Arról szeretnélek megkérdezni Benneteket, hogy milyen (szerkezeti) függések vannak az (adott állomás) bejárati jelzője és mellette lévő előjelző között? A bej. 3 fogalmú. Nézegetvén (egyenlőre csak vonatból) egy rudat látok kapcsolatként a kettő között. Mondjuk sok verzió nyilván nincs, meg egy-kettő értelmetlen is lenne...
Szóval javítsatok, és/vagy magyarázzátok el nekem. Szerintem a lehetőségek: - Bejárat egyenesbe egy karral, és előjelző nincs kezelve - pl. vonatot megfognak. - Bejárat egyenesbe egy karral, de előjelző kezelve egyenesre - áthaladó vonat. - Bejárat egyenesbe egy karral, de az előjelző kitérőt jelezve - ha van??? pl. elágazó állomás (kijárat) esetén - Bej. két karral, előjelző nincs kezelve - pl. kitérőben megfogott vonat - Bej. két karral, előjelző kitérő jelezve - pl. kitérőbe járatott vonat - Bej. két karral, előjelző egyenes kijáratot jelez - ha van??? pl. elág. állomás esetén És végül az "alap" sem a bej. sem az ej. nincs kezelve.
A többi verzió értelmetlen lenne, sőt a 3-as és 6-os sincs szerintem.
Zichyújfaluban SH bizt. ber. van, de a váltótornyok szét vanak verve, pedig benn vannak az emeltyűk. A bejárati jelzőket átalakították 3 fogalmúról 2 fogalmúvá úgy, hogy a főjelzőknél az alsó kart leszerelték (a mechanika megvan) , az előjelző kerek tárcsájára rátettek egy szögletes fényvisszaverős műanyagot. Apropó, vannak még kivilágított alakjelzők?
"Mik azok a topikok? A topikok a fórumon (és fórumcsoporton) belüli beszélgetések színhelyei. Bármely regisztrált felhasználónk létrehozhat új topikot egy fórumcsoporton belül, ha már legalább harminc hozzászólással rendelkezik."
Báár ez a fóruum alakjelzőkről, szól, azért elmondom, h. az 1ik oldaloon le van iirva, hogyan lehet fényjelzőket találni. www.dmaster.hu jó barkácsolást kivánok!
Hallottad már azt a fogalmat, hogy "visszaolvasás"? :-)))) Elég lenne 1, azaz egy oldallal visszamenned (feltéve, hogy egyszerre 30 hozzászólás látszik) a 72. számú hozzászólásomhoz. Na jó, nem a legjobb állapotú, de azért szép...
Alakjelzős vonal MÉG a 15-ös. A 21-es két állomása, ebből Ják-Balogunyom bejárati jelzői főjelzők külön kétfogalmú kijárati előjelzővel, amit csodák csodája időnként kezelnek is. Körmenden van alak tolatásjelző is. Asszem Szentgotthárdon is, de ez nem tuti. Valahol a 21-esen vannak még ilyenek.
Akkor hol a probléma? Nappal alakjelzés, éjszaka alak ÉS fényjelzés...
Mindkét esetben ott, hogy pl. a fényjelzés kábelszakadáskor általában önműködően megszűnik, míg a karnak villamos állítómű esetén is illik Megállj-ra állnia. És ez a villamos állítású alakjelzők nagy problémája, ami villamos váltóhajtómű esetén fel sem merül.