Keresés

Részletes keresés

Senior55 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 110

Én is készülök a tavaszi-nyár eleji próbasátorozásra.

Furdalt a kíváncsiság, hogy a "csomag", ahogy a télen vásárláskor megkaptam, tényleg nem rejt-e magában komolyabb hibát. A  múlt hétvégén elkezdtem szétszedni a konyhát és a fekvőrészt. A szétszedés főbb részeit folyamatosan fotóztam, hogy később össze is tudjam rakni.

 

Első észrevételek:

- a fából készült szerkezetek nem voltak nagyon impregnálva, de szárazak voltak.

- nagyon sok kötés szegeccsel volt megoldva, amelyek azért idővel kisebb, nagyobb mértékben engedték mozogni a csatlakozó alkatrészeket.

 

Apránként, minden fából készült részt, amit nem cserélek ki, vízhatlanítom a következőképpen:

50-60%-osra hígított kültéri (UV-áló, vízálló) színtelen lakkal alaposan beecsetelem, majd ugyanazzal a lakkal 2 napos száradás után 10%-os hígításban ismételten átkenem. Az első lépés után derült ki, hogy a faanyagok úgy szívják magukba a híg festéket, mint a szivacs. A második festés után viszont már lepergett róla víz. (remélem az unokák is tudják ezután használni)

További részletekről majd a weblapomon fogok írni.

Piho Creative Commons License 2014.03.02 0 0 109

Ma a jó időben végre teljesen összeállítottuk a családdal a pár hete családtagként megérkezett CT5.3-at. Felszereltünk mindent, csak a cövekelést hagytuk el, tisztára olyan volt mint ha kempingeznénk. Annyira jó fel melegítette a nap, hogy vagy 15 percet sikerült szunyókálnom is benne. :-)

fox888 Creative Commons License 2014.02.28 0 0 108

Jövő hét végén fogunk tudni leülni megbeszélni a dolgokat.

Ár, mikori átadás, műszakival vagy nélküle stb...?

Esetleg milyen kérdést kell még letisztáznom?

Előzmény: Piho (107)
Piho Creative Commons License 2014.02.28 0 0 107

érthető a dolog sokszor a személyes kapcsolat többet számít mint adott esetben az ár. No meg az emlékek amikről te is írtál.

 

Amikor egy pár éve eladtuk a lakókocsinkat, a feleségem és a gyerekek megsiratták és meg kellett ígérnem, hogy egyszer még lesz lakókocsink. A sátras utánfutó persze nem egy merev falú utánfutó de amikor feldobtam a labdát tavaly ősszel, szinte a család közfelkiáltással mondták, hogy oké apa vehetsz sátrast.

A családunknak nagyon jó kempingezési élményei vannak, amikor csak tehetjük megyünk és ezt a szállás formát választjuk. Mondhatni rutinunk van a kempingbe érkezéskor placc választásba. Sajnos azt nem tudjuk megválogatni, hogy kik jönnek mellénk utólag, de azt igen hogy mi kik mellé cuccolunk az érkezéskor. Ezt a tapasztalatot 17 év alatt gyűjtöttük össze és az utóbbi években bejött a nyugodt pihenés a jó helyválasztás.

Azt nem tudom, hogy ki hogyan szokott nekiindulni, de spec. mi nem szeretjük előre lefoglalni a szállást, mert abban lehet nagy bukfenc. Meg ha nem tetszik menet közben a dolog akkor mindenféle magyarázkodás nélkül odébb lehet állni.  

Előzmény: fox888 (106)
fox888 Creative Commons License 2014.02.28 0 0 106

Az ismerősre várok, hogy döntsön az eladásról.

Ismert előélet miatt várnék rá. Rákérdezek nála és ha nem ad konkrét választ kezdődik a keresés!

Előzmény: Piho (105)
Piho Creative Commons License 2014.02.28 0 0 105

fox888, sikerült döntened sátras ügyben?

Előzmény: fox888 (95)
Piho Creative Commons License 2014.02.26 0 0 104

  

Ezen a videón a CT5-3 ikertesója az Alpenkreuzer Super GT felállítása látható. Nekem sokat segített amikor először nyitottuk ki a Camptouristot. 

Piho Creative Commons License 2014.02.26 0 0 103

Világosban újra megnéztem és tényleg ott van. Jól el dugták. Gyanús volt már korábban is, hogy annak lennie kell. 

Előzmény: Senior55 (102)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 102

A CT 5-3 már spirálrúgós, a CT 5 volt laprúgós. A lengéscsillapító eléggé el van dugva, de szerintem ott van.

A lengéscsillapító mindenképpen kell, mert azt ellenőrzik a vizsgán (csillapítási diagramot vesznek fel).

Lengéscsillapító nélkül nem szabad vontatni, mert felborul és magával rántja az autót. Ez az egy veszélye ezeknek a szerkezeteknek. Oldalirányú "kacsázásba" kezd vontatáskor, aminek addig nő a kilengési amplitúdója, míg le nem tér az útról.

Előzmény: Piho (101)
Piho Creative Commons License 2014.02.26 0 0 101

...remélem nem lesz gond, márciusban viszem vizsgára. Azt néztem még tegnap bár már erősen sötétedett, hogy az én CT5-3-am nem kereszt laprugós hanem spirál rugós, de nem látok rajta lengéscsillapítót. Ebből esetleg lehet gond? 

Előzmény: Senior55 (100)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 100

Nem kell első helyzetjelző lámpa. Elég a prizma (ami rajta is van).

Sátorhoz jó árú, nem szilikonbázisú impregnáló folyadék:

http://www.nomadsport.eu/termek-22748/storm-brush-on-waterproofer-25-l-es-ponyva-impregnalo/

 

Előzmény: fox888 (99)
fox888 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 99

Akkor vagy kérni fogják vagy nem!

Előzmény: Piho (98)
Piho Creative Commons License 2014.02.26 0 0 98

.......ahhhhmmmm akkor a CT5-3 pont a határon van mert az adatlap szerint 1595mm a teljes szélessége.

 

 

Előzmény: fox888 (97)
fox888 Creative Commons License 2014.02.25 0 0 97

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

 Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.

(2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával.

(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.

(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.

(5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja.

(6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad.

Előzmény: Piho (96)
Piho Creative Commons License 2014.02.25 0 0 96

Szerintetek a műszaki vizsgán elfogadják az utánfutó homloklemezén a fehér színű fényvisszaverő prizmát, vagy kérik a világító fehér színű lámpát? 

fox888 Creative Commons License 2014.02.25 0 0 95

Egy telefont megér!

 

Az átíratási és vizsgaköltséget én rászámolom mindegyikre.

Csak érvényes forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkező utánfutót veszek.

Ha nincs neki ilyen, akkor az eladó csináltassa meg ezeket. Én nem szeretnék belebonyolódni ebbe!

Piho Creative Commons License 2014.02.25 0 0 94

Ismételt forgalomba helyezéshez szükséges dokumentumok:Végleg kivont járműveknél:

  • forgalmi engedély;
  • törzskönyv (ha volt);
  • műszaki vizsgalap;
  • járműkísérő lap (eredetvizsga);
  • rendszámtábla ára: 8500.- Ft (csekken fizetendő);
  • műszaki címke ára 585.- Ft (csekken fizetendő);
  • forgalomba helyezési eljárási illeték 8400.- Ft (csekken fizetendő)
  • személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya
  • forgalmi engedély kiállításához 6000.- Ft, törzskönyv kiállításával együtt 12000.- Ft közigazgatási eljárási illeték, csekken befizetve.

Ideiglenesen kivont járműveknél:

  • forgalmi engedély;
  • ha időközben lejárt a jármű műszaki vizsgája, műszaki vizsgalap;
  • műszaki címke ára (csekken fizetendő);
  • forgalomba helyezési eljárási illeték (csekken fizetendő);
  • hátsó rendszámtábla (le kell szerelni és az okmányirodába behozni);
  • személyi igazolvány, lakcímigazolvány;
  • ha a járműnek van törzskönyve, 6000.- Ft közigazgatási eljárási illeték csekken befizetve;
  • ha a járműnek nincs törzskönyve vagy régi típusú forgalmi engedéllyel rendelkezik, akkor 12000.- Ft közigazgatási eljárási illeték csekken befizetve.
Előzmény: Piho (93)
Piho Creative Commons License 2014.02.25 0 0 93

Ez igaz viszont szerintem a futó és a sátor "makulátlan" állapotú akkor megéri megvenni ha van vele némi macera is, mert amin van műszaki, rendszám ...stb az már 100e nél kezdődik. Amennyiben bele számolsz mindent ugyan ott leszel a végére. 

Egy rövid kalkuláció ami mindenképp költség és a vásárlást követően 15 napon belül fizetendő:

vagyonosodási illeték (átírás): 9.000,-

törzskönyv:                              6.000,-

új forgalmi:                               6.000,-

eredetvizsgálat:                      16.000,-

kötelező biztosítás 1 évre:      3.400,- (Grupama)

 

Ehhez jön még hozza ha valami hiányzik:

műszaki vizsga:                       16.000,-

rendszám:                                 4.000,-      

ha nincs rendszám

a vizsgához útvonal engedély: 2.000,-       

 

remélem nem hagytam ki semmit!

Előzmény: Bujazliz (92)
Bujazliz Creative Commons License 2014.02.25 0 0 92

Ez közel van, és ép a sátor.

http://aprod.hu/hirdetes/kivallo-allapotu-camptourist-ID1n4YF.html#df1e5db4bf;promoted

DE!

Ara figyelj, hogy aminek nincs meg a műszakija, az árhoz még adj 25000 Ft plusz költséget (útvonalengedély, műszaki vizsga + rendszám)

Előzmény: fox888 (91)
fox888 Creative Commons License 2014.02.25 0 0 91

Szeged kicsit odébb van nekem. Budapest mellett lakunk.

Előzmény: Piho (90)
Piho Creative Commons License 2014.02.25 0 0 90

Ez  http://aprod.hu/hirdetes/ifa-satras-utanfuto-camptourist-ct-6-1-ID1jL8w.html#3531184979 most került fel, ugyan nem CT-7 hanem CT-6-1. de a kialakítás hasonló és még a kocsiszekrény is zárt!

Egy megtekintést megér ha nincs túl távol Tőletek.

Előzmény: fox888 (88)
Piho Creative Commons License 2014.02.25 0 0 89

A vásárlás előtt nézd meg alaposan és ha az elképzeléseiteknek megfelel és az állapota is makulátlan akkor ne gatyázz vedd meg. Ebből a típusból sokat nem láttam eladót hazai piacon. Jelenleg eladási "dömping" az orosz Skifből, CT5-3, CT6-2 ből van. A lényeg, hogy azért van miből válogatni, az a jó a dologban, hogy ez is felfutóban van retrófeeling tekintetében.   

Előzmény: fox888 (88)
fox888 Creative Commons License 2014.02.25 0 0 88

Nekem is az tetszik benne, hogy nem kell összecsukni az étkezőt minden esetben.

Előzmény: Piho (84)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.24 0 0 87

Engem is foglalkoztat, hogy a penészt, hogyan lehet megakadályozni. Több helyről olvastam egy "csodaszert": teafaolaj, mint illóolaj. Vírus, baktérium, gombaölő, távol tartja a rágcsálókat és rovarokat. Nem hagy nyomot, mert elpárolog (talán még az utánfutóban elpárolgó teafa illóolaj penészgombaölőként is nagyon hasznos lehet). Egy cikk a sokból:

http://egeszseges-eletmodszerek.hu/egeszseges-otthon/teafaolaj-az-egeszseges-otthonert

Senior55 Creative Commons License 2014.02.24 0 0 86

Agresszív vegyszerek helyett, lehet, hogy itt van megoldás penész ellen:

http://www.femina.hu/otthon/hatekony_modszerek_penesz_ellen

Senior55 Creative Commons License 2014.02.24 0 0 85

Igen, eztet mondottam vala én is az elején:

http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=1457380

 

A sátor javításához nézd meg őket, hátha megéri:

http://www.expressz.hu/ponyvajavitas-47586476/

Előzmény: Piho (82)
Piho Creative Commons License 2014.02.24 0 0 84

...nos a CT-7 nél amennyiben nem túl népes a család nem kell az étkezőt minden este összecsukni. Viszont hátránya, hogy nem merev a tető ezért kerékpárok szállítására nem alkalmas a futó.

Előzmény: fox888 (83)
fox888 Creative Commons License 2014.02.24 0 0 83

Ct-7-nek nem jobb az elrendezése?

Előzmény: Piho (82)
Piho Creative Commons License 2014.02.24 0 0 82

...sajnos a SKIF-en egy garnitúra ponyvát selejteznem kellett, mert a penészgomba teljesen megette az egyik oldalponyvát úgy, hogy teljesen szita lett miszlikre mállott kb fél m2-en. Siralmas látvány volt és elkeserítő. Az a további gond a penésszel, hogy kiirthatatlan mert a spórák ott maradnak a ponyvában és amint nedvességet kap újra burjánzik.

Savo-s kezeléssel próbálkoztam már de nem nagy sikerrel mert sajnos a benne levő klór az impregnáló anyagot is megöli. A kezelés felületén egész csúszós szinte már "taknyos" a felület, látványra roppant mód tiszta de sajnos amikor megszárad nagyon meggyengül kis mozdulatra is szakad. Nem utolsó sorban a klór a sátor színét is megváltoztatja. Az én konklúzióm az, ha a ponyva penészes nem szabad megvenni, ha meg már megvan, akkor meg penészmenteset kell beszerezni.

Előzmény: fox888 (75)
Senior55 Creative Commons License 2014.02.24 0 0 81

Apró pontosítás. A CT5-3-ban a konyha a CT6-2-höz hasonlóan kihajtható a kocsiszekrényből, beépített konyha a meghosszabbított térben, a CT5-3 Luxus változatban van (lásd a topik elején a képeket a CT-5-3-ról).

A gázpalack vonatkozásában (3,3 kg) egyik legjobb ár:

http://www.turistapalack.hu/termekek.html

Másutt egy "kicsit" drágább:

http://www.mindentkapni.hu/termekfa/kemping-gazfozok-es-gazpalackok

Előzmény: Piho (80)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!