsó Európai (403)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.21 0 0 403
Minden Peugeot-s márkatárs figyelmébe ajánlom az alábbiakat.

A következő levelet kaptam emailben a mai nap:

"(általam egyáltalán nem tisztelt) ,,Az Utolsó Európai!!!”

Az Indexen közzétett 1151-dik hozzászólásod, töténeted, késztetett arra, hogy billentyűzetet ragadjak!!!
Egyébként nem szoktam hozzá szólni egyik topichoz sem, de most kényszerítve érzem magam, hogy írjak neked! Előre bocsájtom, hogy a Centrál Peugeot-hoz semmi közöm nincs! Annyi közöm van a szakmához, hogy egy márkaszerviz vevőszolgálat vezetője vagyok, és teljesen egyetértek a Centrál munkafelvevőjével! Mélységesen felháborító a stí-
lusod! Ha nem tudtad volna felvilágosítalak, hogy a nem működő elektromos tükröket is lehet
kézzel állítgatni, a tükörlapok kézzel való tologatásával ! Vagy esetleg nem volt olyan autód ami mechanikus tükrökkel volt szerelve? Már úgy jöttél a világra, hogy elektromos volt a kőbölcsőd is? Egyébként valóban nem jár (neked sem) csereautó ha rendeltetésszerű használatra alkalmas a gépkocsi! Márpedig ez a ,,hiba” nem gátolja a használhatóságot!!!
Attól, hogy valakinek 3 Peugeot-ja is van (lesz) a családban nem ok arra, hogy a magas lóról
beszéljen és írjon valakiről, valamiről!!!

Ennyi lett volna: Leslie (akinek igaz, csak egy 306-osa van) "

Az én válaszom:

"Kedves Leslie!

Leveledet itt nem kommentálom. Természetesen fölteszem az internetre a megfelelő topicokba, hogy lehetőleg minél több ember olvashassa.
Remélem, igazad biztos tudatában örömmel veszed ezt a hírt.

üdv
Az Utolsó Európai"

zetecR Creative Commons License 2001.11.21 0 0 402
"padlógázas gyorsítást észlelve lekapcsolja a klíma-kompresszort"

ezt már a Fiesta manuális klímája is tudja...

Előzmény: Varshi (400)
spence Creative Commons License 2001.11.21 0 0 401
Varshi!

De hogyan hagyod ott őket? Mint megtudtuk, már az autó átadásának napja előtt kiegyenlített a vételár hátraléka a Peugeot-nál. Nincs az az ügyvéd, aki ebből kihúz. Peresítve pedig max. értékcsökkenést tudsz bizonyítani. (Ebben az esetben jószerivel azt sem.) Ezért csak foglaló, a vételár hátraléka pedig a megtekintés után. Semmilyen Peugeot-val történt vis maior nem indokol ilyen szerződéskötési gyakorlatot.

sp

Előzmény: Varshi (399)
Varshi Creative Commons License 2001.11.20 0 0 400
Meséljetek már egy kicsit a digit. klímáról, plíz!

Van elég okos ahhoz, hogy egy padlógázas gyorsítást észlelve lekapcsolja a klíma-kompresszort, hogy emígyen legyen elég kraft a gyorsításhoz?

Ez a (hőfokbeállításra képes) klíma hogy működik, ha hideg van odakint, és csak fűteni kell? Akkor is működik a kompresszor? (És emígyen befolyásolja a motor erejét és a fogyasztást?)

Jobban fűt, mintha nem lenne klíma? (Valami külön fűtést használ, vagy "csak" a motortól veszi a hőt)?

Thx;
Varshi

Varshi Creative Commons License 2001.11.20 0 0 399
DaddyPop:

Ez döbbenet! Ideges leszek már attól is, ha csak újra belegondolok a történetbe. Amikor először elolvastam, leginkább "baltázni" lett volna kedvem a hazug pofájukba... :-(((

Kár, hogy ilyenkor nincs annyi erő az emberben, hogy szemen köpje őket, és akár még a foglalót is elveszítve (50-100ezer Ft.?)) otthagyni őket - hisz később ennél jóval többet bukhatsz, ha ugyan ilyen szemetek!
Vagy pedig egy ügyvéd ismerőssel konzultálni, és "elállni a szerződéstől". :-/

sabian Creative Commons License 2001.11.20 0 0 398
helló Myke!

jómagam a Kovácshoz járok 98 óta és eddig semmi nagy probléma nem volt velük
Mondjuk a belső huzatot elcserélték az autómban, de ez az eladógyerek hibája volt. A szervíz pontos, megcsinálnak mindent.
üdv:
sabian

Előzmény: Myke (394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!